quote:
quote:
5 jaar geleden al: KLB / Kut weerquote:
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Voor in de OP misschien? Weet iedereen waarom het ontstaan is en hoe het topic versnilde toen
[..]
quote:Gornooriahovska seismic zone, or Gorno-Oryahovsko earthquake outbreak zone
Located in central northern Bulgaria, the zone can be described as a line of seismic epitsentri along the right bank of the Yantra River in the east-west direction. Attenuation of seismic energy is realized very quickly to the south-southeast and north-northwest. Most influence on this area falls within the Central Northern Bulgaria. The last major earthquake in this zone occurred in 1913 with a magnitude of approximate - 7.4 degrees. Cycle of repetition - 100 years. Most endangered places are Gorno Oryahovo and Veliko Tyrnovo.
Vaarwel?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:33 schreef Dven het volgende:
Zo ongeveer eens in de honderd jaar is er hier in de stad trouwens een aardbeving van boven de 7.0 op schaal van richter. En de laatste was.. 99 jaar en 200 dagen geleden![]()
![]()
[..]
Hij komt weer terug naar NL alleen dat durft die nu nog niet te zeggenquote:
Niet mijn TT.quote:
Ja, gewoon opvallend dat dat toen al een keer genoemd is en jaren is blijven liggen.quote:Vijf jaar geleden sloeg snil niet aan, nu wel.
Mocht de aardbeving exact op tijd zijn dan heb ik nog tot 14 juniquote:
Als het goed is begin april even een paar daagjes om mijn familie en ex-vriendin op te zoeken. Maar daarna snel weer weg hoorquote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hij komt weer terug naar NL alleen dat durft die nu nog niet te zeggen
Zul je net beleven dat in die paar dagen een 7/8 op schaal van richter komtquote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het goed is begin april even een paar daagjes om mijn familie en ex-vriendin op te zoeken. Maar daarna snel weer weg hoor
Enerzijds zal je er blij mee moeten zijn, anderzijds wil ik de kans niet missen om een 7/8 op de schaal van richter te missen. Toch weer een bijzondere ervaring. Hoogste meegemaakt is 5.4/5.6 (bronnen verschillen nogal) dat was toch al redelijk pittig en bij een 7 komt er al 900 maal zoveel energie vrij....quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zul je net beleven dat in die paar dagen een 7/8 op schaal van richter komt![]()
Lichte sneeuw hier trouwens, niet veel maar toch
twitter:Zeikkerstman twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 10:38:00ZONDAG KRIJGEN WE WEER SNIL #snil #weer reageer retweet
Het wordt minder als je slachtoffer wordtquote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Enerzijds zal je er blij mee moeten zijn, anderzijds wil ik de kans niet missen om een 7/8 op de schaal van richter te missen. Toch weer een bijzondere ervaring. Hoogste meegemaakt is 5.4/5.6 (bronnen verschillen nogal) dat was toch al redelijk pittig en bij een 7 komt er al 900 maal zoveel energie vrij....
Lichte zonneschijn hier trouwens
Is bijna realtime inderdaadquote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ben benieuwd!
1 ding weet ik wel, die gifje kon wel wat sneller.
Precies, en boven de zeven wordt het toch wel gevaarlijk. Maar ik heb vertrouwen in de bouwkundige wonders in het oostblokquote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het wordt minder als je slachtoffer wordt
Hier volop zon
Snapshotje cam: Mijn nieuwe uitzicht
[ afbeelding ]
Ik mag dat echt hopen, anders zit je echt goed in de penariequote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies, en boven de zeven wordt het toch wel gevaarlijk. Maar ik heb vertrouwen in de bouwkundige wonders in het oostblok
Benieuwd hoeveel van dat snil hier in Haarlem blijft liggenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:29 schreef Pino112 het volgende:
Gifje voor vanavond/vannacht:
[ afbeelding ]
Nogalquote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik mag dat echt hopen, anders zit je echt goed in de penarie![]()
En leuke cam![]()
Hoewel niks bijzonders op te zien
Misschien iets voor jou?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Nogal
En inderdaad, de cam is wat suf, er zijn veel mooier plekken. Ze zouden er eentje bij Tsarevets moeten plaatsen. Veel volk, mooie omgeving en s'avonds een lichtshow..
hier in Slotervaat zelfde beeld. Intensiever dan ik gedacht had. Maar de modellen hebben het moeilijk met de buien.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Het sneeuwt hier (Diemen) nu redelijk door na een aantal uur losse vlokken. Dit was niet voorspeld toch?
Geniaal!!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:06 schreef Pino112 het volgende:
Wat je dus nu in de USA kan doen met veel snil:
[ afbeelding ].
en westenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:35 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Meeste neerslag (sneeuw) voor het midden des lands.
Hier nu ook sneeuw, blijft alleen nog maar liggen op auto's.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:38 schreef Bienelientjee het volgende:
De wereld heeft een dun laagje wit! Maar het is nu weer gestopt met sneeuwen!
Stuur maar een stukje noordelijker dan!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier nu ook sneeuw, blijft alleen nog maar liggen op auto's.
Zal nog wel even doorsneeuwen hier (Zeeland)
Haha begint eindelijk wit te worden hier, matige sneeuwval.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Stuur maar een stukje noordelijker dan!
Van boven?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:16 schreef Digi_Djeff het volgende:
Komt er nog wat in Noord-Holland ( Haarlem ) of was dit alles? Er staat een waarschuwing voor sneeuw tot 9 uur in de ochtend, maar waar moet dat dan vandaan komen?
14 cmquote:
Gooi een snilbil naar hun hoofd. Dan snappen ze je welquote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
mensen snappen mij niet als ik zeg dat het snilt. dom volk.....
Een bijzondere ervaring, lijkt me ook.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Enerzijds zal je er blij mee moeten zijn, anderzijds wil ik de kans niet missen om een 7/8 op de schaal van richter te missen. Toch weer een bijzondere ervaring.
Ik was tot 20:00 in Den Haag en er viel alleen maar natte snil. In Utrecht is wel vast spul gevallen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens dat gifje gaat er hier niks vallen... of mijn geduld was te klein om hem helemaal af te kijken hahaha...
Ik heb het net aan vrienden uitgelegd: snil (s-n-i-l) is een puberwoord voor sneeuw, dat momenteel landelijk bekend aan het worden is. Volgend jaar zal het woord van het jaar zijn.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
mensen snappen mij niet als ik zeg dat het snilt. dom volk.....
Ik had wel door dat het sneeuw betekende, snapte alleen niet waarom. Of kunnen die pubertjes dat woordje niet meer schrijven?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb het net aan vrienden uitgelegd: snil (s-n-i-l) is een puberwoord voor sneeuw, dat momenteel landelijk bekend aan het worden is. Volgend jaar zal het woord van het jaar zijn.
De sneeuw is niet zo erg, maar die idioten die zich er niets van aantrekken omdat ze denken dat winterbanden ideaal zijn...quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Kan die troep niet oprotten.. Levensgevaarlijk op de weg
Idd zeg, West-Brabant ook al zo'n 7-8 cm schat ik. Wegen zijn nu een stuk beter begaanbaar dan twee uur geleden.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:10 schreef Fredo55 het volgende:
Straks weer een paar cm sneeuw als ik buienradar mag geloven #Zeeland
Inderdaad, continu 30 gereden.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Idd zeg, West-Brabant ook al zo'n 7-8 cm schat ik. Wegen zijn nu een stuk beter begaanbaar dan twee uur geleden.
Noorden van Veluwe dan, hier in het zuiden (Ede) ligt er toch wel 6 cm.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:49 schreef Spockjuh_ het volgende:
veluwe is wel te doen, van leusden naar apeldoorn was het net wit maar zeker niet glad.
Het is een vrij unieke mogelijkheid dus nee. Die kans wil ik niet missenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een bijzondere ervaring, lijkt me ook.
Maar toch wil je de kans niet missen om hem te missen?
Had er ook wat voor me. Opzouten Godver!quote:Op zondag 10 februari 2013 01:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik vind sneeuw fantastisch, maar als ik al die idioten 40 zie rijden als er nog niet eens een halve centimeter sneeuw ligt, kook ik van binnen. Laat die figuren alsjeblieft thuisblijven. Of stuur ze voor straf een hele winter naar Oostenrijk, met hun zomerbanden. Mafketels.
Haal ze in?quote:Op zondag 10 februari 2013 01:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik vind sneeuw fantastisch, maar als ik al die idioten 40 zie rijden als er nog niet eens een halve centimeter sneeuw ligt, kook ik van binnen. Laat die figuren alsjeblieft thuisblijven. Of stuur ze voor straf een hele winter naar Oostenrijk, met hun zomerbanden. Mafketels.
Pubers korten graag af, kunnen ze meer zeggen op Twitter. Sneeuw is maar liefst zes letter en snil maar vier!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:10 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik had wel door dat het sneeuw betekende, snapte alleen niet waarom. Of kunnen die pubertjes dat woordje niet meer schrijven?
De Melkweg in Nederland? Dat is zeer landelijk gebied zeker?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:08 schreef Gwywen het volgende:
Bij ons valt geen snil maar van die witte korreltjes, die de wereld nochtans een wit aanzien geven.
Op het moment valt het even niets en is het zo helder dat je de Melkweg kunt zien.![]()
Zeg dat dan ook nietquote:Op zondag 10 februari 2013 01:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is een vrij unieke mogelijkheid dus nee. Die kans wil ik niet missen
Komt nog wel wat bij zo te zien.quote:Op zondag 10 februari 2013 08:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ligt effe 4cm sniltotale verrassing!
Ja dat er nog een beetje bij komt is bijna zeker, echter zal het spannend zijn gezien het ook net onder mij door kan trekken, indien dat heb ik pech.quote:Op zondag 10 februari 2013 08:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Komt nog wel wat bij zo te zien.
Hier wat motsneeuwLigt nog niet veel.
quote:Op zondag 10 februari 2013 08:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zou het eerder kinderachtig willen noemen.
Ga jij maar terug naar die treingedeeltesquote:Op zondag 10 februari 2013 08:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
leuk, zit nu in het noorden en wil eigenlijk weer naar huis in het zuidenquote:Op zondag 10 februari 2013 08:32 schreef minthy het volgende:
In Zwolle is het opnieuw begonnen met sneeuwen, al een flink aantal schuifpartijen gezien...
Hip, happening en trendy!quote:Op zondag 10 februari 2013 08:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geen idee hoe de snelweg (a28) eruit ziet, maar de weg hier beneden lijkt nergens naarquote:Op zondag 10 februari 2013 08:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
leuk, zit nu in het noorden en wil eigenlijk weer naar huis in het zuiden
Gezellig wat langer bij mijn ouders blijven dus
Als je de deur niet uit hoeftquote:Op zondag 10 februari 2013 08:36 schreef computergirl het volgende:
in amsterdam ligt best een flinke laag sneeuwof
, dat is nog even te bezien. Nu ziet het er nog mooi uit
''Op de snelwegen blijft de linkerrijstrook vaak wit doordat er te weinig verkeer is om het strooizout met de sneeuw te mengen en daarmee de weg 'schoon' te rijden.quote:Op zondag 10 februari 2013 09:13 schreef Bienelientjee het volgende:
We zouden vandaag ergens op visite gaan, maar zijn de wegen rond Rotterdam /Gouda echt zo glad? Er is toch bijna niets gevallen hier. Ouders weigeren nu ineens resoluut om te gaan!
Volgens mij, vroeg ik dat toch duidelijk níét.quote:Op zondag 10 februari 2013 09:17 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
''Op de snelwegen blijft de linkerrijstrook vaak wit doordat er te weinig verkeer is om het strooizout met de sneeuw te mengen en daarmee de weg 'schoon' te rijden.
Rijkswaterstaat heeft sneeuwschuivers ingezet om ook daar de sneeuw te laten verdwijnen.''
Oh dan heb ik je verkeerd begrepen, t'is nog vroeg.quote:Op zondag 10 februari 2013 09:18 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Volgens mij, vroeg ik dat toch duidelijk níét.
de buitenwegen zullen prima berijdbaar zijn. in Rotterdam worden de weggetjes in de wijken zelf niet gestrooid. Die kunnen best glad zijn.quote:Op zondag 10 februari 2013 09:13 schreef Bienelientjee het volgende:
We zouden vandaag ergens op visite gaan, maar zijn de wegen rond Rotterdam /Gouda echt zo glad? Er is toch bijna niets gevallen hier. Ouders weigeren nu ineens resoluut om te gaan!
Kijk op die satellietfoto hierboven zou ik zeggen en je ziet dat je het aardig mis hebt.quote:Op zondag 10 februari 2013 09:30 schreef Bienelientjee het volgende:
Mjah, er is hier (omgeving Spijkenisse) vrijwel niets gevallen. De wegen zijn in mijn wijk spot schoon, de zon schijnt en de daken hebben niets noemenswaardig op zich liggen.
Ach ja, het is mijn ouders beslissing. Ik vind hun beslissing wat overdreven. Volgens mij is ook alleen rond utrecht en daarboven eigenlijk sneeuw van waarde is gevallen? Of heb ik dat mis?
Dan heb ik het inderdaad mis over de sneeuwval overal, maar in ieder geval op het deel waar mijn ouders naartoe hadden gemoeten, is dus vrijwel niets.quote:Op zondag 10 februari 2013 09:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kijk op die satellietfoto hierboven zou ik zeggen en je ziet dat je het aardig mis hebt.
Dan ga je toch met de trein?quote:Op zondag 10 februari 2013 09:41 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Dan heb ik het inderdaad mis over de sneeuwval overal, maar in ieder geval op het deel waar mijn ouders naartoe hadden gemoeten, is dus vrijwel niets.
De Hoekse Waard ligt er toch redelijk wit bij als ik die kaart zo ziequote:Op zondag 10 februari 2013 09:30 schreef Bienelientjee het volgende:
Mjah, er is hier (omgeving Spijkenisse) vrijwel niets gevallen. De wegen zijn in mijn wijk spot schoon, de zon schijnt en de daken hebben niets noemenswaardig op zich liggen.
Ach ja, het is mijn ouders beslissing. Ik vind hun beslissing wat overdreven. Volgens mij is ook alleen rond utrecht en daarboven eigenlijk sneeuw van waarde is gevallen? Of heb ik dat mis?
Mooi gat rondom Rotterdamquote:Op zondag 10 februari 2013 09:25 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Oh dan heb ik je verkeerd begrepen, t'is nog vroeg.![]()
Satelietkaart:
[ afbeelding ]
Delen van Zeeland geen sneeuw, volgens mij mag ik van geluk spreken. (8cm)
Je zou er maar wonenquote:
Ik kom over een kleine 3 kwartier langsglijdenquote:Op zondag 10 februari 2013 09:39 schreef Pino112 het volgende:
Sneeuwt hier lekker doorKan niet door m'n dakraam heen kijken, compleet wit.
quote:Op zondag 10 februari 2013 09:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik kom over een kleine 3 kwartier langsglijden
Dank, buurman!quote:Op zondag 10 februari 2013 09:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]Succes alvast.
Voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is de vraag idd.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vanavond misschien weer sneeuw? Of blijft het boven Belgie hangen?
Ik zit nu in Rotterdam en het kloptquote:Op zondag 10 februari 2013 09:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je zou er maar wonen
Hier begint het nu licht te sneeuwen![]()
Lastige verwachtingquote:Op zondag 10 februari 2013 10:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vanavond misschien weer sneeuw? Of blijft het boven Belgie hangen?
Al die nieuwe woorden zijn eigenlijk kinderachtig, maar ja, dat is taal: dat vernieuwt.quote:Op zondag 10 februari 2013 08:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dit lijkt verdacht veel op It Fugellan (daar achter de Poiesz)quote:Op zondag 10 februari 2013 09:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
Paar seconden geleden
Nu wachten op een wolkbreuksnil
Correct!quote:Op zondag 10 februari 2013 11:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit lijkt verdacht veel op It Fugellan (daar achter de Poiesz)
Ik heb er jaren gewoond. Zelfs in dezelfde straat. Vandaar dat ik het herkende.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Correct!
Woon je ook in Dokkum dan? Of heb je er gewoond.
het is hier nu droog aan het worden, niets aan de hand dusquote:Op zondag 10 februari 2013 08:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee hoe de snelweg (a28) eruit ziet, maar de weg hier beneden lijkt nergens naar
Zonnig hier, het dooit rap wegquote:Op zondag 10 februari 2013 11:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
het is hier nu droog aan het worden, niets aan de hand dus
quote:Op zondag 10 februari 2013 10:46 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Lastige verwachting
Het probleem van de zondag
Een behoorlijk actieve sneeuwstoring zou vervolgens ergens in de loop van zondag naar maandag van zuidwest naar noordoost het land overtrekken. Op veel plaatsen zou uiteindelijk ruim 10 centimeter sneeuw gaan vallen, met lokaal uitschieters omhoog. Qua timing werd het hier echter ook al lastig, want zou hij in de ochtend overtrekken, of later op de dag, of misschien wel in de nacht? Voor bijvoorbeeld een carnavalsoptocht is dat tijdstip natuurlijk erg van belang. De weerberichten worden dan ook scherp in de gaten gehouden…
En dan komen de nieuwste berekeningen binnen…
De sneeuwstoring lijkt volgens de laatste berekeningen op Europese schaal ineens iets zuidelijker terecht te komen. Op Nederlandse schaal betekent dat, dat deze storing ten zuiden van ons langs gaat trekken en dat het op een paar centimeter sneeuw in Zeeland na, nu zelfs grotendeels droog blijft met flink wat zonneschijn. Een totaal ander beeld dus op zo’n korte termijn, terwijl het positieverschil op Europese schaal op de weerkaart een paar centimeter bedraagt, ofwel 'slechts 400 kilometer'.
Definitief
Toch is het in deze situatie nu nog te vroeg om te zeggen dat die storing helemaal niet meer over het land gaat trekken, want opnieuw een centimeter verschil in de volgende berekeningen en dan zit in dit geval het zuiden van het land alsnog in de sneeuw. Tot op het laatste moment blijft dit dus een erg lastige situatie, al zou dit met regen een minder groot probleem zijn.
Bron: http://www.weer.nl/weer-i(...)ige_verwachting.html
Aha kijk is aan! Leuk om te lezen dat iemand in dezelfde straat heeft gewoondquote:Op zondag 10 februari 2013 11:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb er jaren gewoond. Zelfs in dezelfde straat. Vandaar dat ik het herkende.
Woon nu in Leeuwarden.
On topic: het sneeuwt hier behoorlijk. Er ligt hier een cm of 3.
Das wel een beetje snil zeg, zal mijn vriendin ook wel een laagje snil hebben liggen en morgen lastig naar school kunnenquote:Op zondag 10 februari 2013 12:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha kijk is aan! Leuk om te lezen dat iemand in dezelfde straat heeft gewoond![]()
De Houtduif?
Leeuwarden heb ik wel eens over nagedacht maar dan wou ik wel aan de rand wonen, echter Dokkum was wat sneller dus nu weer hier.
5 jaar geleden heb ik ook in Dokkum gewoond, dik 12 jaar!
Hier is het gestopt met snillen, nu volop de zon en aantrekkende wind. Alles dooit wel vlot weg dus ben benieuwd of er nog wat overblijft.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 februari 2013 14:26 schreef Daywalk3r het volgende:
Hier in Nijverdal(OV) ongeveer 5cm snil.
De ironie, ik woon hoogstens 10 kilometer bij je vandaan en hier ligt nog niet eens een laagjequote:Op zondag 10 februari 2013 14:26 schreef Daywalk3r het volgende:
Hier in Nijverdal(OV) ongeveer 5cm snil.
Ik vond de term "snil" vorige week al achterhaald.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Pek het volgende:
Haha, kijk ons eens lekker gek doen met "snil"![]()
Het wordt heel snel, heel oud mensen.
![]()
![]()
Overheen lezen is lastig als de snil zich centimeters opstapeltquote:Op zondag 10 februari 2013 15:03 schreef minthy het volgende:
Je kan er natuurlijk ook gewoon overheen lezen ipv je eraan te ergeren...
Lekker boeiend joh! Bijna voorjaar, dan zijn we een hele poos van die kleresnil afquote:Op zondag 10 februari 2013 15:05 schreef Pek het volgende:
[..]
Overheen lezen is lastig als de snil zich centimeters opstapelt
Jouw post is een beetje ondergesnildquote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Pek het volgende:
![]()
![]()
Hufterproof Sneeuwquote:Op zondag 10 februari 2013 15:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wordt er voor morgenochtend eigenlijk sneeuw verwacht in omgeving Den Haag?
Halleluja!quote:Op zondag 10 februari 2013 15:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Lekker boeiend joh! Bijna voorjaar, dan zijn we een hele poos van die kleresnil af
Zit niet zo te jenken en ga buiten lekker een snilpop maken ofzo.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Pek het volgende:
![]()
![]()
Nee, niet in Nederland, wel in landelijk gebied.quote:Op zondag 10 februari 2013 02:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De Melkweg in Nederland? Dat is zeer landelijk gebied zeker?
Ik herkende het ookquote:Op zondag 10 februari 2013 12:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha kijk is aan! Leuk om te lezen dat iemand in dezelfde straat heeft gewoond![]()
De Houtduif?
Leeuwarden heb ik wel eens over nagedacht maar dan wou ik wel aan de rand wonen, echter Dokkum was wat sneller dus nu weer hier.
5 jaar geleden heb ik ook in Dokkum gewoond, dik 12 jaar!
Hier is het gestopt met snillen, nu volop de zon en aantrekkende wind. Alles dooit wel vlot weg dus ben benieuwd of er nog wat overblijft.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
4CM hierquote:Op zondag 10 februari 2013 14:13 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Das wel een beetje snil zeg, zal mijn vriendin ook wel een laagje snil hebben liggen en morgen lastig naar school kunnen
quote:Op zondag 10 februari 2013 18:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik herkende het ookAh IJSvogel, ken hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goh, volgens mij moet er nog maar een cam naar de winkel gericht wordenmisschien krijg ik dan een wereld aan reacties
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling | Week 34 (Inschrijving gesloten)
Maandvoorspelling augustus. (Inschrijving gesloten)
Jaarvoorspelling 2024 / 2025! (Inschrijving gesloten)
Joa volgens mij ligt er in het dorpje verderop ook wel een CM of 4... wat ik hoorde ten minste. Ach ja, als er maar niemand valt.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
4CM hier![]()
Vanmorgen nog een dikke sneeuwval gehad heerlijk!
De lente lijkt nog ver weg.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:35 schreef Adelante het volgende:
Die Celsius Oper wil ook nog niet echt hard
Tering...quote:Op zondag 10 februari 2013 22:38 schreef aloa het volgende:
Hoe maak je deze ramen ijsvrij![]()
Van de sneeuwstorm in de VS.
[ afbeelding ]
De antenne is uitgeschoven, dus misschien zit er wel iemand in die radio luistert.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Tering...![]()
Daar werkt geen slotontdooier tegen
Och arme, ik vrees voor zijn staatquote:Op zondag 10 februari 2013 22:55 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De antenne is uitgeschoven, dus misschien zit er wel iemand in die radio luistert.
Dat hangt er maar helemaal vanaf... Voor hetzelfde geld hebben ze knallende ruziequote:Op zondag 10 februari 2013 23:03 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ach, als zijn vriendin erbij zit hebben ze het vast lekker warm.
Jij verveelt je vast, ik wel!quote:Op zondag 10 februari 2013 23:07 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hangt er maar helemaal vanaf... Voor hetzelfde geld hebben ze knallende ruzie
Te pletter, waanzin gewoon...quote:Op zondag 10 februari 2013 23:11 schreef Retronix het volgende:
[..]
Jij verveelt je vast, ik wel!
Laat die verdomde kraakwinter nou lekker doorzetten net als vorig jaar!! Wheeaaaarghhh!
Bruut!!quote:Op zondag 10 februari 2013 23:21 schreef beantherio het volgende:
Hehehe. Gisteren viel me op dat er sneeuwklokjes in m'n tuin stonden. Vandaag waren ze verdwenen onder een laag sneeuw. Net goed.
Frictie veroorzaakt ook warmte.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:07 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hangt er maar helemaal vanaf... Voor hetzelfde geld hebben ze knallende ruzie
Klopt, maar ja. Dan weet je nog niet hoelang ze in die auto zittenquote:
Als ze er nu nog zitten zal de accu zo langzamerhand wel leeg zijnquote:Op maandag 11 februari 2013 00:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt, maar ja. Dan weet je nog niet hoelang ze in die auto zitten
Maar goed dat het binne niet waaitquote:
wacht maar tot de snert op tafel komtquote:Op maandag 11 februari 2013 14:28 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar goed dat het binne niet waait
Die (föhn) wind komt van een hele andere kantquote:Op maandag 11 februari 2013 14:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
wacht maar tot de snert op tafel komt
Fijne sneeuw soms motsneeuw, sinds een uur sneeuwt het redelijk door. Hij smelt wel weg op de straat. Achter in de tuin ligt nu een beetje. Vanmorgen ook al motsneeuw gehad, het is tussendoor denk ik 3 uur droog geweest.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe hard het nu sneeuwt in gebieden waar het nu sneeuwt, gebied lijkt ondanks de wind volkomen stil te liggen.
Wel langer dan een paar seconden, was toch nog +0,8 vandaag.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Beetje licht bewolkt en zonnetje![]()
Wel brrrrrrrrr koud door de koude wind.
-0.2 momenteel, ijsdag is nog altijd mogelijk maar ben bang dat die als nog er voor een paar seconden aangaat.
Donderdag nog en daarna gaan we langzaam de lente inquote:Op maandag 11 februari 2013 22:45 schreef Paul het volgende:
Zo jongens, dit was zeker wel de laatste sneeuw voorlopig he?
Pluim geeft toch na het weekend weer van dat twijfelachtige weer, of is dat al veranderd? Zie de hele tijd tussen de 2 en -2 graden.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:47 schreef Symer het volgende:
[..]
Donderdag nog en daarna gaan we langzaam de lente in
Pluim laat nog lang geen lente zienquote:Op maandag 11 februari 2013 22:53 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Pluim geeft toch na het weekend weer van dat twijfelachtige weer, of is dat al veranderd? Zie de hele tijd tussen de 2 en -2 graden.
quote:Op maandag 11 februari 2013 23:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Pluim laat nog lang geen lente zien![]()
Nu nog niet in ieder geval.
Helaasquote:Op maandag 11 februari 2013 23:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Pluim laat nog lang geen lente zien![]()
Nu nog niet in ieder geval.
Ik denk dat ik ze pas 95 keer heb gezien hoor, valt mee.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:39 schreef alors het volgende:
Die foto's komen ook altijd weer voorbij
Tot eind februari is er weinig spreiding van de leden te zien en er is vrijwel geen lid te vinden dat nog ijsdagen laat zien. En eind februari is het bijna lentequote:Op maandag 11 februari 2013 22:53 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Pluim geeft toch na het weekend weer van dat twijfelachtige weer, of is dat al veranderd? Zie de hele tijd tussen de 2 en -2 graden.
Nope, eind februari flinke vorst en sneeuwquote:Op maandag 11 februari 2013 22:45 schreef Paul het volgende:
Zo jongens, dit was zeker wel de laatste sneeuw voorlopig he?
en....twitter:Weerprimeur twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 10:09:31Laatste tien dagen van februari #Winter met de al geopperde Groenlandvariant.Er komt veel sneeuw & 't kan tot strenge vorst komen regionaal reageer retweet
twitter:iainfast twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 09:35:04Looks like agreement on a colder start to next week UKMO/GFS/ECM and NOGAPS all have high pressure over Europe with East'ly winds. reageer retweet
Laat het daar van de zomer maar regenen, dan is het hier tenminste lekker weer ;-)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Lekker is dat weltoch zou ik nog even een dikke vorstperiode willen hebben, week lang -10 overdag -20 in de nacht
![]()
Daarna sneeuwdump 2meter, dan wel bij wind stil he dus geen sneeuwduinen
Dan maar hopen dat al die regen uit onweersbuien valt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Juist ik ga ook vanuit dat het een verregende zomer wordt
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:50 schreef aloa het volgende:
Zomer zal het toch een keer worden. Doe dan maar meteen een paar weken dit![]()
[ afbeelding ]
aaaaarghhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:50 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was iets te benauwd, maar de dagen ervoor en daarna waren prima te doenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:50 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
kijk echt weer uit naar de flinke onweerscellen van de zomerquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:08 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat was iets te benauwd, maar de dagen ervoor en daarna waren prima te doen
25 - 32 graden, veel zon (hoe was dat ook alweer?) en af en toe een lekkere onweersbui
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ik ook. Lijkt erop dat het westen donderdagavond sneeuw krijgt, en daarna de temperaturen iets boven het vriespunt komen. Van mij mag hetquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:02 schreef Klonk het volgende:
Ben nu eerder nieuwsgierig naar wat we nog aan sneeuw/neerslag krijgen de komende dagen
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ze pas 95 keer heb gezien hoor, valt mee.
2 dagen regen, dan 1 dag zon, om alles droog te maken, en twee weken droog weer met -10. ff lekker schaatsen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:17 schreef Adelante het volgende:
Even een paar dagen regen om die sneeuw weer weg te krijgen van de straten
Eerst veel sneeuw en daarna regen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]Hopelijk blijft het bij regen
Wat zou dat geweldig zijn! Ik ben die klote winter nu zo zat. Ik heb zo enorm veel zin om weer een dagje motorrijden en dat af te sluiten met een overheerlijke BBQ en een lange zomeravond bij de buitenhaard. goshhhhhhhhhhquote:
Denk het niet.quote:
Whut??? Sneeuw?? Dacht dat we daar al klaar mee warenquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:05 schreef aloa het volgende:
Kan weer een leuke spits worden, met al die sneeuw die er morgen aan komt. Begin van de ochtend de eerste sneeuw in Zeeland.
Nog niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Whut??? Sneeuw?? Dacht dat we daar al klaar mee waren
Morgenavond rond 18u heel Nederland sneeuw.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:05 schreef aloa het volgende:
Kan weer een leuke spits worden, met al die sneeuw die er morgen aan komt. Begin van de ochtend de eerste sneeuw in Zeeland.
Hil vil snil daar bij jou op de hilquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:28 schreef Gwywen het volgende:
Gisteravond is hier een klein laagje snil gevallen, ook nu snilt het nog, maar heel zachtjes.
Benieuwd wat het morgen gaat worden, zouden het echt grote hoeveelheden zijn?
Ik woon op 62 meter hoogtequote:Op woensdag 13 februari 2013 11:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Hil vil snil daar bij jou op de hil
Kan ontzettend veel schelen, zeker als er in de omgeving wat andere heuvels staan die de zon blokkeren. Zo heb je hier lagen van sneeuw omdat het op het hoogste punt blijft liggen door de kou, wat lager smelt door de zon en nog lager blijft liggen door het gebrek aan zon om nog wat lager uiteindelijk helemaal verdwenen te zijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik woon op 62 meter hoogte![]()
Maar toch beduidend meer dan wat er beneden in het "dal" ligt elke keer.
Dat zo'n klein stukje toch zo'n verschil kan maken.
Ik zou 2 weken later gaan en koninginnedag gaan vierenquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef Dven het volgende:
Dinsdag 2 april tot en met 16 april weer eens naar Nederland. Ik zal het goede weer meenemen
hebben we toch al gedaan?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou 2 weken later gaan en koninginnedag gaan vierenvoor de laatste keer
Koninginnedag bestaat niet meer want dan is de overdracht alquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou 2 weken later gaan en koninginnedag gaan vierenvoor de laatste keer
Ik hoop dat ze 12- is!quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Maarja, ik wil op de 2e in NL zijn want dat is mijn zusje haar verjaardag en die huilt bijna dagelijks omdat ik weg ben
Ze wordt 10quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze 12- is!
Oh, mijn zusje is ook op de 2e jarig...
Code Geel al voor heel het land... wordt vast een leuk dagjequote:Op woensdag 13 februari 2013 11:46 schreef INViCTuS het volgende:
grote kans op 3-10cm sneeuw morgen. Dat zal wel weer chaos op het spoor en de weg worden...
[ afbeelding ]
Jaaaa, leuk!! Ik mag werkenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Code Geel al voor heel het land... wordt vast een leuk dagje
Serieus? Of ben je weer de kwal aan het uithangen??quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
oh code oranje nu in de kop van overijssel
In amsterdam is het idd zonnigquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:02 schreef alors het volgende:
Het zou zonnig wordenmaar de bewolking blijft maar hangen hier.
ik voel een -10 aankomenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Serieus? Of ben je weer de kwal aan het uithangen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |