Dat scheelt trouwens ook inderdaad niet veel. Zeker de "vaste groep" is nagenoeg compleet verdwenen intussen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:16 schreef Lavenderr het volgende:
Oh, ik dacht dat je het over de users van 2 jr geleden had.
Nee, ik was er niet bij op de meet. Wel jammer eigenlijk want het was leuk he?
Ja wat minder hier, maar ik post wel trouw iedere vrijdag een beetje herrieNet als jij
Ja. De werkkamer moest leeg. Dus die inhoud staat nu in de woonkamer.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat dacht ik ook. Hebben jullie het flink veranderd binnen Miss V.?
Gewoon door het raam... Hop!quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:33 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ja. De werkkamer moest leeg. Dus die inhoud staat nu in de woonkamer.
Goedemorgen! Ik word stapelgek van mijn kat. Ze staat als een achterlijke te krijsen voor de deur. Maar ik heb geen zin nog om me aan te kleden en haar naar buiten te brengen. Zucht...
Ze wil naar beneden. En de laatste die uit het raam sprong brak een heup! Dus dat is geen goed ideequote:Op donderdag 21 februari 2013 09:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gewoon door het raam... Hop!
Hoi! Wat is er??quote:
Slechte periode achter de rug. Gister en vanmorgen.quote:
Gadver. Gaat het nu beter?quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Slechte periode achter de rug. Gister en vanmorgen.
Veel in paniek, veel huilen en veel chaos.
Ja, nu wel weer.quote:
Dat is lastig ja. Want jij weet waarom niet. Maar er is van buiten niks aan je te zien dus mensen begrijpen het niet. En je kan ook niet iedereen vertellen wat je hebt want het is nog altijd taboe om psychisch iets te 'mankeren'.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, nu wel weer.
Het is af en toe heel moeilijk als mensen telkens vragen of ik al werk/ opleiding heb.
En dan mij gaan beoordelen omdat ik het niet heb.
Bovendien was het gister ook nog eens crisis op de andere unit.
Agossie! Beterschap johquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Slechte periode achter de rug. Gister en vanmorgen.
Veel in paniek, veel huilen en veel chaos.
Hmm... ik las 'taart'. Stel je voor dat je op iemands verjaardagstaart gaat staan. En dan nog 2x ookquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:08 schreef summer2bird het volgende:
En 2x per ongeluk op Timons staart gaan staan.
Nog erger, een eigengebakken taart! Maar wie zet er dan ook een taart op de grond??quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Agossie! Beterschap joh
[..]
Hmm... ik las 'taart'. Stel je voor dat je op iemands verjaardagstaart gaat staan. En dan nog 2x ook
Daar maak je geen vrienden mee.
Toen heeft ie hem maar op de bank gezet.. Nadat eerst iemand op tafel klom om te gaan zingen, tja..quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:13 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Nog erger, een eigengebakken taart! Maar wie zet er dan ook een taart op de grond??
Dan ben je er wel echt met je volle gewicht op gaan staan ja.. men...quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:27 schreef Dance99Vv het volgende:
Een tijdje terug ben ik per ongeluk op de staart van mijn kat gaan staan......
Dat hebben we geweten.....kat heeft nu een korter staartje(+/- 10cm)
En ik 300 euro armer.
Maar ...dat geeft allemale niks want we houden van elkaar.....
goede morgen
Ja ik kwam de trap afquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan ben je er wel echt met je volle gewicht op gaan staan ja.. men...
Van het weekend feest bij Catnip!quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:27 schreef Catnip het volgende:
Yeeaaah
Vandaag laaste dag naschoolse dagbehandeling. Na 10 a 11 maanden mag ik dr weg!! Feestje waard !
quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:27 schreef Catnip het volgende:
Yeeaaah
Vandaag laaste dag naschoolse dagbehandeling. Na 10 a 11 maanden mag ik dr weg!! Feestje waard !
Ja, bij mijn vrijwilligerswerk is het ook erg fijn dat ze mij zien als "normaal"quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:58 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Dat is lastig ja. Want jij weet waarom niet. Maar er is van buiten niks aan je te zien dus mensen begrijpen het niet. En je kan ook niet iedereen vertellen wat je hebt want het is nog altijd taboe om psychisch iets te 'mankeren'.
Al ben ik zelf zover dat ik er makkelijker over praat na een leven lang het geheim houden. Maar nog steeds begrijpen mensen er niks van. Soms zou ik willen dat ik duidelijker ziek was zodat mensen het zouden kunnen zien. Dat lijkt me soms weleens makkelijk. Maar aan de andere kant is het ook wel lekker dat ik het kan verbergen. Ik wil namelijk ook niet dat mensen me anders gaan behandelen.
Het is gewoon verdomde lastig meid!
Jeehj!quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:27 schreef Catnip het volgende:
Yeeaaah
2 Ratten rondlopen is nog een ergere ramp dan katten.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:17 schreef MissVanity het volgende:
Ik struikel wel vaak over mijn katten. Zeker nu want ik kan niet zien wat er recht onder me gebeurt...
En dan loopt er ineens een kat voor mijn voeten. Ze zijn nog verontwaardigd ook als ze een trap krijgenDomme beesten. Dan moet ik ze weer aaien om het goed te maken en hebben ze hun zin gekregen. Haha
Gefelliciteerdquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:27 schreef Catnip het volgende:
Yeeaaah
Ratten zijn ook nog kleiner. Die zie je makkelijker over het hoofd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
2 Ratten rondlopen is nog een ergere ramp dan katten.
Ze rennen telkens voor mijn voeten, hebben enorm lange staarten en gillen als je er op trapt.
Ik ben zo bang dat ik er eens per ongeluk een staart breek![]()
De kat van mijn ouders heb ik ook wel eens per ongeluk een trap verkochtMaar die werd ook verder niet echt boos oid.
En ze zijn even eigenwijs als kattenquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:49 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ratten zijn ook nog kleiner. Die zie je makkelijker over het hoofd.
Hahaquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:11 schreef summer2bird het volgende:
[..]
En ze zijn even eigenwijs als katten
Op meubels springen, in je gezicht likken, meelopen met je benen, weigeren hangmatjes met een bepaalde stof te gebruiken, te lui om naar de onderbak te lopen om te plassen en poepen, alles, echt ALLES op willen eten (icl mijn medicatieen gebruikte sokken)
Maar ze zijn ook heel leuk
quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:14 schreef MissVanity het volgende:
[..]
HahaDat eigenwijze is ook precies wat een dier leuk maakt vind ik.
Mijn kat zit in aanvalspositie voor het raam. Er loopt een hele dikke duif op het balkon
Aan een oplossing wordt gewerkt......robot huisdierenquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:55 schreef Natalie het volgende:
[..]!
Ohhh, wat baal ik als een stekker dat ik echt vreselijk allergisch ben voor katten...
Had best zo'n doerak gewild!
Da's toch andersquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Aan een oplossing wordt gewerkt......robot huisdieren
http://www.robots.nu/robotkat/
robokat kitty catquote:
Vroeger wel geweest, maar al jaaaaaren geen last meer van.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:55 schreef Natalie het volgende:
!
Ohhh, wat baal ik als een stekker dat ik echt vreselijk allergisch ben voor katten...
Had best zo'n doerak gewild!
quote:Er zijn een aantal katten-rassen waarvan men zegt dat zelfs de meeste allergische mensen er tegen kunnen. Dit geeft echter geen 100% garantie, probeer het dus uit !
Het zijn de volgende rassen :
DE SIBERISCHE KAT
beste keus (meest veilig) :
een langharige kat met een mooie volle kraag in vele verschillende kleuren en varianten, waarvan de 'Neva Masquerade' kat er één is.
De vrouwtjes van dit ras lijken bij mensen met een heftige katten-allergie de beste keus. Maar ga zo wie zo eerst op bezoek bij iemand met volwassen Siberen om te testen of deze poes inderdaad ook veilig is voor jou ! Neem geen risico.
DE NEVA MASQUERADE
beste keus (meest veilig) :
een colorpoint variant van de Siberische kat.
Het dier heeft dan ook evenals de Siberische kat, lange haren en een volle kraag. Zijn oortjes en staart zijn dikwijls in een donkerdere kleur dan de rest van zijn vacht.
DE BLAUWE RUS
tweede of op één na beste keus :
een donker grijze kat met meestal een dikke, dichte vacht van korte tot half-lange haren (niet echt lang).
Deze kat blijkt net als de Siberische Boskat minder Fel d 1 aan te maken, de stof waar mensen met kattenallergie op reageren.
DE SPHYNX (of Naaktkat)
derde keus :
een oude Egyptische kat, zoals we hem kennen van de Pharao's, hoog op z'n pootjes, slank en ruim in z'n velletje, waardoor hij al vroeg rimpels lijkt te vertonen ;-) De kat wordt naakt geboren maar naarmate hij ouder wordt krijgt hij iets van een donsvachtje waarna hij niet geheel naakt meer is.
Dan heeft hij hele super korte, super zachte haartjes en voelt daardoor aan als zachte suede, of als een warme perzik, zoals anderen zeggen.
DE DONSKOY (of Don Sphynx of Don Hairless)
derde keus :
deze kat is een kruizing tussen een Sphynx en een gewone Europese korthaar, die daarna weer terug gekruist is met een Spynx (?). De kat is bijna net zo naakt als de Sphynx en heeft verder alle kenmerken van een Spynx. Dus zie aldaar....
DE PETERBALD
derde keus :
deze kat is een kruizing tussen een Donskoy en een slanke, atletisch gebouwde Oriëntaalse korthaar (de Siamees is daar ook een variant van).
Deze kat is dan ook lang en zeer slank.
Hij heeft iets van een vacht en bij de ene kat is die vacht iets langer dan bij de andere kat. Ook lijkt de ene meer op een Spynx dan de andere kat die weer meer kan lijken op een Oriëntaalse Korthaar. Dat komt doordat het een kruizing is. Ze worden meestal geboren met een hele kortharige vacht, maar naarmate ze ouder worden verliezen ze hun haar en wordt de vacht minder aanwezig. Er zijn daar echter ook weer varianten in, sommigen blijven hun vacht houden en lijken bijna op een normale kat met een dikkere vacht, anderen worden weer net zo kaal als de Sphynx en noemt men een Peterbald Suede variant. Goed navragen dus wat er met het haar van jouw katje gaat gebeuren. Dit is echter niet van invloed op de allergie, maar puur.... wat vind jij mooi ! Er zijn zeer allergische mensen mat astma die hardstikke allergisch zijn voor gewone katten, maar wel tegen de Peterbald kunnen ! http://www.fortheluvofcritters.com/allergies.htm
Hier kun je het opgroeien van een Peterbald poesje zien, van geboorte tot aan volwassenheid.
http://www.smoothcats.com/pd/adults/?menu=paris
DE DEVON REX
vierde keus :
is een kat die erg slank is maar bredere botten heeft dan een Cornish Rex die daardoor nog magerder lijkt. De Devon Rex lijkt vrijwel naakt maar is het niet, hij heeft alleen een korte ondervacht met meestal hele kleine krulletjes en mist de dikkere bovenvacht. Zelfs z'n snorharen zijn vaak gekruld. De haren van een bovenvacht zijn dikker en harder dan de haren van een ondervacht, waardoor de Rex katten zijdezacht aanvoelen. Het is een kat die iets weg heeft van de Spynx of Naaktkat, maar met dat verschil dat deze kat nog iets meer vacht heeft.
DE CORNISH REX
vijfde keus :
is een kat die nog slanker is dan de Devon Rex en hij staat zeer hoog op zijn pootjes. De kat is ook bijna naakt, maar niet helemaal. Hij heeft alleen een korte ondervacht en mist de dikkere bovenvacht. De haren van een bovenvacht zijn dikker en harder dan de haren van een ondervacht, waardoor de Rex katten zijdezacht aanvoelen.
Het is een kat die net als de Devon Rex iets weg heeft van de Spynx of Naaktkat, maar met dat verschil dat deze kat nog iets meer vacht heeft, maar meestal nog magerder is dan de Spynx.
Fantastich! Een heel hygienische oplossing voor een ranzig huisdierquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Aan een oplossing wordt gewerkt......robot huisdieren
http://www.robots.nu/robotkat/
Dat vind ik één van de leukere dingen om te doen in TRU.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:41 schreef Natalie het volgende:
Een Siberische kat, dus. De NEVA MASQUERADE (ja, een copy... gaat sneller).
Ken natuurlijk niemand die er een heeft. En dan is het nog het bijkomende aspect dat manlief het sowieso niet heeft op 'alles wat rondloopt op 4 poten en harig is', alleen als ze in de dierentuin zitten. Dus dat wordt nog een hele klus
Wel tof dat je het opgezocht hebt, btw!
Je hebt je goede daad weer gedaan vandaagquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:17 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat vind ik één van de leukere dingen om te doen in TRU.
Dingen op/uitzoeken. Zo leer je nog eens wat, waar je anders zelf nooit aan zou denken.
... en als je daar anderen mee kan helpen ... win/win
moet je er wel zo nu en dan een doekje overheen halen anders is het een broedplaats voor allerlei enge bacterien, echte katten likken zich schoonquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Fantastich! Een heel hygienische oplossing voor een ranzig huisdier
Ik word ook nooit gewaardeerdquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je hebt je goede daad weer gedaan vandaag
Hij is wel lief...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:25 schreef R0N1N het volgende:
een kat die bang is van z'n eten (vogels)...![]()
Hij zal er iig niet snel mee thuis komen
Mwah, was het maar zo. Maarja, heb er veel geleerd. Was een fijne tijd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:43 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Gefelliciteerd
Neem tenminste aan dat je nu bent uitbehandeld ipv onbehandelbaar
Ik wil er een die vaatwasmachinebestendig is..quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:35 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
moet je er wel zo nu en dan een doekje overheen halen anders is het een broedplaats voor allerlei enge bacterien, echte katten likken zich schoon
Katten houden niet van water, moet wel realistisch blijven he.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik wil er een die vaatwasmachinebestendig is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |