Doe nou niet alsof jij de objectiviteit zelve bent.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij hebt inderdaad je mening al lang geleden gevormd, of gekozen is misschien het betere woord, en daarmee kan ik meer dan gerust zeggen dat vrijwel elke uitspraak die jij doet hierover net zo goed niet gezegd had kunnen worden.
Ok. Leuk.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij hebt inderdaad je mening al lang geleden gevormd, of gekozen is misschien het betere woord, en daarmee kan ik meer dan gerust zeggen dat vrijwel elke uitspraak die jij doet hierover net zo goed niet gezegd had kunnen worden.
Mijn mening is niet zo verpest dat ik de Palestijnen als wilde beesten zijn zonder elke vorm van gevoel, en figuren andersom doen dat wel, en dan roepen ze er snel achteraan dat ze niet antisemitisch maar antizionistisch zijn maar ach als je dat zelf al vindt te moeten opbrengen wie houd je dan voor de gek vraag ik me af.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof jij de objectiviteit zelve bent.
De link staat er.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:21 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ok. Leuk.
En nu graag de complete artikel waar jij het over had.
Want volgens jou kan je niet anti-zionistisch zijn zonder niet anti-semitisch te zijn? En jouw mening is net zo goed verpest, maar dat komt meer door je verbondenheid met Israël en het Joodse volk. Je bent ermee opgegroeid en weet derhalve niet beter.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Mijn mening is niet zo verpest dat ik de Palestijnen als wilde beesten zijn zonder elke vorm van gevoel, en figuren andersom doen dat wel, en dan roepen ze er snel achteraan dat ze niet antisemitisch maar antizionistisch zijn maar ach als je dat zelf al vindt te moeten opbrengen wie houd je dan voor de gek vraag ik me af.
Dat zijn jouw woorden, maar anti-zionisme is wel degelijk het antisemitisme van na de Tweede Wereldoorlog geworden,quote:Op zondag 3 maart 2013 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want volgens jou kan je niet anti-zionistisch zijn zonder niet anti-semitisch te zijn? En jouw mening is net zo goed verpest, maar dat komt meer door je verbondenheid met Israël en het Joodse volk. Je bent ermee opgegroeid en weet derhalve niet beter.
Als Israel ooit ten onder gaat denk je nou echt dat dat iets met het Zionisme te maken heeftquote:Op zondag 3 maart 2013 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
Dat jij anti-zionisme gelijk stelt aan anti-semitisme moet je zelf weten. Gelukkig zijn er genoeg Israeliers en Joden die weten dat het onzin is en zelf ook inzien dat het zionisme een politieke stroming is die ooit nog eens de ondergang van Israël zal worden. Daar doet geen enkel dumpert-internet-video wat aan.
Zeker weten dat het met het Zionisme te maken heeft. Zionisme vormt de grondslag van de spanningen en haat, sinds jaar en dag al. Het streven om ten kosten van anderen een eigen land voor het Joodse volk te creëren (een vrij racistische politieke ideologie ook) draagt niet alleen bij aan interne spanningen in Israël zelf, maar ook daarbuiten.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:33 schreef DeParo het volgende:
Als Israel ooit ten onder gaat denk je nou echt dat dat iets met het Zionisme te maken heeft![]()
of eerder met misplaatst nationalisme en eeuwenhoude haat in zowel die regio als daarbuiten?
Je mag het noemen hoe je het wil noemen, maar je verkracht daarmee wel de waarde van het woord antisemitisme. Dan ben ik maar lekker een 'nieuwe antisemiet', de waarde van een dergelijke kwalificering is nihil.quote:Kom op zeg Mutan01 ik had je wel wat redelijker ingeschat, ik zeg niet dat elke anti-zionist een antisemiet is, ik zeg dat het anti-zionisme het nieuwe antisemitisme is!
Sinds jaar en dag al, zo zo en het had niets te maken met Arabisch nationalisme of de visie op Joden dat ze minderwaardig of gevaarlijk zijn in het Midden-Oosten, want dat gezeik dat ze het in het Ottomaanse Rijk zo goed houden is ook maar relatief hoor neem aan dat je je dat wel doorhebt.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker weten dat het met het Zionisme te maken heeft. Zionisme vormt de grondslag van de spanningen en haat, sinds jaar en dag al. Het streven om ten kosten van anderen een eigen land voor het Joodse volk te creëren (een vrij racistische politieke ideologie ook) draagt niet alleen bij aan interne spanningen in Israël zelf, maar ook daarbuiten.
Onzin, dat het in een nieuw jasje zit betekent niet dat je het beestje niet bij de naam mag noemen, de nieuwe naam en gerelateerd aan Israel lijkt de kritiek zogenaamd te verantwoorden maar de werkelijkheid is echter anders.quote:Je mag het noemen hoe je het wil noemen, maar je verkracht daarmee wel de waarde van het woord antisemitisme.
Dat zij zichzelf niet als ras beschouwen zegt niets over de politieke ideologie die zij aanhangen (en dus wel degelijk racistisch is). Dat is net zoiets als zeggen: Nederlanders zien zichzelf niet als ras, dus hoe kan je als Nederlander überhaupt racistisch zijn. Je argumenten snijden, as usual, geen hout. Dat het Arabisch eveneens een rol heeft gespeeld ontken ik nergens, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over Zionisme, die wat dat betreft een gelijkwaardige rol heeft als het Arabisch nationalisme. Dat jij weer meteen wijst naar een andere ideologie, spreekt boekdelen.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:40 schreef DeParo het volgende:
Sinds jaar en dag al, zo zo en het had niets te maken met Arabisch nationalisme of de visie op Joden dat ze minderwaardig of gevaarlijk zijn in het Midden-Oosten, want dat gezeik dat ze het in het Ottomaanse Rijk zo goed houden is ook maar relatief hoor neem aan dat je je dat wel doorhebt.
Overigens kan het Zionisme niet eens racistisch zijn, nitwit, want de Joden zien zichzelf niet als ras dus leg eens uit hoe je dan überhaupt racistisch kan zijn![]()
.
Anti-zionisme is geen nieuw jasje, het heeft ook geen reet met antisemitisme te maken. Dat er antisemieten zijn die ook antizionistisch zijn, doet daar niets aan af. Derhalve mag jij van mij elke antizionist een antisemiet noemen. Uiteindelijk schiet jij in je eigen voet, omdat de definitie van het woord antisemiet verneukt wordt. Je ziet nu al dat het niemand ene reet boeit als hij of zij een anti-semiet genoemd wordt - aangezien je dat in Joodse kringen al heel snel bent.quote:Onzin, dat het in een nieuw jasje zit betekent niet dat je het beestje niet bij de naam mag noemen, de nieuwe naam en gerelateerd aan Israel lijkt de kritiek zogenaamd te verantwoorden maar de werkelijkheid is echter anders.
Zoals gebruikelijk lees je niet wat er staat en integreer je het evenmin nog met wat je zelf zegt. Het heeft hier betrekking op het Zionisme en het Zionisme is gebaseerd op een etniciteit, de Joodse staat Israel is evenmin gebaseerd op een ras maar op een etniciteit, niets meer en niets minder.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zij zichzelf niet als ras beschouwen zegt niets over de politieke ideologie die zij aanhangen (en dus wel degelijk racistisch is). Dat is net zoiets als zeggen: Nederlanders zien zichzelf niet als ras, dus hoe kan je als Nederlander überhaupt racistisch zijn. Je argumenten snijden, as usual, geen hout. Dat het Arabisch eveneens een rol heeft gespeeld ontken ik nergens, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over Zionisme, die wat dat betreft een gelijkwaardige rol heeft als het Arabisch nationalisme. Dat jij weer meteen wijst naar een andere ideologie, spreekt boekdelen.
Denk je dat het een antisemiet ook maar iets boeit als hij antisemiet wordt genoemd, haha, kom op zeg denk eens na.quote:Anti-zionisme is geen nieuw jasje, het heeft ook geen reet met antisemitisme te maken. Dat er antisemieten zijn die ook antizionistisch zijn, doet daar niets aan af. Derhalve mag jij van mij elke antizionist een antisemiet noemen. Uiteindelijk schiet jij in je eigen voet, omdat de definitie van het antisemiet verneukt wordt. Je ziet nu al dat het niemand ene reet boeit als hij of zij een anti-semiet genoemd wordt - aangezien je dat in Joodse kringen al heel snel bent.
Misselijkmakend dat je als zogenaamd "beschaafd" land (ahum, kuch) überhaupt kinderen van 12 voor onbepaalde tijd scheidt van hun ouders, broers en zussen omdat ze een paar stenen hebben gegooid. Hoe fucking ziek in je achterlijke kankerkop ben je dan wel niet? Ik snap het ook wel weer; Israël heeft er baat bij om de haat tegen de natie Israël te cultiveren, zodat ze hun bezettingsoorlog en onderdrukking voort kunnen zetten onder het mom: "ja maar *huilie huilie* ze haten ons..."quote:'Gevangen Palestijnse kinderen mishandeld'
Palestijnse kinderen die in de Westelijke Jordaanoever gedetineerd zijn door het Israëlische leger worden systematisch slecht behandeld, volgens een rapport van het United Nations Children Fund (UNICEF).
Volgens het woensdag gepresenteerde rapport gaat het om ongeveer 700 Palestijnse kinderen, tussen de 12 en 17 jaar oud.
Veel van deze kinderen zijn gearresteerd voor het gooien van stenen naar Israëlische soldaten en worden geconfronteerd met fysiek geweld. Blinddoeken en het knellen van handen met plastic banden behoren tot de dagelijkse praktijk.
''De handelingen van het Israëlische leger jegens de Palestijnse kinderen zijn onmenselijk en zijn in strijd met de Conventie tegen de Rechten van het Kind en de Conventie tegen Marteling'', aldus het rapport.
Er zijn er velen in dit land die willen dat dat gebeurt met ons tuig... nou doet Israël het daadwerkelijk, is het wéér niet goed.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misselijkmakend dat je als zogenaamd "beschaafd" land (ahum, kuch) überhaupt kinderen van 12 voor onbepaalde tijd scheidt van hun ouders, broers en zussen omdat ze een paar stenen hebben gegooid. Hoe fucking ziek in je achterlijke kankerkop ben je dan wel niet? Ik snap het ook wel weer; Israël heeft er baat bij om de haat tegen de natie Israël te cultiveren, zodat ze hun bezettingsoorlog en onderdrukking voort kunnen zetten onder het mom: "ja maar *huilie huilie* ze haten ons..."
Zo, nu heb ik mijn zegje gedaan. DeParo, kom het maar weer ontkennen / goedpraten*.
* net wat u het handigst uitkomt in dit geval
http://www.nu.nl/buitenla(...)eren-mishandeld.html
Als ze dat niet doen, dan doen ze dat elke dagquote:Op woensdag 6 maart 2013 17:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misselijkmakend dat je als zogenaamd "beschaafd" land (ahum, kuch) überhaupt kinderen van 12 voor onbepaalde tijd scheidt van hun ouders, broers en zussen omdat ze een paar stenen hebben gegooid. Hoe fucking ziek in je achterlijke kankerkop ben je dan wel niet? Ik snap het ook wel weer; Israël heeft er baat bij om de haat tegen de natie Israël te cultiveren, zodat ze hun bezettingsoorlog en onderdrukking voort kunnen zetten onder het mom: "ja maar *huilie huilie* ze haten ons..."
Zo, nu heb ik mijn zegje gedaan. DeParo, kom het maar weer ontkennen / goedpraten*.
* net wat u het handigst uitkomt in dit geval
http://www.nu.nl/buitenla(...)eren-mishandeld.html
Laten we dan beginnen met de illegale bezetting door Israel aan te pakken.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:14 schreef miera het volgende:
Is dat dan een gewenste situatie? Criminaliteit moet aangepakt worden
Zonder die illegale bezetting in de Golanhoogte was er nu terug oorlog tussen Syrië en Israelquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laten we dan beginnen met de illegale bezetting door Israel aan te pakken.
laten we maar beginnen met al dat geweld van palestijnse terroristen aan te pakkenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laten we dan beginnen met de illegale bezetting door Israel aan te pakken.
Dank je.quote:
Die was er niet geweest zonder bezetting.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:25 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
laten we maar beginnen met al dat geweld van palestijnse terroristen aan te pakken
Omringd door een waanzinnige massa, heeft Israël niets aan het internationaal rechtquote:
maar dan was er wel oorlog bezig nuquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die was er niet geweest zonder bezetting.
die blijft altijd bestaan zolang joden daar land hebbenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga niet in op valse keuzes.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:27 schreef miera het volgende:
[..]
maar dan was er wel oorlog bezig nu
Ik herhaal; beter oorlogje voeren dan?
Zonder de golanhoogte was er nu oorlog Israël - Syrië, dat weet je bestquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga niet in op valse keuzes.
Israel poept op internationaal recht, duidelijk. Moeten ze ook niet zeiken over terrorisme.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:26 schreef miera het volgende:
[..]
Omringd door een waanzinnige massa, heeft Israël niets aan het internationaal recht
http://www.elsevier.nl/Bu(...)naal-recht-1188102W/
Dat weet ik helemaal niet. Het is jouw stelling.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:32 schreef miera het volgende:
[..]
Zonder de golanhoogte was er nu oorlog Israël - Syrië, dat weet je best
Je bent te dom om met jou te discussiëren, beter ga je eerst wat onderzoek doen naar dit onderwerquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Israel poept op internationaal recht, duidelijk. Moeten ze ook niet zeiken over terrorisme.
Idemquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat weet ik helemaal niet. Het is jouw stelling.
Dat hoor ik altijd van mensen zonder argumenten.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:33 schreef miera het volgende:
[..]
Je bent te dom om met jou te discussiëren, beter ga je eerst wat onderzoek doen naar dit onderwer
Had Israël zich altijd braaf volgens de regels gehouden, dan was er nu geen sprake meer van Israël.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hoor ik altijd van mensen zonder argumenten.
Het is voldoende. De gehele basis voor het bestaan van Israel is illegaal, volgens jou.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:36 schreef miera het volgende:
[..]
Had Israël zich altijd braaf volgens de regels gehouden, dan was er nu geen sprake meer van Israël.
Enige wat ik er nog over te zeggen heb.
Terrorisme is begonnen voor 1967. De bezetting is NIET de oorzaak van het terrorisme. Dat is geschiedsvervalsing. De PLO is bijvoorbeeld in 1964 opgericht.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zionisme ook.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:41 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Terrorisme is begonnen voor 1967.
Nee, het Internationaal recht is een Westerse uitvinding, waar ook het Westen zich alleen aan houdt als het ons uitkomt. Terrorisme is verboden volgens het internationaal recht en toch is dat de realiteit waar Israël mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is voldoende. De gehele basis voor het bestaan van Israel is illegaal, volgens jou.
Klopt, dus?quote:
Hoe weet jij dat nou weer? Heb je in je glazen bol gekeken? Israël bezet niks van Jordanië, er is geen oorlog. Als er niet zonder overleg met de lokale bevolking een staat was opgericht was er wellicht geen oorlog geweest.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:32 schreef miera het volgende:
[..]
Zonder de golanhoogte was er nu oorlog Israël - Syrië, dat weet je best
Een realiteit waar ze zelf voor gezorgd heeft.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:43 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, het Internationaal recht is een Westerse uitvinding, waar ook het Westen zich alleen aan houdt als het ons uitkomt. Terrorisme is verboden volgens het internationaal recht en toch is dat de realiteit waar Israël mee te maken heeft.
ah, het argument dat ook continu werd gebezigd door blanke Zuid-Afrikaanse leiders van het apartheidsregime, goeie manquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:27 schreef miera het volgende:
[..]
maar dan was er wel oorlog bezig nu
Ik herhaal; beter oorlogje voeren dan?
Heel WB was Jordaniëquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou weer? Heb je in je glazen bol gekeken? Israël bezet niks van Jordanië, er is geen oorlog. Als er niet zonder overleg met de lokale bevolking een staat was opgericht was er wellicht geen oorlog geweest.
Dat was een bezetting ja, geen annexatie. Bovendien was het door een paar landen geaccepteerd. En het duurde niet zo lang.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:01 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Na 1948 geannexeerd door Jordanie. http://en.wikipedia.org/w(...)ion_of_the_West_Bank
Was wel degelijk annexatie. Komt ook doordat Jordanie een oorlog zwaar heeft verloren dat het niet zo lang duurde. Volgens mij claimen ze ook nog steeds Al Aqsa. Vrede is er pas sinds midden jaren 90.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat was een bezetting ja, geen annexatie. Bovendien was het door een paar landen geaccepteerd. En het duurde niet zo lang.
Daarbij, mijn punt blijft staan. Israël bezit niks van Jordanië, en er is geen oorlog tussen beide landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |