Daar lijkt het wel op! Ik zei het vorig jaar al eens gekscherend: i.p.v. aflossingsvrij rentevrije hypotheken! Je rente/aflossing betalen met een andere lening, dat doen veel mensen met creditcards ook!quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:07 schreef announcement het volgende:
Begrijp ik nu goed dat het plan is dat je een lening zou kunnen afsluiten om daarmee je hypotheekrente te betalen? Om de schuldencrisis te lijf te gaan, gaan we nu nog meer lenen?
quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)hypotheekregels.html
Zoals mijn verhaal hierboven duidelijk maakt: dat ligt er maar net aan naar welke periode je kijkt... 't Is nogal selectief om de lastenvrije periode te negeren in de vergelijking met de aflossingsvrije variant waarbij je nooit lastenvrij komt te wonen.quote:Op deze maatregel kwam kritiek, omdat dit zou leiden tot een prijsdaling van de woningen en over de gehele periode de kosten van de hypotheek hoger zou uitvallen.
Hiermee ben je werkelijk op alle mogelijke manieren slechter af! Straks heb je een "meegroeihypotheek": nu 200k lenen, over 30 jaar 400k schuld!quote:De koper leent daarmee extra geld om zijn hypotheeklasten te kunnen betalen. Zo financiert hij niet zijn woning maar zijn hypotheek.
och die had ik vroeger ook, iedere vijf jaar nam ik extra geld voor een nieuwe auto en wat extra zakgeldquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Hiermee ben je werkelijk op alle mogelijke manieren slechter af! Straks heb je een "meegroeihypotheek": nu 200k lenen, over 30 jaar 400k schuld!
ik hou niet zo van die manier van redeneren bij een regeringspartij. Over de CU bijv wordt steeds gezegd dat ze hun eigen programma wat opzij kunnen zetten om vanuit het landsbelang beslissingen te nemen, zoals ze nu gedaan hebben, en dat vind ik een stuk prettiger overkomen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Huurders zijn niet zijn achterban over het algemeen. Het blijft wel politiek hè? Wat dat betreft komt de PvdA er erg bekaaid af in dit akkoord.
dit heeft niets met landsbelang te maken, het is huurders afknijpen, anders niets, gelukkig heb ik een huis in het buitenland voor een koopjequote:Op woensdag 13 februari 2013 14:24 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik hou niet zo van die manier van redeneren bij een regeringspartij. Over de CU bijv wordt steeds gezegd dat ze hun eigen programma wat opzij kunnen zetten om vanuit het landsbelang beslissingen te nemen, zoals ze nu gedaan hebben, en dat vind ik een stuk prettiger overkomen.
Nee hoor, alleen een specifieke groep huurders van bepaalde sociale objecten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
dit heeft niets met landsbelang te maken, het is huurders afknijpen, anders niets, gelukkig heb ik een huis in het buitenland voor een koopje
Als de trend in het aantal gedwongen verkopen van de afgelopen jaren zich op exact dezelfde wijze voortzet, oftewel niet eens een verslechtering in de trend van de economische situatie (wat er natuurlijk wel gewoon aan zit te komen), is binnen 5 jaar de pot leeg.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij een groots drama van Griekse proporties hebben we een probleem. Maar dan is dit onderdeel maar bescheiden naar verhouding en zijn vermoedelijk alle banken genationaliseerd en krijgt de overheid het linksom of rechtsom voor de kiezen.
In de basis is het een vrij solide regeling.
binnenkort zijn de sociale huurwoningen door het huuropdrijven van de overheid duurder dan vergelijkbare vrijesector woningen en de huurders die in die woningen wonen, worden door de VS verhuurders niet geaccepteerd wegens te laag inkomen, vanwege overwerk / geen vast inkomen / ZZP erquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen een specifieke groep huurders van bepaalde sociale objecten.
quote:Huurwoning vrije sector
.Een vrije sector huurwoning is een woning met een rekenhuur vanaf ¤ 681,02 ofwel 143 punten (per 1-1-2013). Een vrije sector woning is direct te huur. U hoeft zich hiervoor niet in te schrijven bij WoningNet. U moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:.
Uw netto maandinkomen is minimaal 3x de bruto huurprijs.
U heeft een vast inkomen uit een dienstverband of een eigen bedrijf.
Geen groepen studenten of groepen vrienden.
Aanbod van vrije sector huurwoningen van De Key
De Key verhuurt vrije sector huurwoningen in Amsterdam, Diemen en Zandvoort. Via de volgende websites kunt u zoeken in ons aanbod:
Hohoho, je hoeft als single natuurlijk niet in een eengezinswoning te wonen he. Je moet je maatstaven wat bij gaan stellen, zuur he?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
binnenkort zijn de sociale huurwoningen door het huuropdrijven van de overheid duurder dan vergelijkbare vrijesector woningen en de huurders die in die woningen wonen, worden door de VS verhuurders niet geaccepteerd wegens te laag inkomen, vanwege overwerk / geen vast inkomen / ZZP er
50% van de vrijsector huurders krijgt geen vrije sector woning meer als ze willen verhuizen, laat steaan de opgejaagde corporatiehuurders
[..]
Tja de een is er blij mee de ander niet. Ik voor mijzelf vind dat ook een goed iets. Ga dit jaar ook verbouwen of opknappen is het meer eigenlijk. 15% minder betalen of 15% meer laten doen kan natuurlijk ook. Wel een maar, wie zegt dat het meteen 15% goedkoper word. Die aannemers vertrouw ik toch maar half dus zouden zomaar die 15% in hun zak kunnen steken. Of ben ik nou te negatief ???quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:53 schreef Aventura het volgende:
Ben anders blij met de btw-verlaging voor verbouwen. Tenminste, als ik ervan kan profiteren. We gaan in april de keuken verbouwen. De offerte is getekend, de eerste factuur (een kwart) is al betaald. Geen idee of we dan bij de volgende facturen, die we in maart verwachten, minder btw moeten betalen. Weet iemand dit?
Er zou nu genoeg concurrentie moeten zijn om prijsverhogingen tegen te gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:07 schreef Tikbalang het volgende:
Wel een maar, wie zegt dat het meteen 15% goedkoper word. Die aannemers vertrouw ik toch maar half dus zouden zomaar die 15% in hun zak kunnen steken. Of ben ik nou te negatief ???
Maar als er al een heleboel failliet zijn dan word het concurrentie gebeuren er niet beter op.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er zou nu genoeg concurrentie moeten zijn om prijsverhogingen tegen te gaan.
Bij de eerdere verlaging van de BTW voor verbouwingen (ik dacht eigenlijk dat die nog steeds gelde maar blijkbaar niet dan) werd die 15% nogal eens in eigen zak gestoken ook jaquote:Op woensdag 13 februari 2013 17:07 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Tja de een is er blij mee de ander niet. Ik voor mijzelf vind dat ook een goed iets. Ga dit jaar ook verbouwen of opknappen is het meer eigenlijk. 15% minder betalen of 15% meer laten doen kan natuurlijk ook. Wel een maar, wie zegt dat het meteen 15% goedkoper word. Die aannemers vertrouw ik toch maar half dus zouden zomaar die 15% in hun zak kunnen steken. Of ben ik nou te negatief ???
Een antwoord op jou vraag heb ik dan weer niet is maar net wat er precies is afgesproken denk ik dan maar.
dat is zeer de vraag. Afgelopen jaar steeg de inhoud van de pot nog gewoon. Dan moet er dus echt veel meer gedwongen verkocht gaan worden. En moet de rest van de woningmarkt heel erg stil liggen. Maar dan heb je al weer een verslechtering te pakken en die sloot je net uit.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:43 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Als de trend in het aantal gedwongen verkopen van de afgelopen jaren zich op exact dezelfde wijze voortzet, oftewel niet eens een verslechtering in de trend van de economische situatie (wat er natuurlijk wel gewoon aan zit te komen), is binnen 5 jaar de pot leeg.
So much for solide.
ja en die kunnen geen van allen kopen en ook niet vrije sector hurenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen een specifieke groep huurders van bepaalde sociale objecten.
Wat lul je man, met je 3x netto. Dat wordt nog steeds op je bruto berekend hoor. Alleen dan vaak wel 4 tot 5 keer.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
voor vrije sector moet je een vast dienstverband hebben en een nettoinkomen van minimaal 3 x de huur, dus zonder rentelasten of alimentatie
Ik zou zeggen, kijk naar de onderliggende cijfers, pak je rekenmachine en/ of een mooie excel-sheet, en zie de prachtige resultaten van samengestelde groei in aanspraken op de NHG!quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dat is zeer de vraag. Afgelopen jaar steeg de inhoud van de pot nog gewoon. Dan moet er dus echt veel meer gedwongen verkocht gaan worden. En moet de rest van de woningmarkt heel erg stil liggen. Maar dan heb je al weer een verslechtering te pakken en die sloot je net uit.
Wij krijgen 1 maart sleutel van ons huis, en in de 1e week van maart wordt de nieuwe keuken geleverd. Heb aanbetaling gedaan, maar restant wordt betaald bij levering. Wordt een zware onderhandeling met de keukenboer vrees ik...quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:53 schreef Aventura het volgende:
Ben anders blij met de btw-verlaging voor verbouwen. Tenminste, als ik ervan kan profiteren. We gaan in april de keuken verbouwen. De offerte is getekend, de eerste factuur (een kwart) is al betaald. Geen idee of we dan bij de volgende facturen, die we in maart verwachten, minder btw moeten betalen. Weet iemand dit?
Uw netto maandinkomen is minimaal 3x de bruto huurprijsquote:Op woensdag 13 februari 2013 18:40 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Wat lul je man, met je 3x netto. Dat wordt nog steeds op je bruto berekend hoor. Alleen dan vaak wel 4 tot 5 keer.
Dus gewoon lekker blijven zitten in een sociale huurwoning.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Uw netto maandinkomen is minimaal 3x de bruto huurprijs
tot ie dus meer kost dan een vrije sector woningquote:Op woensdag 13 februari 2013 18:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dus gewoon lekker blijven zitten in een sociale huurwoning.
Tegen die tijd zijn koophuizen ook wat betaalbaarder.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot ie dus meer kost dan een vrije sector woning
Maar daar kan ik nu wel in blijven zitten. Zou ik met mijn huidig loon net binnenstappen op de woningmarkt dan heb ik teveel voor sociaal maar nog weer net te weinig voor die vrije sector. Even los van het feit of je het kan betalen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot ie dus meer kost dan een vrije sector woning
Dat is bij een woningcorporatie. Een belegger oid zal meer eisen stellen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Uw netto maandinkomen is minimaal 3x de bruto huurprijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |