hier stonden beleggingen van lief op de aangifte IB, die niet aanwezig zijn. wel roodstand...quote:Op zondag 3 maart 2013 20:53 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt geen bankrekening of spaargeld?
Bedankt voor de informatie.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:16 schreef belfis het volgende:
[..]
U krijgt de nieuwe uitkomst van de aanslagen over de jaren 2009, 2010 en 2011 waarschijnlijk binnen twee maanden. De voorlopige aanslag over 2012 zal naar verwachting in mei of juni komen, mits voor 1 april 2013 ingediend.
U moet de rente en kosten voor de berekening van de aftrek namelijk toerekenen aan het jaar waarover u de rente betaalde.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:37 schreef kevinvdwal het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met hypotheekrente over december? Die heb ik dus betaald in januari. Dit valt onder 2013 of niet?
Ja.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:37 schreef kevinvdwal het volgende:
Wij zijn momenteel ook niet fiscaal partner dus dan moet je gewoon aftrekposten verdelen toch die we samen gemaakt hebben?
Ik had 6 euro als "bezitting" op mijn normale bankrekening op 01-01-2012.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:58 schreef belfis het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft u een bezitting. Ook een spaarrekening met ¤ 10 telt voor de Belastingdienst als vermogen / bezitting. Als u de vervolgvraag: waren uw bezittingen op 1 januari 2012 in totaal meer waard dan ¤ 21.139 c.q. ¤ 42.278 + de vraag over maatschapelijke beleggingen met nee kunt beantwoorden is er een nihilinkomen in Box 3.
Heb je mijn beleggingsportefeuilles er ook al doorgejast? Zo blijft er niks over,...quote:Op maandag 4 maart 2013 19:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
hier stonden beleggingen van lief op de aangifte IB, die niet aanwezig zijn. wel roodstand...
Op 1 januari was het een geblokkeerde rekening dus zou hij niet thuis horen in de vermogensrendementsheffing (zolang hij binnen de vrijstelling valt).quote:Op maandag 4 maart 2013 20:06 schreef quo_ het volgende:
Hoe zit het met een spaarloonrekening die op 1-1-2012 nog een saldo had maar die met het afschaffen van de spaarloonregeling in de loop van januari 2012 is gedeblokkeerd ?
Ik dacht dat dit saldo vrijgesteld was van box3 maar de BD heeft mijn spaarloonrekening wel meegneomen in de vooringevulde aangifte.
Dezelfde check zat er vorig jaar ook al in. Alleen gaf het programma toen geen foutmelding of waarschuwing.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:40 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Ik had 6 euro als "bezitting" op mijn normale bankrekening op 01-01-2012.
Dan telt een stuiver in mijn portemonnee ook als bezitting en krijgt iedereen deze waarschuwing bij "sparen en beleggen".
Voorgaande jaren kreeg je deze melding niet. Kenbaar gaf het programma dan alleen een waarschuwing als je daadwerkelijk boven de grens zat. Vind het het nu omslachtig en onduidelijk.
Zat er overigens al op te hopen dat ik verborgen geld had van een erfenis ofzo.
Wat gebeurt er als je de vraag "had u bezittingen...." met ja invult en dan de volgende vraag "Waren uw bezittingen op 1-1-2012 meer waard dan 21... Euro" met nee. Krijg je dan nog een melding dat je bezittingen zou hebben of kun je dan gewoon akkoord klikken zonder verdere meldingen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:20 schreef nectarientje het volgende:
De belastingdienst is er heilig van overtuigd dat ik vermogen in box 3 heb.. Ik weet heel zeker dat ik dat niet heb, is dit zo'n glitch in de matrix dat een vooringevuld iets niet klopt? Of zie ik echt iets over het hoofd?
Daar hebben ze het toch net de laatste 20 posts al over?!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:20 schreef nectarientje het volgende:
De belastingdienst is er heilig van overtuigd dat ik vermogen in box 3 heb.. Ik weet heel zeker dat ik dat niet heb, is dit zo'n glitch in de matrix dat een vooringevuld iets niet klopt? Of zie ik echt iets over het hoofd?
Dat vindt hij prima gelukkig, dank jequote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:30 schreef DrMarten het volgende:
Wat gebeurt er als je de vraag "had u bezittingen...." met ja invult en dan de volgende vraag "Waren uw bezittingen op 1-1-2012 meer waard dan 21... Euro" met nee. Krijg je dan nog een melding dat je bezittingen zou hebben of kun je dan gewoon akkoord klikken zonder verdere meldingen?
jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:26 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heb je mijn beleggingsportefeuilles er ook al doorgejast? Zo blijft er niks over,...
Als je in Nederland woont en tijdens het reizen werkt ben je binnenlands belastingplichting, met andere woorden; je moet je wereldinkomen opgeven (inkomsten in Nederland + buitenland).quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:36 schreef kalinhos het volgende:
Het lijkt me dat ik daar niks over hoef aan te geven in Nederland. Enerzijds heb ik alle gegevens nog niet en anderzijds, dit lijkt me niet de NL belasting aan te gaan.
De aansleggrens ligt ergens bij de 40 euro. Bij elk bedrag hierboven ben je belastingplichtig.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:36 schreef kalinhos het volgende:
2. Over de 4 maanden die ik gewerkt heb, is mijn loon (loonbelasting/volksverzekeringen) 9.906 euro geweest. Als ik de rest van mijn gegevens invul in het programma (loonheffing en arbeidskorting), blijkt dat ik ongeveer 1600 euro terugkrijg!?!? Nou vind ik het niet erg om 1600 terug te krijgen, maar over 4 maanden verdeeld is dat bijna ongeveer al mijn betaalde belasting geweest.....Een vriend gaf aan dat onder een bepaald bedrag verdiend per jaar je geen belasting hoeft te betalen of maar minimaal maar dat lijkt me persoonlijk onzin?
Heel eenvoudig. Over jouw inkomen van EUR 5.751 moet je EUR 0 aan Inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen betalen. Van het te betalen bedrag wordt de loonheffing afgehaald die jouw werkgever reeds heeft ingehouden van je salaris. Je hebt dus al EUR 787 "betaald", terwijl je EUR 0 verschuldigd bent over dat jaar. En dat krijg je dus terug.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:02 schreef Catanne het volgende:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen? Ik blijf het allemaal zo onduidelijk vinden, ondanks dat ik al op allerlei sites voorbeelden heb doorgenomenIk hoop dat jullie me kunnen aangeven wat alles op het overzicht uiteindelijk betekent. Ik schrijf alles even uit zodat iemand anders met 1 simpel baantje hier misschien ook iets aan heeft.
Ik heb vorig jaar 5 maanden gewerkt en dit staat er op mijn jaaropgaaf:
loon voor loonbelasting: 5751 euro
ingehouden loonheffing: 787 euro
arbeidskorting: 299 euro
bijdrageloon ZVW: 5370 euro
ZVW bijdrage: 381 euro.
Ik ben onder de 25, heb geen rare andere inkomsten en kan niets van studie aftrekken. Als ik alles invul in het aangifte programma krijg ik aan het einde dit te zien:
terug te krijgen: 787 euro (ik neem dus aan dat dit de loonheffing is die ik terug krijg?)
verontschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 0 euro
inkomstenbelasting box 1: 112 euro
premie volksverzekeringen: 1791 euro
Wat betekent dit nu in de praktijk? Moet ik die inkomsten belasting box 1 en premie volksverzekeringen betalen? Of heeft mijn werkgever dit al betaald (dat lees ik veel... maar hoe weet je dat zeker?) Of zou dit in theorie zo zijn maar is mijn inkomen te laag en hoeft dit niet (erboven staan bij verschuldigd immers 0 euro..?) En krijg ik die 787 euro dus terug?
Het gaat mij uiteraard vooral om wat ik straks moet betalen, dit is voor mij echt compleet onduidelijk zoals jullie zien...
Ik hoop dat iemand dit raadsel voor mij kan oplossenAlvast bedankt!
Over jouw inkomen ben je verschuldigd:quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:15 schreef Catanne het volgende:
Bedankt DonJames! Dat is duidelijk. Ik hoef dus niets te betalen maar krijg alleen iets terug. Alleen dan vraag ik me wel af, wat betekenen die 112 euro in box 1 en 1791 euro premie volksverzekeringen dan die in het overzicht staan? Waarom zetten ze dat daar neer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |