abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122889710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]

Als dit geen bubble is? Tikkeltje heftiger dan jaren '80.
dus een huis dat in 2007 3 ton koste, kost in 2020 2 ton?
pi_122889842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Kirov het volgende:
Er is niks gefingeerd aan die grafiek. Het laat de benodigde correctie zien op basis van een eerdere bubble, loonstijging en inflatie.
Even wachten....:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:51 schreef Kirov het volgende:
Die grafiek is uit 2008. Er zat op dat moment 42.5% lucht in de huizenprijs en dat is er nog lang niet uit.
Een grafiek uit 2008, met cijfers uit 2013...

En dan nog met droge ogen beweren: Er is niks gefingeerd aan die grafiek ^O^

_O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122889963
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:11 schreef arjan1212 het volgende:
dus een huis dat in 2007 3 ton koste, kost in 2020 2 ton?
Nee, volgens die grafiek kost ie al minder dan dat in 2013...

Zijn echte cijfers hoor. Niks gefingeerd aan. Heus. 8)7
pi_122890046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het is ook min of meer een muntje opgooien omdat je diverse factoren niet kunt voorspellen. Stel nou dat het nieuwe woonakkoord alsnog spaak loopt, en men besluit om de financieringseisen weer in ere te herstellen. (Dus vele malen soepeler dan de onzin van nu)

Dan stijgen ze mijn inziens weer. Het is gewoon koffiedik kijken met het beleid van de afgelopen jaren.
Met de oude regelgeving zijn de prijzen ook aardig gezakt anders. En zelfs al zou je het weer helemaal vrij geven dan krijg je het gewoon niet van de bank.

Maar je geeft impliciet wel aan dat de toestand onzeker is, en wat is er logischer in onzekere tijden, dat de huizenprijs stijgt of daalt?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_122890112
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Even wachten....:

[..]

Een grafiek uit 2008, met cijfers uit 2013...

En dan nog met droge ogen beweren: Er is niks gefingeerd aan die grafiek ^O^

_O-
Je snapt het dus niet
Beneath the gold, the bitter steel
pi_122890377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:17 schreef Kirov het volgende:
Je snapt het dus niet
Nee, jij snapt het niet. Als die grafiek de zogenaamde 'lucht' zou willen laten zien was de lijn vanaf 2008 gewoon doorgetrokken in hetzelfde tempo. Dan was ie niet in 2013 op het inflatie gecorrigeerde niveau beland.

Maar evengoed, jezelf blindstaren op een inflatiecorrectielijntje, is jezelf in de maling nemen. Tenzij je natuurlijk genoegen neemt met het comfort van toen.Dan heb je gelijk. Maar de huidige woningen vergelijken met niet aan de eisen van deze tijd aangepaste woningen uit 1965 is kolder.
pi_122890444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het niet. Als die grafiek de zogenaamde 'lucht' zou willen laten zien was de lijn vanaf 2008 gewoon doorgetrokken in hetzelfde tempo. Dan was ie niet in 2013 op het inflatie gecorrigeerde niveau beland.

Maar evengoed, jezelf blindstaren op een inflatiecorrectielijntje, is jezelf in de maling nemen. Tenzij je natuurlijk genoegen neemt met het comfort van toen.Dan heb je gelijk. Maar de huidige woningen vergelijken met niet aan de eisen van deze tijd aangepaste woningen uit 1965 is kolder.
:') :'( :D
pi_122890505
we moeten er vanaf dat een huis een goeie investering is

je bouwt een huis in 1950 . je betaald al die jaren belasting over je huis
in 2010 is het niets meer waard, kuisverrot en moet je het slopen
pi_122890702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar je geeft impliciet wel aan dat de toestand onzeker is, en wat is er logischer in onzekere tijden, dat de huizenprijs stijgt of daalt?
Tja, ik zit prima, dus ik heb eigenlijk geen zicht op hoe hoog de nood is bij mensen die willen kopen. Je kunt het wel jaren uitstellen, maar als je nog langer wacht ben je straks dood en begraven en heb je nog niks. :D

Ik durf het niet te voorspellen. Een lichte daling kan, lichte stijging kan wat mij betreft ook gebeuren.
pi_122890746
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:22 schreef arjan1212 het volgende:
we moeten er vanaf dat een huis een goeie investering is

je bouwt een huis in 1950 . je betaald al die jaren belasting over je huis
in 2010 is het niets meer waard, kuisverrot en moet je het slopen
60 jaar? Vurenhouten casco?
pi_122890884
met een vurenhouten casco stort het na 20 jaar al in
pi_122891086
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:28 schreef arjan1212 het volgende:
met een vurenhouten casco stort het na 20 jaar al in
Over welk soort casco heb je het dan, als je zo bang bent dat het na 60 jaar al 'kuisverrot' is?
pi_122891150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, volgens die grafiek kost ie al minder dan dat in 2013...

Zijn echte cijfers hoor. Niks gefingeerd aan. Heus. 8)7
Wat snap jij in godesnaam niet aan een prognose |:( .

Het plaatje zet de stijging van de huizenprijs af tegenover de inflatie. En laat zo zien dat d eprijzen veel te sterk zijn gestegen tov de inflatie. Eer loon over het algemeen de inflatie volgt is de betaalbaarheid drastisch afgenomen. HUn voorspelling is dat die gecorrigeerd gaat worden en geven 2 voorspellingen op basis van verschillende inflaties.

Overigens zie je ook dat op de 2 bubbels na de huizenprijs over het algemeen de inflatie volgt.
De makers van de grafiek konden ook niet weten dat de overheid alle trucs uit de kast zou halen om het proces zo lang mogelijk te rekken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_122891200
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het plaatje zet de stijging van de huizenprijs af tegenover de inflatie. En laat zo zien dat d eprijzen veel te sterk zijn gestegen tov de inflatie. Eer loon over het algemeen de inflatie volgt is de betaalbaarheid drastisch afgenomen. HUn voorspelling is dat die gecorrigeerd gaat worden en geven 2 voorspellingen op basis van verschillende inflaties.
Ik rol nog steeds over de grond van het lachen _O-
pi_122891264
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Anders lees ook jij je eerst even in. Er stond niet (ik herhaal: niet) bij (had ik al 'niet' gezegd?) dat het een prognose uit 2008 ( :') ) was.

Had dat er wel bij gestaan, hadden we er met zijn allen smakelijk om kunnen lachen uiteraard.
pi_122891309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:33 schreef Kirov het volgende:
Ik rol nog steeds over de grond van het lachen _O-
Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen. _O-
pi_122891436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja, ik zit prima, dus ik heb eigenlijk geen zicht op hoe hoog de nood is bij mensen die willen kopen. Je kunt het wel jaren uitstellen, maar als je nog langer wacht ben je straks dood en begraven en heb je nog niks. :D
De meesten wonen al ergens dus zo hoog zal die nood niet zijn :+

Wat praktijkvoorbeelden uit mijn kennissenkring:
-Stel dat eigenlijk wil verhuizen naar iets groters en niet aan een drukke weg ivm komst 2e kind: blijven voorlopig zitten omdat ze met de huidige regels en wat ze voor hun huis kunnen krijgen er naar hun zin niet genoeg op vooruit kunnen gaan.

-Stel dat nu wegens een fout van de woningbouwver een euro of 100 onder de gangbare prijs huurt maar in principe best wil gaan kopen: "Voorlopig niet Grrrrrrrr, ik zou wel gek zijn in deze tijd. Economisch gaat het slecht, stel je voor dat ik of mijn vriendin onze baan kwijt raken, we zitten hier goed en betaalbaar en de huizenprijzen zakken nog wel even door.". Paar maanden later: reorganisatie wordt aangekondigd op zijn werk en bij zijn vriendin ook.

-Stel dat net gescheiden is en allebei een restschuld van ongeveer 30k heeft: hij huurt bij oude bekenden een zolder en zij zit in een ontzettend klein flatje. Zijn baan is ook onzeker en zij is al tijden werkloos.

Allemaal mensen die best willen kopen maar ze kunnen niet of de situatie is te onzeker.

Voor mij persoonlijk is de situatie niet veel anders.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_122891456
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Anders lees ook jij je eerst even in. Er stond niet (ik herhaal: niet) bij (had ik al 'niet' gezegd?) dat het een prognose uit 2008 ( :') ) was.

Had dat er wel bij gestaan, hadden we er met zijn allen smakelijk om kunnen lachen uiteraard.
Mwah ze doen een voorspelling aan de hand van de vorige buble. Ik zie niet echt in wat daar aan te lachen valt. Zoals het er nu uitziet is de daling door overheidsingrepen over een 2x zo lange periode uitgesmeerd.

IK zou eigenlijk graag de gegevens van hun willen hebben zodat de grafiek geupdate kan worden.
Iemand een linkje of zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:39:41 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122891550
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

-Stel dat eigenlijk wil verhuizen naar iets groters en niet aan een drukke weg ivm komst 2e kind: blijven voorlopig zitten omdat ze met de huidige regels en wat ze voor hun huis kunnen krijgen er naar hun zin niet genoeg op vooruit kunnen gaan.

-Stel dat nu wegens een fout van de woningbouwver een euro of 100 onder de gangbare prijs huurt maar in principe best wil gaan kopen: "Voorlopig niet Grrrrrrrr, ik zou wel gek zijn in deze tijd. Economisch gaat het slecht, stel je voor dat ik of mijn vriendin onze baan kwijt raken, we zitten hier goed en betaalbaar en de huizenprijzen zakken nog wel even door.". Paar maanden later: reorganisatie wordt aangekondigd op zijn werk en bij zijn vriendin ook.

-Stel dat net gescheiden is en allebei een restschuld van ongeveer 30k heeft: hij huurt bij oude bekenden een zolder en zij zit in een ontzettend klein flatje. Zijn baan is ook onzeker en zij is al tijden werkloos.

Allemaal mensen die best willen kopen maar ze kunnen niet of de situatie is te onzeker.

Voor mij persoonlijk is de situatie niet veel anders.
ik kan wel kopen, zit in VS huur, maar ik ben te oud voor een hypotheek, en ik wil het ook niet , je koopt in buitenland een huis voor een prikkie , met vijf jaar ben ik 65

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 14-02-2013 21:46:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122891604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mwah ze doen een voorspelling aan de hand van de vorige buble. Ik zie niet echt in wat daar aan te lachen valt. Zoals het er nu uitziet is de daling door overheidsingrepen over een 2x zo lange periode uitgesmeerd.

IK zou eigenlijk graag de gegevens van hun willen hebben zodat de grafiek geupdate kan worden.
Iemand een linkje of zo.
Hoe groot is de daling vanaf de piek momenteel? 15-16%?
pi_122891693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoe groot is de daling vanaf de piek momenteel? 15-16%?
In oktober had ik voor inflatie gecorrigeerd rond de 22%
pi_122891853
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

quote:
Die zullen dus de prijs niet laten zakken en wachten gewoon af, net als vele, vele anderen.

quote:
Dan kunnen ze nu helemaal niet meer kopen, en moeten dus blijven huren. (Terwijl het geen reet uitmaakt of je 700 huur of 700 hypotheek moet betalen)

quote:
Dat worden nooit meer potentiële kopers schat ik zo. :X
pi_122891991
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Die zullen dus de prijs niet laten zakken en wachten gewoon af, net als vele, vele anderen.

[..]

Dan kunnen ze nu helemaal niet meer kopen, en moeten dus blijven huren. (Terwijl het geen reet uitmaakt of je 700 huur of 700 hypotheek moet betalen)

[..]

Dat worden nooit meer potentiële kopers schat ik zo. :X
En ik denk niet dat dit uitzonderingen zijn. Maar die gaan de boel (mijzelf incluis) dus niet vlot trekken met de huidige omstandigheden...
pi_122892004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik kan wel kopen, zit in VS huur, maar ik ben te oud voor een hypotheek, en ik wil het ook niet , je koopt in buitenland een huis voor een prikkie , met vijf jaar ben ik 65
waar ga je naartoe belize ofzoiets... een houten vakantiehuisje op het strand voor 15.000 dollar?
pi_122892082
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:47 schreef arjan1212 het volgende:
waar ga je naartoe belize ofzoiets... een houten vakantiehuisje op het strand voor 15.000 dollar?
Vraag dat nou niet, worden we straks weer doodgegooid met de meest vervallen green-acres meuk die je je voor kunt stellen. :X
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:55:30 #126
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122892500
Is hij nog niet weg dan?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:57:50 #127
323876 michaelmoore
pi_122892622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:47 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

zoiets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:58:21 #128
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122892647
Met de TT ben ik het in ieder geval eens: wat een janboel hebben ze er van gemaakt. Dit is het moment dat ik het niet eens meer wíl snappen, het wordt toch weer aangepast!
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:58:23 #129
323876 michaelmoore
pi_122892652
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:55 schreef Bayswater het volgende:
Is hij nog niet weg dan?
moet nog een paar jaar werken
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:59:46 #130
323876 michaelmoore
pi_122892731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:58 schreef Lemans24 het volgende:
Met de TT ben ik het in ieder geval eens: wat een janboel hebben ze er van gemaakt. Dit is het moment dat ik het niet eens meer wíl snappen, het wordt toch weer aangepast!
ze zxouden zich eens meten verdiepen in de fin situatie van de huurder
  donderdag 14 februari 2013 @ 22:01:07 #131
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122892803
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze zxouden zich eens meten verdiepen in de fin situatie van de huurder
Inderdaad: ik ben zo'n huurder en ik ga nooit kopen.
pi_122893118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En ik denk niet dat dit uitzonderingen zijn. Maar die gaan de boel (mijzelf incluis) dus niet vlot trekken met de huidige omstandigheden...
Mja. Veel mensen uit mijn kennissenkring hebben al een koopwoning, en veel anderen zouden het wel willen maar krijgen simpelweg de lening niet rond. (Huren voor 600 per maand is de normaalste zaak van de wereld, maar met hetzelfde inkomen een woning kopen en 500,- per maand betalen mag niet)

Mijn zus heeft afgelopen november haar (zeer nette) huurwoning gekocht, toen het (voor haar) nog kon. Mijn broer, die zonder problemen een woning cash kan aftikken, zit nog steeds in zijn sociale huurwoning(kje) voor 350,- per maand. (scheefhuurder numero uno in NL schat ik zo) Die zegt dan juist weer, ik zit prima hier, wat moet ik met een groter huis?

Zoveel mensen, zoveel wensen....

En als je bv. gezinsuitbreiding krijgt, dan gun je je kind ook een tuin i.p.v. een balkon neem ik aan.
  donderdag 14 februari 2013 @ 22:08:56 #133
323876 michaelmoore
pi_122893297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mja. Veel mensen uit mijn kennissenkring hebben al een koopwoning, en veel anderen zouden het wel willen maar krijgen simpelweg de lening niet rond. (Huren voor 600 per maand is de normaalste zaak van de wereld, maar met hetzelfde inkomen een woning kopen en 500,- per maand betalen mag niet)

Mijn zus heeft afgelopen november haar (zeer nette) huurwoning gekocht, toen het (voor haar) nog kon. Mijn broer, die zonder problemen een woning cash kan aftikken, zit nog steeds in zijn sociale huurwoning(kje) voor 350,- per maand. (scheefhuurder numero uno in NL schat ik zo) Die zegt dan juist weer, ik zit prima hier, wat moet ik met een groter huis?

En als je bv. gezinsuitbreiding krijgt, dan gun je je kind ook een tuin i.p.v. een balkon neem ik aan.
ik ga volgende maand kijken bij een woning in Hongarije
pi_122893311
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het is toch van de zotte dat mensen een huis aanschaffen omdat je dan voor hetzelfde bedrag per maand een groter huis hebt waar je iets opbouwt. We zijn doorgeslagen en dat zelfs in een tijd waar huizen veel te duur zijn
pi_122893460
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:09 schreef opgebaarde het volgende:
Het is toch van de zotte dat mensen een huis aanschaffen omdat je dan voor hetzelfde bedrag per maand een groter huis hebt waar je iets opbouwt. We zijn doorgeslagen en dat zelfs in een tijd waar huizen veel te duur zijn
Zot. Of slim?

Ik heb gekocht in 2004. Betaal 350,- per maand minder dan dezelfde woning in de vrije sector. Maar dat is logisch, de huisbaas wil ook wat verdienen.
pi_122893718
quote:

[..]

Ook allemaal mensen die dus niets van die 250k+ te koop staande woningen af zullen snoepen.

quote:

Tuurlijk, maar het moet wel kunnen. Dat stelletje waar hun 2e op komst is hebben ook gewoon een hoekhuis met voor en achtertuin maar het ligt aan een drukke weg (moet je sowieso maar willen wonen maar goed, toen hun het kochten was het nog een sellers market en kon je niet al te kieskeurig zijn), nu kunnen ze echter blijven zitten waar ze zitten omdat er geen directe noodzaak is.

Also: waar huurt die broer van jou in hemelsnaam? Hier in Tilburg kan je bij de woningbouw voor 350 eu een studiotje huren of heel misschien iets met een slaapkamer erbij maar dan moet je echt niet kieskeurig zijn over de locatie :D
pi_122893770
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)campaign=Cookiecheck

Weet iemand waar ik de huizenprijzen vanaf 1965 kan vinden?
Bij het CBS gaan ze maar tot 1995.

DEze gaat ook niet veel verder:
http://www.nethur.nl/downloads/files/Nummer38versie3.pdf

Wel interessant leesvoer
pi_122893928
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ook allemaal mensen die dus niets van die 250k+ te koop staande woningen af zullen snoepen.
Die willen wel, kunnen het financieel ook wel, maar mogen (helaas voor hen) niet.

quote:
Also: waar huurt die broer van jou in hemelsnaam? Hier in Tilburg kan je bij de woningbouw voor 350 eu een studiotje huren of heel misschien iets met een slaapkamer erbij maar dan moet je echt niet kieskeurig zijn over de locatie :D
Even rekenen... Als ik het goed inschat woont ie er nu al 21 jaar. Dus vandaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 14-02-2013 22:28:31 ]
pi_122894259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)campaign=Cookiecheck

Weet iemand waar ik de huizenprijzen vanaf 1965 kan vinden?
Bij het CBS gaan ze maar tot 1995.

DEze gaat ook niet veel verder:
http://www.nethur.nl/downloads/files/Nummer38versie3.pdf

Wel interessant leesvoer
Altijd leuk om te zien dat we eigenlijk altijd al geweten hebben hoe het moet maar dat we het met het oog op korte termijnbelangen nooit doen... :{
pi_122894549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die willen wel, maar mogen (helaas voor hen) niet.

[..]
En daar zit de markt vol mee, met die mensen, en als je kijkt naar de dalende koopkracht en nog veel erger, naar de fors toenemende werkloosheid (dát is pas koopkrachtdaling) dan zal die groep zeker de komende 1 a 2 jaar alleen maar groter worden. Met geen enkele garantie dat het over 3 jaar opeens allemaal voor de wind gaat, integendeel.

quote:
Even rekenen... Als ik het goed inschat woont ie er nu al 21 jaar. Dus vandaar.
Dat verklaart een hoop idd!
pi_122894945
Starters met goed inkomen staan ook niet in de rij om een huis te kopen wanneer ze jaarlijks 10k in prijs zakken en de keuze steeds groter wordt.
pi_122895093
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En daar zit de markt vol mee, met die mensen, en als je kijkt naar de dalende koopkracht en nog veel erger, naar de fors toenemende werkloosheid (dát is pas koopkrachtdaling) dan zal die groep zeker de komende 1 a 2 jaar alleen maar groter worden. Met geen enkele garantie dat het over 3 jaar opeens allemaal voor de wind gaat, integendeel.
Yup. Geen idee wat er gaat komen. Blij dat ik me daar niet meer druk over hoef te maken.

quote:
Dat verklaart een hoop idd!
Het is zijn eerste woning, en ik denk dat we hem daar uiteindelijk uit moeten dragen. Ook die 9% verhoging die hem te wachten stond interesseert hem geen reet: 'Ze kijken maar...'
pi_122895159
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Starters met goed inkomen staan ook niet in de rij om een huis te kopen wanneer ze jaarlijks 10k in prijs zakken en de keuze steeds groter wordt.
Die hebben op die manier idd geen enkele haast nee. In tegenstelling tot 15 jaar geleden gaan die niet tot het uiterste om een woning van 60+ jaar oud te kopen voor de hoofdprijs. Rustig afwachten, nieuwbouwprojectjes bekijken en alles wat van voor 2000 is links laten liggen...
pi_122895198
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yup. Geen idee wat er gaat komen. Blij dat ik me daar niet meer druk over hoef te maken.

[..]

Het is zijn eerste woning, en ik denk dat we hem daar uiteindelijk uit moeten dragen. Ook die 9% verhoging die hem te wachten stond interesseert hem geen reet: 'Ze kijken maar...'
Ik mag 'm nu al :D
pi_122895279
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die hebben op die manier idd geen enkele haast nee. In tegenstelling tot 15 jaar geleden gaan die niet tot het uiterste om een woning van 60+ jaar oud te kopen voor de hoofdprijs. Rustig afwachten, nieuwbouwprojectjes bekijken en alles wat van voor 2000 is links laten liggen...
Of verliefd worden op die jaren '30 woning min of meer nabij het centrum. Locatie blijft toch heel erg belangrijk waar het gaat om woningkeuze. Overigens merk ik bij de starters om me heen dat die niet bepaald vrijwillig aan het wachten zijn met kopen maar dat dit gewoon nog altijd noodgedwongen is.
pi_122895382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn 1e woning uit 1936 heeft me geen windeieren gelegd, wel mooi op tijd verkocht voordat er groot onderhoud kwam. :P
pi_122895425
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of verliefd worden op die jaren '30 woning min of meer nabij het centrum. Locatie blijft toch heel erg belangrijk waar het gaat om woningkeuze. Overigens merk ik bij de starters om me heen dat die niet bepaald vrijwillig aan het wachten zijn met kopen maar dat dit gewoon nog altijd noodgedwongen is.
In dit specifieke geval ging het om starters met een 'goed' inkomen. Kunnen we nog steggelen over hoe hoog dat dan is maar laten we het voor het gemak houden op "significant meer te besteden dan de gemiddelde starter".
pi_122895479
quote:
6s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Mijn 1e woning uit 1936 heeft me geen windeieren gelegd, wel mooi op tijd verkocht voordat er groot onderhoud kwam. :P
Maw: jij zou er nu ook niet meer naar kijken met de huidige prijzen en voor iets nieuws gaan.
pi_122895618
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maw: jij zou er nu ook niet meer naar kijken met de huidige prijzen en voor iets nieuws gaan.
Ik heb grond gekocht en heb daar bungalow laten bouwen voor mijn oude dag.
pi_122895654
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik heb grond gekocht en heb daar bungalow laten bouwen voor mijn oude dag.
Nieuwbouw dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')