abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:15:41 #1
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122562489
Zojuist 'out of the blue' een exploot van een deurwaarder ontvangen dat de 'bank' (Obvion) de hypotheek opeist tenzij we het hele bedrag binnen 2 dagen betalen. (heb helaas nét ff niet een paar ton op de rekening staan)
Gek genoeg hebben we altijd alle termijnen betaald (zojuist gecontroleerd) en dan ook geen enkele herinnering of waarschuwing vooraf ontvangen. Ook hebben we geen voorwaarde (zoals verhuren van het huis) geschonden voor zover ik kan bedenken.
Verder hebben we verder nergens anders ook maar een cent schuld.

Kunnen ze de hypotheek zomaar opeisen omdat het huis te weinig waard is geworden of wordt hier ergens gruwelijk geblunderd?

Nu zijn ze natuurlijk niet meer te bereiken en gaan we dus een 'gezellige' nacht tegemoet. Morgenochtend dus maar meteen bellen...
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:18:06 #2
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122562627
:{

Geen idee, maar:

Sterkte.
pi_122562688
Wat staat er in de hypotheekakte?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:21:43 #4
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122562820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat staat er in de hypotheekakte?
Niet zoveel bijzonders. Waar moet ik op letten?

edit: ff doorgespit, maar zie zo snel alleen dat ik niet mag verhuren. (ook niet gedaan)

[ Bericht 9% gewijzigd door Dromer op 06-02-2013 19:28:05 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122562875
Dat lijkt mij absoluut niet te mogen tenzij er iets opgenomen is in de hypotheekakte. En zelfs als dat wel zo is betwijfel ik of het rechtsgeldig is
pi_122563095
dit is voor het eerst dat ik zoiets hoor dus ik neig naar ; nee dat mag niet.

tenzij er toch betalingen niet zijn gedaan en/of regels zijn geschonden, bewust of onbewust.
pi_122563193
Ik denk dat er een behoorlijke fout wordt gemaakt bij de bank; 't lijkt me dat je, voordat je een dergelijke brief krijgt, toch wel waarschuwingen ontvangt met "we hebben constateert zus en zo en zullen voornemens zijn de hypotheekovereenkomst te beëindigen als dit doorgaat".
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_122563485
Ben je er zeker van dat je maandelijks netjes je hypotheek betaald?
pi_122563545
Ja, dat is best mogelijk... De tegenwaarde van het huis geld als dekking en als die dekking onder een bepaalde grens valt, kan de hypotheek-eigenaar het krediet opzeggen, wegens te weinig dekking.. alle hypotheekcontracten hebben zulk een clausule (die meestal niet snel gelicht worden, aangezien het vaak tot lagere opbrengst zal leiden dan de hypotheek verder te laten aflossen... Tenzij iemand een vrijwel aflossingsvrije hypotheek heeft)


Het is in nederland eerder erg ongebruikelijk en kwam ook weinig voor, maar bv in amerika op het hoogtepunt van de subprime.crisis overkwam het vele amerikaanse huizenbezitters.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:39:04 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122563751
Zou TS dan niet een kans moeten krijgen om de hypotheek deels af te lossen, in plaats van binnen twee dagen volledige betaling te eisen? Want dat betekent dus dat de bank het pandin de executieverkoop gaat gooien. En wie schiet daar wat mee op?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:45:43 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122564067
Daar schiet niemand wat mee op, dus ik ga er inderdaad vanuit dat dit een (nogal onzorgvuldige) actie van de bank is, mits het verhaal van TS verder klopt.

Dat betekent echter niet dat het niet kan, zie de post van RM-rf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_122564158
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:39 schreef Lienekien het volgende:
Zou TS dan niet een kans moeten krijgen om de hypotheek deels af te lossen, in plaats van binnen twee dagen volledige betaling te eisen? Want dat betekent dus dat de bank het pandin de executieverkoop gaat gooien. En wie schier daar wat mee op?
Idd een beetje vreemde termijn ...
Zo snel en zonder enige waarschuwing zou dit imho niet moeten kunnen

Maar an sich is het niet ondenkbaar dat een kredietinstituut op een gegeven moment liever voor een executie kiest dan een onderpand bv nog verder in waarde te laten dalen...


Wanneer het risico er groot is en de waardedaling van het ondepand ook, is dat een voor de bank betere oplossing dan dat deze steeds hogere risico's aangaan...
Juist wegens de scherpere regels voor kredietrisico's moeten banken ook van hoog ris ico en laag-rendement kredieten afkomen.

Zeer risicovolle hypotheken, met weinig tot geen aflossing, geen NHG en met huizen in buurten waar de prijsdaling nu het sterkste is, of mogelijk bij huizen die een achtertand in nderhoud hebben, is het zeer waarschijnlijk dat banken steeds sneller tot executie overgaan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:48:37 #13
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122564218
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:33 schreef Ludacriss het volgende:
Ben je er zeker van dat je maandelijks netjes je hypotheek betaald?
Héél zeker! Net nog gecheckt tot jaren terug en ook geen enkel eerder bericht gekregen van Obvion.

@RM-rf:
Ik heb er nog geen voorbeeld van kunnen vinden in NL. Ben ik de eerste? :{
Zou het overigens niet logischer zijn het verschil tussen hypotheek en huidige waarde op te eisen?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122564414
Bij de rabobank staat dit ook gewoon in de voorwaarden. Ze zullen zich dan wel op een taxatie moeten baseren die ook aan jouw gecommuniceerd moet worden en waartegen je in verzet kan gaan.

Als ik bij obvion in de 2013 voorwaarden kijk staat bij 2.2 (blz 5) al een stukje over taxatie etc.
live your fears, fear your live
pi_122564494
Weet je zeker dat het een echte deurwaarder is?
en niet incassobureau Deurwaarder bv. of zoiets.
Een deurwaarder komt pas opdraven na een uitspraak van de rechter. Dan is er al een hele briefwisseing aan vooraf gegaan.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_122564652
Als jij 100% zeker weet dat alles rondom betalingen klopt, moet er haast wel een foutje gemaakt zijn.

Want met verkopen onder marktwaarde schiet de bank nu ook niets op.
Schip ahoy!
pi_122564755
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:53 schreef Adfundum het volgende:
Weet je zeker dat het een echte deurwaarder is?
en niet incassobureau Deurwaarder bv. of zoiets.
Een deurwaarder komt pas opdraven na een uitspraak van de rechter. Dan is er al een hele briefwisseing aan vooraf gegaan.
Een bank heeft wat hypotheken betreft geen rechter nodig.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:02:41 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122565043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:53 schreef Adfundum het volgende:
Weet je zeker dat het een echte deurwaarder is?
en niet incassobureau Deurwaarder bv. of zoiets.
Een deurwaarder komt pas opdraven na een uitspraak van de rechter. Dan is er al een hele briefwisseing aan vooraf gegaan.
Gerechtsdeurwaarder

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als jij 100% zeker weet dat alles rondom betalingen klopt, moet er haast wel een foutje gemaakt zijn.

Want met verkopen onder marktwaarde schiet de bank nu ook niets op.
Lijkt me ook niet. Ben ook niet bepaald een risicogeval voor ze. Ik betaal de hypotheekrente met twee vingers in de neus bij wijze van spreken.. heb alleen niet een paar ton over.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:03:53 #19
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_122565105
Je hebt vast wel een idee waar dit over gaat. Plantage in je huis gehad ofzo?
pi_122565138
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:02 schreef Dromer het volgende:

[..]

Gerechtsdeurwaarder
Wat Adfundum zegt is niet waar - er hoeft geen rechter aan te pas te komen. Wel is van belang dat je in verzuim bent en hiervoor moet je echt enkele brieven hebben gekregen. Controleer - morgen - of het adres dat de bank gebruikt wel klopt (geen idee of zoiets fout kan gaan, maar daar zou ik beginnen), of je verwisseld bent met iemand anders of dat de betalingen niet aan zijn gekomen.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:05:00 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122565174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:03 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Je hebt vast wel een idee waar dit over gaat. Plantage in je huis gehad ofzo?
Whaha nee. Geen idee.. anders zou ik het hier niet vragen, slimmerik. :)
Heb je nog meer ideetjes? Misschien ben ik iets vergeten...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122565190
Ik ben geen deskundige....

Ik heb wel eens opgevangen dat bij een grotendeels of 100% beleggingshypotheek dat bank hiertoe kan overgaan. Dit zou te maken hebben met het verschil tussen verzekering en bellegingsportefeuille.
In het geval van een beleggingshypotheek die slecht rendeert in een sterk dalende markt kan ik me er ook wel wat bij voorstellen.

Maar dan nog, de gerechtsdeurwaarder komt niet zomaar uit het niets tevoorschijn....
60 HRC
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:06:40 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_122565273
Ff bellen he.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:07:43 #24
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122565334
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:05 schreef HardMetal het volgende:
Ik ben geen deskundige....

Ik heb wel eens opgevangen dat bij een grotendeels of 100% beleggingshypotheek dat bank hiertoe kan overgaan. Dit zou te maken hebben met het verschil tussen verzekering en bellegingsportefeuille.
In het geval van een beleggingshypotheek die slecht rendeert in een sterk dalende markt kan ik me er ook wel wat bij voorstellen.

Maar dan nog, de gerechtsdeurwaarder komt niet zomaar uit het niets tevoorschijn....
Neuh.. heel saaie hypotheek.
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:06 schreef Scorpie het volgende:
Ff bellen he.
Nu? :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122565341
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een bank heeft wat hypotheken betreft geen rechter nodig.
Weer wat geleerd.
Maar men kan toch niet het volledige bedrag opeisen, hooguit het deel dat je onder water staat, lijkt me. De meeste banken denken in deze tijden toch wel mee, zeker als je de hypotheek makkelijk kunt betalen en er geen betalingsproblemen zijn geweest.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_122565367
Inderdaad bellen zodra dat kan TS, maar ik snap dat je hier zoekt naar iets om je vannacht wat rust in je hoofd te gunnen :P
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:09:52 #27
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122565438
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:08 schreef Tchock het volgende:
Inderdaad bellen zodra dat kan TS, maar ik snap dat je hier zoekt naar iets om je vannacht wat rust in je hoofd te gunnen :P
Lukt zo niet vrees ik. ;) Laat het morgen wel weten!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122565446
Heb je mogelijk een mede-eigenaar van het pand? Als die een schuld heeft en de schuldeiser wil het pand veilen om aan het geld te komen dan eist de eigen hypotheekvertrekker direct de hypotheeksom op. Als dat niet kan zou de eigen hypotheekverstrekker het pand veilen omdat ze anders haar rechten kwijt is.
Dan komt het ook plotseling uit de lucht vallen.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_122565506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:07 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Weer wat geleerd.


Kan gebeuren :P
SPOILER: uitleg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Maar men kan toch niet het volledige bedrag opeisen, hooguit het deel dat je onder water staat, lijkt me. De meeste banken denken in deze tijden toch wel mee, zeker als je de hypotheek makkelijk kunt betalen en er geen betalingsproblemen zijn geweest.
Dat lijkt mij ook niet nee, heb hier nog nooit van gehoord :?
pi_122565535
Ik hoop voor TS dat dit gewoon een hele grote fout van de bank is.
pi_122565606
Als de situatie is zoals geschetst door TS dan kan het toch bijna niet anders dat er sprake is van een bizarre fout.

Ik zou me geen raad weten als ik eventjes zo tussendoor de gerechtsdeurwaarder aan de deur krijg met zo'n bericht.
60 HRC
pi_122565708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:11 schreef MaGNeT het volgende:
Ik hoop voor TS dat dit gewoon een hele grote fout van de bank is.
Ik ook. Moet er niet aan denken, brr...
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:15:01 #33
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122565742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:13 schreef HardMetal het volgende:
Als de situatie is zoals geschetst door TS dan kan het toch bijna niet anders dat er sprake is van een bizarre fout.

Ik zou me geen raad weten als ik eventjes zo tussendoor de gerechtsdeurwaarder aan de deur krijg met zo'n bericht.
Dat is ook mijn eerste gedachte én wat ik het meest waarschijnlijk acht, maar helaas spoken er ook onrustige gedachten door m'n hoofd. Het is geen kleinigheidje tenslotte... :{

Anyway.. morgen weten we meer.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122565913
Ik ging suggereren om je eigen gegevens op te vragen bij het BKR, maar die registreren blijkbaar alleen leningen tot 175.000 euro en pas als je 120 dagen niet betaalt. Mocht je hypotheek onder het bedrag vallen dan kan het de moeite waard zijn om je rotzooi op te vragen, maar dat duurt wel max. twee weken.
pi_122566011
dat hadden mijn ouders ook een tijdje terug, gelukkig heb ik nog een slaapkamer over...

dan heb je waarschijnlijk de verhoogde rente 'vergeten' te betalen
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:19:31 #36
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122566014
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:17 schreef Tchock het volgende:
Ik ging suggereren om je eigen gegevens op te vragen bij het BKR, maar die registreren blijkbaar alleen leningen tot 175.000 euro en pas als je 120 dagen niet betaalt. Mocht je hypotheek onder het bedrag vallen dan kan het de moeite waard zijn om je rotzooi op te vragen, maar dat duurt wel max. twee weken.
Neuh die valt er ruim boven en een betalingsachterstand is erg onwaarschijnlijk.. zelfs uitgesloten.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:20:27 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122566067
Wat voor hypotheekvorm heb je eigenlijk? En hoe is de taxatiewaarde (huidige) tov de hypotheekschuld?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_122566080
Ik dacht eerst even snel dat Obvion van SNS was. :')
Maar nee, het is de Rabobank. Hadden we nog maar een Rabobank forum hier...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_122566193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Neuh die valt er ruim boven en een betalingsachterstand is erg onwaarschijnlijk.. zelfs uitgesloten.
Daarom.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:23:44 #40
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122566270
Ik laat het hier ff bij. Bedankt voor de reacties dusver. Vooral de zinnige. ;)
Morgen laat ik wel meer weten!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122566365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik dacht eerst even snel dat Obvion van SNS was. :')
Maar nee, het is de Rabobank. Hadden we nog maar een Rabobank forum hier...
Het is allemaal de schuld van de...
pi_122566430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:19 schreef JoPiDo het volgende:
dat hadden mijn ouders ook een tijdje terug, gelukkig heb ik nog een slaapkamer over...

dan heb je waarschijnlijk de verhoogde rente 'vergeten' te betalen
Verklaar u nader? :)
pi_122566468
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Verklaar u nader? :)
Rente vast periode verlopen?
Nieuw aanbod van de bank gemist wellicht?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:28:05 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122566550
Ik krijg niet de indruk dat TS de post van de bank niet open maakt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:28:48 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122566602
Nog een vraag aan TS :) Hoe betaal je de rente. Is dat met een automatische incasso?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_122566671
Als TS enkel de waarheid verteld is het heel simpel: het geld is niet aangekomen, de post is niet aangekomen, beide, of iemand heeft elders een enorme fout gemaakt.
pi_122566834
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:28 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg niet de indruk dat TS de post van de bank niet open maakt.
Wie zegt dat de post van de bank TS uberhaupt heeft bereikt?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:34:16 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122567082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wie zegt dat de post van de bank TS uberhaupt heeft bereikt?
Gekidnapped! Vast!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:34:46 #49
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122567131
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wie zegt dat de post van de bank TS uberhaupt heeft bereikt?
Kom op zeg, de post is in NL toch nog voor ca. 85% betrouwbaar. Daarnaast kan ik me niet indenken dat de bank alleen een deurwaarder langstuurt met een termijn van 2 dagen, ze zullen heus eerder wel een termijn van 14 dagen ofzo hebben gesteld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_122567351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Kom op zeg, de post is in NL toch nog voor ca. 85% betrouwbaar.
85% is geen 100% dus kans is er.

quote:
Daarnaast kan ik me niet indenken dat de bank alleen een deurwaarder langstuurt met een termijn van 2 dagen, ze zullen heus eerder wel een termijn van 14 dagen ofzo hebben gesteld.
Waar is die brief met de termijn van 14 dagen gebleven dan?
Opgegeten door de hond?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_122567570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Rente vast periode verlopen?
Nieuw aanbod van de bank gemist wellicht?
Dat zou natuurlijk kunnen.

@Dromer
Heb je een vaste rente?
Wat is je rentevaste periode?
Hoe lang woon je er al?
pi_122567809
Dit wordt gedaan door afdeling 'bijzonder beheer' en gebeurd (meestal) niet zomaar. Echter als ze rare constructies zien, bijvoorbeeld een eigen bedrijf die vrijwel geen inkomsten meer heeft of de ene schuld met de ander afbetaald wordt, spaar rekeningen ineens steeds leger worden of bij scheidingen

En speciaal met een huis die ook nog eens onder water staat willen ze nog wel eens uit voorzorg gaan handelen. Vaak gaat het trouwens ook om het 'aflosvrije' gedeelte van een hypotheek waar jarenlang niet op afgelost wordt en ze maar eens willen dat het afgelost wordt zodat je hypotheek weer boven water staat.

Ja dit kan allemaal officieel wel tot jij alles hebt afbetaald blijft de hypotheekgever immers 'baas' over het huis ook al denken de meeste mensen van niet ;)

Echter kan het soms ook nog wel eens een fout in een automatiseringsproject zijn of als je even contact op neemt met de bank (of langs gaat) is er vaak nog wel wat te realiseren. Soms eisen ze dan wel een extra aanbetaling of andere garanties. Ook omdat het voor de bank uiteindelijk vaak geld kost om een huis te veilen.

Wat ik wel raar vind in dit geval is dat het 'uit het niets' komt. Meestal zijn er al een hoop brieven aan vooraf gegaan. Niet om gemeen te zijn maar vraag eens aan je partner of hij er echt niet meer vanaf weet. Misschien is hij wel een half jaar terug ontslagen en heeft hij grote financiële problemen verborgen gehouden en brieven laten verdwijnen waar nu de boel aan het ontploffen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door teckna op 07-02-2013 01:17:06 ]
pi_122567941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:44 schreef teckna het volgende:
Ja dit kan allemaal officieel wel tot jij alles hebt afbetaald blijft de hypotheekverstrekker immers eigenaar van het huis ook al denken de meeste mensen van niet ;)
Dat is helemaal niet waar. De eigenaar van het huis ben je zelf op het moment dat je de koopovereenkomst tekent en niemand anders. De hypotheekverstrekker heeft alleen een zekerheidsrecht wat wil zeggen dat hij je huis mag verkopen als jij niet nakomt; maar het huis is niet van hem. Sterker nog; het is zelfs bij wet verboden om via een hypotheek eigenaar te worden.
pi_122568188
De bank is hypotheeknemer, TS is hypotheekverstrekker.

(TVP)
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:53:22 #55
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_122568388
Je hart :X

Ik ben heel benieuwd, want ik heb hier echt nog nooit van gehoord :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_122568461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar. De eigenaar van het huis ben je zelf op het moment dat je de koopovereenkomst tekent en niemand anders. De hypotheekverstrekker heeft alleen een zekerheidsrecht wat wil zeggen dat hij je huis mag verkopen als jij niet nakomt; maar het huis is niet van hem. Sterker nog; het is zelfs bij wet verboden om via een hypotheek eigenaar te worden.
het ligt een beetje aan je hypotheek maar bij de meeste hypotheken moet je iedere aanpassing die je aan je huis doet ook aan je hypotheekgever melden, je mag meestal je woning niet verhuren, je hypotheekgever mag je woning inspecteren (lees binnenkomen) en ga zo maar door. Dat de meeste mensen zich niet aan deze voorwaarden houden komt meer omdat men ook niet echt weet waar ze nu echt voor tekenen. Tot de laatste cent ben je vooral verantwoordelijk voor alles maar echt eigenaar ben je pas zodra je de laatste cent hebt afbetaald.
pi_122568463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:50 schreef Cracka-ass het volgende:
De bank is hypotheekhouder, TS is hypotheekgever.

(TVP)
Voor de formaliteit even helemaal correct dan, maar in het normale spraakgebruik is de bank een hypotheekverstrekker ;)
pi_122568541
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:54 schreef teckna het volgende:

[..]

het ligt een beetje aan je hypotheek maar bij de meeste hypotheken moet je iedere aanpassing die je aan je huis doet ook aan je hypotheekverstrekker melden, je mag meestal je woning niet verhuren, je hypotheekverstrekker mag je woning inspecteren (lees binnenkomen) en ga zo maar door. Dat de meeste mensen zich niet aan deze voorwaarden houden komt meer omdat men ook niet echt weet waar ze nu echt voor tekenen. Tot de laatste cent ben je vooral verantwoordelijk voor alles maar echt eigenaar ben je pas zodra je de laatste cent hebt afbetaald.
Dat is simpelweg niet waar :P Je bent volledig eigenaar over je huis. De bank mag dat niet inperken. Wel kunnen er eisen gesteld worden door de bank om meerdere redenen, maar dat je geen eigenaar bent van een huis dat je koopt met geleend geld is niet waar.
pi_122569132
vraagje: iemand zei hier dat dit mogelijk is wanneer de waarde van het huis daalt etc. ...

dan is het toch juist niet logisch dat ze het huis verkopen???

stel, ik leen 1000 euro voor een huis dat 1000 euro waard is. ik spreek met de bank af dat ik elke maand 10 euro terug betaal.

op den duur komt de bank erachter dat het huis maar 500 euro waar is en besluit te verkopen. ik heb al 200 euro betaalt. stel dat de bank de "volle mep" voor het huis kan krijgen, dan hebben ze 700 euro binnen, terwijl als de klant blijft betalen, de "waarde" eigenlijk gelijk blijft. hoe zit het nou?
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 21:03:15 #60
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_122569139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:54 schreef teckna het volgende:

[..]

het ligt een beetje aan je hypotheek maar bij de meeste hypotheken moet je iedere aanpassing die je aan je huis doet ook aan je hypotheekgever melden, je mag meestal je woning niet verhuren, je hypotheekgever mag je woning inspecteren (lees binnenkomen) en ga zo maar door. Dat de meeste mensen zich niet aan deze voorwaarden houden komt meer omdat men ook niet echt weet waar ze nu echt voor tekenen. Tot de laatste cent ben je vooral verantwoordelijk voor alles maar echt eigenaar ben je pas zodra je de laatste cent hebt afbetaald.
Dit is echt niet waar wat je hier allemaal verteld. Complete onzin.
pi_122569249
Even de bank bellen dat ik een lampje ga verwisselen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_122569343
Goedverdoemme, word gewoon even je hypotheek gestorneerd.
pi_122569381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is simpelweg niet waar :P Je bent volledig eigenaar over je huis. De bank mag dat niet inperken. Wel kunnen er eisen gesteld worden door de bank om meerdere redenen, maar dat je geen eigenaar bent van een huis dat je koopt met geleend geld is niet waar.
Valt je nog vies tegen, op papier mag je misschien eigenaar zijn maar in de praktijk mag je simpelweg (ja jouw woordje :P) niet zomaar alles doen en laten wat je wilt met je woning. laat ik het anders zo stellen. Ja je bent eigenaar van je huis, maar door de eisen die vrijwel altijd gesteld worden (en meestal in een dik pakket 'algemene voorwaarden') ben je zwaar ingeperkt in wat je er mee mag doen en heb je meer plichten dan rechten tot het is afbetaald.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:09:07 #64
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_122569612
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Even de bank bellen dat ik een lampje ga verwisselen.
Wij hebben onze lekke ruit laten vervangen :o

OT: ben wel erg benieuwd TS wat er aan de hand is. Hopelijk slapen jullie toch een beetje en heb je morgen snel duidelijkheid!

Wij hebben ook een hypotheek bij Obvion en juist (via de tussenpersoon) een verzoek ingediend om ons beleggingsdeel _O- dat bij SNS Reaal _O- al vóór SNS genationaliseerd werd hoor :P staat om te zetten naar een spaarpolis bij een andere verstrekker. Wij hebben een flinke onderwaarde en willen meer sparen. Maar hoop niet dat we nu slapende honden wakker gemaakt hebben, als ik jouw verhaal lees :@ .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_122569622
quote:
9s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:06 schreef Poepoog het volgende:
Goedverdoemme, word gewoon even je hypotheek gestorneerd.
Hihihihi, nee.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:11:43 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122569794
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:06 schreef teckna het volgende:

[..]

Valt je nog vies tegen, op papier mag je misschien eigenaar zijn maar in de praktijk mag je simpelweg (ja jouw woordje :P) niet zomaar alles doen en laten wat je wilt met je woning. laat ik het anders zo stellen. Ja je bent eigenaar van je huis, maar door de eisen die vrijwel altijd gesteld worden (en meestal in een dik pakket 'algemene voorwaarden') ben je zwaar ingeperkt in wat je er mee mag doen en heb je meer plichten dan rechten tot het is afbetaald.
Je hypotheekgever mag je woning binnenkomen? Welnee.

Noem nog eens wat van die inperkingen en plichten?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:14:17 #67
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_122569971
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hypotheekgever mag je woning binnenkomen? Welnee.

Noem nog eens wat van die inperkingen en plichten?
Ik heb de voorwaarden toevallig vandaag nog doorgenomen, er staat niet in dat ze ons huis binnen mogen komen :P, wel dat we niets mogen doen om de waarde van het onderpand substantieel (heerlijk, zo'n subjectief begrip in algemene voorwaarden...) te verminderen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:16:49 #68
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_122570162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik heb de voorwaarden toevallig vandaag nog doorgenomen, er staat niet in dat ze ons huis binnen mogen komen :P, wel dat we niets mogen doen om de waarde van het onderpand substantieel (heerlijk, zo'n subjectief begrip in algemene voorwaarden...) te verminderen.
Ja, ze vinden het niet zo leuk als je je zolder eraf sloopt. Rara politiepet :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_122570219
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, ze vinden het niet zo leuk als je je zolder eraf sloopt. Rara politiepet :P
Denk dat ze het prima vinden als je de waardevermindering van je huis meteen aflost
pi_122570277
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hypotheekgever mag je woning binnenkomen? Welnee.

Noem nog eens wat van die inperkingen en plichten?
SNS:
http://www.snsbank.nl/web(...)dcc108&contentid=789

Artikel 30. Bezichtiging en (her)taxatie 30.1 De bank is te allen tijde bevoegd het registergoed te bezichtigen en te doen (her)taxeren, in verband waarmee de hypotheekgever verplicht is door de bank aangewezen personen na voorafgaande aankondiging ter bezichtiging en voor (her)taxatie toegang tot het registergoed te verlenen.

ING:
http://www.ing.nl/Images/(...)df?id=20130206091502

12.8 De schuldenaar is verplicht aan de bank en/of zijn
gevolmachtigden vrije toegang tot het onderpand te verlenen
en/of te doen verlenen en er zorg voor te dragen dat al
hetgeen waarop de bank op grond van het bepaalde in dit
artikel recht heeft wordt uitgevoerd. Bij onbeheerd zijn van
het onderpand is de bank bevoegd zichzelf de toegang te
verschaffen.

Ik kan ze allemaal afgaan maar ze hebben vrijwel allemaal een soortgelijke clausule ingebakken.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:19:37 #71
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_122570365
Zijn in mijn ogen ook niet meer dan logische voorwaarden :). Ik zie geen voorwaarden die ons inperken in het normaal gebruiken van een woning.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:20:01 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122570392
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:18 schreef teckna het volgende:

[..]

SNS:
http://www.snsbank.nl/web(...)dcc108&contentid=789

Artikel 30. Bezichtiging en (her)taxatie 30.1 De bank is te allen tijde bevoegd het registergoed te bezichtigen en te doen (her)taxeren, in verband waarmee de hypotheekgever verplicht is door de bank aangewezen personen na voorafgaande aankondiging ter bezichtiging en voor (her)taxatie toegang tot het registergoed te verlenen.

ING:
http://www.ing.nl/Images/(...)df?id=20130206091502

12.8 De schuldenaar is verplicht aan de bank en/of zijn
gevolmachtigden vrije toegang tot het onderpand te verlenen
en/of te doen verlenen en er zorg voor te dragen dat al
hetgeen waarop de bank op grond van het bepaalde in dit
artikel recht heeft wordt uitgevoerd. Bij onbeheerd zijn van
het onderpand is de bank bevoegd zichzelf de toegang te
verschaffen.

Ik kan ze allemaal afgaan maar ze hebben vrijwel allemaal een soortgelijke clausule ingebakken.
Nou, dat valt alweer mee. Het leek even of de bank zichzelf in 'hun' huis binnen konden laten!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:20:22 #73
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122570415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

85% is geen 100% dus kans is er.

Jep, de kans is er. Maar de kans dat er twee keer achter elkaar een brief niet aankomt is zodanig klein...

quote:
Waar is die brief met de termijn van 14 dagen gebleven dan?
Opgegeten door de hond?
Dat is de vraag. Is die er geweest (dat is wel gebruikelijk volgens mij bij dit soort zaken).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:23:04 #74
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_122570622
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dat valt alweer mee. Het leek even of de bank zichzelf in 'hun' huis binnen konden laten!
Inderdaad, ik dacht even dat ze zomaar binnen mochten walsen, maar het mag alleen met een doel.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:24:30 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122570692
Lijkt me vreemd dat je een brief krijgt waar de aanleiding tot stornering niet in staat, maargoed. Dit is er echt zo inne die we in spanning af moeten wachten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122570715
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dat valt alweer mee. Het leek even of de bank zichzelf in 'hun' huis binnen konden laten!
Staat dat er dan niet letterlijk, bij de ING staat zelfs letterlijk als u niet opendoet nadat wij hebben aangekondigd dat we komen inspecteren doen wij wel open voor je. Weliswaar in moeilijke termen maar feit blijft dat ze gewoon een briefje kunnen sturen met hey over een week komen we even langs om je woning te bekijken.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:26:40 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122570835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:24 schreef teckna het volgende:

[..]

Staat dat er dan niet letterlijk, bij de ING staat zelfs letterlijk als u niet opendoet nadat wij hebben aangekondigd dat we komen inspecteren doen wij wel open voor je. Weliswaar in moeilijke termen maar feit blijft dat ze gewoon een briefje kunnen sturen met hey over een week komen we even langs om je woning te bekijken.
Ja, na een aankondiging, hè. En hoe vaak zal dat nou gebeuren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_122571330
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, na een aankondiging, hè. En hoe vaak zal dat nou gebeuren?
Ik heb het nergens gehad over de frequentie waarin het gebeurd, ik heb alleen aangegeven dat een bank dit mag doen waarna ik hier vol ongeloof reacties krijg dat het echt niet kan en ik vervolgens met 2 minuutjes werk (google algemene voorwaarden hypotheek, control - s) het zo uit de voorwaarden pluk bij de eerste twee hits

Overigens wist ik dit omdat het mijn ouders (out of the blue) een hertaxatie kregen zonder aanleiding en zonder dat ze er ooit verder nog wat over gehoord hebben. Ik weet dat het niet representatief is maar het ridiculiseren met 'het gebeurd echt nooit / kan niet' is gewoon niet de waarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door teckna op 06-02-2013 21:40:15 ]
pi_122575215
Tvp :')
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:20:01 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122575759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:34 schreef teckna het volgende:

[..]

Ik heb het nergens gehad over de frequentie waarin het gebeurd, ik heb alleen aangegeven dat een bank dit mag doen waarna ik hier vol ongeloof reacties krijg dat het echt niet kan en ik vervolgens met 2 minuutjes werk (google algemene voorwaarden hypotheek, control - s) het zo uit de voorwaarden pluk bij de eerste twee hits

Overigens wist ik dit omdat het mijn ouders (out of the blue) een hertaxatie kregen zonder aanleiding en zonder dat ze er ooit verder nog wat over gehoord hebben. Ik weet dat het niet representatief is maar het ridiculiseren met 'het gebeurd echt nooit / kan niet' is gewoon niet de waarheid.
Maar dit is tot nu toe je enige voorbeeld van hoe een huiseigenaar met hypotheek volgens jou zwaar is ingeperkt in wat hij er mee mag doen en dat hij meer plichten dan rechten heeft tot het is afbetaald?
The love you take is equal to the love you make.
pi_122577912
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dit is tot nu toe je enige voorbeeld van hoe een huiseigenaar met hypotheek volgens jou zwaar is ingeperkt in wat hij er mee mag doen en dat hij meer plichten dan rechten heeft tot het is afbetaald?
Het is ook nooit genoeg he?

quote:
12.3 Het onderpand mag op generlei wijze worden misbruikt. Zonder schriftelijke toestemming van de bank mag het onderpand niet worden verdeeld, met enig recht of enige last bezwaard, van heersende erfdienstbaarheden of van andere rechten worden ontdaan, van aard, inrichting, gedaante of bestemming veranderd, verbouwd, met een ander perceel verenigd of in appartementsrechten worden gesplitst; evenmin mag de aard van het gebruik of van de exploitatie van het onderpand zonder schriftelijke toestemming van de bank worden gewijzigd, mag het onderpand al of niet tegen
vergoeding in (mede)gebruik of (mede)genot worden afgestaan anders dan voor korte duur of mogen een bestaande of toekomstige schade of andere claims of vorderingen worden vastgesteld, overeengekomen, ontvangen of afgekocht.

12.5 Alle veranderingen en toevoegingen aan het onderpand na de vestiging van het hypotheekrecht strekken tot zekerheid voor het verschuldigde en kunnen niet worden weggenomen, evenmin als de roerende veranderingen en toevoegingen die, als eigendom van de hypotheekgever, bestemd zijn om tot blijvend gebruik van de onroerende zaak te dienen

12.6 De bank heeft het recht voor rekening van de schuldenaar al datgene te verrichten, ongedaan te maken of te doen vernietigen wat in strijd met het hiervoor bepaalde is nagelaten of gedaan.

12.7 De bank heeft het recht te allen tijde het onderpand door een door hem aan te wijzen persoon te doen opnemen en zich te overtuigen of iets in strijd met dit artikel is geschied of nagelaten. Voorts heeft de bank te allen tijde de bevoegdheid het onderpand op haar kosten te laten hertaxeren door een of meer door haar aan te wijzen deskundigen. Mocht blijken, dat de hertaxatie een lager
bedrag aangeeft dan de voorgaande taxatie, dan is de schuldenaar verplicht op eerste verzoek van de bank aanvullende of vervangende zekerheid te stellen. De bank is bevoegd de schuldenaar te verplichten om, in plaats van het stellen van de hiervoor bedoelde zekerheid, een bedrag af te
lossen dat de bank nodig acht. Na een daartoe strekkend verzoek van de bank zal de schuldenaar de bedoelde extra aflossing, al dan niet in termijnen, verrichten. Bij het bepalen van de hoogte en het schema van deze extra aflossing zal de bank rekening houden met de financiële mogelijkheden van
de schuldenaar. Over de op deze grond te verrichten extra aflossing zal geen vergoeding of extra rente verschuldigd zijn.
Basically staat hier dus wat ik al zei, je mag niets veranderen aan je pand zonder toestemming van de bank. Dat kan gaan om een nieuw dakkapel, maar ook als je niet dragende muren gaat veranderen of er zelfs een open haard in wil bouwen. Het is bewust zo arbitrair gehouden zodat je afhankelijk bent van de persoon die het beoordeeld. Heb je geen toestemming gehad voor je open haard mag de bank daarna -op jouw kosten- deze verbouwing ongedaan maken.

Niet dat ik denk dat iemand deze in twijfel neemt maar;
quote:
14.1 De hypotheekgever is niet bevoegd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de bank het onderpand te verhuren, te verpachten of, op enigerlei andere wijze onder welke titel ook, aan derden in gebruik te geven, of toe te staan dat het door anderen in gebruik wordt genomen, vooruitbetaling van huur­ of pachtpenningen te bedingen en/of te ontvangen en rechten op huur­ of
pachtpenningen te vervreemden of te bezwaren; Indien de bank toestemming heeft gegeven voor een
huurovereenkomst mag deze overeenkomst zonder haar voorafgaande schriftelijke toestemming niet worden vernieuwd, gewijzigd of verlengd. Evenmin is vervreemding, verpanding of bezwaring met een ander beperkt recht, afstand of vooruitbetaling van huurpenningen of beschikking daarover anderszins toegestaan.
Je mag het dus niet verhuren, de meeste mensen wisten dit al, maar je mag dus ook niet je (klein) kinderen er gratis laten wonen terwijl jij ergens anders woont.

Eigenlijk als je alles zo doorneemt in de polis is het simpel, je mag vrijwel niets met je huis zolang je niet vooraf met de bank hebt overlegd en schriftelijk op papier heb meegekregen dat je mag doen wat je wilt doen.

Daarnaast is de bank vrij om controle uit te oefenen om veranderingen te inspecteren en je woning te controleren en als ze het niet goed genoeg vinden -op jouw kosten- hetgeen ongedaan te maken of te verbeteren en/of de minwaarde direct opeisbaar te maken. (ook als ze vinden dat je niet genoeg onderhoud pleegt aan je huis.) Dat noem ik dus op papier eigenaar zijn maar in de praktijk is de bank de baas over jouw huis tot deze is afbetaald.

Enfin, het is nu ongeveer het meest off-topic dat ik ooit in een topic gereageerd heb en heeft de TS ook helemaal niets aan.
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:49:15 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122577946
wat gewzellig weer!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:51:51 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122578117
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef teckna het volgende:

[..]

Het is ook nooit genoeg he?

[..]

Basically staat hier dus wat ik al zei, je mag niets veranderen aan je pand zonder toestemming van de bank. Dat kan gaan om een nieuw dakkapel, maar ook als je niet dragende muren gaat veranderen of er zelfs een open haard in wil bouwen. Het is bewust zo arbitrair gehouden zodat je afhankelijk bent van de persoon die het beoordeeld. Heb je geen toestemming gehad voor je open haard mag de bank daarna -op jouw kosten- deze verbouwing ongedaan maken.

Niet dat ik denk dat iemand deze in twijfel neemt maar;

[..]

Je mag het dus niet verhuren, de meeste mensen wisten dit al, maar je mag dus ook niet je (klein) kinderen er gratis laten wonen terwijl jij ergens anders woont.

Eigenlijk als je alles zo doorneemt in de polis is het simpel, je mag vrijwel niets met je huis zolang je niet vooraf met de bank hebt overlegd en schriftelijk op papier heb meegekregen dat je mag doen wat je wilt doen.

Daarnaast is de bank vrij om controle uit te oefenen om veranderingen te inspecteren en je woning te controleren en als ze het niet goed genoeg vinden -op jouw kosten- hetgeen ongedaan te maken of te verbeteren en/of de minwaarde direct opeisbaar te maken. (ook als ze vinden dat je niet genoeg onderhoud pleegt aan je huis.) Dat noem ik dus op papier eigenaar zijn maar in de praktijk is de bank de baas over jouw huis tot deze is afbetaald.

Enfin, het is nu ongeveer het meest off-topic dat ik ooit in een topic gereageerd heb en heeft de TS ook helemaal niets aan.
Tjonge. Je zou toch haast niet meer in je huis durven wonen! :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_122578805
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dat valt alweer mee. Het leek even of de bank zichzelf in 'hun' huis binnen konden laten!
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, na een aankondiging, hè. En hoe vaak zal dat nou gebeuren?
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tjonge. Je zou toch haast niet meer in je huis durven wonen! :)
Sarcasme is nogal jouw ding of niet?
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:05:28 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122578976
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:02 schreef Tchock het volgende:

[..]


[..]


[..]

Sarcasme is nogal jouw ding of niet?
Ik vond een keer wel genoeg, maar sommigen zijn hardnekkig. Duurt wat langer.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:12:10 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122579380
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vond een keer wel genoeg, maar sommigen zijn hardnekkig. Duurt wat langer.

De kaapster is gearriveerd ;(.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122582178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:44 schreef teckna het volgende:
Dit wordt gedaan door afdeling 'bijzonder beheer' en gebeurd (meestal) niet zomaar. Echter als ze rare constructies zien, bijvoorbeeld een eigen bedrijf die vrijwel geen inkomsten meer heeft of de ene schuld met de ander afbetaald wordt, spaar rekeningen ineens steeds leger worden of bij scheidingen
Hoe ziet de hypotheekboer wat ik doe met mijn spaarrekeningen? Of hoe mijn bedrijf draait? :?
pi_122582568
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:10 schreef k_man het volgende:
Hoe ziet de hypotheekboer wat ik doe met mijn spaarrekeningen? Of hoe mijn bedrijf draait? :?
Niet. teckna hangt een beetje de dramaqueen uit...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122583512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet. teckna hangt een beetje de dramaqueen uit...
Uiteraard gingen die voorbeelden vooral over als je hypotheek bij dezelfde bank zit als je eigen (bedrijfs) rekening. Vergeet niet dat een bank vaak ook meerdere bedrijfsnamen heeft waar ze hypotheken mee uitgeven die eigenlijk gewoon onder hetzelfde jasje vallen.

En kennelijk kent niemand hier de gezegde de banken lenen je een paraplu maar als het regent moet je hem inleveren.

Ja natuurlijk, de meesten zullen er nooit mee te maken hebben of krijgen maar zodra je er mee te maken krijgt ben je gewoon niet blij.

Maar dit staat nog steeds los van het probleem dat de TS heeft, dat deze een brief heeft gehad dat ze binnen een paar dagen haar volledige hypotheek moet betalen. Natuurlijk onmogelijk voor het leeuwendeel van de burgers en dan blijf ik bij mijn originele standpunt.

Ga langs en kijk wat er aan de hand is en wat mogelijk is. Zelfs al is deze brief niet op een fout berust, wat ook nog kan, want zo een brief komt echt niet uit het niets dan valt er vaak nog genoeg te regelen want een bank verliest ook alleen maar geld als het huis op de veiling komt.

[ Bericht 5% gewijzigd door teckna op 07-02-2013 01:15:08 (Linkje weggehaald want kutlink) ]
pi_122583668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 01:12 schreef teckna het volgende:
Uiteraard gingen die voorbeelden vooral over als je hypotheek bij dezelfde bank zit als je eigen (bedrijfs) rekening. Vergeet niet dat een bank vaak ook meerdere bedrijfsnamen heeft waar ze hypotheken mee uitgeven die eigenlijk gewoon onder hetzelfde jasje vallen.

En kennelijk kent niemand hier de gezegde de banken lenen je een paraplu maar als het regent moet je hem inleveren.

Ja natuurlijk, de meesten zullen er nooit mee te maken hebben of krijgen maar zodra je er mee te maken krijgt ben je gewoon niet blij.

Maar dit staat nog steeds los van het probleem dat de TS heeft, dat deze een brief heeft gehad dat ze binnen een paar dagen haar volledige hypotheek moet betalen. Natuurlijk onmogelijk voor het leeuwendeel van de burgers en dan blijf ik bij mijn originele standpunt.

Ga langs en kijk wat er aan de hand is en wat mogelijk is. Zelfs al is deze brief niet op een fout berust, wat ook nog kan, want zo een brief komt echt niet uit het niets dan valt er vaak nog genoeg te regelen want een bank verliest ook alleen maar geld als het huis op de veiling komt.
Nou weten we het wel hoor... We moeten voortaan elke schroef in de muur melden (zullen ze vrolijk van worden... _O- ), rekening houden met het feit dat de bank geen huisvredebreuk kan plegen, en voorwaarden in een contract zijn vrijgesteld van alle redelijkheid en billijkheid. Fuck de rechterlijke macht. Aldus de bank.

Je moet er niet aan denken dat er als voorwaarde instaat dat je elke 5 jaar je vrouw 1 dag ter beschikking moet stellen van een bankmedewerker. Geen rechter die het dan kan voorkomen. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:08:38 #91
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122585272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:28 schreef sanger het volgende:
Nog een vraag aan TS :) Hoe betaal je de rente. Is dat met een automatische incasso?
Automatische incasso idd. Eén keer misgegaan, toen een brief van Obvion gehad en meteen alsnog betaald. (2 jaar geleden of zo)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen.

@Dromer
Heb je een vaste rente?
Wat is je rentevaste periode?
Hoe lang woon je er al?
Yep
20 jaar
Hypotheek sinds september 2008. Net voor de shit de fan hitte dus. Als ik uitga van de laatste WOZ is de waarde met 12% gedaald sindsdien. Maar goed.. hopelijk over een uur of zo wat meer info. Vrouwlief heeft een vrije dag en gaat straks bellen..
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122585290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 01:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je moet er niet aan denken dat er als voorwaarde instaat dat je elke 5 jaar je vrouw 1 dag ter beschikking moet stellen van een bankmedewerker. Geen rechter die het dan kan voorkomen. ^O^
Ik moest van m'n vrouw vragen welke verstrekker dat is?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_122585294
Dit kan toch niet? Als banken dit soort shit gaan flikken rijd ik naar dat kantoor toe, pak de verantwoordelijke en beuk hem de tyfus in. Zijn ze nou helemaal gek geworden? De hele wereld in crisis storten terwijl ze zichzelf verrijken terwijl de burger hun uit mag kopen en dan zouden ze nu dit gaan flikken? Dan is het echt oorlog.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122585299
Ben erg benieuwd wat nu eigenlijk de oorzaak is. Dit soort zaken wordt over het algemeen goed gecontroleerd (zeker als het op deze korte termijn gebeurt)....

Succes!
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_122585309
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe ziet de hypotheekboer wat ik doe met mijn spaarrekeningen? Of hoe mijn bedrijf draait? :?
Met eigen bedrijf ontkom je er vaak niet aan bij dezelfde bank als je bedrijfsrekeningen je hypotheek af te sluiten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122585335
Rete benieuwd naar de afloop.
pi_122585363
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:18 schreef Luigi het volgende:
Rete benieuwd naar de afloop.
ik ook wel eigenlijk :)
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_122585394
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:18 schreef Luigi het volgende:
Rete benieuwd naar de afloop.
Je bent gewoon net als ik nu bang!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122585409
quote:
9s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je bent gewoon net als ik nu bang!
Dit dus.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 08:33:41 #100
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122585460
Dit klinkt heel raar en is vooral erg naar voor je TS. Ben benieuwd wat nu de reden is van deze rare gang van zaken.

Sterkte.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_122585487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:33 schreef JeMoeder het volgende:
Dit klinkt heel raar en is vooral erg naar voor je TS. Ben benieuwd wat nu de reden is van deze rare gang van zaken.

Sterkte.
Dit.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 08:45:58 #102
43556 miss_dynastie
pi_122585585
Als het helemaal gegaan is zoals je zegt, neem ik aan dat je zo te horen krijgt dat er een grandioos misverstand is. Vraag wel even of ze dat op papier toe willen geven, gewoon voor de zekerheid... Zo niet, dan zou ik vanmiddag nog bij een advocaat zitten om een kort geding te starten. Anders dan sommige mensen kennelijk menen, kan de bank zijn recht van executie niet zomaar, zonder reden of waarschuwing, uitoefenen.
pi_122585674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Als het helemaal gegaan is zoals je zegt, neem ik aan dat je zo te horen krijgt dat er een grandioos misverstand is. Vraag wel even of ze dat op papier toe willen geven, gewoon voor de zekerheid... Zo niet, dan zou ik vanmiddag nog bij een advocaat zitten om een kort geding te starten. Anders dan sommige mensen kennelijk menen, kan de bank zijn recht van executie niet zomaar, zonder reden of waarschuwing, uitoefenen.
Idd. Want als dit waar is en banken gaan hypotheken opeisen omdat de waarde vh onderpand gedaald is dan is half NL de lul...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122585951
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tjonge. Je zou toch haast niet meer in je huis durven wonen! :)
Je zou haast gaan denken dat de bank ineens eigenaar is geworden. Ik vind dit beding lijken op toe-eigening, ipv een hypotheekbeding.
Generaal?? Pardon??
pi_122585957
ik gok nog steeds op een keiharde storneringstroll.
Of "vergeten" brieven.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:23:37 #106
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122586169
Nou.. het zou volgens Obvion neerkomen op een gemiste halve termijn 'ooit'. Meer informatie mailen ze nog. Die betalen plus deurwaarderskosten zou genoeg moeten zijn om het op te lossen.Dus wat dat betreft valt de schade mee.

We kijken nu heel hard na of dit wel klopt want voor zover we gisteren hebben gecheckt is er niks gemist... Volgens Obvion zou post van hen hierover geretourneerd zijn met de melding 'niet meer woonachtig op dit adres' wat wel apart is...

In elk geval maar zsm betalen en als volgens onze (bank)administratie wel alles is betaald de rechtsbijstand bellen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122586223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:23 schreef Dromer het volgende:
Nou.. het zou volgens Obvion neerkomen op een gemiste halve termijn 'ooit'. Meer informatie mailen ze nog. Die betalen plus deurwaarderskosten zou genoeg moeten zijn om het op te lossen.Dus wat dat betreft valt de schade mee.

We kijken nu heel hard na of dit wel klopt want voor zover we gisteren hebben gecheckt is er niks gemist... Volgens Obvion zou post van hen hierover geretourneerd zijn met de melding 'niet meer woonachtig op dit adres' wat wel apart is...

In elk geval maar zsm betalen en als volgens onze (bank)administratie wel alles is betaald de rechtsbijstand bellen.
Niet meer woonachtig op dit adres, het adres van het huis waar je nog steeds de hypotheek van betaald?

Wacht, WAT? Vreemd. En dat ze dan niet even bellen van "hoe zit dat" (of denk ik nu verkeerd? :@ )

Ach nouja, in iedergeval een meevaller. Succes erme!
pi_122586242
Dus je hebt een hypotheek afgesloten en de bank stuurt je een brief en accepteert zonder morren dat de bewoners niet meer op dat adres zitten?

Ik ben erg benieuwd naar de verdere afloop, succes ermee!
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:28:12 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122586252
Gelukkig valt het mee, maar ik zou toch kwaad worden om de gang van zaken. Het is dus wel relatief makkelijk op te lossen. Moeten ze dan dreigen met opeisen van het hele bedrag binnen twee dagen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_122586277
Jezus...

Je kunt het oplossen door dat 'gemiste' bedrag te betalen én de kosten voor de gerechtsdeurwaarder. Logisch natuurlijk... |:(

Dat verdient echt niet de schoonheidsprijs (understatement)...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_122586280
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:28 schreef Lienekien het volgende:
Gelukkig valt het mee, maar ik zou toch kwaad worden om de gang van zaken. Het is dus wel relatief makkelijk op te lossen. Moeten ze dan dreigen met opeisen van het hele bedrag binnen twee dagen?
En waarom komt die brief wel aan... en de vorige niet ? :') <--- naar de bank/postbezorging
pi_122586294
Raar.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 09:31:10 #113
43556 miss_dynastie
pi_122586306
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:28 schreef Lienekien het volgende:
Gelukkig valt het mee, maar ik zou toch kwaad worden om de gang van zaken. Het is dus wel relatief makkelijk op te lossen. Moeten ze dan dreigen met opeisen van het hele bedrag binnen twee dagen?
Nou ja, dat is toch niet zo gek, als brieven retour komen en betaling uitblijft? Al zou die twee dagen dan wel twee weken moeten zijn (tenzij dit de aller- allerlaatste brief was)...
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:31:25 #114
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122586312
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:29 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

En waarom komt die brief wel aan... en de vorige niet ? :') <--- naar de bank/postbezorging
De laatste is persoonlijk bezorgd door de gerechtsdeurwaarder.
Maar het blijft wel een lompe manier van werken van Obvion vind ik. Al dat gedoe om een paar honderd euro.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122586315
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:29 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

En waarom komt die brief wel aan... en de vorige niet ? :') <--- naar de bank/postbezorging
Die heeft de deurwaarder zelf bezorgd, waarschijnlijk. PostNL is niet echt betrouwbaar meer, tegenwoordig.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:31:50 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122586319
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:29 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

En waarom komt die brief wel aan... en de vorige niet ? :') <--- naar de bank/postbezorging
Nee, door wie is die vorige brief teruggestuurd?

Ik heb overigens wel eens iets ontvangen met een sticker van de post dat het stuk eerst retour zou gaan wegens 'onbekend'. En daarna toch alsnog wel is bezorgd. Zou het een blunderende postbode zijn geweest, in TS' geval?
The love you take is equal to the love you make.
pi_122586330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

De laatste is persoonlijk bezorgd door de gerechtsdeurwaarder.
Maar het blijft wel een lompe manier van werken van Obvion vind ik. Al dat gedoe om een paar honderd euro.
Oh ja, had ik zelf ook kunnen bedenken :@

Maar de bank heeft niet zo iets na 3 geretourneerde brieven van goh, we zullen eens bellen naar onze klant wat er aan de hand is?

Of denk ik nu te makkelijk?
pi_122586344
Raar.

To say the least.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:33:08 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122586352
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, dat is toch niet zo gek, als brieven retour komen en betaling uitblijft? Al zou die twee dagen dan wel twee weken moeten zijn (tenzij dit de aller- allerlaatste brief was)...
Nee, waarom kon de oplossing van vandaag niet in het stuk van gisteren vermeld worden?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:33:31 #120
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122586363
Fijn. Ik betrek over een krappe maand een aangekochte woning.

Gefinancierd door Obvion.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 09:35:26 #121
43556 miss_dynastie
pi_122586407
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, waarom kon de oplossing van vandaag niet in het stuk van gisteren vermeld worden?
Omdat het zo niet werkt?

Als ik overigens zeker wist dat ik betaald had en het bewijs had liggen, zou ik niets betalen, rechtsbijstand inschakelen en procederen. Niet eerst betalen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:36:10 #122
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122586420
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, waarom kon de oplossing van vandaag niet in het stuk van gisteren vermeld worden?
Dat ook. Mensen een rotschrik bezorgen om een relatief kleinigheidje. Obvion is niet zo aardig als ze op hun site zeggen. Hier gaan we zeker een klacht over indienen. (voor zover dat nut heeft)

quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Omdat het zo niet werkt?

Als ik overigens zeker wist dat ik betaald had en het bewijs had liggen, zou ik niets betalen, rechtsbijstand inschakelen en procederen. Niet eerst betalen.
Dat is niet zo handig als je eerst beslag op je loon en bankrekeningen krijgt of ze je intussen uit je huis gooien.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:37:23 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122586447
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:33 schreef Catch22- het volgende:
Fijn. Ik betrek over een krappe maand een aangekochte woning.

Gefinancierd door Obvion.
Heel goed bekijken hoe de afschrijvingen verlopen. En erop bedacht zijn dat afschrijvingen mis kunnen gaan als je saldo net even ontoereikend is. Dan kan het lijken dat de afschrijving wordt gedaan, maar wordt die ook weer ingetrokken.

Bij ons gaan de hypotheektermijnen van een aparte rekening. Heb je geen last van fluctuaties door een toevallige ophoping van afschrijvingen, o.i.d.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 09:38:38 #124
43556 miss_dynastie
pi_122586472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:36 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat ook. Mensen een rotschrik bezorgen om een relatief kleinigheidje. Obvion is niet zo aardig als ze op hun site zeggen. Hier gaan we zeker een klacht over indienen. (voor zover dat nut heeft)

[..]

Dat is niet zo handig als je eerst beslag op je loon en bankrekeningen krijgt of ze je intussen uit je huis gooien.
Kort geding kan zo geregeld zijn hoor. En een executieveiling is echt niet binnen een dag geregeld...
pi_122586565
Wie doet bij jullie de betalingen? Jijzelf? Zie je afschriften? Kloppen die afchriften, klopt het rekeningnummer?
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:44:28 #126
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122586616
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heel goed bekijken hoe de afschrijvingen verlopen. En erop bedacht zijn dat afschrijvingen mis kunnen gaan als je saldo net even ontoereikend is. Dan kan het lijken dat de afschrijving wordt gedaan, maar wordt die ook weer ingetrokken.

Bij ons gaan de hypotheektermijnen van een aparte rekening. Heb je geen last van fluctuaties door een toevallige ophoping van afschrijvingen, o.i.d.
We hebben een gezamelijke rekening waar altijd genoeg op staat en die we in de gaten houden, dus dat komt wel goed :) Daarbij hebben we een hypotheek VER onder ons budget (ongeveer 30% lager) dus dat komt wel goed. Desondanks hou ik het in de gaten.

Als hypotheekverstrekker moet je sowieso even opletten als je post terugkrijgt van een klant op het adres van de woning waarop de hypotheek is verstrekt lijkt me ;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:47:49 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122586699
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:44 schreef Catch22- het volgende:

[..]

We hebben een gezamelijke rekening waar altijd genoeg op staat en die we in de gaten houden, dus dat komt wel goed :) Daarbij hebben we een hypotheek VER onder ons budget (ongeveer 30% lager) dus dat komt wel goed. Desondanks hou ik het in de gaten.

Als hypotheekverstrekker moet je sowieso even opletten als je post terugkrijgt van een klant op het adres van de woning waarop de hypotheek is verstrekt lijkt me ;)
Dat laatste. Daar zou ik de bank nog wel eens over willen ondervragen. Als ze op die manier geen contact krijgen, maar de hypotheekbetalingen lopen wel door. Waarom zoekt de bank dan geen contact via een andere weg?
The love you take is equal to the love you make.
pi_122586809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:36 schreef Dromer het volgende:

Dat ook. Mensen een rotschrik bezorgen om een relatief kleinigheidje. Obvion is niet zo aardig als ze op hun site zeggen. Hier gaan we zeker een klacht over indienen. (voor zover dat nut heeft)

Zeker doen, die klacht. En ook goed dat je de zaak hier hebt gepubliceerd. Zijn mensen gewaarschuwd voor dit soort praktijken.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 09:53:00 #129
43556 miss_dynastie
pi_122586829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Zeker doen, die klacht. En ook goed dat je de zaak hier hebt gepubliceerd. Zijn mensen gewaarschuwd voor dit soort praktijken.
Wat voor soort praktijken dan?
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:53:21 #130
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122586840
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat laatste. Daar zou ik de bank nog wel eens over willen ondervragen. Als ze op die manier geen contact krijgen, maar de hypotheekbetalingen lopen wel door. Waarom zoekt de bank dan geen contact via een andere weg?
nou, alle alarmbellen moeten toch gaan rinkelen op zo'n moment? Zij verlenen jou een hypotheek met als onderpand een woning en de voorwaarde dat je er woont. Op het moment dat post terugkomt dat is verstuurd aan die woning, zou er niet meer voldaan zijn aan de eis dat je er woont... Ik vind het raar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_122586897
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef miss_dynastie het volgende:


Wat voor soort praktijken dan?
Dat een bank dit doet:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:15 schreef Dromer het volgende:
Zojuist 'out of the blue' een exploot van een deurwaarder ontvangen dat de 'bank' (Obvion) de hypotheek opeist tenzij we het hele bedrag binnen 2 dagen betalen. (heb helaas nét ff niet een paar ton op de rekening staan)
vanwege :

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:23 schreef Dromer het volgende:
Nou.. het zou volgens Obvion neerkomen op een gemiste halve termijn 'ooit'. Meer informatie mailen ze nog. Die betalen plus deurwaarderskosten zou genoeg moeten zijn om het op te lossen.Dus wat dat betreft valt de schade mee.

We kijken nu heel hard na of dit wel klopt want voor zover we gisteren hebben gecheckt is er niks gemist... Volgens Obvion zou post van hen hierover geretourneerd zijn met de melding 'niet meer woonachtig op dit adres' wat wel apart is...

Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:57:43 #132
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_122586948
Inderdaad, dit zaakje heeft een luchtje.
Als zij zeggen dat er een (deel van een) termijn niet betaald is, moeten ze kunnen zeggen welke termijn dat is en kun je ook gerichter zoeken of zij dat juist hebben of niet.

Maar sowieso... één termijn niet betalen, en dan als hypotheekgever opeens met zo'n bericht geconfronteerd worden, dat klopt niet. Obvion mag hier wel even een zweepje krijgen.

Dat van retourgezonden post onder het mom 'verhuisd' klopt ook niet. Ze zouden dan acuut aan de bel hebben moeten trekken.

Overigens; als jullie de 'gemiste' termijn gewoon wèl betaald hebben, moet je ook niet akkoord gaan met de deurwaarderskosten...
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 09:58:28 #133
43556 miss_dynastie
pi_122586967
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nou, alle alarmbellen moeten toch gaan rinkelen op zo'n moment? Zij verlenen jou een hypotheek met als onderpand een woning en de voorwaarde dat je er woont. Op het moment dat post terugkomt dat is verstuurd aan die woning, zou er niet meer voldaan zijn aan de eis dat je er woont... Ik vind het raar.
Dat kan ze pas echt iets schelen op het moment dat je niet (alles) betaalt. Zoals nu, volgens de bank kennelijk.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 10:02:36 #134
43556 miss_dynastie
pi_122587052
quote:
0s.gif [b
]Op donderdag 7 februari 2013 09:55 schreef blomke het volgende:[/b]

[..]

Dat een bank dit doet:

[..]

vanwege :

[..]

Volgens de bank is er kennelijk diverse malen contact opgenomen, zonder enige reactie of betaling. Wat moeten ze dan, wachten tot het bedrag een veelvoud is? Banken acteren tegenwoordig veel sneller.
pi_122587127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:23 schreef Dromer het volgende:
Nou.. het zou volgens Obvion neerkomen op een gemiste halve termijn 'ooit'. Meer informatie mailen ze nog. Die betalen plus deurwaarderskosten zou genoeg moeten zijn om het op te lossen.Dus wat dat betreft valt de schade mee.

We kijken nu heel hard na of dit wel klopt want voor zover we gisteren hebben gecheckt is er niks gemist... Volgens Obvion zou post van hen hierover geretourneerd zijn met de melding 'niet meer woonachtig op dit adres' wat wel apart is...

In elk geval maar zsm betalen en als volgens onze (bank)administratie wel alles is betaald de rechtsbijstand bellen.
Naar welk adres is de post verstuurd? Toevallig naar het adres waar je woonde voordat je deze woning kocht? Ofwel het correspondentie adres voor de hypotheek (offerte) is nooit aangepast nadat de hypotheek verstrekt en de koop gesloten was?
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:05:36 #136
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_122587132
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:23 schreef Dromer het volgende:
Nou.. het zou volgens Obvion neerkomen op een gemiste halve termijn 'ooit'. Meer informatie mailen ze nog. Die betalen plus deurwaarderskosten zou genoeg moeten zijn om het op te lossen.Dus wat dat betreft valt de schade mee.

We kijken nu heel hard na of dit wel klopt want voor zover we gisteren hebben gecheckt is er niks gemist... Volgens Obvion zou post van hen hierover geretourneerd zijn met de melding 'niet meer woonachtig op dit adres' wat wel apart is...

In elk geval maar zsm betalen en als volgens onze (bank)administratie wel alles is betaald de rechtsbijstand bellen.
Nou, dat valt gelukkig mee. Als in: ik neem aan dat dat wel op te lossen is voor je, dus de kou is uit de lucht. Ik denk dat je komende nacht beter slaapt ;)

Overigens was het wel sjiek geweest als ze even hadden gebeld. De Rabo belt voor elke poep en scheet. Word ik wel eens een beetje kregelig van, maar dat is beter dan dat ze ineens op de stoep staan om je huis te belegeren :X
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:05:43 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122587134
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Volgens de bank is er kennelijk diverse malen contact opgenomen, zonder enige reactie of betaling. Wat moeten ze dan, wachten tot het bedrag een veelvoud is? Banken acteren tegenwoordig veel sneller.
Een keertje een belletje wagen?

Het is nou ook niet alsof een exploot echt nog de enige weg was.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:06:57 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122587164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef Spaceman_Spiff het volgende:

[..]

Naar welk adres is de post verstuurd? Toevallig naar het adres waar je woonde voordat je deze woning kocht? Ofwel de bank heeft het correspondentie adres voor de hypotheek (offerte) nooit aangepast nadat de hypotheek verstrekt en de koop gesloten was?
Het exploot is wel op het goede adres bezorgd.

Maar het zou mij niet verbazen als er toch nog ergens een fout correspondentieadres staat bij de bank.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:10:25 #139
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_122587267
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens de bank is er kennelijk diverse malen contact opgenomen, zonder enige reactie of betaling. Wat moeten ze dan, wachten tot het bedrag een veelvoud is? Banken acteren tegenwoordig veel sneller.
Ze panieken een beetje en dan worden er met de korte klappen wel eens té korte klappen gemaakt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_122587319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nou, dat valt gelukkig mee. Als in: ik neem aan dat dat wel op te lossen is voor je, dus de kou is uit de lucht. Ik denk dat je komende nacht beter slaapt ;)

Overigens was het wel sjiek geweest als ze even hadden gebeld. De Rabo belt voor elke poep en scheet. Word ik wel eens een beetje kregelig van, maar dat is beter dan dat ze ineens op de stoep staan om je huis te belegeren :X
Inderdaad, maar ook een virtueel berichtje in je rabo loginpagina, waar je dan weer een mailtje van (kan) krijgen.

Dus ik snap niet waarom de bank niet meer wegen heeft geprobeerd om contact te krijgen :)
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 10:14:41 #141
43556 miss_dynastie
pi_122587365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ze panieken een beetje en dan worden er met de korte klappen wel eens té korte klappen gemaakt.
Jep. En als TS daadwerkelijk alles betaald heeft, is er niets aan de hand, behalve dan dat 'ie achter het correspondentieadres aan moet.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:28:05 #142
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122587748
Nou.. één keer foutief overgemaakt naar juiste rekeningnummer, maar naar naam Obivon ipv Obion en dat is door de bank teruggeboekt en dat heeft vrouwlief gemist. :{
Schade bovenop het gemiste bedrag is zo'n 725 euro.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 7 februari 2013 @ 10:28:46 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122587764
Edit: ik ben te lang weg uit NL |:( :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 10:29:02 #144
43556 miss_dynastie
pi_122587771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:28 schreef Dromer het volgende:
Nou.. één keer foutief overgemaakt naar juiste rekeningnummer, maar naar naam Obivon ipv Obion en dat is door de bank teruggeboekt en dat heeft vrouwlief gemist. :{
Schade bovenop het gemiste bedrag is zo'n 725 euro.
En hoelang is dat geleden?
pi_122587798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:28 schreef SeLang het volgende:
.
Nog even het juiste fonds zoeken ;)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_122588065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:28 schreef Dromer het volgende:
Nou.. één keer foutief overgemaakt naar juiste rekeningnummer, maar naar naam Obivon ipv Obion en dat is door de bank teruggeboekt en dat heeft vrouwlief gemist. :{
Schade bovenop het gemiste bedrag is zo'n 725 euro.
Zonde van het geld. Als die herinneringen gewoon waren binnengekomen was er geen vuiltje geweest. Weet je al wat ze als correspondentie-adres hebben gebruikt?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:50:32 #147
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122588263
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Zonde van het geld. Als die herinneringen gewoon waren binnengekomen was er geen vuiltje geweest. Weet je al wat ze als correspondentie-adres hebben gebruikt?
Ja.. juiste adres zeggen ze.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:55:21 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122588379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:28 schreef Dromer het volgende:
Nou.. één keer foutief overgemaakt naar juiste rekeningnummer, maar naar naam Obivon ipv Obion en dat is door de bank teruggeboekt en dat heeft vrouwlief gemist. :{
Schade bovenop het gemiste bedrag is zo'n 725 euro.
Misschien toch maar een vaste overboeking van maken?

Maar gelukkig dat het zo afloopt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:56:51 #149
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122588419
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien toch maar een vaste overboeking van maken?

Maar gelukkig dat het zo afloopt.
Is een automatische incasso, maar die gaat bij haar wel eens mis omdat ze geen roodstand heeft aangevraagd op haar rekening. En dan maakte ze het handmatig over. Heb al gezegd dat ze vanavond een pak slaag krijgt. o|O
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:00:50 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122588541
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:56 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is een automatische incasso, maar die gaat bij haar wel eens mis omdat ze geen roodstand heeft aangevraagd op haar rekening. En dan maakte ze het handmatig over. Heb al gezegd dat ze vanavond een pak slaag krijgt. o|O
Nou, foei!

Ik zou het wat meer foolproof* organiseren, voortaan.

* no offence :P :@
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!fotograaf donderdag 7 februari 2013 @ 11:02:07 #151
13368 NiGeLaToR
pi_122588576
'Bestaande klanten hebben een streepje voor' - Obvion
'Uiteraard neemt Obvion ook zelf contact met u op als er sprake is van betalingsachterstand.' - Obvion

Goh, ik denk dat iemand anders de marketing doet dan die de contractjes maakt bij Obvion ;)
Ben zelf ook klant bij Obvion en had uit alle mooie verhalen ook opgemaakt dat het een vriendelijker bedrijf zou zijn, maar gewoon zonder contact een deurwaarder langs sturen is gewoon 'retarded'.

Kijk, tenzij TS die brieven niet open heeft gemaakt en zelf terug heeft gestuurd, wat erg onwaarschijnlijk lijkt, had Obvion best wat meer moeite mogen doen om uit te vissen waar wat mis is gegaan. Blij dat het wel goed afloopt nu, kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:02:52 #152
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122588603
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, foei!

Ik zou het wat meer foolproof* organiseren, voortaan.

* no offence :P :@
Ja.. hele incasso op mijn rekening en dan claim ik haar deel wel weer bij haar. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122588771
Je betaalt via A.I.: (?)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:08 schreef Dromer het volgende:

Automatische incasso idd. Eén keer misgegaan, toen een brief van Obvion gehad en meteen alsnog betaald. (2 jaar geleden of zo)

En dan een voutje in de naam van de bank???
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:12:03 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122588846
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:09 schreef blomke het volgende:
Je betaalt via A.I.: (?)

[..]

En dan een voutje in de naam van de bank???
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:56 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is een automatische incasso, maar die gaat bij haar wel eens mis omdat ze geen roodstand heeft aangevraagd op haar rekening. En dan maakte ze het handmatig over. Heb al gezegd dat ze vanavond een pak slaag krijgt. o|O
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 11:20:34 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122589089
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Omdat het zo niet werkt?

Als ik overigens zeker wist dat ik betaald had en het bewijs had liggen, zou ik niets betalen, rechtsbijstand inschakelen en procederen. Niet eerst betalen.
Je weet hoe het werkt toch? Gewoon betalen en dan pas verhalen/stappen nemen. Je wilt dat risico toch niet nemen, of je nu gelijk hebt of niet?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_122589125
Het is iig vrij makkelijk op te lossen dus gelukkig. Wel jammer van de extra kosten. Gelukkig hoef je je huis niet uit nu. :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:22:28 #157
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122589153
Eind goed al goed, het lag gewoon weer aan de vrouw dus.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:22:39 #158
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122589161
Is waarschijnlijk wel haar duurste typfout ooit ;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 11:24:08 #159
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122589201
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Volgens de bank is er kennelijk diverse malen contact opgenomen, zonder enige reactie of betaling. Wat moeten ze dan, wachten tot het bedrag een veelvoud is? Banken acteren tegenwoordig veel sneller.
Grappig dat ze 3 brieven terug krijgen met 'niet woonachtig op dit adres' maar vervolgens de deurwaarder wel bij TS op de stoep staat. Dan hou je een paar opties over:

1. de brieven zijn inderdaad bezorgd maar teruggestuurd door TS of zijn vrouw met daarop geschreven "niet woonachtig op adres" - dit lijkt me raar.
2. de brieven zijn naar een ander adres gestuurd en vervolgens teruggestuurd met daarop geschreven: "niet woonachtig op adres", dit is mogelijk, maar hoe kan het dan dan de deurwaarder wel op de goede plaats komt opdagen?
3. de bank lult en heeft nooit brieven verstuurd en heeft daarmee een enorme blunder gemaakt, waarbij men TS de stuipen op het lijf jaagt. Dit lijkt me het meest waarschijnlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:26:39 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122589249
TS heeft nooit gezegd dat het om drie brieven ging.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 11:31:33 #161
43556 miss_dynastie
pi_122589385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:24 schreef JeMoeder het volgende:
TS op de stoep staat. Dan hou je een paar opties over:1. de brieven zijn inderdaad bezorgd maar teruggestuurd door TS of zijn vrouw met daarop geschreven "niet woonachtig op adres" - dit lijkt me raar.2. de brieven zijn naar een ander adres gestuurd en vervolgens teruggestuurd met daarop geschreven: "niet woonachtig op adres", dit is mogelijk, maar hoe kan het dan dan de deurwaarder wel op de goede plaats komt opdagen?3. de bank lult en heeft nooit brieven verstuurd en heeft daarmee een enorme blunder gemaakt, waarbij men TS de stuipen op het lijf jaagt. Dit lijkt me het meest waarschijnlijk.
En dan? Hoeft TS niet te betalen en niet in de gaten te houden of er een bedrag terug komt?
Ik geef al aan dat TS achter het correspondentieadres aan moet, daar zou wellicht iets mis kunnen zijn. Dat de deurwaarder wel op het juiste adres is is niet zo gek, die zal de GBA hebben gecheckt en ik neem aan dat TS daar wel ingeschreven staat. Per saldo is het zo dat het kennelijk niet opgevallen is dat de betaling retour is gekomen. Dat is niet de schuld van de bank.

Ik begin me overigens af te vragen of die ene gemiste termijn deze is:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:08 schreef Dromer het volgende:

[..]

Automatische incasso idd. Eén keer misgegaan, toen een brief van Obvion gehad en meteen alsnog betaald. (2 jaar geleden of zo)
Want verder wordt er via automatische incasso betaald.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 11:31:49 #162
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122589392
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:26 schreef Lienekien het volgende:
TS heeft nooit gezegd dat het om drie brieven ging.
Je hebt gelijk, maar dat aantal is nogal arbitrair, normaal gesproken krijg je zeker een twee- tot drietal brieven voordat er een deurwaarder bij je aanbelt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:34:51 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122589481
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En dan? Hoeft TS niet te betalen en niet in de gaten te houden of er een bedrag terug komt?
Ik geef al aan dat TS achter het correspondentieadres aan moet, daar zou wellicht iets mis kunnen zijn. Dat de deurwaarder wel op het juiste adres is is niet zo gek, die zal de GBA hebben gecheckt en ik neem aan dat TS daar wel ingeschreven staat. Per saldo is het zo dat het kennelijk niet opgevallen is dat de betaling retour is gekomen. Dat is niet de schuld van de bank.

Ik begin me overigens af te vragen of die ene gemiste termijn deze is:

[..]

Want verder wordt er via automatische incasso betaald.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:56 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is een automatische incasso, maar die gaat bij haar wel eens mis omdat ze geen roodstand heeft aangevraagd op haar rekening. En dan maakte ze het handmatig over. Heb al gezegd dat ze vanavond een pak slaag krijgt. o|O
The love you take is equal to the love you make.
pi_122589516
Laat de bank eerst maar eens aantonen dat zij jou brieven hebben gestuurd.
Of kijk vrouwlief maar eens diep in de ogen aan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 11:37:41 #165
43556 miss_dynastie
pi_122589555
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Aha. Dus per saldo is de hypotheek niet al die tijd netjes betaald, maar is het gewoon een zooitje.
Gemiste termijn die maar niet ingelopen wordt + een rommeltje maken van de betalingen. Ik zou deze waarschuwing van de bank heel, heel serieus nemen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:40:15 #166
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122589627
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Laat de bank eerst maar eens aantonen dat zij jou brieven hebben gestuurd.
Dat is bij het versturen van brieven vrijwel nooit mogelijk. Vaak gaat een rechtbank er vanuit dat als je kan aantonen dat het de standaardprocedure is het ook daadwerkelijk gebeurt is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:41:23 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122589664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Aha. Dus per saldo is de hypotheek niet al die tijd netjes betaald, maar is het gewoon een zooitje.
Ik kan niet concluderen dat termijnen op die manier wel eens te laat zijn overgemaakt, maar erg failsafe is de methode inderdaad niet.

Ik denk dan ook: staan naam en nummer van Obvion niet in de adreslijst van het internetbankieren? Dan kun je in ieder geval geen fout meer maken in de naam.

Trouwens, zou die betaling nou echt niet doorgaan als je een letter verkeerd zet in de naam?!
The love you take is equal to the love you make.
pi_122589730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is bij het versturen van brieven vrijwel nooit mogelijk. Vaak gaat een rechtbank er vanuit dat als je kan aantonen dat het de standaardprocedure is het ook daadwerkelijk gebeurt is.
Dat is alleen voor de overheid zo toch?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:44:12 #169
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122589764
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik kan niet concluderen dat termijnen op die manier wel eens te laat zijn overgemaakt, maar erg failsafe is de methode inderdaad niet.

Ik denk dan ook: staan naam en nummer van Obvion niet in de adreslijst van het internetbankieren? Dan kun je in ieder geval geen fout meer maken in de naam.

Trouwens, zou die betaling nou echt niet doorgaan als je een letter verkeerd zet in de naam?!
Blijkbaar. Maar ik neem het zo serieus dat ik het voortaan ga monitoren via mijn rekening zoals ik al aangaf in mijn vorige post. Ik ben namelijk erg precies in mijn geldzaken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:44:47 #170
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122589791
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik kan niet concluderen dat termijnen op die manier wel eens te laat zijn overgemaakt, maar erg failsafe is de methode inderdaad niet.

Ik denk dan ook: staan naam en nummer van Obvion niet in de adreslijst van het internetbankieren? Dan kun je in ieder geval geen fout meer maken in de naam.

Trouwens, zou die betaling nou echt niet doorgaan als je een letter verkeerd zet in de naam?!
Er wordt al jaren geen naam/nummer controle meer uitgevoerd. Alleen van ING naar ING nog wel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 11:46:10 #171
43556 miss_dynastie
pi_122589854
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:41 schreef Lienekien het volgende:

Trouwens, zou die betaling nou echt niet doorgaan als je een letter verkeerd zet in de naam?!
Volgens mij hooguit bij de ING?
De ABN vult de naam vaak zelf in, al kan ik niet helemaal beoordelen wanneer nou precies (als ik Zilveren Kruis invul, maken zij er 'zilveren kruis achmea zo' van, bijvoorbeeld). Mijn bank zou dat corrigeren of de betaling gewoon doorlaten, heb ik het idee.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:46:36 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122589865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is alleen voor de overheid zo toch?
Nee hoor. Ik heb op deze manier weleens een vordering toegewezen gekregen omdat ik kon aantonen dat het verzenden van facturen een standaardprocedure was. De klant claimde geen enkele van de 20 facturen gehad te hebben. De rechtbank oordeelde toen ook dat het onwaarschijnlijk was dat ik voor die specifieke klant zou afwijken van de procedure en ging er daarom vanuit dat de facturen via de reguliere post aangeboden waren. Hij kon zich voorstellen als 1 of 2 facturen niet aangekomen waren, maar dat niets aangekomen was geloofde hij niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:47:39 #173
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122589905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Volgens mij hooguit bij de ING?
De ABN vult de naam vaak zelf in, al kan ik niet helemaal beoordelen wanneer nou precies (als ik Zilveren Kruis invul, maken zij er 'zilveren kruis achmea zo' van, bijvoorbeeld). Mijn bank zou dat corrigeren of de betaling gewoon doorlaten, heb ik het idee.
Onjuiste rekening/naam combinatie oid stond er.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122589958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Volgens mij hooguit bij de ING?
De ABN vult de naam vaak zelf in, al kan ik niet helemaal beoordelen wanneer nou precies (als ik Zilveren Kruis invul, maken zij er 'zilveren kruis achmea zo' van, bijvoorbeeld). Mijn bank zou dat corrigeren of de betaling gewoon doorlaten, heb ik het idee.
Ik heb dat niet bij de ABN Amro, ook niet bij meerdere rekeningen en ook niet terwijl er in het verleden jaar als eens geld naar die instantie is overgeschreven en ik al jaren bij de ABN. Weet jij het zeker?

Zo ver ik begrepen heb, controleren banken het reknr niet met de door jou ingevulde naam. Hoewel de Postbank dat misschien wel deed bij betalingen naar een andere Postbank rek
pi_122589962
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb op deze manier weleens een vordering toegewezen gekregen omdat ik kon aantonen dat het verzenden van facturen een standaardprocedure was. De klant claimde geen enkele van de 20 facturen gehad te hebben. De rechtbank oordeelde toen ook dat het onwaarschijnlijk was dat ik voor die specifieke klant zou afwijken van de procedure en ging er daarom vanuit dat de facturen via de reguliere post aangeboden waren. Hij kon zich voorstellen als 1 of 2 facturen niet aangekomen waren, maar dat niets aangekomen was geloofde hij niet.
Vreemd, dat matched toch niet met de ontvangstheorie?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_122591600
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:28 schreef Dromer het volgende:
Nou.. één keer foutief overgemaakt naar juiste rekeningnummer, maar naar naam Obivon ipv Obion en dat is door de bank teruggeboekt en dat heeft vrouwlief gemist. :{
Schade bovenop het gemiste bedrag is zo'n 725 euro.
Hoe lang geleden is dat eig?
Ik heb wel eens gehad dat de AI niet lukte en dan belde ze binnen een week gewoon vriendelijk op.

Enne, het is Obvion he, niet dat het weer verkeerd gaat ;)

Vraag ze ook een bevestiging oid per post te sturen, dan kun je gelijk controleren of de post wel of niet aankomt.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 12:41:49 #177
43556 miss_dynastie
pi_122591733
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb dat niet bij de ABN Amro, ook niet bij meerdere rekeningen en ook niet terwijl er in het verleden jaar als eens geld naar die instantie is overgeschreven en ik al jaren bij de ABN. Weet jij het zeker?
Ja, ik weet dat heel erg zeker. De bank maakt er letterlijk 'ZILVEREN KRUIS ACHMEA ZO' van, terwijl ik nooit met hoofdletters typ en dat ZO niet eens op mijn acceptgiro staat. Maar nogmaals, dat gebeurt niet bij elk bedrijf.
pi_122591824
TS, al een brandweer outfit gekocht/gehuurd,om per direct het lokale kantoor te ontruimen vanwege een gemiste controle van de brandweer op brandveiligheid?

Wat zulke eikels kunnen, kan jij ook.
60 HRC
pi_122591874
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef HardMetal het volgende:
TS, al een brandweer outfit gekocht/gehuurd,om per direct het lokale kantoor te ontruimen vanwege een gemiste controle van de brandweer op brandveiligheid?

Wat zulke eikels kunnen, kan jij ook.
Je weet dat dat bijzonder strafbaar is ? :')
pi_122592179
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:45 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Je weet dat dat bijzonder strafbaar is ? :')
Maar de kans om opgepakt te worden is zo verrekte klein hier in Nederland, laat ze er maar eerst achter komen wie dat was in dat uniform.

Ik zou zoiets beantwoorden met net zulk hufterig gedrag als ze zelf tentoonspreiden.
60 HRC
pi_122592412
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:54 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Maar de kans om opgepakt te worden is zo verrekte klein hier in Nederland, laat ze er maar eerst achter komen wie dat was in dat uniform.

Ik zou zoiets beantwoorden met net zulk hufterig gedrag als ze zelf tentoonspreiden.
De kans dat ze je pakken als je vanaf een viaduct een steen door een voorruit gooit is ook klein, dus dat moeten we volgens jou beredenatie ook maar gaan doen?

En een fout is menselijk, hoef je niet gelijk illegale stappen te ondernemen om " het ze maar te laten voelen" :') droevig.
pi_122592650
Iedereen die de moeite neemt om 2 seconden naar zo'n dossier te kijken snapt wat er aan de hand is, en gaat niet gelijk een gerechtsdeurwaarder inschakelen. Tenminste, als je een beetje klantvriendelijk wilt zijn.

Toen dit mij een keer overkwam werd ik binnen een week gebeld, en kreeg achteraf ook nog een brief dat alles weer klopte. Dat was overigens niet Obvion dus wellicht is deze manier van klantbehandeling voor Obvion wel standaard in tegenstelling tot wat hun commerciele afdeling heeft bedacht?
pi_122594523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:44 schreef Dromer het volgende:

[..]

Blijkbaar. Maar ik neem het zo serieus dat ik het voortaan ga monitoren via mijn rekening zoals ik al aangaf in mijn vorige post. Ik ben namelijk erg precies in mijn geldzaken.
Misschien een tip:
Laat je salaris gedeeltelijk op een andere rekening storten, speciaal voor de hypotheek (+ woonhuisverzekeringen). Via automatische incasso laat je het weer overboeken naar de hypotheekbank. Zo sta je nooit rood op die rekening en mis je geen betaling
Ik doe dit zelf al ruim 20 jaar en het is nog nooit fout gegaan.
Eventueel een maandtermijn extra op die rekening zetten voor het geval je werkgever eens te laat uitbetaalt.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_122596515
Ok in dit geval een gemiste betaling, maar de zaak an sich is interessant. Er blijkt nml uit dat beginstukje dat de bank dus de hypotheek op mag eisen als het onderpand te veel in waarde is gedaald. En dat banken in de VS dat bv deden.

Vraag me af of wij dat hier ook nog gaan zien...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122596565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:05 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Misschien een tip:
Laat je salaris gedeeltelijk op een andere rekening storten, speciaal voor de hypotheek (+ woonhuisverzekeringen). Via automatische incasso laat je het weer overboeken naar de hypotheekbank. Zo sta je nooit rood op die rekening en mis je geen betaling
Ik doe dit zelf al ruim 20 jaar en het is nog nooit fout gegaan.
Eventueel een maandtermijn extra op die rekening zetten voor het geval je werkgever eens te laat uitbetaalt.
Ik doe dit ook ja.
3 rekeningen:

1. Gezamenlijk voor huislasten die vast zijn: hypotheek, gas/water/licht, TV internet etc
2. Gezamenlijk voor boodschappen
3. Eigen prive-rekening.

En dan automatische overboekingen van de prive naar rekening 1 en 2.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:07:24 #186
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122596762
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:38 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Hoe lang geleden is dat eig?
Ik heb wel eens gehad dat de AI niet lukte en dan belde ze binnen een week gewoon vriendelijk op.

Enne, het is Obvion he, niet dat het weer verkeerd gaat ;)

Vraag ze ook een bevestiging oid per post te sturen, dan kun je gelijk controleren of de post wel of niet aankomt.
lol da's wel stom. :P
En ja.. goed idee. :)

Rechtsbijstand zegt trouwens dat er niks tegen te beginnen is omdat een hypotheek altijd opeisbaar is. (wanneer ze maar willen dus)
Dus ze hoeven niet eens brieven te sturen. (die al dan niet aankomen)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 15:07:54 #187
43556 miss_dynastie
pi_122596776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ok in dit geval een gemiste betaling, maar de zaak an sich is interessant. Er blijkt nml uit dat beginstukje dat de bank dus de hypotheek op mag eisen als het onderpand te veel in waarde is gedaald. En dat banken in de VS dat bv deden.

Vraag me af of wij dat hier ook nog gaan zien...
Zolang mensen netjes betalen, kan ik geen enkele reden bedenken voor banken om dat te doen. Bij executieveilingen is de opbrengst bij hypotheken die onder water staan zelden of nooit voldoende om de bank te kunnen voldoen. Eigenaren draaien de schuldsanering in, bank ziet z'n geld niet meer terug, terwijl laten lopen betekent dat je elke maand je geld krijgt. Het risico lijkt me klein.
pi_122596996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:07 schreef Dromer het volgende:

[..]

lol da's wel stom. :P
En ja.. goed idee. :)

Rechtsbijstand zegt trouwens dat er niks tegen te beginnen is omdat een hypotheek altijd opeisbaar is. (wanneer ze maar willen dus)
Dus ze hoeven niet eens brieven te sturen. (die al dan niet aankomen)
Dat is niet waar. In je hypotheekovereenkomst staat wat je moet terugbetalen. Het deel dat je nog niet hoeft te betalen is ook niet opeisbaar.

Executie kan pas als je in verzuim bent, en daarvoor is weer wél een brief nodig. :)
pi_122597668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:05 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Misschien een tip:
Laat je salaris gedeeltelijk op een andere rekening storten, speciaal voor de hypotheek (+ woonhuisverzekeringen). Via automatische incasso laat je het weer overboeken naar de hypotheekbank. Zo sta je nooit rood op die rekening en mis je geen betaling
Ik doe dit zelf al ruim 20 jaar en het is nog nooit fout gegaan.
Eventueel een maandtermijn extra op die rekening zetten voor het geval je werkgever eens te laat uitbetaalt.
Of neem een rekening bij een bank die automatische incasso's wel laat uitvoeren ook al sta je rood. ^O^

Mijn bank geeft aan dat ik 2 dagen de tijd heb om een tekort ontstaan door een incasso aan te vullen, daarna wordt die pas teruggeboekt. :)
pi_122602309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Grappig dat ze 3 brieven terug krijgen met 'niet woonachtig op dit adres' maar vervolgens de deurwaarder wel bij TS op de stoep staat. Dan hou je een paar opties over:

1. de brieven zijn inderdaad bezorgd maar teruggestuurd door TS of zijn vrouw met daarop geschreven "niet woonachtig op adres" - dit lijkt me raar.
2. de brieven zijn naar een ander adres gestuurd en vervolgens teruggestuurd met daarop geschreven: "niet woonachtig op adres", dit is mogelijk, maar hoe kan het dan dan de deurwaarder wel op de goede plaats komt opdagen?
3. de bank lult en heeft nooit brieven verstuurd en heeft daarmee een enorme blunder gemaakt, waarbij men TS de stuipen op het lijf jaagt. Dit lijkt me het meest waarschijnlijk.
Van de post kijk ik wat dat betreft allang niet meer op.
Salarisstroken komen tegenwooordig via de mail, als dat via de post moet gebeuren zijn ze de ene keer wel op tijd en de andere keer pas na 3 maanden met alle teksten die zij maar kunnen bedenken.
Klagen bij de post doe ik al niet meer, heeft toch geen nut.
pi_122602369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Grappig dat ze 3 brieven terug krijgen met 'niet woonachtig op dit adres' maar vervolgens de deurwaarder wel bij TS op de stoep staat. Dan hou je een paar opties over:

1. de brieven zijn inderdaad bezorgd maar teruggestuurd door TS of zijn vrouw met daarop geschreven "niet woonachtig op adres" - dit lijkt me raar.
2. de brieven zijn naar een ander adres gestuurd en vervolgens teruggestuurd met daarop geschreven: "niet woonachtig op adres", dit is mogelijk, maar hoe kan het dan dan de deurwaarder wel op de goede plaats komt opdagen?
3. de bank lult en heeft nooit brieven verstuurd en heeft daarmee een enorme blunder gemaakt, waarbij men TS de stuipen op het lijf jaagt. Dit lijkt me het meest waarschijnlijk.
Een deurwaarder MOET het juiste adres vinden, dus als er een typefout is bij de bank waardoor alle post drie huizen verder komt heeft de deurwaarder daar geen last van. Die stopt pas als 'ie TS gevonden heeft.
pi_122602899
Heb je toevallig een naambordje met een andere naam dan de naam op de brieven? Misschien dat een dronken postbezorger daarom dacht dat het verkeerde post was en het retour heeft gestuurd?
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:17:50 #193
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122606560
:P

We gaan sowieso ook klagen bij postnl of hoe dat tegenwoordig heet. In het verleden zijn vaker brieven niet aangekomen. (al blijft retour zender wel apart)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:04:14 #194
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122631399
Ik dacht dat automatische incassos altijd afgeschreven werden, ongeacht de mogelijkheid tot negatief saldo? Ik heb daar ook geen overeenkomst over en zo nu en dan overkomt het me door bijvoorbeeld een dag verschil in storting en incasso dat er toch een negatief saldo vermeldt wordt.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 februari 2013 @ 11:10:31 #195
13368 NiGeLaToR
pi_122631589
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:07 schreef Dromer het volgende:

[..]

lol da's wel stom. :P
En ja.. goed idee. :)

Rechtsbijstand zegt trouwens dat er niks tegen te beginnen is omdat een hypotheek altijd opeisbaar is. (wanneer ze maar willen dus)
Dus ze hoeven niet eens brieven te sturen. (die al dan niet aankomen)
Als je enigszins meewerkt sta je nooit zomaar op straat. Onze zorgstaat voorziet erin dat zelfs als je je huis verliest je niet zomaar dakloos raakt. Vage buur van ons z'n vrouw smeerde hem en liet hem in de steek. Huis kon hij niet alleen betalen, dus bank dwong hem het te verkopen. Dat duurde al 9 maanden en daarna is het geveild. Best klote, maar vervolgens is hij schuldsanering ingerold, heeft huurhuis toegewezen gekregen en woont daar nu. Nog 2,5 jaar saneren en hij heeft een schone lei. Niet leuk, drie jaar op houtje bijten, maar het blijkt een vindingrijk en veerkrachtig iemand, dus komt er wel bovenop.

De VS praktijken van uitzetting met 1-day-notice en een container voor de deur hebben we niet. Maargoed, daarom des te debieler dat je juist van Obvion meteen zo'n deurwaarder aan je broek hebt hangen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:21:10 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122631902
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:04 schreef Coelho het volgende:
Ik dacht dat automatische incassos altijd afgeschreven werden, ongeacht de mogelijkheid tot negatief saldo? Ik heb daar ook geen overeenkomst over en zo nu en dan overkomt het me door bijvoorbeeld een dag verschil in storting en incasso dat er toch een negatief saldo vermeldt wordt.
Daar kun je niet 100% van uitgaan. Wij hebben wel meegemaakt dat het incassobedrag wel van rek a naar rek b ging, maar bank a het bedrag toch weer terugboekte naar rek a vanwege te laag saldo op rek a. En dat zie je toch makkelijk over het hoofd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122631905
In de ogen van Obvion had hij dus niet 'zomaar' een deurwaarder aan z'n broek hangen. Al hadden ze zelf wel een aangetekende brief kunnen proberen te zenden, heb je zeker met deze klote postnl een beetje meer zekerheid dat relatie die brief ontvangt.

Daarnaast krijgt de hypotheek tussenpersoon ook berichten van de hypotheekvertrekker dat een klant van hun z'n rekeningen niet zou betalen dus die instantie, indien daar in dit geval sprake van is, had ook nog de telefoon kunnen pakken (beetje service voor die 'dikke' provisie).
pi_122632204
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:10 schreef NiGeLaToR het volgende:

De VS praktijken van uitzetting met 1-day-notice en een container voor de deur hebben we niet. Maargoed, daarom des te debieler dat je juist van Obvion meteen zo'n deurwaarder aan je broek hebt hangen.
"Hypotheken met een geweten" is hun reclameslogan :') .

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:21 schreef CorwinofAmber het volgende:
Daarnaast krijgt de hypotheek tussenpersoon ook berichten van de hypotheekvertrekker dat een klant van hun z'n rekeningen niet zou betalen dus die instantie, indien daar in dit geval sprake van is, had ook nog de telefoon kunnen pakken (beetje service voor die 'dikke' provisie).
Wat bedoel je hier nu mee?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 februari 2013 @ 11:31:08 #199
13368 NiGeLaToR
pi_122632243
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:30 schreef blomke het volgende:

[..]

"Hypotheken met een geweten" is hun reclameslogan.
Ja had paar reactie naar boven al wat gevleugelde Obvion-uitspraken gequote - ze maken het niet waar dus.
  Redactie Frontpage vrijdag 8 februari 2013 @ 11:32:45 #200
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122632303
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar kun je niet 100% van uitgaan. Wij hebben wel meegemaakt dat het incassobedrag wel van rek a naar rek b ging, maar bank a het bedrag toch weer terugboekte naar rek a vanwege te laag saldo op rek a. En dat zie je toch makkelijk over het hoofd.
Een collega van mij kreeg een automatische incasso van het waterbedrijf voor de hele buurt, stond toen 35K rood.

Incasseren doen ze altijd, mits je nog niet rood stond op het moment van incasseren dacht ik.

Dus rood staan = geen incasso
Dus 1 euro op je rekening en vervolgens een incasso voor 10 euro = wel incasso
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  FOK!fotograaf vrijdag 8 februari 2013 @ 11:33:58 #201
13368 NiGeLaToR
pi_122632346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Een collega van mij kreeg een automatische incasso van het waterbedrijf voor de hele buurt, stond toen 35K rood.

Incasseren doen ze altijd, mits je nog niet rood stond op het moment van incasseren dacht ik.

Dus rood staan = geen incasso
Dus 1 euro op je rekening en vervolgens een incasso voor 10 euro = wel incasso
Incasso loopt bij mij ook over roodstand door hoor, tot de roodstand limiet is bereikt. Maargoed, zal vast per bank/rekening/roodstand kunnen verschillen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:34:23 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122632361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Een collega van mij kreeg een automatische incasso van het waterbedrijf voor de hele buurt, stond toen 35K rood.

Incasseren doen ze altijd, mits je nog niet rood stond op het moment van incasseren dacht ik.

Dus rood staan = geen incasso
Dus 1 euro op je rekening en vervolgens een incasso voor 10 euro = wel incasso
Zoals ik het beschrijf, is het bij ons toch echt gegaan. Kan best zijn dat bank a niet alle incasso's kan terughalen.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage vrijdag 8 februari 2013 @ 11:46:11 #203
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122632712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:33 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Incasso loopt bij mij ook over roodstand door hoor, tot de roodstand limiet is bereikt. Maargoed, zal vast per bank/rekening/roodstand kunnen verschillen.
Hij kon niet rood staan...

Het rare was dus, dat als er een incasso komt terwijl er nog iets geld op je rekening staat, je abnormaal ver in het rood kan staan, in zijn geval was dit 35keuro. Gaat om een lopende rekening bij de Rabobank.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zoals ik het beschrijf, is het bij ons toch echt gegaan. Kan best zijn dat bank a niet alle incasso's kan terughalen.
Ik geloof je wel hoor :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_122632886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:30 schreef blomke het volgende:

[..]

"Hypotheken met een geweten" is hun reclameslogan :') .

[..]

Wat bedoel je hier nu mee?
Stel TS heeft zijn/haar/hun hypotheek afgesloten via een tussenpersoon. Dit bedrijf/persoon krijgt van de hypotheekverstrekker (in dit geval Obvion) berichten over klanten met betalingsachterstanden. Als tussenpersoon is het dan wel zo netjes, dat je even contact opneemt met de klant wat er aan de hand is en of ze in de gaten hebben dat ze een achterstand hebben.
pi_122634221
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:35 schreef RM-rf het volgende:
Ja, dat is best mogelijk... De tegenwaarde van het huis geld als dekking en als die dekking onder een bepaalde grens valt, kan de hypotheek-eigenaar het krediet opzeggen, wegens te weinig dekking.. alle hypotheekcontracten hebben zulk een clausule (die meestal niet snel gelicht worden, aangezien het vaak tot lagere opbrengst zal leiden dan de hypotheek verder te laten aflossen... Tenzij iemand een vrijwel aflossingsvrije hypotheek heeft)
En dat mag? En dat tekenen mensen? En dan noemen ze het een eigen huis? _O-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:42:21 #206
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_122634459
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dat mag? En dat tekenen mensen? En dan noemen ze het een eigen huis? _O-
In die contracten staat dat in eerste instantie het verschil dient te worden bijgestort, dus niet dat de eerste stap is het huis verkopen
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 12:52:04 #207
43556 miss_dynastie
pi_122634802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dat mag? En dat tekenen mensen? En dan noemen ze het een eigen huis? _O-
Bedenk wel dat de bank daar doorgaans geen enkel belang bij heeft zolang alles gewoon wordt betaald. Stel: huis is drie ton waard, hypotheek is vier ton, mensen betalen altijd netjes en op tijd. Welk belang heb je als bank om het huis in de executieveiling te donderen? Als je twee ton krijgt ben je blij, mensen gaan de schuldsanering in en jij kan fluiten naar het grootste deel van je vordering. En dan moet de bank voor het uitoefenen van de executiebevoegdheid ook nog de redelijkheid en billijkheid in acht nemen. Huizeneigenaren hebben groot gelijk dat ze zich daar niet zo door laten afschrikken ;)
pi_122634922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dat mag? En dat tekenen mensen? En dan noemen ze het een eigen huis? _O-
Dat _is_ een hypotheek (recht een goed dat als onderpand geld te onteigenen bij uitblijven betalingen)... je leent een behoorlijke hoop geld, maar betaald een relatief lage rente.

dat kan enkel doordat je een onderpandwaarde daar tegenover zet die de kredietverlener de zekerheid geeft dat ze in geval van problemen niet zomaar hun uitgeleende geld geheel verliezen en daarom moeten er ook clausule's zijn die zekerheden geven wat te doen bij daling van de waarde van dat onderpand.

Beide partijen, zowel hypotheekgever als hypotheeknemer hebben weinig voordeel bij een executie, maar het is wel een zekerheid voor de kredietverstrekker om daartoe rechten te hebben.

En natuurlijk, als hypotheeknemer ben je wel degelijk eigenaar van je huis, juist omdat je eigenaar bent kun je dit als onderpand geven voor die lening. Hooguit heb je dus een schuld uitstaan waarvoor de waarde van je huis (deels) de garantie is, en welke jou ook betalingsverplichtingen oplevert.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_122635604
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bedenk wel dat de bank daar doorgaans geen enkel belang bij heeft zolang alles gewoon wordt betaald.
Doet er niet toe, je hebt dan gewoon geen recht om onder de afgesproken condities in je huis te blijven wonen. Het gaat erom welk recht je hebt, niet om het kunnen inschatten wat wanneer in het belang van de bank is of niet. Aan 'doorgaans' heb je als individuele bewoner niks. Als ik een auto 'doorgaans' mag gebruiken, is het niet mijn auto.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat _is_ een hypotheek (recht een goed dat als onderpand geld te onteigenen bij uitblijven betalingen)... je leent een behoorlijke hoop geld, maar betaald een relatief lage rente.

dat kan enkel doordat je een onderpandwaarde daar tegenover zet die de kredietverlener de zekerheid geeft dat ze in geval van problemen niet zomaar hun uitgeleende geld geheel verliezen en daarom moeten er ook clausule's zijn die zekerheden geven wat te doen bij daling van de waarde van dat onderpand.
Nee. Dat is echt een belachelijke verdeling van het risico in de hypotheekwetgeving van de toch al extreem bankvriendelijke overheid.

Het geeft de bank de gelegenheid om een groter bedrag te lenen, en daar dus meer aan te verdienen, zonder zelf risico te lopen.

quote:
Beide partijen, zowel hypotheekgever als hypotheeknemer hebben weinig voordeel bij een executie, maar het is wel een zekerheid voor de kredietverstrekker om daartoe rechten te hebben.
Maar dan heb je dus niet gewoon het recht om voor dat bedrag in dat huis te wonen, het huis waarvan de bank zelf heeft vastgesteld wat het waard was en dus hoeveel geld je daarvoor kon lenen. Maar het risico dat hun vasstelling niet klopt, mogen ze dan ook weer bij de consument neerleggen. Het is echt luilekkerhypotheekland.

quote:
En natuurlijk, als hypotheeknemer ben je wel degelijk eigenaar van je huis, juist omdat je eigenaar bent kun je dit als onderpand geven voor die lening. Hooguit heb je dus een schuld uitstaan waarvoor de waarde van je huis (deels) de garantie is, en welke jou ook betalingsverplichtingen oplevert.
Anders zou het zijn als je zelf de waarde van het pand verandert door verwaarlozing of excentrieke verbouwingen. Maar het inschatten van de zekerheid die verhypothekering door de bewoner biedt, is juist wat de bank professioneel doet en die moet daar dan ook het risico voor dragen.

Maar ja, dan krijg je lagere leningen, stijgen de huizenprijzen evenredig minder, en hadden de banken minder druk op de comfortabele automatische geldkraan van de Nederlandse huizenmarkt in combinatie met het hypotheekrecht en het fiscaal recht, en dus minder geld om mee te gaan gokken op de financiele markten.

Ik heb eigenlijk altijd gevoelsmatig een voorkeur voor huren gehouden, maar de rationele argumenten die me daarin sterken blijven maar binnenstromen. Ik vind het echt verbijsterend hoe de risico's verdeeld zijn en dat dat wordt gepikt zolang het 'doorgaans' goed gaat, fiscaal gestimuleerd/gedwongen tot het aangaan van dit soort contracten. Als de markt zo verandert dat 'doorgaans' wat minder doorgaans wordt, dan vragen die bankiers er ook zelf om door door het ziedende gepeupel te worden afgemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122638942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:51 schreef CorwinofAmber het volgende:
Als tussenpersoon is het dan wel zo netjes, dat je even contact opneemt met de klant wat er aan de hand is en of ze in de gaten hebben dat ze een achterstand hebben.
Heb ik blijkbaar geen nette tussenpersoon (gehad); die hebben nooit iets van zich laten horen nadat de hypotheek was afgesloten.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122641722
Pffff, wat fijn dat de schade wel meevalt uiteindelijk, maar wat een horkenmanier van Obvion...
Schip ahoy!
pi_122651159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Doet er niet toe, je hebt dan gewoon geen recht om onder de afgesproken condities in je huis te blijven wonen.
Zolang je aan je (betalings)verplichtingen voldoet heb je dat wel. Als het onderpand in waarde daalt is dat jammer, maar verder niet echt belangrijk. Probleem voor de bank die zijn rating wat ziet zakken. Meer niet.

quote:
Maar dan heb je dus niet gewoon het recht om voor dat bedrag in dat huis te wonen, het huis waarvan de bank zelf heeft vastgesteld wat het waard was en dus hoeveel geld je daarvoor kon lenen. Maar het risico dat hun vasstelling niet klopt, mogen ze dan ook weer bij de consument neerleggen. Het is echt luilekkerhypotheekland.
Niet dus, zo simpel werkt het niet.

quote:
Anders zou het zijn als je zelf de waarde van het pand verandert door verwaarlozing of excentrieke verbouwingen.
Dan wel ja.

quote:
Maar het inschatten van de zekerheid die verhypothekering door de bewoner biedt, is juist wat de bank professioneel doet en die moet daar dan ook het risico voor dragen.
Doen ze ook.

Laat je niks wijsmaken door de dramaqueens hier, 98% ervan heeft nog nooit een huis gekocht.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122653552
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dan wel ja.
Volgens mij is dat ook de strekking van de formulering zoals die in standaard hypotheekcontracten staat en die vaak verkeerd uitgelegd wordt. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, maar tot nu toe heb ik ik alleen ofwel voorwaarden van exotische budgethypoteken voor ogen gekregen met iets dergelijks er in, of de opmerking in dit soort discussies 'dat het in de hypotheekvoorwaarden staat'.

Over het algemeen wordt gesproken over 'een gebeurtenis' die tot waardevermindering leidt, en dat is iets heel anders dan 'een trend' die tot waardevermindering leidt.

Ik heb nog nooit een concreet voorbeeld van een clausule die bijstorting eisen mogelijk zou kunnen maken bij een normale, gebruikelijke standaardhypotheek gezien. Maar ik ben benieuwd. Als zoveel mensen er van overtuigd zijn moet het toch niet moeilijk zijn om met een voorbeeld op de proppen te komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door CafeRoker op 08-02-2013 20:56:46 ]
pi_122653730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de strekking van de formulering zoals die in standaard hypotheekcontracten staat en die vaak verkeerd uitgelegd wordt. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, maar tot nu toe heb ik ik alleen ofwel voorwaarden van exotische budgethypoteken voor ogen gekregen met iets dergelijks er in, of de opmerking in dit soort discussies 'dat het in de hypotheekvoorwaarden staat'.

Nooit iets concreets naar een gewone, gebruikelijke standaardhypotheek. Maar ik ben benieuwd. Als zoveel mensen er van overtuigd zijn moet het toch niet moeilijk zijn om met een voorbeeld op de proppen te komen.
Mijn broer is een zo verguisde 'bankster'. Dus ik hoor wat meer dan een ander. No way dat een rechter een bank in het gelijk stelt als je gewoon aan je betalingsverplichting voldoet. (Zolang je niet het onderpand opzettelijk verneukt uiteraard.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 08-02-2013 21:06:07 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122655838
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Met eigen bedrijf ontkom je er vaak niet aan bij dezelfde bank als je bedrijfsrekeningen je hypotheek af te sluiten.
Nou heb ik al veel onzin gelezen in dit topic... Maar waarom zou je ook al weer bij dezelfde bank als waar je je hypotheek hebt, je betaalrekening moeten afsluiten? Of je bedrijfsrekening? (Zakelijke rekening bedoel je neem ik aan?) Of je spaarrekening? :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122656351
Dat kan een korting op je rente opleveren, meestal moet je dan je salaris ook daar laten storten.
pi_122656800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:48 schreef poemojn het volgende:
Dat kan een korting op je rente opleveren,
1) dan moet het dus niet
2) 10 tegen 1 dat je elders een goedkopere aanbieder kunt vinden.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122661387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:48 schreef poemojn het volgende:
Dat kan een korting op je rente opleveren, meestal moet je dan je salaris ook daar laten storten.
Dat klopt. Wat ik gedaan heb, is op die wijze een hypotheek afsluiten incl. korting. En de 2 salarissen als vanouds gewoon op een andere rekening. Doen ze niks (meer) tegen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122667248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:18 schreef blomke het volgende:
Dat klopt. Wat ik gedaan heb, is op die wijze een hypotheek afsluiten incl. korting. En de 2 salarissen als vanouds gewoon op een andere rekening. Doen ze niks (meer) tegen.
Jij had toen ook een eigen bedrijf waardoor je er min of meer niet aan ontkwam :?

quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Met eigen bedrijf ontkom je er vaak niet aan bij dezelfde bank als je bedrijfsrekeningen je hypotheek af te sluiten.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122668419
Even zien of ik het goed begrijp:

1. Je betaalt in principe per automatische incasso, maar soms staat er op die datum niet genoeg op de rekening omdat vrouwlief dom is, waardoor die incasso mislukt
2. Vrouwlief maakt het bedrag dan altijd alsnog handmatig over
3. Eenmaal deed ze dat verkeerd, waardoor het bedrag nooit bij Obvion aankwam.

Tot dusver snap ik het. Wat ik niet stap is het volgende:

4. Bij alle volgende automatische incassos probeerde Obvion niet de maandtermijn PLUS de achterstand PLUS een eventuele boete voor te laat betalen te incasseren, maar incasseerden ze alleen de maandtermijn.

Waarom doet Obvion zo raar ?
Plus dat ze idd vrijwel zeker de post gewoon naar je oude adres hebben gestuurd...

NB: iets waar je waarschijnlijk nog niet aan gedacht hebt - maar je zal nu een HY BKR codering hebben. Die 5 jaar blijft staan en je leven als je krediet wil afsluiten of van hypotheekaanbieder wil wisselen flink moeilijker zal maken. Dus ik zou daar achteraan gaan..
pi_122669256
Ik snap ook niet helemaal dat je het niet merkt als je in een maand opeens 725 euro meer te besteden hebt. Of jullie moeten echt bakken met geld verdienen, maar dat idee krijg ik niet echt als vrouwlief blijkbaar regelmatig met roodstand en teruggedraaide incasso's te maken heeft.

Wat al eerder gezegd is, een aparte vaste lasten rekening waar altijd een buffer op staat van pak em beet een maand is een bijna foolproof methode om dit soort dingen te voorkomen.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 14:48:11 #222
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122676055
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 09:11 schreef Grouch het volgende:
Even zien of ik het goed begrijp:

1. Je betaalt in principe per automatische incasso, maar soms staat er op die datum niet genoeg op de rekening omdat vrouwlief dom is, waardoor die incasso mislukt
2. Vrouwlief maakt het bedrag dan altijd alsnog handmatig over
3. Eenmaal deed ze dat verkeerd, waardoor het bedrag nooit bij Obvion aankwam.

Tot dusver snap ik het. Wat ik niet stap is het volgende:

4. Bij alle volgende automatische incassos probeerde Obvion niet de maandtermijn PLUS de achterstand PLUS een eventuele boete voor te laat betalen te incasseren, maar incasseerden ze alleen de maandtermijn.

Waarom doet Obvion zo raar ?
Plus dat ze idd vrijwel zeker de post gewoon naar je oude adres hebben gestuurd...

NB: iets waar je waarschijnlijk nog niet aan gedacht hebt - maar je zal nu een HY BKR codering hebben. Die 5 jaar blijft staan en je leven als je krediet wil afsluiten of van hypotheekaanbieder wil wisselen flink moeilijker zal maken. Dus ik zou daar achteraan gaan..
Je verhaal klopt helemaal inclusief de stappen die je niet begrijpt.
Achter het laatste moeten we idd aangaan...

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:25 schreef Miffy1 het volgende:
Ik snap ook niet helemaal dat je het niet merkt als je in een maand opeens 725 euro meer te besteden hebt. Of jullie moeten echt bakken met geld verdienen, maar dat idee krijg ik niet echt als vrouwlief blijkbaar regelmatig met roodstand en teruggedraaide incasso's te maken heeft.
Roodstand kon juist niet, vandaar de teruggedraaide incasso's.
Maar verder heb je gelijk en daarom ga ik nu die dingen regelen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122676250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Een collega van mij kreeg een automatische incasso van het waterbedrijf voor de hele buurt, stond toen 35K rood.

Incasseren doen ze altijd, mits je nog niet rood stond op het moment van incasseren dacht ik.

Dus rood staan = geen incasso
Dus 1 euro op je rekening en vervolgens een incasso voor 10 euro = wel incasso
ik neem aan dat ze ook de debetrente vergoed hebben? Rood staan is niet echt goedkoop en 35.000 roodstaan kost al gauw 10 euro per dag. Los van het ongemak dat je zelf niets maar dan ook niets meer kunt betalen... Die hadden mij dezelfde dag bij het hoofdkantoor staan :o
pi_122676523
Zit zelf ook bij Obvion en wij krijgen elk jaar in februari een saldo-opgave met het openstaand hypotheekbedrag, betaalde rente enz. voor de belastingaangifte. Heb je dat altijd wel gewoon ontvangen? Indien ja, dan is het wel heel absurd dat ze voor een incassotraject blijkbaar andere adresgegevens gebruiken.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 15:03:40 #225
43556 miss_dynastie
pi_122676550
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:02 schreef Miffy1 het volgende:
Zit zelf ook bij Obvion en wij krijgen elk jaar in februari een saldo-opgave met het openstaand hypotheekbedrag, betaalde rente enz. voor de belastingaangifte. Heb je dat altijd wel gewoon ontvangen? Indien ja, dan is het wel heel absurd dat ze voor een incassotraject blijkbaar andere adresgegevens gebruiken.
Volgens mij staat daar ook op dat daarbij geen rekening is gehouden met eventuele achterstanden in de maandtermijnen.
pi_122676923
Ik bedoelde ook meer als de saldo-opgave elk jaar wel is aangekomen, dat het vreemd is dat ze correspondentie over achterstanden blijkaar naar een oud adres sturen.
  Redactie Frontpage zaterdag 9 februari 2013 @ 15:20:14 #227
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122677065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:54 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

ik neem aan dat ze ook de debetrente vergoed hebben? Rood staan is niet echt goedkoop en 35.000 roodstaan kost al gauw 10 euro per dag. Los van het ongemak dat je zelf niets maar dan ook niets meer kunt betalen... Die hadden mij dezelfde dag bij het hoofdkantoor staan :o
Dat hebben ze geregeld, de debetrente is niet in rekening gebracht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_123209943
Beste Dromer,

Graag ontvangen we je hypotheeknummer of anders je postcode/huisnummer.

Alvast hartelijk dank voor je moeite.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Obvion
#Obvion
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:30:39 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123210042
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:27 schreef Obvion het volgende:
Beste Dromer,

Graag ontvangen we je hypotheeknummer of anders je postcode/huisnummer.

Alvast hartelijk dank voor je moeite.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Obvion
#Obvion
Hahaha. Grapje, zeker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_123210320
Het bestaat wel, maar ik heb wel even 'achter' gevraagd of het een echt account is.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:39:31 #231
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_123210350
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hahaha. Grapje, zeker.
https://www.obvion.nl/Contact.htm

Ze doen wel aan webcare, neem aan dat ze dagelijks meerdere keren op 'Obvion klacht' etc. googelen...
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:44:19 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123210514
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:39 schreef Ludootje het volgende:

[..]

https://www.obvion.nl/Contact.htm

Ze doen wel aan webcare, neem aan dat ze dagelijks meerdere keren op 'Obvion klacht' etc. googelen...
Slechte webcare: topic niet goed gelezen en er staan heen contactgegevens vermeld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_123210675
Beste Dromer,

Bij dezen kan ik u melden dat de genoemde webcare niet de echte is.
Wij ontvangen graag uw gegevens via een persoonlijk bericht op deze site.
Onze excuses voor het ongemak.

Gr gr
De eckte eckte Obvion webcare
pi_123223527
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:27 schreef Obvion het volgende:
Beste Dromer,

Graag ontvangen we je hypotheeknummer of anders je postcode/huisnummer.

Alvast hartelijk dank voor je moeite.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Obvion
#Obvion
Ze letten wel goed op, na ruim 2 weken contact opnemen via de webcare :D :D :D
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_123226211
Gelukkig met een Sisser afgelopen, maar ik dacht even dat het gewoon een oplichter was.

Ik bedoel, net pak aan als gerechtsdeurwaarder, briefje met Obvion logo en een criminele organisatie heeft een paar ton in handen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_123229382
TS; overigens al een update? :)
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 00:02:17 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123229413
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 00:01 schreef destrovel het volgende:
TS; overigens al een update? :)
Het was toch klaar?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:22:23 #238
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_123241436
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 00:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het was toch klaar?
Yep... wel nog wachten op een jaaroverzicht want dat is vooralsnog ook niet aangekomen...
Volgende week maar weer (laten) bellen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:23:05 #239
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_123241455
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:22 schreef Dromer het volgende:

[..]

Yep... wel nog wachten op een jaaroverzicht want dat is vooralsnog ook niet aangekomen...
Volgende week maar weer (laten) bellen.
Jaaroverzicht van Obvion zat bij ons ook pas gisteren in de bus :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:23:36 #240
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_123241474
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:23 schreef MaLo het volgende:

[..]

Jaaroverzicht van Obvion zat bij ons ook pas gisteren in de bus :)
Ah ok. Nog ff geduld dan. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_123242391
Ik heb hem ook pas vandaag gekregen.
pi_123248215
Voor de zekerheid: de Obvion-webcare is daadwerkelijk van Obvion, gezien het registratieadres. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 24 februari 2013 @ 12:01:39 #243
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_123269775
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Slechte webcare: topic niet goed gelezen en er staan heen contactgegevens vermeld.
Oei.. mijn eigen topic niet zo heel goed in de gaten gehouden. Ik heb nu gereageerd met m'n hypotheeknummers erbij. Wel via hun site want ik doe niet aan twitter. (en dat voor een IT'er :+ )

Ik ben benieuwd of ze nog wat ondernemen.. ik heb het idee dat er ergens in hun systeem een fout zit (mijn adres lijkt het omdat hun brieven retour kwamen) en ik vraag me ook nog steeds af waarom ze voor een gemiste halve termijn dergelijke drastische maatregelen nemen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 24 februari 2013 @ 12:10:43 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123270043
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:01 schreef Dromer het volgende:

[..]

Oei.. mijn eigen topic niet zo heel goed in de gaten gehouden. Ik heb nu gereageerd met m'n hypotheeknummers erbij. Wel via hun site want ik doe niet aan twitter. (en dat voor een IT'er :+ )

Ik ben benieuwd of ze nog wat ondernemen.. ik heb het idee dat er ergens in hun systeem een fout zit (mijn adres lijkt het omdat hun brieven retour kwamen) en ik vraag me ook nog steeds af waarom ze voor een gemiste halve termijn dergelijke drastische maatregelen nemen.
Aan wie heb je dat gestuurd?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 24 februari 2013 @ 13:53:20 #245
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_123274465
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Aan wie heb je dat gestuurd?
Op hun site kun je een emailformulier invullen.
De link naar hun reactie in dit topic heb ik toegevoegd aan mijn reactie.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 24 februari 2013 @ 14:00:48 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123274909
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:53 schreef Dromer het volgende:

[..]

Op hun site kun je een emailformulier invullen.
De link naar hun reactie in dit topic heb ik toegevoegd aan mijn reactie.
Ah, ok. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_123407104
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:01 schreef Dromer het volgende:

[..]

Oei.. mijn eigen topic niet zo heel goed in de gaten gehouden. Ik heb nu gereageerd met m'n hypotheeknummers erbij. Wel via hun site want ik doe niet aan twitter. (en dat voor een IT'er :+ )

Ik ben benieuwd of ze nog wat ondernemen.. ik heb het idee dat er ergens in hun systeem een fout zit (mijn adres lijkt het omdat hun brieven retour kwamen) en ik vraag me ook nog steeds af waarom ze voor een gemiste halve termijn dergelijke drastische maatregelen nemen.
Benieuwd hoe ze reageren.
Hou ons op de hoogte!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:50:12 #248
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_124644300
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:17 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze reageren.
Hou ons op de hoogte!
Nou.. uiteindelijk hetzelfde verhaal. Ze zouden onze tussenpersoon (waar we geen contact meer mee hadden) gebeld hebben, maar die kon dat niet bevestigen.

Ik blijf het jammer vinden dat Obvion, ondanks de mooie verhaaltjes op hun site, op basis van een halve vergeten termijn mensen uit hun huis wil zetten zonder mee moeite te doen te achterhalen wat er nou mis is gegaan.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_124694617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:50 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nou.. uiteindelijk hetzelfde verhaal. Ze zouden onze tussenpersoon (waar we geen contact meer mee hadden) gebeld hebben, maar die kon dat niet bevestigen.

Ik blijf het jammer vinden dat Obvion, ondanks de mooie verhaaltjes op hun site, op basis van een halve vergeten termijn mensen uit hun huis wil zetten zonder mee moeite te doen te achterhalen wat er nou mis is gegaan.
Inderdaad een goed voorbeeld van extreem klantonvriendelijk gedrag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')