die gaan gewoon 100 keer per maand verkondigen dat de |EU vrede in Europa heeft gebracht en dat we allemaal rijk worden van de Euroquote:Op maandag 4 februari 2013 15:57 schreef paddy het volgende:
Wat moet ik trouwens denken bij EU-ambtenaren die gaan trollen? Je de mond willen snoeren door persoonlijk gejank? Daar heb ik knopjes voor
ben je nu serieus verbaasd? de eu is allang geen democratie meer (is het nooit geweest eigenlijk), maar een schijndemocratie. dan is het niet raar dat men de mening van de europeaan probeert te sturen?quote:Op maandag 4 februari 2013 09:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee ik ook niet eigenlijk. Samen met alle anti-eurofielen die hier rondlopen, lijkt het mij een heerlijke discussie worden.
Maar even serieus, een overheidsorgaan dat meningen wil beïnvloeden, indoctrineren en de onafhankelijkheid van de pers wil terugdringen, daar is toch iets mis mee? Een mening hebben in een democratie is toch net zo belangrijk als het stemmen zelf?
De eu is nog geen land en ik hoop dat dat er nooit van komt, maar de trekjes die er de laatste tijd vandaan komen zijn allemaal antidemocratisch en hebben allen de eigenschappen van oude sovietstaat. Hoe kan er tegengas tegen gegeven worden?
Terwijl het tegenovergestelde gebeurt.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
die gaan gewoon 100 keer per maand verkondigen dat de |EU vrede in Europa heeft gebracht en dat we allemaal rijk worden van de Euro
maakt niet uit voor dogmaticiquote:Op maandag 4 februari 2013 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Terwijl het tegenovergestelde gebeurt.
Tuurlijk zijn die rentes op die te grote staatsschuld wel het probleem.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat niet valt te verkopen. Sowieso is de rente niet het grootste probleem. De kans is aanzienlijk dat bijvoorbeeld een Griekenland ook zonder de rentes voor een groot defaulten op zijn leningen.
Rentevrije steunpakketten dan maar?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die rentes op die te grote staatsschuld wel het probleem.
Rentevrije(misschien wat onkostenvergoeding erbij) lening (dus geld wel terug betalen) Anders vind ik het geen hulp maar zaken doen. Wel eisen stellen en zorgen dat ze die naleven om terug te kunnen betalen.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rentevrije steunpakketten dan maar?
Rentevrij? Je bedoelt de geldpers aanzetten dus?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rentevrije steunpakketten dan maar?
Als percentage van hun nationaal inkomen waren hun schulden voor de EU eerder hoger dan lager. Juist de EU heeft ze tot meer begrotingsdiscipline aangezet. In Spanje viel het met dat lenen door de overheid juist best wel mee. Net als in Ierland. Griekenland is wel een heel ander verhaal natuurlijk. Die hadden weinig in de Euro te zoeken.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De Italianen betaalden voor de EU dan ook veel hogere rentes. Zodoende leenden ze minder. Die zgn torenhoge rentes van een paar maanden geleden waren vroeger doodnormaal voor Italie.
De EU heeft vooral oorlog gebracht en ons straatarm gemaakt?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Terwijl het tegenovergestelde gebeurt.
De EU heeft geen enkele invloed op oorlog gehad. Nu ja, behalve dan dat het bij sommige huidige lidstaten en kanidaat-lidstaten het geen oorlog heeft kunnen voorkomen.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De EU heeft vooral oorlog gebracht en ons straatarm gemaakt?
Hoe past dat bij die feiten waar je het graag over wou hebben?
de claim van Lavenderr gaat dus ook volgens jou nergens over?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De EU heeft geen enkele invloed op oorlog gehad. Nu ja, behalve dan dat het bij sommige huidige lidstaten en kanidaat-lidstaten het geen oorlog heeft kunnen voorkomen.
En als de schuldenshit explodeert, dan kan het zeker NL veel, veel armer hebben gemaakt ja.
Er heeft nog nooit oorlog gewoed in een EU-lidstaat.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De EU heeft geen enkele invloed op oorlog gehad. Nu ja, behalve dan dat het bij sommige huidige lidstaten en kanidaat-lidstaten het geen oorlog heeft kunnen voorkomen.
En als de schuldenshit explodeert, dan kan het zeker NL veel, veel armer hebben gemaakt ja.
Hoeveel schuift dat nou zo per maand?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
de claim van Lavenderr gaat dus ook volgens jou nergens over?
Ook niet in de VS.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Er heeft nog nooit oorlog gewoed in een EU-lidstaat.
Iets met een burgeroorlog enzo.quote:
Het bewijs dat 'zelfs' een unie oorlog niet kan voorkomen?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iets met een burgeroorlog enzo.
Ach ja de burgeroorlog. Natuurlijk hoe stom van me.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:29 schreef remlof het volgende:
[..]
In de VS wel. In de EU niet sinds ze bestaat.
Er waren klachten over 3.000 EU-ambtenaren die meer verdienen dan Rutte? Dat is te verklaren.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:27 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoeveel schuift dat nou zo per maand?
Noord Ierland?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:27 schreef remlof het volgende:
[..]
De EU is ook nog geen anderhalf eeuw oud, dus eerst maar even afwachten voordat je dat op de palmares van de unie bij kan gaan schrijvenquote:Op maandag 4 februari 2013 16:27 schreef remlof het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |