abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122457773
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus wat krijg je dan? Niet bepaald een neutrale journalistieke raad lijkt mij. En met hun bevoegdheden die ze dan krijgen wordt het dus een autoriteit die makkelijk te sturen valt.
Waarom zou een raad niet neutraal kunnen zijn als deze op advies van Brussel wordt ingericht?
Ik vind het toch heel veel paniek om niets, afgezien van de vraag of het wenselijk is om de journalistiek op een dergelijke manier te gaan reguleren natuurlijk.
Daar ben ik niet zo'n voorstander van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_122457790
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:15 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Bij geenstijl meerdere RvJ verzoeken voorbij zien komen en ik had niet een keer het idee dat het echt niet kon.
Steeds meer media trekken zich dan ook niks meer aan van de RvJ. Overigens komt de RvJ vooral in actie als er klachten binnenkomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † maandag 4 februari 2013 @ 11:18:42 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_122457809
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie heeft het over censuur en manipulatie? De EU-users hebben als doel de andere kant van het verhaal te tonen. Je hoeft het daar uiteraard niet mee eens te zijn, maar het staat die lui natuurlijk vrij dat te doen.
Het lijkt mij alleen gezond om grote vraagtekens te zetten bij overheidspropaganda. Geld van het volk gebruiken om ze in een bepaalde gewenste richting te sturen. Dat mag dan wat alu-hoedje klinken, maar het is gewoon pure propaganda.
Carpe Libertatem
pi_122457848
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:18 schreef Red_85 het volgende:
Nog nergens zie ik een topic over dit soort onderwerpen, terwijl het toch best nieuws is.

Na de journalisten:

http://www.telegraph.co.u(...)ack-journalists.html

Is het nu de beurt aan mensen op het internet:

http://www.telegraph.co.u(...)rosceptic-surge.html

Samenvatting:

EU trekt een paar miljoen uit om de kritische discussies die op internet worden gevoerd over de EU te beīnvloeden met het eigen weetjes, feitjes en wat propaganda.

Nu mijn punt. Gaat de eu niet te ver met hun censuur en manipulatie van beeldvorming?
Waar is de eu bang voor? Een neutrale mening van alle mensen binnen de eu?
Zijn ze zo bang dat media hun onafhankelijkheid moeten inleveren en er geen gezonde discussie meer gevoerd mag worden tussen de mensen op straat?
Als Jan met de Pet het recht heeft om, vaak niet gehinderd door enige kennis van zaken, van alles te roepen op internet, heeft EU ook het recht om dergelijke uitlatingen tegen te gaan of te weerleggen op basis van feiten. Sowieso zijn feiten nooit verkeerd als het gaat om het voeren van een goede discussie.

Nee, ik ben niet ingehuurd.

quote:
8s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:28 schreef EuroTroll het volgende:
Heel goed dat er eindelijk eens wat weerstand wordt geboden tegen alle Henk & Ingrids die alleen maar negatief kunnen doen over het prachtige Europa.
:D _O_

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 11:21:21 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 11:21:22 #65
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122457885
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Steeds meer media trekken zich dan ook niks meer aan van de RvJ. Overigens komt de RvJ vooral in actie als er klachten binnenkomen.
Ja maar zo'n oude mannen vereniging wil ik niet de macht geven om het internet te censureren.
  maandag 4 februari 2013 @ 11:24:29 #66
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122457967
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het lijkt mij alleen gezond om grote vraagtekens te zetten bij overheidspropaganda. Geld van het volk gebruiken om ze in een bepaalde gewenste richting te sturen. Dat mag dan wat alu-hoedje klinken, maar het is gewoon pure propaganda.
Ironisch genoeg is het voorstel dat vanuit de EU komt juist om dit tegen te gaan. In veel lidstaten is de dominante media in handen van de overheid. Soms omdat de kanalen gereguleerd worden, soms omdat de twee grootste mediagroepen direct verbonden zijn aan de regeringspartijen. Pluriformiteit is er dan ook ver te zoeken.

Meeste EU burgers (net zoals de meeste fokkers hier) lezen niet heel veel kranten. Een of twee internetwebsites (geenstijl, nu.nl, fok.nl) en de grootste landelijke krant + het landelijk journaal (Telegraaf, AD, NOS en RTL) is het enige wat zij aan informatie binnen krijgen. Dit wordt gezien als een directe bedreiging voor de nationale democratie. En daar ben ik het ook wel mee eens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122457968
quote:
Heel goed dat er eindelijk eens wat weerstand wordt geboden tegen alle Henk & Ingrids die alleen maar negatief kunnen doen over het prachtige Europa.
De eerste media/forumtroll is al binnen w/
  maandag 4 februari 2013 @ 11:25:49 #68
190104 Jareth
Such a pity...
pi_122458019
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De eerste media/forumtroll is al binnen w/
En nu moeten we ze uiteraard hartelijk ontvangen, want wie voor Europa werkt dient het Nederlandsche volk. B-)
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_122458055
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:25 schreef Jareth het volgende:

[..]

En nu moeten we ze uiteraard hartelijk ontvangen, want wie voor Europa werkt dient het Nederlandsche volk. B-)
En ik maar denken dat het Nederlandse volk Eurķpa dient ;)
pi_122458111
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:21 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja maar zo'n oude mannen vereniging wil ik niet de macht geven om het internet te censureren.
Censuur vind ik in deze geen juiste benaming. Als jij, al dan niet bewust, foutieve informatie verspreidt, dan is het niet meer dan normaal dat je een rectificatie plaatst. Ik begrijp dat bepaalde mensen het niet lekker zit dat de RvJ zoiets kan afdwingen, maar helaas gaan niet alle media uit eigen beweging over tot rectificaties. En dat is toch een kwalijke zaak. Je hebt als media toch een bepaalde verantwoordelijkheid. Als je onjuiste berichtgeving de wereld inslingert, dan moet je mijns inziens op het matje geroepen kunnen worden.
  maandag 4 februari 2013 @ 11:29:25 #71
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122458151
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Censuur vind ik in deze geen juiste benaming. Als jij, al dan niet bewust, foutieve informatie verspreidt, dan is het niet meer dan normaal dat je een rectificatie plaatst. Ik begrijp dat bepaalde mensen het niet lekker zit dat de RvJ zoiets kan afdwingen, maar helaas gaan niet alle media uit eigen beweging over tot rectificaties. En dat is toch een kwalijke zaak. Je hebt als media toch een bepaalde verantwoordelijkheid. Als je onjuiste berichtgeving de wereld inslingert, dan moet je mijns inziens op het matje geroepen kunnen worden.
We hebben daar dus al een heel keur aan d66 rechters voor heb ik gehoord.
pi_122458184
quote:

[..]

Het is de vraag in hoeverre daar buitenwettelijke regulering voor moet komen.
pi_122458219
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:29 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

We hebben daar dus al een heel keur aan d66 rechters voor heb ik gehoord.
Het strafrecht richt zich niet al teveel op foutieve berichtgeving van media, tenzij laster of smaad.
pi_122458256
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is de vraag in hoeverre daar buitenwettelijke regulering voor moet komen.
Die vraag kun je inderdaad stellen. Helaas is het zelfreinigend vermogen soms verder te zoeken bij bepaalde media. Een Telegraaf zal bijvoorbeeld niet snel rectificaties plaatsen. En als klager sta je dan met lege handen.
  maandag 4 februari 2013 @ 11:32:29 #75
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122458267
quote:

[..]

Die verantwoordelijkheid wordt in de praktijk door de meeste media met een korreltje zout genomen. Rectificatie gebeurt zelden en rechtszaken (dus niet bij de RvJ, maar gewoon bij de civiele rechter) die verloren worden n.a.v berichtgeving komen niet tot nauwelijks in het nieuws. Daar zit niemand op te wachten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122458284
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 4 februari 2013 @ 11:33:52 #77
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122458315
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het strafrecht richt zich niet al teveel op foutieve berichtgeving van media, tenzij laster of smaad.
Zelfs op geenstijl is wel eens een rectificatie voorbij gekomen. Zowel gedwongen door de rechter als uit hunzelf. Noem één krant die echt bullshit publiceert.
pi_122458374
quote:
Wat ben jij voor mondiale burger zeg !! Pro europa zijn, stelletje anti globalisten.. :P
  † In Memoriam † maandag 4 februari 2013 @ 11:36:27 #79
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_122458387
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ironisch genoeg is het voorstel dat vanuit de EU komt juist om dit tegen te gaan. In veel lidstaten is de dominante media in handen van de overheid. Soms omdat de kanalen gereguleerd worden, soms omdat de twee grootste mediagroepen direct verbonden zijn aan de regeringspartijen. Pluriformiteit is er dan ook ver te zoeken.

Meeste EU burgers (net zoals de meeste fokkers hier) lezen niet heel veel kranten. Een of twee internetwebsites (geenstijl, nu.nl, fok.nl) en de grootste landelijke krant + het landelijk journaal (Telegraaf, AD, NOS en RTL) is het enige wat zij aan informatie binnen krijgen. Dit wordt gezien als een directe bedreiging voor de nationale democratie. En daar ben ik het ook wel mee eens.
De EU is toch echt een overheidslaag die de andere, onderliggende, overheidslagen wil voorzien van deze propaganda.

De onderdanen van de EU, in de dit geval de landen, voldoen niet aan de wensen, dus: propaganda. Dat is niet tegengaan, dat is gewoon van bovenaf bepalen.
Carpe Libertatem
pi_122458393
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die vraag kun je inderdaad stellen. Helaas is het zelfreinigend vermogen soms verder te zoeken bij bepaalde media. Een Telegraaf zal bijvoorbeeld niet snel rectificaties plaatsen. En als klager sta je dan met lege handen.
Ik vind dat in principe niet zo'n probleem, zolang er straf- en / of civielrechtelijk maar de mogelijkheid bestaat om eventuele geleden schade gecompenseerd te krijgen.
pi_122458421
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind dat in principe niet zo'n probleem, zolang er straf- en / of civielrechtelijk maar de mogelijkheid bestaat om eventuele geleden schade gecompenseerd te krijgen.
Er hoeft dan ook eigenlijk niets veranderd te worden aan de opzet in Nederland. Ik sprak vooral in algemeenheden.
pi_122458436
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De EU is toch echt een overheidslaag die de andere, onderliggende, overheidslagen wil voorzien van deze propaganda.

De onderdanen van de EU, in de dit geval de landen, voldoen niet aan de wensen, dus: propaganda. Dat is niet tegengaan, dat is gewoon van bovenaf bepalen.
Je mag jezelf toch wel in een positief daglicht stellen? Bedrijven doen niet anders.
pi_122458494
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je mag jezelf toch wel in een positief daglicht stellen? Bedrijven doen niet anders.
Ik vraag op onze marketing- en communicatieafdeling ook altijd wanneer ze eens op werkbezoek gaan bij de Noord-Koreaanse staatsmedia.
pi_122458522
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vraag op onze marketing- en communicatieafdeling ook altijd wanneer ze eens op werkbezoek gaan bij de Noord-Koreaanse staatsmedia.
Er bestaat natuurlijk wel een verschil tussen het sturen van een positief persberichtje en het naar je hand zetten van de berichtgeving.
  maandag 4 februari 2013 @ 11:43:30 #85
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122458566
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Euh.. Dan heb je een wat scheef beeld van de verhouding lidstaten - Unie - burger.
--
pi_122458572
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan te zeggen dat er de pleuris uitbreekt als we niet meer macht overdragen zoals sommige EU-politici beweren.
Currency War, Trade War, Real War
pi_122458588
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:43 schreef Masyl het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan te zeggen dat er de pleuris uitbreekt als we niet meer macht overdragen zoals sommige EU-politici beweren.
Mja, maar die eeuwige nazistaat vergelijkingen van anti-EU'ers wordt je ook doodsimpel van natuurlijk. Henk en Ingrid kennen geen grenzen in hun stompzinnigheid af en toe hoor.
pi_122458606
Ik heb me trouwens direkt aangemeld...

leuk salaris kun je verdienen als EU-forumdiscussie-medewerker... 75000 per jaar (belastingvrij natuurlijk), 13e maand, 53 vakantiedagen per jaar etc.

Nadeel is wel dat je twee keer per week moet reizen, het kantoor van het Europees Instituut voor Forumdiscussies kent een gedeelde zittingsplaats in Hongarije en Malta, en alle medewerkers moeten maandag en dinsdag in Hongarije werken en woensdag is de verhuisdag en gaat iedereen naar Malta, en op vrijdag weer terug natuurlijk.

Tevens is het niet de bedoeling om direkt op fora te discusieren, maar worden alle bijdrages eerste geschreven en dan in de 23 officiele talen vertaald door officiele vertalers.

Duidelijk dat de EU voor veel werkgelegenheid zorgt!
It is obvious the European Union has a great Employment Benefit!
Es ist offensichtlich, dass die Europäische Union grosse Arbeitsbeteiligung generiert!
Clairement que l'Union Européenne crée de nombreux emplois!
Ясно, че ЕС създава много работни места!
Chiaro che l'UE crea molti posti di lavoro!
Jasno, da EU ustvarja ¨tevilna delovna mesta!
Selvää, että EU luo paljon työpaikkoja!
Σαφές ότι η ΕΕ μας δίνει πολλά χρήματα δωρεάν!
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_122458652
We voelen ons nog niet eens verbonden met de buren, laat staan Europa. Vindt je het gek dat er wat gemanipuleerd moet worden voor algemene consensus.
pi_122458656
quote:
12s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:45 schreef RM-rf het volgende:
Duidelijk dat de EU voor veel werkgelegenheid zorgt!
It is obvious the European Union has a great Employment Benefit!
Es ist offensichtlich, dass die Europäische Union grosse Arbeitsbeteiligung generiert!
Clairement que l'Union Européenne crée de nombreux emplois!
Ясно, че ЕС създава много работни места!
Chiaro che l'UE crea molti posti di lavoro!
Jasno, da EU ustvarja ¨tevilna delovna mesta!
Selvää, että EU luo paljon työpaikkoja!
Σαφές ότι η ΕΕ μας δίνει πολλά χρήματα δωρεάν!
26 miljoen werkeloos en counting...
Niets mis met de werkgelegenheid inderdaad :D
Evenals de stabiliteit.
Currency War, Trade War, Real War
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')