Je weet dat dat niets met fiscaal recht te maken heeft?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef giurisprudenza het volgende:
Peoples! Ik weet dat hier een hoop fiscalisten zitten en ik vroeg mij af of jullie een zinnig woord kunnen produceren over een kwestie waar ik mee zit.
Met twee vrienden en mijn pa ben ik bezig een bedrijf op te zetten. We vragen ons alleen af wat de meest gunstige rechtsvorm zou zijn.
We twijfelen tussen BV en VOF.
In hoeverre geldt de aansprakelijkheid mbt de VOF? Is het echt zo dat ik als ik een hypotheek zou afsluiten, deze niet meer zou kunnen betalen, dat dat ten koste zou kunnen gaan van het privévermogen van de andere vennoten?
Als jullie tijd en zin hebben, hoor ik graag jullie mening!
Die aansprakelijkheid geldt alleen voor schulden van de VOF; niet voor prive-schulden. Overigens ben je ook in een BV niet onaantastbaar. Het is niet mijn expertise maar er zijn regels omtrent bestuurdersaansprakelijkheid en ernstig verzuim.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef giurisprudenza het volgende:
Peoples! Ik weet dat hier een hoop fiscalisten zitten en ik vroeg mij af of jullie een zinnig woord kunnen produceren over een kwestie waar ik mee zit.
Met twee vrienden en mijn pa ben ik bezig een bedrijf op te zetten. We vragen ons alleen af wat de meest gunstige rechtsvorm zou zijn.
In hoeverre geldt de aansprakelijkheid mbt de VOF? Is het echt zo dat ik als ik een hypotheek zou afsluiten, deze niet meer zou kunnen betalen, dat dat ten koste zou kunnen gaan van het privévermogen van de andere vennoten?
De meeste fiscalisten hebben dit soort dingen toch wel gehad? Of zit ik echt totaal verkeerd te denken haha!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je weet dat dat niets met fiscaal recht te maken heeft?
Dit werd vroeger ook op de HAVO en het VWO al summier besproken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:56 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
De meeste fiscalisten hebben dit soort dingen toch wel gehad? Of zit ik echt totaal verkeerd te denken haha!
Ja, dat heb ik ook wel eens gelezen. Je bent in een BV niet aansprakelijk tot op zekere hoogte. Als je beslissingen hebt genomen waarvan je bij voorbaat wist of kon weten dat het heel slecht uit zou pakken ben je alsnog het haasje.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die aansprakelijkheid geldt alleen voor schulden van de VOF; niet voor prive-schulden. Overigens ben je ook in een BV niet onaantastbaar. Het is niet mijn expertise maar er zijn regels omtrent bestuurdersaansprakelijkheid en ernstig verzuim.
Ja, fiscalisten hebben het gehad. Maar notarieelstudenten ook, en de rest ook.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:56 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
De meeste fiscalisten hebben dit soort dingen toch wel gehad? Of zit ik echt totaal verkeerd te denken haha!
Het enige nuttige antwoord wat ik je kan geven is: bakfiets.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef giurisprudenza het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet formeel ALLES in orde hebben en geen echte screw-ups maken. Dan is een BV goed, doe je iets formeel fout (gewoon dingen te laat ingeleverd e.d.) dan kun je al aansprakelijk zijn. Goed mee uitkijken dus.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:58 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel eens gelezen. Je bent in een BV niet aansprakelijk tot op zekere hoogte. Als je beslissingen hebt genomen waarvan je bij voorbaat wist of kon weten dat het heel slecht uit zou pakken ben je alsnog het haasje.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het enige nuttige antwoord wat ik je kan geven is: bakfiets.Verder dit inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag verwijderen
Komt binnenkort wel weer een nieuwe hospiteeravond voorbij johquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het spijt me voor me [ afbeelding ]
Ik heb nog niet eens de uitslag gehoord johquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:08 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Komt binnenkort wel weer een nieuwe hospiteeravond voorbij joh
Dat zegt al genoeg lijkt mequote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens de uitslag gehoord joh
Nee. Ze reageren sowieso niet voor vijven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:10 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Dat zegt al genoeg lijkt me
MoneYou doet nog altijd 2.2 procent.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:09 schreef Giku het volgende:
De rentes bij Rabobank gaan ook wel hard omlaag zeg.
Had ik maart 2011 nog 2.0% rente tot ¤20.000, is dat nu al op 1.6% en dat gaat nog steeds omlaag
Gecondoleerd Tchock!
Van harte gecondoleerd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het spijt me voor me [ afbeelding ]
Daarom kwartaalsparen, dan pak je nog íets meequote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:13 schreef Maharbal het volgende:
Spaarrente?
Dat is voor mensen die niet al hun geld uitgeven.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:13 schreef Maharbal het volgende:
Spaarrente?
Dat is voor mensen die niet al hun geld uitgeven.
Ik geef al mijn geld HEUS wel uit hoor!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |