abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123324994
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maakt dat normaal veel verschil dan met die brandstof, of je op die koppeling kan rijden? :P
Benzine slaat veel eerder af dan diesel, als je optrekt moet je bij een benzine eigenlijk gas bij geven, en bij een diesel kan je zo op de koppeling wegrijden en dan pas gas bij geven. Had niet verwacht dat ik zonder gas dan wel op mijn koppeling zou kunnen rijden :P Ben er wel blij mee, want het scheelt wel met inparkeren enz
  maandag 25 februari 2013 @ 14:58:28 #252
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123325419
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:47 schreef Kletters het volgende:

[..]

Benzine slaat veel eerder af dan diesel, als je optrekt moet je bij een benzine eigenlijk gas bij geven, en bij een diesel kan je zo op de koppeling wegrijden en dan pas gas bij geven. Had niet verwacht dat ik zonder gas dan wel op mijn koppeling zou kunnen rijden :P Ben er wel blij mee, want het scheelt wel met inparkeren enz
Pff dat word echt dramatisch als ik dan ooit in een benzine moet rijden :')
Oh.
pi_123325507
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In het begin heel even, misschien, maar dat went echt wel.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123325581
quote:

[..]

Dat dacht ik nou ook, maar ik heb hem zaterdag gekocht en natuurlijk was de testrit ff prak, maar op de reis naar huis heb ik m niet 1x af laten slaan. Stond zelfs vooraan bij het stoplicht voor de oprit naar de snelweg, en ben netjes weggereden, geen getoeter enzo :D

Het is gewoon even een kwestie van wennen... just keep in mind dat de het koppelingspedaal veel langzamer omhoog moet komen en dat je er meer gas bij moet geven (zonder vvvvrrroooeeeemmmm geluiden, dat wel :P) en dan kom je er wel!
  maandag 25 februari 2013 @ 15:04:48 #255
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123325652
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:02 schreef Kletters het volgende:

[..]

Dat dacht ik nou ook, maar ik heb hem zaterdag gekocht en natuurlijk was de testrit ff prak, maar op de reis naar huis heb ik m niet 1x af laten slaan. Stond zelfs vooraan bij het stoplicht voor de oprit naar de snelweg, en ben netjes weggereden, geen getoeter enzo :D

Het is gewoon even een kwestie van wennen... just keep in mind dat de het koppelingspedaal veel langzamer omhoog moet komen en dat je er meer gas bij moet geven (zonder vvvvrrroooeeeemmmm geluiden, dat wel :P) en dan kom je er wel!
En een auto die op gas rijdt? Hoe gaat die met koppeling? Zal nog wel even duren trouwens voor ik mijn rijbewijs haal :')
Oh.
pi_123325806
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maakt dat normaal veel verschil dan met die brandstof, of je op die koppeling kan rijden? :P
Diesel is makkelijker, vrijwel elke diesel kan wegrijden zonder gas bij te geven, maar lang niet alle benzine auto's (zeker de zwaardere niet) voor zover ik weet.
-edit: spuit 11, ik zat nog op de vorige pagina :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_123325916
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En een auto die op gas rijdt? Hoe gaat die met koppeling? Zal nog wel even duren trouwens voor ik mijn rijbewijs haal :')
Gas rijdt geloof ik nog weer zwaarder, maar dat weet ik niet 100% zeker... Rijdt in ieder geval weer heel anders dan diesel of benzine, bereid je daar maar op voor.

Hoezo nog lang wachten op je rijbewijs?

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:08 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Diesel is makkelijker, vrijwel elke diesel kan wegrijden zonder gas bij te geven, maar lang niet alle benzine auto's (zeker de zwaardere niet) voor zover ik weet.
-edit: spuit 11, ik zat nog op de vorige pagina :P
Goed bezig!
pi_123325925
quote:

[..]

Kwestie van aanwennen om bij het optrekken meer gas te geven. Toen ik m'n rijbewijs had en voor het eerst benzine ging rijden is de auto me in de eerste week een stuk of 10 keer afgeslagen, maar daarna ben je gewoon aangewend meer gas te geven.
Flesje bier
  maandag 25 februari 2013 @ 15:13:48 #259
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123325990
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:12 schreef Kletters het volgende:

[..]

Gas rijdt geloof ik nog weer zwaarder, maar dat weet ik niet 100% zeker... Rijdt in ieder geval weer heel anders dan diesel of benzine, bereid je daar maar op voor.

Hoezo nog lang wachten op je rijbewijs?

Omdat mijn instructrice zegt dat ik mijn examen pas over anderhalve maand moet plannen :P . En dan moet ik het ook nog gaan halen. Ik deed al 3x over mijn theorie :') :') :')
Oh.
pi_123326306
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Omdat mijn instructrice zegt dat ik mijn examen pas over anderhalve maand moet plannen :P . En dan moet ik het ook nog gaan halen. Ik deed al 3x over mijn theorie :') :') :')
Theorie is iets heel anders dan de praktijk he... Ik had geen moeite met theorie, maar wel met de praktijk. Ik heb 63 lessen gehad voor ik mijn rbw haalde. Het is maar net wat je beter ligt. De praktijk kan van het ene op het andere moment veel beter gaan, bij mij kwam het ook ineens, maar pas bij de 45e les ofzo. Voor hetzelfde geld heb jij dat moment veel eerder. Je instructrice kan van alles beweren maar die weten ook niet alles... Ze verdienen lekker aan iemand die onzeker blijft en maar blijft lessen.
  maandag 25 februari 2013 @ 15:24:58 #261
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123326412
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:22 schreef Kletters het volgende:

[..]

Theorie is iets heel anders dan de praktijk he... Ik had geen moeite met theorie, maar wel met de praktijk. Ik heb 63 lessen gehad voor ik mijn rbw haalde. Het is maar net wat je beter ligt. De praktijk kan van het ene op het andere moment veel beter gaan, bij mij kwam het ook ineens, maar pas bij de 45e les ofzo. Voor hetzelfde geld heb jij dat moment veel eerder. Je instructrice kan van alles beweren maar die weten ook niet alles... Ze verdienen lekker aan iemand die onzeker blijft en maar blijft lessen.
Normaal gesproken ligt theorie me altijd beter als praktijk :P . Hopen dat het beter gaat. Ik ben altijd een beetje gemakzuchtig wat kijkwerk betreft. Maar misschien komt dat nog :)
Oh.
pi_123327224
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Normaal gesproken ligt theorie me altijd beter als praktijk :P . Hopen dat het beter gaat. Ik ben altijd een beetje gemakzuchtig wat kijkwerk betreft. Maar misschien komt dat nog :)
Hahaha ja dat kijkwerk he... Ik had dat ook hoor. Sommige kijkacties lijken zoooo overbodig, en als je het nut er niet van inziet ben je ook niet direct geneigd om wel te kijken. Merkte op een gegeven momen wel dat als ik in de rondte keek als een uil, dus voor me gevoel zeer overdreven, ik eens geen gezeik kreeg uit de stoel naast me. Heb mezelf toen gewoon een kijkritme aangewend, rechterbuiten, voorruit (tussen neus en horizon), binnenspiegel, voorruit, linkerbuiten, voorruit, binnenspiegel... regelmatig rouleren. Kreeg op het eind zowaar een compliment van mijn examinator over mijn kijkgedrag :P

En nu ik alleen rijd kijk ik alleen maar meer, want nu zit er niemand naast me die mijn klootjes kan redden als ik even een keer niet heb gekeken en er toch verkeer aankomt XD
  maandag 25 februari 2013 @ 15:45:40 #263
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_123327278
Geslaagd!!
Irene is bae <3
pi_123327327
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:45 schreef Jiang153 het volgende:
Geslaagd!!
JEEEEJJ Gefeliciteerd!!

Hoe ging het?
  maandag 25 februari 2013 @ 15:50:22 #265
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123327461
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef Kletters het volgende:

[..]

Hahaha ja dat kijkwerk he... Ik had dat ook hoor. Sommige kijkacties lijken zoooo overbodig, en als je het nut er niet van inziet ben je ook niet direct geneigd om wel te kijken. Merkte op een gegeven momen wel dat als ik in de rondte keek als een uil, dus voor me gevoel zeer overdreven, ik eens geen gezeik kreeg uit de stoel naast me. Heb mezelf toen gewoon een kijkritme aangewend, rechterbuiten, voorruit (tussen neus en horizon), binnenspiegel, voorruit, linkerbuiten, voorruit, binnenspiegel... regelmatig rouleren. Kreeg op het eind zowaar een compliment van mijn examinator over mijn kijkgedrag :P

En nu ik alleen rijd kijk ik alleen maar meer, want nu zit er niemand naast me die mijn klootjes kan redden als ik even een keer niet heb gekeken en er toch verkeer aankomt XD
Ik denk dat dat veel zal schelen. Want met iemand naast je die toch op de rem douwt bij gevaar, ben je toch wat gemakzuchtiger. Ik doe meestal ook binnenspiegel, voorruit, buitenspiegel, dode hoek. Maar soms doe ik het gewoon haastig omdat het moet, maar zie ik nauwelijks iets :') . Maar ik zit soms ook een beetje op de automatische piloot proberen en dat gaat nog niet :') .
Oh.
pi_123327836
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat veel zal schelen. Want met iemand naast je die toch op de rem douwt bij gevaar, ben je toch wat gemakzuchtiger. Ik doe meestal ook binnenspiegel, voorruit, buitenspiegel, dode hoek. Maar soms doe ik het gewoon haastig omdat het moet, maar zie ik nauwelijks iets :') . Maar ik zit soms ook een beetje op de automatische piloot proberen en dat gaat nog niet :') .
Nee de eerste jaren blijft het een kwestie van pure focus ben ik bang.. Mijn 1 na laatste rijles was ik er ook even niet helemaal bij en toen zaten we ook zowat op een bus :P beter vóór je examen dat soort geintjes dan tijdens, maar was toch even jammer haha. Instructeur zei toen ook dat het jaren duurt voordat je, in gedachten, veilig deel kan nemen aan het verkeer.

Is inderdaad zo dat je makkelijker bent met iemand naast je. Hielp voor mij om te wisselen van instructeur, toen wist ik niet in hoeverre in hem kon vertrouwen met op tijd ingrijpen e.d. en zover is het dus ook nooit gekomen :P
  maandag 25 februari 2013 @ 16:02:13 #267
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_123327984
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:46 schreef Kletters het volgende:

[..]

JEEEEJJ Gefeliciteerd!!

Hoe ging het?
Geen ingreep gehad. Dit keer reed ik zonder instructeur erbij was minder zenuwachtig, maar had wel kijkfouten volgens mij soms draaide ik mijn hoofd en keek maar ergens naartoe :P
Irene is bae <3
pi_123328072
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:02 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Geen ingreep gehad. Dit keer reed ik zonder instructeur erbij was minder zenuwachtig, maar had wel kijkfouten volgens mij soms draaide ik mijn hoofd en keek maar ergens naartoe :P
Ja nou ja als dat alles is joh, lekker toch! Als de examinator verder geen opmerkingen had heb je het netjes gedaan :D

Morgen rijbewijs aanvragen dus?
  maandag 25 februari 2013 @ 16:14:15 #269
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_123328468
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:04 schreef Kletters het volgende:

[..]

Ja nou ja als dat alles is joh, lekker toch! Als de examinator verder geen opmerkingen had heb je het netjes gedaan :D

Morgen rijbewijs aanvragen dus?
Nog geen begeleiderspas :( of ik wacht tot april wordt ik 18 :')
Irene is bae <3
  maandag 25 februari 2013 @ 16:17:29 #270
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123328599
quote:
3s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:39 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Doel je op het gevoel dat je de auto onder controle hebt of dat je de auto daadwerkelijk onder controle hebt?
Want het gevoel dat ik hem onder controle had kwam bij mij pas na m'n examen :P
Ik bedoel meer op het gevoel, wat dus gebaseerd is op: zelden af laten slaan, zonder schokken schakelen etc.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  maandag 25 februari 2013 @ 16:20:17 #271
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123328730
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:59 schreef Kletters het volgende:

[..]

Nee de eerste jaren blijft het een kwestie van pure focus ben ik bang.. Mijn 1 na laatste rijles was ik er ook even niet helemaal bij en toen zaten we ook zowat op een bus :P beter vóór je examen dat soort geintjes dan tijdens, maar was toch even jammer haha. Instructeur zei toen ook dat het jaren duurt voordat je, in gedachten, veilig deel kan nemen aan het verkeer.

Is inderdaad zo dat je makkelijker bent met iemand naast je. Hielp voor mij om te wisselen van instructeur, toen wist ik niet in hoeverre in hem kon vertrouwen met op tijd ingrijpen e.d. en zover is het dus ook nooit gekomen :P
Ach ik hoop maar dat het goedkomt met die rijlessen. Je betaalt je er scheel aan, dus het moet wel wat opleveren natuurlijk :P
Oh.
pi_123334865
Ben ik nou de enige die lessen heeft gehad in een benzine-auto? Heb eigenlijk nog nooit iemand anders gehoord :P
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  maandag 25 februari 2013 @ 19:34:15 #273
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_123337247
Ik heb sinds 1,5 week mijn rijbewijs en heb tot nu toe 2x mijn motor laten afslaan voor een stoplicht. ;( Vandaag op een parkeerplaats met de koppeling zitten oefenen. Ik moet inderdaad steeds bij het optrekken een beetje gas geven en vervolgens dan de koppeling rustig laten opkomen. Nu gaat het beter, alleen weet ik nog niet bij hoeveel toeren ik de koppeling rustig moet laten opkomen. Ik doe nu tussen 2000 - 2500 toeren. In de 1ste week liet ik eerst de koppeling rustig opkomen alvorens ik gas begon te geven zoals in mijn lesauto (diesel). Ik merkte dat af en toe de auto erg begon te trillen/schudden als ik het zo deed.
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
pi_123339707
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:24 schreef Kletters het volgende:

[..]

Hoe gaan je rijlessen nu dan? Nog ingrepen of opmerkingen van je instructeur?

Je moet het zo zien, als ze je opgeven voor het examen hebben ze er vertrouwen in dat je het kunt halen. En het examen is ook altijd een beetje een kwestie van geluk natuurlijk, zowel je examinator als de verkeerssituaties die je tegenkomt moeten een beetje meezitten. Hoe laat moet je afrijden?
Rijlessen zelf gaan prima. Laatst 1 klein ingreepje, maar niets bijzonders verder. De laatste paar lessen rij ik ook gewoon heel ontspannen het enige wat de instructeur zegt is links, rechts enz.
Alsof ik gewoon een rondje rij met iemand.

Heb er zelf ook wel vertrouwen in. Zijn gewoon gezonde zenuwen om het zo maar te noemen.

Moet rijden om 5 over 1.
pi_123345764
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:34 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb sinds 1,5 week mijn rijbewijs en heb tot nu toe 2x mijn motor laten afslaan voor een stoplicht. ;( Vandaag op een parkeerplaats met de koppeling zitten oefenen. Ik moet inderdaad steeds bij het optrekken een beetje gas geven en vervolgens dan de koppeling rustig laten opkomen. Nu gaat het beter, alleen weet ik nog niet bij hoeveel toeren ik de koppeling rustig moet laten opkomen. Ik doe nu tussen 2000 - 2500 toeren. In de 1ste week liet ik eerst de koppeling rustig opkomen alvorens ik gas begon te geven zoals in mijn lesauto (diesel). Ik merkte dat af en toe de auto erg begon te trillen/schudden als ik het zo deed.
Als ik wegrij in een benzine geef ik gas en laat ik tegelijkertijd de koppeling rustig opkomen. Als hij dan schokt geef je te weinig gas en als de motor teveel lawaai maakt geef je teveel gas. Geen toerental onthouden waarop je de koppeling laat opkomen, gewoon op gevoel doen. Als het fout gaat, dan volgende keer of minder of meer gas geven. Na twee weken rij je dan overal soepel weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')