Dat vond de RDW niet goed.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Verkeerde keuze's he...
Beter had je hem ruimer gemaakt, zuiniger en de levensduur verlengd.
Tja, met een woning mag dat gelukkig wel. Begint het verschil tussen een auto met een levensduur van 15 a 20 jaar en een woning al te dagen?quote:
Sinds wanneer? Je mag met je woning net zoveel als de plaatselijke ambtenaren toestaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, met een woning mag dat gelukkig wel.
Onzin, is dit een zwaktebod?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Sinds wanneer? Je mag met je woning net zoveel als de plaatselijke ambtenaren toestaan.
En wordt je woning dan meer waard? Voor jezelf waarschijnlijk wel, in de verkoopprijs ga je daar weinig van terugzien.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik mag best de meuk isoleren hoor. En dubbele beglazing plaatsen, Dakkapel plaatsen. Een uitbouw plaatsen. Een rookkanaal aanleggen. PV panelen plaatsen. Spouwmuur isoleren, vloer isoleren, ruimte anders inrichten. Nieuwe badkamer, nieuwe keuken zeg het maar...
Ja man... Als jij de keuze hebt tussen 2 'gelijke' woningen, 1 in de 'originele staat', en 1 die aangepast is aan de comfort eisen van de huidige tijd, dan bied jij natuurlijk op allebei evenveel. En zit je daarna tevreden in de oude meuk. Toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
En wordt je woning dan meer waard? Voor jezelf waarschijnlijk wel, in de verkoopprijs ga je daar weinig van terugzien.
Daar heeft hij gewoon gelijk in hoor.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man... Als jij de keuze hebt tussen 2 'gelijke' woningen, 1 in de 'originele staat', en 1 die aangepast is aan de comfort eisen van de huidige tijd, dan bied jij natuurlijk op allebei evenveel. En zit je daarna tevreden in de oude meuk. Toch?
Maar kom eens terug op je stelling 'Je mag met je woning net zoveel als de plaatselijke ambtenaren toestaan'...
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:59 schreef Lemans24 het volgende:
Daar heeft hij gewoon gelijk in hoor.
Ja, die wil het gros van de eigenaren echt aanleggen na aankoop van de woning...quote:Kelder
Ja, die wil het gros van de eigenaren echt aanleggen na aankoop van de woning...quote:, extra verdieping erop
Als de woning daar qua constructie geschikt voor is, waarom zou het niet mogenquote:dakterras
Huh? Ik heb een walnotenboom in de tuin staan, de kruin is zeker 8 meter. Waarom zou dat niet mogen?quote:grote bomen in de tuin
Ja man. Het is verboden een schutting te plaatsen. Laat staan mijn stenen tuinmuur...quote:erfafscheiding
Godzijdank mag je buurman niet zijn gevel pimpelpaars verven. Maar als je dat een nadeel noemt ben je van het padje los...quote:afwijkende kleur buitenmuur,...
Ja, dat zei je maatje ook al. Maar met 2 man sterk komen jullie nog niet echt met overtuigende argumenten...quote:Genoeg dingen die niet overal zijn toegestaan, afhankelijk van de lokale politiek en van de mensen die bezwaar kunnen aantekenen.
Ja, want monumentale woning == antieke auto...quote:Daarnaast is er nog de monumentale woning, waar bijna niks mee mag, terwijl met een antieke auto alles mag.
Ik ken het wereldje dat kelders graaft een beetje en je zult er van staan te kijken hoeveel mensen een kelder willen, ja. En dan vooral onder monumentale panden op de meest ongunstige plekken!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Ja, die wil het gros van de eigenaren echt aanleggen na aankoop van de woning...
Blijf dan gewoon kelders graven, maar ik heb nog nooit en te nimmer een woningeigenaar gehoord die EN een kelder zou willen EN daar geen toestemming voor kreeg. Want daar (om die toestemming) ging het om he...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:14 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ken het wereldje dat kelders graaft een beetje en je zult er van staan te kijken hoeveel mensen een kelder willen, ja
Onzin. Een dakterras zit meestal aan de achterzijde en dus zo vrij als een vogel. Wellicht ben je in de war met een VvE die het niet toestaat? Dat is heeeeel wat anders.quote:Dakterras mag vaak niet omdat het de aanblik van het pand verandert en omdat de privacy van de buren er onder kan lijden. Maar inderdaad, meestal omdat de constructie het niet aankan.
Ghehehe.. Bezwaar tegen te lage schuttingen... Really?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:14 schreef Lemans24 het volgende:
En toen ben ik maar gestopt, want je maakt me hier gewoonweg belachelijk... Je weet toch zelf ook wel dat er bezwaar aangetekend wordt tegen hoge bomen, lage schuttingen of verkeerde dakkapellen?
Nederland, waarom?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vanuit welk land post jij eigenlijk![]()
Omdat een bezwaar tegen te lage schuttingen nou niet echt Nederlands voorkomt. Evenals een meerderheid van de woningeigenaren die een kelder zouden willen EN waarbij het ook nog eens afgewezen wordt. Om over de hoeveelheid afgewezen dakterrassen (bij wie zou je dat überhaupt moeten melden?) nog maar te zwijgen...quote:
Ach, ik heb zelf geen huis, ik ken het alleen van de kant van de ambtenaren en adviesbureau's. Dus de vlekkeloze gevallen maakte ik niet mee. Dan komt het wellicht over alsof ik er zelf nooit mee te maken heb gehad. En dat klopt dus.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Omdat een bezwaar tegen te lage schuttingen nou niet echt Nederlands voorkomt. Evenals een meerderheid van de woningeigenaren die een kelder zouden willen EN waarbij het ook nog eens afgewezen wordt. Om over de hoeveelheid afgewezen dakterrassen (bij wie zou je dat überhaupt moeten melden?) nog maar te zwijgen...
Je komt ietwat NL-vreemd over...,daarom dus.
Samengevat heb dus ook jij, zelfs na je krampachtige pogingen, ook geen antwoord op mijn vraag waar het allemaal mee begon:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:35 schreef Lemans24 het volgende:
Ach, ik heb zelf geen huis, ik ken het alleen van de kant van de ambtenaren en adviesbureau's. Dus de vlekkeloze gevallen maakte ik niet mee. Dan komt het wellicht over alsof ik er zelf nooit mee te maken heb gehad. En dat klopt dus.
Die bouwvergunningen moet je trouwens bij de gemeente aanvragen, voor een kelder komt daar nog een bodemonderzoek bij. Dat weet ik dan wel.
(en de te lage schutting was niet serieus...)
Ik wacht af...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Onzin, is dit een zwaktebod?
Ik mag best de meuk isoleren hoor. En dubbele beglazing plaatsen, Dakkapel plaatsen. Een uitbouw plaatsen. Een rookkanaal aanleggen. PV panelen plaatsen. Spouwmuur isoleren, vloer isoleren, ruimte anders inrichten. Nieuwe badkamer, nieuwe keuken zeg het maar...
En ja, er zijn wat dingen die wellicht niet zouden mogen, al schiet me zo even niks te binnen, maar jij komt nu vast met een voorbeeld op de proppen wat veel mensen zouden willen, maar toch niet mag.
Toch?
Wacht maar af of Piet Piraat het morgen gaat proberen, want ik wilde gewoon even discussiëren, niet een hele vete starten.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Samengevat heb dus ook jij, zelfs na je krampachtige pogingen, ook geen antwoord op mijn vraag waar het allemaal mee begon:
[..]
Ik wacht af...
Is geen vete hoor. Zo zie ik het niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:41 schreef Lemans24 het volgende:
Wacht maar af of Piet Piraat het morgen gaat proberen, want ik wilde gewoon even discussiëren, niet een hele vete starten.
OK, dan is het duidelijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is geen vete hoor. Zo zie ik het niet.![]()
Gaat mij erom dat als je een stelling neerzet, je hem ook kunt verdedigen. En eventueel toe kan geven als je ernaast zit. (Overkomt mij ook wel eens, geen probleem, zijn leer momentjes, niks mis mee)
Piet Piraat lig ik niet wakker van, die springt net als MM en HD9 van de hak op de tak, juist om te voorkomen om zijn standpunten te moeten verdedigen. Je pikt de eigenheimers er hier erg simpel uit...
Ik ook niet. (Ik heb absoluut geen flauw idee zelfs) Daarom vroeg ik dat aan Piet Piraat.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik weet geen dingen te bedenken die veel mensen willen én vaak niet mogen...
Precies wat ik al eerder zei: 9% op een huur van 300 euro slaat nergens op. Zet die huren dan meteen op de vrije-sector-niveau. Mensen met dat inkomen moeten dat kunnen betalen. Gerommel met procentjes schiet niet op, behalve dan dat het de komende jaren gegarandeerd een inkomstenstijging voor corporaties en overheid oplevert.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het is zijn eerste woning, en ik denk dat we hem daar uiteindelijk uit moeten dragen. Ook die 9% verhoging die hem te wachten stond interesseert hem geen reet: 'Ze kijken maar...'
quote:Hypotheken
- De termijn om hypotheken af te lossen gaat blijft op 30 jaar. Wel is het mogelijk om een extra lening te nemen tegen 50 procent van de woningwaarde. Hiervoor kan een looptijd van 35 jaar gelden.
Voor deze lening is er geen hypotheekrenteaftrek.
voeg dan ook maar even het gezinsinkomen en de rente toequote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Plaatje is geupdate omdat bijvlagenzinnig een index niet snapt ook de bouwkosten van nieuwbouw woningen toegevoegd
Ja, het is nu wel heel creatief wat gegevens bij elkaar gooienquote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
voeg dan ook maar even het gezinsinkomen en de rente toe
ja, grafieken worden te pas en te onpas gebruikt om iets te 'onderbouwen'.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, het is nu wel heel creatief wat gegevens bij elkaar gooien.
Eerste is lastig en krijg ik voor langere reeks niet zo gevonden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
voeg dan ook maar even het gezinsinkomen en de rente toe
Natuurlijk zegt het gezininkomen heel veel over de huizenprijzenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eerste is lastig en krijg ik voor langere reeks niet zo gevonden.
Overigens zegt dat niets over de te snelle stijging van de huizen. Het geeft alleen maar aan dat dat inkomen in de grondprijs is verdampt
Klopt ik zie het echter meer dat dat geld aan grond word uitgegeven. Maar lever mij maar een bron waar ik ze kan vinden vanaf 1963.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt het gezininkomen heel veel over de huizenprijzen. Het bepaalt namelijk hoeveel een gezin aan wonen uit kan geven en dat bepaalt de vraag en dus de prijs.
Is de gemiddelde prijs van een woning dan zonder grond? Dan kan ik je zo wel zeggen dat die cijfers onbetrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt ik zie het echter meer dat dat geld aan grond word uitgegeven. Maar lever mij maar een bron waar ik ze kan vinden vanaf 1963.
Aan grond? De meeste transacties vinden plaats binnen de bestaande voorraad.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt ik zie het echter meer dat dat geld aan grond word uitgegeven. Maar lever mij maar een bron waar ik ze kan vinden vanaf 1963.
overigens doe de personen index de laatste jaren maar maal 2 dan zie je min of meer wat je wilt
dan moet ik voor inkomen ipv 650: 1300 lezen? Ok.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
overigens doe de personen index de laatste jaren maar maal 2 dan zie je min of meer wat je wilt
http://www.lowtechmagazine.be/2008/04/afbreken-huis.htmlquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:46 schreef HD9 het volgende:
[..]
inderdaad van tochtende nietgeisoleerde energieslurpers naar moderne energieneutraal veilige wooneenheden met veilige ondergrondse garage die weer minstens 60 jaar, meegaan
Jow toegevoegd : G20 in search of recovery http://www.ft.com/intl/cm(...)69-00144feabdc0.htmlquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:55 schreef 99.999 het volgende:
Dramatiek, denk je aan de bronvermelding? Bij dergelijke stukken gewoon even een link plaatsen en ze bij voorkeur tussen quotetekens zetten. Anders kan FOK! problemen krijgen.
http://www.ft.com/cms/s/0(...)0.html#axzz2KxMmZpJbquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:55 schreef 99.999 het volgende:
Dramatiek, denk je aan de bronvermelding? Bij dergelijke stukken gewoon even een link plaatsen en ze bij voorkeur tussen quotetekens zetten. Anders kan FOK! problemen krijgen.
Hmm FT recyclen hun artikelen dusquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:59 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Jow toegevoegd : G20 in search of recovery http://www.ft.com/intl/cm(...)69-00144feabdc0.html
Als je jarenlang boven je stand leeft als samenleving doet het stapje terug erg veel pijn ja.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Om een hogere buffer aan te houden hoef je toch je rente niet op te hogen? Kwestie van minder uitlenen. En daar hebben ze al jaren geen moeite mee. (Goed voor de economie gebleken ook...)
ach boven de stand we hebben de bubble opgeblazen en nu gaat ie weer een stukje leeg, niks aan de hand, het is overigens de schuld van de overheid die jaagt de rente op bij de banken door concurrentie te verbieden, omdat ze vet op de botten moeten krijgenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je jarenlang boven je stand leeft als samenleving doet het stapje terug erg veel pijn ja.
De overheid kan ook niks doen en de kredietbubble nóg verder opblazen totdat het hele systeem door niks of niemand meer te redden is.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
ach boven de stand we hebben de bubble opgeblazen en nu gaat ie weer een stukje leeg, niks aan de hand, het is overigens de schuld van de overheid die jaagt de rente op bij de banken door concurrentie te verbieden, omdat ze vet op de botten moeten krijgen
Concurrentie wordt zelfs verboden? Heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
ach boven de stand we hebben de bubble opgeblazen en nu gaat ie weer een stukje leeg, niks aan de hand, het is overigens de schuld van de overheid die jaagt de rente op bij de banken door concurrentie te verbieden, omdat ze vet op de botten moeten krijgen
Heb je daar een bron van? Overigens is het juist voor degenen die met AOW gaan allemaal nog niet zo vreselijk ongunstig.quote:Neemt niet weg dat alle oudere huurders met een bovenmodaal inkomen nu asap het land uitgejaagd worden, zodra ze AOW krijgen
Heb het nu toegevoegd via het substituut werkenden per huishouden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Is de gemiddelde prijs van een woning dan zonder grond? Dan kan ik je zo wel zeggen dat die cijfers onbetrouwbaar zijn.
Overings: CBS neem ik aan, het vakje onder persoonlijk inkomen. Ws. niet terug tot 1963 overigens, maar of zo ver teruggaan heel relevant is allemaal is maar de vraag.
[..]http://www.nu.nl/economie(...)ntie-hypotheken.htmlquote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Concurrentie wordt zelfs verboden? Heb je daar een bron van?
Stijgen maar daar zit een max aan dmv het puntensysteem.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:52 schreef Sjabba het volgende:
Even de oogkleppen afzetten. Dat de huizenprijzem blijven dalen en kwakkelen is erg voor de hand liggend.
Alternatief is huren, en wat gaan die doen?
Dat laatste gaat het niet om, maar dat eerste. Tuurlijk koop je nu niet als je een goed alternatief hebt, anders heb je weinig keuze toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Stijgen maar daar zit een max aan dmv het puntensysteem.
Overigens ben ik niet tegen kopen ik denk alleen dat het niet verstandig is omdat nu te doen.
Dat is compleet iets anders. Snap je uberhaubt wel waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
[..]http://www.nu.nl/economie(...)ntie-hypotheken.html
http://zembla.vara.nl/Afl(...)72d12a0d15f9744699f1
over concurrentie tussen banken duier niet isquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is compleet iets anders. Snap je uberhaubt wel waar je het over hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |