abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122419637
Hallo,
Ik weet niet precies hoe te beginnen, dus ik begin maar:

Ik heb al 2 jaar en 3 maanden een relatie met een superlieve en leuke jongen die mij in alles ondersteund. Zelf kom ik uit een lastige situatie waardoor ik door verkeerde keuzes veel geld aan studies en andere dingen heb uitgegeven en met een dikke lening zit. Nu ben ik dus bezig mijn lening(en) terug te betalen.

Zelf ben ik nog steeds met mijn (nieuwe) studie bezig en woon bij mijn vriend in. Hij betaalt echt alles en ik doe het huishouden en kook voor ons als soort van tegenprestatie omdat ik niet dom wil profiteren. Enige wat ik momenteel van mijzelf betaal is mijn telefoon abo van 15 euro, ook mijn ouders helpen en geven mij zakgeld om soms nog wat cosmetica en kleding te kopen, dat ik trouwens alleen in uiterste nood koop dus nooit meer een shopdag of wat dan ook. De rest van dat geld gebruik ik voor het terugbetalen.

Ik leef echt van het minimale en zonder mijn vriend en ouders kan ik financieel niks, ook al zou ik iets willen.

Al een tijdje heb ik geen gevoelens meer voor mijn vriend en door deze hele situatie kan ik niet bij hem weg. Voor hem vind ik dit ook ontzettend rot omdat ik wanneer ik op eigen benen kan staan onze relatie zoals die nu is ga verbreken. Ik word met de dag ongelukkiger en de dagen worden steeds zwaarder. En ook door deze situatie dat ik financieel zo goed als failliet ben zonder mijn vriend. Ze zeggen weleens dat geld niet gelukkig maakt, maar daar ben ik achter: geld maakt wel degelijk heel erg gelukkig. Op mijn leeftijd persoonlijk failliet gaan wil ik dus niet eens aan denken.

Ik heb nu een baantje, mijn studie, mijn vriend en het huishouden. Tijd voor vrienden heb ik niet eens meer. Uitgaan doe ik ook al niet meer. Hoe lang ik dit nog ga trekken, geen flauw idee. Het enige dat ik nu nog kan doen is het uithouden en hem financieel gebruiken maar ik merk dat het gewoon steeds zwaarder wordt.

Ook voel ik mij erg rot naar hem toe. Ik zie dat hij nog steeds zijn best doet voor onze relatie en dat terwijl ik het liefst weg bij hem ga. En ook hij lijdt eronder, want ook hij moet inleveren omdat ik bij hem inwoon en hij volgens mij merkt dat ik het niet meer trek.

Bovendien wordt hij door zijn ouders beïnvloed dat ik slecht voor zijn financiële situatie ben en hij beter een meisje kan zoeken die wel op haar eigen benen kan staan. Kan ze niet eens ongelijk geven. Dit zeggen ze dan ook tegen hem en verder doen ze wel normaal tegen mij als ik er ben. Daardoor is ook naar zijn ouders gaan een echte hel geworden.

Financieel kan ik dus geen enkele kant op.

Ik zie zelf niet meer wat te doen aan de situatie dan bij elkaar blijven ook al wordt dat steeds zwaarder. Misschien dat anderen hier in hetzelfde hebben gezeten of hun mening, tips hebben.
  zondag 3 februari 2013 @ 15:28:19 #2
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122419732
Eerlijk zijn naar jezelf en naar hem toe.
  zondag 3 februari 2013 @ 15:32:09 #3
381517 Zapata
held op sokken
pi_122419876
Waarom ga je niet weer bij je ouders wonen dan?
pi_122420288
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:28 schreef Royco1 het volgende:
Eerlijk zijn naar jezelf en naar hem toe.
Hoe?

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:32 schreef Zapata het volgende:
Die kunnen mij alleen financieel ondersteunen met wat zakgeld. Zelf kunnen ze ook niet veel missen en dan dat het ver reizen is naar mijn studie. Nu woon ik op 20 minuten fietsen afstand.
pi_122420289
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:32 schreef Zapata het volgende:
Dit dus. Als je de relatie echt niet meer ziet zitten moet je niet bij hem blijven omdat dat financieel beter is, want daarmee houd je hem voor het lapje en zou je in mijn ogen niets meer zijn dan een ordinaire golddigger; de man aan 't lijntje houden om van z'n centen te profiteren. Of dat nu is om je 30e paar schoenen te kopen of om je 30k schuld af te kunnen lossen doet daar naar mijn mening niets aan af.

Dus wees eerlijk tegen jezelf, maar vooral tegen hem. Als hij daarna zegt dat hij je wel nog steeds wil helpen, kudo's voor hem, maar als je hem over 2 jaar zegt dat je eigenlijk al jaren niets meer voor 'm voelt maar je hem nodig had om je schulden af te lossen zul je een bijzonder rancuneuze ex hebben.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  zondag 3 februari 2013 @ 15:45:34 #6
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122420424
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:42 schreef Agnieszka het volgende:

[..]

Hoe?

[..]

Die kunnen mij alleen financieel ondersteunen met wat zakgeld. Zelf kunnen ze ook niet veel missen en dan dat het ver reizen is naar mijn studie. Nu woon ik op 20 minuten fietsen afstand.
Door bij hem weg te gaan en zelf je verantwoordelijkheden te dragen.
Ga maximaal bijlenen, zoek nog een bijbaantje, wat dan ook nodig is om het te kunnen redden.
pi_122420612
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Door bij hem weg te gaan en zelf je verantwoordelijkheden te dragen.
Ga maximaal bijlenen, zoek nog een bijbaantje, wat dan ook nodig is om het zonder hem te kunnen redden.
Fixed. En inderdaad, bijlenen bij DUO is gunstiger dan waar dan ook, dus maak daar gebruik van als je er recht op hebt. Zoals ik al zei, bij hem blijven vanwege geld/woning gaat kei- en keihard terugkomen op 't moment dat hij erachter komt dat je hem al die tijd aan 't lijntje houdt.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_122421261
Ik heb het precies andersom. Ik ben een man die al een hele tijd (inmiddels 10 jaar) bij een vrouw ben die zeer bemiddeld is, terwijl de verliefdheid bij mij al een tijdje weg is. Het geeft inderdaad af en toe wel morele problemen, maar ik geniet er ook wel van. Het is inderdaad een dubbel gevoel.
pi_122421398
Kan je niet maken tegenover je partner. Het zijn jouw schulden, jouw problemen, niet de zijne.

Je zegt ook al dat het zo niet gaat, dus de oplossing lijkt me vrij duidelijk. Verder: hoezo kan je eigenlijk niet je studie betalen van je baantje + stufi + bijlenen? Desnoods kan je nog bij je ouders gaan wonen, wat natuurlijk wel minder leuk is, maar wat moet dat moet.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:10:20 #10
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122421544
Golddigger alert.

Echt meid, leer op eigen benen staat.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_122421561
Wees eerlijk en ga weg bij hem. Je hebt zelf schulden gemaakt en dan moet je die ook zelf oplossen! Hij verdient beter.

Ik zit zelf met een restschuld die ik aflostte omdat ik mijn ex niets hoefde te betalen. Heb ondanks dat en ondanks het risico op straat te staan mijn relatie verbroken omdat mijn ex het recht had op de waarheid.
En de waarheid is het minste dat je je vriend nu kunt geven!
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 16:13:52 #12
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_122421678
Eerlijk gezegd krijg ik hier gewoon de kriebels bij, en zeker omdat je zelf zegt dat je enkel financieel op hem steunt. Ga eerst maar eens kijken wat je kan missen en wat je echt vaste lasten zijn. Dat telefoon-abonnement kan je vervangen door een pre-paid kaartje of zelfs een goedkopere aan te gaan.

En zijn ouders hebben eigenlijk nog best gelijk ook, weet je dat? Wanneer je die keuzes niet had gemaakt, was er niets aan de hand geweest. Achteraf gelul, dat snap ik ook wel, maar als je wat beter had nagedacht dan had je nu niet in dit lastige parket gezeten.

Oplossingen zijn er altijd. Ze zijn alleen niet even makkelijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 3 februari 2013 @ 16:17:47 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_122421857
Lekker. Zodra je maximaal van je vriend geprofiteerd hebt wil je em eruit schoppen. Goed verhaal.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_122422745
Hard issues call for hard measures. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En ga zo maar door. Je hebt er een bende van gemaakt en nu moet je de troep opruimen, aan blijven modderen heeft geen zin. Ga bij je ouders wonen, vertel je soon to be ex de waarheid, zorg dat je grip krijgt op je financiële situatie. Grow up, ffs!
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_122423099
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:42 schreef Agnieszka het volgende:

[..]

Hoe?

[..]

Dan betaal je kostgeld om je ouders te ontzien, extra werken daarvoor...goedkoper ga je echt niet zitten buiten de situatie waar je nu zit en waar je uit wil.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 3 februari 2013 @ 16:50:38 #16
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_122423206
Ik heb medelijden met TS' vriendje. Je zult maar zo misbruikt worden en niets in de gaten hebben.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_122423652
Ik weet niet hoe lang dit al speelt maar ik zou het echt niet waarderen als ik je vriend was. Gewoon opbiechten dus, misschien dat je vriendje je dan nog even wil ontzien ofzo en anders heb je gewoon pech.
pi_122424875
Je hebt wel een keuze, namelijk tijdelijk stoppen met aflossen en een baantje erbij zoeken.

Hoe kut gaat hij zich straks wel niet voelen als je "ineens" nadat je in een financieel andere/betere situatie bent gekomen wilt kappen met de relatie.

Zeer egoïstisch, want hij is waarschijnlijk wel echt gek op jou.
pi_122424911
Ah, je bent eigenlijk gewoon een hoer. Dat kan ook.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_122425007
Leer een aantal vaardigheden buitenshuis en verdiep jezelf hierin. Verkoop je gemaakte spullen op een webshop, krijg zo wat zakgeld.

Leer op je eigen benen te staan, dit is geen leven zo.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 3 februari 2013 @ 17:33:35 #21
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_122425254
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een hoer verkoopt alleen haar lichaam. TS verkoopt ook haar ziel. Dus een belediging voor hoeren.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:43:59 #22
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122425778
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:28 schreef Metalfrost het volgende:
Leer een aantal vaardigheden buitenshuis en verdiep jezelf hierin. Verkoop je gemaakte spullen op een webshop, krijg zo wat zakgeld.

Leer op je eigen benen te staan, dit is geen leven zo.
Of simpeler, ga schoonmaakwerk doen. Kan op alle mogelijke tijdstippen en verdient best aardig. Misschien dat TS daardoor ook de waarde van een eigen inkomen in gaat zien, als ze er keihard voor heeft moeten schrobben op een smerig toilet.
pi_122426844
Ik vind jou een walgelijk mens.
This sentimental motherfucker just cost us money.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:10:58 #24
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_122426991
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier wilde ik de term prostitutie gebruiken.
Maar jouw bewoording doet het ook goed.

@ TS, wat zei je vriend er over toen je hem over je gevoelens ( of het ontbreken ervan) vertelde?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 3 februari 2013 @ 18:12:44 #25
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122427074
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:10 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Hier wilde ik de term prostitutie gebruiken.
Maar jouw bewoording doet het ook goed.

@ TS, wat zei je vriend er over toen je hem over je gevoelens ( of het ontbreken ervan) vertelde?
Dat heeft ze nog niet gedaan, dan is ze haar goudmijntje kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')