abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122508110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Kunnen ze die hoofddoek ook wel afzetten
ik verdedig de hoofddoek niet. :) Dus ja, laat ze dat maar doen.
pi_122508157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:46 schreef Ambipur het volgende:
Nee hoor, dat zijn moslims, immers ze geloven in Allah.
Definitie van moslims is dus: iemand die gelooft in Allah ?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:49:06 #128
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122508194
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:46 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zijn moslims, immers ze geloven in Allah.
Ik zeg alleen: de combi hoofddoek + make-up hoort niet. Immers, de hoofddoek wordt gedragen uit kuisheid. Dus die strakke broek ook niet.
Dat zijn moslims? :D
Een echte moslim zet zijn vrouw toch op een voetstuk en behandelt haar als een prinses? Een echte moslim drinkt, rookt niet en heeft geen seks voor het huwelijk toch? Een echte moslim predikt liefde ipv haat toch? een echte moslima draagt geen make-up en strakke broeken?

Nah, dan hebben we hier dus helemaal geen moslims in Nederland :O

edit; een meisje met hoofddoek en make-up gelooft misschien ook wel in Allah?
pi_122508209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Definitie van moslims is dus: iemand die gelooft in Allah ?
Mweh, verschilt ook weer, he.. Ik vind je een moslim als je gelooft in Allah en de profeet Mohammed als de ware profeet beschouwt. Anderen vinden van niet.
pi_122508213
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:31 schreef Flow3r het volgende:
Waarom altijd teruggrijpen op jaren geleden?
De meisjes die nu een hoofddoek dragen doen dat uit religieuze redenen en echt niet omdat dat cultureel is :')
En snappen dus niet dat die religie voornamelijk door de mannen is vormgegeven, met als belangrijkste motief om vrouwen te onderdrukken, aangezien je daarmee indirect ook de andere mannen (echtgenoten, vaders, broers etc) aan de ketting legt.
pi_122508217
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik heb moeite met het reageren op jouw onzin :) Ik laat het gaan, jij discussieert om het discussiëren namelijk en niet om een statement te maken. En nee, niet alle moslims in Nederland gillen wanneer men de hoofddoek wenst te verbieden. Die 30 die gillen, dat is verwaarloosbaar. Jij generaliseert en komt met hele aparte argumenten :)
Je hebt moeite met op mij reageren niet omdat ik hier onzin neerpen, maar om je persoonlijke antipathie tegen mee.

En 30 verwaarloosbaar? :') Mens in heel Europa zijn er duizenden de straat op gegaan toen scholen in bv Frankrijk en Belgie die krengen op scholen verboden.

En in NL de ene na de andere rechtszaak omdat hoofddoekdraagsters zich 'tegengewerkt voelden in hun vrijheid van religie'.

Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122508320
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:49 schreef Ambipur het volgende:
Mweh, verschilt ook weer, he.. Ik vind je een moslim als je gelooft in Allah en de profeet Mohammed als de ware profeet beschouwt. Anderen vinden van niet.
Inderdaad... maar wat ik dan niet snap zijn mensen die oprecht (zeggen te) geloven in Allah maar niet al zijn regels (waar consensus over bestaat) ed uitvoeren..
pi_122508358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je hebt moeite met op mij reageren niet omdat ik hier onzin neerpen, maar om je persoonlijke antipathie tegen mee.

En 30 verwaarloosbaar? :') Mens in heel Europa zijn er duizenden de straat op gegaan toen scholen in bv Frankrijk en Belgie die krengen op scholen verboden.

En in NL de ene na de andere rechtszaak omdat hoofddoekdraagsters zich 'tegengewerkt voelden in hun vrijheid van religie'.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat zijn Arabieren, daar kan ik niet over oordelen, lees even terug, dat zeg ik ook hierboven.

quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:49 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dat zijn moslims? :D
Een echte moslim zet zijn vrouw toch op een voetstuk en behandelt haar als een prinses? Een echte moslim drinkt, rookt niet en heeft geen seks voor het huwelijk toch? Een echte moslim predikt liefde ipv haat toch? een echte moslima draagt geen make-up en strakke broeken?

Nah, dan hebben we hier dus helemaal geen moslims in Nederland :O

edit; een meisje met hoofddoek en make-up gelooft misschien ook wel in Allah?
Ja, dat zijn moslims. Of ze goed of slecht handelen is aan God. Je komt met hele vage argumenten en voorbeelden. Ik denk niet dat je mij begrijpt :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:53:00 #134
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122508374
Ik vind de hoofddoek wel degelijk een uiting van iemands geloof.
Als het slechts bedoeld was om je haren te bedekken kan je er ook een sjaal omheen wikkelen of je hoofddoek op een andere manier dragen, een moslima draagt hem op een typische manier waarmee meteen duidelijk is dat ze moslima is en niet iemand met kanker of dat ze hem draagt tegen de regen, nee het is een speciale manier van dragen.

Ook moderne moslima's willen hun geloof er mee uitdragen, make-up of niet, strakke broek of niet.
pi_122508405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Inderdaad... maar wat ik dan niet snap zijn mensen die oprecht (zeggen te) geloven in Allah maar niet al zijn regels (waar consensus over bestaat) ed uitvoeren..
ach, een Soenniet is moslim, maar gelooft anders en een Aleviet is moslim, maar gelooft toch heel anders. Interpretatie en zo, je kent het wel.
pi_122508432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:31 schreef Ambipur het volgende:

Waarom ken ik die moslims niet?
Omdat je niet kent bestaan ze niet?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Om jou tevreden te stellen: Omdat het traditie is = omdat iedereen het doet.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122508436
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:53 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind de hoofddoek wel degelijk een uiting van iemands geloof.
Als het slechts bedoeld was om je haren te bedekken kan je er ook een sjaal omheen wikkelen of je hoofddoek op een andere manier dragen, een moslima draagt hem op een typische manier waarmee meteen duidelijk is dat ze moslima is en niet iemand met kanker of dat ze hem draagt tegen de regen, nee het is een speciale manier van dragen.

Ook moderne moslima's willen hun geloof er mee uitdragen, make-up of niet, strakke broek of niet.
:D Ga je nou weer terug naar het begin? Dat mag je ook vinden, ik zeg niet dat dat niet mag.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:54:34 #138
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122508449
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

ach, een Soenniet is moslim, maar gelooft anders en een Aleviet is moslim, maar gelooft toch heel anders. Interpretatie en zo, je kent het wel.
Interpretatie ja, strakke broek/hoofddoek en zo weet je wel :Y
pi_122508465
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat je niet kent bestaan ze niet?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Ik ga niet oordelen over Arabieren, klaar.

Verder, ik had het over mijn oma. Jouw youtube video bekijk ik dus dan ook niet.
pi_122508467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik kan niet spreken voor alle islamieten, wel voor de vele Turkse. Ik kan mij niet vinden in het beeld, dat wordt gecreëerd over moslims. Ik heb niemand horen gillen, hoor?

Ik kan met mijn ouders wel praten over seks, levensstijl en de partnerkeuze, evenals alle moslims die ik ken. Wie zijn toch die moslims over wie jullie het hebben :') Waarom ken ik die moslims niet?
Ik heb nergens beweerd dat jij voor alle islamieten spreekt. Zelfs niet voor (de vele) Turkse. Jij spreekt alleen voor jezelf, net zoals ik alleen voor mezelf spreek.

Misschien dat jij niemand hoort gillen, dat kan. Ik vind het ook heel fijn dat jij wel met je ouders kan praten. Maar er bestaan ook echt andere ervaringen en doen alsof dat niet zo is, is op z'n best naïef.
pi_122508496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:53 schreef Ambipur het volgende:
Sure, een dispuut over wie de opvolger van Mohammed had moeten zijn. Maar er zijn tal van regels waar tussen al die opsplitsingen gewoon consensus over bestaat.
pi_122508528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik heb nergens beweerd dat jij voor alle islamieten spreekt. Zelfs niet voor (de vele) Turkse. Jij spreekt alleen voor jezelf, net zoals ik alleen voor mezelf spreek.

Misschien dat jij niemand hoort gillen, dat kan. Ik vind het ook heel fijn dat jij wel met je ouders kan praten. Maar er bestaan ook echt andere ervaringen en doen alsof dat niet zo is, is op z'n best naïef.
Nee hoor, ik ontken het niet.. Ik denk alleen dat het wel meevalt :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Sure, een dispuut over wie de opvolger van Mohammed had moeten zijn. Maar er zijn tal van regels waar tussen al die opsplitsingen gewoon consensus over bestaat.
En dat zijn?
pi_122508548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:52 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat zijn Arabieren, daar kan ik niet over oordelen, lees even terug, dat zeg ik ook hierboven.

Jeeeezuuuus :') wat een slechte reply. Jij zegt dat het allemaal niet waar is en als ik je laat zien dat die dames er wel zijn, kom je hiermee?

Trouwens de Turkse president pusht dat zijn vrouw vanuit religieuze overtuigingen haar hoofddoek draagt en wil het verbod erop aan de Universiteiten afschaffen omdat het vanuit de koran moet. Is dat ook een Arabier?
pi_122508551
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:33 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Toch is dat van andere orde, anno 2013 hoeven vrouwen hier niet in opstand te komen, het is eerder hun eigen vrije keuze om een hoofddoek te dragen
Geloof ik niet. Voor een deel zal het wel opgaan, maar doen alsof al die hoofddoekjes geheel vrijwillig is, is naïef. Ik weet waarover ik praat.
pi_122508612
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:55 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik ga niet oordelen over Arabieren, klaar.
:') :D Je weet niet dat dit Arabieren zijn. Trouwens, heb jij een eigen Turkse koran of zo?
quote:
Verder, ik had het over mijn oma. Jouw youtube video bekijk ik dus dan ook niet.
Hypocriet. Niet eens willen kijken maar wel een mening klaar hebben :')

Oh hier voor je:

pi_122508663
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:44 schreef Flow3r het volgende:
Eigenlijk zijn er dan maar heel weinig moslims als ik het zo begrijp; al die kerels die hun vrouw onderdrukken,al diegenen die toch af en toe roken of drinken of uitgaan,seks hebben voor het huwelijk, al die salafisten die haat prediken , al die moderne dames met een hoofddoek; allemaal geen moslim.....zijn er eigenlijk wel echte moslims in Nederland dan?
BINGO!!! Maar als het je troost biedt: er zijn ook nog nauwelijks christenen in NL.
pi_122508667
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:56 schreef Ambipur het volgende:
En dat zijn?
Je hebt me hier wel. Met een miljard moslims kun je nooit stellen dat elke regel door iedereen geaccepteerd wordt. Maar anderzijds zijn er tal van versen die bijzonder weinig ruimte voor interpretatie open laten en vrij direct zijn: dit mag en dit niet. Bijvoorbeeld het niet eten van varken.
pi_122508671
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jeeeezuuuus :') wat een slechte reply. Jij zegt dat het allemaal niet waar is en als ik je laat zien dat die dames er wel zijn, kom je hiermee?

Trouwens de Turkse president pusht dat zijn vrouw vanuit religieuze overtuigingen haar hoofddoek draagt en wil het verbod erop aan de Universiteiten afschaffen omdat het vanuit de koran moet. Is dat ook een Arabier?
Hmm, nee. Want ik doelde op de Turkse moslimgemeenschap.
De Turkse president pusht.. Zo zo. Hoe weet jij dat?

Wederom, ik had het hierboven over waarom mijn oma een hoofddoek droeg. Waarom het volgens jouw video's moet interesseert mij dan ook niet. Je trekt deze discussie een kant op, waarvan ik niet begrijp, dat jij het die kant op trekt. Mijn oma droeg het uit culturele redenen. Ik herhaal het even voor je :)
pi_122508695
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:') :D Je weet niet dat dit Arabieren zijn.
:D Echt wel. Ik zie het toch. Dat jij het niet ziet als autochtoon, begrijp ik.
pi_122508718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar zoals ik het zie is er vrijwel niemand die die regels ook echt opvolgt :D

Kunnen ze die hoofddoek ook wel afzetten
Vet van mij. Wat ook exact mijn reactie is, maar dat mag ik als niet-moslima niet zeggen, want dan "weet ik er niks van".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')