abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125381215
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 02:01 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

er is geen plek waar iemand hinder ondervind van iemand die rookt.
Precies. En de planeet waarop we leven heet Pluto.
pi_125385005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 00:00 schreef nikk het volgende:
Maar goed. Ezels stoten zich kennelijk meerdere keren aan dezelfde steen. De handhaving zal toch weer tekort schieten, en de protesten zullen weer komen. Het hele circus opnieuw.
Circus Maximus. Protesten, dat betekent rokers en cafe eigennaren (duizenden) in strijd brengen. Al die revolutonaire veranderingen heeft men nodig (epd, superprovincie, rookverbod etc) almaar meer en meer macht in handen proberen krijgen. De reden is duidelijk, heersschappij.
pi_125385071
? de grote niet-rokende dictator synthercell??
pi_125628138
http://www.parool.nl/paro(...)ale-sigaretten.dhtml

Nou wanneer gaan ze de accijns eens verlagen.. ? dit neemt alleen maar toe met zulke hoge accijns
  vrijdag 3 mei 2013 @ 19:35:51 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126032967
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_128768077
quote:
Ook eenmanszaken in de horeca rookvrij in 2014

Over een jaar moet de hele horeca rookvrij zijn. De uitzonderingspositie voor eenmanszaken vervalt. Rookcabines in cafés, restaurants en discotheken kunnen wel blijven bestaan. Staatssecretaris Martin van Rijn (PvdA) van Volksgezondheid heeft een wetsvoorstel hierover voor advies naar de Raad van State gestuurd. Hij hoopt dat het algemene rookverbod op 1 juli volgend jaar van kracht is.

Het wetsvoorstel volgt op een motie van Carla Dik-Faber, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie. Haar voorstel werd gesteund door PvdA, CDA, D66, SGP, de Partij voor de Dieren en de CU zelf. Opmerkelijk genoeg stemde de VVD tegen het voorstel, net zoals de PVV, SP en 50Plus.

Vijf jaar geleden werd het eerste rookverbod in de horeca ingevoerd. Door slechte juridische onderbouwing sneuvelde het deels bij de rechter. Het verbod zou niet gelden voor kleine cafés waar de uitbater zelf rookt. Het beroep tegen die uitspraak van de rechter liep nog toen Edith Schippers in 2010 meteen bij haar aantreden als minister de uitzondering voor eenmanszaken formeel regelde. Ook daartegen lopen nu nog rechtzaken. Het gerechtshof in Den Haag bepaalde in maart dat de uitzondering voor eenmanszaken niet rechtsgeldig is. Staatssecretaris Van Rijn, die nu verantwoordelijk is voor het rookbeleid, is tegen die uitspraak in cassatie gegaan bij de Hoge Raad.

Van Rijn wil een poging wagen het rookverbod nu juridisch waterdicht te regelen voor de hele horeca. Zoals afgesproken in de Europese Unie wordt de gezondheidsschade van het meeroken het uitgangspunt voor de nieuwe wet. 'Daarmee worden de gezondheidsbelangen van zowel de horecawerknemers als -bezoekers gewaarborgd', aldus het ministerie.

De overheid voert een actief ontmoedigingsbeleid voor roken. Roken is al verboden in alle openbare ruimtes, zoals overheidsgebouwen en ziekenhuizen, en in de sport- en cultuursector. Op het werk is roken alleen toegestaan in speciale afgeschermde rookruimtes. Rookwaar mag niet verkocht worden aan jongeren onder de 16. Het kabinet wil deze leeftijdsgrens verhogen naar 18 jaar. De accijnzen op tabak, sigaren en sigaretten zijn dit jaar fors verhoogd. Tegelijk heeft het kabinet echter de hulp bij het stoppen met roken geschrapt uit de basisverzekering tegen ziektekosten.
:{.
pi_128768256
http://opiniepanel.eenvan(...)bod_in_horeca_groeit

ik heb ook aan dit onderzoek meegedaan. en ik had op alle vragen natuurlijk Nee geantwoord
pi_128768404
Tijd dus om je voorgevel van je pand eruit te rammen en te vervangen door een rolluik, dan is je hele zaak in de buitenlucht
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:25:03 #159
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128768675
Ik zag laatst nog naast de supermarkt twee meisjes rond de 12-13 zitten en die begonnen te roken, heb er nog om moeten lachen omdat het zo'n achterlijk gezicht was, mooi toch dat dat vlees zichzelf om zeep helpt, scheelt straks moeite tussen autos heen te wurmen op weg naar de grens.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_128769018
wat ? ruimte naar de grens ? waar heb je het over
pi_129280683
Werkgeversorganisatie VNO-NCW lobbyt actief voor de tabaksindustrie op het ministerie van Volksgezondheid en in Brussel. Dat blijkt uit een interview van Vrij Nederland (VN) met algemeen directeur Niek Jan van Kesteren van de werkgeversvereniging. 'Wij zijn een van de weinige vrienden van de tabaksindustrie', zegt Van Kesteren vandaag in het weekblad. .

De werkgeversorganisatie is met ruim 115 duizend aangesloten ondernemingen en brancheorganisaties een van de invloedrijkste spelers op het Binnenhof. Van Kesteren maakt geen geheim van de banden met de tabakproducenten. 'VNO-NCW lobbyt voor al haar leden om hun belangen in Brussel of Den Haag te dienen, dus ook voor de tabaksindustrie', zegt hij tegen VN.

Het weekblad kreeg met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur toegang tot correspondentie van het ministerie van Volksgezondheid met de tabaksindustrie en haar belangenbehartigers. Uit de brieven en mails blijkt dat de lobby van VNO-NCW succes heeft.

In 2010 informeerde Van Kesteren bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) over nieuwe Europese regelgeving tegen roken. Een ambtenaar reageerde: 'Wij hebben met die jongens (tabaksfabrikanten, red.) de afspraak gemaakt af en toe om tafel te gaan zitten om de internationale agenda transparant te maken, hun de kans te geven inbreng te leveren en helderheid te krijgen over onze inzet.'

Internationale afspraken
De contacten tussen het ministerie en de tabaksindustrie druisen in tegen internationale afspraken met de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) waar ook een Nederlandse handtekening onder staat. Het FCTC-verdrag schrijft voor dat de overheid commerciële partijen die een ander belang hebben dan de volksgezondheid, buiten de deur dient te houden. .

Als je de tabaksaccijns als melkkoe gebruikt, moet je de industrie ook een kans geven
Niek Jan van Kesteren, algemeen directeur VNO-NCW

Van Kesteren zet zich namens VNO-NCW in om de overheid te verleiden dat verdrag zo veel mogelijk te schenden. 'Het gaat (de overheid, red.) altijd om het verminderen van het gebruik van tabak. Wij proberen de overheid van overdrijving af te houden en er de scherpe kantjes van af te halen.' In zijn contacten met Haagse bewindslieden kaart hij mede het onderwerp tabak aan. 'Je hebt altijd punten waar je mee bezig bent en die neem je dan mee.'

Ook internationaal komt hij op voor tabak. Eens in de paar maanden ontvangt hij 'alle brancheorganisaties' op zijn kantoor om de strategie te bespreken, zoals hoe in Europa het beste resultaat kan worden bereikt. 'Als wij onze kompanen nou eens zoeken in andere landen. Polen en Tsjechië zijn bijvoorbeeld goede medestanders. Dan kunnen we in Brussel nog wat krachten ontwikkelen tegen het antirookbeleid.'

Tabak is slecht voor de gezondheid, onderkent Van Kesteren, maar tegelijkertijd goed voor de staatskas. Hij noemt het FCTC-verdrag 'hyper politiek correct'. 'Dan moet je er ook geen 2,5 miljard accijns uit trekken. Als je de tabaksaccijns als melkkoe gebruikt, moet je de industrie ook een kans geven.'

Afschrikwekkende foto's
Zowel in Nederland als in Brussel neemt het aantal regels tegen roken toe. De Tweede Kamer heeft de minimum leeftijd voor tabaksconsumptie verhoogt van 16 naar 18 jaar. In Europa bestaan plannen voor pakjes met afschrikwekkende foto's en een verbod op sigaretten met toegevoegde smaakjes (zoals menthol).

Woordvoerders van CDA, ChristenUnie, GroenLinks, D66, SP en PvdA reageren verbaasd en verontwaardigd tegenover VN. Kamerlid Myrthe Hilkens van coalitiepartij PvdA: 'De PvdA stelt de volksgezondheid centraal als het gaat om tabakskwesties. Ik prijs me gelukkig dat ik dat verhaal mag vertellen en niet dat van VNO.' Coalitiepartner VVD gaf geen commentaar. Een woordvoerder van het ministerie van VWS zegt in het tijdschrift: 'Bij VNO-NCW kan een mer à boire aan onderwerpen ter sprake komen, tabak kan er een van zijn.'

Die Hilkens is echt een walgelijk wijf..

http://www.volkskrant.nl/(...)abaksindustrie.dhtml
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:02:07 #162
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129280948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zag laatst nog naast de supermarkt twee meisjes rond de 12-13 zitten en die begonnen te roken, heb er nog om moeten lachen omdat het zo'n achterlijk gezicht was, mooi toch dat dat vlees zichzelf om zeep helpt, scheelt straks moeite tussen autos heen te wurmen op weg naar de grens.
ben zelf roker maar als ik dat zie loop ik er heen spreek ze er om aan.
probeer ze altijd over te halen om uit te drukken.
mja.. :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_129281038
Als ik dat zie, zeg ik niks, maar de volgende keer ga ik zeggen, waarom zijn jullie nu pas begonnen?
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:24:25 #164
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_129281326
Ik snap niet waarom sommige mensen zo'n groot probleem maken van het rook'verbod'. Je kan toch buiten roken.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_129281647
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:24 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik snap niet waarom sommige mensen zo'n groot probleem maken van het rook'verbod'. Je kan toch buiten roken.
Het is een mensenrecht. Jij vind het ook geen probleem dat negers achterin de bus moeten zitten ?
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:44:14 #166
92926 Joipoidoipoipoi
pi_129281730
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:40 schreef arjan1212 het volgende:
Het is een mensenrecht. Jij vind het ook geen probleem dat negers achterin de bus moeten zitten ?
Maar roken is niet verboden. Je wordt niet als roker geboren. Er zijn over de hele wereld meer plekken waar je wél mag roken, dan waar je níet mag roken.

En zo zijn er overal plekken waar je bepaalde dingen wél en níet mag doen. Bijvoorbeeld patat eten mag ook niet overal. Naaktlopers komen ook een willekeurige kroeg niet in, tenzij ze zich aankleden. Rokers mogen alle kroegen in, als ze hun sigaret maar buiten roken. :)
pi_129281827
Niet binnen mogen roken is een ernstige beperking van mijn vrijheid.

Het rookverbod is illegaal.
pi_129281907
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:48 schreef arjan1212 het volgende:
Niet binnen mogen roken is een ernstige beperking van mijn vrijheid.

Het rookverbod is illegaal.
Er is zoveel verboden en dat is allemaal gewoon binnen de mensenrechten. Jij bent als verslaafde gewoon niet meer in staat een objectief oordeel te vellen.
pi_129281946
Als je als ambtenaar / politie agent / bankmedewerker op je werkplek niet om de 5 minuten een sigaret mag opsteken, dan woon je in een dictatuur.
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:56:20 #170
92926 Joipoidoipoipoi
pi_129281980
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:54 schreef arjan1212 het volgende:
Als je als ambtenaar / politie agent / bankmedewerker op je werkplek niet om de 5 minuten een sigaret mag opsteken, dan woon je in een dictatuur.
:')
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:51:29 #171
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129289568
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

ben zelf roker maar als ik dat zie loop ik er heen spreek ze er om aan.
probeer ze altijd over te halen om uit te drukken.
mja.. :{
Maak je maar klaar dan voor de 'k' kannonade die ze van hun kansenvriendjes hebben geleerd.

(wel ironisch voor ze trouwens)
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:52:31 #172
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129289604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:54 schreef arjan1212 het volgende:
nicotine is ook een dictatuur :)
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:53:50 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129289656
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maak je maar klaar dan voor de 'k' kannonade die ze van hun kansenvriendjes hebben geleerd.

(wel ironisch voor ze trouwens)
jup, die staan er vaak bij, bemoei je er niet mee flikker op bladieblah..
mja... i don't care..
ik waarschuw... mja..vaak laat ik ze nog ff mijn heerlijke tabakmuillucht ff inademen :P
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:54:35 #174
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129289683
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:53 schreef theguyver het volgende:

[..]

jup, die staan er vaak bij, bemoei je er niet mee flikker op bladieblah..
mja... i don't care..
ik waarschuw... mja..vaak laat ik ze nog ff mijn heerlijke tabakmuillucht ff inademen :P
Gewoon 5 sigaren opsteken en naast ze gaan zitten en ze tussen hun benen voelen dan rotten ze wel op zeg ik altijd maar.
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:57:37 #175
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129289833
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Gewoon 5 sigaren opsteken en naast ze gaan zitten en ze tussen hun benen voelen dan rotten ze wel op zeg ik altijd maar.
:D
agh ja, vind altijd wel grappig als ik in de bus zit met zo'n mafkees die denkt dat de bus van hem is en zijn muziek uit zijn telefoon laat galmen.
Ik pak een paar kleinen boxjes uit mijn tas, zet K3 op mijn telefoon aan, en houd de boxjes tegen zijn oren.
vraag op normale toon aan de persoon, vind je dit vervelend?
nou wij de mede pasagiers vinden jou vervelend. dus.... zetten we je telefooon dus uit dan doe ik dat ook.
en koop oordopjes ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')