abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122573241
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:15 schreef _Arual_ het volgende:
Deze lag al weken klaar om in elkaar gezet te worden (vind ik niet leuk om te doen, gepriegel):
Herkenbaar! :D Ik heb een haat-liefdeverhouding met het montagewerk. Ergens vind ik het toch ook wel weer leuk, omdat je dan ineens heel snel het eindresultaat ziet. Maar ik hik er steevast tegenaan.

Leuk geworden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122573722
quote:
Deze lag al weken klaar om in elkaar gezet te worden (vind ik niet leuk om te doen, gepriegel):

[ afbeelding ]

Wasabi the Bunny :)
is wel een schatje :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122575629
Oh, ik vind dit mooi! O+ Is iemand wel eens een soortgelijk patroon tegengekomen?

woensdag 6 februari 2013 @ 22:20:59 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122575838
heel mooi inderdaad! (en die zachte kleuren zijn ook erg stijlvol zo samen). maar nee, ik heb 't nog niet eerder gezien. maar moet wel te doen zijn, toch? (alleen heel veel werk met al die vasten!)
in de haak.
pi_122576466
Ik zou niet weten hoe de gedeeltes tussen de hartjes te haken! Hoe doe je dat dan, lapjes voorhaken en dan alles aan elkaar naaien/haken?
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:28:45 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122576547
lijkt me wel ja. dat zijn allemaal vierkantjes/ruitjes, toch?
in de haak.
pi_122576729
Garen ziet er trouwens ook wel bijzonder uit (niet bepaald aangenaam). Kun je zien wat het is?
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:34:34 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122576973
geen idee! maar 't lijkt me wat wolligs?
in de haak.
pi_122577855
super mooie deken! Er was laatst toch iemand die met foto's kon zoeken op internet? Weet niet meer hoe dat ging, maar misschien vind je op die manier wel het patroon :)
pi_122578441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:47 schreef wild-r0se het volgende:
super mooie deken! Er was laatst toch iemand die met foto's kon zoeken op internet? Weet niet meer hoe dat ging, maar misschien vind je op die manier wel het patroon :)
Ohja, goed idee! Ik weet wel hoe dat moet.

Ik heb in ieder geval ontdekt dat het van merinowol is gemaakt. Maar nu heb ik van oeke begrepen dat merinowol op een vreselijke manier van het schaap wordt gehaald, dus daar haak ik liever niet mee.
pi_122578476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ohja, goed idee! Ik weet wel hoe dat moet.

Ik heb in ieder geval ontdekt dat het van merinowol is gemaakt. Maar nu heb ik van oeke begrepen dat merinowol op een vreselijke manier van het schaap wordt gehaald, dus daar haak ik liever niet mee.
http://www.lilietnene.com/item/sd2a-3786co-pr/
heb hier iets gevonden... alleen das wle weer japans :s
pi_122578505
Oh, die vind ik heel erg mooi, Claudia! Ik lees even mee of iemand dat patroon vindt! (ik lees sowieso al mee, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, toch? :P)
Het ziet er inderdaad wollig uit en dun. Sokkenwol misschien? Of zelfs lace?
Wel een werk zeg!
pi_122578623
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:57 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

http://www.lilietnene.com/item/sd2a-3786co-pr/
heb hier iets gevonden... alleen das wle weer japans :s
Ja, die pagina had ik ook gevonden:

"Kleuren en zachte hart motieven die ontstaan ​​als een baby deken is een stukje van warme onze waardevolle artikelen zijn speciaal besteld. Beter gevoel van grootte, zodat het kan worden gebruikt als een deken, is het prettig te worden opgenomen binnenste cirkel ticket die kunnen worden gebruikt als een tapijt, zoals voor meerdere doeleinden."
pi_122578708
Als we niks vinden, kunnen we misschien samen het patroon reconstrueren? :s)
pi_122578754
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die pagina had ik ook gevonden:

"Kleuren en zachte hart motieven die ontstaan ​​als een baby deken is een stukje van warme onze waardevolle artikelen zijn speciaal besteld. Beter gevoel van grootte, zodat het kan worden gebruikt als een deken, is het prettig te worden opgenomen binnenste cirkel ticket die kunnen worden gebruikt als een tapijt, zoals voor meerdere doeleinden."
die vertalingen van google ook altijd :P
De ontwerpster is Sophie Digard, maar daar kan ik ook weinig over vinden nu... :/
pi_122578783
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
Als we niks vinden, kunnen we misschien samen het patroon reconstrueren? :s)
wordt wel pittig klusje :... (wel leuk)
pi_122579016
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:02 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

wordt wel pittig klusje :... (wel leuk)
Ik denk dat het wel mee gaat vallen! Patroon van het hartje, een paar tussenstukjes, en dan heb je het meest wel.
pi_122579218
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee gaat vallen! Patroon van het hartje, een paar tussenstukjes, en dan heb je het meest wel.
ja oke.. als je op een andere foto kijkt zie je duidelijk dat de vlakjes tussen de hartjes vierkantjes zijn met gekke uitstulpseltjes, denk dat het aanelkaar gehaakt wordt? helaas heb ik de komende dagen geen tijd om er naar te kijken, maar na het weekend denk ik wel :D vind het wel een uitdaging :s)
pi_122579412

Hier zie je dat goed bij sommige vlakken :) *zoekt patroon hartje*
pi_122580991
die bolletjes zijn volgens mij van dat harige spul, maar je kan ook de popcornsteek doen lijkt mij.....roep maar wat maar vind het schitterend O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122586305
quote:

[ afbeelding ]

Wasabi the Bunny :)
Hier ligt ie al weken in elkaar, moet alleen nog een neusje :P

Heb gister mn allereerste zelfgemaakte project afgemaakt, een mooiere versie van deze.
Is van een spelletje van het stagebedrijf van een collega. Moet er meteen 5 maken nadat ze m hadden gezien :o Ben blij dat ik het patroon heb opgeschreven.
pi_122586357
Oja nog een vraagje, ik heb gister scrumpf ofzo gemaakt van lilo en stitch, maar het haar staat recht omhoog, hoe krijg ik dit voor elkaar? Zou met suikerwater werken?
pi_122586652
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:33 schreef Whoopdidoo het volgende:
Oja nog een vraagje, ik heb gister scrumpf ofzo gemaakt van lilo en stitch, maar het haar staat recht omhoog, hoe krijg ik dit voor elkaar? Zou met suikerwater werken?
Ja en dan op de kop laten drogen? Ergens ophangen? Denk het wel als het niet heel erg zwaar is. Anders behangplaksel maar geen idee of dat doorzichtig opdroogt op wol. Mensen met een hanenkam gebruiken dat om het recht overeind te zetten.
pi_122587376
Super bedankt voor de tips ook opgeslagen en uitgeprint. Ga eerst maar eens wat makkelijks en kleins doen.... Onderzettertje een zien of ik leuke kan vinden hihi.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:42:30 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122588076
waarom niet meteen even doorbijten met dit probleempje? als je dat eenmaal doorhebt is het daarna alleen maar herhalen, en is die omslagdoek zo klaar. als je ze nu terzijde legt moet je je er de volgende keer weer helemaal opnieuw in verdiepen. begrijp je de tips wel, of is er nog iets onduidelijk?
in de haak.
pi_122588134
@ Trui pb ;)
pi_122588396
Iemand vertelde dat het begin rondje al neit klopten. Heb eerst lossen gehaakt en toen een halve vaste, heb ik daar al iets fout gedaan? ;)
Heb wat weinig zelfvertrouwen en vind de steken lastig merk dat ik neit meer door wil drammen om het voor elkaar te krijgen.... dus heb zoiets van ga dan maar wat anders doen maar.... heel eigenlijk wil ik het wel maar is het blijkbaar een kwestie van goed de steken leren herkennen, kan ze wel maken maar blijkbaar nog niet goed herkennen en patronen goed lezen. Maar soms geven de tekeningen dan weer wat anders weer dan de tekst......
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:00:34 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122588531
lossen en een halve vaste om het rondje te sluiten is prima hoor. voel je niet bezwaard om door te vragen! en soms is het ook gewoon een kwestie van proberen, een beetje op de gok ergens insteken. dat valt aan het eind helemaal niet op. je wordt er al doende vaak vanzelf wat handiger in, is mijn ervaring.
in de haak.
pi_122588877
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:55 schreef dapmar het volgende:
Iemand vertelde dat het begin rondje al neit klopten. Heb eerst lossen gehaakt en toen een halve vaste, heb ik daar al iets fout gedaan? ;)
Heb wat weinig zelfvertrouwen en vind de steken lastig merk dat ik neit meer door wil drammen om het voor elkaar te krijgen.... dus heb zoiets van ga dan maar wat anders doen maar.... heel eigenlijk wil ik het wel maar is het blijkbaar een kwestie van goed de steken leren herkennen, kan ze wel maken maar blijkbaar nog niet goed herkennen en patronen goed lezen. Maar soms geven de tekeningen dan weer wat anders weer dan de tekst......
ohw... dat was ik.. voel je niet ontmoedigd hoor! ik kan geloof ik wel eens wat onhandig uit de hoek komen. Maar in het patroon stond starten met een Magic ring.. en dat zag er alles behalve magic ring eruit :@ er stond onder mijn post toevallig een filmpje van de MR. ik zou die bestuderen!
Verder ben ik wel voorstander van DOORZETTEN! zo zijn we allen tenslotte gestart ;)

Dus hup haal dat kleine stukje uit.. wikkel die draad wat om je vingers.. pak je haak en start het filmpje een miljoen keer :D als je de MR kent dan zijn een hoop poppetjes zoveel mooier! O+

ik hoop dat je wat aan mijn beschrijving hebt. Mocht dat niet zo zijn dan schiet ik ook wel een paar foto's ofzo.. *
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122589050
@dottey er staat :
Begin met een ketting van vier lossen die je met een halve vaste sluit.
Of maak gebruik van een Magische circle

Ja ik ben ook wel van doorzetten maar heb al best veel geprobeerd.. misschien te veel hihi.
Ik ga eens alles GOED lezen en het moet toch gewoon lukken, word er bijna boos van op mijzelf hahaha. En ontmoedigen nou ja.. ik wil gewoon dat eens iets lukt dan krijg ik wel vertrouwen en komt het goed maar het wil niet op de een of andere manier en dan ga ik op een gegeven moment maar weer wat anders proberen en dat lukt dan ook niet enz. enz ;)

Woont er niet iemand toevallig omgeving amersfoort hahaha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')