Je zou vanuit het gat in het midden kunnen werken, en daaromheen bijvoorbeeld DC's of trebles kunnen haken, ik weet alleen niet of dat de vorm van het bloemetje blijft volgen. Eventueel kun je bij de stukjes tussen de bloemblaadjes in een kortere steek zoals een half stokje doen voor hoogteverschil.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
een beetje zoals het rechtse bloemetje, en dan verschillende formaten
Het is misschien leuk om een 'gat' heen haken, waar het bloemetje in past.. ik weet niet hoe groot het bloemetje is.. maar er zitten maar 2 gaatjes in toch? Je hebt dan wel kans op een draaiend bloemetje.. want het middelste gat is een beetje groot om iets mee te doen (denk ik)quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
een beetje zoals het rechtse bloemetje, en dan verschillende formaten
ja, zoiets dacht ik ook idd. en dan bij het breedste gedeelte een driedubbel stokje ofzo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:56 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Je zou vanuit het gat in het midden kunnen werken, en daaromheen bijvoorbeeld DC's of trebles kunnen haken, ik weet alleen niet of dat de vorm van het bloemetje blijft volgen. Eventueel kun je bij de stukjes tussen de bloemblaadjes in een kortere steek zoals een half stokje doen voor hoogteverschil.
oh ik ben benieuwdquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:55 schreef Dottey het volgende:
[..]
Het is misschien leuk om een 'gat' heen haken, waar het bloemetje in past.. ik weet niet hoe groot het bloemetje is.. maar er zitten maar 2 gaatjes in toch? Je hebt dan wel kans op een draaiend bloemetje.. want het middelste gat is een beetje groot om iets mee te doen (denk ik)
Ik zal morgen als ik een beetje helder ben en tijd heb iets fysieks maken om te kijken of het een beetje werkt
misschien de Elise sjaal dan maken, is stukje makelijker vind ik, maar echt Dappertje doorzetten want ook ik kon wel gillen snapte er geen ene jeweetwel van, veel kijken naar het getekende plaatje en de foto`squote:Op donderdag 7 februari 2013 10:55 schreef dapmar het volgende:
Iemand vertelde dat het begin rondje al neit klopten. Heb eerst lossen gehaakt en toen een halve vaste, heb ik daar al iets fout gedaan?
Heb wat weinig zelfvertrouwen en vind de steken lastig merk dat ik neit meer door wil drammen om het voor elkaar te krijgen.... dus heb zoiets van ga dan maar wat anders doen maar.... heel eigenlijk wil ik het wel maar is het blijkbaar een kwestie van goed de steken leren herkennen, kan ze wel maken maar blijkbaar nog niet goed herkennen en patronen goed lezen. Maar soms geven de tekeningen dan weer wat anders weer dan de tekst......
Eigelijk werkt dat hetzelfde als in een magic ring, of in de beginring van grannies haken. je moet alleen denk ik, omdat het een vrij groot ding is je draad steeds een stukje bewegen. Ik bedoel:quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, zoiets dacht ik ook idd. en dan bij het breedste gedeelte een driedubbel stokje ofzo.
alleen geen flauw idee hoe je eigenlijk om iets heen haakt, moet ik eens uitvogelen
Ah, fijne tip, dank je! Ik moet dus toch echt eens naar de Albert Cuyp.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:40 schreef Toverheks het volgende:
ff reklame maken, was bij Jan de kleine vakman op de Albert Cuyp, mooie wolletjes voor een euro, mooie kleurtjes, ook fijn haakkatoen in mooie kleuren ook een euro, ook lag er katoen van 2.25 maar dat vond ik te dik om te haken, heb wel 15 bollen regenboogwol meegenomen, kleuren roze lichtblauw en geel en dan loopt het over, en 20 bolletjes soort haak/breikatoen leverkleur, achteraf beetje rare kleur maar misschien ga ik wel een vest ervan haken of breien.
binnen is binnen en hebben is hebben
oh.. euh wat wil je eigenlijk voor vorm eromheen? een rondje of een bloem of een vierkant?quote:
http://weldraad.nl/wol-en-garens :quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:31 schreef trui het volgende:
haha spuuglokje!laten we er nog wat heel andere dingen bij halen ja....:+
maar inderdaad b.ertha, katoen heeft ook z'n bezwaren...
is er niet zoiets als bio-wol oid, waarbij je een garantie krijgt dat die schapen goed behandeld zijn? ik vind 't zo onvoorstelbaar dat het kennelijk rendabel is om je dieren zo slecht te behandelen. die plooien van de merinoschapen bijvoorbeeld, die leveren toch -behalve wat extra wol- vooral een boel problemen op als ik 't zo lees. dat dat opweegt tegen dat beetje meer wol!
ik heb hier wel eens schaapsscheerders aan 't werk gezien, dat ging best stevig maar volgens mij toch ook wel draaglijk voor 't schaap in kwestie. zou dat nou echt zoveel meer tijd kosten dan die dieronvriendelijke manier? (en opwegen tegen het feit dat je dan erg beroerd met dieren om gaat, dat lijkt me nou niet bepaald een bevredigende manier van werken)..
claudia, ik ben benieuwd of je nog iets kunt vinden over die alpaca-wol.
ik wil gewoon de bloem zelf bedekken met haaksel, eigenlijkquote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:28 schreef Dottey het volgende:
[..]
oh.. euh wat wil je eigenlijk voor vorm eromheen? een rondje of een bloem of een vierkant?
voor ik straks start
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wil gewoon de bloem zelf bedekken met haaksel, eigenlijk
Goed gelukt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:06 schreef annelotje het volgende:
ik reageer hier echt te weinig!
Er worden zoveel leuke dingen gemaakt. Echt een buiging voor Trui voor dr eitjes
En natuurlijk de varkens van angry birds!
ik heb ook weer wat gehaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi konijntje.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:15 schreef _Arual_ het volgende:
Deze lag al weken klaar om in elkaar gezet te worden (vind ik niet leuk om te doen, gepriegel):
[ afbeelding ]
Wasabi the Bunny
Ik heb mijn laatste wol gekocht van iemand hier uit de buurt die thuis schapen houdt en ze ook scheert en dan zelf de wol spint, is gegarandeerd dier-vriendelijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:51 schreef NoralyZ het volgende:
Lana Grossa heeft ook een aantal biologisch geproduceerde garens. Sowieso biologisch katoen, en ik geloof dat ik ook eens iets over merino voorbij heb zien komen... Al weet je dan natuurlijk niet precies hoe het wél gedaan wordt. Bij Weldraad hebben ze inderdaad wel echt 'goed' verkregen wol. Het is dan ook wel een stuk duurder, maar bij sommige producten in hun winkel krijg je zelfs een foto van het schaap waar het vandaan komt
Goed gelukt turbohaakwerkje en uiteraard in roze zoals het een prinses betaamt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:54 schreef Lijnloos het volgende:
Wij hebben vandaag prinsessedag, dus even een kroon gehaakt:
[ afbeelding ]
mooi en netjes. hoe heb je die vingers gedaan?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mijn versie van de munch time hagedisbeest:
[ afbeelding ]
Wow is dat die website die je gaf? want daar zie ik dure prijzen? of haal ik iets door elkaar?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:40 schreef Toverheks het volgende:
ff reklame maken, was bij Jan de kleine vakman op de Albert Cuyp, mooie wolletjes voor een euro, mooie kleurtjes, ook fijn haakkatoen in mooie kleuren ook een euro, ook lag er katoen van 2.25 maar dat vond ik te dik om te haken, heb wel 15 bollen regenboogwol meegenomen, kleuren roze lichtblauw en geel en dan loopt het over, en 20 bolletjes soort haak/breikatoen leverkleur, achteraf beetje rare kleur maar misschien ga ik wel een vest ervan haken of breien.
binnen is binnen en hebben is hebben
"Ik ben Bijou, en ik ben verslaafd aan haken"quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Bijou het volgende:
Ik ben inmiddels alweer met de vierde deken van het jaar bezig... Bestaat er ook zoiets als AH-bijeenkomsten?
rsspect, wat ga jij hard zeg! Ik wil een poging met je deken wagen als de wibra weer geel en wit verkoopt, ik hoop snelquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Bijou het volgende:
Ik ben inmiddels alweer met de vierde deken van het jaar bezig... Bestaat er ook zoiets als AH-bijeenkomsten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |