Ja, het lijkt altijd wel mooi bij die hufters, das het probleemquote:
Er staat echter niet dat die Familiekortingen (tot maximaal 9 personen) ook 10 euro per vlucht zijn. Zou goed kunnen dat het wel zo is, maar helemaal duidelijk vind ik het niet.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tot maximaal 9 personen als ik dit goed lees
http://wizzair.com/nl-NL/travel_services/Wizz_Xclusive_Club
Je bespaart inderdaad 140 euro in totaal, maar je moet het wel tegelijk boeken, dus in een reservering.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
en voor mezelf en 6 vrienden. Dit levert dan toch een besparing bij lidmaatschap op van 7*2*10= 140 euro op een aanmeldingsbedrag van 30 euro of mis ik iets?
In dit hypothetische geval, je bent zelf verantwoordelijk voor de terugreis.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:54 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb nog ene hypothetische vraag. Stel je gaat naar New York en op de terug weg naar huis mis je door je eigen schuld het vliegtuig. Te laat weggegaan, geen rekening gehouden met drukte, verslapen you name it.
Dat ticket ben je dan natuurlijk kwijt, maar wat als je dan geen geld meer hebt om een ticket te kopen voor een eventuele volgende vlucht. Wordt je er dan uitgezet en verhalen ze later de kosten op jou?
Het gaat om de eerste naam zoals deze in je paspoort staat, dus ook al heet je Jan Peter, dan is de eerste naam Jan genoeg.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:10 schreef Fuzzer het volgende:
Tix.nl maakt mij onzeker![]()
Heb een paar weken terug 3 vliegtickets geboekt. Gegevens ingevuld, waar dus werd gevraagd naar je "eerste voornaam" verder niet bij nagedacht en dus mijn eerste voornaam ingevuld (ik heb 2 voornamen, dus geen doopnaam ofzo, echt twee voornamen) Alles eenmaal ingevuld en toen ging ik twijfelen want zo staat het dus niet in mijn paspoort. Ik dus bellen, kon een probleem zijn, dus mevrouw zou het wel eventjes veranderen. Maar mijn e-tickets had ik dus al ontvangen, waar alleen mijn eerste voornaam op staat, dus ik mailen (ivm wachtrij telefoon), het hele verhaal erbij en ook dat het al veranderd zou zijn, krijg ik een mail terug, nee is geen probleem, alleen je eerste voornaam is genoeg!
Kon op internet ook niet veel zinnigs vinden, allemaal verschillende antwoorden, dus met goede hoop over een tijdje naar het vliegveld en hopen op het beste
Ah, da's goed om te horen. Bedankt!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het gaat om de eerste naam zoals deze in je paspoort staat, dus ook al heet je Jan Peter, dan is de eerste naam Jan genoeg.
Over het algemeen zal een maatschappij niet zoveel moeite hebben met de naam Jan Peter als ingevulde voornaam, zeker als het vertrek is van een Nederlandse luchthaven omdat men de taal spreekt en begrijpt dat dit 'één' naam is, echter bij niet Nederlandstalige landen kan dit al vragen oproepen, dus beter is het enkel en alleen de eerste voornaam in te vullen.
Ik denk dat 50% van de Nederlanders een roepnaam heeft die niet gelijk is aan de eerste naam in het paspoort. Het zou routine moeten worden om de paspoortnaam in te vullen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:31 schreef Roger_ het volgende:
ik heb trouwens zo'n lekker geval, mijn eerste doopnaam is niet gelijk aan mijn roepnaam. dat maakt het soms warrig. En het is een paar keer fout gegaan. Maar doordat ik gewoon online in checkte met de boekingscode , nooit problemen gehad .
Als je ellende kan voorkomen, moet je het vooral doen, maar, als je twijfelt. je kan het zo proberen.
Ik ben lid geweest. En ja, het bovenstaande klopt.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Iemand hier lid van de WizzAir Discount Club?
Kun je bij boeken voor 3 tientjes lid van worden, en dan 10 euro per vlucht korting krijgen.
Ik moet een boeking doen voor mezelf en 6 vrienden. Dit levert dan toch een besparing bij lidmaatschap op van 7*2*10= 140 euro op een aanmeldingsbedrag van 30 euro of mis ik iets?
Ook wanneer je de voornaam op de plek van de achternaam en vice versa invult dan worden wijzigingen over het algemeen nog wel kosteloos gedaan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik denk dat 50% van de Nederlanders een roepnaam heeft die niet gelijk is aan de eerste naam in het paspoort. Het zou routine moeten worden om de paspoortnaam in te vullen.
Ik heb wel eens een typefout gemaakt in m'n naam, toen ook maar gebeld en het was meteen opgelost: minder dan drie fouten in de naam werd geaccepteerd (was bij Tiger Airways, dus onderdeel Singapore Airlines).
Je maakt het weer nodeloos ingewikkeld. De eerste voornaam zoals die in je paspoort staat is ALTIJD goed en voldoende, bij elke maatschappij.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:31 schreef kurk_droog het volgende:
Ik twijfel altijd over die namen. Bij Ryan Air en dergelijke moet het 1 op 1 gelijk zijn met je paspoort dus ook doopnamen maar toen ik laatst boekte bij cheaptickets.nl voor argentinie en brazilie stond er expliciet vermeld om alleen de voornaam te gebruiken en doopnamen weg te laten... :/
Onzin je hoeft helemaal niet al je doopnamen te vermelden bij Ryanair.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:31 schreef kurk_droog het volgende:
Ik twijfel altijd over die namen. Bij Ryan Air en dergelijke moet het 1 op 1 gelijk zijn met je paspoort dus ook doopnamen maar toen ik laatst boekte bij cheaptickets.nl voor argentinie en brazilie stond er expliciet vermeld om alleen de voornaam te gebruiken en doopnamen weg te laten... :/
Onzin. Gewoon je eerste voornaam en daarna je achternaam zoals het in je paspoort staat. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:31 schreef kurk_droog het volgende:
Ik twijfel altijd over die namen. Bij Ryan Air en dergelijke moet het 1 op 1 gelijk zijn met je paspoort dus ook doopnamen maar toen ik laatst boekte bij cheaptickets.nl voor argentinie en brazilie stond er expliciet vermeld om alleen de voornaam te gebruiken en doopnamen weg te laten... :/
quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:53 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Onzin je hoeft helemaal niet al je doopnamen te vermelden bij Ryanair.
Nog leuker verhaalquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:16 schreef kurk_droog het volgende:
[..]Leuk verhaal maar ik heb het meegemaakt dat daar gezeik over kwam...
Kan veel veranderen in 2 jaar maar dat iedereen meteen roept dat het onzin is terwijl ik het zelf gezien heb bij een maatjequote:
Het moet onzin zijn geweest want de officiële regel is dat enkel en alleen de eerste naam van het paspoort hoeft en moet worden gebruikt, of dit een roepnaam en / of doopnaam is maakt niet uit, alleen de eerste naam moet vermeld worden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kan veel veranderen in 2 jaar maar dat iedereen meteen roept dat het onzin is terwijl ik het zelf gezien heb bij een maatje
Ik vlieg al vele vele jaren met zowel low-cost als normale airliners. Echt nog nooit problemen mee gehad terwijl ik ook meerdere namen heb.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kan veel veranderen in 2 jaar maar dat iedereen meteen roept dat het onzin is terwijl ik het zelf gezien heb bij een maatje
Vertel eens precies wat er gebeurd is? Met de betreffende namen erbij?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kan veel veranderen in 2 jaar maar dat iedereen meteen roept dat het onzin is terwijl ik het zelf gezien heb bij een maatje
Het was ook niet heel bijzonder hoorquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:39 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Vertel eens precies wat er gebeurd is? Met de betreffende namen erbij?
Maar wel fout. Bij Ryanair zou je het hebben kunnen schuddenquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het was ook niet heel bijzonder hoorHij had alleen die voornaam op het ticket en dat mens zat te zeiken dat het niet 1:1 klopte met het paspoort waar doopnamen stonden..meer niet.
Geen direct antwoord op je vraag, maar: als je eenmaal 1 keer bent goedgekeurd door de douane, wordt je sneller een 2e keer ook goedgekeurd, en de meeste maatschappijen kun je voor een prikkie (een 50 dollar ofzo) op een latere vlucht geboekt worden als er plaats is.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:52 schreef Essiejj het volgende:
Even een vraag met betrekking tot overstappen.
Ik vlieg deze zomer naar Phoenix in Arizona met een overstap in Minneapolis, daar moet ik door de douane heen. Vorig jaar ging dat niet helemaal goed, ze dachten dat ik werk kwam zoeken enzo enfin na een halfuur ondervragingen van boos kijkende douane-ambtenaars (of hoe ze ook heten) mocht ik gelukkig door. Nu ga ik dit jaar dus weer, maar ik heb dit keer maar 2 uur overstap tijd, stel dat mijn vliegtuig vertraging heeft en ze mij weer een VIP-behandeling geven op het vliegveld en ik mis mijn aansluiting daardoor, zijn zij dan verplicht iets te regelen voor je? Of is het mijn verantwoordelijkheid?
Zou wel heel fijn zijnquote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:07 schreef Tanin het volgende:
[..]
Geen direct antwoord op je vraag, maar: als je eenmaal 1 keer bent goedgekeurd door de douane, wordt je sneller een 2e keer ook goedgekeurd, en de meeste maatschappijen kun je voor een prikkie (een 50 dollar ofzo) op een latere vlucht geboekt worden als er plaats is.
Neemt niet weg dat het fijn zou zijn als iemand positief antwoord voor je heeft
Als ze dat regelen is het wel relaxed. Dat is idd ook een punt, de immigratie rijquote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:07 schreef 18konijn het volgende:
Mijn broer had iets dergelijks laatst aan de hand in de VS, bij een overstap van twee uur vanuit Nieuw-Zeeland in San Francisco. De rij bij de immigratie was zo lang dat hij de aansluitende vlucht miste en pas anderhalve dag later verder kon omdat alle geschikte vluchten naar Europa vol zaten. Hij had een Air New Zealand/KLM-ticket. Bij de servicebalies zeiden ze dat hij alle kosten voor logies en eten zelf moest betalen (de overboeking op een latere vlucht was wel gratis) . Later heeft hij bij de KLM een rekening voor de verblijfskosten ingediend en alsnog alles vergoed gekregen.
Ben je destijds overgebracht naar zo'n andere ruimte (waar ook nog andere mensen zitten te wachten, veelal Zuid-Amerikanen, Afrikanen en tulbanden?) of is dat interview aan de balie gegaan? Die aparte ruimte (in vaktermen "secondary" genaamd) zal je altijd mogen bezoeken bij binnenkomst in de VS, als je er eenmaal een keer bent geweest. Is puur een bureaucratisch iets. Dit werd mij verteld door een kennis die daar werkt. Ik kan het trouwens weten, ik mag ook altijd naar secondary als ik in de VS aankom.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:52 schreef Essiejj het volgende:
Even een vraag met betrekking tot overstappen.
Ik vlieg deze zomer naar Phoenix in Arizona met een overstap in Minneapolis, daar moet ik door de douane heen. Vorig jaar ging dat niet helemaal goed, ze dachten dat ik werk kwam zoeken enzo enfin na een halfuur ondervragingen van boos kijkende douane-ambtenaars (of hoe ze ook heten) mocht ik gelukkig door. Nu ga ik dit jaar dus weer, maar ik heb dit keer maar 2 uur overstap tijd, stel dat mijn vliegtuig vertraging heeft en ze mij weer een VIP-behandeling geven op het vliegveld en ik mis mijn aansluiting daardoor, zijn zij dan verplicht iets te regelen voor je? Of is het mijn verantwoordelijkheid?
Was het maar zo'n feest. Als je eenmaal een keer in secondary hebt gezeten mag je daar bij je volgende bezoeken (meestal) ook naartoe. Dit in het kader van de veiligheid en bureaucratische rompslomp.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:07 schreef Tanin het volgende:
[..]
Geen direct antwoord op je vraag, maar: als je eenmaal 1 keer bent goedgekeurd door de douane, wordt je sneller een 2e keer ook goedgekeurd, en de meeste maatschappijen kun je voor een prikkie (een 50 dollar ofzo) op een latere vlucht geboekt worden als er plaats is.
Niet lullig bedoeld, maar heb je een kleurtje? Ik was echt in een mum van tijd door de controle heen (was voor de rest van de passagiers uitgelopen en zat al op de bagage te wachten toen nummer 3 bij de balie aankwam)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:57 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Zou wel heel fijn zijnMaak me er nog best druk om, had het vorig jaar ook eigenlijk niet verwacht, en die mensen zijn best intimiderend. Zo hebben ze bijvoorbeeld ook alle sms'jes tussen mij en mijn vriend gelezen.
[..]
Als ze dat regelen is het wel relaxed. Dat is idd ook een punt, de immigratie rij
Ah sorry, ik ging uit van gesprek aan de balie zeg maar (verhaal weet ik van vrienden), maar die "regel" van de secondary kende ik niet, is mooi klote danquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Als je eenmaal een keer in secondary hebt gezeten mag je daar bij je volgende bezoeken (meestal) ook naartoe. Dit in het kader van de veiligheid en bureaucratische rompslomp.
Hoeft niet per sé een kleurtje te zijn. Vaak mag je naar secondary als ze vermoeden dat je werk komt zoeken in de VS. In secondary onderzoeken ze dan wat beter of je daadwerkelijk toerist bent. Soms kan dat aan hele andere dingen liggen. Zo is er een keer een blanke vrouw uit Australië uit de rij gehaald omdat ze haar koksmessen bij zich had. Naar eigen zeggen om te koken voor vrienden. Toch vonden ze het risico dat ze daar kwam om werk te zoeken te groot en hebben ze haar teruggestuurd naar Oz.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:06 schreef Tanin het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar heb je een kleurtje? Ik was echt in een mum van tijd door de controle heen (was voor de rest van de passagiers uitgelopen en zat al op de bagage te wachten toen nummer 3 bij de balie aankwam)
Nee, daar zijn ze niet aan toegekomen, en dat is ook helemaal niet wat Homeland security in de VS wil, want minder secondary betekent minder budget nodig omdat er minder kosten gemaakt worden, en in de VS wil men vooral de budgetten houden voor de eigen toko, want hoe meer budget, hoe meer mensen in dienst, en vooral hoe belangrijker.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Ze willen trouwens wel een slag gaan maken om mensen die een keer zijn aangemerkt voor secondary en daarna toch de VS in zijn gekomen uit het 'automatisch naar secondary-systeem' te halen, maar of ze daar al aan toe gekomen zijn is nog maar de vraag.
En... zo werkt het natuurlijk bij elke overheidsorganisatie in elk land waar ook ter wereld. Er is totaal geen intrinsieke motivatie om zaken efficienter te doen. Het enige dat helpt is wanneer de (lokale) overheid zegt: "uw budget voor volgend jaar gaat sowieso omlaag en u ziet maar hoe u dezelfde taken uit blijft voeren".quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze niet aan toegekomen, en dat is ook helemaal niet wat Homeland security in de VS wil, want minder secondary betekent minder budget nodig omdat er minder kosten gemaakt worden, en in de VS wil men vooral de budgetten houden voor de eigen toko, want hoe meer budget, hoe meer mensen in dienst, en vooral hoe belangrijker.
Hmm als jij 4 maanden gaat (langer dan 90 dagen) heb jij per se al een visum nodig dunkt me? Dus een groot gedeelte van de screening wordt al gedaan bij het consulaat hier.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga over 5 weken naar de VS voor stage voor 4 maanden en heb de brief van de instantie in mijn paspoort zitten om dit soort dingen zo veel mogelijk te voorkomen als ik in Phoenix aankom.
In elk land ter wereld heeft degene die je toelaat, of eigenlijk de dienstdoende manager, het laatste woord of je wel of niet toegelaten wordt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:25 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Hmm als jij 4 maanden gaat (langer dan 90 dagen) heb jij per se al een visum nodig dunkt me? Dus een groot gedeelte van de screening wordt al gedaan bij het consulaat hier.
Aan de andere kant, ze zeggen altijd dat de immigratie officier in de US de laatste beslising neemt, maar als jij al een visum hebt plus wat ondersteunende papieren van die instatntie dan zullen ze daar niet zo moeilijk over doen. (ze snappen zelf ook wel wat de echte risico groepen zijn, gelukkig voor ons staan Nederlanders nu niet echt hoog op zo'n lijst)
Je kunt er niks aan doenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:35 schreef Essiejj het volgende:
Klinkt hoopvol![]()
Ze dachten idd dat ik werk zocht vorig jaar. Maar lieten me gelukkig er wel door. Begin me nu al druk te maken terwijl het nog 4 maanden duurt voor ik ga
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je kunt er niks aan doengelukkig is de tweede vlucht een binnenlandse vlucht, die gaan wellicht vaker?
Maar dat zal wel gebeuren, toch? Je bent de vorige keer ook toegelaten, en je bent gewoon weer vertrokken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:47 schreef Essiejj het volgende:
[..]Gelukkig wel, maar dan moeten ze me eerst binnenlaten
%quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat zal wel gebeuren, toch? Je bent de vorige keer ook toegelaten, en je bent gewoon weer vertrokken.
Je kunt alleen je vlucht missen...
WTC rekent in ieder geval ¤59,95 'customer service charge'quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:20 schreef Roger_ het volgende:
Ik probeerde net een vlucht te boeken, kwam er op uit dat wtc.nl de goedkoopste was, ticket kostte volgens de opgaaf 810,- als ik eenmaal wil gaan betalen , kost de betreffende vlucht in eens 890,- .
Uiteraard niet betaald. Heeft iemand nog meer ervaring met dit?
[ afbeelding ]
WTC heeft nogal een vreemde kostenopbouw, goedkope tickets aanbieden, maar boekingskosten, customer service charge en ticket tax komen er vaak bovenop.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
WTC rekent in ieder geval ¤59,95 'customer service charge'hoewel daar weer '30 euro 30 jaar sale' af zou moeten gaan, en dat verklaart nog niet het verschil van 80 euro.
Bij Singapore Airlines zelf betaal je ¤830 voor dezelfde vlucht, zonder vreemde toeslagen.
Correct. En je het kan liften in het ruim boven je hoofd.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
mits het binnen de afmetingen past
Je hebt vaak van die controle 'bakken' waar je tas in moet kunnen, die worden steekproefsgewijs gebruikt om te controleren dat mensen geen grotere bagage meenemen dan de toegestane afmetingen. Ondanks dat je tas als hij vrij groot is dan prima in de locker past in het vliegtuig, past hij dan niet in dat ding, dus daar moet je wel even op letten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Correct. En je het kan liften in het ruim boven je hoofd.
Oke, maar als ik me hou aan de afmetingen die op BA staan, dan past hij toch ook door die bakken? Overigens, Ik moet wat kleren mee. En een fohnquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:29 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je hebt vaak van die controle 'bakken' waar je tas in moet kunnen, die worden steekproefsgewijs gebruikt om te controleren dat mensen geen grotere bagage meenemen dan de toegestane afmetingen. Ondanks dat je tas als hij vrij groot is dan prima in de locker past in het vliegtuig, past hij dan niet in dat ding, dus daar moet je wel even op letten.
4 dagenquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien meer belangrijk: hoe lang ga je op vakantie?
Het is meer dat het me sterk lijkt dat een vakantie-tas van 23kg aan de afmetingen voldoet. Dus tenzij je een rugtas met een 15kg zware halter meeneemt is het handig dat je daar op let.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke, maar als ik me hou aan de afmetingen die op BA staan, dan past hij toch ook door die bakken? Overigens, Ik moet wat kleren mee. En een fohnthat's it. Kom je toch nooit aan de 23kg, laat staan 10kg
En anders mag ik naast die 23kg ook nog een koffer meenemenMaar 23kg is best veul! En die afmetingen zijn ook best groot geloof ik.
Your main piece of hand baggage is up to the dimensions 56cm x 45cm x 25cm (22in x 18in x 10in), including the handle, pockets and wheels.
Your bag must fit into the bag gauge, available at the check-in area.
Nou, daar laat ik MikeyMo wel induiken
checkquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het is meer dat het me sterk lijkt dat een vakantie-tas van 23kg aan de afmetingen voldoet. Dus tenzij je een rugtas met een 15kg zware halter meeneemt is het handig dat je daar op let.
Een normaal formaat sporttas zou dan voldoende moeten zijnquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
4 dagendus ik heb ook niet zoveel nodig.
ff in Londen kijken.
Preciesquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een normaal formaat sporttas zou dan voldoende moeten zijn2 paar broeken (1 aan), wat shirts, sokken, ondergoed en een toilettas.
Welk airport? en wat is je vliegroute?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met overstappen in Rusland? Ik ga waarschijnlijk naar Japan in augustus en het scheelt ongeveer 600-700 euro als ik één keer overstap. Ik heb zelf nog nooit overgestapt, laat staan in een land als Rusland.
Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als annuleren meer kost dan de prijs van je vliegticket, dan heeft het allemaal niet zoveel zin om er achteraan te gaan zeker?
Ja, low cost carrier enzoquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:24 schreef XL het volgende:
[..]
Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?
Ik merkte het, dacht zo goede ervaringen te hebben met deze sites, en verwachtte iets van 15 tot 20 euro kwijt te zijn aan dit soort kosten, maar dat was tot mijn schrik effe wat anders, kwam trouwens zelf in eerste instantie bij Singapore Airlines duurder uit, maar nu idd , zo juist van 832,- geboekt. tnxquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
WTC rekent in ieder geval ¤59,95 'customer service charge'hoewel daar weer '30 euro 30 jaar sale' af zou moeten gaan, en dat verklaart nog niet het verschil van 80 euro.
Bij Singapore Airlines zelf betaal je ¤830 voor dezelfde vlucht, zonder vreemde toeslagen.
Ik heb dan geen ervaring met Ethiopian , maar ik heb eens geneusd tussen de reviews, wat ik zo zie moet je niet echt er van uit gaan dat onder weg de bodem er onder uit valt, dat er achter in de kabine een aantal kisten met kippen staan, en de geiten door de gang lopen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:03 schreef Thorb het volgende:
Iemand ervaring met Ethiopian Airlines (reviews op internet zijn op zijn zachst gezegd wisselend, ben benieuwd wat mensen hier vinden)?
Zoals eerder al gezegd: lowcost carriers.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:24 schreef XL het volgende:
[..]
Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |