Kortzichting vind ik een beetje te ver gaan. Ik probeer het alleen de visie op deze casus voor de gemiddelde burger te schetsen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je bent wel erg kortzichting. Je doet nu net alsof de politie bepaald wat er overal gebeurd. Ongelukken, inbraken, enz. Daar kun je nooit fatsoenlijk op inschalen, en als jij dat wel zou kunnen, dan moet je even solliciteren bij de politie. Ik denk dat je met open armen wordt ontvangen.
Misschien hebben ze dus wel ook back-up voor mensen die gaan pauzeren, maar helaas waren er opeens toch nog 5 (bijvoorbeeld) extra telefoontjes van mensen die dus niet graag willen wachten. Dus daarom moeten ze toch snel weer op pad kunnen. Je moet je zwart-wit visie eens even loslaten wat betreft een organisatie zoals de politie.
Welke haat? Iets genuanceerder aub.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:34 schreef Piles het volgende:
Krijgen we dat gezeik weer. Ook een irritatie, onwetendheid en haat tegen de politie.
Dus stel jouw vader/moeder wordt onwel en moet gereanimeerd worden. Dan moeten de agenten die als eerste ter plaatse zijn eerst maar even kijken of ze een parkeervak kunnen vinden in plaats van de auto gewoon bij jou voor de deur op straat te zetten zodat ze gelijk kunnen beginnen met een reanimatie?quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kortzichting vind ik een beetje te ver gaan. Ik probeer het alleen de visie op deze casus voor de gemiddelde burger te schetsen.
Natuurlijk is de politie nodig. Ook als ze even pauze hebben. En natuurlijk kun je zoiets als calamiteiten niet plannen, maar de scheidslijn tussen noodzaak en gemakzucht is wel erg dun. Het is aan de agent (want die weet hoe het werkt) om daar verstandig mee om te gaan. Ze hebben immers nog steeds een publieke taak.
Een kleine moeite om de auto zodanig te positioneren dat niemand er last van heeft én bereikbaarheid te garanderen (dus geen straat of trottoir volledig blokkeren) lijkt mij een fluitje van een cent. En dan hoeft er echt geen calimero-effect (zullie mogen dat wel en ikke niet) aan te pas te komen.
Je trekt het nu iets te ver door. Iemand assisteren bij reanimatie, is wat anders dan een broodje halen bij de lunchbar.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dus stel jouw vader/moeder wordt onwel en moet gereanimeerd worden. Dan moeten de agenten die als eerste ter plaatse zijn eerst maar even kijken of ze een parkeervak kunnen vinden in plaats van de auto gewoon bij jou voor de deur op straat te zetten zodat ze gelijk kunnen beginnen met een reanimatie?
Tja, in een dorp vlakbij mijn werk gaan de 2 agenten gewoon tussendoor lekker naar huis, koffie drinken en what not. Worden ze opgeroepen is het antwoord: "we zullen er zo even heen gaan. " om vervolgens eerst even rustig de koffie op te drinken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat soort drogredenen worden vaker gebruikt.
Situatie: Politieauto staat voor een broodjeszaak op het trottoir vlakbij de deur geparkeerd.
'Als wij worden opgeroepen moeten we snel kunnen handelen, daarom staat het voertuig daar geparkeerd.' Waarmee dus alle mogelijke tegenargumenten in één klap ongeldig worden verklaard.
Dan kun je je alsnog afvragen of betreffende agenten geen pauze kunnen inlassen (en dit doorgeven aan de meldkamer) of dat agenten gewoon 's morgens, net als iedereen, hun eigen lunchpakket kunnen maken om dit soort idioterie te voorkomen...
Ik heb het over parkeren bij een broodjeszaak, geen prio1-situatie.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dus stel jouw vader/moeder wordt onwel en moet gereanimeerd worden. Dan moeten de agenten die als eerste ter plaatse zijn eerst maar even kijken of ze een parkeervak kunnen vinden in plaats van de auto gewoon bij jou voor de deur op straat te zetten zodat ze gelijk kunnen beginnen met een reanimatie?
Ze mogen best meer. Maar uit gemakzucht irritant parkeren valt daar niet onder...quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon accepteren dat de politie meer mag. En mensen die daar niet tegen kunnen moeten maar op een onbewoond eiland gaan wonen.
Hoewel dat laatste niet mogelijk is, maar dat terzijde.
En wie ben jij om te bepalen dat het uit gemakzucht is? Ik ga er gewoon nog steeds vanuit dat het met een goede reden gebeurd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:33 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ze mogen best meer. Maar uit gemakzucht irritant parkeren valt daar niet onder...
Boeit dat wie ik ben? Ik zie het gewoon vaak genoeg dat dat gebeurd....quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En wie ben jij om te bepalen dat het uit gemakzucht is? Ik ga er gewoon nog steeds vanuit dat het met een goede reden gebeurd.
Dat bedoel ik dus. Jij kan dat nooit beoordelen of het wel of niet uit gemakzucht is...quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Boeit dat wie ik ben? Ik zie het gewoon vaak genoeg dat dat gebeurd....
Mistlampen zijn dan ook voor mietjes natuurlijk...quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:47 schreef Marco001 het volgende:
Weet je wat me vanochtend met al die mist trouwens opviel?
Normaalgesproken zie je best veel auto's met mistlampen aan rijden terwijl het helder is; nu mochten ze eindelijk een keer de mistlampen aan(en was het ook wel nodig) en had niemand ze aan.
Idd dè bevestiging hoe het met de rijvaardigheid van autorijdend Nederland gesteld is. Stuk voor stuk zijn het perfecte chauffeurs, ze kunnen alles, durven alles, weten alles... zolang het droog is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mistlampen zijn dan ook voor mietjes natuurlijk...![]()
Wat mij opviel: 1 f&îng centimertje sneeuw in NL; en het halve NLwegdek is alweer befile-d.
doet me denken aan mijn stage in Finland, waar ik een buschauffeur had die in de winter driftend over de rotonde´s en kruisingen gaan en ondertussen rustig een broodje aan het eten zijn..quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Idd dè bevestiging hoe het met de rijvaardigheid van autorijdend Nederland gesteld is. Stuk voor stuk zijn het perfecte chauffeurs, ze kunnen alles, durven alles, weten alles... zolang het droog is.
Wat jij wilt gastquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Jij kan dat nooit beoordelen of het wel of niet uit gemakzucht is...
Kon je dan niet even opzij gaan met je tram?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik irriteer me echt dood aan weggebruikers die 40 meter aan witte tram gewoon niet opvallen
Vandaag een aanrijding gehad waarbij de auto mijn voertuig bij de 3e deur probeerde binnen te dringen ( dus 20 meter vanaf de neus) en doodleuk verklaren dat ik vanuit het niets opdook en er ineens was
Ze hadden mijn stuur gestolenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kon je dan niet even opzij gaan met je tram?
Las het later pas. My bad.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb het over parkeren bij een broodjeszaak, geen prio1-situatie.
Hoe loopt zoiets af dan? Politie erbij, situatieschets enzo, en kreeg jij gelijk of die ander?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik irriteer me echt dood aan weggebruikers die 40 meter aan witte tram gewoon niet opvallen
Vandaag een aanrijding gehad waarbij de auto mijn voertuig bij de 3e deur probeerde binnen te dringen ( dus 20 meter vanaf de neus) en doodleuk verklaren dat ik vanuit het niets opdook en er ineens was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |