abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:33:54 #101
30252 Soempie
Procreating
pi_122542154

13 lossen gemaakt. Ik steek de haaknaald in de eerste losse en maak daarin een halve vaste, zodat ik die ring krijg:

Na het maken van de ring markeer ik nummer 13 op de foto. Ik ga verder met het volgende v-tje, dus niet degene waar ik net de halve vaste in heb gemaakt. Op de tekening heb ik er een 1 bij gezet en 13 is dus het v-tje waar het lusje van m'n haaknaald bij zit (zie tekening, kan het niet goed uitleggen).

Dan haak ik door tot nummer 12. Nummer 13 haak ik niet mee. Als ik dat wel doe, dan krijg ik 14 steken namelijk. 13 is de eerste van de nieuwe toer.

[ Bericht 13% gewijzigd door Soempie op 06-02-2013 09:48:47 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:34:07 #102
30252 Soempie
Procreating
pi_122542160
Oh, m'n uitleg gedelete, momentje.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122542339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D ^O^

Zul je zien dat ik dan ineens op 14 uitkom. :')
Ik schaam me niet om te zeggen: herkenbaar +1

:') _O-
pi_122542482
Soempie, wat een geweldige uitleg! ^O^ Die kan wat mij betreft zo in de OP. Heel duidelijk.

Alleen: precies het punt daarna is volgens mij het punt waarop het bij mij fout is gegaan. Je zet dat je steek 13 niet meehaakt omdat het de eerste is van de nieuwe toer, maar dan haak je die dus uiteindelijk wel mee (maar dan dus als eerste van de nieuwe toer)? Ik heb even wat garen en een haaknaald geprobeerd om het te testen, maar ik kom anders weer op 12 uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:51:09 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_122542547
Het is een beetje verwarrend zie ik, omdat de nummertjes opschuiven bij foto 2. Maar als ik doorga met het v-tje na het v-tje waar ik de halve vaste in heb gemaakt en dan 12 vasten haak, dan stop ik bij 13 (de markering). Als ik dan de v-tjes tel, dan tel ik die wel mee en kom ik op 13. Je haakt er dus maar 12, omdat je begonnen bent met die halve vaste, maar het aantal v-tjes moet wel 13 zijn.
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:55:53 #106
30252 Soempie
Procreating
pi_122542656

Omdat een afbeelding duidelijker is. :+

En dan begin ik de nieuwe toer inderdaad bij 1 en zo haak ik hem uiteindelijk wel. :Y
pi_122542889
Joe, ik heb 'em! *O* Ik zie nu ook dat het bij de 12/13e steek ongeveer fout ging. Ik werk met dun draad en een fijne naald en je ziet al gauw een steek over het hoofd. Markeren helpt ontzettend!
pi_122543910
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
Soempie, wat een geweldige uitleg! ^O^ Die kan wat mij betreft zo in de OP. Heel duidelijk.

Alleen: precies het punt daarna is volgens mij het punt waarop het bij mij fout is gegaan. Je zet dat je steek 13 niet meehaakt omdat het de eerste is van de nieuwe toer, maar dan haak je die dus uiteindelijk wel mee (maar dan dus als eerste van de nieuwe toer)? Ik heb even wat garen en een haaknaald geprobeerd om het te testen, maar ik kom anders weer op 12 uit.
na je halve vaste om rondje dicht te maken.. eerst een losse en dan in diezelfde halve vaste een vaste haken, dan de resterende 12v = 13
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122543933
edit.. tis al gelukt zie ik! *O*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122543956
ik houd eigenlijk van spiralen haken... dus ik start zelden met een halve vaste, ik vind dat er persoonlijk nooit zo mooi uitzien bij mijn haakwerk.

Tip: wel optijd de juist kant buiten keren.. dat je goed blijft haken ;)
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:10:16 #111
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122544720
Ik haak ook zoveel mogelijk rond en in spiralen....ik kom er met die halve vaste ook echt nooit uit! Dus ook erg herkenbaar....

ik moet echt weer meer gaan haken :{ kom nergens meer aan toe -O-
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:49:02 #112
30252 Soempie
Procreating
pi_122546000
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Joe, ik heb 'em! *O* Ik zie nu ook dat het bij de 12/13e steek ongeveer fout ging. Ik werk met dun draad en een fijne naald en je ziet al gauw een steek over het hoofd. Markeren helpt ontzettend!
*O*

Lijnloos, wat goed! Maar al die lapjes, wat een nachtmerrie. :D
pi_122546869
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik haak ook zoveel mogelijk rond en in spiralen....ik kom er met die halve vaste ook echt nooit uit! Dus ook erg herkenbaar....

ik moet echt weer meer gaan haken :{ kom nergens meer aan toe -O-
ik kom er wel aan uit, maar ik vind het gewoon nooit zo een mooi resultaat :D
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:21:04 #114
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122546951
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:17 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik kom er wel aan uit, maar ik vind het gewoon nooit zo een mooi resultaat :D
Dat ook inderdaad.....daarom negeer ik die stukken van het patroon altijd gewoon en haak ik gewoon in het rond :D

(al werkte dat met die slofjes die ik een keer gemaakt heb, niet helemaal....maar ze zijn redelijk goed gelukt dus ik mag niet klagen :D )
pi_122547092
quote:
11s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:37 schreef Lijnloos het volgende:
Leuke dingen weer! Trovey, ik vind je muzieknoot wel geinig hoor :D
Oh, die pinguin is leuk CLaudia! (had al meteen wat collega's achter me staan gisteren die hem zo leuk vonden dat ze hadden bedacht dat dat mijn volgende project ging worden...

Mijn updateje:
[ afbeelding ]
Nog precies 200 vlakjes aan te haken, waarvan er al 30 klaar liggen. Ik hoef nog maar 8 roze vlakjes te maken en dan helemaal geen roze meer. En nog maar een paar zwarte... oh en nog bijna 100 witte *O*

Ondertussen ook steeds zebra-onderdelen aan het maken en mijn huge-ass-giraf (eerst aan de toekomstige ontvanger van de week effe checken of er meer bolletjes gehaald kunnen worden, want ben nu bij de hals en nu al zitten er bijna 4 bollen van die catania in..
Je schiet lekker op met je reuzenproject. *O* Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met mijn kennisje voor de handwerkbeurs hier halverwege februari, nou maar hopen dat er dan geen sneewstorm is want ik moet haar eerst ophalen. :')

Overigens nog wat anders: de stijfselspray van de Action werkt goed bij de boekenlegger :D , geeft de muzieknoot net wat meer stijfheid en lijkt het ook op een muzieknoot i.p.v. een rondje met wat er aan. :+ Aan te raden dus voor kleine projectjes.

Nu maar hopen dat de persoon die hem vandaag krijgt het ook wat vindt. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122547125
Dat met die halve vasten in een ring heb ik gewoon opgegeven....ik maak tussendoor toch altijd fouten, die moffel ik wel weg als het niet teveel opvalt. :7
Optimist tot in de kist
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:53:16 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122547836
ah dus je gaat 'm nog wel geven die muzieknoot! ik dacht al, waarom al die moeite als je 'm als mislukt beschouwt. maar kun je niet nog een tweede maken, en die dan met een draadje verbinden aan de eerste, zonder het aanhangsel-ding?
in de haak.
pi_122547885
Dankzij Soempie, het eindresultaat:

Het was dus nodig voor het beginnetje van de sjaal! Je ziet het niet goed aan de foto, maar die is rondgehaakt.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:57:05 #119
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122547956
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dankzij Soempie, het eindresultaat:

[ afbeelding ]

Het was dus nodig voor het beginnetje van de sjaal! Je ziet het niet goed aan de foto, maar die is rondgehaakt.
Wat schattig. Heb je de sjaal ook echt vast moeten maken aan de pinguin? of zit die los? Zal je dochter blij mee zijn (toch?)
pi_122548157
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:57 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Wat schattig. Heb je de sjaal ook echt vast moeten maken aan de pinguin? of zit die los? Zal je dochter blij mee zijn (toch?)
Hij zit niet vast aan de pinguïn zelf, maar de twee overlappende stukken heb ik wel aan elkaar genaaid. Dat staat ook zo in het patroon. Daardoor blijft het goed zitten!
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:03:46 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122548214
heel mooi geworden!
in de haak.
pi_122548365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:53 schreef trui het volgende:
ah dus je gaat 'm nog wel geven die muzieknoot! ik dacht al, waarom al die moeite als je 'm als mislukt beschouwt. maar kun je niet nog een tweede maken, en die dan met een draadje verbinden aan de eerste, zonder het aanhangsel-ding?
Nee, vind het wel goed zo :P ....die persoon weet toch niet hoe het origineel er uit ziet :Y) , zolang die grote noot maar goed is (en dat is die) laat ik de kleine noot onderaan wel zitten. Creatieve vrijheid. *O*
Optimist tot in de kist
pi_122548879
Leuk gefotografeerd ook Claudia :Y
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:24:05 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122548920
haha trovey grapjas. ik zou 'm er mooi afknippen. die ene noot is inderdaad prima gelukt! hoe groot is die eigenlijk? (om me de functionaliteit als boekenlegger voor te kunnen stellen)

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 06-02-2013 14:11:53 ]
in de haak.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:30:36 #125
30252 Soempie
Procreating
pi_122549189
Hij is goed gelukt Claudia. O+ Jouw turquoise vind ik ook mooier dan de lichtere kleur van het origineel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 06-02-2013 14:39:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')