abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:23:50 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122512443
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Worteltjestaart het volgende:
Lambiekje vermenigvuldigd met Maanvis.
:D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:27:35 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_122512645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Worteltjestaart het volgende:
Whut? Ík moet me niet aanstellen?

Jezus, als je niet snapt wat je aan het impliceren bent ben je nog kierewieter (is dat een juist woord?) dan Lambiekje vermenigvuldigd met Maanvis.
Tja, als banken ten koste van de belastingbetaler kunnen speculeren en rommelen, kan je op een gegeven moment een reactie verwachten. Daar is niets kierewiets aan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:29:03 #103
346939 Janneke141
pi_122512711
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja, als banken ten koste van de belastingbetaler kunnen speculeren en rommelen, kan je op een gegeven moment een reactie verwachten. Daar is niets kierewiets aan.
Dan moet je dat strafbaar stellen en in de toekomst voorkomen dat het nog gebeurt. Achteraf vinden dat het niet kan en met een posse een hoge boom gaan zoeken is geen optie.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:31:57 #104
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122512844
Nog een SNS-drama: B&S-vastgoedcertificaat is nog maar ¤0,01 waard

Een cocktail van bloedrode herwaarderingscijfers, negatief eigen vermogen, kelderende aandelenprijzen, gecombineerd met de zonnige vooruitzichten op de vastgoedmarkt voor kantoren. Het jaarverslag van vastgoedinvesteerder B&S Vastgoed is geen vrolijke kost om de werkweek mee te beginnen. Gelukkig is de hypotheekverstrekking (à ¤96,8 miljoen) in de veilige handen van – daar zijn ze weer – SNS Property Finance. :D

Een tipgever in de commentaren bij de top 8 grootste vastgoeddrama’s van SNS raadde ons aan eens te kijken naar B&S Vastgoed, een fonds van Van Boom & Slettenhaar Vastgoedfondsen. Plichtsgetrouw doken we in het jaarverslag en bekeken de website van B&S Vastgoed, waar de handelskoersen van de certificaten van de vastgoedinvesteerder staan vermeld. De slotkoers per 30 november: ¤19,14. De verwachte handelskoers per 31 december: ¤0,01. De introductiekoers in 2007: ¤100. Oeps! Dat betekent dat de minimale inleg uit 2007 – ¤15.000 – is verdampt tot ¤1,50. :@
Reden genoeg om eens te bellen met Erik Slettenhaar, mededirecteur van B&S Vastgoed.

Quote: ‘Meneer Slettenhaar, een handelskoers van ¤0,01 per certificaat. Dat is niet zo best.’ _O-

Erik Slettenhaar: ‘Nee, dat klopt. Maar het ligt wel iets genuanceerder. Ons vastgoed wordt steeds minder waard. De portefeuille wordt niet meer aangevuld en het einde van de huurcontracten komt elk jaar dichterbij. Maar op zich loopt de exploitatie van het fonds nog prima.’

Uit de jaarverslagen blijkt dat Slettenhaar gelijk heeft. In 2011 noteerde het fonds ¤9,7 miljoen inkomsten, minus ¤6,5 miljoen kosten. Ook de voorgaande jaren laten soortgelijke cijfers zien. De molensteen om de nek van B&S Vastgoed is de jaarlijkse herwaardering. Die bedroeg in 2011 ¤7,5 miljoen negatief, in 2010 ¤3,4 miljoen negatief, in 2009 ¤10 miljoen negatief en – au, au, au – in 2008 ¤25,9 miljoen negatief. In totaal is daarmee ¤48 miljoen afgeboekt op een vastgoedportefeuille van ooit ¤145 miljoen. En ook de herwaarderingscijfers van 2012 beloven niet mals te zijn.
Slettenhaar legt uit dat de scherpe koersdaling ook wordt veroorzaakt door de hefboomwerking. Het eigen vermogen neemt af, terwijl het vreemd vermogen nagenoeg gelijk blijft. En dat heeft als gevolg dat de koers harder daalt dan de afwaardering.

Quote: ‘Met zulke afwaarderingen op de vastgoedportefeuille zou je toch zeggen dat de bodem inmiddels in zicht is?’

Slettenhaar: ‘Dat valt mee. Maar de marktsituatie in het vastgoed is niet bepaald positief en daar worden de herwaarderingen mede op gebaseerd. Verder kan ik nu niet te gedetailleerd op de cijfers ingaan. In maart hebben we aandeelhoudersvergadering en ons jaarverslag over 2012 komt in twee à drie weken, dus daar wacht ik nog even op.’

Quote: Dat zal wel een gezellige vergadering worden. _O-

Slettenhaar: ‘Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Onze certificaathouders kennen de marktomstandigheden en weten dat wij daar verder weinig aan kunnen doen.’

We helpen het Slettenhaar hopen. Want, zoals Nyenrode-professor en B&S Vastgoed-commissaris Jaap Koelewijn recent schreef: dé aandeelhouder bestaat niet.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)aar-0-01-waard-52734

Tadaa nog een probleem erbij w/
pi_122512990
zal die certificaat houder boeien wat de koers is, als ze hun rente maar krijgen en hun inleg terug op de einddatum
pi_122513008
werk jij bij het fd ofzo 'ik weet het ook niet'
pi_122513319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:34 schreef arjan1212 het volgende:
zal die certificaat houder boeien wat de koers is, als ze hun rente maar krijgen en hun inleg terug op de einddatum
Wat denk jij zelf :')

Als de handelswaarde al nihil is? Waar zou dan de inleg van terug betaald moeten worden? Zelfs al zijn er 'harde' garanties afgegeven? Als de uitgeven niet kan betalen gaan ze gewoon failliet.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_122513389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:35 schreef arjan1212 het volgende:
werk jij bij het fd ofzo 'ik weet het ook niet'
fd.... dat is die vuige krant die 'Auxen' op je dak stuurt als je hun broddelwerkjes her publiceerd :P
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:43:27 #109
pi_122513407
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan moet je dat strafbaar stellen en in de toekomst voorkomen dat het nog gebeurt. Achteraf vinden dat het niet kan en met een posse een hoge boom gaan zoeken is geen optie.
De woede van de bevolking negeren en blijven hameren op de wet is geen oplossing.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_122513427
eh.. mja.. 30% waardedaling van het vastgoed.. in de tussentijd word er ook afgelost op die banklening van 70%... weet eigenlijk niet.. misschien moeten ze de looptijd verlengen o.i.d
pi_122513451
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vind wortel heel normaal, want banksters doen Gods werk :7
I'll sing you a lullaby.
pi_122513504
bij homburg kregen ze niks... maar daar was de banklening meer en het vastgoed minder waard , denk ik..
pi_122513590
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De woede van de bevolking negeren en blijven hameren op de wet is geen oplossing.
People should not be afraid of their governments, governments should be afraid of the people.

I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:48:16 #114
pi_122513668
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

People should not be afraid of their governments, governments should be afraid of the people.

[ afbeelding ]
Whehehe :D
pi_122513685
heb die c.v's altijd al veel te link gevonden... je hebt ze met boten, vakantiehuisjes enz

het principe is, de beheerders steken er zelf maar 1% in.. lenen 70% bij een bank en halen die 29% op door uitgifte van die cv's..

als er dan iets tegenzit worden de cv houders geschoren
pi_122513730
Toch wel mooi om te zien dat al dat vastgoed faalt _O_

Jarenlang dacht men dat men het kip met het gouden ei had, nu kan men alleen nog maar een beetje soep koken van de taaie vogel.
I'll sing you a lullaby.
pi_122513781
als je in vastgoed wil investeren kan je het beste aandelen corio kopen denk ik.
pi_122513826
Teak en schepen werden toch ook zo aangeprezen tijdens de show van meneer Mens :P
I'll sing you a lullaby.
pi_122513899
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Whehehe :D
Het is dat er geen verborgen metrostation onder het binnenhof ligt :+
I'll sing you a lullaby.
pi_122513966
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:51 schreef xenobinol het volgende:
Teak en schepen werden toch ook zo aangeprezen tijdens de show van meneer Mens :P
en levensverzekeringen van 85+ mensen opkopen voor de helft van de prijs, die dan lekker op vakantie gingen enz.
pi_122514121
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:51 schreef xenobinol het volgende:
pi_122514242
geert is een geniale boer, die aandelen strategien aan zijn klanten aanbied

die doet niks met die cv's e.d

mja.. je geeft hem 400 euro en dan krijg je een blad adviezen via zijn website en mag je 1 keer per jaar naar een zuip en vreet feest
pi_122514273
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:54 schreef arjan1212 het volgende:

en levensverzekeringen van 85+ mensen opkopen voor de helft van de prijs, die dan lekker op vakantie gingen enz.
F#ck die kinderen maar, ik ga lekker zelf mijn centjes opmaken ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_122514337
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hoe strakker het pak, hoe meer wantrouwen je aan de dag moet leggen :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_122514347
Ja, maar er waren er ook die die dingen helemaal niet opkochten... altijd link.

eigenlijk moet je naar harry kijken om te weten welke bedrijven je moet vermijden...
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:06:00 #126
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_122514486
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:44 schreef xenobinol het volgende:
Vind wortel heel normaal, want banksters doen Gods werk :7
Ik ben atheïst hoor :7

En verder, nee, dat vind ik niet normaal.
Maar dat jij me dat in de mond legt had ik van jou wel verwacht hoor. In alle redelijkheid op inhoud met jou een discussie aangaan is bij voorbaat kansloos. Bewijslast en argumentatie en dergelijke zijn voor jou onbestaande begrippen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_122514615
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef Worteltjestaart het volgende:

Ik ben atheïst hoor :7

En verder, nee, dat vind ik niet normaal.
Maar dat jij me dat in de mond legt had ik van jou wel verwacht hoor. In alle redelijkheid op inhoud met jou een discussie aangaan is bij voorbaat kansloos. Bewijslast en argumentatie en dergelijke zijn voor jou onbestaande begrippen...
Bankiers geloven ook niet in God maar wanen zichzelf als Goden. Kan ik ook niets aan doen :N

Ik wil best met je discussiëren maar heb geen zin om iedere keer weer vol concentratie naar dezelfde drogredenen te luisteren die banksters moeten vrijpleiten van hun misdrijven.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:41:07 #128
238326 Worteltjestaart
pi_122521030
Er is helemaal geen sprake van vrijspreken van misdrijven.
Er is sprake van een persoon (in casu, xenobinol), die mensen in een volkgericht wil laten hangen op basis van buitenrechtelijke onderbuikgevoelens.

Als die kerel onwettig gehandeld heeft, moet hij vervolgd worden en zijn straf door een rechter opgelegd krijgen. Zo werkt dat in een rechtsstaat.

Dat is geen drogreden. Dat is beargumenteerd, beredeneerd en bediscussieerbaar, maar niet droggeredeneerd.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:58:52 #129
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122522338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er is helemaal geen sprake van vrijspreken van misdrijven.
Er is sprake van een persoon (in casu, xenobinol), die mensen in een volkgericht wil laten hangen op basis van buitenrechtelijke onderbuikgevoelens.

Als die kerel onwettig gehandeld heeft, moet hij vervolgd worden en zijn straf door een rechter opgelegd krijgen. Zo werkt dat in een rechtsstaat.

Dat is geen drogreden. Dat is beargumenteerd, beredeneerd en bediscussieerbaar, maar niet droggeredeneerd.
Even een vraagje, ik ben het op zich met je eens, maar hoeveel van de verantwoordelijke bankdirecteuren, managers of traders zijn er precies sinds de banken crisis in 2008 veroordeeld? Hoeveel zijn er überhaupt aangeklaagd?

Ergens kan ik me de scepsis van mensen mbt de rechtstaat iets wat voorstellen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:08:39 #130
238326 Worteltjestaart
pi_122523021
Geen idee. Ik kan er i.i.g. niet 1 noemen.

Waarom is dat? Diplomatieke immuniteit genieten ze niet, dat is duidelijk. Zou het misschien zo zijn dat er geen overduidelijk strafbare feiten zijn gepleegd?

Verwacht verweer: jaaaa, maar het OM is natuurlijk ook maar een marionet van de NWO, waar "de banksters" ook toe behoren.........
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:11:32 #131
pi_122523213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:08 schreef Worteltjestaart het volgende:

Waarom is dat? Diplomatieke immuniteit genieten ze niet, dat is duidelijk. Zou het misschien zo zijn dat er geen overduidelijk strafbare feiten zijn gepleegd?
Dat maakt niet uit. Als te veel belastingbetalers zich bestolen voelen is er stront aan de knikker. Dan maakt het niet uit hoe legaal en netjes er gestolen is, dan komen ze hun geld halen met fakkels en hooivorken, pek en veren.

Dan sta je mooi in je hemd met je wetten, argumenten en redenaties.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:16:11 #132
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122523466
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:03 schreef arjan1212 het volgende:

eigenlijk moet je naar harry kijken om te weten welke bedrijven je moet vermijden...
Dat klopt, dat is een bekende beleggingsstrategie. :).
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:25:38 #133
238326 Worteltjestaart
pi_122524039
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Als te veel belastingbetalers zich bestolen voelen is er stront aan de knikker. Dan maakt het niet uit hoe legaal en netjes er gestolen is, dan komen ze hun geld halen met fakkels en hooivorken, pek en veren.

Dan sta je mooi in je hemd met je wetten, argumenten en redenaties.
En geef eens een voorbeeld van minder dan 100 jaar geleden dat dit gebeurde, en dan ook dat de lynchers niet vervolgd werden?

N.B. Ook het aanzetten tot een misdrijf is strafbaar. Dus het zou voor de zolderkamerFOKkers verstandig zijn om niet te scheutig op te roepen tot een volksgericht.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:32:02 #134
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122524422
quote:

Ik heb meer het idee dat er nog nooit echt onderzoek naar is gedaan. Althans verder dan een Bernie Madoff, die toch wel heel zichtbaar strafbare feiten heeft gepleegd is men nooit gegaan en dat is nog in de USA. In Nederland is nog nooit echt goed onderzoek geweest naar geen enkele bank/bankier. Als je niet onderzoekt, dan zal er inderdaad ook niks te vinden zijn.

quote:
Verwacht verweer: jaaaa, maar het OM is natuurlijk ook maar een marionet van de NWO, waar "de banksters" ook toe behoren.........
:') Lekker makkelijk, ik heb niks met iets van het NWO of wat dan ook, maar ik zet wel me twijfels bij de gang van zaken na de bijna ondergang van DSB, ING, Fortis/ABN-AMRO etc. Of beter gezegd de afwikkeling daarvan en het gebrek aan goed onderzoek door de staat, De Nederlandse Bank en/of justitie etc.

De ondergang van de SNS was wellicht totaal onnodig, men had moeten leren van de vorige keer, maar ja als men weigert ook maar enigszins zich te verdiepen in de materie dan hou je inderdaad de kans dat er nog een bank klapt.

Verdomme man, de SNS is bijna op een identieke manier ten ondergegaan als de ING dat bijna ging en Fortis/ABN-Amro en DSB dat zijn gegaan. 8)7 Maar nee er zal inderdaad niks bijzonder zijn gebeurt. :') Ik zou dat gewoon volhouden tot de volgende bank gaat. ^O^

Overal conspiracies inzien is inderdaad suf, maar niet willen leren van de fouten in het verleden ook.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:40:28 #136
238326 Worteltjestaart
pi_122524917
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:32 schreef Semisane het volgende:
Overal conspiracies inzien is inderdaad suf, maar niet willen leren van de fouten in het verleden ook.
We hebben het over akties van die SNS-topman in de jaren dat de bankencrisis nog moest toeslaan, bijv. 2006. Hoe kun je vandaag leren van fouten die je volgend jaar gaat maken?

En hoeozo, geen onderzoek... volgens mij wordt er wel degelijk gekeken naar de rol van bijvoorbeeld DNB.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:43:00 #137
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122525048
quote:
Valt me alleszins nog mee, hoewel 101 nog geen grandioze score is, maar het is serieus meer dan ik dacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 05-02-2013 20:48:56 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:48:37 #138
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122525346
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

We hebben het over akties van die SNS-topman in de jaren dat de bankencrisis nog moest toeslaan, bijv. 2006. Hoe kun je vandaag leren van fouten die je volgend jaar gaat maken?
Vanaf tot aan? Want zover ik begreep ging het na 2008 nog door?

quote:
En hoeozo, geen onderzoek... volgens mij wordt er wel degelijk gekeken naar de rol van bijvoorbeeld DNB.
Nu ja! Nu wilt men er daadwerkelijk onderzoek naar doen, maar dat is dan wel na de SNS debacle, een bank die nog geen jaar geleden doodleuk een "clean-bill-of-health" kreeg.

Men heeft inderdaad zitten slapen en het is goed dat men er gaan naar kijken, maar men had natuurlijk veel eerder de zaken echt onder de loep moeten nemen, na ING, Fortis/ABN en DNB was dat echt geen overbodige luxe, het was noodzaak.

Dat er nu weer zoveel miljard uitgetrokken moet worden om de zoveelste bank uit de afgrond te vissen is, op z'n zacht gezegd, triest. Dat men de zoveelste bank moet oprapen omdat er zelfs na 2008 geen goede controles zijn, is dom! Domheid is op dit niveau gewoon weg laakbaar.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:03:56 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122526311
Dijsselbloem heeft SNS gewoon handig voor de neus van de beleggers weggekaapt. Lees dit stuk maar.

quote:
Bericht uit FD

Wie wordt er eigenlijk beroofd in het SNS-verhaal? De belastingbetaler of de belegger?

Dijsselbloem onteigent SNS met unieke actie

De krantenkoppen variëren van ‘Extra bezuinigen’ tot ronduit ‘Bent u boos?’. De teneur is duidelijk: de operatie om SNS Reaal in veiliger vaarwater te krijgen, gaat de belastingbetaler schandalig veel geld kosten. Het gaat om ¤?3,7 mrd. Dat heeft de minister zelf gezegd. Toch?
De rekensom van Dijsselbloem
Dat zei minister Jeroen Dijsselbloem inderdaad toen hij de nationalisatie van SNS vrijdag wereldkundig maakte. Pas na enig doorvragen bleek dat de ¤?1 mrd die de andere banken volgend jaar moeten betalen, van het totaalbedrag af gaat. Dan slinkt de staatssteun dus al naar ¤?2,7 mrd.
Maar ¤?2,7 mrd is nog steeds een hoger bedrag dan in werkelijkheid uit de schatkist stroomt. In de rekensom van Dijsselbloem is ook de staatssteun begrepen die al in december 2008 is overgeboekt. Zelfs het rendement van ¤?282 mln op die steun — geen belastinggeld dus, maar een gehoopte winst — is opgeteld bij de staatssteun.
Gevolgen voor het begrotingstekort
Worden beide posten niet meegeteld, dan is het steunbedrag al teruggebracht tot ¤?1,9 mrd. Daar moet eigenlijk nog ¤?0,2 mrd vanaf omdat een deel van het geld dat de overheid in de aparte vastgoedpoot stopt, geen injectie is maar een papieren overheveling. Zo bezien bedraagt de kapitaalinjectie van staatswege ¤?1,7 mrd, minder dan de helft van de alom gecommuniceerde ¤?3,7 mrd.
Waarom legt Dijsselbloem dan toch de nadruk op het hoge cijfer? Ten dele omdat hij puur kijkt naar de gevolgen voor het begrotingstekort. Dan moet hij zich houden aan de Europese definities en die leiden tot het hogere bedrag.
Een nog maagdelijke Interventiewet zonder jurisprudentie
Bovendien lijkt de commotie hem niet slecht uit te komen. Dijsselbloem had ook kunnen zeggen: eigenlijk kost SNS ons minder dan ¤?2 mrd, en dat is geen geld voor een bank-verzekeraar die zonder vastgoedportefeuille zeker ¤?300 mln winst per jaar boekt. Alleen al de verzekeringspoot kan bij verkoop ¤?1,5 mrd opleveren, zo bleek de afgelopen weken.
Maar straks moet Dijsselbloem bij de rechter uitleggen waarom hij gekozen heeft voor onteigening van alle aandelen en alle achtergestelde schulden. Dat is een novum, zelfs in Ierland en Griekenland zijn beleggers in banken niet zo hard aangepakt. Dat alles op basis van een nog maagdelijke Interventiewet, zonder jurisprudentie. Dan helpt het als iedereen denkt dat niet de belegger, maar de belastingbetaler is beroofd.
'Bij het vastgoed van SNS weet je het nooit'
Er is nog een reden voor de minister om niet te juichen. Hij verstrekt namelijk ook voor ruim ¤?5 mrd aan garanties voor de vastgoedpoot. Weliswaar nadat die fors is afgeboekt, zodat de kans op schade gering is. Maar bij het vastgoed van SNS weet je het nooit.
The End Times are wild
pi_122526966
quote:

Bankster hebben nog veel betere immuniteit, banksters zijn the masters of the universe. Politici buigen diep voor ze, banksters maken achter de schermen het beleid en de gekozen pipo's zijn slechts verkozen trekpopen van het bank kartel.

De enige keuze die wij hebben is tegen welke gezichten wij de komende jaren aan gaan kijken op het staatsjournaal.

Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom ze ons dan geen eens een paar lekkere wijven gunnen, het sadisme van die banksters is echt heel erg :(
I'll sing you a lullaby.
pi_122527089
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:25 schreef Worteltjestaart het volgende:

N.B. Ook het aanzetten tot een misdrijf is strafbaar. Dus het zou voor de zolderkamerFOKkers verstandig zijn om niet te scheutig op te roepen tot een volksgericht.
Stel je niet zo aan joh... oproepen tot een misdrijf :')

Ik zeg alleen dat als wij als volk de banksters ter verantwoording roepen dat wel eens een bloedige bedoening kan worden :P

Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na, revoluties voltrekken zich vrijwel altijd in een orgie van geweld.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:16:25 #142
pi_122527141
quote:

[..]

En geef eens een voorbeeld van minder dan 100 jaar geleden dat dit gebeurde, en dan ook dat de lynchers niet vervolgd werden?

Heb je wel eens van de Arabische Lente gehoord?

quote:
Just saying
pi_122527218
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja... hij kan moeilijk roepen dat het apen zouden zijn want dat is racisme ;)

Overigens was de trigger voor de lente het tekort aan voedsel, vandaar dat voedselbonnen altijd gratis zullen blijven :9
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:20:19 #144
pi_122527367
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan joh... oproepen tot een misdrijf :')

Ik zeg alleen dat als wij als volk de banksters ter verantwoording roepen dat wel eens een bloedige bedoening kan worden :P

Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na, revoluties voltrekken zich vrijwel altijd in een orgie van geweld.
“If you make peaceful revolution impossible you make violent revolution inevitable”. ― John F. Kennedy.
pi_122527395
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:03 schreef LXIV het volgende:
Dijsselbloem heeft SNS gewoon handig voor de neus van de beleggers weggekaapt. Lees dit stuk maar.

[..]

Dus een 'Slimme Z' ? Of is het down playing?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:21:19 #146
pi_122527433
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus een 'Slimme Z' ? Of is het down playing?
Of gestamp van beleggers.
pi_122527475
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

“If you make peaceful revolution impossible you make violent revolution inevitable”. ― John F. Kennedy.
Mooie quote en waar en waarachtig ^O^

Jammer dat de banksters deze man voortijdig lieten sterven :X
I'll sing you a lullaby.
pi_122527615
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of gestamp van beleggers.
De belegger genaamd de belastingbetaler heeft volgens mij wel reden om te stampen, die krijgt zomaar een hele mik aandelen SNS door zijn strot gedrukt.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:30:19 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122527992
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De belegger genaamd de belastingbetaler heeft volgens mij wel reden om te stampen, die krijgt zomaar een hele mik aandelen SNS door zijn strot gedrukt.
Gratis, wel te verstaan!

Lees nu wat er staat. De staat betaalt er bijna niks voor. En de rente op het bedrag wat ze moeten lenen is 1/10 van de winst van de bank.
The End Times are wild
pi_122528110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gratis, wel te verstaan!

Lees nu wat er staat. De staat betaalt er bijna niks voor. En de rente op het bedrag wat ze moeten lenen is 1/10 van de winst van de bank.
het vastgoed is nog wel een stevig risico. Bij andere opties hadden ze dat risico ook gehad en eigenlijk geen kans om er op een of andere manier nog positief uit te springen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:33:07 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122528154
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

het vastgoed is nog wel een stevig risico. Bij andere opties hadden ze dat risico ook gehad en eigenlijk geen kans om er op een of andere manier nog positief uit te springen.
Jawel, ze springen er vrijwel zeker positief uit (de Staat). Wat in de media geroepen wordt over miljarden steun etc, is echt niet waar. De staat krijgt voor bijna niks een 90% gezonde bank.
The End Times are wild
pi_122528496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel, ze springen er vrijwel zeker positief uit (de Staat). Wat in de media geroepen wordt over miljarden steun etc, is echt niet waar. De staat krijgt voor bijna niks een 90% gezonde bank.
Ja, net zoals bij de ABN Amro. _O-
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:39:27 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122528522
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:38 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, net zoals bij de ABN.
Nee, dat is toch echt een ander verhaal. Voor ABN is veel meer betaald, ABN liep niet zo goed en bij ABN is niks onteigend.
The End Times are wild
pi_122528613
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat is toch echt een ander verhaal. Voor ABN is veel meer betaald, ABN liep niet zo goed en bij ABN is niks onteigend.
Nee daarom.

Ik vind het helemaal niks en ik zou zeker niet te rijk rekenen. Straks donderden er weer een hoop lijken uit de kast.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:42:41 #155
pi_122528722
quote:

pi_122528879
lxiv waarom wou cvc maar 1,9 miljard betalen dan als de staat zo een goeie deal heb, dan had cvc meer moeten bieden...
pi_122529837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

op het totale pakket. Bij het voorstel wat er voor de nationalisatie lag niet. Daarin werden alle risico's bij de overheid gelegd.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:01:52 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122530030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:45 schreef arjan1212 het volgende:
lxiv waarom wou cvc maar 1,9 miljard betalen dan als de staat zo een goeie deal heb, dan had cvc meer moeten bieden...
Ja, maar CVC kon niet de obligatiehouders en aandeelhouders onteigenen, of de banken opdracht te geven om 1 miljard te storten. Dat maakt nogal een verschil.
The End Times are wild
pi_122531258
Hij denkt gelukkig wel mee ^O^

quote:
Scheidend voorzitter van SNS Reaal Sjoerd van Keulen vindt het onverantwoord dat er een gat van 3,7 miljard euro in de Nederlandse begroting zit. De oud-topman van de bank heeft om die reden een uitgebreid pakket aan bezuinigingsmaatregelen gepresenteerd.

Van Keulen zegt geschrokken te zijn van de cijfers. “3,7 miljard euro is een aanzienlijk bedrag. Ik heb dit weekend de rekenmachine gepakt en ben gaan nadenken over mogelijke maatregelen. Vanuit mijn achtergrond durf ik wel te beweren dat ik over gedegen financiële kennis beschik. Ik zet mijn vrije uren graag in voor de samenleving.”

Volgens Van Keulen zijn er vooral veel mogelijkheden in de gezondheidszorg. “Daar is echt veel geld te halen. De zorgpremie en het eigen risico voor de middeninkomens kunnen bijvoorbeeld fors omhoog. Daarnaast kun je overwegen bepaalde dure medicijnen niet meer te vergoeden.” De oud-bankier wil verder de AOW-leeftijd verhogen naar 69, de WW verkorten tot drie maanden, de langstudeerboete nieuw leven inblazen, de hypotheekrenteaftrek versneld afbouwen en de publieke omroep afschaffen.

Van Keulen roept het kabinet op om haast te maken met het sluitend maken van de begroting. “Nu treuzelen zou roekeloos zijn. Van mensen in topfuncties mag je verwachten dat ze de visie hebben om maatregelen te nemen wanneer dat nodig is. Er staat immers nogal wat op het spel. Als ze dit nu niet goed oplossen, raakt dat heel veel mensen heel hard.”

Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem voelt zich verantwoordelijk voor het gat in de begroting. Hij juicht het initiatief van Van Keulen toe. “We moeten het huishoudboekje met zijn allen op orde krijgen. Ik stel het zeer op prijs dat de heer Van Keulen zijn kennis en kunde onbezoldigd in dienst stelt van ons land.”
Bron
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:32:03 #160
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122532057
Van mensen in topfuncties mag je verwachten dat ze de visie hebben om maatregelen te nemen wanneer dat nodig is. Er staat immers nogal wat op het spel. Als ze dit nu niet goed oplossen, raakt dat heel veel mensen heel hard.”

Ja lul sjoerd dat was jij dus en dat heb je dus nagelaten en nu zitten we door jou in de shit :(
Bek houden stil zitten en al je bezittingen inleveren past daarbij

Ongevraagd je bek open trekken over waar er nog meer geld te roven valt bij iedereen behalve jezelf past daar niet bij :r

Ik zou je graag eens dit recht in je smoel wilen zeggen maar daar durf je je Larense villa niet voor uit te komen :r
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:35:00 #161
346939 Janneke141
pi_122532259
De bron checken was weer eens teveel moeite?

hij is wel leuk trouwens
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:35:11 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122532271
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:20 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Bron
pi_122532348
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Van mensen in topfuncties mag je verwachten dat ze de visie hebben om maatregelen te nemen wanneer dat nodig is. Er staat immers nogal wat op het spel. Als ze dit nu niet goed oplossen, raakt dat heel veel mensen heel hard.”

Ja lul sjoerd dat was jij dus en dat heb je dus nagelaten en nu zitten we door jou in de shit :(
Bek houden stil zitten en al je bezittingen inleveren past daarbij

Ongevraagd je bek open trekken over waar er nog meer geld te roven valt bij iedereen behalve jezelf past daar niet bij :r

Ik zou je graag eens dit recht in je smoel wilen zeggen maar daar durf je je Larense villa niet voor uit te komen :r
:D :@
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:37:58 #164
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122532461
quote:

[..]

Bron
_O- _O-
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:40:53 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122532639
Toch zou zo'n type dat echt hebben kunnen zeggen of tenminste denken. Zo arrogant en onfeilbaar voelen ze zich wel. Ik heb weleens gelezen dat zich onder mensen met topfuncties opvallend veel psychopaten bevinden (dus zonder bv empathie of inlevingsvermogen).
pi_122532705
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:16 schreef freako het volgende:

[..]

Dat klopt, dat is een bekende beleggingsstrategie. :).
Levert alleen niet echt een hanteerbaar portfolio op. :+
pi_122540252
Toch weer prachtig hoe de overheid de boel weet af te leiden met discussie om de top salarissen, iemand al weer vergeten dat deze zelfde overheid die het toezicht houd een halfjaar terug nog deed vermelden dat SNS de stress test had doorstaan? Ik kan me zo voorstellen dat wat aandeel en obligatie houders de staat zullen aanklagen wegens misleiding.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:17:57 #168
238326 Worteltjestaart
pi_122540918
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja hoor.

Maar als je de situatie in de Arabische wereld 1-op-1 denkt te kunnen porteren naar Nederland, scheelt er wat aan je denkvermogen. Jarenlange met een zooi handlangers oppressie en moord van een volk gelijkstellen aan nog niet bewezen buitenrechtelijk handelen van een topbankier vind ik vrij absurd.

Jammer dat ik het er dan expliciet bij moet zeggen, maar aangezien het IQ van sommigen blijkbaar niet hoog genoeg rijkt, bij deze:

quote:
En geef eens een voorbeeld van minder dan 100 jaar geleden dat dit gebeurde IN NEDERLAND OF WEST-EUROPA, en dan ook dat de lynchers niet vervolgd werden?
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:53:48 #169
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122541343
Het regent bezwaren tegen nationalisatie SNS

De teller staat nu al op 25. In een paar dagen tijd hebben zich zoveel partijen gemeld uit binnen- en buitenland, die bij de Raad van State bezwaar aantekenen tegen het besluit om SNS Reaal te nationaliseren. Eind volgende week wil de RvS een rechtszitting te beleggen en moet dan wettelijk voor het einde van de maand een bindende uitspraak doen. (FD, p.1)

Gezellig :+
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:08:17 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122541602
Financiële lobbyclub HFC stopt vanwege SNS-zaak :P

ANP | 06 februari 2013, 08:34

De stichting Holland Financial Centre (HFC) stopt in zijn huidige vorm. Door de grote kritiek uit de politiek op de lobbyclub voor de financiële sector is er geen draagvlak meer voor de publiek-private samenwerking, zegt het HFC-bestuur.

Na de nationalisering van SNS Reaal vorige week vrijdag gaven minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem en financiële woordvoerders in de Tweede Kamer aan dat ze de samenwerking tussen de overheid en het bedrijfsleven in het HFC niet langer wenselijk achten.

Daarmee is een belangrijke pijler onder het platform weggevallen, stelde het bestuur.

Zwaargewichten uit financiële wereld
Het HFC wordt geleid door een twintigtal zwaargewichten uit verschillende takken van de financiële wereld. De voorzitter was tot zondagavond de voormalig topman van SNS Reaal, Sjoerd van Keulen. Die legde zijn functie echter neer na de nationalisatie van SNS.

Onder de vlag van het HFC trokken banken, verzekeraars, handelshuizen, pensioensfondsen en vermogensbeheerders samen op met de overheid. Voor de deelnemers aan de stichting verzamelt het HFC informatie en lobbyt het bij partijen die wat voor hen kunnen betekenen.

*O* *O* Weer een debielenclub minder :7

UPDATE:
Gisteravond meldde HFC-directeur Akkie Lansberg nog dat de samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven juist moet blijven doorgaan en dat toezichthouders AFM en DNB betrokken moesten blijven bij de club.

Later gisteravond, toen het bestuur van HFC al was begonnen met een discussie over het voortbestaan van de club, verzuimde Van Lansberg om dit te melden. Daardoor stond haar pleidooi nog in de krant van vanochtend, terwijl het al lang en breed was achterhaald door het opheffingsbesluit dat afgelopen nacht is genomen.

http://www.telegraaf.nl/d(...)_Centre_stopt__.html

Zelfs dat kunnen ze niet eens _O- _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 06-02-2013 12:38:19 ]
pi_122542863
Die HFC kreeg ook een bak subsidie-geld trouwens. De miljardenwinsten van deelnemende banken waren natuurlijk niet bedoeld voor lobby-werk.
pi_122543654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:40 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee daarom.

Ik vind het helemaal niks en ik zou zeker niet te rijk rekenen. Straks donderden er weer een hoop lijken uit de kast.
Lijkt mij ook. Die financials zijn helemaal niet zo gezond, mark to fantasy book keeping.
Maar goed... als wij straks in de nabije toekomst SNS met een dikke winst verkopen zal ik de eerste zijn die LXIV zal feliciteren met zijn gelijk :)
I'll sing you a lullaby.
pi_122543737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
De bron checken was weer eens teveel moeite?

hij is wel leuk trouwens
I'll sing you a lullaby.
pi_122543861
quote:

[..]

Bron
Grappig bedoeld, maar er zit een kern van waarheid in.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:40:21 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122547463

Nee nee SNS is niet in de problemen _O-
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:52:28 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122547802
Biesheuvel vindt DNB niet scherp bij SNS

De Nederlandsche Bank (DNB) is niet scherp geweest bij de toezicht op SNS Reaal. De toezichthouder had veel eerder alert moeten zijn.

Dit zegt Hans Biesheuvel, voorzitter van MKB-Nederland, woensdag tegenover 7Ditches.tv.

SNS wilde veel te graag meedoen, volgens Biesheuvel. Toen de bank na de beursgang in 2006 het fatale vastgoedpakket kocht, "op de top van de markt", had DNB scherper mogen zijn.

Biesheuvel noemt de beslissing van de minister van Financiën om SNS te nationaliseren verstandig, maar het had nooit zo ver mogen komen.

"Het heeft te lang geduurd voordat er werd ingegrepen." Volgens Van Biesheuvel is al jaren bekend dat in 2006 slechte beslissingen zijn genomen door SNS.

Kredietverlening
Hij is verder bezorgd over de gevolgen van de nationalisatie van SNS voor de kredietverlening aan bedrijven. De mkb-voorman merkt op dat drie van de vier grootbanken niet meer mogen concurreren door staatssteun. De Rabobank hoeft daarom volgens Van Biesheuvel niet meer te concurreren.

"Dat is niet goed voor de concurrentie en de tarieven. Ik ben bang dat de prijs omhoog gaat. We moeten echt kijken of we weer nieuwe concurrentie kunnen creëren in die markt."

http://www.nuzakelijk.nl/(...)-scherp-bij-sns.html

DNB = niet scherp na een blunder van 4 miljard :|W _O-
pi_122551042
catherine keyl had al haar spaargeld in aandelen sns-reaal gestopt

'In 2006 kocht ik aandelen SNS omdat het een bank van de Vakbonden en de Nutsspaarbank was. Als kind ging ik al met mijn moeder op mijn spaarbankboekje een stempel halen als we weer wat gespaard hadden. De SNS bank zou een tegenwicht worden tegen de banken van het groot kapitaal. Nou, we hebben het gezien. Mijn geld is gewoon onteigend. Rusland 1950, zou ik zeggen. Hoe is het mogelijk dat hier niemand tegen in opstand komt?'

http://glamora.ma/2013/02/catherine_keyl_had_aandelen_sn.html

http://www.catherine.nl/catherine-column/gepakt
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:11:30 #178
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122555349
Live blog over debat met min van fin :P

http://www.telegraaf.nl/d(...)ver_drama_SNS__.html
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:12:57 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:14:25 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122555457
Poll: Drama SNS tast vertrouwen aan

Eens, Nederland begint te lijken op IJsland aan de Noordzee (41%)
Eens, Nederlandse bankwezen heeft ondoordacte risico´s genomen (45%)
Oneens, de nieuwe regering heeft doortastend gehandeld (8%)
Oneens, Het drama SNS staat op zichzelf (6%)
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:22:30 #181
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122555739
Directeur risico SNS Property naar WSW :') |:( |:(

Het Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW) heeft sinds deze week een nieuwe riskmanager, Eduard Backx. Een opmerkelijke keuze van het WSW, want Backx was tot voor kort riskmanager bij SNS Reaal Groep, onder meer bij SNS Property Finance.

We zijn niet over één nacht ijs gegaan’, reageert WSW-directeur beleid Erik Terheggen desgevraagd. ‘De gesprekken lopen al langere tijd. We wisten van de problemen bij SNS. We hebben hem indringend geassessed en zijn verleden met hem doorgesproken.’ Zat Backx dan niet met zijn neus boven op wat zich bij SNS voltrok? ‘Hij heeft de capaciteiten om bij het WSW zijn rol te vervullen. Ik heb er geen behoefte aan om te reageren op wat er bij SNS is gebeurd.’ :') |:(

ANP

:|W Van niet functioneren bij SNS naar niet functioneren bij WSW Vestia :|W :|W
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:04:53 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122574577
Nu bij nieuwsuur :7
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:10:00 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122574952
'Bankiers achter de tralies'

Bankiers die te grote risico's nemen en verantwoordelijk zijn voor de val van hun bank moeten tot vijf jaar gevangenisstraf kunnen krijgen.

Dat vindt de Duitse minister van financiën Wolfgang Schäuble. "Wie veel geld kan verdienen moet ook de risico's voor zijn rekening nemen," aldus de staatsman. Zijn regering kondigde woensdag een voorstel goed om bankiers te kunnen straffen. De wet moet wel nog goedgekeurd worden door het parlement.
Volgens de beoogde wet zouden bankmanagers tot 5 jaar achter de tralies kunnen verdwijnen als kan worden aangetoond dat ze verantwoordelijk zijn voor de val van een bank. Verder moeten banken ook hun risicovolle activiteiten gaan afsplitsen, als die te veel risico vormen voor consumenten.
Duitsland stelde de nieuwe regels op in samenwerking met Frankrijk. Beide landen willen strengere regels voor de financiële sector. Zij hopen dat hun strenge nationale wetgeving later kan worden uitgebreid naar de gehele EU.

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_de_tralies___.html

*O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 06-02-2013 22:30:49 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:20:46 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122575828
Wat een salaris, 550.000 euro, hoeveel hekgeiten en Poolse paarden kun je daar wel niet voor aanschaffen om in de Ecologische Hoofd Structuur te laten lopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122581571
Ik word een beetje doodmoe van die salarisdiscussies... heel Nederland schreeuwt moord en brand maar face it: als het salaris aan jezelf zou worden aangeboden zou je het ook never nooit weigeren... zelfde geldt nu voor al die politici.... die gaan zitten miepen terwijl ze zelf soms een salaris in zowel de gemeenteraad, provincie en 2e kamer oppikken of lekker cashen met commissariaten... moeten ze lekker zelf weten maar ga dan niet zitten zeiken over een salaris van een kerel die een veel dikkere baan laat lopen om een bank uit het slop te halen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_122581972
Vooral het opsplitsen van banken is hoog nodig.
Too big to fall moet niet voor kunnen komen.

Hoop dat het vanuit duitsland ook naar nederland overslaat.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_122582111
Ja de duitsers hebben makkelijk lullen, hun banken zijn altijd al opgesplits geweest...

de spaarkasse... lokale banken ( staatsbanken)

de landesbanken.. banken voor bedrijven e.d ( ook staatsbanken )

dan heb je nog een paar zakenbanken... en Deutsche Bank.. dat is een enorme zakenbank vergelijkbaar met JP Morgan.. die is dan de enige bank die opgesplits moet worden in duitsland..

en in frankrijk moeten ze dan bijna allemaal opgesplits worden..
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:07:31 #189
pi_122594569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:54 schreef TheVulture het volgende:
Ik word een beetje doodmoe van die salarisdiscussies... heel Nederland schreeuwt moord en brand maar face it: als het salaris aan jezelf zou worden aangeboden zou je het ook never nooit weigeren...
Dat is geen argument om falers te veel geld toe te schuiven.
pi_122594701
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is geen argument om falers te veel geld toe te schuiven.
Niet zo naar over onze verzorgingsstaat. :{w
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:12:28 #191
pi_122594756
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:11 schreef waht het volgende:

[..]

Niet zo naar over onze verzorgingsstaat. :{w
Ja, betaal bankiers op bijstandsniveau, dat maakt ze bewust van de waarde van geld.

En geef werklozen en arbeidsongeschikten een ton per jaar. Ze krijgen toch geen goedbetaalde baan meer. Zinloos om ze te "motiveren" door ze uit te hongeren.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:35:29 #192
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122595472
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Directeur risico SNS Property naar WSW :') |:( |:(

Het Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW) heeft sinds deze week een nieuwe riskmanager, Eduard Backx. Een opmerkelijke keuze van het WSW, want Backx was tot voor kort riskmanager bij SNS Reaal Groep, onder meer bij SNS Property Finance.

We zijn niet over één nacht ijs gegaan’, reageert WSW-directeur beleid Erik Terheggen desgevraagd. ‘De gesprekken lopen al langere tijd. We wisten van de problemen bij SNS. We hebben hem indringend geassessed en zijn verleden met hem doorgesproken.’ Zat Backx dan niet met zijn neus boven op wat zich bij SNS voltrok? ‘Hij heeft de capaciteiten om bij het WSW zijn rol te vervullen. Ik heb er geen behoefte aan om te reageren op wat er bij SNS is gebeurd.’ :') |:(

ANP

:|W Van niet functioneren bij SNS naar niet functioneren bij WSW Vestia :|W :|W
Hoe weet je dat hij niet functioneerde? Werkte hij er al toen de aankoop werd gedaan? Misschien was hij wel tegen de aankoop maar werd toch doorgegaan?
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:50:19 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122600981
Wellink geeft geen commentaar op SNS Reaal

Oud-president van De Nederlandsche Bank (DNB) Nout Wellink wilde vandaag voor de camera van RTLZ geen commentaar geven op de nationalisatie van SNS Reaal. Wellink leidde de centrale bank ten tijde van de overname van Property Finance, de verlieslatende vastgoedfinancier waardoor de bankverzekeraar in de problemen kwam. .

De tv-zender wierp Wellink voor de voeten dat de nieuwe directie van DNB vindt dat de centrale bank in 2006 geen toestemming had mogen geven voor de overname. Wellink wilde daar niet op reageren. 'Daar ga ik niet op in. Dat is aan de huidige leiding van DNB en de minister.'

http://www.volkskrant.nl/(...)r-op-SNS-Reaal.dhtml

Het is en blijft een lul van een vent zonder verantwoordelijkheidsgevoel :r

-----------UPDATE-----------------

Zakenzender RTLZ meldt vandaag dat de nieuwe directie van de Nederlandsche Bank nooit toestemming zou hebben gegeven aan SNS Reaal om een grote vastgoedinvestering te doen. Volgens de directie had oud-president van DBN Nout Wellink nooit toestemming dus moeten geven aan SNS Reaal om haar vastgoedtak Property Finance zo groot te maken.

Foutje bedankt weer Wellink :r
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:57:24 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122616298
SNS-gedupeerden praten met bank

Zo'n 2500 particulieren hebben in 2003 voor 57 miljoen euro aan participatiecertificaten gekocht

De gedupeerde participatiehouders van SNS zijn voor het eerst sinds de nationalisatie op gesprek geweest bij SNS Reaal. Ze willen weten of de bank ze schadeloos gaat stellen.

Volgens Jan Hendrix, een gedupeerde die een grotere groep vertegenwoordigt, was het een "constructief gesprek", maar heeft de bank nog geen concrete toezeggingen gedaan. Hij sluit daarom juridische stappen nog niet uit.

Verkeerde been
Zo'n 2500 particulieren hebben in 2003 voor 57 miljoen euro aan participatiecertificaten gekocht. Ze dreigen dat geld door de nationalisatie van SNS Reaal te verliezen, omdat het niet als een spaarproduct wordt gezien.

Minister Dijsselbloem van Financiën denkt dat de particulieren op het verkeerde been zijn gezet. Hij wil dat SNS Reaal de klanten compenseert.

http://nos.nl/artikel/471586-snsgedupeerden-praten-met-bank.html

Veel beloven en weinig geven doet partikulieren leven :D
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:42:27 #195
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122630807
Hulp voor certificaathouders SNS

De 2.500 particulieren die belegden in participatiecertificaten van SNS Reaal kunnen rekenen op compensatie, ondanks de onteigening van hun schuldpapier. Dat heeft minister Dijsselbloem van Financiën tegenover de Tweede Kamer herhaald. De groep heeft 57 miljoen euro geleend aan SNS Reaal, die vorige week werd genationaliseerd. (FD, p. 13)

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-02-2013 20:38:05 ]
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:44:22 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122630864
Bestuurder was tegen overname Bouwfonds

SNS Reaal-bestuurslid Rien Hinssen heeft in 2006 tegen de overname van Bouwfonds Property Finance (BPF) gestemd, die het bedrijf later fataal werd. Hij vond dat SNS veel te weinig ervaring had met buitenlands vastgoed, waar BPF voor een derde uit bestond. Zijn collega-bestuurders drukten het besluit echter toch door, met steun van de raad van commissarissen. (Tel., p. 23)

De ratten proberen hun aansprakelijkheid te ontlopen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-02-2013 20:38:16 ]
pi_122630906
De noturlen zijn er vast nog ergens.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:51:21 #198
pi_122650612
quote:
quote:
Vicepremier Lodewijk Asscher vindt, in tegenstelling tot premier Mark Rutte, de discussie over het salaris van de nieuwe SNS-topman Gerard van Olphen niet idioot. Het is helemaal geen rare discussie, zei Asscher tijdens de persconferentie na afloop van de ministerraad.

Toen Rutte vorige week bevraagd werd over de 5,5 ton die Van Olphen gaat verdienen bij SNS noemde hij dit een idiote discussie. Asscher zei vandaag dat in de ministerraad het onderwerp SNS en de beloningen in de financiële sector in het algemeen besproken zijn.

Als Rutte de discussie idioot noemt, waarom voert u deze discussie een week later dan wel in de ministerraad?, vroeg een Novum-journalist de vicepremier. Hierop viel Asscher stil. Goeie vraag, stamelde hij, aldus het persbureau.
pi_122651169
ach ja. links lullen rechts zakken vullen... in optima vorma.

assher enz

de meeste ex pvdap polipticie zorgen erg goed voor zichzelf

ja oke de vvd-er en cda'ers ook met hun baantjes machines

maar van de pvda-er vindf je da erger he? of nie
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:23:41 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122652112
Pauw & Witteman vanavond NL 23:00 uur

Verder te gast:

Hans Hoogervorst, voormalig AFM-topman over het falende bankentoezicht. Had De Nederlandsche Bank (DNB) als toezichthouder van SNS Reaal eerder moeten ingrijpen? Wat ging er mis met de controle op de bank waardoor deze dreigde failliet te gaan? In hoeverre was DNB niet op de hoogte van de financiële positie van de bank? Deze vragen hebben de gemoederen de afgelopen week flink bezig gehouden.

http://www.tvgids.nl/programma/13954674/Pauw_%26_Witteman/

Ja dat is die man van :r gebaar
eens ff kijken of hij ons vanavond weer kan laten :r als hij zijn ex collega's gaat afdekken :r

[ Bericht 3% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-02-2013 20:39:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')