abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:59:55 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122526023

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 06-02-2013 14:46:35 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:00:09 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122526037
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:53 schreef Onama het volgende:

[..]

Ik snap wel waar dat idee vanaf komt, al kan ik er zelf niks over zeggen want ik heb ze nog nooit aan mijn voeten gehad. Maar wat me opvalt is dat ze inderdaad erg op kleur en uiterlijk van hun schoenen adverteren, terwijl dat eigenlijk niks zou moeten boeien zolang ze goed lopen. Ben vandaag met een knalgeel/blauw paar naar huis gegaan, een combo die ik zelf niet erg geslaagd vond, maar ze zaten lekker, dus waarom niet.
Ja dat ook, maar ook gewoon de prijs in tegenstelling tot minuzos of Asics bv. En dan zijn die van nike nog vrij "simpele" schoenen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_122526074
Waar kan ik trouwens de OP vinden? Ik wou het topic sluiten maar had geen idee hoe dat moest....
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_122526352
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:00 schreef Onama het volgende:
Waar kan ik trouwens de OP vinden? Ik wou het topic sluiten maar had geen idee hoe dat moest....
Tis een reeks, dus de OP wordt automatisch ingevuld. Als je in het vorige topic kijkt, staat er een knop ergens met "open nieuw deel". Dat doet alle magie.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_122526402
Lekker getraind, pittige interval, maar ik kon het tempo constant houden :)
pi_122526423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:04 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Tis een reeks, dus de OP wordt automatisch ingevuld. Als je in het vorige topic kijkt, staat er een knop ergens met "open nieuw deel". Dat doet alle magie.
Thanks, goed om te weten. Lees normaal alleen mee op Fok.
The sun in your Eyes
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:05:34 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122526424
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:00 schreef Onama het volgende:
Als je de laatste post hebt dan kun je daarna op "open nieuw deel" klikken en dan maakt hij nieuw topic, verhoogt hij automatisch het nummer en kun je nieuwe topic titel maken.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:06:09 #8
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122526469
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:04 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Wat slim zegt.
pi_122527213
Hardlooptopic gaat hard.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:18:30 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122527250
What's in a word
F means you're fucked
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:19:17 #11
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122527301
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:18 schreef YUR het volgende:
What's in a word
Letters.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:19:33 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122527320
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb altijd het idee dat Nike ook niet echte echte hardloopschoenen zijn.
Dat heb ik precies hetzelfde.. en raad eens waar ik vrijdag mee thuis kwam?

SPOILER
Ze liepen het lekkerst, ze waren het lelijkst en ik vind Nike een stom merk :(
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:34:04 #13
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_122528213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:19 schreef uniekhoorn het volgende:
SPOILER
Lekkerst en stom? Contradictie much? ;)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:34:19 #14
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_122528226
quote:

[..]

SPOILER
Had je geen keuze in andere merken/modellen/kleuren?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_122528308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:34 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen als de schoen goed loopt?
The sun in your Eyes
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:36:28 #16
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_122528357
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:35 schreef Onama het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen als de schoen goed loopt?
idd

Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_122528397
Ben dus niet de enige met die kronkel in mijn hoofd. Ik kom daarddoor ook vrijwel niet meer bij run2day, het lijkt wel een nike store daar en voor de rest bijna niks anders. Voor de rest ben ik absoluut niet merk vast.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:39:45 #18
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122528541
quote:

[..]

SPOILER
Als ze goed zitten dan moet je ze nemen. Als de volgende x nikes goed zitten dan worden het nikes.
pi_122528555
Ik kwam vandaagnog iemand beginnend met hardlopen tegen op zijn nike airmax, sweapants en bijpassende trui.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:41:05 #20
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122528623
Ik ga volgende keer naar step one in Borne.
pi_122530211
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik kwam vandaagnog iemand beginnend met hardlopen tegen op zijn nike airmax, sweapants en bijpassende trui.
Ik werd op de baan voorbij gesneld door een koter van 10 jaar oud, terwijl ik 15 km/h liep :')
pi_122530476
quote:
Op de schoenen na best een prima outfit als je snel flink wilt afvallen (topsporters doen het vaak met vuilniszak om etc.)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_122530769
quote:
Tsja, voor iemand met jouw ervaring is dat natuurlijk vrij grappig om aan te zien. Maar toen ik begon had ik ook nog geen goede trainingsbroek en ben ik maar in een oude pyjamabroek gaan rennen. Kwam er vrij snel achter dat dat niet geweldig werkte, maar ik had die dag motivatie en wou echt gaan. Dat ik op dat moment geen geschikte kleding had maakte mij niks uit. Had het begin al te lang uitgesteld "omdat ik geen goede kleding had".
The sun in your Eyes
pi_122531661
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:41 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ga volgende keer naar step one in Borne.
Ik ga er morgen heen :Y Voetscan laten maken om te kijken of ik wel de juiste schoenen heb (hoop het wel want ze zijn nog geen half jaar oud }:| ) en zo ja welke aanpassingen er nog zouden moeten komen. :) En dan weer lekker rennen. *O* Weinig tijd/energie/motivatie gehad afgelopen week maar ik ga jullie hier weer lekker lastig vallen *)
pi_122531950
Ik heb me ingeschreven voor de Batavierenrace (die is eind april), en ik ben eigenlijk wel zo fanatiek dat ik een goede tijd wil lopen. Ik heb jaren geleden wel op atletiek gezeten, en toen had ik wel een goede conditie, maar ik zit nu op voetbal. Helaas wordt er zo goed als niet getraind en is mijn conditie dus vrij bagger. De afstanden variëren (voor heren) van 5 tot iets meer dan 10 km. Ik wil graag mijn conditie weer op peil krijgen. Ik zie al bij de persoonlijke records staan dat wat mensen hier wat meer dan 20 minuten over 5km doen, en rond de 40-50 minuten over 10 km. Ik had het idee om gewoon een mooie route uit te zoeken van rond de 10 km om te kijken of ik het überhaupt uithou, en dan mijn tijd verbeteren.

Is dit een beetje goede trainingsmethode, of zou je beter eerst een bepaalde afstand op een bepaald tempo kunnen lopen, en dan de afstand opvoeren? Of iets heel anders natuurlijk.
pi_122532548
Die tijden die jij noemt zijn erg snel, 5 kilometer net boven de 20 minuten is toch wel een behoorlijke prestatie als je van jezelf zegt dat je conditie vrij bagger is.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:40:41 #27
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122532626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op de schoenen na best een prima outfit als je snel flink wilt afvallen (topsporters doen het vaak met vuilniszak om etc.)
Alleen werkt dat niet. Het enige wat je dan verliest is meer vocht. Wat je erna weer bij moet drinken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ga er morgen heen :Y Voetscan laten maken om te kijken of ik wel de juiste schoenen heb (hoop het wel want ze zijn nog geen half jaar oud }:| ) en zo ja welke aanpassingen er nog zouden moeten komen. :) En dan weer lekker rennen. *O* Weinig tijd/energie/motivatie gehad afgelopen week maar ik ga jullie hier weer lekker lastig vallen *)
Mijn broer is er ook geweest nadat hij bij de dokter was geweest vanwege scheenbeenklachten.
pi_122532680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:13 schreef Onama het volgende:

[..]

Tsja, voor iemand met jouw ervaring is dat natuurlijk vrij grappig om aan te zien. Maar toen ik begon had ik ook nog geen goede trainingsbroek en ben ik maar in een oude pyjamabroek gaan rennen. Kwam er vrij snel achter dat dat niet geweldig werkte, maar ik had die dag motivatie en wou echt gaan. Dat ik op dat moment geen geschikte kleding had maakte mij niks uit. Had het begin al te lang uitgesteld "omdat ik geen goede kleding had".
O nee hoor die outfit begrijp ik nog wel. Ik heb in het begin ook niet de geschikte kleding gehad.Ik kreeg ook altijd last van mijn schouders. Nu weet dat door het katoen kwam. Het ging me voornamelijk om de schoenen. Het was alleen maar om het plaatje te schetsen.
pi_122532823
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:40 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Alleen werkt dat niet. Het enige wat je dan verliest is meer vocht. Wat je erna weer bij moet drinken.

[..]

Mijn broer is er ook geweest nadat hij bij de dokter was geweest vanwege scheenbeenklachten.
En toen? Geholpen en van de klachten af nu?
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 22:48:29 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_122533151
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De vuilniszakmethode maakt dat je veel vocht verliest. Dat lijkt gewicht, maar dat moet je weer aanvullen. Pretty useless dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122533188
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:00 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja dat ook, maar ook gewoon de prijs in tegenstelling tot minuzos of Asics bv. En dan zijn die van nike nog vrij "simpele" schoenen.
Toch lopen de meeste pro's de marathon op nikes...

edit: tenminste, dat meen ik me te herinneren

[ Bericht 2% gewijzigd door Saysem op 05-02-2013 22:55:47 ]
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 22:50:42 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_122533311
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ben dus niet de enige met die kronkel in mijn hoofd. Ik kom daarddoor ook vrijwel niet meer bij run2day, het lijkt wel een nike store daar en voor de rest bijna niks anders. Voor de rest ben ik absoluut niet merk vast.
Herken ik niet van de run2day hier. Die hebben een hele Saucony-muur gemaakt in de winkel :9 Nike heeft net een hoekje.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122533482
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Herken ik niet van de run2day hier. Die hebben een hele Saucony-muur gemaakt in de winkel :9 Nike heeft net een hoekje.
Check. Kan me niet eens herinneren dat ze Nike hadden uberhaupt. Saucony, Asics, Brooks volgens mij vooral..
pi_122533657
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:30 schreef kutkloon7 het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor de Batavierenrace (die is eind april), en ik ben eigenlijk wel zo fanatiek dat ik een goede tijd wil lopen. Ik heb jaren geleden wel op atletiek gezeten, en toen had ik wel een goede conditie, maar ik zit nu op voetbal. Helaas wordt er zo goed als niet getraind en is mijn conditie dus vrij bagger. De afstanden variëren (voor heren) van 5 tot iets meer dan 10 km. Ik wil graag mijn conditie weer op peil krijgen. Ik zie al bij de persoonlijke records staan dat wat mensen hier wat meer dan 20 minuten over 5km doen, en rond de 40-50 minuten over 10 km. Ik had het idee om gewoon een mooie route uit te zoeken van rond de 10 km om te kijken of ik het überhaupt uithou, en dan mijn tijd verbeteren.

Is dit een beetje goede trainingsmethode, of zou je beter eerst een bepaalde afstand op een bepaald tempo kunnen lopen, en dan de afstand opvoeren? Of iets heel anders natuurlijk.
Niet focussen op de snelheid. Eerst eventueel met schema ervoor zorgen dat je die 5 kilometer lekker kan lopen. Daarna zou wat vaart er inkunnen brengen en tergelijkertijd je afstanden wat vergroten tot je op de 10 zit.

5 km is voor de meeste beginners zonder conditie al heel erg ver.
pi_122533715
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is in de binnenstad van utrecht.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:21:46 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_122535044
Zo, lekkere intervaltraining achter de rug met de loopgroep. Qua uitdaging heel erg te doen én zonder stijve rug gelopen *O* Morgen weer planken :P

Ben trouwens gevraagd als nieuw bestuurslid van mijn hardloopvereniging :D

moet ik ff over nadenken
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:27:58 #37
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122535353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:43 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

En toen? Geholpen en van de klachten af nu?
Hij liep te grote afstanden dus van de dokter mocht hij eerst 2 weken niet lopen en werd aangeraden erheen te gaan. Daar heeft hij nagenoeg dezelfde Asics als mij aangemeten gekregen + een schema meegekregen. Het gaat hem nu beter af.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:32:02 #38
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122535540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:21 schreef Quoi het volgende:
Zo, lekkere intervaltraining achter de rug met de loopgroep. Qua uitdaging heel erg te doen én zonder stijve rug gelopen *O* Morgen weer planken :P

Ben trouwens gevraagd als nieuw bestuurslid van mijn hardloopvereniging :D

moet ik ff over nadenken
Ik ook weer. Naar het werk en terug ;)
pi_122535588
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Niet focussen op de snelheid. Eerst eventueel met schema ervoor zorgen dat je die 5 kilometer lekker kan lopen. Daarna zou wat vaart er inkunnen brengen en tergelijkertijd je afstanden wat vergroten tot je op de 10 zit.

5 km is voor de meeste beginners zonder conditie al heel erg ver.
Ik hoop dat ik 5 km wel trek. Bij een wedstrijd ben ik ook 2 keer drie kwartier aan het lopen (ja ik begrijp dat dat anders is, maar ik hoop eigenlijk dat 5 km daarbij meevalt).
pi_122535773
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Check. Kan me niet eens herinneren dat ze Nike hadden uberhaupt. Saucony, Asics, Brooks volgens mij vooral..
Zelfde bij de Run2day hier, ik heb volgens mij zowat ook alle merken geprobeerd behalve Nike :P

[ Bericht 0% gewijzigd door alors op 05-02-2013 23:43:52 ]
know'm sayin?
word? word.
pi_122537274
:W

Ik lurk even mee.

Beetje druk met een cursus en andere dingen en smoezen om niet te trainen :@

Morgen ga ik wel even hardlopen ;)

[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  woensdag 6 februari 2013 @ 00:41:09 #42
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_122538238
Dat gaat prima lopen morgen... iets te veel wijn op. Hips!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_122540475
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:41 schreef Jumparound het volgende:
Dat gaat prima lopen morgen... iets te veel wijn op. Hips!
c_/ :P
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:07:29 #44
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_122540820
Heerlijk vroeg rondje gedaan!
Blijf steeds onderschatten dat in de sneeuw lopen toch zwaarder is, je loopt toch voorzichtiger.
Maar het was wel heerlijk loopweer!

http://www.endomondo.com/workouts/157028801/3962456
pi_122540839
Sneeuw? :o
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 februari 2013 @ 08:10:40 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122540847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:10 schreef motorbloempje het volgende:
ja }:|
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:11:29 #47
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122540852
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:08 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Ik lurk even mee.

Beetje druk met een cursus en andere dingen en smoezen om niet te trainen :@

Morgen ga ik wel even hardlopen ;)

Komt wel goed he, met die mudmasters
F means you're fucked
pi_122540877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Komt wel goed he, met die mudmasters
Ja hoor ;) nog ruim 1 1/2 maand te gaan.
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:14:16 #49
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122540884
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ja hoor ;) nog ruim 1 1/2 maand te gaan.
Dan is t goed :)
F means you're fucked
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:21:07 #50
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_122540950
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, klein beetje maar gelukkig! smelt vandaag wel weg hoop ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties