Terug naar je orange box jij.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:20 schreef vosss het volgende:
Nouja heel het verhaal in die AC reeks is flinterdun imo hoor
Deel één was juist mooi. Je werkte naar de personen toe die je moest ombrengen. Informatie vergaren en je tactiek bepalen zonder opgemerkt te worden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:52 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ze hebben vanaf deel twee duidelijk de keuze gemaakt om zich meer te richten op een GTA-style free roaming wereld in plaats van het lineaire complotverhaal dat deel één had (ook als reactie op de vele kritiek). In deel twee was die balans tussen verhaal en de open wereld nog wel goed uitgewerkt, in deel drie leunde het wat te veel op de shit er omheen.
Hopelijk vinden ze de balans terug in vier, maar ik blijf het kut vinden dat die alweer zo snel uitkomt. Dat kan alleen maar een soortgelijke game opleveren, met weer dezelfde irritante dingen (zoals de crappy AI).
Juist niet... het verhaal in de games is misschien wat magertjes. Maar als je alles eromheen gaat lezen kom je erachter dat het een gigantische verhaallijn is waar feit en fictie dwars door elkaar heen lopen. Dat is het krachtige van de AC serie. Er is geen game die daaraan kan tippen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:20 schreef vosss het volgende:
Nouja heel het verhaal in die AC reeks is flinterdun imo hoor
Het verhaal van één was redelijk tof, alleen vond ik Altaïr nogal inwisselbaar en was het Desmond-gedeelte eigenlijk boeiender. En na twee identieke moord-missies had ik de gameplay ook wel gezien.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Deel één was juist mooi. Je werkte naar de personen toe die je moest ombrengen. Informatie vergaren en je tactiek bepalen zonder opgemerkt te worden.
Ze hebben nu met 3 en waarschijnlijk met 4 het hele 'blade in the crowd' principe weggegooid. In plaats van low-profile moorden plegen om achter de schermen de historie te veranderen en daar niets voor terug te krijgen van de mensen, ben je nu dus waarschijnlijk een brawny piraat die houdt van zinloos knokken, zuipen en neuken en daartussendoor wat moorden pleegt die toevallig ook nog tempeliers of medestanders blijken te zijn. De hele spanning tussen tempeliers en assassins in pleite. In plaats daarvoor zijn er persoonlijke vetes en zal het lastiger worden om de mysterie weer terug te brengen.
Voor sommigen misschien leuk dat ze voor deze nieuwe setting gaan, maar deze gebieden vertegenwoordigen 0,0 historische waarde. Al helemaal niet tussen tempeliers, kruisvaarders enzovoorts. De setting is gewoon te nieuw en ze proberen nu alles wat scheef in te passen zodat het schijnbaar A) vernieuwend is, B) aansluit bij het oude concept, C) een logische verhaallijn heeft en D) commercieel een succes is. Vooral dat laatste schijnt nogal de overhand te hebben, in plaats van een setting en tijdperk dat logisch aansluit bij de eerdere delen waarop voortborduurt moet gaan worden, kiezen ze een setting die aantrekkelijker is voor het grote publiek. Op zich kan je dat een bedrijf niet echt kwalijk nemen, het heeft alleen niet mijn voorkeur.
Die hele kut desmond hadden ze uberhaupt niet toe moeten voegen aan asassins creed, was veel beter spel geweest zonder.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Terug naar je orange box jij.
Flinterdun niet, zelden zo'n vertakt en goed uitgewerkt achtergrondverhaal gezien, alleen doen ze zich te makkelijk af om maar een "slot" te kunnen geven.
IMO had er gewoon een Desmond only met intervallen in de animus moeten komen om het einde uit te werken...
Heb hier echt nog nooit van gehoord, en het boeit me verder ook vrij weinig. Het verhaal van Assassin's Creed is een eigen verhaal.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:58 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Daarnaast is het ook niet origineel want het verhaal is in de kern gebaseerd op de buitenaardse goden de an-una-ki (oftewel zij die van de hemel(an) naar (una) aarde(ki) kwamen. Genoeg over te lezen in de enuma elish (sumer-akkad) en de mahabharatta. (oud india) Laat dat nu net een van mijn studie objecten zijn geweest.
Ja leuk en aardig die paar pagina's.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:43 schreef peleetje het volgende:
[..]
Juist niet... het verhaal in de games is misschien wat magertjes. Maar als je alles eromheen gaat lezen kom je erachter dat het een gigantische verhaallijn is waar feit en fictie dwars door elkaar heen lopen. Dat is het krachtige van de AC serie. Er is geen game die daaraan kan tippen.
Kijk maar eens op de Assassinscreedwikia.
Nee dat is het dus niet, het is daarop gebaseerd. tenminste; indirect.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:14 schreef emokid het volgende:
[..]
Heb hier echt nog nooit van gehoord, en het boeit me verder ook vrij weinig. Het verhaal van Assassin's Creed is een eigen verhaal.
Idd heel vaak eerder gedaan in gamesquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee dat is het dus niet, het is daarop gebaseerd. tenminste; indirect.
Ben jij gehandicapped?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Idd heel vaak eerder gedaan in games
Overigens is het nooit onder stoelen of banken gestoken dat de basis voor assassins vs crusader uit een pulpboekje kwam. Het is de uitwerking die belangrijk is.
Gast, ik beroep me slechts op uitspraken van een ontwikkelaar. NIET die dingen die jij net opnoemt, maar het verhaal tussen Assassins en Kruisvaarders komt uit een pulpboekje van tig jaar geleden. Ze bestonden beiden maar in dat boek worden ze op elkaar gebonden. Maar je toont meteen aan waarom het achtergrondverhaal zo boeiend was: de grens tussen fictie en feit was flinterdun.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ben jij gehandicapped?
Historische werken als pulp bestempelen..
Nee. Thief was een First Person Stealth. AC speelt net zoveel leentjebuur daar als bij Prince of Persia.quote:En de uitwerking van asassins creed is na 2 iig behoorlijk kut gedaan.
En trouwens, het hele concept is gejat van Thief.
Hmmm... Ben nog niet overtuigd. Ik zit toch een beetje in m'n maag met die zee gameplay. Volgens mij gaat dat niet werken en haalt het de snelheid uit de game. (tenzij je iedere keer maar 5min hoeft te varen maar dat zal wel niet.) En iedere keer als je door je spyglass tuurt en weer een walvis kunt afslachten, piraten helpen of een schip enteren klinkt ook een beetje saai. Als je alles 1x hebt gedaan ben je er klaar mee. Net als met al die beesten in AC3.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:15 schreef Vlaggenroof het volgende:
http://nintendoeverything(...)irector/#more-114796
Q&A met director van de game. Ze willen trouw blijven aan de basispilaren ( freerunnen, stealth etc ) en 50 % is zee missies
Het kunnen jagen op dieren vind ik één van de beste toevoegingquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Whalers creed?
Het heeft allemaal geen fuck meer te maken met de samenzweringen en intriges...
Het heeft alleen geen KUT met AC te maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:23 schreef Devv het volgende:
[..]
Het kunnen jagen op dieren vind ik één van de beste toevoeging. Hoe vet zou het zijn als je straks gewoon op walvissen kunt jagen
.
Nouja, er is in iedergeval 1 iemand positief over AC4.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:23 schreef Devv het volgende:
[..]
Het kunnen jagen op dieren vind ik één van de beste toevoeging. Hoe vet zou het zijn als je straks gewoon op walvissen kunt jagen
.
Nee maar goed... het is een leuke toevoeging. (Al is het wat saai na 3x.)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het heeft alleen geen KUT met AC te maken.
Nee, dat is het niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:29 schreef peleetje het volgende:
[..]
Nee maar goed... het is een leuke toevoeging. (Al is het wat saai na 3x.)
Dat is voor mij nou juist de essentie van een AC game. Zaken die er absoluut in moeten zitten. (Al het overige zijn leuke toevoegingen.)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Een leuke toevoeging zou zijn: een goed verhaal, een historisch relevante setting, historisch relevante figuren, steden waarin je kunt freerunnen zonder het bloed onder je nagels vandaan te halen, je weet wel, meer van wat er goed was aan 1, 2, 2.1, 2.2.
En niet het slechtste uit deel 3 verzamelen en daar een spel van kleien.
Dit. Alleen voor het verhaal ga ik het al spelen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:38 schreef Skillstorm het volgende:
Ik ga het spelen, slecht of niet, ik wil gewoon het verhaal blijven volgen.
En dan? 2 tommyguns mee in plaats van je hidden blade? Dan kunnen ze net zo goed dit team op de nieuwe Call of Duty zetten...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik had liever een deel in Londen gehad, Parijs, 1890's of 1930's New York/chicago, dat soort dingen. Dit is een nat doorslagje van deel 3 maar wordt deel 4 genoemd?
Dat laatste vooral. Moet je die missie doen: 'Kill 3 guys with this and then 2 guys with that, (wij kauwen voor hoe jij het leukst ons spel kunt spelen, anders haal je het niet voor 100%.)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:58 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Die hele kut desmond hadden ze uberhaupt niet toe moeten voegen aan asassins creed, was veel beter spel geweest zonder.
Daarnaast is het ook niet origineel want het verhaal is in de kern gebaseerd op de buitenaardse goden de an-una-ki (oftewel zij die van de hemel(an) naar (una) aarde(ki) kwamen. Genoeg over te lezen in de enuma elish (sumer-akkad) en de mahabharatta. (oud india) Laat dat nu net een van mijn studie objecten zijn geweest.
Daarom is het ook zo dom dat ze zijn afgestapt van die toffe puzelstukjes en zijn overgestapt op tergend kutte multiplayer en fullsync crap.
Hoezo dat dan? Het verhaal is 1 van de redenen dat ik ben afgeknapt op 3. Dat sloeg werkelijk alles.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:10 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Dit. Alleen voor het verhaal ga ik het al spelen.
Jij snapt het, word niet goed van één stap naast de stippellijn lopen en meteen een fucking desync.. Had het dan een filmpje gemaakt ipv me die onzin te moeten laten lopen als ik toch niet mag afwijken van de stricte paden, en dan inderdaad dat gezemel over hoe je wie en waar moet doodmaken, en dat geen krekel je mag zien want stel je voor dat ze je zien en je stealth naar de klote is, je loopt rond met zware wapens.. maar het zou te gek voor woorden zijn die te gebruiken.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En dan? 2 tommyguns mee in plaats van je hidden blade? Dan kunnen ze net zo goed dit team op de nieuwe Call of Duty zetten...
[..]
Dat laatste vooral. Moet je die missie doen: 'Kill 3 guys with this and then 2 guys with that, (wij kauwen voor hoe jij het leukst ons spel kunt spelen, anders haal je het niet voor 100%.)![]()
Fuck die shit.![]()
Ja dat inderdaad. Speelde gister nog eventjes AC 1. Was wel leuk om nog een keer te doen. Daar was het nog echt, doe het stealth en je hebt weinig problemen. Of, je bereidt je niet voor en rusht rond maar je hebt kans dat je die gast de halve map moet 'chasen'. Vond ook dat Altaïr veel meer tussen de mensen past. Minder opvallende wapens en shit. Niemand weet eigenlijk wie hij is terwijl Ezio op het laatst zo'n beetje een celebrity was.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jij snapt het, word niet goed van één stap naast de stippellijn lopen en meteen een fucking desync.. Had het dan een filmpje gemaakt ipv me die onzin te moeten laten lopen als ik toch niet mag afwijken van de stricte paden, en dan inderdaad dat gezemel over hoe je wie en waar moet doodmaken, en dat geen krekel je mag zien want stel je voor dat ze je zien en je stealth naar de klote is, je loopt rond met zware wapens.. maar het zou te gek voor woorden zijn die te gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |