abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123229296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dank je!

41 lessen voelt wel als veel, maar als ik zo wat google lijkt dat inderdaad best wel gemiddeld te zijn. En het maakt lekker ook helemaal niet meer uit, want ik heb m'n rijbewijs gewoon. *O*.
Ben nu wel nieuwsgierig geworden :D 41 lessen van een uur of van twee uur?

En nog gefeliciteerd natuurlijk!
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_123232994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:59 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ben nu wel nieuwsgierig geworden :D 41 lessen van een uur of van twee uur?

En nog gefeliciteerd natuurlijk!
1 les = 1 uur. Ik reed wel meestal twee uur achter elkaar, dat vond ik wel heel prettig! En dank je!

82 uur, ik moet er niet aan denken. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123233217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 07:39 schreef Kletters het volgende:

[..]

He kak... Ik had dat ook hoor bij mijn eerste examen, nadat de clusteropdracht goed was gegaan dacht ik al snel 'kat in het bakkie', tot ik die ene auto van rechts niet zag, die auto van rechts kort daarna geen voorrang verleende, en ook nog verkeerd voorsorteerde bij de snelweg... Examinator gaf me zelfs nog een tweede kans voor het voorsorteren, die ik ook weer verknalde! Hij was echt heel toeschietelijk en relaxed, maar je gaat gewoon zo aan jezelf twijfelen en (in mijn geval) zitten peinzen dat er niks meer van terecht komt... Zeker na een ingreep is het moeilijk om door te zetten alsof er niks aan de hand is.

Over een maandje is gelukkig wel redelijk snel. Nog extra rijlessen gepland tussen nu en dan?
Nog niet, maar dat ga ik wel doen. Deze week stond mijn hoofd er even niet naar, vanaf volgende week gaan we gewoon weer aan de slag.
pi_123233283
Nou ik had 63 uur dus ik vind alles wat minder is al erg knap :P
Al had ik wel bij 20 uur een nieuwe instructeur + auto dus dat hielp natuurlijk niet ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_123291786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:15 schreef delano.888 het volgende:
Al had ik wel bij 20 uur een nieuwe instructeur + auto dus dat hielp natuurlijk niet ;)
Toevallig, ik had ook 63 uur, en na het 38e uur een nieuwe lesauto + instructeur :P

Vrijdag rijbewijs afgehaald, en zaterdag een witte ford fiesta uit 2005 gekocht, zeer tevreden mee! Vanuit H.I. Ambacht naar huis gereden, en 's avonds gelijk de weg op, auto'tje showen aan de schoonouders. Toch wel even wennen zo'n benzinebak, maar heb 'm na de testrit niet meer af laten slaan dus dat valt me alles mee :)
  zondag 24 februari 2013 @ 19:34:14 #231
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123292645
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:15 schreef delano.888 het volgende:
Vanaf welke les had jij de auto volledig onder controle dan?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_123292781
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:34 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Geen idee :P ik had de lessen vrij ver uit elkaar gespreid, heb er ongeveer 1 heel jaar over gedaan en was in december klaar. Dus weet t niet echt meer :P
pi_123302383
Meld me hier ook maar even.
Vorig jaar oktober begonnen met rijlessen. Heb nu zo'n 22 lessen van 1,5 uur gereden.

Aanstaande dinsdag mag ik examen doen en begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden.
pi_123314914
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:56 schreef Koelkastman het volgende:
Meld me hier ook maar even.
Vorig jaar oktober begonnen met rijlessen. Heb nu zo'n 22 lessen van 1,5 uur gereden.

Aanstaande dinsdag mag ik examen doen en begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden.
Hoe gaan je rijlessen nu dan? Nog ingrepen of opmerkingen van je instructeur?

Je moet het zo zien, als ze je opgeven voor het examen hebben ze er vertrouwen in dat je het kunt halen. En het examen is ook altijd een beetje een kwestie van geluk natuurlijk, zowel je examinator als de verkeerssituaties die je tegenkomt moeten een beetje meezitten. Hoe laat moet je afrijden?
pi_123315986
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:34 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Doel je op het gevoel dat je de auto onder controle hebt of dat je de auto daadwerkelijk onder controle hebt?
Want het gevoel dat ik hem onder controle had kwam bij mij pas na m'n examen :P
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  maandag 25 februari 2013 @ 10:32:20 #236
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123317140
Vandaag een tussentijdse toets gedaan. Vrijstelling voor bijzondere verrichtingen gehaald. Ik ben niet helemaal constant in mijn lessen. Ik ben erg twijfelachtig in het verkeer :')
Oh.
pi_123317628
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
Vandaag een tussentijdse toets gedaan. Vrijstelling voor bijzondere verrichtingen gehaald. Ik ben niet helemaal constant in mijn lessen. Ik ben erg twijfelachtig in het verkeer :')
Dat twijfelachtige verdwijnt wel wanneer je eenmaal wat vaker in de auto zit en wat zekerder bent van je eigen handelen ;) Heb je al een datum voor je praktijkexamen?
  maandag 25 februari 2013 @ 11:00:46 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123317782
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:53 schreef Kletters het volgende:

[..]

Dat twijfelachtige verdwijnt wel wanneer je eenmaal wat vaker in de auto zit en wat zekerder bent van je eigen handelen ;) Heb je al een datum voor je praktijkexamen?
Morgen ga ik lessen, en dan ga ik ook een datum afspreken. Met die toets ging het wel goed, mijn instructrice en examinatrice waren de hele tijd aan het ouwehoeren. Dan kan je wel ontspannen rijden :P
Oh.
pi_123318089
Joh, ik heb nu 2 maanden een rijbewijs & auto, maar ik schiet nog steeds ontzettend in de stress als ik wil fileparkeren terwijl er mensen op me wachten bijvoorbeeld..
pi_123318189
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:13 schreef delano.888 het volgende:
Joh, ik heb nu 2 maanden een rijbewijs & auto, maar ik schiet nog steeds ontzettend in de stress als ik wil fileparkeren terwijl er mensen op me wachten bijvoorbeeld..
Ook dat verdwijnt gewoon na een tijdje ;)
pi_123318272
Of mijn gewoonte om zoveel mogelijk achteruit in te parkeren, dat vind ik gewoon fijner, werkte me gisteren tegen, ik was al vrijwel helemaal in de plek, maar wilde hem nog even perfect recht zetten enz, gaat er een auto op me staan wachten omdat die denkt dat ik de plek uit ga rijden. Dat is ook lekker stressgevend. Ik maar gebaren dat ze door moest rijden maar neehoor.. Uiteindelijk maar mijn lampen uit gedaan toen begrijp mevrouw het pas.
pi_123319550
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:19 schreef delano.888 het volgende:
Of mijn gewoonte om zoveel mogelijk achteruit in te parkeren, dat vind ik gewoon fijner, werkte me gisteren tegen, ik was al vrijwel helemaal in de plek, maar wilde hem nog even perfect recht zetten enz, gaat er een auto op me staan wachten omdat die denkt dat ik de plek uit ga rijden. Dat is ook lekker stressgevend. Ik maar gebaren dat ze door moest rijden maar neehoor.. Uiteindelijk maar mijn lampen uit gedaan toen begrijp mevrouw het pas.
Haha zo herkenbaar :P Ik zet hem ook liever achteruit weg, tot nog toe 3x gedaan en 3x steken tot je een ons weegt. Stoepje hier, stoepje daar, toch weer scheef.. he sjit. Zie er nog een beetje tegenop om ergens naartoe te gaan met een grote parkeerplaats zoals Ikea ofzo, denk dat ik m dan gewoon vooruit wegzet...
pi_123319736
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:01 schreef Kletters het volgende:

[..]

Haha zo herkenbaar :P Ik zet hem ook liever achteruit weg, tot nog toe 3x gedaan en 3x steken tot je een ons weegt. Stoepje hier, stoepje daar, toch weer scheef.. he sjit. Zie er nog een beetje tegenop om ergens naartoe te gaan met een grote parkeerplaats zoals Ikea ofzo, denk dat ik m dan gewoon vooruit wegzet...
Ik heb in dat geval altijd veel gehad aan de tip van mijn eerste instructeur.
Erg lastig uit te leggen, dus maak ik een paint :P zo terug.
pi_123319841
Ikea parkeerplaats:

Hopelijk snap je hem. Dit werkt perfect, in tegenstelling tot wat ik eerst deed, gewoon recht op de rijbaan blijven staan en dan proberen in 90 graden achteruit te gaan, dat is veeel moeilijker.
  maandag 25 februari 2013 @ 12:26:56 #245
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_123320242
Oke, dalijk om 14:55 dus examen

nog tips :P
google maps routes leren? :P
vrachtwagens inhalen?
achteruit file parkeren?
achteruit in parkeervak?
Irene is bae <3
pi_123320310
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:26 schreef Jiang153 het volgende:
Oke, dalijk om 14:55 dus examen

nog tips :P
google maps routes leren? :P
Gewoon ontspannen, doe je iets fout, is er niets aan de hand. Zorg dat je goed zit en natuurlijk goed om je heen kijken.
pi_123320344
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:12 schreef delano.888 het volgende:
Ikea parkeerplaats:

[ afbeelding ]

Hopelijk snap je hem. Dit werkt perfect, in tegenstelling tot wat ik eerst deed, gewoon recht op de rijbaan blijven staan en dan proberen in 90 graden achteruit te gaan, dat is veeel moeilijker.
Dit doe ik ook. Met mijn rijles moest je altijd in een haaks staan en dan 3 vakken verder en dan pas insturen. Dit werkt veel beter, sneller en je hebt meer overzicht.
pi_123321471
quote:
Ikea parkeerplaats:

[ afbeelding ]

Dit werkt makkelijker ja, maar mag met de examens niet volgens mij, meer kans dat je het andere verkeer hindert.
Ik heb pas na de rijlessen mezelf geleerd het volledig op de spiegels te doen, veel makkelijker. En verder is het vooral heel veel doen, het gaat vanzelf beter
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_123324759
quote:
Ikea parkeerplaats:

[ afbeelding ]

Ik snap wat je bedoelt inderdaad, zo heb ik hem met rijles ook geoefend op het CBR terrein. Probleem was dat ik de auto kwijt moest op een parkeerterreintje in een woonwijk, en dus maar net de ruimte had voor de 90 graden bocht, neus aan neus met een grijze peugeot. Bij mij voor de deur heb ik wel de ruimte voor wat jij geschetst heb (nicely done trouwens) en daar ben ik dan ook in 1 - 2 keer klaar. Maar het is inderdaad een kwestie van oefenen, en inderdaad ook meer op mijn spiegels letten..

Moet wel zeggen dat ik verbaasd ben hoe goed deze benzinemotor nog op de koppeling rijdt met inparkeren; ik hoef geen gas bij te geven en er komt toch al beweging in :)
  maandag 25 februari 2013 @ 14:43:36 #250
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_123324848
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:41 schreef Kletters het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt inderdaad, zo heb ik hem met rijles ook geoefend op het CBR terrein. Probleem was dat ik de auto kwijt moest op een parkeerterreintje in een woonwijk, en dus maar net de ruimte had voor de 90 graden bocht, neus aan neus met een grijze peugeot. Bij mij voor de deur heb ik wel de ruimte voor wat jij geschetst heb (nicely done trouwens) en daar ben ik dan ook in 1 - 2 keer klaar. Maar het is inderdaad een kwestie van oefenen, en inderdaad ook meer op mijn spiegels letten..

Moet wel zeggen dat ik verbaasd ben hoe goed deze benzinemotor nog op de koppeling rijdt met inparkeren; ik hoef geen gas bij te geven en er komt toch al beweging in :)
Maakt dat normaal veel verschil dan met die brandstof, of je op die koppeling kan rijden? :P
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')