abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125064404
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dank *;
Ik had het niet over jou hoor ;)
quote:
[..]

Iedereen heeft het recht eigen beslissingen te nemen, ook onverstandige. Maar waarom moet ik daarvoor mede voor de kosten opdraaien?
In de huidige samenleving wel. Door het ontmoedigingsbeleid (waar ik wel voorstander ben) zijn die kosten echt te verwaarlozen. Ik denk dat er andere kostenposten van de overheid zijn die meer aandacht verdienen.
[..]
quote:
Onvermijdbaar dat is met vrijwel alle technische innovatie tot nu toe gebeurd. Chirurgie werd eerst alleen maar ingezet voor het genezen van mensen. Later voor het herstellen van mensen met fysieke beschadigingen zonder medische noodzaak en nu zelfs voor het ''verbeteren'' met mensen.

Hiermee zal exact op langere termijn exact hetzelfde gebeuren.
Dat denk ik ook, maar het zal wel een flinke omslag zijn. :)
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2013 @ 14:06:05 #177
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125068684
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat een onzin. Geld groeit nog steeds niet aan bomen.
IDD, geld komt uit drukpersen. En we hebben het hier over 1500 gezinnen, een (on)significante minderheid.
Kunnen we makkelijk betalen. 1 JSF minder.....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2013 @ 14:10:30 #178
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125068836
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 16:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

het belang van het kind dient altijd voorop te staan. En ongeboren kinderen hebben geen belangen want ze bestaan simpelweg niet.
Dat ben ik helemaal met je eens, dus met hun belangen dient ook geen rekening gehouden worden dan
M.a.w. het kan niet als excuus voor een verbod gebruikt worden, Bram en Co.
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:42:05 #179
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125078257
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:10 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, dus met hun belangen dient ook geen rekening gehouden worden dan
Onzin.

Situatie 1 => gevolg 1
Situatie 2 => gevolg 2

Hoe bepaal je wat beter is? Door de gevolgen bij de verschillende keuzes te vergelijken. In het ene geval bestaat het kind wel, in het andere geval niet, dus moet je de belangen van het kind meewegen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2013 @ 19:25:00 #180
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125080082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onzin.

Situatie 1 => gevolg 1
Situatie 2 => gevolg 2

Hoe bepaal je wat beter is? Door de gevolgen bij de verschillende keuzes te vergelijken. In het ene geval bestaat het kind wel, in het andere geval niet, dus moet je de belangen van het kind meewegen.
Je zal het nooit snappen, Bram. Aan wie dat ligt laat ik in het midden...
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:18:31 #181
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125090693
Ik zal het niet snappen? :)
Die uitleg die jij citeert is volkomen logisch. Toon maar eens aan waar de fout volgens jou zit.
#NoDAPL
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 01:57:55 #182
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125100587
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zal het niet snappen? :)
Die uitleg die jij citeert is volkomen logisch. Toon maar eens aan waar de fout volgens jou zit.
'Jij besluit in het belang van het kind het kind niet geboren te laten worden en noemt dat belangenbehartiging
van dat kind. En je noemt dat ook nog logisch......Zolang dat a/d orde is snap je het niet, wat mij betreft..
pi_125113609
Situatie A: twee zeer zwakbegaafde mensen (IQ<60) mogen een kind krijgen. Het kind wordt doodongelukkig, de ouders ook aangezien zij die opvoeding in de verste verte niet aankunnen. De ouders hebben hun kinderwens, als dat al een oprechte kinderwens was, in vervulling zien gaan.

Situatie B: de ouders zien hun kinderwens niet in vervulling gaan aangezien er wordt ingegrepen. Geen doodongelukkig kind, geen doodongelukkige ouders.

Belangenafweging: doodongelukkig ouders en doodongelukkig kind maar de kinderwens in vervulling zien gaan vs. gelukkige (of minder ongelukkige zo je wil) ouders en geen doodongelukkig kind, want geen kind.

Niet lullig bedoeld t.o.v. de zwakbegaafden (ze zijn voor mij even veel waard als normaal begaafden en hoogbegaafden net als dat een slechte voetballer voor mij even veel waard is als een goede voetballer) maar zelfs een zwakbegaafde moet deze logica eenvoudig kunnen volgen. ;)
#NoDAPL
  woensdag 10 april 2013 @ 17:00:41 #184
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125117383
De ouders zijn in situatie B toch wel doodongelukkig, of ligt dat nou aan mij :P?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 17:37:01 #185
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125118858
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:00 schreef GSbrder het volgende:
De ouders zijn in situatie B toch wel doodongelukkig, of ligt dat nou aan mij :P?
Juist. En dat de ouders én het kind doodongelukkig worden staat helemaal niet vast, is slechts statistiek..
pi_125121241
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:00 schreef GSbrder het volgende:
Minder ongelukkig dan wanneer het helemaal fout loopt met de opvoeding, bovendien valt daar wel iets aan te doen. Maar goed, dat was het punt niet, het ging er om dat je het belang van het kind mee moet wegen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:37 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Juist. En dat de ouders én het kind doodongelukkig worden staat helemaal niet vast, is slechts statistiek..
Eerder kansrekening. Slechts een kans van meer dan 50% beneden een bepaald IQ. Waar praten we over? :)
#NoDAPL
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 18:58:15 #187
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125121605
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Minder ongelukkig dan wanneer het helemaal fout loopt met de opvoeding, bovendien valt daar wel iets aan te doen. Maar goed, dat was het punt niet, het ging er om dat je het belang van het kind mee moet wegen.

[..]

Eerder kansrekening. Slechts een kans van meer dan 50% beneden een bepaald IQ. Waar praten we over? :)
We praten over Mensen en hun behoeftes, niet over statistische 'feiten'. Leer die dingen nou eens te scheiden...
pi_125121637
Die kinderen zijn geen mensen voor jou? :)
#NoDAPL
  woensdag 10 april 2013 @ 19:32:35 #189
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125122799
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onmogelijk dit te weten, aangezien elk stel hier anders tegenaan kijkt en vooral zwakbegaafden niet de helicopterview hebben om hun persoonlijke situatie in perspectief te kunnen plaatsen. Denk jij dat zo iemand, na onder curatele te zijn gesteld en een voortplantingsverbod te krijgen, in staat is te denken "mwah, achteraf maar beter dat ik geen kinderen heb gehad"?
pi_125122857
Nee, ik denk wel dat je ook zonder het krijgen van kinderen een prima levensinvulling kunt hebben en dat veel mensen nu al gedwongen zijn om hier aan te werken, bijv. omdat er vruchtbaarheidsproblemen zijn of omdat je pech hebt met de liefde. Meestal loopt dat toch goed af eens de mensen dat lot aanvaarden al blijkt uit de krankzinnige bedragen die mensen betalen voor k.i. wel dat de behoefte bij sommige mensen erg groot is om maar dat kind te krijgen.
#NoDAPL
  woensdag 10 april 2013 @ 19:38:53 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125123075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, ik denk wel dat je ook zonder het krijgen van kinderen een prima levensinvulling kunt hebben en dat veel mensen nu al gedwongen zijn om hier aan te werken, bijv. omdat er vruchtbaarheidsproblemen zijn of omdat je pech hebt met de liefde. Meestal loopt dat toch goed af eens de mensen dat lot aanvaarden al blijkt uit de krankzinnige bedragen die mensen betalen voor k.i. wel dat de behoefte bij sommige mensen erg groot is om maar dat kind te krijgen.
Daar gaat het niet om, het is een inbreuk op de vrijheid van het individu en zo zal de persoon dit ervaren. Hij of zij ziet het als een groot onrecht dat hem of haar wordt aangedaan en zal dit het hele leven zo beschouwen. Stellen dat ouders x+y in de situatie zoals door jou geschetst niet ongelukkig (kunnen) worden, is bezijden de waarheid.
pi_125123226
Nee, ik stel dat ze nog veel ongelukkiger worden als die opvoeding totaal niet werkt dan wanneer hun kinderwens niet in vervulling gaat en ik plaats er vraagtekens bij of dat het wel echt een kinderwens is. In een reportage was te zien dat zo'n stel met een pop (met sensoren en actuatoren) erg tevreden was. Begrijpen die goed waar ze aan beginnen of is voor hen een kind zoiets als dat een hond voor veel mensen tegenwoordig lijkt te zijn, een accessoire. Ik heb het antwoord niet maar de vraag mag en moet worden gesteld.

Jij vindt het geen probleem dat de vrijheid van het kind zo ernstig beperkt wordt door het kind bij zwaar gehandicapte mensen geboren te laten worden en het bij hen te laten opgroeien?
Je kan in deze kwestie enkel een keuze maken waarmee je mensen hun belangen schaadt, de vraag is welke belangenbeschadiging erger is. Ik ben blij dat ik niet die keuze hoef te maken! ;)
#NoDAPL
  woensdag 10 april 2013 @ 19:45:06 #193
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125123372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij vindt het geen probleem dat de vrijheid van het kind zo ernstig beperkt wordt door het kind bij zwaar gehandicapte mensen geboren te laten worden en het bij hen te laten opgroeien?
Je kan in deze kwestie enkel een keuze maken waarmee je mensen hun belangen schaadt, de vraag is welke belangenbeschadiging erger is.
Dat vind ik ook een probleem :).
Sterker nog, dat jij de rechten van dat kind probeert te beschermen is juist een erg goed streven, maar vergeet niet wat de effecten van zo'n voortplantingsverbod zouden zijn. Zeker aangezien je nu uitgaat van een situatie waar niet 100% van de zwakbegaafden voor zwakbegaafd nageslacht zorgt of 100% van de zwakbegaafden een incapabele opvoeder blijkt. Ouders zullen nooit weten hoe ze het er vanaf hadden gebracht indien er geen verbod zou gelden, dus leven ze altijd in de waan dat hen een grove vrijheidsbeperkende maatregel is opgelegd, op basis van onzekerheden.
pi_125123500
Eventjes een misverstand uit de wereld helpen, ik heb geen stelling ingenomen in deze draad. Ik heb slechts gesteld dat het een groot dilemma is waarin je niet gemakkelijk een juiste keuze kan maken. Ik heb Salman er op gewezen dat hij iemand die pleit voor het verbieden van het krijgen van kinderen door deze mensen niet moet veroordelen als slechte mensen aangezien hun keuze legitiem is, ik heb hem er op gewezen dat juist veel mensen die met deze gezinnen werken pleiten voor een kindverbod omdat zij constateren dat het veel ellende veroorzaakt.
Ik ben zoals altijd een voorstander van het hanteren van de menselijke maat, per stel moet worden bekeken of dat het wel of niet mogelijk is.
#NoDAPL
  woensdag 10 april 2013 @ 19:52:03 #195
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125123725
Ik sprong hier slechts op in omdat jij beweerde dat een verbod op het krijgen van kinderen geen ongelukkige, of minder ongelukkige ouders ten gevolge had, zie daarvoor deze (foutieve) aanname:

quote:
Situatie B: de ouders zien hun kinderwens niet in vervulling gaan aangezien er wordt ingegrepen. Geen doodongelukkig kind, geen doodongelukkige ouders.
pi_125123856
Ik hield het simpel aangezien Salman moeite had met het concept dat je rekening moet houden met het belang van het kind. Hoe meer woorden ik dan gebruik hoe kleiner de kans is dat hij het volgt.
#NoDAPL
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 20:49:47 #197
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125126758
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die kinderen zijn geen mensen voor jou? :)
Niet bestaande Mensen als jij het voor het zeggen had...
pi_125126797
Niet bestaand en niet ongelukkig. ;)
#NoDAPL
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 20:51:44 #199
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125126868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet bestaand en niet ongelukkig. ;)
Zullen we dan maar collectief zelfmoord plegen om ellende te vermijden :?
pi_125126893
Moet ik jou echt uitleggen waarom dit een extreem kromme vergelijking is?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')