abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:15:01 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122512012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:10 schreef Paxcon het volgende:
Hee maar Ryon, je moet een demonstratie toch 4 dagen van te voren aangeven ofzo? Tenzij daar geen tijd meer voor is?
Nee, dag van te voren is over het algemeen voldoende. Wellicht dat sommige gemeente op basis van een APV andere eisen stellen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122512112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, dag van te voren is voldoende. Wellicht dat sommige gemeente op basis van een APV andere eisen stellen.
Oh oke, zal dan inderdaad wel een APV zijn geweest waarmee we ooit bij JVB te maken hebben gehad.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:18:24 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122512195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:14 schreef Giku het volgende:
Juist, moet dat veranderd worden dan? Omdat je moeilijk iemand ¤500k kan geven, want die schade zal iemand vrijwel nooit hebben (bij dit soort zaken, immaterieel dus), maar die dingen worden wel ingecalculeerd.
Maar om iemand er rijk mee te maken?
Ik vind van wel. Het is wel context afhankelijk. Maar als het gaat om voorheen anonieme burgers (zoals dat regelmatig gebeurt bij Geenstijl en bij sensatiebladen) mag er wel een flinke financiele tik uitgedeeld worden.

Proceskosten en de tijd die iemand er aan kwijt is, is ook niet mals. Uitzicht op een forse financiele vergoeding kan mensen wellicht ook stimuleren om er vaker werk van te maken.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122512262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lijkt me nogal een onzinnige vraag. :P Ongeacht of je een togaberoep nastreeft of niet heb je gewoon de verkeerde studie gekozen als je niet wil leren over de nuances van het recht.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je een brede academische studie denkt te volgen, kom je bij rechten behoorlijk van de koude kermis thuis. Bij andere studies die gevolgd worden vanuit een brede intellectuele interesse (politicologie, geschiedenis, economie, filosofie e.a.) kun je die intellectuele verdieping veel directer vinden. Bij rechten vind je dat in verhouding een stuk minder en ben je veel meer bezig met artikeltjes op de goede manier toepassen. Weinig bevredigend als je later niks met die artikelen wil doen.

Ik ben het wel met je eens in die zin dat je bij rechten wellicht verkeerd zit als die academische vorming is wat je verwacht. Ik denk echter dat er veel rechtenstudenten zijn die om het even één van de andere genoemde studies hadden kunnen kiezen en zonder duidelijk beroepsambitie voor rechten kiezen.
pi_122512296
Nu die chick weer bij P&W op NL1. Ze zegt hele bijzondere dingen, vooral in het tweede helft van het gesprek.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:21:47 #31
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122512352
Die Sander Dekker is wel het prototype nieuwe VVD'er overigens. Natte dweil die vooral aardig gevonden wil worden. Heb je die man kunnen betrappen op een zinnige en inhoudelijke opmerking?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_122512380
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:19 schreef Valid het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je een brede academische studie denkt te volgen, kom je bij rechten behoorlijk van de koude kermis thuis. Bij andere studies die gevolgd worden vanuit een brede intellectuele interesse (politicologie, geschiedenis, economie, filosofie e.a.) kun je die intellectuele verdieping veel directer vinden. Bij rechten vind je dat in verhouding een stuk minder en ben je veel meer bezig met artikeltjes op de goede manier toepassen. Weinig bevredigend als je later niks met die artikelen wil doen.
Ik denk dat je een verkeerd beeld van de andere studies hebt. Je kunt makkelijk hetzelfde zeggen over geschiedenis ("wat moet je met het tijdsbeeld van Nederland in de elfde eeuw als je later niets met die kennis wil doen") maar die vlieger gaat voor elke studie op. Het blijft een bachelor.

Bij rechten hoort een zekere algemene ontwikkeling van je juridische kennis. Uiteraard is het zo dat je niet bezig zult zijn met de AwB als je uiteindelijk strafrechtadvocaat wordt maar dat wil niet zeggen dat de kennis niet nuttig kan zijn.

En nogmaals: als het recht je niet interesseert moet je geen rechten gaan studeren :P
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:23:49 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122512442
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:19 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens in die zin dat je bij rechten wellicht verkeerd zit als die academische vorming is wat je verwacht. Ik denk echter dat er veel rechtenstudenten zijn die om het even één van de andere genoemde studies hadden kunnen kiezen en zonder duidelijk beroepsambitie voor rechten kiezen.
Mee eens. Vandaag zei iemand nog tegen mij dat veel studenten eigenlijk ook niet moeten beginnen met rechten, maar eerst geschiedenis, bedrijfskunde of politicologie of iets dergelijks moeten studeren. Dan weet je waarvoor je het doet en het recht gaat dan veel meer leven. Veel jonge studenten vallen ook af in het eerste jaar omdat ze de verbreding missen en afschrikken.
--
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:26:05 #34
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122512572
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:21 schreef eriksd het volgende:
Die Sander Dekker is wel het prototype nieuwe VVD'er overigens. Natte dweil die vooral aardig gevonden wil worden. Heb je die man kunnen betrappen op een zinnige en inhoudelijke opmerking?
Die kerel is opgegroeid in Zoetermeer. Zegt natuurlijk al genoeg.

Maar hij is inderdaad van het type waar bij de VVD momenteel veel te veel van rondlopen.
--
pi_122512703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat je een verkeerd beeld van de andere studies hebt. Je kunt makkelijk hetzelfde zeggen over geschiedenis ("wat moet je met het tijdsbeeld van Nederland in de elfde eeuw als je later niets met die kennis wil doen") maar die vlieger gaat voor elke studie op. Het blijft een bachelor.

bij rechten hoort een zekere algemene ontwikkeling van je juridische kennis. Uiteraard is het zo dat je niet bezig zult zijn met de AwB als je uiteindelijk strafrechtadvocaat wordt maar dat wil niet zeggen dat de kennis niet nuttig kan zijn.
Ik denk niet dat ik een verkeerd beeld heb van die andere studies, aangezien ik bij alle genoemde studies vakken heb gevolgd en ééntje compleet volg naast rechten.

Inzicht in de geschiedenis van Nederland (dat in de 11e eeuw overigens nog niet als zodanig bestond) helpt enorm bij het ontwikkelen van inzicht en begrip in huidige processen. Dat je bij geschiedenis te horen krijgt wanneer de Guldensporenslag was is an sich natuurlijk niet erg relevant, maar je blik op de wereld verandert wel heel erg door toedoen van de studie. Daarnaast besteedt je veel aandacht aan het doen van (helaas vooral kwalitatief) onderzoek en het schrijven van goede stukken (wat je gek genoeg bij rechten ook niet/nauwelijks doet).

Daarmee vergeleken is de intellectuele vormende werking van de rechtenstudie gewoon wat karig naar mijn mening.
pi_122512755
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:21 schreef eriksd het volgende:
Nu ben ik het met jou eens. Het moet niet gekker worden. :{
pi_122512827
Ik zie in de huidige VVD best wel een Balkenende-achtig figuur opstaan.
pi_122512997
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:56 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind het ook een lastige discussie altijd Erik. Met fiscaal is het in dat opzicht anders dat je (ik neem internationaal / europees belastingrecht als voorbeeld) de stof aan het leren bent door te achterhalen waarom de stof is zoals hij is, academisch dus.

Waarom is een bepaalde bepaling nou bedacht, op welke gedachte hinkt die bepaling (bronheffing, woonplaatsheffing, situs), en in welke context moet die bepaling dan ook worden uitgelegd/geplaatst. Je voornaamste bron bij internationaal is zelfs een commentaar (het OESO-commentaar) waarin staat beschreven wat het idee is van het/de heffingsrecht/bepaling, waarom deze is ingevoerd en hoe dit/deze heffingsrecht/bepaling zich verhoudt tot de wereldeconomie / soevereiniteit van de Staten.

Ik durf zelfs te stellen dat ik die praktische toepassing van alle theorie van internationaal voor 90% in de praktijk heb geleerd. Pas in de praktijk valt alles langzaam op z'n plaats.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingrecht zo uitdagend omdat je eigenlijk gewoon de hele economie moet snappen voordat je snapt wat precies het effect is van een bepaling.

Als jij niks snapt van opties(call/puts) en de economische reden voor het uitgeven van deze opties, dan ga je nooit werkelijk snappen waarom een bijvoorbeeld een Falcon arrest bestaat.

Ter zijde: dit is ook de reden dat, mijns inziens, de Hoge Raad soms gewoonweg stomme uitspraken doet...ze snappen niet hoe het economisch in elkaar zit.
pi_122513116
Zo succesvol de afdeling van vocht voorzien. Ik ben geslaagd als stagiair.
pi_122513127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:34 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Belastingrecht zo uitdagend omdat je eigenlijk gewoon de hele economie moet snappen voordat je snapt wat precies het effect is van een bepaling.

Als jij niks snapt van opties(call/puts) en de economische reden voor het uitgeven van deze opties, dan ga je nooit werkelijk snappen waarom een bijvoorbeeld een Falcon arrest bestaat.
De hele economie snappen? Waarom zit er dan geen enkel vak algemene economie in het curriculum?
pi_122513246
Johanna gaat los. :')
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:42:07 #42
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122513339
Yeah, carnaval komt er weer aan!

Nog een keer: jullie er ook zin in :D?
graag verwijderen
pi_122513355
Nou ik snap wel dat die belastingwettenbundel gratis is.. De bladzijdes zijn zo smal dat het einde/begin van elke zin maar met moeite is te lezen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:45:03 #44
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122513500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:42 schreef Giku het volgende:
Yeah, carnaval komt er weer aan!

Nog een keer: jullie er ook zin in :D?
Dit jaar ga ik niet. Vanwege de financiële ellende. Als Amsterdammer is het ook een stuk minder leuk dan als geboren brabo/limbo. Groot deel van de feestvreugde bestaat er doordat je met bekenden bent.
--
pi_122513615
Carnaval :') Niet mijn ding. Dit jaar naar een feestje in Eindhoven.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:51:42 #46
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122513845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit jaar ga ik niet. Vanwege de financiële ellende. Als Amsterdammer is het ook een stuk minder leuk dan als geboren brabo/limbo. Groot deel van de feestvreugde bestaat er doordat je met bekenden bent.
Dat laatste klopt sowieso, wij gaan met hetzelfde groepje uit Groningen waar we wat afwisselen tussen de vriendengroepen van de brabo's waar we aanhaken. Maar ik ben het liefste bij mijn eigen vrienden op dat moment natuurlijk.

Vind het zelf ook het mooi omdat iedereen mee doet en iedereen gelijk is :)
graag verwijderen
pi_122513963
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:37 schreef Valid het volgende:

[..]

De hele economie snappen? Waarom zit er dan geen enkel vak algemene economie in het curriculum?
Fiscale economie :P?
pi_122514040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:54 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Fiscale economie :P?
Tja, dat zijn (naar verluid) dan weer de minst gewilde fiscalisten in de praktijk. :P
pi_122514157
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:56 schreef Valid het volgende:

[..]

Tja, dat zijn (naar verluid) dan weer de minst gewilde fiscalisten in de praktijk. :P
Daar denkt Baker dan weer anders over.
Probleem van fiscaal economen is inderdaad dat ze weer te weinig recht hebben gehad..in het algemeen zijn ze wel wat handiger met cijfers en dat spreekt bedrijven dan weer wel aan.
Daarom is de opleiding ook gewoon onvolledig. Je moet zowel een sterke economische (oke micro dan) achtergrond hebben als een sterke juridische achtergrond, en dan krijg je gewoonweg niet in de huidige studies.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:58:57 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122514158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:51 schreef Giku het volgende:

[..]

Dat laatste klopt sowieso, wij gaan met hetzelfde groepje uit Groningen waar we wat afwisselen tussen de vriendengroepen van de brabo's waar we aanhaken. Maar ik ben het liefste bij mijn eigen vrienden op dat moment natuurlijk.

Vind het zelf ook het mooi omdat iedereen mee doet en iedereen gelijk is :)
Overdag vond ik het altijd leuk om Den Bosch te zijn. Dan een beetje tussen dezelfde vijf kroegen pendelen waar verschillende groepen (en cv's) zitten en een beetje bier drinken. 's avonds kan je dan ook weer met de trein terug.

Ben ook een paar keer geweest in Breda ('s nachts) en in een aantal kleinere dorpen. Dat was eigenlijk steeds een stuk minder leuk en ook een van de redenen waarom ik carnaval niet super chill meer vind. Veel drukte (zowel buiten als in de kroeg), maar ook heel veel agressie. 's nachts zijn ook de boerendorpen en kampers uitgelopen en die lui trekken drank extreem slecht.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')