Zal vast veel indruk maken wanneer ze een stukje tekst op hun gebruikelijke niveau gebruiken voor hun aanklacht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoop dan ook dat Powned en de Raad van de Journalistiek een aanklacht indienen tegen Jorritsma.
Doet er niet toe. Je kunt als burgemeester in een vrij land bepaalde media niet uitsluiten omdat hun kleur en stijl je niet aanstaat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:48 schreef 99.999 het volgende:
Ze had gewoon geen zin om een persconferentie overschreeuwd te laten worden door een of andere relnicht die weinig met journalist zijn te maken heeft.
Je kan wel een of andere schreeuwende relnicht die enkel komt om te kloten de toegang weigeren wanneer je met een serieus onderwerp bezig bent.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Je kunt als burgemeester in een vrij land bepaalde media niet uitsluiten omdat hun kleur en stijl je niet aanstaat.
Bij een serieuze journalist was het een ander verhaal inderdaad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Volgens mij heeft de haat tegen Rutger de overhand hier
maar je vind toch niet dat Rutger het zelfde niveau heeft als een reguliere journaal? Ik zie hem eerder als een soort van Dennis de Pennis (gewoon lomp vermaak dus maar verder geen enkele nieuwswaarde). Die kun je dus gerust negeren, tenzij je het niet erg vind om eens goed in de zeik te worden gezet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Je kunt als burgemeester in een vrij land bepaalde media niet uitsluiten omdat hun kleur en stijl je niet aanstaat.
Die grap had je al gemaaktquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, dus alleen door de Staat goedgekeurde omroepen die voldoen aan de normen en waarden van de Staat zijn volgens jou welkom op de "vrije" Staatsbijeenkomsten waar de Staat uitspraken gaat doen. Jij zou het ook goed doen als adviseur van Kim-Jong Un lijkt me.
Nogmaals, het "niveau" van Rutger / Pownews doet er vrij weinig toe. Het gaat erom dat als je jouw manier (en die van Jorritsma) van denken regelmatig toepast en doortrekt je alles en iedereen wel kan weigeren op basis van bepaalde zelfverzonnen en zeer subjectieve "principes".quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:56 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
maar je vind toch niet dat Rutger het zelfde niveau heeft als een reguliere journaal? Ik zie hem eerder als een soort van Dennis de Pennis (gewoon lomp vermaak dus maar verder geen enkele nieuwswaarde). Die kun je dus gerust negeren, tenzij je het niet erg vind om eens goed in de zeik te worden gezet.
Eigenlijk moet het woord niveau in deze discussie niet worden gebruikt omdat er twee verschillende genres met elkaar worden vergeleken namelijk "vermaak" vs. "serieus nieuws". Powned heeft niks met nieuws te maken. Weigeren is dus geen probleem in dit geval. Jorritsma mag ook weigeren om in Bananasplit mee te doen bijv.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nogmaals, het "niveau" van Rutger / Pownews doet er vrij weinig toe. Het gaat erom dat als je jouw manier (en die van Jorritsma) van denken regelmatig toepast en doortrekt je alles en iedereen wel kan weigeren op basis van bepaalde zelfverzonnen en zeer subjectieve "principes".
Kijk, daar kom je weer met je zelfverzonnen en subjectieve ideeën op basis van jouw beeld over nieuwsgaring aanzetten. Niet doen. Het is jouw mening en daar staat die van mij tegenover. Dan nu een aantal feitjes:quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:04 schreef attila_de_hun het volgende:
Powned heeft niks met nieuws te maken. Weigeren is dus geen probleem in dit geval.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dit een slechte ontwikkeling. De stap naar het alleen toelaten van journalisten die in je voordeel schrijven is snel gemaakt.
Als je overtreden van fatsoensnormen als norm gaat stellen, mag je een bom gooien op heel politiek den haag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van onderdrukking van de pers, maar van overtreden fatoensnormen. Als een journalist van het NRC gaat staan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer komen.
Het hangt echt van gelul aan elkaar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kijk, daar kom je weer met je zelfverzonnen en subjectieve ideeën op basis van jouw beeld over nieuwsgaring aanzetten. Niet doen. Het is jouw mening en daar staat die van mij tegenover. Dan nu een aantal feitjes:
- Powned is een omroepvereniging en wordt door de overheid als zodanig erkend;
- Omroepverenigingen zijn er om burgers berichten van algemeen belang aan te kondigen;
Op basis hiervan had Powned alle recht om aanwezig te zijn.
Maak je er nu geen veel groter drama van dan wat er aan de hand is? een of andere schreeuwlelijk wordt vanwege zijn gedrag geweigerd. Heeft niets met zijn politieke voorkeur of wat dan ook te maken maar gewoon alles met dom lomp asociaal gedrag.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:03 schreef Nielsch het volgende:
Net zolang totdat je als openbaar bestuurder geen enkele persconferentie meer hoeft te geven. Een dergelijke ontwikkeling is onwenselijk en moet reeds in de kiem (nu dus, bij Jorritsma) gesmoord worden.
Dat kan. Je kan het ook dom treitergedrag noemen op zoek naar het volgende relletje.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:14 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Je kan het ook een onconventionele blik op journalistiek/ nieuwsgaring noemen
Moet alles altijd maar wijken voor een paar schreeuwende tokkies lijkt me hier de basisvraag. Of mag het soms ook gewoon serieus zijn?quote:
Dan verschillen we van mening over de basisvraag en heeft verder discussiëren dus niet heel veel zin.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:48 schreef 99.999 het volgende:
Moet alles altijd maar wijken voor een paar schreeuwende tokkies lijkt me hier de basisvraag. Of mag het soms ook gewoon serieus zijn?
en dan klagen op twitter dat ze onheus wordt bejegend.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:19 schreef Nielsch het volgende:
Jorritsma doet eigenlijk een PVV'tje: "Ik ben voor (pers)vrijheid...
maar die vrijheid geldt alleen voor mensen die aan mijn beeld voldoen"
Politici die twitteren zouden sowieso met pek en veren besmeurd moeten worden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:06 schreef Chahna het volgende:
[..]
en dan klagen op twitter dat ze onheus wordt bejegend.
Ze zou even een lijstje van 'fatsoenlijke' journalisten moeten twitteren, dat schept vast een leuk inzicht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:06 schreef Chahna het volgende:
[..]
en dan klagen op twitter dat ze onheus wordt bejegend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |