Een beetje de zenuwen is idd niet meer dan normaal. Als ik het zo lees moet het zeker goedkomen, mijn laatste rijlessen waren ook zo... Moest er op een gegeven moment zelfs op gaan letten dat ik me handen wel aan het stuur hield, was zo relaxed dat ze al snel op schoot lagen oid XDquote:Op maandag 25 februari 2013 20:08 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Rijlessen zelf gaan prima. Laatst 1 klein ingreepje, maar niets bijzonders verder. De laatste paar lessen rij ik ook gewoon heel ontspannen het enige wat de instructeur zegt is links, rechts enz.
Alsof ik gewoon een rondje rij met iemand.
Heb er zelf ook wel vertrouwen in. Zijn gewoon gezonde zenuwen om het zo maar te noemen.
Moet rijden om 5 over 1.
Je hoort het idd niet veel dat er gelest wordt in een benzineauto. Diesel is voor de rijschool veel rendabeler, maar ik zou ook liever (al is het maar af en toe) gelest hebben in een benzine, het is toch wel weer even anders...quote:Op maandag 25 februari 2013 18:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ben ik nou de enige die lessen heeft gehad in een benzine-auto? Heb eigenlijk nog nooit iemand anders gehoord
Haha ow f*** dat zit even tegen dan... Maar ja, je hebt 'm wel wel netjes op m op je 17e al te halen.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nog geen begeleiderspas of ik wacht tot april wordt ik 18
Lijkt me niet echt economisch voor de rijschoolhouder, eigenlijk.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ben ik nou de enige die lessen heeft gehad in een benzine-auto? Heb eigenlijk nog nooit iemand anders gehoord
Ja daarom. Had je je examen ook gehaald dan? Dat je ook zo relaxed reed met je lessen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:26 schreef Kletters het volgende:
[..]
Een beetje de zenuwen is idd niet meer dan normaal. Als ik het zo lees moet het zeker goedkomen, mijn laatste rijlessen waren ook zo... Moest er op een gegeven moment zelfs op gaan letten dat ik me handen wel aan het stuur hield, was zo relaxed dat ze al snel op schoot lagen oid XD
5 over 1 is een mooie tijd, zijn de scholen net weer begonnen en lekker geen spits. Of hebben de kids vakantie nu? Hoe dan ook zal het lekker rustig zijn
Gas rijdt vrijwel hetzelfde als benzine hoor. Een gastank wordt namelijk in een auto met benzinemotor geplaatst. Als je de auto start dan loopt deze eerst op benzine en na een meter of 500 schakelt hij automatisch over op gas (vroeger moest dat handmatig). Qua rijgedrag zul je geen verschil merken met een benzine auto. Het is alleen wel zo dat je iets minder vermogen hebt als je op gas rijdt, dus als je bijvoorbeeld in bergen rijdt kun je beter op benzine overschakelen.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:12 schreef Kletters het volgende:
[..]
Gas rijdt geloof ik nog weer zwaarder, maar dat weet ik niet 100% zeker... Rijdt in ieder geval weer heel anders dan diesel of benzine, bereid je daar maar op voor.
Ik heb mijn rbw vorige week maandag gehaald examenrit was ook heel relaxed, inderdaad gewoon een rondje rijden met iemand... 'je moet jezelf niet gaan zitten beoordelen, je hebt iemand betaald om dat voor je te doen, dus doe dat zelf dan niet ook' is een goede mentaliteit Succes alvast!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:59 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Ja daarom. Had je je examen ook gehaald dan? Dat je ook zo relaxed reed met je lessen.
Nog een uurtje dan word ik opgehaald
Thanks for the info heb me nooit zo verdiept in op gas rijden, her en der wat opgepikt. Weet alleen nog dat gasauto's 'vroegah' verschrikkelijk stonken en dat ik toen al heb besloten om nooit zo'n auto te kopen hahaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:02 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Gas rijdt vrijwel hetzelfde als benzine hoor. Een gastank wordt namelijk in een auto met benzinemotor geplaatst. Als je de auto start dan loopt deze eerst op benzine en na een meter of 500 schakelt hij automatisch over op gas (vroeger moest dat handmatig). Qua rijgedrag zul je geen verschil merken met een benzine auto. Het is alleen wel zo dat je iets minder vermogen hebt als je op gas rijdt, dus als je bijvoorbeeld in bergen rijdt kun je beter op benzine overschakelen.
Graag gedaan hoor. Tja de techniek staat niet stil, het is gelukkig niet meer wat het vroeger geweest is. Al wordt het tegenwoordig steeds moeilijker, omdat auto's technisch veel complexer in elkaar zitten dan vroeger. Net als stinkende diesels van vroeger, dat maak je tegenwoordig ook niet meer mee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:16 schreef Kletters het volgende:
[..]
Thanks for the info heb me nooit zo verdiept in op gas rijden, her en der wat opgepikt. Weet alleen nog dat gasauto's 'vroegah' verschrikkelijk stonken en dat ik toen al heb besloten om nooit zo'n auto te kopen haha
Nee dat is waar.. was ook niet te harden, die diesellucht. Maar is gas dan nog zuiniger/of goedkoper ofzo? Wat zijn de redenen om op gas te gaan rijden?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:43 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Graag gedaan hoor. Tja de techniek staat niet stil, het is gelukkig niet meer wat het vroeger geweest is. Al wordt het tegenwoordig steeds moeilijker, omdat auto's technisch veel complexer in elkaar zitten dan vroeger. Net als stinkende diesels van vroeger, dat maak je tegenwoordig ook niet meer mee.
En, hoe is het gegaan?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:59 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Ja daarom. Had je je examen ook gehaald dan? Dat je ook zo relaxed reed met je lessen.
Nog een uurtje dan word ik opgehaald
Gas is aanzienlijk goedkoper per liter aan de pomp. Nadelen zijn dat de wegenbelasting stukken hoger is dan een benzine auto, de tankinhoud is kleiner waardoor de actieradius vanzelfsprekend ook kleiner is, de inbouw kost natuurlijk wat en goed onderhoud is belangrijk, anders kan het behoorlijk in de papieren lopen. Mijn vader heeft een tijdje een auto op LPG gehad en die was op gas ietsje zuiniger dan op benzine (volgens mij 1 op 14 vs 1:12).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:29 schreef Kletters het volgende:
[..]
Nee dat is waar.. was ook niet te harden, die diesellucht. Maar is gas dan nog zuiniger/of goedkoper ofzo? Wat zijn de redenen om op gas te gaan rijden?
Tankinhoud ligt puur aan de tank die je laat plaatsen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:37 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Gas is aanzienlijk goedkoper per liter aan de pomp. Nadelen zijn dat de wegenbelasting stukken hoger is dan een benzine auto, de tankinhoud is kleiner waardoor de actieradius vanzelfsprekend ook kleiner is, de inbouw kost natuurlijk wat en goed onderhoud is belangrijk, anders kan het behoorlijk in de papieren lopen. Mijn vader heeft een tijdje een auto op LPG gehad en die was op gas ietsje zuiniger dan op benzine (volgens mij 1 op 14 vs 1:12).
Gezaktquote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:15 schreef Kletters het volgende:
[..]
Ik heb mijn rbw vorige week maandag gehaald examenrit was ook heel relaxed, inderdaad gewoon een rondje rijden met iemand... 'je moet jezelf niet gaan zitten beoordelen, je hebt iemand betaald om dat voor je te doen, dus doe dat zelf dan niet ook' is een goede mentaliteit Succes alvast!
Over het algemeen kom je niet ver op een volle tank gas. Zeker niet met een ringtank in de kofferbak (ipv je reservewiel). Uitzonderingen heb je alleen bij die pick-ups, daar heb je ruimte zat om een hele grote tank te plaatsen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tankinhoud ligt puur aan de tank die je laat plaatsen.
Ik had van de week getankt, 34 liter op 285 km. Zit nu een 44 liter tank onder, vorige tank was een slag groter, dus kon nog wel wat verder rijden. Is, zeker voor Nederlandse afstanden, meer dan zat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:32 schreef Ridocar het volgende:
Over het algemeen kom je niet ver op een volle tank gas. Zeker niet met een ringtank in de kofferbak (ipv je reservewiel). Uitzonderingen heb je alleen bij die pick-ups, daar heb je ruimte zat om een hele grote tank te plaatsen.
Eigenlijk is het ook idioot om iemand met een leswagen een stadscentrum in te sturen. Tuurlijk, je moet weten waar je op moet letten, maar die L op je dak maakt al dat mensen eerder voorrang nemen (onder het mom van: remt toch wel) en als je dan zeker met je examen daar moet rijden, rijd je voorzichtig. Natuurlijk, je moet in een centrum ook kunnen rijden, maar die L alleen al geeft je 3 plaatsen achterstand.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:29 schreef Koelkastman het volgende:
Moest ook echt allemaal mensen ontwijken daar. Was stervens druk en iedereen neemt voorrang.
He getver, gevalletje pech dus... Raar dat hij je het centrum in liet rijden, en dan nog wel rond het middaguur Beetje jammer weer.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:29 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Gezakt
Was ergens ingereden waar ik niet in mocht. Geen heel groot probleem, maar mij oplossing was (volgens die examinator) fout.
Ik schakelde naar zn achteruit om recht achteruit te rijden. Dacht hij dat in vooruit een terras op wilde rijden:s. Was niet eens mogelijk zoals ik stond met de auto maargoed.
Ik reed ook midden in het centrum. Ben daar nooit geweest met lessen. Mn instructeur had het ook nog nooit meegemaakt dat iemand met het examende stad in moest zei hij.
Moest ook echt allemaal mensen ontwijken daar. Was stervens druk en iedereen neemt voorrang.
Dat wel, voor die kleine prutstukjes is gas prima. Als je tenminste een beetje weet waar je je LPG kunt kopen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had van de week getankt, 34 liter op 285 km. Zit nu een 44 liter tank onder, vorige tank was een slag groter, dus kon nog wel wat verder rijden. Is, zeker voor Nederlandse afstanden, meer dan zat.
I know.quote:En je weet wat een pick up verbruikt hè
Die L op je dak heeft zeker na-, maar ook voordelen... vooral als je eens een foutje maakt. Toen ik voor het eerst alleen reed wilde de auto niet wegrijden voor het stoplicht (bleek later dat de pook niet helemaal in de eerste versnelling geschoven was, maar goed) dacht ik nog: Nou ja, ze vergeven me vast wel... Om later te bedenken dat ik nu dus geen L'tje op mijn dak had, en er daarom ook flink getoeterd werdquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook idioot om iemand met een leswagen een stadscentrum in te sturen. Tuurlijk, je moet weten waar je op moet letten, maar die L op je dak maakt al dat mensen eerder voorrang nemen (onder het mom van: remt toch wel) en als je dan zeker met je examen daar moet rijden, rijd je voorzichtig. Natuurlijk, je moet in een centrum ook kunnen rijden, maar die L alleen al geeft je 3 plaatsen achterstand.
Jep wel zwaar klote ja. Vanavond belt mij instructeur me op om een nieuwe afspraak voor herexamen te maken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:42 schreef Kletters het volgende:
[..]
He getver, gevalletje pech dus... Raar dat hij je het centrum in liet rijden, en dan nog wel rond het middaguur Beetje jammer weer.
Ga je gelijk aanvragen voor een her?
Wel om en nabij, maar niet echt hartje centrum. Had ik nu dus wel.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nooit het centrum in geweest met lessen? Is dat sowieso niet een beetje raar?
Ruikt altijd lekker. Een benzinestationquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:29 schreef Kletters het volgende:
[..]
Nee dat is waar.. was ook niet te harden, die diesellucht. Maar is gas dan nog zuiniger/of goedkoper ofzo? Wat zijn de redenen om op gas te gaan rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |