abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123496737
Nog andere opties?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:09:03 #252
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123496825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:07 schreef TeleportingKing het volgende:
Nog andere opties?
Dacht je misschien dat hier ergens een lijstje rondslingert?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 maart 2013 @ 13:15:51 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123497038
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 00:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Feitelijk ben je ook een profiteur, als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet doen als ik niet hoefde maar dan zou ik ook een profiteur zijn. Ik zie hier ook mensen banen weigeren van 2000+ bruto omdat ze het in de WW beter hebben, tja, dan is zo'n regeling misschien toch een beetje doorgeslagen....
want? Als je 2K+ ww krijgt heb je ook naar rato afgedragen. Ww is een vangnet dat je een bepaalde tijd de mogelijkheid geeft om een baan op gelijk niveau te vinden. Als je er rekening mee houdt dat WW al maximaal 70% van je laatst verdiende salaris is en je moet dan voor minimumloon een baan accepteren zou je in een maand tijd 55% minder inkomen hebben.

Daar valt niet tegen op te bezuinigen, met persoonlijk faillissement tot gevolg.
pi_123497318
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

want? Als je 2K+ ww krijgt heb je ook naar rato afgedragen. Ww is een vangnet dat je een bepaalde tijd de mogelijkheid geeft om een baan op gelijk niveau te vinden. Als je er rekening mee houdt dat WW al maximaal 70% van je laatst verdiende salaris is en je moet dan voor minimumloon een baan accepteren zou je in een maand tijd 55% minder inkomen hebben.

Daar valt niet tegen op te bezuinigen, met persoonlijk faillissement tot gevolg.
quote:
als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.
Had je ook niks af hoeven dragen aan premie :P

Overigens vind ik het een goed systeem hoor en moet je 'profiteur' ook niet per definitie zien als iets negatiefs.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123497390
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:09 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Dacht je misschien dat hier ergens een lijstje rondslingert?
Vragen staat vrij, toch? Misschien heeft iemand hier suggesties die nog niet bij mij zijn opgekomen.
pi_123497499
post bezorgen/sorteren, horeca, winkelmedewerker, magazijnwerk?
And the druids turn to stone...
pi_123498190
gelukkig, ik hoef niet de bijstand in , ik heb nog net op tijd werk gevonden, ik begin as maandag
pi_123498774
Ontslagen bij mijn leerbedrijf in de proefperiode omdat ik bepaalde dingen niet op tijd oppak. Leer liever in met theorie dan in de praktijk ben ik nu achter.

Bijstand aangevraagd dus, heb geen recht op ww. Gaan ze vragen of het verwijtbaar is :') anders zou ik weleens niks krijgen of minder krijgen. Ik vroeg meteen al "Waar moet ik dan van leven?" :P

Dus nu de 22e een afspraak bij de gemeente. Meteen toeslag ook aangevraagd omdat ik alleenstaand ben en ik daar volgens de verschillende websites van de overheid en andere instanties recht op zou hebben.

Ik ga het allemaal zien wat ze zeggen de 22 :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:02:22 #259
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_123498998
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:27 schreef Panthera1984 het volgende:
post bezorgen/sorteren, horeca, winkelmedewerker, magazijnwerk?
Winkelmedewerker willen ze tegenwoordig ook een diploma voor hebben.
pi_123499303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:57 schreef StephanL het volgende:
Ontslagen bij mijn leerbedrijf in de proefperiode omdat ik bepaalde dingen niet op tijd oppak. Leer liever in met theorie dan in de praktijk ben ik nu achter.

Bijstand aangevraagd dus, heb geen recht op ww. Gaan ze vragen of het verwijtbaar is :') anders zou ik weleens niks krijgen of minder krijgen. Ik vroeg meteen al "Waar moet ik dan van leven?" :P

Dus nu de 22e een afspraak bij de gemeente. Meteen toeslag ook aangevraagd omdat ik alleenstaand ben en ik daar volgens de verschillende websites van de overheid en andere instanties recht op zou hebben.

Ik ga het allemaal zien wat ze zeggen de 22 :P
Damn man. :') Ik vroeg me al af hoe het met je ging in de Zorg.

Wel balen man dat je dat weer niet kan doen. :{

Moet wel zeggen dat veel bedrijven tegenwoordig echt strenger zijn. Je moet supersnel dingen oppakken etc. Doe je dat niet dan kan je weg en hebben ze zo weer iemand anders. |:( Ok te langzaam is een ander verhaal, maar je bent daar wel om te leren. Hoelang heb je daar nu uiteindelijk gewerkt?

Ga je wel weer verder zoeken of ben je nu meteen klaar met de Zorg :{

Bij mij is het trouwens andersom. Ik ben juist iemand die sneller leert in de praktijk
pi_123499596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:08 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Damn man. :') Ik vroeg me al af hoe het met je ging in de Zorg.

Wel balen man dat je dat weer niet kan doen. :{

Moet wel zeggen dat veel bedrijven tegenwoordig echt strenger zijn. Je moet supersnel dingen oppakken etc. Doe je dat niet dan kan je weg en hebben ze zo weer iemand anders. |:( Ok te langzaam is een ander verhaal, maar je bent daar wel om te leren. Hoelang heb je daar nu uiteindelijk gewerkt?

Ga je wel weer verder zoeken of ben je nu meteen klaar met de Zorg :{

Bij mij is het trouwens andersom. Ik ben juist iemand die sneller leert in de praktijk
Ja leren in de praktijk is blijkbaar niet mijn ding, zeker niet als het zo snel gaat. Ik moet zeggen dat de zorg mij zeker is bevallen en hun zien in mij ook wel potentie om te doen, alleen deze sprong was een spring van een te hoge duikplank :P

Ik ga nu even nadenken en bekijken hoe ik het ga aanpakken, maar ik sluit niet uit dat ik terug de zorg in ga, al is het via een bol opleiding.
pi_123499925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:15 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja leren in de praktijk is blijkbaar niet mijn ding, zeker niet als het zo snel gaat. Ik moet zeggen dat de zorg mij zeker is bevallen en hun zien in mij ook wel potentie om te doen, alleen deze sprong was een spring van een te hoge duikplank :P

Ik ga nu even nadenken en bekijken hoe ik het ga aanpakken, maar ik sluit niet uit dat ik terug de zorg in ga, al is het via een bol opleiding.
Je hoort wel vaker dat de zorg wel echt zwaar is. En als ik jouw al hoor dat je echt heel veel dingen op je af krijgt. Ik geloof best dat het een mooi vak is, maar je moet er idd wel tegen kunnen ook.

Het is even rot nu dat je toch de bijstand in moet.

Nouja succes voor deze tijd. :T
pi_123500097
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Tja behalve bij supermarkten en drogisten, maar daarvoor ben ik dan weer veel te oud. Ik zie hier eigenlijk vooral vacatures bij kledingzaken, waarvan vaak voor stagaire BBL, of meteen voor assistent-winkelmanager.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:52:17 #264
54772 Silmarwen
pi_123501059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:28 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Tja behalve bij supermarkten en drogisten, maar daarvoor ben ik dan weer veel te oud. Ik zie hier eigenlijk vooral vacatures bij kledingzaken, waarvan vaak voor stagaire BBL, of meteen voor assistent-winkelmanager.
Nee, zelfs bij supermarkten willen ze detailhandel diploma's.
pi_123501469
Gisteren weer gereageerd op een "passende" vacature.

Ik schat mijn kansen niet zo hoog in, niet omdat ik de vacature niet met twee vingers in mijn neus zou kunnen uitvoeren maar vanwege de enorme aantallen mensen die er op reageren.

Mijn bankrekening loopt sneller leeg dan verwacht net nog een tandartsrekening op de mat...

Het gaat hier niet zo geweldig momenteel..
pi_123502865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:44 schreef Mentos79 het volgende:
gelukkig, ik hoef niet de bijstand in , ik heb nog net op tijd werk gevonden, ik begin as maandag
*O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123503542
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef TeleportingKing het volgende:
Bij welke (bij)banen kom je zonder ervaring nog makkelijk aan de slag en kun je redelijke uren maken?
schoonmaak (thuiszorg)
pi_123503887
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef TeleportingKing het volgende:
Bij welke (bij)banen kom je zonder ervaring nog makkelijk aan de slag en kun je redelijke uren maken?
heb een bijbaan als consultant.. verkoop mobiele tel / energie / 3-1 paketten.. kan zelf mn uren bepalen en hiervoor heb je echt geen ervaring voor nodig.. iedereen kan zo aan de slag..
enige wat je nodig hebt is tijd!!
pi_123504830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

nee hoor :P

Ik heb MBO administratie en ben aangenomen als ass bedrijfsleidster in een winkel :P
Alles is mogelijk, als je maar de juiste motivatie heb :@

Vind ik dan :D EN dan ben ik ook nog eens 34 jaar :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2013 16:18:02 ]
pi_123506338
Als ik bij lopende band-werk mijn ipod op mag hebben kan ik me nog voorstellen dat het voor mij draaglijk wordt en ik de dag wel door kom. Dan ben ik ook wel bereid zoiets te doen. Probleem is geloof ik nu dat alle beroepen waarvan sommige mensen nog zeggen dat ze daar iedereen wel aannemen beroepen zijn geworden waar ze toch echt liever een 16 jarig knaapje hebben staan, dan iemand van 31 (moi). Het is niet zo simpel meer. Of geldt dit (nog) niet voor lopende band werk?

Nu we het er toch over hebben. Welke andere beroepen zou iedereen in principe mogen doen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 maart 2013 @ 17:02:49 #271
862 Arcee
Look closer
pi_123506626
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:17 schreef charmed_angel het volgende:
Nee, alleen (of toch zeker vooral) werkervaring op je CV telt. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_123506667
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:54 schreef Disorder het volgende:
Als ik bij lopende band-werk mijn ipod op mag hebben kan ik me nog voorstellen dat het voor mij draaglijk wordt en ik de dag wel door kom. Dan ben ik ook wel bereid zoiets te doen. Probleem is geloof ik nu dat alle beroepen waarvan sommige mensen nog zeggen dat ze daar iedereen wel aannemen beroepen zijn geworden waar ze toch echt liever een 16 jarig knaapje hebben staan, dan iemand van 31 (moi). Het is niet zo simpel meer. Of geldt dit (nog) niet voor lopende band werk?

Nu we het er toch over hebben. Welke andere beroepen zou iedereen in principe mogen doen?
Makelaar ;) maar ja in deze tijden _O-
pi_123506754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg scheelt als je ergens buiten de normale procedures binnenkomt en je moet net iemand treffen die je een kans wil geven.
En verder is het heel erg moeilijk als je niet exact voldoet aan de eisen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:16:58 #274
54772 Silmarwen
pi_123507024
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:17 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

nee hoor :P

Ik heb MBO administratie en ben aangenomen als ass bedrijfsleidster in een winkel :P

Vind ik dan :D EN dan ben ik ook nog eens 34 jaar :D
Nou niet met een SPW opleiding. -.-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 maart 2013 @ 18:28:20 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123509264
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit. De enige reden waarom ik zeer regelmatig op gesprek mag komen. Want MTS uurwerktechniek staat ook niet garant voor spetterend verdienende banen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')