SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door j0rdiiii op 03-02-2013 17:47:35 ]
Hij is sinds november aan het trainen en twee weken geleden wedstrijdfit verklaard. Dat 'ie ritme op moet doen en dat dat het beste stap voor stap kan is nogal een open deur. Maar fysiek moet hij in orde zijn en ik beweerde niet meer dan dat.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:43 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat hij zo lang geblesseerd is geweest en niet heeft gespeeld zal helemaal geen rol spelen verder.
Komende speelronde zie ik PSV punten verliezen. Bony is back!!!quote:Op zondag 3 februari 2013 17:29 schreef tammepiet het volgende:
[ afbeelding ]
• Roda JC thuis.
• RKC uit
• Ado thuis.
gelukkig ontbrak die tegen onsquote:Op zondag 3 februari 2013 18:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Komende speelronde zie ik PSV punten verliezen. Bony is back!!!
quote:Op zondag 3 februari 2013 18:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Komende speelronde zie ik PSV punten verliezen. Bony is back!!!
PEC Zwolle - FC Twente GELIJKSPEL
FC Utrecht - NEC WINST UTRECHT
Feyenoord - AZ STUNT AZ
1 PSV 46
2 Ajax 46
3 FC Twente 43
4 FC Utrecht 42
5 Vitesse 41
6 Feyenoord 38
Schaaltje ophalen in Eindhoven blijft de meest logische.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:31 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ajax - Roda JC Kerkrade
Vitesse - PSV
RKC Waalwijk - Ajax
PSV - FC Utrecht
Ajax - ADO Den Haag
Feyenoord - PSV
Erop, en erover...
En ze maken ons alweer kampioen.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:31 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ajax - Roda JC Kerkrade
Vitesse - PSV
RKC Waalwijk - Ajax
PSV - FC Utrecht
Ajax - ADO Den Haag
Feyenoord - PSV
Erop, en erover...
Mwah, Zoals ik Utrecht vanmiddag heb zien spelen was ook wel sterk hoor. Twente had geen antwoord op het sterke middenveld. PSV krijgt het nog lastig daar tegenquote:Op zondag 3 februari 2013 18:33 schreef Stiggie het volgende:
Ziet er goed uit voor Ajax
Vind dat we als team ook steeds constanter worden en groeien dus je zou zeggen dat we weer kampioen worden als we zo doorgaan. Hoewel de tegenstand dit jaar misschien ook wel groter is geworden met PSV en hun aankopen en Dick.
Zou perfect zijn. Laten we Jong Ajax het seizoen afmaken terwijl Frank en zijn crew de Europa League en beker binnenhalenquote:Op zondag 3 februari 2013 18:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Schaaltje ophalen in Eindhoven blijft de meest logische.
Dries, ben jij het?quote:Op zondag 3 februari 2013 18:37 schreef Miertje88 het volgende:
Het spijt me neusjes. De platte kar is al van stal gehaald.
quote:Op zondag 3 februari 2013 18:37 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Zou perfect zijn. Laten we Jong Ajax het seizoen afmaken terwijl Frank en zijn crew de Europa League en beker binnenhalen!
Fischer - Sigthorsson - Lukokiquote:Op zondag 3 februari 2013 18:37 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Zou perfect zijn. Laten we Jong Ajax het seizoen afmaken terwijl Frank en zijn crew de Europa League en beker binnenhalen!
Twente kan zich volledig op de competitie richten en heeft werkelijk geen enkel lastig uitduel meer. Komende twee duels tegen Zwolle en Willem II.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mwah, Zoals ik Utrecht vanmiddag heb zien spelen was ook wel sterk hoor. Twente had geen antwoord op het sterke middenveld. PSV krijgt het nog lastig daar tegen
Gelukkig hoeven wij niet meer tegen Feyenoord, Vitesse & Utrecht
Bedankt KNVB
Lastige uitduels voor FC Twente?quote:Op zondag 3 februari 2013 18:45 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Twente kan zich volledig op de competitie richten en heeft werkelijk geen enkel lastig uitduel meer. Komende twee duels tegen Zwolle en Willem II.
Daarna Heerenveen-uit en Ajax-thuis. Misschien kan Marco ons een dienstje bewijzen alvorens we zelf de titelkansen van Twente volledig de grond in te boren
thuis is al lastig genoeg voor zequote:Op zondag 3 februari 2013 18:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lastige uitduels voor FC Twente?
VVV
Groningen
Thx j0rdiiiquote:Op zondag 3 februari 2013 17:51 schreef j0rdiiii het volgende:
OP eindelijk eens normaal met formaat van plaatjes, spoiler van transferbeleid ook geupdate. [ afbeelding ]
EL - De Boer: 'Denswil speelde een foutloze wedstrijd'
EL - Boerrigter: 'Bij Ajax weet je dat je altijd moet presteren'
EL - De Jong: 'Ik hoop dat ik er binnenkort een keer bij zit'
NOS - De Boer: "Slecht veld, koude voeten"
NOS - De Jong: "Was een aardige goal"
Ach, je hebt gelijk ook. Vorig seizoen stonden ze er niet gek voor, werden tot voornaamste titelkandidaat gebombardeerd na 2-6 in Eindhoven en verspeelden vervolgens in een dikke maand tijd punten tegen NEC, Feyenoord, ADO, AZ en NAC.quote:
Zekerquote:Op zondag 3 februari 2013 19:15 schreef Smoofie het volgende:
Denswil speelde goed, ja het was VVV, maar alsnog.
En dan ook nog een goede pass geven.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je actie van Blind zat wel in de samenvatting, die bazen tackle van Denswil dan weer niet.![]()
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Hoi Dries.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:37 schreef Miertje88 het volgende:
Cuenca.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:21 schreef tammepiet het volgende:
Waarom vierde Derk die goal niet?
Liep erbij of hij rood kreeg.
Hoe dan ook Lukoki liet niet zien dat die plek voor hem isquote:Op zondag 3 februari 2013 19:20 schreef Smoofie het volgende:
Boerrigter heeft vanaag meer gedaan dan de 80% ervoor van dit seizoen
Dat is al een tijdje duidelijk. Wat is die slecht zég.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dan ook Lukoki liet niet zien dat die plek voor hem is
quote:Op zondag 3 februari 2013 18:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Fischer - Sigthorsson - Lukoki
Andersen - Boccara - Serero
Boilesen - Denswil - Veltman - Ligeon
Voelt babel zich even zuur.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:06 schreef The_Groove het volgende:
Fischer Sigthorsson Cuenca
Eriksen Schone/Poulsen de Jong
Blind Moisander Alderweireld van Rhijn
Babel rot toch op na dit seizoen. Die mag 20 minuutjes op Fischer z'n plekquote:
Voorlopig heeft Overmars niet de wens snel te gaan praten uitgesprokenquote:Op zondag 3 februari 2013 20:17 schreef Stiggie het volgende:
Zie Babel ook nog wel bijtekenen. Heeft het ook nooit uitgesloten
http://www.soccernews.nl/(...)ijtekenen_kan_altijd
of hij moet genoegen nemen met een engelse middenmoter oidquote:Op zondag 3 februari 2013 20:17 schreef Stiggie het volgende:
Zie Babel ook nog wel bijtekenen. Heeft het ook nooit uitgesloten
http://www.soccernews.nl/(...)ijtekenen_kan_altijd
Verdien je alsnog 3x zoveel als bij Ajax.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:20 schreef Tyron het volgende:
[..]
of hij moet genoegen nemen met een engelse middenmoter oid
Wij zijn Ajax, Niemand kan ons stoppen.quote:
twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op zondag 03-02-2013 om 21:37:39"@CuencaIsaac: I just landed in Amsterdam, happy for the win of my new team today. I look forward to starting this new adventure. #ForzaAjax reageer retweet
Ajax is juist enorm vernieuwend en origineel. Props naar 410 voor dat.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:37 schreef MouzurX het volgende:
Die liedjes altijd, echt voor josti's.
naja liedjes, meer dan 5 regels zijn het meestal niet want dat is te moeilijk om te onthouden voor onze cokesnuivers.
Onzin natuurlijk.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:37 schreef MouzurX het volgende:
naja liedjes, meer dan 5 regels zijn het meestal niet want dat is te moeilijk om te onthouden voor onze cokesnuivers.
liedje komt van ajax netwerkquote:Op zondag 3 februari 2013 21:46 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Ajax is juist enorm vernieuwend en origineel. Props naar 410 voor dat.
Of het nou op een bierviltje wordt geschreven of via internet. Gaat om de uitvoering / gewenning.quote:
quote:Op zondag 3 februari 2013 21:37 schreef MouzurX het volgende:
Frankie ook lekker op de hoogte dan.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:40 schreef Tarado het volgende:
twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op zondag 03-02-2013 om 21:37:39"@CuencaIsaac: I just landed in Amsterdam, happy for the win of my new team today. I look forward to starting this new adventure. #ForzaAjax reageer retweet
Die dacht idd dat Cuenca al had getraind met Jong Ajax. Maakt ook niet uit, hij kan deze week rustig aan wennen want er zijn nogal wat interland spelers niet. Daarna mag ie vlammenquote:Op zondag 3 februari 2013 22:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Frankie ook lekker op de hoogte dan.![]()
Boerrigterquote:Op zondag 3 februari 2013 22:30 schreef stoeltafel het volgende:
Volgens Derk Boerrigter is het vertrek van Theo Janssen de reden dat hij dit jaar minder in vorm is. Volgens de vleugelspeler wist Janssen hem goed in stelling te brengen, door hem telkens op het juiste moment te lanceren.
Dat is maandagochtend te lezen in de Telegraaf. Volgens Valentijn Driessen is het vreemd dat Boerrigter de schuld voor zijn mindere prestaties bij een externe oorzaak legt. Boerrigter zou het vooral bij zichzelf moeten zoeken, aldus
Wtffffff
Fischer kreeg al een maand of 2 geleden een aanbieding. Daarna een verbeterde.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:16 schreef Pedroso het volgende:
Wanneer gaat er gesproken worden met Blind en Fischer over contractverlenging ? Hoop niet dat ze daar te laat mee gaan beginnen. Blind verdiend het om een verbeterd contract te krijgen, is onze meest constante speler dit seizoen.
Hij heeft toch gewoon gelijk? Vorig jaar toen ze hem anders lieten spelen was hij dodelijk.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:30 schreef stoeltafel het volgende:
Volgens Derk Boerrigter is het vertrek van Theo Janssen de reden dat hij dit jaar minder in vorm is. Volgens de vleugelspeler wist Janssen hem goed in stelling te brengen, door hem telkens op het juiste moment te lanceren.
Dat is maandagochtend te lezen in de Telegraaf. Volgens Valentijn Driessen is het vreemd dat Boerrigter de schuld voor zijn mindere prestaties bij een externe oorzaak legt. Boerrigter zou het vooral bij zichzelf moeten zoeken, aldus
Wtffffff
Dodelijk? Ben je dronken? Lachwekkendquote:Op zondag 3 februari 2013 22:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk? Vorig jaar toen ze hem anders lieten spelen was hij dodelijk.
Mag hopen dat iedereen hier nu ook weer klaar is met Lukoki want het ging precies zoals ik het voor de wedstrijd al voorspelde.
Dit jaquote:Op zondag 3 februari 2013 22:52 schreef wieisboos het volgende:
Laten we het systeem aanpassen voor Boerrigter
Dit is gewoon heel erg uit zijn context getrokken.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:30 schreef stoeltafel het volgende:
Wtffffff
Dat hoeft toch ook niet hij zegt alleen dat hij daardoor vorig jaar beter rendeerde wat absoluut waar is.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:52 schreef wieisboos het volgende:
Laten we het systeem aanpassen voor Boerrigter
Ik zag hem laatst nog staan, 'k schrok er wel van.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:37 schreef Miertje88 het volgende:
1-0quote:Op zondag 3 februari 2013 23:18 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik zag hem laatst nog staan, 'k schrok er wel van.
[ afbeelding ]
Lul toch niet zo stomquote:Op zondag 3 februari 2013 21:37 schreef MouzurX het volgende:
Als er iemand bikkelt dan is het Derk welquote:Op zondag 3 februari 2013 23:35 schreef wolferl het volgende:
Derk voor zijn blessure: Snel, behendig, efficiënt en zeker beresterk.
Derk na zijn blessure: Angstig, afwachtend, slappe hap, oogkleppen op.
Hij werkt hard maar je merkt overduidelijk dat in elke actie een vorm van angst zit (Vaak zelfs onbewust denk ik)quote:Op zondag 3 februari 2013 23:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als er iemand bikkelt dan is het Derk wel
Jij vindt dat ze liedjes moeten zingen van 100 regels lang of wat? Gvd zeg.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:37 schreef MouzurX het volgende:
Daar twijfelt niemand aan.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als er iemand bikkelt dan is het Derk wel
Dat vind ik eigenlijk best meevallenquote:Op zondag 3 februari 2013 23:51 schreef wolferl het volgende:
[..]
Daar twijfelt niemand aan.
Maar ik geef aan dat hij angstig te werk gaat en oogt, na zijn blessure.
Genoteerd.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk best meevallen
Boerrigter vindt ook dat hij te weinig ballen krijgt.twitter:voetbalzonenl twitterde op maandag 04-02-2013 om 08:06:18'Ik mis Janssen, die mijn snelheid wel wist te benutten' #boerrigter #ajax http://t.co/0MxPX7aC reageer retweet
Ballen die zijn kwaliteiten benutten krijgt hij wel weinig maar dat heeft ook met de manier van voetballen te maken.quote:Op maandag 4 februari 2013 08:27 schreef Afhaalchinees het volgende:
Met zijn huidige vorm vind ik het aantal ballen dat hij krijgt juist veel te hoog
quote:"@ajax1nl: #Ajax gaat volgende week met Daley Blind praten over zijn toekomst. De contractbespreking is 1 week uitgesteld ivm met de interland #nedita."
Hij gaf een assist!? Wauw!quote:Op maandag 4 februari 2013 00:56 schreef tikkietakka het volgende:
Cuenca gaat de Messi van Ajax worden let maar op jongens.
Het is dat Barca heel veel concurrentie heeft in de aanval.
Hij gaf die assist op busquets in halve finale van CL tegen chelsea in Camp nou.
quote:Op maandag 4 februari 2013 08:35 schreef Afhaalchinees het volgende:
Geen idee hoe ik een tweet plaats, dan maar zo:
[..]
twitter:
Buitenom het Boerrigter gedeelte eens. Kwenka is meer dan welkom. Lukokiquote:Op maandag 4 februari 2013 09:09 schreef TIM-846 het volgende:
Die Kwenka hoeft nog niet eens heel goed te presteren om een basisplek te krijgen. Wat zal die zich scheel hebben gelachen als hij gisteren weer heeft gekeken.
Lukoki blijft toch echt een drama. Dat is misschien leuk bij Groningen of NAC. En met Boerrigter ben ik ondertussen ook wel klaar. Vorig jaar speelde hij in het begin de pannen van het dak, maar dit jaar is het echt een puinhoop. Zijn inzet valt nog wel te prijzen, maar dat moet geen criterium zijn lijkt me. Anders kunnen we Hans Mulder ook wel kopen toch. Die gaat ook altijd voorop in de strijd
Sana raakt ook geen bal, Sana kan het beste linksbuiten spelen.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:19 schreef NikeyAjax het volgende:
Wat ziet de Boer in Lukoki? Ik vind hem echt een maatje te klein op dit moment.
Waar is Sana gebleven?
quote:Cuenca met twee rugnummers
Isaac Cuenca zal maandag voor het eerst op het trainingsveld bij Ajax verschijnen. De Barcelona-huurling is fit en hoopt het aankomende weekend zijn debuut voor Ajax te maken. Achterop zijn shirt zal rugnummer elf prijken.
In de competitie en het bekertoernooi zal Cuenca spelen met rugnummer 11. In de Europa League zal nummer 28 achterop zijn shirt staan. Lorenzo Ebecillio speelde dit seizoen in Europees verband al met nummer 11 op zijn rug, waardoor Cuenca dus twee rugnummers toegewezen moest krijgen.
'Eerlijk gezegd vind ik rugnummer 11 wel mooier', aldus Cuenca, die verwacht het aankomende weekend te spelen. 'Ik begreep dat we gisteren met 0-3 gewonnen hebben. Ik begreep ook dat we goed hebben gespeeld en dat het gat met Eindhoven nog drie punten is. Ik ben fit en hoop het komend weekeinde al te spelen, maar dat is een beslissing van de coach'.
Cuenca heeft bewust gekozen voor een ploeg met een aanvallende speelstijl. 'Ik ben er trots op deel te mogen uitmaken van de Ajax-familie. Ik ben heel blij om hier te zijn. Ik kon naar veel andere clubs, maar Ajax speelt 4-3-3, op een manier die aan FC Barcelona doet denken. De filosofie is hetzelfde. En de aanwezigheid van de oud-FC Barcelona-spelers Frank de Boer en Marc Overmars speelde een grote rol. Zij kenden me goed en wilden me heel graag huren.'
De aanvaller had zich goed voorbereid op 'de kou' in Amsterdam. 'Kijk, twee shirts, een trui en een jas. Laat de kou maar komen', grapte hij.
Zijn naam spreek je overigens uit als Koewenka. 'Ik ben een buitenspeler die ervan houdt tegen de zijlijn aan te staan en aan de linker- en rechterkant kan spelen. Mensen zeggen dat er veel dreiging uitgaat van mijn passeerbewegingen en dat ik redelijk doeltreffend ben voor de goal.'
Maar voor daarna? Wellicht heb je volgend jaar hetzelfde probleem als dit jaar: de gewilde aankoop gaat niet door (in dit geval djuricic naar twente), en je zit weer opgescheept met niveau lukoki / boerrigter / Sana.quote:
Wellicht, maar wie weet komt het weer goed met Boerrigter, of breekt er weer iemand door. Op dit moment zijn de flankspelers, Boer, Sana en Lukoki gewoon volkomen kut. En dan is dit even een redelijke tussenoplossing.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar voor daarna? Wellicht heb je volgend jaar hetzelfde probleem als dit jaar: de gewilde aankoop gaat niet door (in dit geval djuricic naar twente), en je zit weer opgescheept met niveau lukoki / boerrigter / Sana.
Wie was de gewilde aankoop dan?quote:Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar voor daarna? Wellicht heb je volgend jaar hetzelfde probleem als dit jaar: de gewilde aankoop gaat niet door (in dit geval djuricic naar twente), en je zit weer opgescheept met niveau lukoki / boerrigter / Sana.
Tja, dat is een probleem voor volgend seizoen. Het is nog even aankijken of een Sana of Lukoki zich nog verbeterd natuurlijk, anders zou er een nieuwe aankoop moeten komen.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Narsingh, blij dat die niet gekomen is, Assaidi had wel geschikt geweest maar koos voor beter betaald zitvleesquote:
Lekker veel voorzetjes geven op Siggyquote:Op maandag 4 februari 2013 12:05 schreef Kopsterk het volgende:
Cuenca:
http://www.futhead.com/fifa/players/9106/
83 Dribbling![]()
5* Weak foot![]()
56 Shooting
Inderdaad! 85 Crossingquote:Op maandag 4 februari 2013 12:49 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Lekker veel voorzetjes geven op Siggy
quote:Op maandag 4 februari 2013 12:07 schreef tammepiet het volgende:
Damn zou uit de matchfixing gate naar voren komen waarom feyenoord de laatste 4 klassiekers 2 onterechte penals en 3 rode kaarten mee had?
#KNKB
twitter:legardj twitterde op maandag 04-02-2013 om 16:08:25Is football doing to enough to confront racism? #5livesport special report on Ajax - The Jewish Club http://t.co/vHVGxd0R @bbc5live 9pm reageer retweet
Huilies.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:11 schreef Tarado het volgende:
twitter:legardj twitterde op maandag 04-02-2013 om 16:08:25Is football doing to enough to confront racism? #5livesport special report on Ajax - The Jewish Club http://t.co/vHVGxd0R @bbc5live 9pm reageer retweet
Superquote:Op maandag 4 februari 2013 17:36 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Serero is uitgeschakeld in de africa cup dus komt weer terug
quote:Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef tammepiet het volgende:
Iwan van Duren is n.a.v. Ajax - Real en Zagreb -Lyon de gokwereld ingestapt. Bekende zojuist op de radio dat hij het na de wedstrijd in Amsterdam zat was.
Zit ook nog bovenop die avond in Lyon. Heeft contact met UEFA hierover maar schuiven het steeds op de lange baan.
Als deze bron juist is gaat het in de CL alleen over 2 voorronde wedstrijden volgens Europoltwitter:tancredipalmeri twitterde op maandag 04-02-2013 om 17:45:05Europol source,games fixed per int. competition. Champions League: 2 preliminary games; Europa League: 1 cup game+14 preliminary games (1/2) reageer retweet
Dat klopt wel met wat ik eerder heb gelezen (weet helaas even geen bron) de wedstrijden uit het hoofdtoernooi zijn tot nu toe niet verdacht (genoeg)quote:Op maandag 4 februari 2013 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]Als deze bron juist is gaat het in de CL alleen over 2 voorronde wedstrijden volgens Europoltwitter:tancredipalmeri twitterde op maandag 04-02-2013 om 17:45:05Europol source,games fixed per int. competition. Champions League: 2 preliminary games; Europa League: 1 cup game+14 preliminary games (1/2) reageer retweet
Tja, dat er geen concrete aanwijzingen/bewijzen zijn, wil niet zeggen dat die wedstrijd geen keiharde fix was. Wat er nu naar buiten komt is natuurlijk maar het topje van de ijsberg.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]Als deze bron juist is gaat het in de CL alleen over 2 voorronde wedstrijden volgens Europoltwitter:tancredipalmeri twitterde op maandag 04-02-2013 om 17:45:05Europol source,games fixed per int. competition. Champions League: 2 preliminary games; Europa League: 1 cup game+14 preliminary games (1/2) reageer retweet
Onzin. Legitieme opmerking wat mij betreft.quote:
Jij bent zeker zo iemand die ook gaat huilen als iemand 'kanker' zegt, omdat je opa daar ooit aan overleden is? Heel legitiem, dat soort aanstellerij.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Onzin. Legitieme opmerking wat mij betreft.
quote:Op maandag 4 februari 2013 18:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo iemand die ook gaat huilen als iemand 'kanker' zegt, omdat je opa daar ooit aan overleden is? Heel legitiem, dat soort aanstellerij.
Je loopt met je domheid te koop.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo iemand die ook gaat huilen als iemand 'kanker' zegt, omdat je opa daar ooit aan overleden is? Heel legitiem, dat soort aanstellerij.
Nee hoor, genoeg mensen aan kanker overleden in mijn omgeving (wie niet tegenwoordig) en ik kanker er gewoon rustig op los.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee. Dat vind ik niet. Einde discussie wat mij betreft.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:03 schreef 16meter het volgende:
Het signaal is verkeerd, tuurlijk, Maar de verontwaardiging is net zo verkeerd.
quote:Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef tammepiet het volgende:
Iwan van Duren is n.a.v. Ajax - Real en Zagreb -Lyon de gokwereld ingestapt. Bekende zojuist op de radio dat hij het na de wedstrijd in Amsterdam zat was.
Zit ook nog bovenop die avond in Lyon. Heeft contact met UEFA hierover maar schuiven het steeds op de lange baan.
Zou de eredivisie ontknoping van 2007 ook verdacht zijn? Mijn hemel wat een thriller was dat.quote:
quote:Op maandag 4 februari 2013 18:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Beter komt naar boven dat er sprake was van matchfixing bij de wedstrijd van Lion - Zagreb. Kan gelijk Platini ook weer opflikkeren
Lazovic die voor open doel mist en vervolgens bij PSV tekent? Tuurlijk was dat oplichterij.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zou de eredivisie ontknoping van 2007 ook verdacht zijn? Mijn hemel wat een thriller was dat.
Ik zat meer te denken aan die opzichtige misser van Waterman. Of zou hij daar ook zijn huidige contract aan te danken hebben?quote:Op maandag 4 februari 2013 18:40 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Lazovic die voor open doel mist en vervolgens bij PSV tekent? Tuurlijk was dat oplichterij.
Blijft één van de meest bizarre voetbaldagen ooit. Vitesse dat alles liet lopenquote:Op maandag 4 februari 2013 18:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan die opzichtige misser van Waterman. Of zou hij daar ook zijn huidige contract aan te danken hebben?
En de algehele bizarre uitslag van de wedstrijden op de laatste speeldag toen.
Was een mooie dag. Bij de goal van Cocu heb ik een deuk in mijn autodak geslagen. Van binnenuit.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:50 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Blijft één van de meest bizarre voetbaldagen ooit. Vitesse dat alles liet lopen.
Als wij kampioen waren geworden was ik waarschijnlijk net zo gek geworden ja. Mooi hoe vreugde en verdriet zo ontzettend dicht bij elkaar kunnen zitten.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Was een mooie dag. Bij de goal van Cocu heb ik een deuk in mijn autodak geslagen. Van binnenuit.
Leasemaatschappij vond het minder. Was ook lastig uitleggen.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:54 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Als wij kampioen waren geworden was ik waarschijnlijk net zo gek geworden ja. Mooi hoe vreugde en verdriet zo ontzettend dicht bij elkaar kunnen zitten.
Mensen die voetbal niet voelenquote:Op maandag 4 februari 2013 18:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Leasemaatschappij vond het minder. Was ook lastig uitleggen.
Ow, ik heb het niet over voetbal gehad. Ik heb gezegd dat de auto echt te klein was voor een triootje en keurig mijn verontschuldigingen aangeboden. Je moet wel een beetje baas overkomen natuurlijk.quote:
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ow, ik heb het niet over voetbal gehad. Ik heb gezegd dat de auto echt te klein was voor een triootje en keurig mijn verontschuldigingen aangeboden. Je moet wel een beetje baas overkomen natuurlijk.
Post v/d dagquote:Op maandag 4 februari 2013 19:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ow, ik heb het niet over voetbal gehad. Ik heb gezegd dat de auto echt te klein was voor een triootje en keurig mijn verontschuldigingen aangeboden. Je moet wel een beetje baas overkomen natuurlijk.
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik rekenende vooraf nergens op omdat ik er vanuit ging dat AZ gewoon ging winnen bij Excelsior. Heb ook de hele wedstrijd toen we virtueel kampioen waren gedacht dat het dáár nog mis zou gaan. En toen begonnen die boeren te scoren... Ik laat voetbal mijn gemoedstoestand niet al te veel meer beďnvloeden, maar toen was ik wel even getraumatiseerd.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:54 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Als wij kampioen waren geworden was ik waarschijnlijk net zo gek geworden ja. Mooi hoe vreugde en verdriet zo ontzettend dicht bij elkaar kunnen zitten.
Zelfs ik als PSV-er vraag me af of dat toen wel allemaal eerlijk is gegaan.... Maar het leverde wat mooie anekdotes op. Bij alle kampen.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:10 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik rekenende vooraf nergens op omdat ik er vanuit ging dat AZ gewoon ging winnen bij Excelsior. Heb ook de hele wedstrijd toen we virtueel kampioen waren gedacht dat het dáár nog mis zou gaan. En toen begonnen die boeren te scoren... Ik laat voetbal mijn gemoedstoestand niet al te veel meer beďnvloeden, maar toen was ik wel even getraumatiseerd.
Finale CL Ajax - Juventus '97quote:Op maandag 4 februari 2013 20:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
Dat trauma gevoel ken ik trouwens. Zo voelt die halve finale CL tegen AC Milan nog steeds.
Ik raak er zelfs een beetje verstrooid vanquote:Op maandag 4 februari 2013 20:52 schreef ValHallen het volgende:
[..]
'96. Maar maakt het niet minder kut
ik denk positief, denk nog vaak aan de finale in 95 waar ik bij was!quote:Op maandag 4 februari 2013 20:52 schreef ValHallen het volgende:
[..]
'96. Maar maakt het niet minder kut
Van Raaij is een schande voor PSV, maar het is overduidelijk dat de Telegraaf een campagne voert vóór Ajax sinds Cruyff daar weer betrokken is. Ook in het Maher-verhaal speelt dat mee. Het is gewoon een subjectieve krant als het over voetbal gaat. Of politiek. Of sport in het algemeen. Of over cultuur. Of het weer.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:04 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ajax gebruikt de Telegraaf om psv 'voor schut te zetten' zodat Maher niet komt. Aldus idioot Harry van Raaij http://www.040tv.nl/![]()
![]()
Een kutkrant is het. Sensatiebelust. En Ajax verkoopt. Als Ajax nu drie wedstrijden op rij verliest schrijven ze maar wat graag over de crisis in Amsterdam hoor.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:09 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Van Raaij is een schande voor PSV, maar het is overduidelijk dat de Telegraaf een campagne voert vóór Ajax sinds Cruyff daar weer betrokken is. Ook in het Maher-verhaal speelt dat mee. Het is gewoon een subjectieve krant als het over voetbal gaat. Of politiek. Of sport in het algemeen. Of over cultuur. Of het weer.
Het is gewoon een kutkrant.
dat dus. Cruyff krant 100%. Niet zozeer pro Ajax, vooral 100% Johan.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:09 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Van Raaij is een schande voor PSV, maar het is overduidelijk dat de Telegraaf een campagne voert vóór Ajax sinds Cruyff daar weer betrokken is. Ook in het Maher-verhaal speelt dat mee. Het is gewoon een subjectieve krant als het over voetbal gaat. Of politiek. Of sport in het algemeen. Of over cultuur. Of het weer.
Dit dus. Ik lees regelmatig verschillende kranten, maar de Telegraaf spant echt de kroonquote:Op maandag 4 februari 2013 22:09 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Toch heeft Telegraaf altijd het beste Ajax nieuws ook al is het wat subjectief. En Maher wilt ook gewoon liever naar Ajaxquote:Op maandag 4 februari 2013 22:28 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dit dus. Ik lees regelmatig verschillende kranten, maar de Telegraaf spant echt de kroonPrivé, weekend, Telegraaf.. wat is het verschil?
Maher is overrated.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Toch heeft Telegraaf altijd het beste Ajax nieuws ook al is het wat subjectief. En Maher wilt ook gewoon liever naar Ajax.
Had je dit niet beter in een spoiler kunnen zetten? Straks is tyron nog onlinequote:
Dit dusquote:Op maandag 4 februari 2013 22:14 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Een kutkrant is het. Sensatiebelust. En Ajax verkoopt. Als Ajax nu drie wedstrijden op rij verliest schrijven ze maar wat graag over de crisis in Amsterdam hoor.
En wellicht Alderweireldquote:Op maandag 4 februari 2013 23:29 schreef Class het volgende:
Maher zal wel komen v/d zomer hoor, normaal gesproken gaan De Jong & Eriksen weg.
Laat hem lekker bij PSV achter. Ik heb liever eigen jeugd.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:29 schreef Class het volgende:
Maher zal wel komen v/d zomer hoor, normaal gesproken gaan De Jong & Eriksen weg.
Ik moet het nog maar zien. Met Serero, Schone en toptalenten Andersen, Meleg en in mindere mate Klaassen vraag ik mij of ze 8-10 miljoen over hebben voor een Maher.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:29 schreef Class het volgende:
Als je jeugd minder is, dan is het onzin.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:51 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Laat hem lekker bij PSV achter. Ik heb liever eigen jeugd.
Maher > Schone en serero.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:54 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien. Met Serero, Schone en toptalenten Andersen, Meleg en in mindere mate Klaassen vraag ik mij of ze 8-10 miljoen over hebben voor een Maher.
Niet dat ik de overgebleven middenvelders al in staat acht om Ajax te dragen maar het is echt tering veel geld, teveel waarschijnlijk.
Ideaal zou zijn als je Eriksen nog een jaar kan houden, dan heb je hem zeker niet nodig.
Meen je?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als je jeugd minder is, dan is het onzin.
[..]
Maher > Schone en serero.
Waarom zou je niet voor een betere speler gaan als je die kan kopen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:25 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Meen je?
10 miljoen op zak houden > 10 miljoen uitgeven, hier heb je er nog 1. [ afbeelding ]
Omdat Maher wel goed is, maar tien miljoen euro veel te veel geld is om een positie te versterken waar je al 5 of 6 spelers hebt lopen die het niveau (hopelijk) ook aankunnen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Waarom zou je niet voor een betere speler gaan als je die kan kopen.
Wat goed is, komt snel.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 02:35 schreef Artillerieschaap het volgende:
Meleg moet toch de opvolger van Eriksen worden? Dat wil niet zeggen dat er geen plaats is voor Maher, De Jong vertrekt immers ook. Maar Overmars stelde dat Boccara en Sporkslede Poulsen volgend seizoen uit de basis verdrongen moeten hebben. Dan zou je een middenveld van 18-19-jarige jongens krijgen, moet je dat wel willen?
Harry is een held ja.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:04 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ajax gebruikt de Telegraaf om psv 'voor schut te zetten' zodat Maher niet komt. Aldus idioot Harry van Raaij http://www.040tv.nl/![]()
![]()
quote:
Omdat 10mil voor een Maher gewoon teveel is. Leuke speler, maar is het niet waard voor een NL club om 10mil aan uit te geven als je 't mij vraagt. Geloof of niet dat Ajax dat er voor over heeft..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Waarom zou je niet voor een betere speler gaan als je die kan kopen.
Is zeker aan de prijs maar 7,5 is hij wel waard, als speler iig geschikt voor Ajax, nu de prijs nog.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:48 schreef zealot het volgende:
[..]
Omdat 10mil voor een Maher gewoon teveel is. Leuke speler, maar is het niet waard voor een NL club om 10mil aan uit te geven als je 't mij vraagt. Geloof of niet dat Ajax dat er voor over heeft..
Weer is wat anders dan die babyfaces uit Scandinaviequote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:10 schreef Nativism het volgende:
[..]
Wat ziet hij er oud uit voor een 21 jarige speler.
quote:Joan Isaac Cuenca López, beter bekend onder zijn voetbalnaam Cuenca, ontving dinsdag zijn eerste Ajax-shirt uit handen van directeur voetbalzaken Marc Overmars. De kersverse Ajacied, overgekomen van FC Barcelona, heeft veel zin in zijn nieuwe avontuur in Amsterdam.
Op de laatste dag van de transferwindow nam Ajax donderdag Cuenca op huurbasis over van FC Barcelona. Het nieuwe avontuur van de vleugelaanvaller startte afgelopen zondag toen hij in Amsterdam aankwam. Een dag later volgde de medische keuring, waarna hij dinsdag eindelijk zijn eerste Ajax-shirt ontving uit handen van directeur voetbalzaken Marc Overmars. Cuenca heeft twee rugnummers toebedeeld gekregen. In de competitie en in de KNVB Beker speelt hij met rugnummer 11. Omdat dat rugnummer al eerder in gebruik is geweest op Europees niveau, speelt Cuenca in de UEFA Europa League met rugnummer 28.
Overmars wenste de Spanjaard veel succes voor het komende half jaar. ,,Ik denk dat ik me snel kan aanpassen. Ik heb heel veel zin om hier te spelen'', glunderde Cuenca voor de camera van Ajax TV.
Het interview met Cuenca is later op de dag te zien op Ajax TV
Precies de reden dat jullie hem van mij mogen hebben.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:49 schreef fathank het volgende:
Maher moet je niet willen halen. Na een jaartje ballen begint meneer zich waarschijnlijk weer als een vedette te gedragen en eist dat ie weg mag voor 5 miljoen omdat dat een mooie prijs is. Om het gehuil over z'n favoriete positie niet te vergeten.
Potentiële rotte appel in je selectie.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:49 schreef fathank het volgende:
Maher moet je niet willen halen. Na een jaartje ballen begint meneer zich waarschijnlijk weer als een vedette te gedragen en eist dat ie weg mag voor 5 miljoen omdat dat een mooie prijs is. Om het gehuil over z'n favoriete positie niet te vergeten.
Ik vind juist dat hij zich professioneel gedraagt bij AZ, lijkt me geen gevalletje Assaidi of nog erger Hamlapquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:49 schreef fathank het volgende:
In de winterstop heeft meneer zich ook lekker professioneel gedragen..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind juist dat hij zich professioneel gedraagt bij AZ, lijkt me geen gevalletje Assaidi of nog erger Hamlap
Je moet zijn tweets eens lezen. Daar word je niet goed vanquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind juist dat hij zich professioneel gedraagt bij AZ, lijkt me geen gevalletje Assaidi of nog erger Hamlap
Vraag mij af hoe ze aan die 1,5 miljoen voor Cvitanich komen, de rest lijkt wel aardig te kloppen. Van NUsport dit.quote:Ajax verdient ruim 30 miljoen euro meer aan transfers dan PSV
Dinsdag is Data Dag bij NUsport. Wekelijks verschijnt in deze rubriek een achtergrondartikel aan de hand van sportstatistieken.
Deze week besteden we aandacht aan de prestaties van PSV en Ajax, de huidige top twee in de eredivisie, dit seizoen op de transfermarkt. Vorige week donderdag was de laatste dag waarop clubs zich konden versterken.
Ajax verdiende van alle eredivisieclubs verreweg het meeste geld met spelerstransacties. Inclusief de handelsmaanden van afgelopen zomer boekten de Amsterdammers een batig saldo van ongeveer 23.900.000 euro.
Ajax versterkte zich voor zo'n 5,6 miljoen euro en verkocht spelers voor 29.750.000 euro. De duurste aankoop was Niklas Moisander (4 miljoen euro), de speler die voor het hoogste bedrag werd getransfereerd was Jan Vertonghen (12 miljoen euro).
PSV
De club met het meest negatieve transfersaldo is PSV, dat een balans van -7.445.000 euro noteert. De Eindhovenaren gaven niet eens zo heel veel uit aan versterkingen (9.000.000 euro), het resultaat wordt vooral veroorzaakt door een slecht seizoen op 'exportgebied' (zie onderstaand kader).
Het verschil tussen de verdiensten van Ajax en PSV op de transfermarkt bedraagt dus ruim 31,3 miljoen euro.
FC Twente
PSV gaf wel veel minder uit dan Twente, dat voor ruim negentien miljoen euro versterkingen haalde. De Tukkers zaten goed in de slappe was omdat de verkoop van onder anderen Luuk de Jong en Ola John ruim twintig miljoen euro opleverde.
Overigens is PSV de enige club die een flink negatief transfersaldo heeft. De meeste clubs draaien minimaal break even. FC Utrecht bijvoorbeeld financierde de komst van Jens Toornstra door onder anderen Alexander Gerndt van de hand te doen.
In onderstaand overzicht zijn de transferbalansen van Ajax en PSV weergegeven.
Ajax:
Uitgegeven: 6.800.000
Binnengekomen: 30.700.000
Afkoopsom betaald voor: Meleg (500.000), Moisander (4.000.000), Lucas Andersen (1.3000.000), Tobias Sana (300.000), Boccara (400.000), Hoesen (300.000)
Verkocht: Van der Wiel (6.000.000), Vertonghen (12.000.000), Özbiliz (1.000.000), Cvitanich (1.500.000), Anita (8.500.000), Janssen (550.000), Ebecilio (200.000), Bizot (100.000), El Hamdaoui (850.000)
PSV:
Uitgegeven: 9.000.000
Binnengekomen: 1.550.000
Afkoopsom betaald voor: Narsingh (4.100.000), Hiljemark (2.200.000), Tyton (2.700.000)
Verkocht: Labyad (1.000.000), Zeefuik (550.000)
Er is maar 200.000 voor Ebecilio betaald?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vraag mij af hoe ze aan die 1,5 miljoen voor Cvitanich komen, de rest lijkt wel aardig te kloppen. Van NUsport dit.
maar?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:14 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Er is maar 200.000 voor Ebecilio betaald?![]()
Is niet alleen 8 mil maar ook een flink salaris, het is nog maar de vraag of je er winst op maakt als je hem voor 15 miljoen verkoopt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:16 schreef Smoofie het volgende:
Als we dit jaar weer kampioen worden en CL halen is 8 mil ofzo voor Maher het wel waard.
Hangt ook nog af of Eriksen weg gaat en wat die oplevertquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:16 schreef Smoofie het volgende:
Als we dit jaar weer kampioen worden en CL halen is 8 mil ofzo voor Maher het wel waard.
2014 volgens mij maar met logisch nadenken weet je dat je er nooit meer voor gaat krijgen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:17 schreef MouzurX het volgende:
Ebecilio is idd wel heel goedkoop van de hand gedaan maar anders zou hij van de zomer transfervrij weglopen ofzo?
twitter:CuencaIsaac twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 09:24:28Good morning #Amsterdam http://t.co/eHyQ8eqH reageer retweet
Hij zit dus in het Hiltonquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:20 schreef Stiggie het volgende:
https://twitter.com/CuencaIsaac
En de nieuwe profielfoto staat ertwitter:CuencaIsaac twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 09:24:28Good morning #Amsterdam http://t.co/eHyQ8eqH reageer retweet
Leuk dat een speler van Barcelona 'trots' kan zijn dat hij voor Ajax speelt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:20 schreef Stiggie het volgende:
https://twitter.com/CuencaIsaac
En de nieuwe profielfoto staat ertwitter:CuencaIsaac twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 09:24:28Good morning #Amsterdam http://t.co/eHyQ8eqH reageer retweet
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Gewoon roeien met de riemen die je hebt, de jeugd. En het zijn allemaal potentiële toppers. Laten we die jongens eerst de kans geven voor Maher naar Ajax komt.
Nou, dat is ook wel weer schromelijk overdreven. Maar er loopt meer dan genoeg talent rond op de plek van Eriksen, die tien miljoen kun je beter investeren in andere zwakke plekken, zoals de rechtsbuiten. Voor de rest is het elftal, ook voor volgend seizoen, eigenlijk al zo goed als klaar, en dat is best een geruststellend idee.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Gewoon roeien met de riemen die je hebt, de jeugd. En het zijn allemaal potentiële toppers. Laten we die jongens eerst de kans geven voor Maher naar Ajax komt.
Wie dan? De enige die ik kan bedenken is Andersen maar of die er al klaar voor isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, dat is ook wel weer schromelijk overdreven. Maar er loopt meer dan genoeg talent rond op de plek van Eriksen, die tien miljoen kun je beter investeren in andere zwakke plekken, zoals de rechtsbuiten. Voor de rest is het elftal, ook voor volgend seizoen, eigenlijk al zo goed als klaar, en dat is best een geruststellend idee.
Andersen, Meleg en Serero kunnen alledrie op de plaats van Eriksen spelen. Verder kan natuurlijk ook De Jong daar noodgedwongen uit de voeten, zou Fischer er in theorie kunnen spelen en is Klaassen een degelijke backup. Nu hoef je natuurlijk niet te verwachten dat ze meteen de pannen van het dak spelen, maar voor tien miljoen investeren op een positie waar al het potentieel talent dat je gehaald hebt en zich nog niet heeft kunnen bewijzen al rondloopt zou erg jammer zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wie dan? De enige die ik kan bedenken is Andersen maar of die er al klaar voor is
De Jong gaat vrijwel zeker wegquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Andersen, Meleg en Serero kunnen alledrie op de plaats van Eriksen spelen. Verder kan natuurlijk ook De Jong daar noodgedwongen uit de voeten, zou Fischer er in theorie kunnen spelen en is Klaassen een degelijke backup. Nu hoef je natuurlijk niet te verwachten dat ze meteen de pannen van het dak spelen, maar voor tien miljoen investeren op een positie waar al het potentieel talent dat je gehaald hebt en zich nog niet heeft kunnen bewijzen al rondloopt zou erg jammer zijn.
Ben ik wel met je eens, maar dan zouden ze toch dit seizoen al minuten moeten gaan makenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die gasten zijn ook juist speciaal naar ajax gekomen omdat je daar snel een kans krijgt en er niet opeens een nieuwe speler voor jouw positie gekocht wordt terwijl jij het goed doet.
Nou, dan is er een speler minder. Neemt niet weg dat je nog vrij veel opties hebt op het middenveld. Maher zou een overbodige aankoop zijn, zéker voor de tien miljoen die hij moet kosten.quote:
Andersen heeft al gespeeld, Serero was geblesseerd en weg, Meleg is er net een paar weken en Klaassen is ook stuk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, maar dan zouden ze toch dit seizoen al minuten moeten gaan maken
Lijkt me niet, maar ik denk wel dat De Jong nog wel een jaar wil blijven als er geen mooie club voor hem komt na dit seizoen.quote:
Maar wil hij ook verlengen? Ik denk van niet. Als je hem gratis de deur uit laat lopen schiet je jezelf in de voet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijkt me niet, maar ik denk wel dat De Jong nog wel een jaar wil blijven als er geen mooie club voor hem komt na dit seizoen.
Andersen heeft wel gespeeld maar niet op het middenveld, Serero is technisch ok maar vind ik wel erg licht, Klaassen verliest zowat een seizoen, ook aan ontwikkeling. Meleg geen idee.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Andersen heeft al gespeeld, Serero was geblesseerd en weg, Meleg is er net een paar weken en Klaassen is ook stuk.
Als hij deze zomer niet verkocht wordt denk ik dat hij best wil bijtekenen voor een jaar extra met een vertrekclausule ja.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar wil hij ook verlengen? Ik denk van niet. Als je hem gratis de deur uit laat lopen schiet je jezelf in de voet.
Andersen heeft wel op het middenveld gespeeld, meen ik me toch te herinneren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Andersen heeft wel gespeeld maar niet op het middenveld, Serero is technisch ok maar vind ik wel erg licht, Klaassen verliest zowat een seizoen, ook aan ontwikkeling. Meleg geen idee.
misschien vergis ik me, ik dacht linksbuitenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Andersen heeft wel op het middenveld gespeeld, meen ik me toch te herinneren.
Fischer stond toen linksbuiten al.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien vergis ik me, ik dacht linksbuiten
Hij kwam erin voor Hoesen zie ik nu, dus spits?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Fischer stond toen linksbuiten al.
Hoe weet je dat? Iedereen kan wel wat Engels, voetbaltaal is niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:58 schreef Artillerieschaap het volgende:
Cuenca spreekt dus geeneens Engels. Dat is wel matig, we hebben geen Spanjaard of Zuur-Amerikaan meer in de selectie, met wie moet die jongen dan optrekken? Misschien heeft Poulsen wat opgepikt tijdens zijn jaartjes in Spanje...
Frank spreekt Spaans. Poulsen ook nog wel denk ik.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:58 schreef Artillerieschaap het volgende:
Cuenca spreekt dus geeneens Engels. Dat is wel matig, we hebben geen Spanjaard of Zuur-Amerikaan meer in de selectie, met wie moet die jongen dan optrekken? Misschien heeft Poulsen wat opgepikt tijdens zijn jaartjes in Spanje...
De Jong zal wel naar de spits zijn geschoven, met Andersen - Eriksen - Poulsen/Schone op het middenveld.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij kwam erin voor Hoesen zie ik nu, dus spits?
hoe dan ook 10 minuten tot nu toe vind ik niet echt speeltijd krijgenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De Jong zal wel naar de spits zijn geschoven, met Andersen - Eriksen - Poulsen/Schone op het middenveld.
Tja, er is nogal wat concurrentie voor zijn plek. Dat kan gebeuren. Mede daarom is Maher overbodig.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe dan ook 10 minuten tot nu toe vind ik niet echt speeltijd krijgen
Een beetje sociale contacten binnen de selectie is wel fijn voor zo'n jonge jongen die voor het eerst in het buitenland actief is. Dat Frank Spaans kan is handig, maar denk niet dat hij met Cuenca op de PlayStation gaat spelenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Iedereen kan wel wat Engels, voetbaltaal is niet zo moeilijk.
Van mij hoeft Maher ook niet te komen maar dat is wel een speler die er klaar voor isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tja, er is nogal wat concurrentie voor zijn plek. Dat kan gebeuren. Mede daarom is Maher overbodig.
Hadden we Urzaiz nog maar.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:07 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Een beetje sociale contacten binnen de selectie is wel fijn voor zo'n jonge jongen die voor het eerst in het buitenland actief is. Dat Frank Spaans kan is handig, maar denk niet dat hij met Cuenca op de PlayStation gaat spelen
Andersen ook, daar maak ik me niet echt zorgen over.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van mij hoeft Maher ook niet te komen maar dat is wel een speler die er klaar voor is
Ok. Wees daar niet te zeker van want het is erg uitzonderlijk. Maar misschien is Siem die uitzondering.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als hij deze zomer niet verkocht wordt denk ik dat hij best wil bijtekenen voor een jaar extra met een vertrekclausule ja.
Fysiek valt het echt tegen hoor op het middenveld, je ziet dat Fischer op de linkervleugel al moeite heeft een hele wedstrijd te spelenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Andersen ook, daar maak ik me niet echt zorgen over.
Bij Fischer is het meer mentaalquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Fysiek valt het echt tegen hoor op het middenveld, je ziet dat Fischer op de linkervleugel al moeite heeft een hele wedstrijd te spelen
El Tanquequote:
Mooie woorden destijds van Martin.quote:Hij is zo fit als een hoentje", liet technisch directeur Martin van Geel weten. "We hebben onze pinchhitter binnen", vervolgde hij. "Ismael wordt de tweede man achter Klaas-Jan Huntelaar. Hij gaat als breekijzer dienen, als targetman, om een verdedigende muur te slechten."
We hebben ook lekker veel aan hem gehadquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:30 schreef 16meter het volgende:
[..]
El Tanque
[ afbeelding ]
Mis wel zo'n beuker als hij, die met zijn beestachtige fysiek iets kan forceren.
quote:Ajax heeft deze week een cheque van maar liefst 708.729 euro van de VriendenLoterij gekregen. Een recordbedrag. De helft van ieder verkocht lot gaat naar de jeugopleiding van Ajax.
Om die reden heeft Ajax afgelopen jaar - samen met de Vriendenloterij - veel leuke acties ontwikkeld. Dat de gezamenlijke acties succesvol zijn geweest blijkt wel uit het feit dat de cheque vorig jaar 453.757 euro bedroeg. Dankzij de extra inspanningen is het bedrag dit jaar ruim 250.000 euro hoger uitgevallen.
De Vriendenloterij is al jaren behalve sponsor van de Eredivisie ook additioneel sponsor van Ajax. De helft van elk verkocht lot gaat de jeugdopleiding van Ajax.
"Hij zegt zelf 100% fit te zijn en al een tijdje bij Barcelona te hebben mee getraind"quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:02 schreef j0rdiiii het volgende:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Cuenca-Kan-spelen-tegen-Roda-JC.htm
Hij traint sinds november weer mee op het veld en 21 januari heeft de medische staf van Barcelona groen licht gegeven om weer wedstrijden te gaan spelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:06 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
"Hij zegt zelf 100% fit te zijn en al een tijdje bij Barcelona te hebben mee getraind"
Zegt Cuenca dat enkel of is het zo? maar goed nieuws. Ik ben benieuwd
Ik denk dat hij dat ook gedeeltelijk zelf doet, hoor. Net zoals Fischer. Die willen eerst presteren en zodoende een beter contract scoren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:01 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Blind moet gewoon verlengen. Snap echt niet dat ze het maar uitblijven stellen.
Siem is wel een echte Ajacied, en lijkt mij ook slim genoeg om te bedenken wat een goede stap voor zijn carriére is. Ik denk dat hij bij Ajax blijven, mits ze CL spelen, wel een goede stap vindt als er deze zomer geen club voor hem komt die hij geschikt acht.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ok. Wees daar niet te zeker van want het is erg uitzonderlijk. Maar misschien is Siem die uitzondering.
Die jongens zijn pas 18, die moeten nog groeien. Eriksen speelt ondertussen ook elke wedstrijd helemaal, die is daar ook een stuk sterker in geworden. Je hoeft geen spelers te halen om dat proces te ondervangen, vind ik. Je moet spelers halen die een versterking zijn op een zwakke linie, niet op een talentvolle maar onervaren linie. Zeker niet als je naast die talentvolle maar onervaren speler een andere talentvolle maar onervaren speler haalt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Fysiek valt het echt tegen hoor op het middenveld, je ziet dat Fischer op de linkervleugel al moeite heeft een hele wedstrijd te spelen
quote:'Cuenca technischer dan Overmars'
Henk ten Cate werd door Ajax betrokken bij het aantrekken van Isaac Cuenca. Ten Cate stond in het vorige decennium samen met Frank Rijkaard aan het roer bij Barcelona en kende de vleugelspeler goed uit die tijd.
'Er is mij door mensen van Ajax om mijn mening over Cuenca gevraagd', vertelde de voormalig Ajax-trainer dinsdag aan het Spaanse Sport. 'En ik heb gezegd dat ze hem goed kunnen gebruiken. Ajax speelt net als Barcelona erg aanvallend voetbal. Hij kan Ajax helpen en Ajax kan hem helpen om weer helemaal fit te worden voor zijn terugkeer naar Barcelona.'
'Cuenca is een erg goede speler en hij is nog technischer dan dat Marc Overmars was. Ik denk dat Overmars en De Boer hem nu kunnen helpen om een betere voetballer te worden', aldus Ten Cate.
Damn die Cuenca is wel vies dunquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:02 schreef j0rdiiii het volgende:
twitter:barcastuff twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 15:32:18Frank de Boer (coach Ajax): "Very happy with the signing of Cuenca. He'll get playing time, I have total confidence in him, he's 100% fit." reageer retweet
twitter:barcastuff twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 15:34:00De Boer: "Cuenca is a real quality player. It's his dream to show he can play at Barça next year. Wasn't difficult to convince him." [cope] reageer retweet
Gewoon in diepe gooien. Zondag half uurtje want donderdag Steaua basisquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:41 schreef j0rdiiii het volgende:
twitter:barcastuff twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 15:32:18Frank de Boer (coach Ajax): "Very happy with the signing of Cuenca. He'll get playing time, I have total confidence in him, he's 100% fit." reageer retweet
twitter:barcastuff twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 15:34:00De Boer: "Cuenca is a real quality player. It's his dream to show he can play at Barça next year. Wasn't difficult to convince him." [cope] reageer retweet
Dat eerste klopt, dat tweede is een beetje de vraag. Is het officieel beleid om alle spelers met minder dan een jaar contract op de bank te zetten? Ook een Siem en een Eriksen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Siem is wel een echte Ajacied, en lijkt mij ook slim genoeg om te bedenken wat een goede stap voor zijn carriére is. Ik denk dat hij bij Ajax blijven, mits ze CL spelen, wel een goede stap vindt als er deze zomer geen club voor hem komt die hij geschikt acht.
nu al genoeg media training gehadquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:02 schreef j0rdiiii het volgende:
Siem en Eriksen spelen gewoon als ze minder dan een jaar contract hebben, dat lijkt me duidelijk. Iedere speler die een duidelijke meerwaarde is speelt gewoon.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat eerste klopt, dat tweede is een beetje de vraag. Is het officieel beleid om alle spelers met minder dan een jaar contract op de bank te zetten? Ook een Siem en een Eriksen?
Dan moet hij er echt staan inderdaad, selectie is breed genoeg om overal in mee te doen. Hopelijk komen ze heel ver in de EL.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:18 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Gewoon in diepe gooien. Zondag half uurtje want donderdag Steaua basis
Natuurlijk wel. Je hebt hem niet voor niets gehuurd, hij is hier al maar een half jaar. Dan heb je er niets aan om hem eerst nog een paar weken in het tweede te laten voetballen. Daarbij heeft hij dat ook echt niet nodig denk ik, zeker niet om beter dan Boerrigter en Lukoki te zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef tammepiet het volgende:
Cuenca zondag niet selecteren.
Serero komt terug, laat die Spanjaard is maar is aarden in het 2e en de laatste 10 matches laten spelen.
Hij is er maar een half jaar. Elk moment dat je hem kan gebruiken dus inzetten, hij leert toch geen Nederlands in dat halve jaar, evenmin als hij het systeem leert. Hij moet het van zijn individuele kwaliteiten hebben, en die heeft hij nu ook al.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef tammepiet het volgende:
Serero komt terug, laat die Spanjaard is maar is aarden in het 2e en de laatste 10 matches laten spelen.
Gewoon ff half jaartje in het tweede en dan verder kijken toch?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef tammepiet het volgende:
Acclimatiseren inderdaad, daarna zien we wel verder.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:53 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Gewoon ff half jaartje in het tweede en dan verder kijken toch?
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef tammepiet het volgende:
Wat is die lukoki slecht zeg.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:40 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik denk dat een Cuenca op 40% beter is dan Boerrigter en/of Lukoki in vorm.
Hoop dat Ajax ook zo denkt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij is er maar een half jaar. Elk moment dat je hem kan gebruiken dus inzetten, hij leert toch geen Nederlands in dat halve jaar, evenmin als hij het systeem leert. Hij moet het van zijn individuele kwaliteiten hebben, en die heeft hij nu ook al.
Overmars valt op klein en breekbaar.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:25 schreef 16meter het volgende:
[..]
Gast kan wel een testo kuurtje gebruiken, wat een ecto.
Ajax wil nog wel verlengen :denk :I Ajax moet door selecteren dus in de zomer mag hij weg. Gewogen en helaas te licht. Vind vooral zijn gebrek aan zelf kritiek schrijnend. Hij kan echt totaal niet mee komen. Misschien leuk voor counterploeg maar zeker niet voor Ajax.quote:'Nu zie je toch dat het niveau te hoog is voor Boerrigter'
Woensdag, 6 februari 2013 om 08:20
Derk Boerrigter zit niet lekker in zijn vel. De vleugelaanvaller begon uitstekend aan zijn tweede periode bij Ajax en werd zelfs genoemd als kandidaat voor het Nederlands elftal, maar raakte geblesseerd aan zijn rug en is nu hopeloos op zoek naar zijn oude vorm. Boerrigter is zijn basisplaats bij Ajax inmiddels kwijtgeraakt en moest het zondag tegen VVV-Venlo doen met een invalbeurt.
Op zoek naar een oorzaak voor zijn mindere spel zei de Tukker maandag dat hij Theo Janssen mist, omdat hij 'te weinig ballen krijgt'. "Typisch Boerrigter", zegt Jan Everse, die in het verleden samenwerkte met de vleugelflitser, in het Algemeen Dagblad. "Als het even tegenzit, ligt het altijd aan anderen. Ik heb bij PEC Zwolle al tegen hem gezegd: 'je moet meer bewegen zonder bal'. Dat is nu ook het geval. Als hij niet in de voeten of diepte wordt aangespeeld, dan blijft er weinig van hem over."
Everse spreekt zijn bewondering uit voor de start van Boerrigter bij Ajax, maar benadrukt ook dat zijn goede periode in Amsterdam 'maar eventjes' was. "Nu zie je toch ook dat het niveau te hoog is", meent de coach. "Ik zie weinig progressie. Het is goed denkbaar dat Boerrigter volgend seizoen bij een andere club speelt." Het contract van de 26-jarige Boerrigter bij Ajax, waarvoor hij tot dusver 36 competitiewedstrijden speelde, loopt tot de zomer van 2014 door.
Natuurlijk is hij te licht voor wat Ajax voor ogen heeft, maar als hij dat niveau van vorig seizoen weer haalt is het een nuttige speler, hij kan daar nu met invalbeurten aan werken want z'n basisplaats is hij wel kwijtquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ajax wil nog wel verlengen :denk :I Ajax moet door selecteren dus in de zomer mag hij weg. Gewogen en helaas te licht. Vind vooral zijn gebrek aan zelf kritiek schrijnend. Hij kan echt totaal niet mee komen. Misschien leuk voor counterploeg maar zeker niet voor Ajax.
Het meest rare aan Derk vind ik dat hij vaak door tegenstanders heen wilt lopen. Vooral tegen Heerenveen en Real was dat vorig jaar pijnlijk om te zien.
quote:Marc Overmars heeft de hoop op een langer verblijf van Christian Eriksen bij Ajax nog niet opgegeven. De middenvelder beschikt over een contract dat tot medio 2014 doorloopt en wil voorlopig niet met zijn werkgever praten over een verlenging van de samenwerking. Volgens Overmars hoeft dit echter niet te betekenen dat de Deen in de zomer zeker vertrekt.
De twintigjarige Eriksen wordt al sinds zijn debuut in het eerste van Ajax met allerlei grote buitenlandse clubs in verband gebracht. Van concrete belangstelling is echter geen sprake. "Ik denk dat Christian eerst gaat kijken welke clubs komende zomer voor hem gaan komen", zegt Overmars in gesprek met Voetbal International. "Als daar geen geschikte club voor hem tussen zit, heb ik goede hoop dat hij bij Ajax blijft."
Eriksen debuteerde onder Martin Jol in Ajax 1 en speelde tot dusver 96 competitiewedstrijden in de Eredivisie, waarvan twintig in het lopende seizoen. Overmars gaat deze week weer in gesprek met een landgenoot van Eriksen, Viktor Fischer, die ook tot medio 2014 vastligt. Hij staat wel open voor een contractverlenging en Ajax wil zijn verbintenis tot minimaal 2016 verlengen.
Tyron zal ondertussen wel een hard plassertje hebben , na het lezen van dit berichtquote:
Waarom met het mes op tafel als dat nog niet nodig is? Dat er in de media over iedere scheet bericht wordt zegt toch niks.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:29 schreef tammepiet het volgende:
Hoe lang is daar gesteggel over contracten van Eriksen en Fischer al niet besproken? Ajax zou deadlines moeten stellen.
Inderdaad ja, alleen Overmars had z'n zwaartepunt een stuk lager liggenquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:31 schreef Catch22- het volgende:
Je zou toch denken dat Boerrigter wel wat van Overmars zou kunnen leren...
Dat haalt dan wel het tweede deel van je post onderuit, want als hij verstandig genoeg is om een jaar extra te blijven betekent dat niet dat hij zn contract hoeft te verlengen; loopt tot 2014. Sterker nog, voor hemzelf zou dat onverstandig zijn omdat hij dan een flinke tekenbonus mis zal lopen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Siem en Eriksen spelen gewoon als ze minder dan een jaar contract hebben, dat lijkt me duidelijk. Iedere speler die een duidelijke meerwaarde is speelt gewoon.
Inderdaad ja.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom met het mes op tafel als dat nog niet nodig is? Dat er in de media over iedere scheet bericht wordt zegt toch niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |