abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122589150
@Dapmar ik wilde net typen of je niet beter bij iemand (uit dit topic?) kunt gaan kijken hoe het werkt want ik kan me voorstellen als je beginner bent, dat de filmpjes en uitleg met tekst moeilijk kunnen zijn.. En dat je er moedeloos van wordt.

Ik woon helaas ver van Amersfoort. :)
pi_122589315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:19 schreef dapmar het volgende:
@dottey er staat :
Begin met een ketting van vier lossen die je met een halve vaste sluit.
Of maak gebruik van een Magische circle

Ja ik ben ook wel van doorzetten maar heb al best veel geprobeerd.. misschien te veel hihi.
Ik ga eens alles GOED lezen en het moet toch gewoon lukken, word er bijna boos van op mijzelf hahaha. En ontmoedigen nou ja.. ik wil gewoon dat eens iets lukt dan krijg ik wel vertrouwen en komt het goed maar het wil niet op de een of andere manier en dan ga ik op een gegeven moment maar weer wat anders proberen en dat lukt dan ook niet enz. enz ;)

Woont er niet iemand toevallig omgeving amersfoort hahaha.
ah.. nou ik was een luie lezer.. ik keek dus alleen op de tekening :D terwijl ik dat eigenlijk nooit doe omdat ik daarnooit zo vaak aan uitkom :D maar in dit geval was de tekening makkelijk te volgen.

Maar helaas ik woon te ver weg :( Klundert (west brabant) als je daar eens doorheen sjeest ben je welkom :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:29:46 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122589333
ik denk dat zo'n ketting van lossen een prima alternatief is voor de magic ring, als je net begint. maak het jezelf niet onnodig moeilijk. en zoals ik je al in PM liet weten, ben je van harte welkom om hier een keer langs te komen voor wat live instructies. ik woon niet superdichtbij amersfoort, maar ook weer niet ontzettend ver er vandaan.
in de haak.
pi_122589460
Die vlieger gaat trouwens ook op voor andere haaksters van hier ^^.
Deur staat open en koffie is zo gezet O+ Vind het altijd leuk om verschillende haakstijlen op te merken ^^. hoe je haak en draad vasthoud bijvoorbeeld.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122590496
Dit is dezelfde he, maar hie zie je duidelijker dat het er tussen moet inderdaad ;)
http://hakenenmeer.blogsp(...)roon-omslagdoek.html
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_122590530
meiden?
als jullie iets gaan haken 'op bestelling' , dus iemand vraagt je om iets te maken, wat vragen jullie er dan voor?
de materiaalkosten uiteraard, maar wat vragen jullie er bovenop?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:25:26 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122591184
die vraag is net nog aan bod geweest mirjam. ik ga uit van 2x materiaalkosten. dat dekt niet echt de tijd die 't kost om 't te maken, maar allez.
in de haak.
pi_122591926
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:25 schreef trui het volgende:
die vraag is net nog aan bod geweest mirjam. ik ga uit van 2x materiaalkosten. dat dekt niet echt de tijd die 't kost om 't te maken, maar allez.
die tijd heb je soms ook plezier in haken toch hahaha
By DMB
pi_122591937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:19 schreef dapmar het volgende:
@dottey er staat :
Begin met een ketting van vier lossen die je met een halve vaste sluit.
Of maak gebruik van een Magische circle

Ja ik ben ook wel van doorzetten maar heb al best veel geprobeerd.. misschien te veel hihi.
Ik ga eens alles GOED lezen en het moet toch gewoon lukken, word er bijna boos van op mijzelf hahaha. En ontmoedigen nou ja.. ik wil gewoon dat eens iets lukt dan krijg ik wel vertrouwen en komt het goed maar het wil niet op de een of andere manier en dan ga ik op een gegeven moment maar weer wat anders proberen en dat lukt dan ook niet enz. enz ;)

Woont er niet iemand toevallig omgeving amersfoort hahaha.
ik zal nog eens een plaatje opzoeken:)
By DMB
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:03:41 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122592516
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:47 schreef CREADO het volgende:

[..]

die tijd heb je soms ook plezier in haken toch hahaha
nou ja, zonder die bestelling zou ik waarschijnlijk iets anders maken. :) (vaak bestellen mensen een 2e exmplaar van iets dat ik al eens gemaakt heb).

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 07-02-2013 13:15:23 ]
in de haak.
pi_122594120
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:47 schreef CREADO het volgende:

[..]

ik zal nog eens een plaatje opzoeken:)
Ben benieuwd ;)
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_122594719
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ohja, goed idee! Ik weet wel hoe dat moet.

Ik heb in ieder geval ontdekt dat het van merinowol is gemaakt. Maar nu heb ik van oeke begrepen dat merinowol op een vreselijke manier van het schaap wordt gehaald, dus daar haak ik liever niet mee.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe halen ze dat dan van het schaap? Ik dacht dat schapen altijd geschoren worden. :@
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122595280
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:25 schreef trui het volgende:
dat heb ik helemaal niet meegekregen, anders had ik het uiteraard niet gevraagd.
maar je vraagt dus 1 x extra de materiaalkosten, voor jezelf als vergoeding?
dat klinkt redelijk.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:35:33 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122595475
yep.

claudia, ik las er toevallig van de week ook een stukje over, over die merino schapen... mizzEnroe, zie bijvoorbeeld hier (onder het kopje 'wol') een beschrijving van de dieronvriendelijkheid die kennelijk heel normaal is in deze business... jammer genoeg schijnt het ook voor alpacawol te gelden, allebei wolsoorten waar ik graag mee haak...
in de haak.
pi_122596129
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:11 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe halen ze dat dan van het schaap? Ik dacht dat schapen altijd geschoren worden. :@
Even onder een spoiler, voor wie liever in onwetendheid wil verkeren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122596158
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:35 schreef trui het volgende:
jammer genoeg schijnt het ook voor alpacawol te gelden, allebei wolsoorten waar ik graag mee haak...
Weet je dat zeker? Ik heb er informatie over opgezocht en heb begrepen dat alpaca's wel normaal geschoren worden. Maar ik heb niet heel uitgebreid gezocht. Zie bijvoorbeeld deze site.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:55:53 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122596284
nou ja, ik had 't ook alleen maar van die dierenbeschermingssite.
in de haak.
pi_122597119
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Even onder een spoiler, voor wie liever in onwetendheid wil verkeren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zielig voor die dieren zeg. :{ ;( Een kennisje van me heeft een tijd in Australië getourd en zij heeft ook schapen geschoren. Brrr.

Dan maar beter katoen en acryl gebruiken, lijkt mij.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122597173
Ik ga er nog wel even induiken voor wat betreft alpacawol, want het is zulk fijn spul. O+
pi_122597550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:30 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dat heb ik helemaal niet meegekregen, anders had ik het uiteraard niet gevraagd.
maar je vraagt dus 1 x extra de materiaalkosten, voor jezelf als vergoeding?
dat klinkt redelijk.
Naja als je 4 bollen van de zeeman gebruikt voor iets groots vind ik het niet echt redelijk :@
Dan zit er meer geld in het werk als dat het materiaal kost

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 15:30:49 ]
pi_122598133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:18 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Wat zielig voor die dieren zeg. :{ ;( Een kennisje van me heeft een tijd in Australië getourd en zij heeft ook schapen geschoren. Brrr.

jakkes! ik gebruik gelukkig katoen en acryl..
By DMB
pi_122598587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:18 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Voor katoen wordt ontzettend veel water gebruikt (zoveel dat je een katoenen tas 171 keer moet gebruiken voordat het beter is dan plastic). Het is heel milieuonvriendelijk dus. Daarnaast gaat dit vaak ten koste van de lokale bevolking en dieren aangezien zij daardoor minder beschikking hebben over drinkwater. Acryl wordt gemaakt van aardolie en ik hoef vast niet uit te leggen waarom dat slecht is voor milieu, mens en dier.

Oftewel: het is niet reëel om dit nu af te wijzen i.v.m. zieligheid en dan andere materialen wel te gebruiken omdat de zieligheid daarvan minder evident is.
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:48:34 #203
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122600903
Precies B.ertha. En ik vind bijvoorbeeld een plofkip net zo zielig. Maar dat heeft dan weer niks met wol te maken. ;)
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:31:58 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122602682
haha spuuglokje! :o laten we er nog wat heel andere dingen bij halen ja....:+

maar inderdaad b.ertha, katoen heeft ook z'n bezwaren...

is er niet zoiets als bio-wol oid, waarbij je een garantie krijgt dat die schapen goed behandeld zijn? ik vind 't zo onvoorstelbaar dat het kennelijk rendabel is om je dieren zo slecht te behandelen. die plooien van de merinoschapen bijvoorbeeld, die leveren toch -behalve wat extra wol- vooral een boel problemen op als ik 't zo lees. dat dat opweegt tegen dat beetje meer wol!
ik heb hier wel eens schaapsscheerders aan 't werk gezien, dat ging best stevig maar volgens mij toch ook wel draaglijk voor 't schaap in kwestie. zou dat nou echt zoveel meer tijd kosten dan die dieronvriendelijke manier? (en opwegen tegen het feit dat je dan erg beroerd met dieren om gaat, dat lijkt me nou niet bepaald een bevredigende manier van werken)..

claudia, ik ben benieuwd of je nog iets kunt vinden over die alpaca-wol.
in de haak.
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:12:07 #205
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122606299
Is alpaca-wol wel (100%) wol, eigenlijk? Ik probeerde het laatst eens op te zoeken, toen ik op zoek was naar licht materiaal voor het jurkje, maar kwam er niet uit.
Ik meende dat het wol was, maar hoe kan het dan zoveel lichter zijn als "andere" wol?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:12:26 #206
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122606310
double
... ♥ ik mis je ♥
pi_122612829
ik heb houten bloemetjes in verschillende maten, met een gat in het midden. zou je daar omheen kunnen haken, wat voor techniek wordt daar voor gebruikt?
pi_122613155
Heb je een foto?
pi_122614522
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:08 schreef Dottey het volgende:
Heb je een foto?

een beetje zoals het rechtse bloemetje, en dan verschillende formaten
pi_122615316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:57 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Voor katoen wordt ontzettend veel water gebruikt (zoveel dat je een katoenen tas 171 keer moet gebruiken voordat het beter is dan plastic). Het is heel milieuonvriendelijk dus. Daarnaast gaat dit vaak ten koste van de lokale bevolking en dieren aangezien zij daardoor minder beschikking hebben over drinkwater. Acryl wordt gemaakt van aardolie en ik hoef vast niet uit te leggen waarom dat slecht is voor milieu, mens en dier.

Oftewel: het is niet reëel om dit nu af te wijzen i.v.m. zieligheid en dan andere materialen wel te gebruiken omdat de zieligheid daarvan minder evident is.
Jemig, dat wist ik allemaal niet!

Het voelt zo wrang omdat er een duidelijk alternatief is, namelijk om die schapen normaal te scheren. Maarja, de discussie is complexer dan dat.

Trui, er is wel biologische wol! Ik weet alleen niet of dat 'biologisch' ook betrekking heeft op de manier van scheren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 07-02-2013 22:15:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')