De volgende stap is dat je ook vóór de kroegen niet meer mag roken, want er zóu maar een niet-roker langs kunnen lopen die er last van zou kúnnen krijgen. Gezellig ook, zo'n kroeg waar de helft van de gasten de helft van de tijd buiten staat.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:22 schreef pokkerdepok het volgende:
we zijn gegaan van rokers die niet-rokers terroriseren, naar precies andersom.
laat ze maar belachelijk veel betalen, en gooi ze uit het uitgaansleven, want het is toch een minderheid, die rokers. zelfs wat eigen kroegen wordt de roker niet gegund, gewoon doorpushen totdat er nergens meer gerookt mag worden.
kutland.
Dit idd. Heb het aan de lijve ondervonden; Niet rokerscafes zijn veel en veel minder gezellig. Deze wet gaat ook geen stand houdenquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De volgende stap is dat je ook vóór de kroegen niet meer mag roken, want er zóu maar een niet-roker langs kunnen lopen die er last van zou kúnnen krijgen. Gezellig ook, zo'n kroeg waar de helft van de gasten de helft van de tijd buiten staat.
inderdaad, verslaafden uitkleden, puur omdat het kan, ze stoppen toch niet en als je klaagt, zeg je gewoon dat je dan maar moet stoppen want het is ongezond.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:30 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat het niet werkt maar hou als regering dan je bek met je; Wij willen dat mensen stoppen met roken want dat willen ze NIET.
de volgende stap is waarchijnlijk dat het hele uitgaansgebied rookvrij moet worden. dat je nog blij mag zijn als je thuis mag roken. als je huisbaas of woningcorporatie dat niet ook verbiedt, tenminste., of de brnadweer....quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De volgende stap is dat je ook vóór de kroegen niet meer mag roken, want er zóu maar een niet-roker langs kunnen lopen die er last van zou kúnnen krijgen. Gezellig ook, zo'n kroeg waar de helft van de gasten de helft van de tijd buiten staat.
Hehe zou wel kicken zijn. Weet zeker dat we dan een soort 3e WW krijgen hierzoquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de volgende stap is waarchijnlijk dat het hele uitgaansgebied rookvrij moet worden. dat je nog blij mag zijn als je thuis mag roken. als je huisbaas of woningcorporatie dat niet ook verbiedt, tenminste., of de brnadweer....
jup dat gebeurt al,quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
rokers vs niet rokers...quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:36 schreef MolFan het volgende:
[..]
Hehe zou wel kicken zijn. Weet zeker dat we dan een soort 3e WW krijgen hierzo
Houd toch ook geen stand deze onzin. Komop zeg, men doet net alsof roken hetzelfde is als openbaar coke gebruiken etc, dat het iets crimineels is. Ik had die gast trouwens zn voortanden bewerkt maar dat terzijde.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup dat gebeurt al,
ben zelf roker en stond dus voor de deur 2 a 3 meter er naast te paffen met barman en stel vrienden.
nou wouden er mensen naar binnen door het rook geordijn.
kreeg ik een opmerking of we niet ergens anders wouden gaan roken.
sorry maar dan ben ik bot ik : nou mijnheer het is simpel de regering besloot dat ik maar buiten moest paffen dus.. doe ik dat! ga me niet vertellen dat dat nu ook al niet meer mag.
stapt die gast naar binnen en 2 minuten later komt hij weer naar buiten wat is het cafe rustig...
ja vind je het gek ... iedereen staat buiten ook zijn vrienden die nog sigaret aan oproken waren..
gaat ie tussen de rokers staan... WTF???
het grappige was gast ging elke keer weer naar buiten om tussen de rokers te staan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:38 schreef MolFan het volgende:
[..]
Houd toch ook geen stand deze onzin. Komop zeg, men doet net alsof roken hetzelfde is als openbaar coke gebruiken etc, dat het iets crimineels is. Ik had die gast trouwens zn voortanden bewerkt maar dat terzijde.
Succes. Alsof het allemaal dit keer anders zal lopen. Je vergeet dat de rechter al eerder heeft geoordeeld dat:quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vorige wet is effectief onderuit geschoffeld en was daarom niet meer effectief. De VWA is op een bepaald moment zelfs helemaal gestopt met controleren.
Als het goed gaat, dan is de nieuwe wet wezenlijk anders: roken in de kroeg wordt dan gewoon verboden; punt uit. De VWA kan dan gaan handhaven op basis van een progressief boetesysteem. Dat moet ook wel, want kroegbazen doen aan kansberekening, op een manier die vergelijkbaar is met wat criminelen doen: pakkans x risico
Als je de pakkans niet kunt verhogen, door gebrek aan capaciteit, zul je het risico (dus de consequenties) moeten verhogen. Voorbeeld: eerste keer: 300 euro boete, tweede keer: 1.000 euro boete, derde keer: 5.000 euro boete. En dat kun je natuurlijk ook nog verder verscherpen, bijvoorbeeld door tijdelijke of permanente intrekking van de horecavergunning? Kun jij je als kroeg niet aan de regels houden? Prima, dan ga je maar een paar weken dicht. Luister je dan nog niet? Permanent sluiten, die handel. Er zijn kroegen zat. Andere kroegen zien de extra klandizie graag komen.
Zou er nieteens op reagereen kk lekker op gozahquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
het grappige was gast ging elke keer weer naar buiten om tussen de rokers te staan.
overdreven kuchen vragen of iemand de andere kant op wil blazen etc..
denk wat de fuck je hebt je zin ... ok er is niemand meer in het cafe omdat iedereen buiten staat.
maar ga er dan verdikkie dan niet tussen staan.
Dit heeft niets met kortzichtigheid te maken. Maar je geeft weer aan dat je er werkelijk niets van snapt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Die kleine middenstanders hebben zich jarenlang kunnen voorbereiden op de veranderende situatie. De regering komt toch ook geen autorijders financieel tegemoet die anno 2013 nog steeds rondrijden in een slurpbak die 1 op 8 rijdt?
Ondernemen is onder meer dat je tijdig inspeelt op veranderende wet- en regelgeving, die altijd tijdig wordt aangekondigd. Dat was met het rookverbod ook zo. Was zeker anderhalf jaar van tevoren bekend, dat het er zou komen. Als je dan nergens op inspeelt, de boel op z'n beloop laat, de wet negeert, de asbakken stiekem op tafel zet, enzovoort, dan is dat een risico dat je zélf neemt en dat je bewust neemt.
Serieus... het verbaast me hoe veel kortzichtigheid en kortetermijndenken er in dit topic is te zien.
Had gekund ja. Maar was nooit concreet de bedoeling. Het voornemen is steeds geweest om te komen tot een (algeheel) rookverbod in de horeca. Dan kun je als ondernemer afwachten of gokken dat het allemaal zo'n vaart niet loopt, of je speelt in op de ontwikkelingen en trends.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:25 schreef MolFan het volgende:
[..]
Je vergelijking slaat de plank mis maar goed. De ondernemers wisten dit ja maar de regering had ook in overleg met de cafe eigenaren kunnen beslissen niet rokerscafetjes aan te leggen bijvoorbeeld.
Roken wordt niet verboden. Stop alsjeblieft eens om te doen alsof.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
verbieden, dat werkt ook zo goed met drugs...
dit is een grote wraakoefening van verbitterde anti-rook extremisten. dat repressief beleid nog nooit heeft gewerkt om genotsmiddelen uit te bannen, dat doet er kennelijk niet toe.
Welke plekken mag je nog roken dan? Alleen buiten hoor verder nergens meer.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Roken wordt niet verboden. Stop alsjeblieft eens om te doen alsof.![]()
Op allerlei plekken mag je roken; alleen niet binnen de muren van een horeca-gelegenheid.
Ja laten we een verbod leggen op in de natuur een peukje oproken donder op zeg. De natuur is van iedereen en de regering kan daar niets over zeggen of willen ze ook nog bepalen wanneer de zon op moet komen? Dat soort dingen moet je laten zoals ze zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:46 schreef Sicstus het volgende:
Ik ben fanatiek anti-roker, maar ik vind dit besluit van de TK echt onzin. Niet-rokers hebben toch helemaal geen last van de rokers in eenmans-rookcafeetje, want daar komen ze toch niet.
Persoonlijk heb ik veel meer last van mensen die zomaar op straat roken. Een verbod daarop zou ik veel zinniger vinden en toejuichen.
Thuis.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Welke plekken mag je nog roken dan? Alleen buiten hoor verder nergens meer.
Wat een onzinquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:48 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ja laten we een verbod leggen op in de natuur een peukje oproken donder op zeg. De natuur is van iedereen en de regering kan daar niets over zeggen of willen ze ook nog bepalen wanneer de zon op moet komen? Dat soort dingen moet je laten zoals ze zijn.
op station 2 meter van een rokerspaal.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:49 schreef MolFan het volgende:
[..]
En wat nog meer? Hij zegt allerlei plekken...
Dat zeg ik ook niet maar rook waait weg lijkt mij. Lijkt mij dat je er in een cafe veel meer last van hebt dan op straat.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:50 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Wat een onzinJe mag heel veel dingen niet in 'de natuur'. Doe nou niet alsof het een vrijplaats is.
Wederom fout. Het voornemen, sinds Hoogervorst onderhandelde met KHN hierover, ging altijd over zaken met personeel. Logisch gelet op het gegeven dat de Tabakswet die kort daarvoor was ingevoerd ook die groep beschermde.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Had gekund ja. Maar was nooit concreet de bedoeling. Het voornemen is steeds geweest om te komen tot een (algeheel) rookverbod in de horeca. Dan kun je als ondernemer afwachten of gokken dat het allemaal zo'n vaart niet loopt, of je speelt in op de ontwikkelingen en trends.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |