abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122956387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:01 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Bedoel je dat die test niet voor iedereen zou moeten gelden?
Wel voor iedereen gelden.
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2013 @ 18:07:18 #77
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122956394
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik zou zorgen dat al het 'cursus' materiaal gewoon van jongs af aan wordt aangeboden op zo veel mogelijk manieren, dan wordt het een tweede natuur. Even snel een papiertje halen zou denk ik niet effectief genoeg zijn. Voor sommige mensen dan, de rest heeft het van nature al meegëkregen vanuit de opvoeding etc.
Waarom nou weer alleen voor sommige, Gertje? Dat "van nature meegekregen zal heus wel blijken uit die test dan als ie/het goed is.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_122956458
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:07 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Waarom nou weer alleen voor sommige, Gertje? Dat "van nature meegekregen zal heus wel blijken uit die test dan als ie/het goed is.
Je begrijpt mij denk ik verkeerd, je kunt het wel aan iedereen aanbieden, alleen sommigen zullen het dus van nature al begrijpen en goed oppakken en maken in dat geval.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2013 @ 18:11:59 #79
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122956537
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:07 schreef Platina het volgende:

[..]

Wel voor iedereen gelden.
OK, duidelijk nu. Thx. Maar snap je mijn verwarring?
pi_122956559
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:11 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

OK, duidelijk nu. Thx. Maar snap je mijn verwarring?
Ja, dat begrijp ik ;)
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2013 @ 18:15:03 #81
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122956623
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je begrijpt mij denk ik verkeerd, je kunt het wel aan iedereen aanbieden, alleen sommigen zullen het dus van nature al begrijpen en goed oppakken en maken in dat geval.
En op die manier de boel kunnen faken bedoel je?
pi_122956714
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:15 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

En op die manier de boel kunnen faken bedoel je?
Nee, diegene die het van nature begrijpen zullen het dus ook snel kunnen maken ( antwoorden geven voor het examen, als dat er bij zit dan ) en begrijpen. Maar ik vraag mij eerlijk gezegd wel af in hoeverre hiermee zaken voorkomen kunnen worden als het in een heel kort tijdbestek gemaakt en aangeleverd wordt ( de cursus ) hoe effectief het dan zal zijn ?

Maw hoeveel ondervang je met zo'n cursus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gertje-Plongers op 16-02-2013 18:24:16 ]
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2013 @ 18:26:52 #83
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122956975
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Nee, diegene die het van nature begrijpen zullen het dus ook snel kunnen maken ( antwoorden geven voor het examen, als dat er bij zit dan ) en begrijpen. Maar ik vraag mij eerlijk gezegd wel af in hoeverre hiermee zaken voorkomen kunnen worden als het in een heel kort tijdbestek gemaakt en aangeleverd wordt ( de cursus ) hoe effectief het dan zal zijn ?
Dat zal met testen altijd het geval zijn, er zullen altijd ongeschikte ouders zich als geschikt kwalificeren. De enigste echte test is het ouderschap zelve..
pi_122956994
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Inderdaad. De middelen zijn schaars dus de maatschappij kan bij een onderzoek naar de geschiktheid als ouder ervoor kiezen om of veel mensen oppervlakkig te testen of een kleine uitgeselecteerde groep diepgaand te testen, het laatste is veel effectiever. Ik ben trouwens een voorstander van een test voor aanstaande ouders (wanneer de vrouw net 1-2 maanden zwanger is) en misschien nog eens na een paar jaar, enkel om na te gaan of dat ze bepaalde informatie tot zich hebben genomen en op straffe van geen kinderbijslag krijgen. Bepaalde kennis moeten ze gewoon hebben. Een simpel voorbeeldje: niet je tanden poetsen binnen 2 uur nadat je iets zuurs hebt gegeten of gedronken. Dit moet elke ouder gewoon weten gezien de gevolgen voor het gebit van het kind als de ouder het niet weet. Idem voor tal van andere zaken:
- hoeveel uren slaap nodig?
- hoe kan je zien of dat het kind te weinig slaapt of juist te vroeg naar bed moet (ook niet goed, slapeloosheid)
- hoe eet je gezond? De meeste mensen dat niet.
- belang van spelen en hobby's
...

Een hoop weet elke ouder die een beetje nadenkt wel, een aantal dingen niet (zuur en tanden poetsen).

Vanzelfsprekend zou dit voor de zwakbegaafden waar wij het over hebben verre van voldoende zijn, die beginnen beter niet aan kinderen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122957056
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:26 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dat zal met testen altijd het geval zijn, er zullen altijd ongeschikte ouders zich als geschikt kwalificeren. De enigste echte test is het ouderschap zelve..
Precies, maar hoe beter je ouders in spé daar op kan voorbereiden des te beter zal dat gaan. Daar denk ik dat de nadruk op zou moeten liggen, en evenals de meeste kans van slagen trouwens.
pi_122957178
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad. De middelen zijn schaars dus de maatschappij kan bij een onderzoek naar de geschiktheid als ouder ervoor kiezen om of veel mensen oppervlakkig te testen of een kleine uitgeselecteerde groep diepgaand te testen, het laatste is veel effectiever. Ik ben trouwens een voorstander van een test voor aanstaande ouders (wanneer de vrouw net 1-2 maanden zwanger is) en misschien nog eens na een paar jaar, enkel om na te gaan of dat ze bepaalde informatie tot zich hebben genomen en op straffe van geen kinderbijslag krijgen. Bepaalde kennis moeten ze gewoon hebben. Een simpel voorbeeldje: niet je tanden poetsen binnen 2 uur nadat je iets zuurs hebt gegeten of gedronken. Dit moet elke ouder gewoon weten gezien de gevolgen voor het gebit van het kind als de ouder het niet weet. Idem voor tal van andere zaken:
- hoeveel uren slaap nodig?
- hoe kan je zien of dat het kind te weinig slaapt of juist te vroeg naar bed moet (ook niet goed, slapeloosheid)
- hoe eet je gezond? De meeste mensen dat niet.
- belang van spelen en hobby's
...

Een hoop weet elke ouder die een beetje nadenkt wel, een aantal dingen niet (zuur en tanden poetsen).

Vanzelfsprekend zou dit voor de zwakbegaafden waar wij het over hebben verre van voldoende zijn, die beginnen beter niet aan kinderen.
Helemaal mee eens, maar ik ben in elk geval voor een zo goed mogelijk ingelicht publiek, en in dit geval dan de ouders natuurlijk. Maar je zou deze aanpak over de hele breedte moeten hebben. Met speciale doelgroepen wat meer misschien.

Ik denk dat je er van zou staan te kijken hoeveel zogenaamde algeme kennis er ontbreekt bij mensen, ook bij diegene waarbij je het niet in eerste instantie zou denken.

Dus ik vind het in alle gevallen goed om mensen zo breed en snel mogelijk kennis te laten maken met belangrijke onderwerpen. Dus niet alleen over ouderschap maar over vanalles wat maatschappelijk gezien van belang is.
pi_122957287
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:56 schreef Salmannassar het volgende:
Want wat is oververtegenwoordigd? Ethisch gezien begeef je je dan al op glad ijs.
Dat is zo. Tja, je moet ergens een grens trekken. Dat is nu eenmaal een probleem bij het besturen, waar je de grens ook trekt, de optimale grens is voor discussie vatbaar. Toch moet het gebeuren aangezien het alternatief slechter is. Vanzelfsprekend moet het niet lichtzinnig gebeuren.

quote:
Ook hier de vraag: ervaren die kinderen zelf het leven als een straf?
Je hoeft geen Einstein te zijn om af te leiden dat kinderen die slecht opgevoed worden heel wat minder gelukkig zijn. Je hoeft een Einstein te zijn om af te leiden dat er behoorlijk wat misgaat alvorens een kind uit huis wordt geplaatst wat bij deze kinderen vaak gebeurt.

quote:
Jij gaat daar van uit dus aan jouw de taak het aan te tonen.
Nee hoor, het is de taak van deskundigen om dat aan te tonen en laat het nu juist die deskundigen zijn die de overheid smeken om zoveel mogelijk te voorkomen dat mensen die een extreem laag IQ hebben (de exacte grens doet er weinig toe voor ons) zo weinig mogelijk kinderen te laten krijgen aangezien zij enorm veel ellende constateren bij die gezinnen. Zij ontmoeten deze mensen vaak, zij weten als geen ander waar zij over spreken.

quote:
Er dat Mensen met een kinderwens het niet als een straf ervaren dat hij niet vervuld wordt is een behoorlijke misrekening van je, Bram.
Cry me a river. Kom op, dat weegt in de verste verte niet op tegen alle ellende die voortvloeit uit het vervullen van hun kinderwens. Dit los van de vraag in hoeverre het echt om een kinderwens gaat, denk aan het voorbeeld (echt gebeurd, zie de reportage) van zo'n koppel die net zo gelukkig bleek te zijn met een pop die wat sensoren heeft en die 'reageert'. In hoeverre dat representatief is weet ik niet maar het geeft aan dat goed bekeken moet worden wat de aard van die kinderwens is. Misschien zou het die mensen net zoveel deugd doen om voor een hond of een kat te zorgen?

quote:
Ik mag hieruit opmaken dat je zelf geen kinderwens hebt?
Absoluut niet! Niet dat het er veel toe doet maar ik zou graag ooit nog 2 kinderen krijgen. Ik zou pas aan kinderen beginnen nadat ik ben afgestudeerd en als en enkel als ik mezelf geschikt acht als vader. Om dezelfde reden neem ik geen hond terwijl ik het best leuk zou vinden om een hond te hebben. Een hond heeft meer dan 1 baasje nodig, 1 baasje kan hem niet op de juiste momenten uitlaten en dat beestje wordt te snel eenzaam met maar 1 baasje, tenzij er nog een andere hond is. Ik neem op dat vlak dus mijn verantwoordelijkheid.
#NoDAPL
pi_122957370
Gert, ben jij politiek gezien links?
#NoDAPL
pi_122957386
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Diezelfde regering heeft er voor gezorgd dat intellectuelen of zich daaronder scharende een systeem hebben opgebouwd waarin zijzelf aan de macht zijn in plaats van de veel sterkere onderklasse.. Als we Darwin weer laten gelden is het gauw klaar met de yups.

Denk daar ook even aan voordat je afgeeft op de minder bedeelden.
Ik had niet verwacht dat iemand mijn post serieus zou nemen. Petje af voor je stupiditeit.
pi_122957398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gert, ben jij politiek gezien links?
Mocht je mij al ergens in kunnen delen dan zal het inderdaad denk ik eerder links zijn, maar ik wil daar zelf eigenlijk nooit een uitspraak over doen.
pi_122957433
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:43 schreef Froop het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat iemand mijn post serieus zou nemen. Petje af voor je stupiditeit.
Goed is i he ^O^

Neem het allemaal niet te serieus.
pi_122957498
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Mocht je mij al ergens in kunnen delen dan zal het inderdaad denk ik eerder links zijn, maar ik wil daar zelf eigenlijk nooit een uitspraak over doen.
Ook dat verwachtte ik. ;)
#NoDAPL
pi_122957533
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook dat verwachtte ik. ;)
Dat dacht ik al. :P
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2013 @ 19:11:38 #94
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_122958504
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is zo. Tja, je moet ergens een grens trekken. Dat is nu eenmaal een probleem bij het besturen, waar je de grens ook trekt, de optimale grens is voor discussie vatbaar. Toch moet het gebeuren aangezien het alternatief slechter is. Vanzelfsprekend moet het niet lichtzinnig gebeuren.

[..]

Je hoeft geen Einstein te zijn om af te leiden dat kinderen die slecht opgevoed worden heel wat minder gelukkig zijn. Je hoeft een Einstein te zijn om af te leiden dat er behoorlijk wat misgaat alvorens een kind uit huis wordt geplaatst wat bij deze kinderen vaak gebeurt.
Je hoeft geen Einstein te zijn om af te leiden dat je de vraag ontwijkt...
[..]

Nee hoor, het is de taak van deskundigen om dat aan te tonen en laat het nu juist die deskundigen zijn die de overheid smeken om zoveel mogelijk te voorkomen dat mensen die een extreem laag IQ hebben (de exacte grens doet er weinig toe voor ons) zo weinig mogelijk kinderen te laten krijgen aangezien zij enorm veel ellende constateren bij die gezinnen. Zij ontmoeten deze mensen vaak, zij weten als geen ander waar zij over spreken.
Ik ben het altijd eens geweest met de stelling dat het er zo weinig mogelijk moeten zijn maar hier is sprake van geen.
[..]

Cry me a river. Kom op, dat weegt in de verste verte niet op tegen alle ellende die voortvloeit uit het vervullen van hun kinderwens. Dit los van de vraag in hoeverre het echt om een kinderwens gaat, denk aan het voorbeeld (echt gebeurd, zie de reportage) van zo'n koppel die net zo gelukkig bleek te zijn met een pop die wat sensoren heeft en die 'reageert'. In hoeverre dat representatief is weet ik niet maar het geeft aan dat goed bekeken moet worden wat de aard van die kinderwens is. Misschien zou het die mensen net zoveel deugd doen om voor een hond of een kat te zorgen?
Misschien wel, misschien niet. Het dient per geval onder de loep genomen te worden, en niet bij voorbaat verboden.
[..]

Absoluut niet! Niet dat het er veel toe doet maar ik zou graag ooit nog 2 kinderen krijgen. Ik zou pas aan kinderen beginnen nadat ik ben afgestudeerd en als en enkel als ik mezelf geschikt acht als vader. Om dezelfde reden neem ik geen hond terwijl ik het best leuk zou vinden om een hond te hebben. Een hond heeft meer dan 1 baasje nodig, 1 baasje kan hem niet op de juiste momenten uitlaten en dat beestje wordt te snel eenzaam met maar 1 baasje, tenzij er nog een andere hond is. Ik neem op dat vlak dus mijn verantwoordelijkheid.
OK. Hoop voor je dat je wens uitkomt.
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 18:25:43 #95
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124800743
We have unfinished business, Brammy.
pi_124818942
Ik heb niet alle reacties hier boven gelezen, omdat ik niet zoveel tijd meer heb. Moet morgen werken.

Ik heb zelf op de LOM school gezeten daarna VBO toen MBO 2/MBO 3 gehaald.

Op mijn 14e deed ik naast mijn school diverse bijbaantjes ik werkte rond mijn 16e 19 uur per week naast mijn MBO studie. Dus ik draag al 14 jaar bij aan de samenleving ik betaal nu gemiddeld 1000 euro per maand aan belasting dus reken maar uit.

Mijn oom zonder diploma,s heeft een van de grootste papiervernietigingsbedrijven van nederland op gezet . Hij kon niks bereiken volgens zijn leraar. Hij is helaas dood en was miljonair.

Een neef van me die ook minder/zwak begraaft is is zanger, ja ok gewoon covers van de bekende Nederlanders. Maar hij kan het wel.

Ik speel sinds 3 jaar instrument.
Heb nu een eigen huis een vrouw en kind.
Ik drink hoogstens 1 drankje per dag. En ben 2 keer dronken geweest op de ski-vakantie vorig jaar.

Voor sommige mensen is het te min wat ik nu bereikt heb, en sommige hier zullen het misschien niet eens bereiken.

Je kan gewoon een succesvol leven leiden, met een handicap moet je leren om gaan.

Je kan namelijk ook zo redeneren een ziekte in een familie betekent niet voortplanten alles dat afwijkt van een (gezonde VWO'er) ruimen,dan blijft er weinig over. Schaf dan de ziekenhuizen ook maar af!

De mens onderscheid zich van dieren door elkaar te helpen. Dat is al bewezen, op discovery deden ze een test met een baby en een jonge aap. De jonge aap gaf alleen wat aan als hij er zelf beter van werd de baby deed het om jou te helpen en hoefde er niks voor terug.
Je kan beter een goede manier vinden om zwak begaafde mensen te stimuleren door goed met hun handicap om te gaan.

Ik ken zat hoger opgeleiden die niet weten wat ze willen en dus net zo nutteloos op de bank zitten als de laag opgeleide uitkeringstrekker.

Naast willen leren is er ook wilskracht nodig om wat te willen doen het maakt niet uit op welk niveau.
pi_124824069
Niemand stelt hier dat alle zwakbegaafden geen kinderen zouden moeten mogen krijgen, er wordt slechts gesteld dat het goed zou zijn om bij een bepaalde groep zwakbegaafden te onderzoeken of dat die in staat zijn om kinderen op te voeden. Hell, of dat zij überhaupt begrijpen (voordat het kind geboren wordt) wat het allemaal inhoudt om een kind te hebben en dat op te voeden.
We hebben het dan niet over mensen die een IQ van 70-80 hebben (die volgens de traditionele definitie niet zwakbegaafd zijn) wat nog redelijk normaal is, we hebben het over mensen die een IQ van beneden de 70 hebben (ik specificeer niet hoe ver beneden de 70) en die dus echt verstandelijk gehandicapt zijn. Wij willen hen niet iets afpakken, wij willen voorkomen dat het kind zwaar ongelukkig wordt door het kind niet geboren te laten worden als blijkt dat meer dan de helft van die kinderen van mensen die aan deze criteria voldoen ongelukkig worden. Bedenk dat dat gepaard gaat met flink wat ellende voor die mensen zelf, als het kind ongelukkig is dan zitten die personen ook niet goed in hun vel.
#NoDAPL
  woensdag 3 april 2013 @ 09:01:14 #98
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_124824103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niemand stelt hier dat alle zwakbegaafden geen kinderen zouden moeten mogen krijgen, er wordt slechts gesteld dat het goed zou zijn om bij een bepaalde groep zwakbegaafden te onderzoeken of dat die in staat zijn om kinderen op te voeden. Hell, of dat zij überhaupt begrijpen (voordat het kind geboren wordt) wat het allemaal inhoudt om een kind te hebben en dat op te voeden.
We hebben het dan niet over mensen die een IQ van 70-80 hebben wat nog redelijk normaal is, we hebben het over mensen die een IQ van beneden de 70 hebben (ik specificeer niet hoe ver beneden de 70) en die dus echt verstandelijk gehandicapt zijn. Wij willen hen niet iets afpakken, wij willen voorkomen dat het kind zwaar ongelukkig wordt door het kind niet geboren te laten worden als blijkt dat meer dan de helft van die kinderen van mensen die aan deze criteria voldoen ongelukkig worden. Bedenk dat dat gepaard gaat met flink wat ellende voor die mensen zelf, als het kind ongelukkig is dan zitten die personen ook niet goed in hun vel.
Ik heb dat wel gesteld met het voorbehoud dat ik er geen moeite mee heb als ze (maar niet op kosten van de belastingbetaler) hulp bij het opvoeden krijgen zodat de kinderen geen hinder ondervinden van de zwakzinnigheid van hun verwekkers.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 11:35:28 #99
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124828112
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb dat wel gesteld met het voorbehoud dat ik er geen moeite mee heb als ze (maar niet op kosten van de belastingbetaler) hulp bij het opvoeden krijgen zodat de kinderen geen hinder ondervinden van de zwakzinnigheid van hun verwekkers.
Fuck money! Wat een flutkutargument....
  woensdag 3 april 2013 @ 11:49:46 #100
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_124828588
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:35 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Fuck money! Wat een flutkutargument....
Eh. Nee. Dat geld ontneem je aan andere mensen die daar voor gewerkt hebben. Geld is voor jou wellicht iets wat als manna uit de hemel komt vallen maar er zijn nog mensen die ervoor werken.

Veel mensen redden het niet eens met een baan in een huishouden omdat ze niet alleen voor hun eigen gezin moeten zorgen maar ook voor de professionele hulp die de staat aan stumpers bied.

Dus ja. Zwakzinnigen die niet zelf voor hun kinderen kunnen zorgen kunnen heel goed verboden worden om kinderen te krijgen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')