Heb je de laatste versies van de emulatoren erop staan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:36 schreef MrSubtle het volgende:
GP2X hier, en ik heb begrepen dat het een F100 is. In ieder geval een oud ding, gebruik het nooit meer want ik vind het OS echt dramatisch slecht en op dat moment was er ook nog niet zo veel goede emulatiesoftware beschikbaar.
Ik ga dit topic wel volgen om te zien wat er nu voorhanden is
Ik had een Dingoo. Met Dingux en alles erop, maar hij was voor mij niet krachtig genoeg om oa. Yoshi's Island e.d te spelen. De SNES emulatie liet te wensen over.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:35 schreef dude1960 het volgende:
Ik heb een Dingoo. Wel een aardig apparaatje en kostte ook slecht 60 euro. Enige probleem is dat de schouderknoppen niet echt ideaal zijn en het apparaatje net iets te klein is. Krijg na een klein uurtje spelen altijd last van mn handen.
Ik heb bij de SNES emulator ook problemen met yoshi's island en bijv. mario kart. Ook trekt ie starwing en pilot wings niet wat wel erg jammer is. De RPG's zoals chrono trigger en secret of mana lopen daarentegen wel perfect.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:03 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Ik had een Dingoo. Met Dingux en alles erop, maar hij was voor mij niet krachtig genoeg om oa. Yoshi's Island e.d te spelen. De SNES emulatie liet te wensen over.
Capcom CPS1 en 2 draaide dat ding als een zonnetje. Street Fighter 2!
De GCW die gaat komen kan alles aan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:26 schreef Klonk het volgende:
meeleespost, zit al een tijdje te kijken maar kom er maar niet uit waar ik het meeste waar voor mijn centjes krijg
Schaamteloosquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:46 schreef bierjoost het volgende:
Voor de geinteresseerden van een Dingoo. Er staat er 1 van mij op Tweakers V&A.
http://tweakers.net/aanbod/502443/dingoo-a320-retro-handheld-(incl-16-gb-sd).html
Schaamteloze topic kaap
Welke is dit?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:54 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had deze al besteld, puur omdat ie zo enorm klein is en bijna niets kost, maar die is nog niet binnen.
http://dx.com/p/2-5-lcd-p(...)white-3-x-aaa-179025quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:56 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Welke is dit?
Sowieso niet weggelegd voor SNES zie ik. Te weinig knoppen. Leuk voor NES, Megadrive e.d
Oh, zo'n Intertoys ding ala de Mi2. Kan je verder geen fluit mee volgens mij?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
http://dx.com/p/2-5-lcd-p(...)white-3-x-aaa-179025
Stelt echt niets voor hoor, maar het is echt een miniding, daar ging het me om.
Ze hebben (hadden, sommigen zijn uitverkocht) best betere.
Nee, geen fuckquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:59 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Oh, zo'n Intertoys ding ala de Mi2. Kan je verder geen fluit mee volgens mij?
Koop een Dingoo en emuleren die hap.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:00 schreef cerror het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een Sega Gopher.
Op ebay zijn er nog wel 1/2 te vinden maar die kosten 100 dollar ofzo.
[ afbeelding ]
Mail terugquote:
Neh, ik wil hem ook gebruiken voor muziek.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:05 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Koop een Dingoo en emuleren die hap.
Your point being? Dingoo, Wiz e.d zijn tevens ook prima mediaplayers hoor.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:10 schreef cerror het volgende:
[..]
Neh, ik wil hem ook gebruiken voor muziek.
Je kan er een SD kaartje inproppen en echte hardware dus goed geluid.
JXD is niet fijn voor emulatie, daar de resolutie veel te hoog is. De GCW heeft dezelfde native resolutie als snes games. Dus geen bloating of scaling. Je bent beter af met de GCW. Serieus.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben al jaren op zoek naar een handheld om SNES-games mee te spelen. Als die JXD S7300 (Android) niets is ga ik voor die nieuwe witte. (GCW Zero)
Ik sta open voor alles. De JXD heeft wel als voordeel dat je er veel meer mee kunt (want Android). Qua resolutie maakt het me niet heel veel uit, denk ik. Afwachten nog even dus.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:49 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
JXD is niet fijn voor emulatie, daar de resolutie veel te hoog is. De GCW heeft dezelfde native resolutie als snes games. Dus geen bloating of scaling. Je bent beter af met de GCW. Serieus.
Speelt ook probleemloos SuperFX games.
April.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik sta open voor alles. De JXD heeft wel als voordeel dat je er veel meer mee kunt (want Android). Qua resolutie maakt het me niet heel veel uit, denk ik. Afwachten nog even dus.
Wanneer komt die GCW voor het gewone publiek beschikbaar?
Dingux eropquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:56 schreef HeatWave het volgende:
Ach, ik ben echt zo iemand die zo'n ding koopt, de hele tijd bezig is om van alles erop aan de praat te krijgen, en als alles het doet ben ik er klaar mee.
Die Dingoo (die ik overigens net gekocht heb van hem) kan ook linux draaien etc, gewoon een geinig speeltje. Gewoon weer een paar loze zondagen vullen met kloten dus.
Punt is dat ik nogal lui ben aangelegd met zulke dingenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:57 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Heb je de laatste versies van de emulatoren erop staan?
http://dl.openhandhelds.org/cgi-bin/gp2x.cgi?0,0,0,1,71
Firmware up 2 date?
http://dl.openhandhelds.org/cgi-bin/gp2x.cgi?0,0,0,0,42,2599
De F100 kan met gemak arcade games emuleren. Zie hier:
Ja, dat ga ik ook wel doen iddquote:
Kwestie van drag and drop.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:31 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Punt is dat ik nogal lui ben aangelegd met zulke dingenvind het de energie niet zo waard
Staat er ook niet op hoor.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik ook wel doen idd.
Alles beter dan Android.
Tnx, eerst maar eens kijken of het allemaal wil lukken onder w7, want dat schijnt al problematisch te zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:58 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Staat er ook niet op hoor.
http://dl.openhandhelds.org/cgi-bin/dingoo.cgi Alstu! Alles wat je maar nodig hebt voor de Dingoo.
Eh? Niet als je gewoon de SD kaart in een cardreader doet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tnx, eerst maar eens kijken of het allemaal wil lukken onder w7, want dat schijnt al problematisch te zijn.
Ik heb me er nog niet zo in verdiept he?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Eh? Niet als je gewoon de SD kaart in een cardreader doet.
Daarom is het handig dat ik dat soort dingen weet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb me er nog niet zo in verdiept he?.
Oh messiasquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:12 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Daarom is het handig dat ik dat soort dingen weet.
Kwestie van een archive uitpakken en kopieren naar SD. SD in de Dingoo en goan.
Als je hem up and running hebt mag je hem best aan mij geven hoor als je er niets meer mee doetquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh messias.
Ik was er ook wel uitgekomen hoor. En dat is juist het leukste deel, zodra hij alles doet is de kans dat ik erop ga gamen niet zo groot
.
Tof van jequote:Op woensdag 6 februari 2013 09:38 schreef Poit het volgende:
[..]
Als je hem up and running hebt mag je hem best aan mij geven hoor als je er niets meer mee doet
Ik herken het wel hoor.. Stiekem vind ik het prutsen ook veel te leuk om te doenquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tof van je.
Ik overdrijf een beetje, maar het is wel zo dat ik het prutsen met dit soort exotische dingen gewoon vaak leuker vind dan wat ze out of the box kunnen.
emm386, load high=umb, himem.sys etc bedoel je?quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:49 schreef Poit het volgende:
[..]
Ik herken het wel hoor.. Stiekem vind ik het prutsen ook veel te leuk om te doen
Komt misschien wel omdat ik vroeger op onze XT machine vaak met settings en geheugen moest kloten om bepaalde games te kunnen starten. Pure trail and error maar het lukte me wel
Fuck yeah!quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:46 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
emm386, load high=umb, himem.sys etc bedoel je?
Ik wil ScummVM nog een keer goed werkend krijgen op m'n Android device.. Maar eerst die telefoon maar eens voorzien van custom firmware..quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:21 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Zojuist even Doom op de Wiz gezet en Rise of the Triads
Zit nu met ScummVM te kutten.
Beneath a steel sky werkt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:36 schreef Poit het volgende:
[..]
Ik wil ScummVM nog een keer goed werkend krijgen op m'n Android device.. Maar eerst die telefoon maar eens voorzien van custom firmware..
I know, maar bij gebrek aan zo'n apparaat moet ik toch watquote:Op woensdag 6 februari 2013 15:47 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Beneath a steel sky werkt.
Voordeel van dit soort devices is dat je geen CFW of andere crap nodig hebt.
Truequote:Op woensdag 6 februari 2013 15:50 schreef Poit het volgende:
[..]
I know, maar bij gebrek aan zo'n apparaat moet ik toch wat
Alle games erbij ook?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:07 schreef Brum_brum het volgende:
Zo'n pandora is toch wel vet hoor... Jammer alleen dat je de meeste consoles die je wil emuleren voor dezelfde prijs kan kopen als 1 pandora.
Volgens mij kom je een aardig end ja..quote:
Mijn Wiz kostte me toendertijd 150 euro. Als je ziet hoeveel games ik heb draaien erop, nou, dan heb ik het er zeker 50x uitgehaald.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:19 schreef Poit het volgende:
[..]
Volgens mij kom je een aardig end ja..
280 euro voor een oud refurbished model of tegen de 600 euro voor een nieuw model. Aardig gek voor een hobby project
150 euro vind ik een stuk schappelijker.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:25 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Mijn Wiz kostte me toendertijd 150 euro. Als je ziet hoeveel games ik heb draaien erop, nou, dan heb ik het er zeker 50x uitgehaald.
Pandora is dan ook een downsized laptop met Linux. Je kan het eigenlijk geen handheld meer noemen.
Maargoed, die draait ook N64 en PSX games met 2 vingers in zijn neus.
GCW? Ook zoiets.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:35 schreef Poit het volgende:
[..]
150 euro vind ik een stuk schappelijker.
Wat zou dat nieuwe apparaat moeten gaan kosten?
Hmm, klinkt zeer aantrekkelijk inderdaadquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:40 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
GCW? Ook zoiets.gok tussen de 140 - 160 euro zoiets.
Instabuy voor mij.
Ze zijn nu aan het shippen naar alle backers van de Kickstarter. Stock units komen rond April - Mei.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:20 schreef Poit het volgende:
[..]
Hmm, klinkt zeer aantrekkelijk inderdaad![]()
Is er een ETA?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:38 schreef Iwanius het volgende:
Dat retro een verlangen naar iets heeft,begrijp ik maar misschien kan iemand mij uitleggen wat er nou specifiek zo leuk is veel geld uit te geven aan iets als dit wanneer de spelletjes ervoor zo dun zijn gezaaid.
Psst, hou rekening met warez enzo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]Spelletjes zijn juist echt overal zo vandaan te plukken, tonnen met retro-rom-sites te vinden.
http://boards.dingoonity.(...)-videos-and-reviews/quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:20 schreef Poit het volgende:
[..]
Hmm, klinkt zeer aantrekkelijk inderdaad![]()
Is er een ETA?
ALLE games die ik vroeger op de SNES e.d speelde, kan ik hier weer op spelen. Wat is daar zo moeilijk aan om te snappen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:38 schreef Iwanius het volgende:
Dat retro een verlangen naar iets heeft,begrijp ik maar misschien kan iemand mij uitleggen wat er nou specifiek zo leuk is veel geld uit te geven aan iets als dit wanneer de spelletjes ervoor zo dun zijn gezaaid.
Cool cool! Thnx!quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:44 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
http://boards.dingoonity.(...)-videos-and-reviews/
Hoop filmpjes e.d
Lekker Street Fighter 2 enzo spelen. Heb net Sonic CD draaiend gekregen op mijn Wiz. Vette game! De enige Sonic uit het Megadrive tijdperk die ik nog nooit gespeeld heb.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:12 schreef HeatWave het volgende:
Dingoo 320 binnen.
Leuk ding, staat al helemaal voorgeconfigureerd met Dingux en bakken spellen, dus geen tweaking for me.
Maar wel leuk om mee te kloten verder.
Via een user een paar posts hierbovenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:22 schreef Klonk het volgende:
@heatwave waar heb jij je Dingoo gekocht?
Pardon? Voor de PSP zijn er bergen met goede games. Vita daarentegen isquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:35 schreef ems. het volgende:
Ik heb een niet-retro-handheld PSP waar ik alle emulators op draai.
Gelukkig ook maar want het gamesaanbod van de psp vind ik voor de rest erbarmelijk.
Daar is dit topic dan weer niet voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef ems. het volgende:
Ik heb er heel veel geprobeerd maar voor geeneen heb ik de motivatie kunnen vinden om het uit te spelen. Maar ik sta natuurlijk altijd open voor suggesties
En dat terwijl de Vita echt een prachthandheld is. Ben er echt super blij mee.. En ik combinatie met PSN+ is er ook genoeg gameaanbodquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:37 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Pardon? Voor de PSP zijn er bergen met goede games. Vita daarentegen is [ afbeelding ]
Ik kon op mijn PSP niet alles fatsoenlijk draaien. Chrono Trigger 2 (fanmade vervolg) draaide bijvoorbeeld helemaal niet goed. Haperend en stotterend heb ik een uurtje gespeeld en toen was ik er klaar mee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:35 schreef ems. het volgende:
Ik heb een niet-retro-handheld PSP waar ik alle emulators op draai.
Gelukkig ook maar want het gamesaanbod van de psp vind ik voor de rest erbarmelijk.
Mijn vita heb ik auf wiedersehen gezegd en verkocht. Dat handje vol games na 1 jaar werd ik beu.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef Poit het volgende:
[..]
En dat terwijl de Vita echt een prachthandheld is. Ben er echt super blij mee.. En ik combinatie met PSN+ is er ook genoeg gameaanbod![]()
Maar, ik heb nog geen emulator aan de praat kunnen krijgen op de Vita
Voor welk platform was CT2? Snes of GBA oid?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik kon op mijn PSP niet alles fatsoenlijk draaien. Chrono Trigger 2 (fanmade vervolg) draaide bijvoorbeeld helemaal niet goed. Haperend en stotterend heb ik een uurtje gespeeld en toen was ik er klaar mee.
Op mijn device wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Voor welk platform was CT2? Snes of GBA oid?
Sowieso lopen niet alle roms perfect. De twee belangrijkste snes roms (zelda en super mario world) willen ook maar niet normaal runnen
Hoe dan? Ik heb overal gezocht voor alternatieve roms maar SMW en zelda blijven een soort slowdown houden. Ook de muziek is vaak gescrewedquote:
Door niet een PSP te gebruiken als emulator.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik heb overal gezocht voor alternatieve roms maar SMW en zelda blijven een soort slowdown houden. Ook de muziek is vaak gescrewed
En als ik google mag geloven ben ik niet de enige met het probleem.
Is goed joh, doe ik wel een gastreviewquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar die GCW Zero. Had ik dat al gezegd?Binnenkort maar eens kijken of we een refiewexemplaar kunnen regelen voor FOK!
Het is gemaakt met de assets van de SNES-versie. Overigens zijn de 'moeilijkste' games altijd de games met een extra geluidschip en/of grafische chip. Zoals StarFox of Yoshi's Island. SNES was echt een beest en is relatief moeilijk te emuleren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Voor welk platform was CT2? Snes of GBA oid?
Sowieso lopen niet alle roms perfect. De twee belangrijkste snes roms (zelda en super mario world) willen ook maar niet normaal runnen
Refiew, ja?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar die GCW Zero. Had ik dat al gezegd?Binnenkort maar eens kijken of we een refiewexemplaar kunnen regelen voor FOK!
Ja, dat begreep ik al van mijn intense google-onderzoekenquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het is gemaakt met de assets van de SNES-versie. Overigens zijn de 'moeilijkste' games altijd de games met een extra geluidschip en/of grafische chip. Zoals StarFox of Yoshi's Island. SNES was echt een beest en is relatief moeilijk te emuleren.
Ik heb een hele lijst RPG's die ik op een handheld wil gamen nog. Van Treasure Hunter G tot Secret of Mana 2 en Secret of Evermore.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik al van mijn intense google-onderzoekenEr ging even een vlaag van valse hoop door me heen toen hij beweerde dat het wel goed runde.
Maargoed, ik heb wel gewoon mijn snes nog dus dat vormt een prima uitvalbasis. Alleen júist de games die ik voor de handheld wil bewaren lopen dus gaar.
niemand?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat is nou echt een aanrader voor NES/SNES games, ik wil eigenlijk hetzelfde gevoel hebben als ik een SNES controller in mijn handen hebt
graag eentje die Super FX draait zoals Star Fox (Star wing)
De pandora kan het prima, maar die kost 600 euro.quote:
Die GWC Zero ziet er ook wel cool uit ja, is er al iets van een prijs bekend? *edit, nevermind, zie het net staan*.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:24 schreef DoofenSchmirz het volgende:
In afwachting van de GCW Zero, heb ik besloten mijn GP2X Wiz weg te doen.
Ik barst van de emu's en het word een beetje te veel.
Dus als er mensen interesse hebben, DM/PM me.
Wiz is compleet met pouch, kabel, doos en 2gb SD kaart propvol met games.
75.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die GWC Zero ziet er ook wel cool uit ja, is er al iets van een prijs bekend? *edit, nevermind, zie het net staan*.
Heb net een dingoo maar hoeveel moet je ervoor hebben?.
Dingoo weg doen en mijn Wiz overnemen.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:57 schreef HeatWave het volgende:
Sja, leuk ding en beter dan mijn dingoo, maar wat moet ik me als die dingen verder?.
It'sa me, Mariooo!quote:Op maandag 11 februari 2013 23:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
In heb vandaag due S7300 van JXD binnen gekregen, Mario 64 ROM staat voorgeïnstalleerd
Poeh, ik zal even kijken welke versie het meest stable is. Versie zie je bij het booten volgens mij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:41 schreef HeatWave het volgende:
Ziet er ook mooi uit, maar voor mij was ook belangrijk dat het ding klein was, en 7 inch is echt geen zakformaat.
Doof, weet jij toevallig hoe ik snel en makkelijk (geen linuxkenner) kan achterhalen welke versie Dingux etc ik heb? Ik vind het namelijk allemaal niet heel lekker draaien, emulatoren crashen, de ports doen het allemaal gewoon niet onder Dingux.
Dus ik wil hem gewoon naar de recentste versie upgraden, welke dat ook is.
ja, dat kan ik niet lezen in die hele korte tijdquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Poeh, ik zal even kijken welke versie het meest stable is. Versie zie je bij het booten volgens mij.
http://code.google.com/p/(...)ILI9338.zip&can=2&q=quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat kan ik niet lezen in die hele korte tijd. Ik zocht naar een "ver" commando oid, maar kan alleen de versie van GP2x vinden.
Linux en ik zijn geen matties.
Ja, die had ik dus ook al gevonden, tnx anywayquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:52 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
http://code.google.com/p/(...)ILI9338.zip&can=2&q=
Deze had ik troen draaien en ging redelijk. Let wel op, de Dingoo is niet echt een krachtpatser. Hij had bij vlagen zelfs moeite met Megadrive games...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |