abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122861442
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoop dan ook dat Powned en de Raad van de Journalistiek een aanklacht indienen tegen Jorritsma.
Zal vast veel indruk maken wanneer ze een stukje tekst op hun gebruikelijke niveau gebruiken voor hun aanklacht.
pi_122861454
Volgens mij heeft de haat tegen Rutger de overhand hier :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_122861484
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:48 schreef 99.999 het volgende:

Ze had gewoon geen zin om een persconferentie overschreeuwd te laten worden door een of andere relnicht die weinig met journalist zijn te maken heeft.
Doet er niet toe. Je kunt als burgemeester in een vrij land bepaalde media niet uitsluiten omdat hun kleur en stijl je niet aanstaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2013 09:53:03 ]
pi_122861575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Doet er niet toe. Je kunt als burgemeester in een vrij land bepaalde media niet uitsluiten omdat hun kleur en stijl je niet aanstaat.
Je kan wel een of andere schreeuwende relnicht die enkel komt om te kloten de toegang weigeren wanneer je met een serieus onderwerp bezig bent.
Moet je hem alleen niet eerst uitnodigen.
pi_122861589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Volgens mij heeft de haat tegen Rutger de overhand hier :')
Bij een serieuze journalist was het een ander verhaal inderdaad.
pi_122861627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

maar je vind toch niet dat Rutger het zelfde niveau heeft als een reguliere journaal? Ik zie hem eerder als een soort van Dennis de Pennis (gewoon lomp vermaak dus maar verder geen enkele nieuwswaarde). Die kun je dus gerust negeren, tenzij je het niet erg vind om eens goed in de zeik te worden gezet.
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:57:25 #157
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122861648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah, dus alleen door de Staat goedgekeurde omroepen die voldoen aan de normen en waarden van de Staat zijn volgens jou welkom op de "vrije" Staatsbijeenkomsten waar de Staat uitspraken gaat doen. Jij zou het ook goed doen als adviseur van Kim-Jong Un lijkt me.
Die grap had je al gemaakt
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122861672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:56 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

maar je vind toch niet dat Rutger het zelfde niveau heeft als een reguliere journaal? Ik zie hem eerder als een soort van Dennis de Pennis (gewoon lomp vermaak dus maar verder geen enkele nieuwswaarde). Die kun je dus gerust negeren, tenzij je het niet erg vind om eens goed in de zeik te worden gezet.
Nogmaals, het "niveau" van Rutger / Pownews doet er vrij weinig toe. Het gaat erom dat als je jouw manier (en die van Jorritsma) van denken regelmatig toepast en doortrekt je alles en iedereen wel kan weigeren op basis van bepaalde zelfverzonnen en zeer subjectieve "principes".
pi_122861807
Zo kan elke burgemeester wel zijn "principes" hebben en bepaalde omroepen op openbare gelegenheden weigeren:

Geen Pownews want die zijn te kinderachtig
Geen VARA want die zijn te rood
Geen WNL want die zijn te Wilders
Geen VPRO want die zijn te kunstzinnig ingewikkeld
Geen RTL want die zijn te plat
Geen KRO want die zijn katholiek
Geen EO want die zijn te evangelisch
Geen NMO want die doen zomaar wel eens BOEM
Geen TROS want die zenden uit voor Frans Bauer-volk
Geen Omrop Fryslân want die versta ik niet
Geen MAX want die zijn te oud en voeren een hetze tegen jong
Geen BNN want die zijn te jong en voeren een hetze tegen oud
Geen JO want Joods

Enz. enz. enz.

Net zolang totdat je als openbaar bestuurder geen enkele persconferentie meer hoeft te geven. Een dergelijke ontwikkeling is onwenselijk en moet reeds in de kiem (nu dus, bij Jorritsma) gesmoord worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2013 10:04:10 ]
pi_122861857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nogmaals, het "niveau" van Rutger / Pownews doet er vrij weinig toe. Het gaat erom dat als je jouw manier (en die van Jorritsma) van denken regelmatig toepast en doortrekt je alles en iedereen wel kan weigeren op basis van bepaalde zelfverzonnen en zeer subjectieve "principes".
Eigenlijk moet het woord niveau in deze discussie niet worden gebruikt omdat er twee verschillende genres met elkaar worden vergeleken namelijk "vermaak" vs. "serieus nieuws". Powned heeft niks met nieuws te maken. Weigeren is dus geen probleem in dit geval. Jorritsma mag ook weigeren om in Bananasplit mee te doen bijv.
pi_122862028
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:04 schreef attila_de_hun het volgende:

Powned heeft niks met nieuws te maken. Weigeren is dus geen probleem in dit geval.
Kijk, daar kom je weer met je zelfverzonnen en subjectieve ideeën op basis van jouw beeld over nieuwsgaring aanzetten. Niet doen. Het is jouw mening en daar staat die van mij tegenover. Dan nu een aantal feitjes:

- Powned is een omroepvereniging en wordt door de overheid als zodanig erkend;
- Omroepverenigingen zijn er om burgers berichten van algemeen belang aan te kondigen;

Op basis hiervan had Powned alle recht om aanwezig te zijn. De ideeën, meningen en opvattingen over genres en niveau doen daar verder totaal niet toe.

Mijn mening over Powned is ook negatief, ik vind het flauw en kijk er (bijna) nooit naar. Toch kan ik heel goed die persoonlijke mening opzij zetten om objectief naar de situatie te kijken. Zou jij ook eens moeten doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2013 10:13:45 ]
pi_122862095
Je kan het ook een onconventionele blik op journalistiek/ nieuwsgaring noemen
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_122862152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dit een slechte ontwikkeling. De stap naar het alleen toelaten van journalisten die in je voordeel schrijven is snel gemaakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_122862211
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:57 schreef eleusis het volgende:

[..]

Die grap had je al gemaakt
vandaar ook het woord "ook" in de laatste zin.
pi_122862251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van onderdrukking van de pers, maar van overtreden fatoensnormen. Als een journalist van het NRC gaat staan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer komen.
Als je overtreden van fatsoensnormen als norm gaat stellen, mag je een bom gooien op heel politiek den haag.
Al jaren een stelletje aso's die zich alleen om zichzelf bekommeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_122862274
Jorritsma doet eigenlijk een PVV'tje: "Ik ben voor (pers)vrijheid...

maar die vrijheid geldt alleen voor mensen die aan mijn beeld voldoen"
pi_122862314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kijk, daar kom je weer met je zelfverzonnen en subjectieve ideeën op basis van jouw beeld over nieuwsgaring aanzetten. Niet doen. Het is jouw mening en daar staat die van mij tegenover. Dan nu een aantal feitjes:

- Powned is een omroepvereniging en wordt door de overheid als zodanig erkend;
- Omroepverenigingen zijn er om burgers berichten van algemeen belang aan te kondigen;

Op basis hiervan had Powned alle recht om aanwezig te zijn.
Het hangt echt van gelul aan elkaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122863052
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:03 schreef Nielsch het volgende:
Net zolang totdat je als openbaar bestuurder geen enkele persconferentie meer hoeft te geven. Een dergelijke ontwikkeling is onwenselijk en moet reeds in de kiem (nu dus, bij Jorritsma) gesmoord worden.
Maak je er nu geen veel groter drama van dan wat er aan de hand is? een of andere schreeuwlelijk wordt vanwege zijn gedrag geweigerd. Heeft niets met zijn politieke voorkeur of wat dan ook te maken maar gewoon alles met dom lomp asociaal gedrag.
pi_122863067
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:14 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Je kan het ook een onconventionele blik op journalistiek/ nieuwsgaring noemen
Dat kan. Je kan het ook dom treitergedrag noemen op zoek naar het volgende relletje.
pi_122863148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moet alles altijd maar wijken voor een paar schreeuwende tokkies lijkt me hier de basisvraag. Of mag het soms ook gewoon serieus zijn?

[ Bericht 13% gewijzigd door timmmmm op 14-02-2013 10:58:03 ]
pi_122863272
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:48 schreef 99.999 het volgende:

Moet alles altijd maar wijken voor een paar schreeuwende tokkies lijkt me hier de basisvraag. Of mag het soms ook gewoon serieus zijn?
Dan verschillen we van mening over de basisvraag en heeft verder discussiëren dus niet heel veel zin.

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 14-02-2013 10:57:43 ]
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:02:29 #172
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_122863546
Persoonlijk worden hoeft niet hè
Laffe huichelaar
pi_122863679
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:19 schreef Nielsch het volgende:
Jorritsma doet eigenlijk een PVV'tje: "Ik ben voor (pers)vrijheid...

maar die vrijheid geldt alleen voor mensen die aan mijn beeld voldoen"
en dan klagen op twitter dat ze onheus wordt bejegend.
pi_122863883
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:06 schreef Chahna het volgende:

[..]

Politici die twitteren zouden sowieso met pek en veren besmeurd moeten worden.
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:53:41 #175
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122865286
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:06 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ze zou even een lijstje van 'fatsoenlijke' journalisten moeten twitteren, dat schept vast een leuk inzicht.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')