ah.. nou ik was een luie lezer.. ik keek dus alleen op de tekeningquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:19 schreef dapmar het volgende:
@dottey er staat :
Begin met een ketting van vier lossen die je met een halve vaste sluit.
Of maak gebruik van een Magische circle
Ja ik ben ook wel van doorzetten maar heb al best veel geprobeerd.. misschien te veel hihi.
Ik ga eens alles GOED lezen en het moet toch gewoon lukken, word er bijna boos van op mijzelf hahaha. En ontmoedigen nou ja.. ik wil gewoon dat eens iets lukt dan krijg ik wel vertrouwen en komt het goed maar het wil niet op de een of andere manier en dan ga ik op een gegeven moment maar weer wat anders proberen en dat lukt dan ook niet enz. enz
Woont er niet iemand toevallig omgeving amersfoort hahaha.
die tijd heb je soms ook plezier in haken toch hahahaquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:25 schreef trui het volgende:
die vraag is net nog aan bod geweest mirjam. ik ga uit van 2x materiaalkosten. dat dekt niet echt de tijd die 't kost om 't te maken, maar allez.
ik zal nog eens een plaatje opzoeken:)quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:19 schreef dapmar het volgende:
@dottey er staat :
Begin met een ketting van vier lossen die je met een halve vaste sluit.
Of maak gebruik van een Magische circle
Ja ik ben ook wel van doorzetten maar heb al best veel geprobeerd.. misschien te veel hihi.
Ik ga eens alles GOED lezen en het moet toch gewoon lukken, word er bijna boos van op mijzelf hahaha. En ontmoedigen nou ja.. ik wil gewoon dat eens iets lukt dan krijg ik wel vertrouwen en komt het goed maar het wil niet op de een of andere manier en dan ga ik op een gegeven moment maar weer wat anders proberen en dat lukt dan ook niet enz. enz
Woont er niet iemand toevallig omgeving amersfoort hahaha.
nou ja, zonder die bestelling zou ik waarschijnlijk iets anders maken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
die tijd heb je soms ook plezier in haken toch hahaha
Ben benieuwdquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
ik zal nog eens een plaatje opzoeken:)
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe halen ze dat dan van het schaap? Ik dacht dat schapen altijd geschoren worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ohja, goed idee! Ik weet wel hoe dat moet.
Ik heb in ieder geval ontdekt dat het van merinowol is gemaakt. Maar nu heb ik van oeke begrepen dat merinowol op een vreselijke manier van het schaap wordt gehaald, dus daar haak ik liever niet mee.
dat heb ik helemaal niet meegekregen, anders had ik het uiteraard niet gevraagd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:25 schreef trui het volgende:
die vraag is net nog aan bod geweest mirjam. ik ga uit van 2x materiaalkosten. dat dekt niet echt de tijd die 't kost om 't te maken, maar allez.
Even onder een spoiler, voor wie liever in onwetendheid wil verkeren:quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:11 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe halen ze dat dan van het schaap? Ik dacht dat schapen altijd geschoren worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Weet je dat zeker? Ik heb er informatie over opgezocht en heb begrepen dat alpaca's wel normaal geschoren worden. Maar ik heb niet heel uitgebreid gezocht. Zie bijvoorbeeld deze site.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:35 schreef trui het volgende:
jammer genoeg schijnt het ook voor alpacawol te gelden, allebei wolsoorten waar ik graag mee haak...
quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Even onder een spoiler, voor wie liever in onwetendheid wil verkeren:Wat zielig voor die dieren zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een kennisje van me heeft een tijd in Australië getourd en zij heeft ook schapen geschoren. Brrr.
Dan maar beter katoen en acryl gebruiken, lijkt mij..: Let epsilon be smaller than zero :.
Naja als je 4 bollen van de zeeman gebruikt voor iets groots vind ik het niet echt redelijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat heb ik helemaal niet meegekregen, anders had ik het uiteraard niet gevraagd.
maar je vraagt dus 1 x extra de materiaalkosten, voor jezelf als vergoeding?
dat klinkt redelijk.
jakkes! ik gebruik gelukkig katoen en acryl..quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:18 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Wat zielig voor die dieren zeg.![]()
Een kennisje van me heeft een tijd in Australië getourd en zij heeft ook schapen geschoren. Brrr.
Dan maar beter katoen en acryl gebruiken, lijkt mij.
Voor katoen wordt ontzettend veel water gebruikt (zoveel dat je een katoenen tas 171 keer moet gebruiken voordat het beter is dan plastic). Het is heel milieuonvriendelijk dus. Daarnaast gaat dit vaak ten koste van de lokale bevolking en dieren aangezien zij daardoor minder beschikking hebben over drinkwater. Acryl wordt gemaakt van aardolie en ik hoef vast niet uit te leggen waarom dat slecht is voor milieu, mens en dier.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:18 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Wat zielig voor die dieren zeg.![]()
Dan maar beter katoen en acryl gebruiken, lijkt mij.
Jemig, dat wist ik allemaal niet!quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Voor katoen wordt ontzettend veel water gebruikt (zoveel dat je een katoenen tas 171 keer moet gebruiken voordat het beter is dan plastic). Het is heel milieuonvriendelijk dus. Daarnaast gaat dit vaak ten koste van de lokale bevolking en dieren aangezien zij daardoor minder beschikking hebben over drinkwater. Acryl wordt gemaakt van aardolie en ik hoef vast niet uit te leggen waarom dat slecht is voor milieu, mens en dier.
Oftewel: het is niet reëel om dit nu af te wijzen i.v.m. zieligheid en dan andere materialen wel te gebruiken omdat de zieligheid daarvan minder evident is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |