quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat cijfer is grote onzin. Dat is gebaseerd op een cijfer van ANP dat 'alle' aardschokken zegt te meten, terwijl het officiële meetstation van het KNMI bevingen lager dan 1,5 op de schaal van Richter niet eens registreert. En daar boven zijn er 'maar' 10.10, 18, in minder dan anderhalve maand tijd is dat voor NL begrippen toch wel veul.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, volgens mij lijden ze er ook niet onder hoor.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een groot deel van mijn familie woont in Uithuizen. Die reageerden vrij nuchter. Mijn oom was niet geschokt
Kan me nog herinneren dat de toren van de Suikerunie hier in de stad (groningen) opgeblazen werd, dat was ongeveer 150 meter van de flat af waar ik toen woonde. Ben niet eens wakker geworden terwijl schijnbaar de hele flat stond te trillen
graag verwijderen
Dat is dus helemaal niet waar. Er zijn ieder jaar vele tientallen bevingen in dat gebied, al een hele lange tijd, en 10 in anderhalve maand is helemaal geen statistisch significante afwijking.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:55 schreef Giku het volgende:
[..]
10, 18, in minder dan anderhalve maand tijd is dat voor NL begrippen toch wel veul.
Die bevingen over vele jaren worden dus ook veel erger, daar mag op zich wel naar gekeken worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:55 schreef Tchock het volgende:
Overigens vind ik dat Kamp gewoon gelijk heeft voor de verandering. De bevingen van nu zijn een gevolg van boringen vele jaren geleden, dus stoppen heeft geen enkel effect. Daar komt bij dat de schade repareren veel minder geld kost dan de productie verminderen en dat we in deze crisis de gasbaten prima kunnen gebruiken. Dus die Groningers lijmen hun glazen maar aan tafel ofzo.
Staatssteun aan de IKEA zeg maar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:55 schreef Tchock het volgende:
Overigens vind ik dat Kamp gewoon gelijk heeft voor de verandering. De bevingen van nu zijn een gevolg van boringen vele jaren geleden, dus stoppen heeft geen enkel effect. Daar komt bij dat de schade repareren veel minder geld kost dan de productie verminderen en dat we in deze crisis de gasbaten prima kunnen gebruiken. Dus die Groningers lijmen hun glazen maar aan tafel ofzo.
Tot 2010 neemt het toe:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is dus helemaal niet waar. Er zijn ieder jaar vele tientallen bevingen in dat gebied, al een hele lange tijd, en 10 in anderhalve maand is helemaal geen statistisch significante afwijking.
Een keer goed omploeg'n kan geen kwoad.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:56 schreef Giku het volgende:
[..]
Die bevingen over vele jaren worden dus ook veel erger, daar mag op zich wel naar gekeken worden natuurlijk.
Ach, als alles vergoed wordt maakt het ook niet uit natuurlijk, als die landbouwgrond maar niet allemaal verneukt wordt.
Die moet ik ook even ophalen. Straks om zes uur ben ik nog even op de Poort, doe het dan welquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:08 schreef Ryon het volgende:
Ik heb nu trouwens een Vermande Awb supplement om mijn kluwer bundel mee aan te vullen.
Wat slechtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:09 schreef eriksd het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)n-der-gijp-ook_sport
Geweldige, tijdloze muziek. Heerlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een van de eerste dingen die ik luisterde van een singletje van mijn vader
Mwaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geweldige, tijdloze muziek. Heerlijk.
Ik heb Maharbal al zes keer gefeliciteerdquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:42 schreef Tchock het volgende:
Eriks, moet de 'voordat je reageert' niet een keer weg?
Je hebt een koekje bij de koffie gedaan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef Yreal het volgende:
Zo toch mijn werk goed gedaan. Voelt goed, waardering.
Koffie niet te koud en niet te warm serveren is ook lastig. Pas na een jaar parttime koffie rondbrengen kreeg ik dat echt goed in de vingers.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Je hebt een koekje bij de koffie gedaan?
Er gaan verhalen rond over de Oude Wijzen die na vele tientallen jaren meditatie, heel veel proeven en een stoelgang als een achtbaan in een oud pretpark in Mexico in het diepe zuiden van Colombia pas de ware kunst van het zetten van koffie tot in perfectie beheersten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Koffie niet te koud en niet te warm serveren is ook lastig. Pas na een jaar parttime koffie rondbrengen kreeg ik dat echt goed in de vingers.
Je weet dat dat niets met fiscaal recht te maken heeft?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef giurisprudenza het volgende:
Peoples! Ik weet dat hier een hoop fiscalisten zitten en ik vroeg mij af of jullie een zinnig woord kunnen produceren over een kwestie waar ik mee zit.
Met twee vrienden en mijn pa ben ik bezig een bedrijf op te zetten. We vragen ons alleen af wat de meest gunstige rechtsvorm zou zijn.
We twijfelen tussen BV en VOF.
In hoeverre geldt de aansprakelijkheid mbt de VOF? Is het echt zo dat ik als ik een hypotheek zou afsluiten, deze niet meer zou kunnen betalen, dat dat ten koste zou kunnen gaan van het privévermogen van de andere vennoten?
Als jullie tijd en zin hebben, hoor ik graag jullie mening!
Die aansprakelijkheid geldt alleen voor schulden van de VOF; niet voor prive-schulden. Overigens ben je ook in een BV niet onaantastbaar. Het is niet mijn expertise maar er zijn regels omtrent bestuurdersaansprakelijkheid en ernstig verzuim.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef giurisprudenza het volgende:
Peoples! Ik weet dat hier een hoop fiscalisten zitten en ik vroeg mij af of jullie een zinnig woord kunnen produceren over een kwestie waar ik mee zit.
Met twee vrienden en mijn pa ben ik bezig een bedrijf op te zetten. We vragen ons alleen af wat de meest gunstige rechtsvorm zou zijn.
In hoeverre geldt de aansprakelijkheid mbt de VOF? Is het echt zo dat ik als ik een hypotheek zou afsluiten, deze niet meer zou kunnen betalen, dat dat ten koste zou kunnen gaan van het privévermogen van de andere vennoten?
De meeste fiscalisten hebben dit soort dingen toch wel gehad? Of zit ik echt totaal verkeerd te denken haha!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je weet dat dat niets met fiscaal recht te maken heeft?
Dit werd vroeger ook op de HAVO en het VWO al summier besproken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:56 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
De meeste fiscalisten hebben dit soort dingen toch wel gehad? Of zit ik echt totaal verkeerd te denken haha!
Ja, dat heb ik ook wel eens gelezen. Je bent in een BV niet aansprakelijk tot op zekere hoogte. Als je beslissingen hebt genomen waarvan je bij voorbaat wist of kon weten dat het heel slecht uit zou pakken ben je alsnog het haasje.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die aansprakelijkheid geldt alleen voor schulden van de VOF; niet voor prive-schulden. Overigens ben je ook in een BV niet onaantastbaar. Het is niet mijn expertise maar er zijn regels omtrent bestuurdersaansprakelijkheid en ernstig verzuim.
Ja, fiscalisten hebben het gehad. Maar notarieelstudenten ook, en de rest ook.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:56 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
De meeste fiscalisten hebben dit soort dingen toch wel gehad? Of zit ik echt totaal verkeerd te denken haha!
Het enige nuttige antwoord wat ik je kan geven is: bakfiets.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef giurisprudenza het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet formeel ALLES in orde hebben en geen echte screw-ups maken. Dan is een BV goed, doe je iets formeel fout (gewoon dingen te laat ingeleverd e.d.) dan kun je al aansprakelijk zijn. Goed mee uitkijken dus.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:58 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel eens gelezen. Je bent in een BV niet aansprakelijk tot op zekere hoogte. Als je beslissingen hebt genomen waarvan je bij voorbaat wist of kon weten dat het heel slecht uit zou pakken ben je alsnog het haasje.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het enige nuttige antwoord wat ik je kan geven is: bakfiets.Verder dit inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag verwijderen
Komt binnenkort wel weer een nieuwe hospiteeravond voorbij johquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het spijt me voor me [ afbeelding ]
Ik heb nog niet eens de uitslag gehoord johquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:08 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Komt binnenkort wel weer een nieuwe hospiteeravond voorbij joh
Dat zegt al genoeg lijkt mequote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens de uitslag gehoord joh
Nee. Ze reageren sowieso niet voor vijven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:10 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Dat zegt al genoeg lijkt me
MoneYou doet nog altijd 2.2 procent.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:09 schreef Giku het volgende:
De rentes bij Rabobank gaan ook wel hard omlaag zeg.
Had ik maart 2011 nog 2.0% rente tot ¤20.000, is dat nu al op 1.6% en dat gaat nog steeds omlaag
Gecondoleerd Tchock!
Van harte gecondoleerd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het spijt me voor me [ afbeelding ]
Daarom kwartaalsparen, dan pak je nog íets meequote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:13 schreef Maharbal het volgende:
Spaarrente?
Dat is voor mensen die niet al hun geld uitgeven.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:13 schreef Maharbal het volgende:
Spaarrente?
Dat is voor mensen die niet al hun geld uitgeven.
Ik geef al mijn geld HEUS wel uit hoor!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |