Ik zou ziedend zijn als het mijn kind betrof.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:07 schreef franske19 het volgende:
lol wat een sensatienieuws en propaganda. Maar de bron zegt genoeg.
Propaganda en de bron zou niet goed zijn, wat wil je precies zeggen, dat het leugens zijn?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:07 schreef franske19 het volgende:
lol wat een sensatienieuws en propaganda. Maar de bron zegt genoeg.
Meer het hele verhaal er om heen. Lees het AD artikel eens. Bovendien is de nieuwswaarde 0,0. Soldaten richten wel vaker hen wapen op mensen. Als hij nu de trekker had overgehaald dan had het nieuws waarde gehad.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Propaganda en de bron zou niet goed zijn, wat wil je precies zeggen, dat het leugens zijn?
Dat laatste is wat mij betreft ook het leeuwendeel van de nieuwswaarde: soldaten die trots zijn op hun wapens en hun macht. Zo zou het niet moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:34 schreef sp3c het volgende:
ik vind dit ook niet zo bijzonder eerlijk gezegd
waarom mag zo'n foto wel vanuit een helikopter of een vliegtuig maar is het een enorm drama als de infanterie het doet?
omdat hij er apart zijn camera bij moet pakken?
heeftie iig zijn vingers ff niet aan de trekker
debiel dat hij het op zijn facebook zet trouwens
zolang de macht niet misbruikt word zie ik er niet zo'n probleem inquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat laatste is wat mij betreft ook het leeuwendeel van de nieuwswaarde: soldaten die trots zijn op hun wapens en hun macht. Zo zou het niet moeten zijn.
de man staat op wacht, heeft geen idee wat het jongetje aan het doen isquote:Waarom je het met richten vanuit heli's en vliegtuigen vergelijkt ontgaat me. Hier wordt op een zittend kind gericht dat zich van geen kwaad bewust is. Een totaal onnodige actie, lijkt me toch?
In de gaten houden, prima, maar richten, fotograferen, en ermee opscheppen op social media gaat mij een stap te ver. Los van de vraag of dit nieuwswaarde heeft, zou je je kunnen afvragen of we zoiets ooit gewoon moeten vinden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang de macht niet misbruikt word zie ik er niet zo'n probleem in
[..]
de man staat op wacht, heeft geen idee wat het jongetje aan het doen is
geen idee wat de procedures zijn maar ik vind het vrij voor de hand liggend dat ze hem in de gaten houden eerlijk gezegd
zo houd een militair iemand in de gatenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:48 schreef Disana het volgende:
[..]
In de gaten houden, prima, maar richten, fotograferen, en ermee opscheppen op social media gaat mij een stap te ver. Los van de vraag of dit nieuwswaarde heeft, zou je je kunnen afvragen of we zoiets ooit gewoon moeten vinden.
Over dat laatste zijn we het eens. En ik vind het wel goed dat gewone mensen hierover hun afschuw uitspreken, want als we alle beroepsdeformatie en vooroordelen weghalen, dan blijft het een lelijk beeld van een kind dat stiekem onder schot gehouden wordt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo houd een militair iemand in de gaten
zelfs fotograferen is niet ongebruikelijk voor inlichtingen enzo, als je bv iedere dag hetzelfde jongetje op de foto hebt voor je wachtpost dan is dat op zijn minst verdacht te noemen
enige wat ik niet normaal vind is dat hij het op facebook ofwatwashet plaatst
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4345833,00.htmlquote:The IDF’s Spokesperson’s Unit said that “this is a severe incident which doesn’t accord with the IDF’s spirit and values. The issue was brought to the attention of the soldier’s commanding officers, will be examined and properly handled.”
Precies. Wapens op kinderen richten, af en toe schieten, als menselijk schild gebruiken, illegale nederzettingen bouwen... waar gaat het nou overquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:53 schreef firefly3 het volgende:
Je zou je maar druk maken om elk klein incident in de wereld
"It is well that war is so terrible - otherwise we would grow too fond of it."quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Over dat laatste zijn we het eens. En ik vind het wel goed dat gewone mensen hierover hun afschuw uitspreken, want als we alle beroepsdeformatie en vooroordelen weghalen, dan blijft het een lelijk beeld van een kind dat stiekem onder schot gehouden wordt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:58 schreef Peunage het volgende:
Ik weet niet in welke wereld jullie leven, maar het is nooit gebruikelijk om je wapen op een kind te richten en er een foto van maken. Dat vinden ze zelfs in Israël niet normaal want er gaan gewoon mensen voor minder de gevangenis in.
[..]
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4345833,00.html
Maar wat men heel snel vergeet is het feit dat Israëlische soldaten wel eens expres op kinderen schieten, zoals in 'Breaking the silence' te zien is. Dan staat in een andere context.
je haalt er nu allerlei dingen bij die niet helemaal relevant zijnquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Precies. Wapens op kinderen richten, af en toe schieten, als menselijk schild gebruiken, illegale nederzettingen bouwen... waar gaat het nou over
Dat zeg ik ook niet. Het was een reactie op 'het is een klein dingetje dus niet belangrijk'.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
je haalt er nu allerlei dingen bij die niet helemaal relevant zijn
dat er illegale nederzettingen gebouwt worden maakt deze foto bv niet indrukwekkender ofzo
het is ook een klein onbelangrijk dingetjequote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Het was een reactie op 'het is een klein dingetje dus niet belangrijk'.
Jij vind het een klein onbelangrijk dingetje. In Israël zelf vinden ze het niet klein en onbelangrijk omdat ze er mensen voor straffen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is ook een klein onbelangrijk dingetje
itt bv dat nederzettingenbeleid ... beetje een onzinnige reactie
het is een klein onbelangrijk dingetjequote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij vind het een klein onbelangrijk dingetje. In Israël zelf vinden ze het niet klein en onbelangrijk omdat ze er mensen voor straffen.
Resolutie 181 van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties van 29 november 1947 behandelt het Toekomstig bestuur van Palestina, ook wel bekend als het verdelingsplan.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dude resolutie 181 stelt dat er een Joods en Arabisch land moet komen in Palestina, meer dan dat is het niet. Er is hier ook geen sprake van 'technisch' en 'niet technisch'. Heeft de VN Israël onafhankelijk verklaard of niet? Want er is een wezenlijk verschil tussen dat de VN een land onafhankelijk verklaart of dat 1 of andere agency zichzelf onafhankelijk verklaart, een dag voor het verlopen van het Britse Mandaat(ja, er is een reden dat ze dit 1 dag ervoor deden en dat weet jij best).
Ik sla verder ook niet door, wat dat ook mag betekenen. Ik geef in een discussie met Pizza aan dat hij moet bewijzen dat de VN Israël onafhankelijk verklaard heeft. Jij verwijst daarop naar resolutie 181. Ik leg jou uit dat resolutie 181 over iets heel anders gaat. Dan reageer jij weer met 'cognitieve dissonantie'. Dus ja, nogal wiedes dat ik 'jullie' aanspreek(jij en Pizza).
Volgens mij weet je niet helemaal wat cognitieve dissonantie is. Jij zegt dat in resolutie 181 zus en zo staat. Ik leg uit dat het niet zo is. Dan begin jij het goed te praten door over 'technisch' en 'niet technisch' te beginnen. Volgens mij ben jij dan met cognitieve dissonantie bezig en niet ik.
Wat je hier zegt klopt volgensmij niks van hoor.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kom eens met een onderbouwing. Waarom is Israel volgens jou dan afhankelijk? De VS wordt nog steeds geregeerd door Joodse lobbygroepen dus indirect is de VS eigenlijk Israel. Verder is het onzin wat je uitkraamt, op welk onderzoek heb je je conclusies getrokken dat weinig Joden maar geloven in de staat Israel? Juist, ja. Op lucht. Israel en zijn inwoners, zijn juist nu sterker dan ooit zelfverzekerd over het bestaansrecht.
Of heb je het over conservatieve joden die geloven in het sprookjes jodendom, en op basis van valse verzen claimen dat Israel geen bestaansrecht heeft, omdat de Messias niet is gekomen? Als je het over dit kleine groepje hebt, ben ik bang dat ik je wakker moet schudden, want die landverraders komen niet verder dan hun verzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |