Ik zou ziedend zijn als het mijn kind betrof.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:07 schreef franske19 het volgende:
lol wat een sensatienieuws en propaganda. Maar de bron zegt genoeg.
Propaganda en de bron zou niet goed zijn, wat wil je precies zeggen, dat het leugens zijn?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:07 schreef franske19 het volgende:
lol wat een sensatienieuws en propaganda. Maar de bron zegt genoeg.
Meer het hele verhaal er om heen. Lees het AD artikel eens. Bovendien is de nieuwswaarde 0,0. Soldaten richten wel vaker hen wapen op mensen. Als hij nu de trekker had overgehaald dan had het nieuws waarde gehad.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Propaganda en de bron zou niet goed zijn, wat wil je precies zeggen, dat het leugens zijn?
Dat laatste is wat mij betreft ook het leeuwendeel van de nieuwswaarde: soldaten die trots zijn op hun wapens en hun macht. Zo zou het niet moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:34 schreef sp3c het volgende:
ik vind dit ook niet zo bijzonder eerlijk gezegd
waarom mag zo'n foto wel vanuit een helikopter of een vliegtuig maar is het een enorm drama als de infanterie het doet?
omdat hij er apart zijn camera bij moet pakken?
heeftie iig zijn vingers ff niet aan de trekker
debiel dat hij het op zijn facebook zet trouwens
zolang de macht niet misbruikt word zie ik er niet zo'n probleem inquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat laatste is wat mij betreft ook het leeuwendeel van de nieuwswaarde: soldaten die trots zijn op hun wapens en hun macht. Zo zou het niet moeten zijn.
de man staat op wacht, heeft geen idee wat het jongetje aan het doen isquote:Waarom je het met richten vanuit heli's en vliegtuigen vergelijkt ontgaat me. Hier wordt op een zittend kind gericht dat zich van geen kwaad bewust is. Een totaal onnodige actie, lijkt me toch?
In de gaten houden, prima, maar richten, fotograferen, en ermee opscheppen op social media gaat mij een stap te ver. Los van de vraag of dit nieuwswaarde heeft, zou je je kunnen afvragen of we zoiets ooit gewoon moeten vinden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang de macht niet misbruikt word zie ik er niet zo'n probleem in
[..]
de man staat op wacht, heeft geen idee wat het jongetje aan het doen is
geen idee wat de procedures zijn maar ik vind het vrij voor de hand liggend dat ze hem in de gaten houden eerlijk gezegd
zo houd een militair iemand in de gatenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:48 schreef Disana het volgende:
[..]
In de gaten houden, prima, maar richten, fotograferen, en ermee opscheppen op social media gaat mij een stap te ver. Los van de vraag of dit nieuwswaarde heeft, zou je je kunnen afvragen of we zoiets ooit gewoon moeten vinden.
Over dat laatste zijn we het eens. En ik vind het wel goed dat gewone mensen hierover hun afschuw uitspreken, want als we alle beroepsdeformatie en vooroordelen weghalen, dan blijft het een lelijk beeld van een kind dat stiekem onder schot gehouden wordt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo houd een militair iemand in de gaten
zelfs fotograferen is niet ongebruikelijk voor inlichtingen enzo, als je bv iedere dag hetzelfde jongetje op de foto hebt voor je wachtpost dan is dat op zijn minst verdacht te noemen
enige wat ik niet normaal vind is dat hij het op facebook ofwatwashet plaatst
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4345833,00.htmlquote:The IDF’s Spokesperson’s Unit said that “this is a severe incident which doesn’t accord with the IDF’s spirit and values. The issue was brought to the attention of the soldier’s commanding officers, will be examined and properly handled.”
Precies. Wapens op kinderen richten, af en toe schieten, als menselijk schild gebruiken, illegale nederzettingen bouwen... waar gaat het nou overquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:53 schreef firefly3 het volgende:
Je zou je maar druk maken om elk klein incident in de wereld
"It is well that war is so terrible - otherwise we would grow too fond of it."quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Over dat laatste zijn we het eens. En ik vind het wel goed dat gewone mensen hierover hun afschuw uitspreken, want als we alle beroepsdeformatie en vooroordelen weghalen, dan blijft het een lelijk beeld van een kind dat stiekem onder schot gehouden wordt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:58 schreef Peunage het volgende:
Ik weet niet in welke wereld jullie leven, maar het is nooit gebruikelijk om je wapen op een kind te richten en er een foto van maken. Dat vinden ze zelfs in Israël niet normaal want er gaan gewoon mensen voor minder de gevangenis in.
[..]
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4345833,00.html
Maar wat men heel snel vergeet is het feit dat Israëlische soldaten wel eens expres op kinderen schieten, zoals in 'Breaking the silence' te zien is. Dan staat in een andere context.
je haalt er nu allerlei dingen bij die niet helemaal relevant zijnquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Precies. Wapens op kinderen richten, af en toe schieten, als menselijk schild gebruiken, illegale nederzettingen bouwen... waar gaat het nou over
Dat zeg ik ook niet. Het was een reactie op 'het is een klein dingetje dus niet belangrijk'.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
je haalt er nu allerlei dingen bij die niet helemaal relevant zijn
dat er illegale nederzettingen gebouwt worden maakt deze foto bv niet indrukwekkender ofzo
het is ook een klein onbelangrijk dingetjequote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Het was een reactie op 'het is een klein dingetje dus niet belangrijk'.
Jij vind het een klein onbelangrijk dingetje. In Israël zelf vinden ze het niet klein en onbelangrijk omdat ze er mensen voor straffen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is ook een klein onbelangrijk dingetje
itt bv dat nederzettingenbeleid ... beetje een onzinnige reactie
het is een klein onbelangrijk dingetjequote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij vind het een klein onbelangrijk dingetje. In Israël zelf vinden ze het niet klein en onbelangrijk omdat ze er mensen voor straffen.
Resolutie 181 van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties van 29 november 1947 behandelt het Toekomstig bestuur van Palestina, ook wel bekend als het verdelingsplan.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dude resolutie 181 stelt dat er een Joods en Arabisch land moet komen in Palestina, meer dan dat is het niet. Er is hier ook geen sprake van 'technisch' en 'niet technisch'. Heeft de VN Israël onafhankelijk verklaard of niet? Want er is een wezenlijk verschil tussen dat de VN een land onafhankelijk verklaart of dat 1 of andere agency zichzelf onafhankelijk verklaart, een dag voor het verlopen van het Britse Mandaat(ja, er is een reden dat ze dit 1 dag ervoor deden en dat weet jij best).
Ik sla verder ook niet door, wat dat ook mag betekenen. Ik geef in een discussie met Pizza aan dat hij moet bewijzen dat de VN Israël onafhankelijk verklaard heeft. Jij verwijst daarop naar resolutie 181. Ik leg jou uit dat resolutie 181 over iets heel anders gaat. Dan reageer jij weer met 'cognitieve dissonantie'. Dus ja, nogal wiedes dat ik 'jullie' aanspreek(jij en Pizza).
Volgens mij weet je niet helemaal wat cognitieve dissonantie is. Jij zegt dat in resolutie 181 zus en zo staat. Ik leg uit dat het niet zo is. Dan begin jij het goed te praten door over 'technisch' en 'niet technisch' te beginnen. Volgens mij ben jij dan met cognitieve dissonantie bezig en niet ik.
Wat je hier zegt klopt volgensmij niks van hoor.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kom eens met een onderbouwing. Waarom is Israel volgens jou dan afhankelijk? De VS wordt nog steeds geregeerd door Joodse lobbygroepen dus indirect is de VS eigenlijk Israel. Verder is het onzin wat je uitkraamt, op welk onderzoek heb je je conclusies getrokken dat weinig Joden maar geloven in de staat Israel? Juist, ja. Op lucht. Israel en zijn inwoners, zijn juist nu sterker dan ooit zelfverzekerd over het bestaansrecht.
Of heb je het over conservatieve joden die geloven in het sprookjes jodendom, en op basis van valse verzen claimen dat Israel geen bestaansrecht heeft, omdat de Messias niet is gekomen? Als je het over dit kleine groepje hebt, ben ik bang dat ik je wakker moet schudden, want die landverraders komen niet verder dan hun verzen.
Resolutie 273 is iets anders dan resolutie 181. Het gaat erom dat Pizza zich niet op resolutie 273 baseerde maar op 181, waar het niet in staat.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:28 schreef sp3c het volgende:
Israel heeft zichzelf onafhankelijk verklaard en de VN heeft dit erkend in 1949
http://en.wikipedia.org/w(...)embly_Resolution_273
enige wat je ze feitelijk kwalijk kunt nemen is de snelheid waarmee ze die eigen staat hebben uitgeroepen maar de VN accepteerd de Israelische verklaring hierover dus in resolutie 273quote:Part I. - Future Constitution and Government of Palestine
A. TERMINATION OF MANDATE, PARTITION AND INDEPENDENCE
The Mandate for Palestine shall terminate as soon as possible but in any case not later than 1 August 1948.
The armed forces of the mandatory Power shall be progressively withdrawn from Palestine, the withdrawal to be completed as soon as possible but in any case not later than 1 August 1948.
The mandatory Power shall advise the Commission, as far in advance as possible, of its intention to terminate the mandate and to evacuate each area. The mandatory Power shall use its best endeavours to ensure that an area situated in the territory of the Jewish State, including a seaport and hinterland adequate to provide facilities for a substantial immigration, shall be evacuated at the earliest possible date and in any event not later than 1 February 1948.
Independent Arab and Jewish States and the Special International Regime for the City of Jerusalem, set forth in Part III of this Plan, shall come into existence in Palestine two months after the evacuation of the armed forces of the mandatory Power has been completed but in any case not later than 1 October 1948. The boundaries of the Arab State, the Jewish State, and the City of Jerusalem shall be as described in Parts II and III below.
The period between the adoption by the General Assembly of its recommendation on the question of Palestine and the establishment of the independence of the Arab and Jewish States shall be a transitional period.
http://www.mfa.gov.il/MFA(...)y%20Resolution%20181
het is echt absoluut een onafhankelijke staatquote:Recalling its resolutions of 29 November 1947[4] and 11 December 1948[5] and taking note of the declarations and explanations made by the representative of the Government of Israel[6] before the Ad Hoc Political Committee in respect of the implementation of the said resolutions,
Je weet, bij Defensie zit niet altijd het allerslimste volk. Dat geldt voor elk land.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:34 schreef sp3c het volgende:
ik vind dit ook niet zo bijzonder eerlijk gezegd
debiel dat hij het op zijn facebook zet trouwens
daar is defensie echt niet uniek in ...quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:09 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Je weet, bij Defensie zit niet altijd het allerslimste volk. Dat geldt voor elk land.
Was geen aanval op Defensie. Slechts een constatering dat er in elk leger (en natuurlijk elk bedrijf) dom volk rondloopt dat niet begrijpt dat je dit soort 'grappen' niet moet uithalen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar is defensie echt niet uniek in ...
ook het allerslimste volk zit bij defensie en ja er komen ook wat minder snuggeren binnen ... denk dat het een vrij lastige klus is om een werkgever met 50.000+ werknemers te vinden waar dit niet het geval is
Je begrijpt me niet goed, ik heb het helemaal niet over de VN, ik heb het over de bewering van iemand in de discussie hier die dus niet net als jouw beargumentering die wél goed is aankwam met resolutie 273.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:42 schreef sp3c het volgende:
niet helemaal correct, het is een vloeiende situatie, je kunt ze niet afzonderlijk bekijken
Israel beroept zich op het recht om een eigen staat uit te roepen, de VN erkend dit in resolutie 273
[..]
enige wat je ze feitelijk kwalijk kunt nemen is de snelheid waarmee ze die eigen staat hebben uitgeroepen maar de VN accepteerd de Israelische verklaring hierover dus in resolutie 273
[..]
het is echt absoluut een onafhankelijke staat
De Britten stemden wel degelijk in met het verdelingsplan dat werd voorgesteld in deze resolutie, alleen niet om het met geweld door te voeren, uiteindelijk waren het toch de Arabieren die met geweld reageerden en dus wat dat betreft.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:18 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Resolutie 181 van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties van 29 november 1947 behandelt het Toekomstig bestuur van Palestina, ook wel bekend als het verdelingsplan.
De resolutie stelt onder andere dat:
het Britse mandaat uiterlijk 1 augustus 1948 ten einde loopt en dat het Britse leger Palestina dan verlaten moet hebben;
er een Joodse en een Arabische staat moeten komen;
Jeruzalem en Bethlehem een internationaal statuut moeten krijgen;
vrouwen zowel actief als passief stemrecht moeten hebben in de beide staten;
de inwoners van Jeruzalem kunnen kiezen om te stemmen in de Joodse of in de Arabische staat;
de rechten van de minderheden in elke staat gerespecteerd moeten worden;
er vrije toegang moet zijn tot de heilige plaatsen;
Jeruzalem (indirect) onder bestuur van de VN moet komen.
De resolutie beschrijft ook welk gebied aan de Joodse staat, de Arabische staat en Jeruzalem wordt toegekend.
Ik lees hier geen onafhankelijk in terug als ik dit 100% objectief bekijk.
Als het onder het bestuur van de VN komt, is dat toch niet onafhankelijk?
Duh, de plaatselijke bevolking ging er uiteraard van uit dat het hun grondgebied is, en dat het niet aan andere volkeren van een flink eind verderop is om het gebied te verdelen. Dat zou ieder normaal mens doen, het niet pikken als een volk van tig duizend kilometer verderop even een staat komt gaan stichten op hetgeen jij ziet als jouw grondgebied. Of zou jij het wel best vinden als jij even de helft van je huis moet afstaan, definitief, aan iemand uit de MOE-landen, omdat de EU het zo bepaald heeft?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Britten stemden wel degelijk in met het verdelingsplan dat werd voorgesteld in deze resolutie, alleen niet om het met geweld door te voeren, uiteindelijk waren het toch de Arabieren die met geweld reageerden en dus wat dat betreft.
Kennelijk begrijp jij nog steeds niet helemaal dat het verdelingsplan niet betekende dat ook maar iemand z'n huizen moest opgevenquote:Op zondag 24 februari 2013 16:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Duh, de plaatselijke bevolking ging er uiteraard van uit dat het hun grondgebied is, en dat het niet aan andere volkeren van een flink eind verderop is om het gebied te verdelen. Dat zou ieder normaal mens doen, het niet pikken als een volk van tig duizend kilometer verderop even een staat komt gaan stichten op hetgeen jij ziet als jouw grondgebied. Of zou jij het wel best vinden als jij even de helft van je huis moet afstaan, definitief, aan iemand uit de MOE-landen, omdat de EU het zo bepaald heeft?
Dat de mensen die dat plan opstelden dat dachten is natuurlijk hartstikke lief en idealistisch, maar hoeveel Arabieren waren tegen die tijd al uit hun dorpen verdreven? En voor je begint over 'eerlijk gekocht', ja, die zaten er ook tussen, maar lang niet allemaal ..quote:Op zondag 24 februari 2013 16:26 schreef DeParo het volgende:
Kennelijk begrijp jij nog steeds niet helemaal dat het verdelingsplan niet betekende dat ook maar iemand z'n huizen moest opgeven![]()
. Het is wel iets wat je blijft herhalen maar waarschijnlijk meer omdat je het verdelingsplan stiekem zelf helemaal niet zo onredelijk vindt, ik wacht op de dag dat je daar voor gaat uitkomen, haha.
Zo gek is het dus niet dat ze dat niet geloofden, Lehi had zich tot dat moment van niemand wat aangetrokken, er was geen enkele reden om te denken dat daar verandering in zou komen.quote:Aliens: Solve the problem of alien population [i.e. the Arab inhabitants of Palestine] by exchange of population.
Nou vertel eens hoeveel Arabieren waren voor 1947 hun huis uitgezet?quote:Op zondag 24 februari 2013 17:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat de mensen die dat plan opstelden dat dachten is natuurlijk hartstikke lief en idealistisch, maar hoeveel Arabieren waren tegen die tijd al uit hun dorpen verdreven? En voor je begint over 'eerlijk gekocht', ja, die zaten er ook tussen, maar lang niet allemaal ..
Of wil je soms beweren dat de Arabieren al die jaren voorafgaande aan 1947 onder een steen hebben geleefd, dat de doelstellingen van onder meer Lehi hun geheel ontgaan zijn? Dat ze helemaal niets wisten van de beoogde grenzen van de staat Israël, en ook niet wat er met hun, de plaatselijke bevolking, moest gebeuren?
[..]
Zo gek is het dus niet dat ze dat niet geloofden, Lehi had zich tot dat moment van niemand wat aangetrokken, er was geen enkele reden om te denken dat daar verandering in zou komen.
Trouwens, als je dit plaatje ziet
[ afbeelding ]
en daar dan bij bedenkt dat je de toegenomen groei van na 1983 te danken hebt aan Shamir blijkt wel dat ze geen ongelijk hadden om het niet geloven.
Geen idee hoeveel er precies hebben gewoond .. maar er bestaat wel een lijst van dorpenquote:Op zondag 24 februari 2013 17:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou vertel eens hoeveel Arabieren waren voor 1947 hun huis uitgezet?
Zeer benieuwd naar wat je dan gaat brengen!
Ik zie bijna nergens iets staan over dat ze verdreven zijn Moussie, wel vaak vertrokken als gevolg van legale transacties, maar daarvoor was het evenmin hun land kennelijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel er precies hebben gewoond .. maar er bestaat wel een lijst van dorpen
http://en.wikipedia.org/w(...)0%93Israeli_conflict
quote:Israel's Transportation Ministry launches 'Palestinians only' buses
Transportation Ministry sets up designated bus lines for Palestinian passengers in West Bank; insists lines are for general public, but only Palestinian villages have been advised of their existence
....
The ministry alleges that the move is meant to ease the congestion felt on bus lines used by Jews in the same areas, but several bus drivers told Ynet that Palestinians who will choose to travel on the so-called "mixed" lines, will be asked to leave them.
....
their existence has been made public only in Palestinian villages in the West Bank, via flyers in Arabic
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4351368,00.html
Ik heb geen problemen met Joden.quote:Op zondag 3 maart 2013 02:58 schreef DeParo het volgende:
Beetje knippen he CaptainObvious39 om vervolgens dat plaatje te kunnen posten, Joden zwart maken kennelijk is dat je doel, en Rakotto weet niet eens wat het woord apartheid betekent dus die kan ook beter z'n mond houden.
Kennelijk wel als je dat soort plaatjes gaat posten, wat denk je dat je daarmee gaat bereiken, pure provocatie en je weet het zelf ook.quote:Op zondag 3 maart 2013 03:06 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met Joden.
Nope, ik heb helemaal geen idee wat apartheid is.quote:Op zondag 3 maart 2013 02:58 schreef DeParo het volgende:
Beetje knippen he CaptainObvious39 om vervolgens dat plaatje te kunnen posten, Joden zwart maken kennelijk is dat je doel, en Rakotto weet niet eens wat het woord apartheid betekent dus die kan ook beter z'n mond houden.
... ja, of ze schieten gewoon niet?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het klopt niet wat je zegt, want de meeste burger doden zijn veroorzaakt door terroristen die zijn eigen burgers als dekmantel gebruiken in woningcomplexen etc. Soms is het onduidelijk voor het Israelische leger of er wel of geen burgers in het complex zitten en moet er een gok gewaagd worden. Mensen die hamas in de weg zitten worden ook vermoord.
Er was trouwens helemaal geen "land afgepakt" in 2012 tijdens die beschietingen van de terroristen heel het jaar door. Het zijn die terroristen die maar dag in-dag-uit provoceren.
Palestinians Killed by Palestinians ("Intrafada")
2007 296
2008 91
2009 92
2010-2012 ??
De wortel is dus hamas, hamas moet uitgeroeid worden.
Doe zelf eens moeite want kennelijk had je je mening al klaar zonder te weten waar het überhaupt over gaat.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:51 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nope, ik heb helemaal geen idee wat apartheid is.![]()
Post eens het hele bericht dan als CaptainObvious niet het hele artikel heeft gepost.
Jij bent diegene die beweert dat hij de bericht wat heeft aangepast, dus jij hebt de origineel gezien.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Doe zelf eens moeite want kennelijk had je je mening al klaar zonder te weten waar het überhaupt over gaat.
Jij hebt inderdaad je mening al lang geleden gevormd, of gekozen is misschien het betere woord, en daarmee kan ik meer dan gerust zeggen dat vrijwel elke uitspraak die jij doet hierover net zo goed niet gezegd had kunnen worden.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:05 schreef rakotto het volgende:
[..]
Jij bent diegene die beweert dat hij de bericht wat heeft aangepast, dus jij hebt de origineel gezien.
Ik heb mijn mening lang geleden al gevormd, al voordat hij het artikel plaatste over de apartheid-bus regeling van Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |