Klopt, alles wat op Utrecht Centraal zit is van NS Stations Retail.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:08 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij is Doner Company gewoon een formule van NS Retail net als Julia's, Burger King, Starbucks, Broodzaak etc... Ik zie ze wel op meer stations namelijk.
Wat ik trouwens mis op de meeste stations is een fatsoenlijke plek om bier te drinken. What's up with that? Dat kon altijd prima op Utrecht CS maar tegenwoordig lijk je alleen nog op Amsterdam CS gewoon een getapt biertje te kunnen bestellen.
Bij de rest moet je maar gewoon blikken halen bij de AH to Go.
Dat zag ik later ook pas.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:04 schreef Nielsch het volgende:
topicnummer is niet opgehoogd naar LXXV
ikke ookquote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:06 schreef MaJo het volgende:
Zo maar eens een kijkje nemen op de stationshal
Plaatje erbij gezet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:15 schreef Nielsch het volgende:
TT en plaatje in de OP komen trouwens ook niet echt overeen. Doe dan deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fietste er vorig weekend langs, zag en leuk en druk uit. Heel andere sfeer dan voorheen toen 't Dorstige Hart er zat.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:19 schreef bork het volgende:
Nog een nieuwe tent de drie dorstige herten, waar vroeger het dorstig hart zat. Nostalgie, de eerste kroeg die ik ooit in Utrecht te zien kreeg.
http://www.dedriedorstigeherten.nl/
Wat wil jij daar voor vieze dingen gaan doen dan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand of dat hardlooprondje in Leidsche Rijn (de lint, het lint oid) 's avonds verlicht is?
Afspreken met wat koorknaapjes uit Kanaleneiland. TT herinnerde me weer aan deze buitenschoolse opvang.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat wil jij daar voor vieze dingen gaan doen dan?
Nee, ik kom daar nooit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand of dat hardlooprondje in Leidsche Rijn (de lint, het lint oid) 's avonds verlicht is?
Volgens mij niet als ik deze foto bekijk:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tot zo!quote:
Duvel mutsquote:
Ik weet dat een gedeelte wel verlicht is, maar durf niet te zeggen of hij geheel verlicht is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Niet gezienquote:
Lekker wijf met rood haarquote:
Op de plek van de Jaarbeurstraverse komt ook nog een nieuw stuk hal:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet gezien
Nieuwe deel even gecheckt, kwam er toch langs om de trein naar Culemborg te pakken. Grappig dat die gang nu links zit in plaats van rechts zoals vroeger. Beetje jammer alleen dat al die winkels en zaken nog niet open zijn
Vast ook weer met zo'n mooie dichte gevel net als de Zara.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Vanaf morgen is ook The Sting in De Vredenburg open. Het zou voor de lokatie goed zijn (denk ik) als er op die laatste 300 vierkante meter een coffee-formule komt.
[ afbeelding ]
Tsja, ik moet zeggen dat ik daar niet zo veel last van heb eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Vast ook weer met zo'n mooie dichte gevel net als de Zara.
Bizar dat dat gebouw bijna helemaal gevuld wordt door twee winkelsquote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Vanaf morgen is ook The Sting in De Vredenburg open. Het zou voor de lokatie goed zijn (denk ik) als er op die laatste 300 vierkante meter een coffee-formule komt.
[ afbeelding ]
Inderdaad, killing voor de levendigheid, een groter aantal kleinere winkels (en dus meer ingangen) zou veel beter zijn voor de levendigheid.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bizar dat dat gebouw bijna helemaal gevuld wordt door twee winkels![]()
Ik weet niet waar die laatste 300m2 zit, maar indien op de begane grond zou een koffiezaak niet eens zo slecht zijn met oog op een terras.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Inderdaad, killing voor de levendigheid, een groter aantal kleinere winkels (en dus meer ingangen) zou veel beter zijn voor de levendigheid.
Volgens mij zit er tegenover de KFC nog een leeg stuk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die laatste 300m2 zit, maar indien op de begane grond zou een koffiezaak niet eens zo slecht zijn met oog op een terras.
Dank. Maar eens gaan kijken binnenkort dan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik weet dat een gedeelte wel verlicht is, maar durf niet te zeggen of hij geheel verlicht is.
http://www.nu.nl/politiek(...)m-megaprovincie.htmlquote:Utrecht wil referendum over megaprovincie
UTRECHT - Een meerderheid van Provinciale Staten van Utrecht is voor een referendum over de vorming van een megaprovincie bestaande uit Noord-Holland, Flevoland en Utrecht.
Dat bleek maandagavond tijdens de Statenvergadering. Een initiatief van het CDA werd gesteund door VVD, SP, PvdD, 50Plus en PVV en die partijen vormen samen een ruime meerderheid.
Dat betekent dat de provincie Utrecht een referendum over de plannen gaat voorbereiden.
2015
Minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken komt dinsdag met het Utrechtse provinciebestuur praten over de wens van het kabinet dat de megaprovincie al in 2015 een feit is.
Plasterk raadde een volksraadpleging over dit onderwerp zeer af, maar de provincie Utrecht zegt nog geen goede argumenten voor provinciaal samengaan te hebben gehoord.
De provincie wil van de minister ook een totaalvisie op de vorming van landsdelen horen. Sommige Utrechtse politici vrezen dat het herindelingsproces, dat zij ''bestuurlijke verrommeling'' noemen, na 2015 stil komt te liggen.
Wat is deze? Mijn woning is niet eens zichtbaar op deze foto'squote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:15 schreef Nielsch het volgende:
TT en plaatje in de OP komen trouwens ook niet echt overeen. Doe dan deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar kijk ik nu precies naar?? Heb je voor mij een bekend punt als houvast?quote:
Ik heb me suf getuurd maar geen Lekker wijf met rood haarquote:
En de rails natuurlijkquote:Op woensdag 6 februari 2013 00:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
Stationswijk, vóórdat de boel werd platgegooid voor de betonnen HC-puist en de gracht catharijnebaan werd. Zie groen omlijnde gebouw, waar Staffhorst in heeft gezeten. Dat en wat straks wederom gracht wordt zijn ook het enigste te herkennen referentiepunt, de rest richting stationszijde is dus gesloopt. De auto's rechts op de oude foto staan op het Smakkelaarsveld.
[ afbeelding ]
Bizar he, dat één van de drukste en bekendste delen van de stad zo onherkenbaar veranderd is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:54 schreef Ireth het volgende:
[..]
Waar kijk ik nu precies naar?? Heb je voor mij een bekend punt als houvast?
Vreselijk, welke megalomane gek heeft dit ooit bedacht?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Bizar he, dat één van de drukste en bekendste delen van de stad zo onherkenbaar veranderd is.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:18 schreef Blik het volgende:
Prachtige wijk, wat een uitstraling, de huizen, de mensen
Brok in mijn keel
Empeo. Erger nog: wie heeft dit ooit goedgekeurd? Antwoord: de gemeenteraad.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:17 schreef bork het volgende:
[..]
Vreselijk, welke megalomane gek heeft dit ooit bedacht?
Dan hadden ze al die oude troep in het centrum ook wel kunnen slopen en daar één grote parkeergarage van kunnen maken, de vooruitgang hou je immers niet tegen he?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:12 schreef speknek het volgende:
Ik snap het wel een beetje, want een parkeerplaats en drukke weg in het centrum was op langere termijn in de moderne tijd niet meer vol te houden. Op die manier was het niet zo gek om de grote weg beneden straatniveau te doen, en de stad vanaf het treinstation meer op voetgangers in te richten. Het is alleen jammer dat de architecten zo verrekte weinig smaak hadden.
Dat was Bredero Vastgoed (Breevast)quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:17 schreef bork het volgende:
[..]
Vreselijk, welke megalomane gek heeft dit ooit bedacht?
Maar....quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan hadden ze al die oude troep in het centrum ook wel kunnen slopen en daar één grote parkeergarage van kunnen maken, de vooruitgang hou je immers niet tegen he?
Automobilisten. DUH!quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar....
[ afbeelding ]
Wie zou er dan parkeren?
Dat klopt, heb ik vandaag ontdekt, er was ook verzetquote:Op woensdag 6 februari 2013 13:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Empeo. Erger nog: wie heeft dit ooit goedgekeurd? Antwoord: de gemeenteraad.
Bah.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:04 schreef Gesloten het volgende:
Vanaf 17 februari mogen winkels alle zondagen open zijn.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)eden-koopzondag.html
Mooi.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:04 schreef Gesloten het volgende:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Nog meer provinciaals tuig in onze mooie stad.!
Triestquote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:04 schreef Gesloten het volgende:
Het zou eens tijd worden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:04 schreef Gesloten het volgende:
Zo nu en dan ga ik nog wel eens naar een echte winkel toe. Maar meestal in mn pauze, tussen de middag. Bij voorkeur op maandag. Lekker rustig.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:46 schreef speknek het volgende:
Gewoon dichtgooien die binnenstand, alleen mongolen bestellen niet alles via internet, en dat blijkt ook wel op koopzondagen.
Ik heb de laatste tijd ook veel kleding via internet besteld, maar over het algemeen moet ik meer dan de helft weer terugsturen.. Kan je beter van je luie reet af komen en het in één keer goed doen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:46 schreef speknek het volgende:
Gewoon dichtgooien die binnenstand, alleen mongolen bestellen niet alles via internet, en dat blijkt ook wel op koopzondagen.
Maar voor de ondernemers lijkt me dit hun enige redding.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Zo nu en dan ga ik nog wel eens naar een echte winkel toe. Maar meestal in mn pauze, tussen de middag. Bij voorkeur op maandag. Lekker rustig.Op zaterdag ga ik echt no way de stad in. Zometeen dus op zondag ook niet meer.
Ik ben toevallig vorige week zaterdag middag in de binnenstad geweest. Wat een ramp was dat.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:57 schreef Abed het volgende:
Inderdaad, zaterdags de stad in lijkt het wel alsof je in een optocht van tokkies terecht komt.
Maar goed, laten we dan hopen dat met een standaard koopzondag de tokkies zich wat meer verspreiden over de dagen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:57 schreef Abed het volgende:
Inderdaad, zaterdags de stad in lijkt het wel alsof je in een optocht van tokkies terecht komt.
Prima dat de winkels open gaan, alleen jammer van dat aso voetvolk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:41 schreef pokkerdepok het volgende:
je kan ook in 'de provincie'; gaan wonen, als je niet tegen stadsdrukte kan...
eindelijk een eind aan de gedwongen zondagsrust, ik ben blij.
ik heb geen hekel aan utrechters.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:45 schreef Abed het volgende:
[..]
Prima dat de winkels open gaan, alleen jammer van dat aso voetvolk.
Het is altijd al druk, ik vind het juist wel fijn als de binnenstad een keer een dag niet overspoeld wordt door tokkies uit de provincie.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:16 schreef MaJo het volgende:
Goeie zaak dat de winkels open gaan! Voor mij is zondag vaak de enige dag dat ik de tijd heb om te shoppenEn wat is er mis met een beetje drukte? Zijn jullie allemaal autisten ofzo
Jij hebt er toch geen last van, jij bestelt toch alles op internetquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar goed, laten we dan hopen dat met een standaard koopzondag de tokkies zich wat meer verspreiden over de dagen.
Waarschijnlijk is er nu juist meer spreiding. Eerst kwam iedereen op zaterdag, nu gaat dat verdeeld worden over de zaterdag en de zondag denk ikquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is altijd al druk, ik vind het juist wel fijn als de binnenstad een keer een dag niet overspoeld wordt door tokkies uit de provincie.
Die tokkies beletten je om je ding te doen?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is altijd al druk, ik vind het juist wel fijn als de binnenstad een keer een dag niet overspoeld wordt door tokkies uit de provincie.
Genieten van een rustige Oudegracht? Ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:30 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Die tokkies beletten je om je ding te doen?
Er is een iPad app van gemaakt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:31 schreef Nielsch het volgende:
MLN / Het Blauwe Bord van Utrecht Centraal Station
Een burgerinitiatief van grootwinkelbedrijven.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:58 schreef Neelix het volgende:
nu.nl zegt: "Burgerinitiatief breekt ban na jarenlang discussiëren".
Ik geloof dat dat burgerinitiatief toch behoorlijk controversieel was. Hebben ze eigenlijk handtekeningen verzameld oid? Ik heb nooit wat gezien.
We hadden ook gestemd voor een open, groen stationsgebied. Daar komt ook weinig van terecht.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kan me toch herinneren dat we een paar jaar geleden tegen die koopzondagen gestemd hadden.
Dat is alweer bijna 10 jaar geleden! Meningen zijn nu compleet anders!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kan me toch herinneren dat we een paar jaar geleden tegen die koopzondagen gestemd hadden.
Ja, we hadden toch heel duidelijk voor optie 1 gestemd. Of was het nou A?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Q. het volgende:
[..]
We hadden ook gestemd voor een open, groen stationsgebied. Daar komt ook weinig van terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |