Ik denk dat je moet proberen om te te stoppen met het bedenken van die negatieve dingen. Verder moet je een beetje moed bij elkaar schrapen en proberen jezelf in "veilige" sociale situaties terecht te laten komen. Met veilige situaties bedoel ik situaties waarbij je kan verwachten dat mensen normaal tegen je doen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:53 schreef Lot88 het volgende:
Mensen krijgen bij mij niet eens de kans om negatief over mij te denken omdat ik vaak al voor die tijd bedacht heb wat hun allemaal voor negatieve dingen over mij denken om vervolgens dus afstand te houden. Vandaag tijdens een slb les merkte ik wel op dat de docente wel door heeft dat ik afstandelijker ben. Zo ook een andere klasgenoot die tijdens het eerste moment van samenwerken al vroeg of er toch niets vervelends aan de hand was. Nu ben ik niet iemand die tegen een ''vreemde'' zegt dat ik mijzelf een sociaal isolement opleg met enkel opervlakkig contact maar ervaarde het ergens wel als prettig dat er iemand was die dit opmerkte..
Ik zit sinds 2 weken op een hbo opleiding waar ik in februari ben ingestroomt ik kom hierdoor ieder halfjaar in een andere klas terecht. Ik heb voor mijn gevoel nu wel een goed samenwerkings groepje de mensen zijn volwassen eerlijk en duidelijk. Alleen staan er jarenlange vervelende situaties in mijn hersentjes geschreven die ik niet even snel vergeet. Het is niet dat ik er geen moeite voor doe het is alleen moeilijk vermoeiend en frustrerendquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik denk dat je moet proberen om te te stoppen met het bedenken van die negatieve dingen. Verder moet je een beetje moed bij elkaar schrapen en proberen jezelf in "veilige" sociale situaties terecht te laten komen. Met veilige situaties bedoel ik situaties waarbij je kan verwachten dat mensen normaal tegen je doen.
Ik ben zeer bekend met die vervelende situaties en de constante stress in sociale omgevingen. Ik heb daar ook last van. Toch zou ik prettig vinden als je iets probeert, maar uiteraard hoef je dat niet te doen. Met "veilige" situaties bedoel ik trouwens niet school, maar bijvoorbeeld een teamsport zoals badminton.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:03 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Ik zit sinds 2 weken op een hbo opleiding waar ik in februari ben ingestroomt ik kom hierdoor ieder halfjaar in een andere klas terecht. Ik heb voor mijn gevoel nu wel een goed samenwerkings groepje de mensen zijn volwassen eerlijk en duidelijk. Alleen staan er jarenlange vervelende situaties in mijn hersentjes geschreven die ik niet even snel vergeet. Het is niet dat ik er geen moeite voor doe het is alleen moeilijk vermoeiend en frustrerend
Is leren omgaan met stress niet beter dan het ontlopen door alleen veilige situaties op te zoeken?quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben zeer bekend met die vervelende situaties en de constante stress in sociale omgevingen. Ik heb daar ook last van. Toch zou ik prettig vinden als je iets probeert, maar uiteraard hoef je dat niet te doen. Met "veilige" situaties bedoel ik trouwens niet school, maar bijvoorbeeld een teamsport zoals badminton.
Ja, maar je moet ergens beginnen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Is leren omgaan met stress niet beter dan het ontlopen door alleen veilige situaties op te zoeken?
Als je goed gelezend had had je gezien dat ik hievoor bij een psycholoog loop en dus probeer.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben zeer bekend met die vervelende situaties en de constante stress in sociale omgevingen. Ik heb daar ook last van. Toch zou ik prettig vinden als je iets probeert, maar uiteraard hoef je dat niet te doen. Met "veilige" situaties bedoel ik trouwens niet school, maar bijvoorbeeld een teamsport zoals badminton.
Ja, dat heb ik goed gelezen. Ik geef je gewoon wat tips.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:17 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Als je goed gelezend had had je gezien dat ik hievoor bij een psycholoog loop en dus probeer.
Gelijk gaan.. Hoe langer je wacht hoe groter de kans wordt dat je niks doet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:45 schreef ECM het volgende:
Ook maar eens volgen. Ik (19) durf totaal geen vrouwen te benaderen. Ik ben echt niet sociaal incapabel en kan best een praatje maken met een meisje zolang er geen relatiepotentie is, of tenminste als ik daar niet op uit ben, maar als dat wel het geval is klap ik dicht, zelfs al gaat het maar om wat oogcontact in de kroeg of zo. Op dat soort momenten denk ik zo vaak: "kom op man, je hebt niets te verliezen", maar in de meeste gevallen doe ik uiteindelijk niks. Ik word er zo moe van. Zijn er hier mensen met wat concrete tips?
3 seconden-regel, ik weet het. Was het maar zo makkelijkquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gelijk gaan.. Hoe langer je wacht hoe groter de kans wordt dat je niks doet.
Zo makkelijk is het wel, je hoofd maakt er alleen iets moeilijks vanquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:32 schreef ECM het volgende:
[..]
3 seconden-regel, ik weet het. Was het maar zo makkelijk
Loka met gouden adviesquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het wel, je hoofd maakt er alleen iets moeilijks van
Balls of steel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:45 schreef ECM het volgende:
Ook maar eens volgen. Ik (19) durf totaal geen vrouwen te benaderen. Ik ben echt niet sociaal incapabel en kan best een praatje maken met een meisje zolang er geen relatiepotentie is, of tenminste als ik daar niet op uit ben, maar als dat wel het geval is klap ik dicht, zelfs al gaat het maar om wat oogcontact in de kroeg of zo. Op dat soort momenten denk ik zo vaak: "kom op man, je hebt niets te verliezen", maar in de meeste gevallen doe ik uiteindelijk niks. Ik word er zo moe van. Zijn er hier mensen met wat concrete tips?
Fucking goede tip ja.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:37 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Balls of steel.
Enkele tips waar je wellicht wat aan hebt:
1) Ga met kennissen i.p.v. vrienden uit
Netzo denk ik..quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:03 schreef kingtoppie het volgende:
Een man mag niet nerveus dan wel onzelfverzekerd zijn.
Zijn er eigenlijk nog van dat soort dingen die vrouwen niet mogen zijn?
Neehoor, dat jij niet zo goed uit je woorden komt soms misschien zal juist aantrekkelijk gevonden worden, zolang je maar de indruk wekt dat je wel interesse hebt.quote:
Erg emotioneel.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:03 schreef kingtoppie het volgende:
Een man mag niet nerveus dan wel onzelfverzekerd zijn.
Zijn er eigenlijk nog van dat soort dingen die vrouwen niet mogen zijn?
En ze mag niet lelijk zijn, want dan gunnen wij mannen haar geen enkele blik.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hmm...
Ja dat geldt wel voor beide geslachten denk ik zo.
Ken weinig mensen die een ongeinteresseerde bitch willenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:11 schreef kingtoppie het volgende:
Een vrouw mag niet ongeinteresseerd dan wel arrogant zijn bij mij... 1x is al een streep erdoor.... Maar daarin lijk ik niet zo op het gemiddelde denk ik.
Dat geldt ook voor beide partijen...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En ze mag niet lelijk zijn, want dan gunnen wij mannen haar geen enkele blik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |