Was het maar 2 meterquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
op station 2 meter van een rokerspaal.
je eigen auto,
ehm
Ook zo ergelijk, mensen die ruim buiten die rookzone staan te paffen, terwijl het NS-personeel het ziet en er niks van zegt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
op station 2 meter van een rokerspaal.
nou je peukje weg gooien in de natuur, vind ik dat er iets tegen gedaan mag worden, van mij part mag er wel een boete op staan. als die er nog niet isquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:50 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Wat een onzinJe mag heel veel dingen niet in 'de natuur'. Doe nou niet alsof het een vrijplaats is.
denk je dat het hier gaat ophouden? ik denk van niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Roken wordt niet verboden. Stop alsjeblieft eens om te doen alsof.![]()
Op allerlei plekken mag je roken; alleen niet binnen de muren van een horeca-gelegenheid.
Ergelijk is het NS personeel wat werkelijk overal rooktquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:51 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ook zo ergelijk, mensen die ruim buiten die rookzone staan te paffen, terwijl het NS-personeel het ziet en er niks van zegt.
Zelfs daar kan ik allemaal mee leven. Maar roken verbieden in de (fucking) kroeg past maar één reactie bij:quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
denk je dat het hier gaat ophouden? ik denk van niet.
en je mag nergens meer binnen roken, ook niet op je werk, in openbare gebouwen, in winkelcentra, bioscopen, vliegtuigen, noem maar op.
steden als new york geven het repressieve voorbeeld, daar mag je nu op straat ook niet meer roken geloof ik, en ze proberen het zelfs auit je eigen huis te bannen nu, vanwege de 'brandveiligheid'.
Sterker nog, wás er niet al een burgemeester die vond dat je ook in je eigen huis (quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de volgende stap is waarchijnlijk dat het hele uitgaansgebied rookvrij moet worden. dat je nog blij mag zijn als je thuis mag roken. als je huisbaas of woningcorporatie dat niet ook verbiedt, tenminste., of de brnadweer....
En nu mag je voor (een) paal staan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:53 schreef MolFan het volgende:
Vroeger had je nog rookcoupes in de trein, mooie tijden
Weerzinwekkend was dat, die rook dreef altijd door naar de niet-rokerscoupe's.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:53 schreef MolFan het volgende:
Vroeger had je nog rookcoupes in de trein, mooie tijden
Ja vond je vrouw ook altijd mooi als ze weer voor mn paal stondquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En nu mag je voor (een) paal staan.
De volledige buitenlucht van deze planeet is ook zo'n klein gebied.... ik snap wel dat rokers zich een hoekje gedrukt voelen. En dan mag het thuis ook nog eens. Verder zijn op allerlei plekken nog weer speciale voorzieningen voor rokers getroffen, zoals het rookhok op het werk en in sommige gevallen speciale rookruimtes in cafés...quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Welke plekken mag je nog roken dan? Alleen buiten hoor verder nergens meer.
Mag het thuis? Even tussen 2 haakjes dat huis betaal IK en is MIJN eigendom dus who the fuck wil mij verbieden in mijn steentjes niet te mogen paffenquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De volledige buitenlucht van deze planeet is ook zo'n klein gebied.... ik snap wel dat rokers zich een hoekje gedrukt voelen. En dan mag het thuis ook nog eens. Verder zijn op allerlei plekken nog weer speciale voorzieningen voor rokers getroffen, zoals het rookhok op het werk en in sommige gevallen speciale rookruimtes in cafés...
Tenzij je een huurhuis hebt. Wee de verhuurder die jarenlang een rokende huurder in z'n huis heeft zitten, die krijgt een hoop kosten om de stank en aanslag weg te krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:59 schreef MolFan het volgende:
[..]
Mag het thuis? Even tussen 2 haakjes dat huis betaal IK en is MIJN eigendom dus who the fuck wil mij verbieden in mijn steentjes niet te mogen paffen
Dan nog valt dat heeeeeel erg mee. Uit ervaring; Bij de Action verkopen ze een soort spray 2 euro en je ruikt er niets meer van. Veel autogarages gebruiken dit spul ook (naam kwijt). Dus kosten zal wel meevallen. Muren die opnieuw geverfd moeten worden? Gebeurd standaard bij nieuwe huurders.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:01 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Tenzij je een huurhuis hebt. Wee de verhuurder die jarenlang een rokende huurder in z'n huis heeft zitten, die krijgt een hoop kosten om de stank en aanslag weg te krijgen.
wat mij irriteert is gewoon simpel in veel cafe's zijn die hokjes dus 3/4 cafe staat op gepropt in hokje er zitten nog een paar verder in cafe maja die vinden het saai dus gaan bij in het hokje staan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De volledige buitenlucht van deze planeet is ook zo'n klein gebied.... ik snap wel dat rokers zich een hoekje gedrukt voelen. En dan mag het thuis ook nog eens. Verder zijn op allerlei plekken nog weer speciale voorzieningen voor rokers getroffen, zoals het rookhok op het werk en in sommige gevallen speciale rookruimtes in cafés...
In een parenclub staan ze meestal ook op een vierkante meter zowat in mekaarquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
wat mij irriteert is gewoon simpel in veel cafe's zijn die hokjes dus 3/4 cafe staat op gepropt in hokje er zitten nog een paar verder in cafe maja die vinden het saai dus gaan bij in het hokje staan.
wat gebeurt er achter de bar staat de barman, de rest van cafe bevind zich in een hokje van 3 bij 4 en in het overige cafe bevind zich nauwelijks meer iemand
das toch... gewoon hilarisch
Och, als fanatiek roker vind ik dat eigenlijk nog wel meevallen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als nietroker vind ik dat het anti rookbeleid veel te ver is doorgeschoten. Qua extremisme kunnen de Taliban er veel van leren.
Shag is nu al 75 cent omhoog gegaan vdweek trouwensquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Och, als fanatiek roker vind ik dat eigenlijk nog wel meevallen.
Niet roken bij Vervoer (openbaar vervoer is het al lang niet meer), niet roken in horeca en in publieke ruimten is ergens vrij logisch. Hetgeen mij alleen altijd mateloos ergerde was de halfbakken wet en regelgeving omtrent roken.
Zolang ik nog gewoon thuis en in de auto mag roken is er voor mij weinig aan de hand. De horeca heeft zijn charme allang verloren met achterlijk hoge prijzen (als je tegenwoordig 5 bier en een wijntje besteld verwacht je half en half een VIP pas voor de Champagne Kamer).
Maar als veel rokers nu al klagen, wacht maar tot 1 januari 2014. Dan komt er standaard ¤5 op elk pakje als extra accijns. (lang leve grensgebied).
Bijna elk huurcontract spreekt van het feit dat je het huis bij verlaten moet achterlaten zoals je het bij aankomst gekregen hebt. Daar kan via een kleine clausule rookaanslag ook onder vallen (als dat er niet al standaard onder valt. En zoals MolFan zegt: kost je ¤10 en is je kapitale villa compleet rook en aanslagvrij.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:01 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Tenzij je een huurhuis hebt. Wee de verhuurder die jarenlang een rokende huurder in z'n huis heeft zitten, die krijgt een hoop kosten om de stank en aanslag weg te krijgen.
op deze manier trekken de rokers NL uit de crisisquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:04 schreef MolFan het volgende:
[..]
Shag is nu al 75 cent omhoog gegaan vdweek trouwens
Het zal inderdaad af en toe best lachwekkende situaties opleveren. Maar sommigen hier - en jij bent kennelijk geen uitzondering - praten alleen over nu en nooit over de toekomst. Wie een beetje reëel is, ziet het aantal rokers steeds verder afnemen, ziet de acceptatie van rookoverlast (en -stank) afnemen. Het knopje moet gewoon een keer om en daar is het zo onderhand tijd voor.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
wat mij irriteert is gewoon simpel in veel cafe's zijn die hokjes dus 3/4 cafe staat op gepropt in hokje er zitten nog een paar verder in cafe maja die vinden het saai dus gaan bij in het hokje staan.
wat gebeurt er achter de bar staat de barman, de rest van cafe bevind zich in een hokje van 3 bij 4 en in het overige cafe bevind zich nauwelijks meer iemand
das toch... gewoon hilarisch
De lange termijn verteld ons en dat is inmiddels al bewezen en te zien aan het groot aantal uitschrijvingen bij de KvK dat veel cafe's echte historische cafe's dus keihard kapot gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zal inderdaad af en toe best lachwekkende situaties opleveren. Maar sommigen hier - en jij bent kennelijk geen uitzondering - praten alleen over nu en nooit over de toekomst. Wie een beetje reëel is, ziet het aantal rokers steeds verder afnemen, ziet de acceptatie van rookoverlast (en -stank) afnemen. Het knopje moet gewoon een keer om en daar is het zo onderhand tijd voor.
Ja, dat zal soms rare situaties geven in kroegen. Ja, dat is even wennen. Ja, dat is vervelend voor verstokte rokers die hun gedrag moeten aanpassen. Ja, de horeca zal daar tijdelijk last van hebben. Maar kunnen we het eindelijk eens over de lange termijn gaan hebben?
De horeca zal hier een klap van krijgen die de geschiedenisboeken in gaat. Maar die klap was toch wel gekomen ivm de asociale prijzen. Dat ziet iedereen (en in dit soort discussies vaak de roker) over het hoofd (700% winst op elk drankje). Maar thuis drinken is toch gezelliger zeg ik altijd maarquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zal inderdaad af en toe best lachwekkende situaties opleveren. Maar sommigen hier - en jij bent kennelijk geen uitzondering - praten alleen over nu en nooit over de toekomst. Wie een beetje reëel is, ziet het aantal rokers steeds verder afnemen, ziet de acceptatie van rookoverlast (en -stank) afnemen. Het knopje moet gewoon een keer om en daar is het zo onderhand tijd voor.
Ja, dat zal soms rare situaties geven in kroegen. Ja, dat is even wennen. Ja, dat is vervelend voor verstokte rokers die hun gedrag moeten aanpassen. Ja, de horeca zal daar tijdelijk last van hebben. Maar kunnen we het eindelijk eens over de lange termijn gaan hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |