Dat is hier laatst prachtig mooi berekend. En de schade valt erg mee.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:41 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, kijk naar de onderliggende cijfers, pak je rekenmachine en/ of een mooie excel-sheet, en zie de prachtige resultaten van samengestelde groei in aanspraken op de NHG!
En maar zoeken naar redenen waarom ze in twee jaar de premie met 50% hebben moeten verhogen
moet je maar gaan samenwonen dat is voor veel mensen de beste oplossing, zelfs met drie of vier personen samenwonen is een goed plan , alles kan tegenwoordigquote:Op woensdag 13 februari 2013 18:55 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar daar kan ik nu wel in blijven zitten. Zou ik met mijn huidig loon net binnenstappen op de woningmarkt dan heb ik teveel voor sociaal maar nog weer net te weinig voor die vrije sector. Even los van het feit of je het kan betalen.
Met die eisen kom ik simpelweg voor beide nu niet in aanmerking. In mijn huidige sociale woning is het misschien straks wel 850 euro, maar omdat ik er al in zit gelden die eisen er voor nu niet.
Hoewel met 850 euro aan huur de stap naar kopen hoogstwaarschijnlijk goedkoper is.
Het kan nog veel efficienter, met 24 uur per dag waarvan 8 uur slapen kan je 1 bed prima toe voor 3 (of 6) personen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moet je maar gaan samenwonen dat is voor veel mensen de beste oplossing, zelfs met drie of vier personen samenwonen is een goed plan , alles kan tegenwoordig
en dat met de bevolkingskrimp en recessie erbij denk ik dat de huren eerder gaan dalen dan dat ze veel verder stijgenquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het kan nog veel efficienter, met 24 uur per dag waarvan 8 uur slapen kan je 1 bed prima toe voor 3 (of 6) personen.
Je raapt nu begrippen bij elkaar waar tussen het verband me voor jou iets te hoog gegrepen lijkt. Dat komt niet zo snugger overquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dat met de bevolkingskrimp en recessie erbij denk ik dat de huren eerder gaan dalen dan dat ze veel verder stijgen
Doe je dat met 33k?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De rijke huurder die in een sociele woning woont. Je vergeet vooral dat laatste. Je hebt niets te zoeken in sociale woningbouw als je genoeg verdient voor de vrije sector.
Geef maar een linkquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is hier laatst prachtig mooi berekend. En de schade valt erg mee.
Maar je hebt jouw versie vast voor ons klaar staan? Ben benieuwd!
Ergens een aantal delen terug in deze reeks. Maar jij lijkt zo zeker van je getallen. Dan moet je je verhaal toch paraat hebben?quote:
wat ik zeg meerpersoonshuishoudens, dat wordt de nieuwe trendquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Doe je dat met 33k?
Vrije sector woningen van onder de ¤680 zijn er niet veel en kopen kun je ook vergeten.
De groep die tussen de 33k en 43k zit, wordt ontzettend hard genaaid.
iets meer dan 33k met zijn 2een verdienen is geen rijk huishouden in NL.
Maar dat is het doel toch ook helemaal niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Feit blijft dat, zeker met de voorgenomen regelgeving, er ontzettend veel huurders zijn die geen huis kunnen kopen. Forse huurverhogingen maar tegelijkertijd geen hypotheek kunnen krijgen (of een véél te kleine). Zo ga je de woningmarkt niet weer op gang krijgen...
uiteraard. En gelijk een afrekening met de ontspoorde woningcoöperaties.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is allemaal nodig om de verhuurdersheffing te innen.
Een verkapte belasting is het en niets anders.
Gewoon weer inhoudsloos gelul dus, zoals al je posts.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ergens een aantal delen terug in deze reeks. Maar jij lijkt zo zeker van je getallen. Dan moet je je verhaal toch paraat hebben?
Dit klinkt als wat ze in de jaren 60/70 deden om verzorgingshuizen te bouwen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op! Ik zei het vorig jaar al eens gekscherend: i.p.v. aflossingsvrij rentevrije hypotheken! Je rente/aflossing betalen met een andere lening, dat doen veel mensen met creditcards ook!
[..]
[..]
Zoals mijn verhaal hierboven duidelijk maakt: dat ligt er maar net aan naar welke periode je kijkt... 't Is nogal selectief om de lastenvrije periode te negeren in de vergelijking met de aflossingsvrije variant waarbij je nooit lastenvrij komt te wonen.
[..]
Hiermee ben je werkelijk op alle mogelijke manieren slechter af! Straks heb je een "meegroeihypotheek": nu 200k lenen, over 30 jaar 400k schuld!
hoho, jij roept iets zeer twijfelachtigs. Dan mag je ook gaan bewijzen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:51 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Gewoon weer inhoudsloos gelul dus, zoals al je posts.
Kan er iemand voor mij uitrekenen hoeveel E780.000.000-27.000*E34.000 is?
Dat had ook anders gekund, sterker nog dat is al gedaan met de introductrie van DEAB en NIDEAB.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
uiteraard. En gelijk een afrekening met de ontspoorde woningcoöperaties.
nee, dit gaat wel wat dieper. Het gaat er echt om de corporaties terug hun hok in te schoppen. Het had zeker anders gekund maar dit is gewoon afrekenen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat had ook anders gekund, sterker nog dat is al gedaan met de introductrie van DEAB en NIDEAB.
Verbind daar nog wat voorwaarden van herinvesteren aan toe en je bent er.
scusi!quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Uw netto maandinkomen is minimaal 3x de bruto huurprijs
en netto maandinkomen is na aftrek van alimentatie en leningenquote:
Onzin. Netto maandinkomen is netto maandinkomen. Niet meer, niet minder.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
en netto maandinkomen is na aftrek van alimentatie en leningen
nee hoor, die tijd is voorbijquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin. Netto maandinkomen is netto maandinkomen. Niet meer, niet minder.
Het moeten hebben van een vaste aanstelling is al lang zo, maar heeft tevens totaal niets, maar dan ook niets met je stelling over alimentatie en leningen te maken. Die is gewoon onjuist.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor, die tijd is voorbij
je moet nu ook voor VS woningen een vaste aanstelling hebben
Wat jij doet moet jij weten. Gangbaar is het in ieder geval niet.quote:Daarom zeg ik beter om in te wonen bij iemand , kosten delen als huisgenoot, mijn ex heeft hier ook tijdelijk ingewoond en toen ze weg was heb ik een andere huisgenoot genomen, iemand die meebetaald
De hele woonmarkt is niet gangbaar en onnatuurlijk, daarom ga ik over een paar jaren ook naar het buitenlandquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
..]
Wat jij doet moet jij weten. Gangbaar is het in ieder geval niet.
Ik heb ook pas geleden een nieuwe keuken gekocht, maar deze wordt pas over een behoorlijke tijd geleverd. Ik lees echter in de beknopte informatie die tot op heden beschikbaar is dat alleen op diensten (een aannemer e.d.) de 6% regel gaat gelden en niet op bijv. een keuken. Klopt dit?quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:45 schreef byah het volgende:
[..]
Wij krijgen 1 maart sleutel van ons huis, en in de 1e week van maart wordt de nieuwe keuken geleverd. Heb aanbetaling gedaan, maar restant wordt betaald bij levering. Wordt een zware onderhandeling met de keukenboer vrees ik...
Zal waarschijnlijk inderdaad alleen op arbeidsloon gelden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:49 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik heb ook pas geleden een nieuwe keuken gekocht, maar deze wordt pas over een behoorlijke tijd geleverd. Ik lees echter in de beknopte informatie die tot op heden beschikbaar is dat alleen op diensten (een aannemer e.d.) de 6% regel gaat gelden en niet op bijv. een keuken. Klopt dit?
laat die keuken leveren door een aannemerquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:49 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Ik heb ook pas geleden een nieuwe keuken gekocht, maar deze wordt pas over een behoorlijke tijd geleverd. Ik lees echter in de beknopte informatie die tot op heden beschikbaar is dat alleen op diensten (een aannemer e.d.) de 6% regel gaat gelden en niet op bijv. een keuken. Klopt dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |