abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122364643
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_122364663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:33 schreef laziness het volgende:
Oh die 18 maanden hebben wij over geslagen wegens niet nuttig maar is misschien wel standaard dan?
18 maanden is hier een vrijwillig groepsconsult im ervaringen uit te wisselen :') Dat is niet zo ons ding ;)

En Kyara, ik heb jou nog helemaal niet *O* met je twee meisjes!! O+
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:45:44 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122369837
er werd mij gewoon gezegd, met 18 maanden weer, dus 6 mei, schikt dat? Jawel hoor. Maakt mij ook verder niet uit, heb ze weinig te vragen, vind het wel fijn dat ze dan weer gewogen word enzo.

Wat heftig Kyara! :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_122391302
Toevallig dat het hier net over gaat; ik heb net afgelopen maandag de 18 maanden check gehad, hier dus wel standaard. En nu mag ze met 2 jaar weer komen.
Helemaal goedgekeurd, 83 cm, 10,8 kg. Net als dr zus, qua lengte bovenin de curve, en qua gewicht precies gemiddeld.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_122398762
hiet toevallig vandaag een brief in de bus met een afspraak voor de 18 maanden check. ben vooral benieuwd hoe groot ie nou is. wel toevallig dat het er toevallig over ging toen ik de brief in de bus kreef
pi_122434318
Ik heb geen idee wanneer wij weet moeten. We krijgen een oproep ik hoop dat ze ons nieuwe adres hebben.

Ik hoop een betere nacht slaap. Ik ben eerst vanaf 19:00 tot 21:00 met Ean in de weer geweest en daarna met vriend vanaf 03:30 tot 07:00 en toen werd ze week wakker om 09:00 en vanmiddag heeft ze ook niet geslapen. En nu slaapt ze *O*
pi_122435588
Pfoe wat een nacht fr. -O- Hopelijk trekt ze vannacht wel lekker door.

Hier zijn we sinds deze week over op 1 middagslaap. Wat duurde de ochtend opeens lang. :') Ik moest er even aan wennen. Maar wel erg fijn dat we nu makkelijker 's morgens ergens naartoe kunnen.

Gister naar de bibliotheek geweest en ik vond het zo leuk om M. daar te zien. Hij was enthousiast aan het rondlopen en vond het prachtig (pianospelen, bij andere kindjes kijken, boekje lezen in een grote stoel, enz.). Bij een boek over een vogel bleef hij staan, wees, keek naar mij en begon met z'n armen te flapperen. :D Zo grappig als hij dingen aangeeft en dat opeens m'n kwartje valt: oh, dat bedoelt M.!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 3 februari 2013 @ 21:42:18 #8
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_122439609
F_R, ik hoop dat je binnenkort een beetje behoorlijk kan gaan slapen :*
Soempie: Herkenbaar van dat dutje, Larissa is daar nu ook mee bezig, en ik merk dat het echt ff wennen is voor mij. De dag anders inplannen en haar langer bezig houden 's ochtends :P

Bedankt trouwens iedereen voor de tips. Ze zijn het proberen waard, dus ik ga het allemaal uitvoeren :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_122439902
Wow, 1 slaapje :o

Hier was het vanochtend 2 uur en vanmiddag weer. Maar dat komt nu eigenlijk wel goed uit.
pi_122442906
Wat klinkt dat O+ Soemp!

Mijn kabouter is weer ziek -O- Hij is al drie weken niet lekker in zijn vel, diarree, mopperig, weinig honger. Nu een week af en aan koorts, en vrijdag en zaterdag was het weer over en vanavond weer 40 graden. Bah. Ik ga morgen maar even naar de huisarts want dit duurt me te lang. Ik vind hoge koorts zo akelig :{
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 februari 2013 @ 22:46:53 #11
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_122444249
De mijne slaapt al een half jaar maar één dutje.... Kan ze prima volhouden.
pi_122444641
Fr. Hopelijk snel betere nachten bij jullie.
Hier van 11 tot 2 om de 30-45 minuten gemopper, maar doekje erbij en hij sliep wel weer. Daarna door tot 7 uur.. Waarschijnlijk tandjes op komst.

CS, beterschap voor je kleine! Die kleintjes horen ook niet zo ziek te zijn :N

Klinkt leuk soemp!

Daan slaapt ook al een poos op 1 slaapje. Chris was bijna anderhalf, dus ik had het niet zo vroeg verwacht. Daan probeerde het vanaf oktober al, en vanaf kerst eigenlijk wel standaard.
Ik vind het wel fijner met de schooltijden. Alleen woensdag is nog lastig nu (12.15 uit). Vrijdags (11.45 al klaar) valt hij meestal op weg naar huis in slaap, maar dan til ik hem over naar zijn bed, en tukt vrolijk verder.
Dag is nu meestal: Chris wegbrengen, boodschappen doen, spelen, fruit eten, nog wat spelen en dan rond half 12 zijn bed in. Dat tot 2 uur, lunch, Chris ophalen (op woensdag en vrijdag eerst chris halen, dan slapen, dan lunch). Spelen tot het avondeten, daarna nog wat spelen en dan slapen..
Had ik al eens gezegd dat mijn kind zich gelukkig goed zelf vermaakt (met mijn voorraadkast plunderen) en goed slaapt.. Het wordt me wel een beetje makkelijk gemaakt ;)
O+
pi_122444909
M wordt meestal om 7 uur 's ochtends wakker maar om 08:30 begint hij echt moe te worden. En dan slaapt ie dus gewoon vaak nog 2 uur. Eigenlijk slaapt hij 's ochtends beter dan 's middags (hij ligt dan vaak wel 1,5 uur in bed maar dan is ie ook aan het spelen en zo).

Ik kan me nog wel herinneren dat hij toen hij van 3 naar 2 slaapjes ging (loang, lang geleden ;) ), hij ook best wel last had van de overgang. Niet willen slapen maar eigenlijk te moe zijn om wakker te blijven. Hoop niet dat dat nu ook zo gaat....
pi_122444951
Wat fijn DF! O+
pi_122454162
Hier was ean om 05:00 wakker maar gewoon aan het kletsen. om 06:00 was ze defonitief wakker. ean slaapt al een jaar.1x per dag en ik gok dat dat nu mind lang gaat worden.
  maandag 4 februari 2013 @ 08:51:44 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122455046
Oh, FR, jij dus ook lekker op tijd wakker weer. Hier was het ook 5 uur vanmorgen. Schone luier gegeven, maar om 6 was het echt klaar.... nu ligt ze er weer in en ik verwacht dat ze dan 10/half 11 weer wakker zal worden. En dan vanmiddag weer zo rond 2 bedje in. Heeft ze ook echt nog wel nodig. Vraag mij wel af wanneer het 1 slaapje zal worden. Hoe houd ean dat zo lang vol op 1 slaapje FR? Of maakt ze dan een mega tuk van 3 uur ofzo?

Wat leuk Soempie, vogeltje nadoen! O+
pi_122455243
hier ook een op een slaapje maar die slaapt meestal uit s ochtends. dus geen tijd voor ochtendslaapje ;) en hij maakt s middags weer een ruk van 3 uur meestal. als ie vroeg uit bed is 6.15 ivm werk houdt ie het niet altijd vol tot 13 uur op het dagverblijf. masr dan luncht hij wat eerder en ligt er dan om 12 al in. maar vaak houdt hij het ook wel vol.. tis gewoon een slaapkopje net als mama :P
pi_122459873
Clubsoda, beterschap voor M. :* Wat zei de huisarts?

Deepfreeze, dat breekt ook wel de ochtend, als jullie Chris wegbrengen. Hier merk ik nu ook dat de tijd sneller lijkt te gaan als we 's morgens er even op uit gaan.

Heel januari hebben we zitten klooien met de slaaptijden. Ik heb M. gevolgd, maar soms was dat wel lastig. Dan had hij 's morgens geslapen en wilde hij absoluut 's middags niet, terwijl hij wel in z'n oogjes zat te wrijven en moe was. Of hij sliep twee keer op een dag, maar werd dan 's nachts telkens wakker. Nu lijkt hij weer een ritme gevonden te hebben met dat ene slaapje overdag. En hij heeft er zo ook genoeg aan. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 4 februari 2013 @ 14:23:53 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122463450
Wij hebben tussen de 12 en 15 maanden een soort tussenperiode gehad, met soms alleen een ochtendslaap, soms ochtend en middagslaap. Mar als ze dan om 15.30 in bed ging, maakte ik haar na max een uurtje wakker, anders kon ze niet op tijd slapen 's avonds, ze ging dan meestal om 19.30 weer in bed, uurtje later dan normaal.
En opeens kon ze het volhouden tot 11.15/11.30 en sliep ze dan tot 14.00 uur. 's Avonds lag ze er dan om 18.30 weer in om tot 06.30 uur de volgende ochtend te slapen.

Inmiddels is het op werkdagen 06.30/07.00 wakker, in het weekend 08.00/08.30 uur en slapen om 19.00 uur.
Middagslaap van 12.00 tot 14.00 uur.
pi_122463663
Huisarts maakt zich geen zorgen. Schone longen en oren. Uitzieken dus maar. Vind het wel lastig want ik kom niet bepaald aan werken toe zo, maar goed, het zij zo. Maar hij flink ziek, vannacht om vier uur huilde hij, zit hij te bibberen van de koorts en te kou ;( Had hem expres een dunnere slaapzak aangedaan omdat hij zo gloeide... Lastig, koorts.

Hier gaat het slapen zo'n beetje als bij Kyara. 's nachts van 20 tot 7 uur, en dan rond 9.30 stort hij in. Dan slaapt hij vaak zo'n twee tot drie uur, en 's middags hij meestal weer moe, maar slapen lukt dan niet altijd. Leg hem dan vaak wel in bed en soms speelt hij daar een uurtje.
pi_122467257
Lastig inderdaad CS, hopelijk trekt het snel weg!

En nu lag daan er weer om 10 uur in, echt niet te rekken tot 12 uur(Chris middag vrij, dus 11.45 ophalen). Nu net er weer ingestopt, met wallen onder de ogen. Kijken of hij gaat slapen, hij ligt zo te horen te spelen met zijn knuffel ;)
pi_122467486
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:31 schreef Clubsoda het volgende:
Huisarts maakt zich geen zorgen. Schone longen en oren. Uitzieken dus maar. Vind het wel lastig want ik kom niet bepaald aan werken toe zo, maar goed, het zij zo. Maar hij flink ziek, vannacht om vier uur huilde hij, zit hij te bibberen van de koorts en te kou ;( Had hem expres een dunnere slaapzak aangedaan omdat hij zo gloeide... Lastig, koorts.
Dat heeft Zoë nu ook en na een weekendlang huilen (ben donderdag bij de dokter geweest) ben ik vanmorgen terug gegaan om toch antibiotica te vragen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_122474396
He, Clubsoda, sterkte met je zieke guppie. -O-

Juud, wij hebben ongeveer dezelfde slaaptijden hier. 's Middags lunchen we vroeg: 11.00 uur of 11.30 uur. Dat is ook even wennen. :Y) Daarna slaapt hij door tot ongeveer 14.00 uur. En 's nachts van 18.30/ 19.00 tot 7.30 uur. :z

Vandaag ben ik een eindje gaan wandelen met M. Hij heeft een heel blokje om meegelopen en we hebben er toch wel een uur over gedaan. Onderweg zoveel dingen gezien die me anders helemaal niet opvallen.
pi_122476265
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 08:51 schreef Susie het volgende:
Oh, FR, jij dus ook lekker op tijd wakker weer. Hier was het ook 5 uur vanmorgen. Schone luier gegeven, maar om 6 was het echt klaar.... nu ligt ze er weer in en ik verwacht dat ze dan 10/half 11 weer wakker zal worden. En dan vanmiddag weer zo rond 2 bedje in. Heeft ze ook echt nog wel nodig. Vraag mij wel af wanneer het 1 slaapje zal worden. Hoe houd ean dat zo lang vol op 1 slaapje FR? Of maakt ze dan een mega tuk van 3 uur ofzo?

Wat leuk Soempie, vogeltje nadoen! O+
ja van 13.tot 16
Clubsoda hopelijk knapt hij snel op.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:48:19 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122477139
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:05 schreef Soempie het volgende:
He, Clubsoda, sterkte met je zieke guppie. -O-

Juud, wij hebben ongeveer dezelfde slaaptijden hier. 's Middags lunchen we vroeg: 11.00 uur of 11.30 uur. Dat is ook even wennen. :Y) Daarna slaapt hij door tot ongeveer 14.00 uur. En 's nachts van 18.30/ 19.00 tot 7.30 uur. :z

Vandaag ben ik een eindje gaan wandelen met M. Hij heeft een heel blokje om meegelopen en we hebben er toch wel een uur over gedaan. Onderweg zoveel dingen gezien die me anders helemaal niet opvallen.
Ja klopt, ik zit hier ook wel eens met twee meisjes, Lientje & Oppaskind om 11.15/11.30 al aan tafel, meestal eet ik mee, soms eet ik als ze op bedje liggen, ook wel eens relaxed... :)
  maandag 4 februari 2013 @ 20:20:31 #26
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_122479587
Leuk om al die verschillende ritmes te lezen, Liene komt meestal rond 9 uur uit bed, soms een half uurtje later. Smiddags slaapt ze vaak tussen 14 en 16/17 uur. Om 20 uur gaat ze weer naar bed.
Wij ontbijten dus ook laat, en lunchen rond 13 uur.
pi_122502331
Heeft iemand nog een ultieme tip om mijn meisje aan het drinken te krijgen?!

Ze is nu 5 dagen koortsig en drinkt slecht, ze drinkt altijd al slecht maar nu is 300cc per dag bijna wel de max..
Al geprobeerd, knijpfruit (werkt normaal wel), aardbeien drink, limonade, water, thee, verschillende beker, tuit, fles (vond ze even interessant), gewoon, beker met een plaatje, yoghurtjes (gaan redelijk), fruit eet ze normaal goed, maar laat ze nu ook staan.. Ze plast nog wel gelukkig, maar kan een hele dag met 1 luier als het moet, ze plast dus niet veel.

Vanmorgen wel bij de ha geweest, ze heeft flinke amandelen en veel slijm, maar dat zit hoog. Als het over drie dagen niet beter is moet ik terug komen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_122502469
MP 3 dagen kijken terwijl ze al best slecht drinkt? -O-
Was ORS niet goed voor als je kleintje niet goed drinkt of is het iets anders?want je hebt al zo veel geprobeerd :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122502564
MP wat heb je al veel geprobeerd. Eet ze wel nog? Misschien kun je extra vocht toevoegen aan het eten. Bijvoorbeeld de boterham dopen in wat water, soep of bouillon?
pi_122502587
Google aangeslingerd, ors is bij diarree vooral, zorgt dat vocht beter opgenomen word maar bij gebruik van ors moet je wel voldoende blijven drinken. Maar ja wat is voldoende, ik dacht dat die kleintjes toch minimaal wel 500cc per dag moeten drinken..
pi_122502655
Nou eten is dus ook een probleem, ze laat het liefst alles staan.. Of ik moet het echt in haarmond stoppen, maar dan nog kans dat ze het uitspuugt. Het gekke is echter dat ze geen erg zieke indruk maakt, dus ze is gelukkig nog niet uitgedroogd.. ORS zou nog wel een optie kunnen zijn trouwens hoor Bitterend, als dat maakt dat ze het vocht beter vasthoudt.

Net toeallig een worstebroodje gehaald omdat ze dat de vorige keer dat ze het kreeg lekker vond en die at ze op *O*
pi_122502661
300 cc is niet veel, maar je mag vocht uit het eten er wel bij optellen he? Wil ze pap? Fruit door de yoghurt? Melk warm of koud? Soep? Bouillon uit een beker of dikke gepureerde groentesoep van een lepel? ORS is met name als ze niets binnenhouden. Ik zou het niet direct doen, het is zo vreselijk vies dat het haar misschien juist afschrikt.

Schiet mij maar lek trouwens, mijn kind had gisteravond nog 40.2, hangerig en niet lekker, slaapt hij vanochtend uit tot 8 uur en wordt supervrolijk en blij wakker. Getemperatuurd: 36.2... 8)7 Nou ja, toch maar naar het kdv gebracht en ik ben aan het werk. Als het niet gaat dan hoor ik het wel.
pi_122502786
Ja zo kan dat gaan bij die kleintjes clubsoda, gelukkig maar toch!

Bouillon kan ik nog wel proberen! En vocht uit eten weet ik maar vind ik altijd erg lastig omdat ik niet precies weet hoeveel daar in zit, afgelopen zondag had ze maar 50cc gedronken, je zou denken dat ze tochdorst zou moeten krijgen..
De dokter gooide het erop dat eten en drinken wel pijn zou doen door die amandelen..
pi_122502934
Fruit en groente bestaat voor een heel groot deel uit water, maar het blijft lastig. IJsjes misschien als ze keelpijn heeft? Waterijs of zelfgemaakt?
pi_122503347
in komkommer/tomaat zit ook veel water!\

fijn dat ze toch wat heeft gegeten MP! sneu als ze zo veel pijn heeft :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122503495
Ow ijs is een goeie dat ik die nog niet bedacht heb!! Die ga ik na het slapen proberen en komkommer at ze gisteravond wel een beetje dus das mooi meegenomen dat serveer ik vanavond weer bij de warme maaltijd en ik ga vanmiddag bouillion proberen als ze wakker is ze zit vandaag op 10cc limonade en ik denk 5cc aardbeiendrink. En qua eten een halve eierkoek en een worstebroodje..
pi_122507630
IJS, dat was een redelijk succes, halve ijsje op haar broek gelekt, maar ook half ijsje naar binnen :D
pi_122507684
Fijn! ^O^
pi_122515369
ijs was ook het enige dat hier naar binnen ging bij ontstoken amandelen. Wat ook nog kan: laten zuigen op een washandje. Dan zuigen ze daar wat vocht uit.

Tienus is weer vlekvrij. En geen idee wat de reactie veroorzaakt heeft. Een aantal dingen gaan we ergens de komende tijd maar gewoon proberen, te beginnen met een fles sojamelk. Gisteren is hij, waarschijnlijk voor het laatst, bij de osteopaat geweest. Die voelde nog wat spanning in zijn nek, dus dat zou nu ook over moeten zijn. Slapen gaat nog steeds zozo, helaas.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122517233
Mefke het schiet ook niet echt op zo met dat slapen he, en wat gek met die vlekken. Dat washandje vind ik ook nog wel een idee dat het proberen waard is.

De bouillion ging er 3 slokken in want zij mocht het wel en zus niet ;) (uitzonderingspositie)
Vervolgens heeft ze denk ik nog 50cc uit het flesje gedronken, ik deed voor de grap ah kom maar baby en toen zei ze ja baby ging liggen en dronk flink wat slokken.
Bij het eten was het weer slecht, komkommer werd geweigerd.. Maar het toetje ging dan weer als een trein dus maar extra veel gegeven.
Ik denk dat ze vandaag weer op 250 a 300cc zit. Maar men wat is het vermoeiend om de hele dag te moeten leuren om haar aan het drinken te krijgen zeg. (ik ben zelf ook niet helemaal fit en het kost me best wat energie merk ik).
pi_122521485
Ellendig als ze slecht drinken.
Het is zo lastig te dwingen ook. En die strijd is nog minder is je zelf ook niet fit bent. Hopelijk al sprokkelend genoeg verzameld over de dag.

CS, ondertemperatuur is niet raar na (hoge) koorts. Even de thermostaat in de flip.

Hier alles rustig. En Daan is ondernemend. Die klom net op een kinderstoeltje en van daar op de (nieuwe) tv kast. De stoeltjes dus maar snel ergens anders zetten ;)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:19:19 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122523658
Ontstoken amandelen? Dat is sneu en niet fijn :*

Fijn dat Tienus weer vlekvrij is! Nu nog lekker gaan slapen!

Sleept ie de stoel er nog niet zelf naartoe DF? Hier gaan die stoeltjes overal naartoe, maar nog niet de keuken in gelukkig! Hoop dat ik nu niet iets in werking heb gezet :X Slapen is hier ruk trouwens, in die zin, wordt steeds vroeger? Nu is 5 uur een mooie tijd ofzo?

Stomme auto correctie! Moet nog ff wennen aan de tablet!
pi_122525436
Nee Susie.en ik hoop dat hij het voorlopig ook niet doorkrijgt ;)

Balen van die 5 uur. Misschien eerder honger (groeispurtje) of een fase.. Hoop dat ze snel weer langer slaapt
pi_122544452
Jeetje Susie, dat is wel heel vroeg! Lastig om zo'n ritme te doorbreken. Mefke ook brakke nachten. Akelig.

DF ook al zo'n klauterkabouter. Ik heb er ook zo eentje, alles moet beklommen worden. Hij begrijpt inmiddels wel steeds beter dat je niet head first van de bank/het bed moet duiken :D Keurig met zijn voetjes eerst, dat scheelt weer wat zorgen.

Gisteren had M overigens weer koorts, dus maar wat eerder van het kdv opgehaald. Vandaag een dagje thuis en hij lijkt eindelijk zijn goede-humeur-knopje weer te hebben gevonden. Ik vind het allemaal toch flink wat eenvoudiger als niet iedere tegenslag (mama loopt weg, speeltje is gevallen, je mag niet in de voorraadkast graaien) tot ontroostbaar huilen leidt. En hij is zo zoet, hij geeft me vaak spulletjes aan en zegt dan 'tat!' en ik betrapte hem zojuist op een 'istat'. Blijkbaar vraag ik voortdurend "oh, wat is dat?", als hij wat aangeeft :@
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:37:15 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122551609
Hier een intensieve dreumes. Slapen is een ramp. Hij is wel makkelijk in bed te leggen om 19:30 uur, maar overdag slaapt hij niet. Gewoon helemaal niet (komt van 2 slaapjes). Hij draait dan helemaal door, blijft rennen, gillen, etc. 's Nachts valt hij dus wel snel in slaap, maar vervolgens is hij vanaf 4 uur klaar- en klaarwakker. Ik snap er niks van. Ook eet hij 's avonds niet of nauwelijks. Hij vraagt wel heel vaak om 'dinke'. Wil veel aandacht, klimt steeds bij mij op schoot en wil dan met mij lezen. Ik zie niet direct een verband tussen deze dingen, behalve dan dat het een ontwikkelingsfase is die bij de leeftijd hoort (hij is 18 maanden). Is dit herkenbaar? Het enige wat me echt heel erg opvalt is die behoefte aan drinken. Of zou het hem een soort troost bieden?
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:42:24 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122551806
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Nee Susie.en ik hoop dat hij het voorlopig ook niet doorkrijgt ;)

Balen van die 5 uur. Misschien eerder honger (groeispurtje) of een fase.. Hoop dat ze snel weer langer slaapt

Dan moet ze eens beter eten :P

Maar Aventura, 4 uur? Joh, dan slaap ik uit :D Verder geen idee wat het zou kunnen zijn, dus geen tips van mijn kant.

Ik ben zo verkouden, dat ik zojuist niet eens rook dat Anouk gepoept had :@ We hadden een dunne, dus zag een vlek verschijnen op haar legging :X
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:52:42 #47
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122552208
Hier een meisje voor de tweede keer in haar leven ziek..... -O-
Gistermiddag stond ze opeens te spugen in de woonkamer (thank god voor een houten vloer)
en daarna nog twee keer, totdat haar maag leeg was.
Om 18.00 uur in bed gestopt met zetpil en om 22.00 was ze eventjes wakker, toen weer met zetpil tussen ons in en sliep ze tot 06.00, toen had ze vreselijke dorst, dus 100 cc water op kamertemp gegeven.

Inmiddels een ochtendslaap van een uurtje en nu alweer twee uur aan het slapen, verder hangerig, eet wat fruithap, nijntje koek, drink roosvicee enz, en is hangerig en voelt zich rot. Gelukkig is haar maag weer tot rust gekomen, das wel fijn.

Ik vind het zo sneu, zo'n ziek humpie....

@Aventura, ik weet niet wat het zou kunnen zijn, maar wat lastig....
pi_122555243
Jeetje Aventura, dat klinkt niet fijn. Vier uur wakker -O- Ik zie hier wel een verband tussen slecht eten en vroeg wakker, maar verder is het niet herkenbaar.

Arm Lientje. Ik vind overgevende ukjes ook zo sneu -O-
pi_122555418
Lastig, Aventura. Hier ook een mieperige eter hoor. En inderdaad ook vaak rond 05:00 uur wakker dus dan geef ik hem meestal wat warme melk en leg hem weer in bed. Dan valt het nog wel te rekken tot 06:30 uur :O Uitslapen kennen we hier niet, vroege vogel! Scheelt wel dat we morgenvroeg dus fijn om 08:00 uur in de supermarkt te vinden zijn _O-

Beterschap, Lientje!
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:14:37 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122555468
Overgeven is naar ja! Vooral om te zien, dan. Ventje heeft het ook ooit een keer gedaan. Hij leek het eigenlijk zelf niet zo erg te vinden. Keek er vol verbazing naar :D Sterkte met Linetje.
pi_122555528
M heeft eens overgegeven op de trap. Elke keer als ik dacht hij klaar was en verder liep, begon hij weer. Maar hij kijk er ook zelf heel verbaasd bij ja. Zo'n wat-overkomt-me-nu-blik :D
pi_122555568
Ook ooit een keer? Dot spuugt minstens 3x in de maand :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_122555709
Bofferd :+ Hier wordt alleen gespuugd bij flinke koorts tot nu toe.
pi_122555823
Buiten de reflux om heeft Sarah volgens mij ook nog nooit echt over gegeven.
Maar overgeven is zo naar!!

Beterschap Lientje!

En Clubsoda, is ie toch ziek geworden, ook beterschap!

Sarah was vanmorgen koortsvrij!! Hopelijk blijft dat nu zo. Drinken is nog steeds prut. Ze was 4.45 uur wakker en ging neit meer slapen. Half 10 was ik in Ballorig, ik dacht afmatten!! In de auto sliep ze al (is 5 minuten van hier) over gelegd, heeft ze maar anderhalf uur geslapen..
Nou ja hopelijk vannacht een goeie nacht en hopelijk drinkt ze nog even wat voor de dag eindigd, maar weer komkommer bij het eten en een flinke bak yoghurt toe :D
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:24:47 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122555846
3x per maand?? Jee! Wat is de aanleiding dan?
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:25:06 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122555858
Nou Lientje had het nog nooit gedaan, dus ik en haar oma waren degene die zaten te kijken van :o
Arm kind keek ons aan van, help wat is dit nu?

Ik hoop dat het hierbij voorlopig blijft, wij hebben allemaal wel sterke magen en daar niet snel last van. Overgeven vind ik zelf heel naar en vies, ik kan dr van mijn kind blijkbaar wel tegen, maar moest even een knopje omzetten, bahbah...
pi_122562162
Dankzij de reflux spuugt Tienus heel makkelijk. Vandaag zat er weer eens wat slijm dwars na het drinken van twee bekers karnemelk. Dan spuugt ie het uit, kijkt effe naar beneden om te zien wat er ligt en begint te lachen. Het doet em echt helemaal niets. In tegenstelling tot zijn mama, want ik ga dan bijna over mijn nek. En das knap, want ik kan werkelijk niet spugen. Mijn oudste lijkt op mij, dat is echt een zielig hoopje mens als ie moet spugen.
Wij hebben een bijter }:| En hij pakt telkens Driekus als wij niet kijken. Dus nu met Driekus afgesproken dat hij moet zeggen dat het niet mag, hem op zijn hoofd een tik mag geven en dan ons moet roepen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we het em af hebben geleerd.
pi_122564552
Daan heeft vanaf 4-5 maanden ( toen hij actiever werd) tot 9-10 maand regelmatig een mond terug gegeven echt meerdere keren per dag. Had hij geen last van verder. Afgelopen maand paar keer weer gespuugd en nu met echt eten, maar hij kruipt vrolijk verder. Of even zijn handje er door :{
En Chris spuugt ook makkelijk/snel, die pakt zelf de emmer wel..
Ik heb er echt een hekel aan. Dus dat is met verstand op nul effe zorgen ;)

Susie, goed eten overdag is dan wel handig inderdaad.
Aventura, het kan een fase zijn. Hopelijk eentje die dan snel over is.
Mefke, nare gewoonte. Moeilijk af te leren ook soms. Succes ermee!
pi_122564851
Oh ja, overgeven. De vorige keer dat M. moest overgeven hing ik zelf ook boven het toilet. Gelukkig was mijn man thuis want ik voelde me wel lullig. Maar goed, toen was ik wel zwanger dus misschien lag het daar aan...

Beterschap :*
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:00:23 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122564901
Hier gelukkig nog nooit echt gespuugd.

Oh, Tienus aan het bijten! Ben benieuwd of het gaat helpen, als grote broer er zelf wat van zegt.

En alsof ze mee leest heeft ze vanavond haar hele bord leeg gegeten! :D
pi_122565329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:24 schreef Aventura het volgende:
3x per maand?? Jee! Wat is de aanleiding dan?
Kan alles zijn, van pure nijd via hoesten tot een haar in haar mond. Vanavond was het ws een iets te groot stuk gehaktbal dat ze vergat te kauwen en niet lekker vond zitten in haar keel. Dan kokhalst ze twee keer, gooit er een golf spinazie uit, probeert daarin te gaan roeren en eet verder als ze haar bord weer terugkrijgt (lees als wij hebben opgeruimd). Beetje zoals het Tienusverhaal denk ik.

Zij vindt het niet erg en wij eigenlijk ook niet zo. Ik zie het tegenwoordig vaak wel aankomen en vang het zelfs wel eens op in mijn hand om het hele schoonmaakcircus te voorkomen :D
Alleen als ze ziek is en er zure golven uit blijven komen, dan is t naar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_122565921
quote:
17s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:59 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, overgeven. De vorige keer dat M. moest overgeven hing ik zelf ook boven het toilet. Gelukkig was mijn man thuis want ik voelde me wel lullig. Maar goed, toen was ik wel zwanger dus misschien lag het daar aan...

Beterschap :*
[illegale-inbreker]

Zo'n situatie zou zich hier ook voor kunnen doen. Ware het niet dat ik niet zwanger ben dan.

[/illegale-inbreker]
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:52:59 #63
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122568355
Nou, hier had het ook niet een paar weken terug moeten gebeuren, toen ik de hele dag weeig op mijn maag was, dan had ik ook mee staan doen. :X

Het gaat nu beter, ze had weer wat babbels en weer wat warm eten op. :)
pi_122569996
Oh ja spugende kinders. De ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer. Ook tegen de kots van de katten kan ik soms beter dan de andere keer.

En Ean kan zelf haar schoenen aantrekken. En d'r jas dicht maken als wij het 1e stukje doen O+
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:50:02 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122585629
Fijn dat het beter gaat Juud!

Wat knap van ean! Leuk dat soort ontwikkelingen.

Ik voel me een vredelijke slechte moeder momenteel... Anouk was weer eens om 5 wakker, nog enigszins weten uit te zingen tot 6, toen moest ik er toch uit, want werken. Ze bleef maar om mij heen hangen, broodje wilde ze niet, drinken niet, cracker niet, dus werd er een beetje moedeloos van. Ik probeerde mij enigszins er goed uit te laten zien (verkouden en ook nog eens ongesteld), maar schoot zo voor geen meter op.... Bleek ze wederom gepoept te hebben! En ik maar boos op haar worden... Bah, wat een kut dag, nu al en ik moet nog zo lang.

/einde egopost.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:14:08 #66
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122586000
Och Susie, die dagen hebben we allemaal wel eens, niets geks aan hoor, volgens mij. :*

@f_r, knap van ean, dat kan Lientje nog niet, rits openmaken wel, al tijden, maar dat is iets minder handig. :+
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:45:26 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122586631
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:50 schreef Susie het volgende:
Fijn dat het beter gaat Juud!

Wat knap van ean! Leuk dat soort ontwikkelingen.

Ik voel me een vredelijke slechte moeder momenteel... Anouk was weer eens om 5 wakker, nog enigszins weten uit te zingen tot 6, toen moest ik er toch uit, want werken. Ze bleef maar om mij heen hangen, broodje wilde ze niet, drinken niet, cracker niet, dus werd er een beetje moedeloos van. Ik probeerde mij enigszins er goed uit te laten zien (verkouden en ook nog eens ongesteld), maar schoot zo voor geen meter op.... Bleek ze wederom gepoept te hebben! En ik maar boos op haar worden... Bah, wat een kut dag, nu al en ik moet nog zo lang.

/einde egopost.
waar is je man dan op zo'n ochtend?
Dat vervelende gedoe herken ik dus wel. Heel vermoeiend.
pi_122586681
Helemaal geen slechte moeder Susie! volgens mij ben je juist een hele lieve attente mama <3
En poep is ook vervelend :9 :*
pi_122587120
Die ochtenden komen hier ook voor hoor, Susie ;)
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:17:32 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122587455
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Aventura het volgende:

[..]

waar is je man dan op zo'n ochtend?
Dat vervelende gedoe herken ik dus wel. Heel vermoeiend.
Man zit om 6.15 al op de fiets naar zijn werk.

Gelukkig zijn er meer met zulke ochtenden. :*
pi_122589671
Susie, dat kan toch gebeuren.. Het is dan alleen de kunst om het daarna om te laten slaan naar een betere humeur. Even eruit, doelloos spelen(dat je eigen verstand even lekker op 0 gaat), koekjes bakken etc helpen hier vaak wel..
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:10:11 #72
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122590677
Dat is toch niet erg Susie , heeft iedereen wel eens.

En spugen hier zoals bij vanyel/mefke
En Ik heb zoveel gekotst dat het me weinig doet :+

Zo meteen weer wegen kijken of dat kolven en afromen een beetje geholpen heeft ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122590709
Mijn kind verstopt eten in mijn decolte :D Ze zit vaak op mijn schoot op de bank een peer/banaan/rozijnen te eten en die eindigen bijna altijd tussen mijn borsten _O-
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:18:27 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122590957
Jup, overal behalve in zijn mond :')
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:22:43 #75
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122595037
150 gram erbij /flex :D
pi_122595063
*O* er zit groei in!
pi_122595231
Wat goed Evenstar! *O*

Heel herkenbaar Susie, zulke dagen. Ik ontdek ook regelmatig te laat wat het probleem nou precies was :@ Maar je bent natuurlijk geen slechte moeder, kinderen hebben gewoon een verdraaid moeilijk leesbare gebruiksaanwijzing en ze praten ook al zo onduidelijk!
pi_122595376
Fijn Evenstar! Going up-up-up ;)
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:16:25 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122599440
Evenstar wat goehoed *O*

Mijn ventje is al klaar voor het feestje van morgen. :') /emo

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122600094
:o bijna peuter!
pi_122607852
laziness, jeetje je hebt al een peuter. :o O+ En wat een mooie feesthoed En romper/ shirt, behang en bank! *O*
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:03:33 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122608985
Peuter in tha house! *O* Alvast een leuke dag morgen! *O* Wat een leuk mannetje is het toch! O+

Anouk heeft mij al vergeven ;) ik werd hartelijk ontvangen toen ik thuis kwam O+
pi_122612308
wah puck al bijna 2 en wat is het toch een heerlijk ding.
pi_122612497
Lazi, dat is echt wel een peuter.
Wat een verschil met mijn kaboutertje dan toch ;)
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:06:45 #85
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_122612992
Alvast gefeliciteerd Lazi! Wat een knapperd <3
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:11:50 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122613354
O+ knapperd!
pi_122617819
Mooi <3 alvast gefeliciteerd!
pi_122618106
Wow, alweer bijna peuter! En wat is het toch een leukerd O+

Alvast gefeliciteerd Lazi!

Mijn dreumes klimt nu zelf de trap op O+
pi_122623777
Lazi van harte gefeliciteerd met je peuter *O*
pi_122627258
Gefeli peuter! Tot morgen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 07:39:49 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122627545
Gefeliciteerd met je grote jongen O+ *O*
  vrijdag 8 februari 2013 @ 07:56:49 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122627647
*O* Jaaaa, peuter! *O* gefeliciteerd!
pi_122629827
gefeliciteerd lazi met je peuter! Fijne dag!
pi_122631422
Hieper de piep! Van harte met grote O.! *O*
pi_122631906
Proficiat Lazi! Met je grote manneke! :D

Nu het hier over verjaardagen gaat.. O~) Jullie zijn inmiddels natuurlijk ervaringsdeskundigen :7.
Ons hummelke wordt volgende maand 1. Hoe hebben jullie dat aangepakt met bezoek?

Ons plan was 's morgens opa's/oma's en een stukje taart. De vriendengroep uitnodigen resulteert, als iedereen ook komt, in een bezoekersaantal van 30 personen :@. Nu ga ik er niet vanuit dat ze allemaal komen tho. Een uurtje of anderhalf bezoek in de middag vind ik dan wel zat eigenlijk.

Hebben jullie tips?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:22:57 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122631949
Wij hebben gewoon alles in een keer gedaan maar sowieso gaan verjaardagen hier anders..
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:30:55 #97
244125 laziness
pi_122632230
Dank jullie wel voor de felicitaties.
Hij is echt echt twee! Een heuse peuter!
Hij is zo geweldig en van ons O+
Tot morgen Vanyel *O*

pi_122632569
Van harte lazi met O *O*

Heerst diarree in Eindhoven en omgeving of kan het ook van de BMR vaccinatie zijn? Al twee machines was gedraaid vandaag :')
pi_122632883
Gefeliciteerd Lazi! *O*
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:23:28 #100
30252 Soempie
Procreating
pi_122633814
Gefeliciteerd lazi! *O*

En wat een leukerd! O+ O+
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:25:31 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122633885
Lazi gefeliciteerd met je peuter! *G* *G* *G*
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:25:36 #102
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_122633890
Gefeliciteerd Lazi!! *G*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:25:55 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122633904
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:41 schreef Nirak het volgende:
Van harte lazi met O *O*

Heerst diarree in Eindhoven en omgeving of kan het ook van de BMR vaccinatie zijn? Al twee machines was gedraaid vandaag :')
Anouk heeft slappe poep sinds dinsdag ofzo, bmr was vorige week maandag, dus misschien wel? Geen idee eigenlijk, maar jij geeft mij wel dit idee.

Geen tips voor je Kuukske, maar 30 man?? Ik heb er echt niet zoveel uitgenodig en had op het kaartje erbij geschreven overdag en dat ze slaapt van zo laat tot zo laat...
pi_122633975
Gefeliciteerd met O lazi.
pi_122634562
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:25 schreef Susie het volgende:

[..]

Anouk heeft slappe poep sinds dinsdag ofzo, bmr was vorige week maandag, dus misschien wel? Geen idee eigenlijk, maar jij geeft mij wel dit idee.

Geen tips voor je Kuukske, maar 30 man?? Ik heb er echt niet zoveel uitgenodig en had op het kaartje erbij geschreven overdag en dat ze slaapt van zo laat tot zo laat...
Ik vind het godsvergeten veel. Maar dit is zo'n groep vrienden (inclusief aanhang en kinderen trouwens hoor) die met elkaar overlegd en dan kun je niet de ene wel en de andere niet uitnodigen. }:|
pi_122640539
Nirak er heerst ook echt wat in de omgeving. Althans, volgens het kdv. Al waren de eerste zieken al 2 weken terug. Ik weet niet hoe lang zo'n virusje doet over die 10 kilometer?!
pi_122641159
Ik had ean in bed gelegd. Na 10 m'n hoorde ik een hoop gemopper stond ze in bed met haar slaapzak uit. Slaapzak achterstevoren aangedaan en weer lekker ingestopt. Ze bleef nog even kletsen en na even werd dat luid gemopper. Dus ik weer terug naar boven. Lag pooh buiten bed.ah toen wist ik ook wat de boink was die ik eerder gehoord had.

Susie beterschap voor Anouk. Hier ook wat dunnere poep maar er heerst van alles.
pi_122642619
Handig is dat ja, zo'n gooi-dreumes. Hier ook eentje die regelmatig al zijn knuffels uit bed gooit en dan moet huilen. Staat dat arme pukkie zo beteuterd over het randje naar zijn kikker en paardkoe te kijken O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 08-02-2013 22:42:41 ]
pi_122642721
Paardkoe? :D
pi_122642815
wat is een paardkoe? Die wil ik ook een :)

Susie, beterschap ook met Anoukje :*

En mefke, ik heb ook geen idee, maar er ligt wel een snelweg tussen jou dorp en ons dorp ;)
pi_122642852
Ja nou ja, ik dacht dus dat ik een paard had gekocht voor het jong, tot mijn lief me erop wees dat paarden doorgaans geen hoorns hebben :@ Het was dus een koe, maar ik ben koppig dus ik hou het bij paardkoe :P

Paardkoe is echt tof trouwens :Y Als ik puf heb, zal ik eens een foto van 'm uppen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:54:01 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122646122
Anouk is er verder niet beroerd van hoor! Behalve als mama het niet ruikt natuurlijk :P
pi_122648226
Hier was begin deze week diarree en 1.5 week terug de bmr prik
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:30:12 #114
244125 laziness
pi_122649707
Mama's van jongetjes hier, een boekentip.

Dit is O. zijn mooiste cadeau van de dag. Hij wilde eigenlijk niet eens meer verder uitpakken en hij heeft er de hele dag in zitten 'lezen'.
Hij zit er nu nog mee op de bank.

Dit is de kartonversie en zeer geschikt voor dreumesen i.t.t. de echte gouden boekjes.

vrijdag 8 februari 2013 @ 19:35:10 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122649914
Oh, die is wel heel gaaf Lazi! O+

Kuukske, 30 man :o

Hier waren 's ochtends de opa en oma's voor de taart en het kaarsje uitblazen. En 's middags de rest (in totaal zo'n 10 man, incl. kinderen). Vond ik druk genoeg eerlijk gezegd.....
pi_122650386
Gaaf buukske!

Mja.. We moesten nog maar eens goed nadenken over die verjaardaggasten :').
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:49:00 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122650516
M vond het allemaal erg interessant maar mijn nichtje had ook veel visite en haar zoontje heeft er echt wel even last van gehad. Zoveel drukte, zoveel prikkels etc. Maar goed, dat verschilt ook per kind natuurlijk.
pi_122650569
lazi gefeliciteerd :)

beterschap voor de poepende dreumesen! en de mama's natuurlijk :*

Ik ben voor het eerst ongesteld :(
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:52:14 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122650653
dat heeft wel even geduurd dan Bitterend :o
pi_122650677
Ja borstvoeding he :Y
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:54:46 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122650772
Wist dat het daardoor uitgesteld werd, maar zo lang had ik niet gedacht!
pi_122650984
Ja volgens mij kan het zelfs langer!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:59:57 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122650988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 18:57 schreef meissie1595 het volgende:
Hier was begin deze week diarree en 1.5 week terug de bmr prik
Dan geef ik dat maar de schuld.

En jeetje Bitterend, echt onwijs lang niet ongesteld geweest dus! Pak hem beet zo bijna 2 jaar? Wat een heerlijkheid, snap dat je baalt! Ik baalde er voorheen nooit zo van, maar sinds de bevalling ben ik het zo heftig (tampon heeft eigenlijk haast geen zin :X ), dat ik bijna een 2de zou willen bakken om er weer een poos van af te zijn :D
pi_122651055
Susie ja vorige keer dat ik ongesteld was..was in feb. 2011 :o
Ik moet zeggen..de boel is zo anders daar onder dat tampons niet goed blijven zitten :X die dingen glijden gewoon uit :(
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:05:25 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122651207
:o

Ik ben sinds april 2011 zo'n 2 of 3 keer ongesteld geweest geloof ik. Maar goed, dat vloeien is ook niet alles.... ;)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:11:24 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122651495
Dat dan weer niet, maar ze werken gewoon niet? :D
pi_122651604
Je haalt ze wel uit het plasticje? :P Ik werd ondanks borstvoeding na 10 weken weer ongesteld :( Ik vind het vooral pijnlijker dan vroeger.
pi_122651721
Ja duh :9 maar het is daar binnen echt hmm raar :D dus ze lijken niet goed meer te zitten }:|
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:29:14 #129
348178 NotTheSame
pi_122652399
Bitterend, dat had ik ook. Zelfs de grootste tampon hield niet. en als ik em uit deed was het binnen no time een bloedbad van hebikjoudaar. Ik heb 3 dagen met kraamverband en maandverband gehannest toen.
pi_122652570
:o arme wij!
:*
pi_122656104
Waar blijft die foto clubsoda? ;)

En voor de leeglopende dames: misschien is het omdat je voor het eerst weer menstrueert? Probeer eens een ander merk tampon, en je hebt naast groot ook de maat huge. Die ook al geprobeert? En anders is er altijd nog duktape, daar blijft alles mee op zijn plek zitten ;)
pi_122656165
Ik heb tegenwoordig trouwens een cyclus van 24 dagen ofzo :( 2,5 week niet en één volle week wel ongesteld :( waardeloos
pi_122656533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ja nou ja, ik dacht dus dat ik een paard had gekocht voor het jong, tot mijn lief me erop wees dat paarden doorgaans geen hoorns hebben :@ Het was dus een koe, maar ik ben koppig dus ik hou het bij paardkoe :P
O+
pi_122656707
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:43 schreef Nirak het volgende:

En voor de leeglopende dames: misschien is het omdat je voor het eerst weer menstrueert? Probeer eens een ander merk tampon, en je hebt naast groot ook de maat huge. Die ook al geprobeert? En anders is er altijd nog duktape, daar blijft alles mee op zijn plek zitten ;)
Dot is bijna (;)) twee en nu pas kan ik weer een beetje normaal met tampons leven. Maar nog steeds moet ik minstens een dag ook maandverband erbij omdat zelfs maat huge dan bij een goeie nies oid toch besluit zich ergens anders op te gaan houden. Na de eerste dag bloed ik minder, glijdt het ook niet meer zo makkelijk.

Vroegah kon ik het zo ongeveer met 2 dagen normaal en 1 dag mini af :(
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:26:01 #135
244125 laziness
pi_122658625
Zeer herkenbaar verhaal Vanyel :(

Het is bijna de 9e!
Ik vond deze verjaardag nog leuker dan de eerste. Ze krijgen er zoveel meer van mee!
pi_122659482
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:43 schreef Nirak het volgende:

Ik had heul nog geen puf :o :@

Paardkoe O+

Dank voor de tip Lazi! Ik wist niet dat er dreumes-gouden-boekjes bestonden, leuk!
pi_122659893
Wat een geweldig ding is paardkoe O+
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:50:49 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122660065
Paardkoe O+
pi_122660089
Ja he? Eerste echte cadeau wat ik voor M gekocht heb. Een dag na de 20 weken echo vloog ik naar Basel voor mijn werk, en heb daar in de pauzes een vestje en paardkoe gekocht voor het jongetje in mijn buik O+
pi_122660142
Paardkoe bloost van deze liefdesverklaringen! (Hij heeft ook vlekken zie je? :@ Dat was me ook niet opgevallen :@ Daar ben ik hartelijk om uitgelachen :') )
  zaterdag 9 februari 2013 @ 07:52:11 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122668022
paardkoe is leuk!

En de tips die op fb gegeven zijn bij Bitterend over een ladycup, dat lijkt mij wel het proberen waard eigenlijk. Gebruik tampon groot en dan kan ik nog na minder dan een uur weer verschonen, moe van!

En volgens mij is er vandaag dus weer een peuter bij?? Kan even niet teruglezen, dot van Vanyel?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 08:02:56 #142
244125 laziness
pi_122668056
Vanyel gefeliciteerd met Dot *O*
pi_122668070
Vanyel, gefeliciteerd!
  zaterdag 9 februari 2013 @ 08:13:31 #144
30252 Soempie
Procreating
pi_122668084
Vanyel gefeliciteerd met de verjaardag van je peuter. *O

Ik zag de hoorns niet gelijk bij paardkoe, maar die vlekken waren niet te missen. :D
pi_122668152
Jaja, ik vond dat een vrije interpretie van een paard. Die hebben doorgaans ook geen bloemetjesvacht jeweetz :D

Ik ben een beetje in de keuken aan het opruimen en mijn dreumes 'helpt'. Lekker in alle laden spieken. Pakt hij zijn drinkbeker uit de la en zet 'm in de vaatwasser :D Kleine copycat.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 09:03:05 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122668359
Ah toch! Vanyel, van harte met je peuter! *O*
pi_122668574
Mijn peuter is er blij mee :)
Om t te vieren heeft ze gister voor het eerst een stukje zelf op de grote loopfiets gedaan *O*
pi_122668806
Gefeliciteerd met Dot!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 09:58:20 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122668904
Over bloedingen... die heb ik niet.. *O* [sub] wel maandagavond echo omdat ze met uitstrijke mijn draadjes van de mirena niet zag :X ze zei dat ze soms opkrullen.. dat hopen we dus maar :+ )

Vanyel gefeliciteerd met Dot *O*
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:04:02 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122668960
oh en je hebt ook paarden met vlekken!

https://www.google.co.uk/(...)oAA&biw=1366&bih=673
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:18:51 #151
348178 NotTheSame
pi_122669158
Jeeeh Dot is een peuter!!! Gefeliciteerd Vanjel!
pi_122676286
Vanyel gefeliciteerd met je peuter *O*
pi_122678511
Vanyel, gefeliciteerd met je peuter!
pi_122678682
Vanyel gefeliciteerd met dot.
pi_122679014
Jullie zijn wel heel blij dat we gaan ;)

Dot eet deze week voor het eerst chips. Chips heeft een nieuwe fan..
pi_122680215
Gefeliciteerd met Dot!!
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:57:41 #157
30252 Soempie
Procreating
pi_122683561
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:27 schreef Clubsoda het volgende:

Ik ben een beetje in de keuken aan het opruimen en mijn dreumes 'helpt'. Lekker in alle laden spieken. Pakt hij zijn drinkbeker uit de la en zet 'm in de vaatwasser :D Kleine copycat.
:D

Leuk is dat helpen. O+ M. helpt ook altijd met de afwasautomaat, speelgoed opruimen, stofzuigen, enz. Kleine verzoeken begrijpt hij nu ook, zoals 'zet het bakje maar op de tafel'. En laatst stond ik bij het aanrecht te schillen en heeft hij me een voor een aardappels gebracht. Echt zo schattig.
pi_122685108
Ik vind jouw M maar knap! Mijne is nog helemaal niet bezig met opdrachtjes uitvoeren. Sowieso is hij (nog) niet bezig met dingen 'samen' doen. Hij vindt mijn gezelschap heel fijn en zoekt veel contact, verbaal of langs om op me te klimmen, maar verder hij vooral zelf aan het ontdekken. Hij geniet van eindeloos zelf prutsen, zoals vanmorgen in de keuken. Dan bekijkt hij alle laden, duikt in de vaatwasser en staat giechelend de tomaatjes in de ijskast te bevoelen. Dan is het heel gezellig als ik in buurt ben (ik moet het ook niet wagen om weg te lopen), maar hij is echt wars samen iets doen.

Dot, chips zijn ook lekker, groot gelijk! :Y
pi_122696244
V & Dot, van harte *O*
Op de valreep, maar nu ze 2 is mag ze vast langer op blijven ;)
  zondag 10 februari 2013 @ 09:03:09 #160
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122703312
Ik heb straks een meeting met de mama's en de dreumesen van de zwangerschapsyoga. Lijkt mij zo leuk om die kindjes te zien. Afgelopen zomer ook gedaan, toen waren ze nog aan het kruipen en een enkele ook niet, dus ben benieuwd! Anouk "werkte" gelukkig mee vanmorgen, die is om half 9 keurig gaan slapen.....afspraak is om 10 uur, beetje rot tijd dus.
pi_122703769
Leuk Susie! Lijkt me ook leuk om te zien hoe iedereen zich ontwikkelt. Wij hebben alleen na een maandje een meeting gehad, daarna niet meer. Misschien maar eens voorstellen...

Ik had ook een coöperatieve dreumes. We krijgen om 10 uur bezoek en dat is meestal precies het moment dat M weer naar bed gaat voor zijn eerste slaapje. Hij was vanochtend voor 7 uur wakker en dan twee papflessen begon hij te gapen. Ik rook mijn kans en heb hem weer in bed gelegd. Hij wordt net blij wakker en ik heb ook nog even heerlijk geslapen. Ik vermoed trouwens dat hij meer eet als het koud is. De afgelopen week bleef er altijd een restje pap over 's morgens en vond hij zijn brood ook niet zo boeiend. Vanochtend ruim 270 cc pap gedronken :o en gisteren begon hij al om half 12 te jammeren omdat hij broodjes wilde. Op wintersport at hij ook als een beer.
  zondag 10 februari 2013 @ 18:12:57 #162
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122721276
zo, dat was leuk! Wat een leuke kids hebben we! O+ Twee van de dames zijn weer zwanger, eentje al in maart uitgerekend, de ander in augustus.

Wat een papkindje CS :D ;)
pi_122727101
Gefeliciteerd Vanyel :)

Pap krijgt R heel af en toe. Ze eet het wel altijd zelf met haar lepeltje :Y)
  zondag 10 februari 2013 @ 20:34:59 #164
30252 Soempie
Procreating
pi_122727147
Wat leuk Susie. Hebben de kindjes zich ook vermaakt?

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind jouw M maar knap! Mijne is nog helemaal niet bezig met opdrachtjes uitvoeren. Sowieso is hij (nog) niet bezig met dingen 'samen' doen. Hij vindt mijn gezelschap heel fijn en zoekt veel contact, verbaal of langs om op me te klimmen, maar verder hij vooral zelf aan het ontdekken. Hij geniet van eindeloos zelf prutsen, zoals vanmorgen in de keuken. Dan bekijkt hij alle laden, duikt in de vaatwasser en staat giechelend de tomaatjes in de ijskast te bevoelen. Dan is het heel gezellig als ik in buurt ben (ik moet het ook niet wagen om weg te lopen), maar hij is echt wars samen iets doen.

Dot, chips zijn ook lekker, groot gelijk! :Y
Ik zie zo voor me hoe hij bij de tomaatjes staat. O+

En ik bedenk me nu dat ik M. best vaak 'opdrachtjes' geef. Vooral verzoeken om dingen weg te leggen op de bank, in de wasmand, op tafel, enz. Ook om spulletjes of eten te geven aan iemand anders. Sinds kort maakt hij er soms een spelletje van. Dan komt hij iets brengen, steekt z'n hand uit naar je en voor je het kan pakken trekt hij z'n hand terug en loopt lachend weg. :+

En laatst ook iets grappigs. Er liggen 2 knopjespuzzels op z'n kamertje. Een van Nijntje en een van Sesamstraat. Niet dat hij al kan puzzelen, maar hij haalt de stukjes er wel graag uit en doet ze dan in een bakje. Of hij bekijkt gewoon de plaatjes. In elk geval heeft elke puzzel een stukje van een zonnetje. Ik was in een andere kamer en hij kwam me het zonnetje van de Sesamstraatpuzzel brengen. Dus na een kort 'gesprekje' zei ik: 'leg het zonnetje maar in de puzzel'. Toen ik 's avonds keek had hij het stukje op de plek van het zonnetje in de Nijntjepuzzel gelegd. :D Best knap vond ik, daar moest inderdaad het zonnetje. :')
  zondag 10 februari 2013 @ 20:35:48 #165
30252 Soempie
Procreating
pi_122727198
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:34 schreef bitterend het volgende:

Pap krijgt R heel af en toe. Ze eet het wel altijd zelf met haar lepeltje :Y)
Knap! Hier heeft M. een eigen lepeltje, maar daar voert hij ons lucht mee. :Y)
pi_122727227
  zondag 10 februari 2013 @ 20:36:54 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122727266
Van harte Vanyel!

We hebben een verkouden dreumes met zere oogjes. Vanmorgen haalde ik hem uit bed met een rood, ontstoken oogjes waar groenig pus uit kwam lopen. En daarnet zag ik dat ook zijn andere oogje begint te lopen. Ht ziet er zo sneu uit, maar hij lijkt er geen last van te hebben. We halen overtollig pus weg met een wattenschijfje. Is er nog iets wat we kunnen doen?
pi_122727351
Aventura hier heeft R ook snot uit haar oogjes! vooral in de ochtend zijn ze dicht en komt viezigheid uit.
Je kan best kokend water af laten koelen en dan schoonmaken..
  zondag 10 februari 2013 @ 20:38:46 #169
30252 Soempie
Procreating
pi_122727371
Wattenschijfje in afgekoeld gekookt water dopen was hier de tip. En we hebben via de huisarts een zalfje/ druppels gekregen. Daarvan moesten we iedere keer 1 druppel in het oogje doen en daarmee was het zo weer over.
  zondag 10 februari 2013 @ 20:40:52 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122727497
Ja ik gebruik afgekoeld kookwater of heet water uit de kraan. Ik vind het er zo dramatisch uitzien, maar ik geloof dat het regelmatig voorkomt bij die kleintjes. Ik probeer alles ook zo schoon mogelijk te houden. Zit ook niet te wachten op een ontstoken oog bij mezelf.
  zondag 10 februari 2013 @ 20:47:45 #171
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_122727846
Weer een peuter!! Gefeliciteerd met Dot Vanyel *O*

En op Facebook al wel gejompeld; maar hier ook ff nog: DML en Mignonne ook gefeliciteerd met jullie ontzettend toffe mooie peuters *O* *O* *O*

De mijne is alweer bijna 1,5..... time flies.
en wow ze wordt groot.... vind dat ze ook echt een meisjeskoppie krijgt.
pi_122729944
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:34 schreef Soempie het volgende:
Wat leuk Susie. Hebben de kindjes zich ook vermaakt?

[..]

Ik zie zo voor me hoe hij bij de tomaatjes staat. O+

En ik bedenk me nu dat ik M. best vaak 'opdrachtjes' geef. Vooral verzoeken om dingen weg te leggen op de bank, in de wasmand, op tafel, enz. Ook om spulletjes of eten te geven aan iemand anders. Sinds kort maakt hij er soms een spelletje van. Dan komt hij iets brengen, steekt z'n hand uit naar je en voor je het kan pakken trekt hij z'n hand terug en loopt lachend weg. :+

En laatst ook iets grappigs. Er liggen 2 knopjespuzzels op z'n kamertje. Een van Nijntje en een van Sesamstraat. Niet dat hij al kan puzzelen, maar hij haalt de stukjes er wel graag uit en doet ze dan in een bakje. Of hij bekijkt gewoon de plaatjes. In elk geval heeft elke puzzel een stukje van een zonnetje. Ik was in een andere kamer en hij kwam me het zonnetje van de Sesamstraatpuzzel brengen. Dus na een kort 'gesprekje' zei ik: 'leg het zonnetje maar in de puzzel'. Toen ik 's avonds keek had hij het stukje op de plek van het zonnetje in de Nijntjepuzzel gelegd. :D Best knap vond ik, daar moest inderdaad het zonnetje. :')
Ik heb het vanmiddag geprobeerd toen ik aardappels ging schillen. Hij zat met de zak te spelen dus ik vroeg om een aardappel en stak mijn hand uit. Niks hoor, meneer houdt de aardappel stevig vast, gaat vervolgens alles geschilde aardappels uit de pan halen en daarna de berg schillen bevoelen :') Opdrachtjes schmopdrachtjes :+

Lief van die puzzel en slim is het zeker! M is ook dol op zijn puzzel, het paard is zijn lievelings (for the record: het is daadwerkelijk een paard }:| ). Die pakt hij direct. Hoewel de tractor aan populariteit wint, die wordt begroet met een brrrrrrrrrrr.

Ja, ik heb een papkind :o Maar ik vind het zo makkelijk zo'n papfles :@ En gezellig, 's ochtends ligt hij naast me in bed lekker zijn flesje te drinken O+ Hij krijgt als ik ontbijt nog wel wat stukjes brood van mijn bord, maar zo is de ergste honger er wel af.
  zondag 10 februari 2013 @ 22:00:28 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122732290
Slimme kindjes hoor!

M geeft echt niks af als ik er om vraag. Delen komt nog niet voor in zijn woordenboek. dat wordt nog wat straks... Hij komt misschien net naar de tafel als ik met zijn eten wapper en hij honger heeft :')

Hij probeert nu wl blokjes te stapelen maar daar is ie net te lomp voor en dan gooit ie alles om. En hij kan nu ook in zijn handjes klappen maar ook dat doet ie niet op commando. Alleen als ie er zelf zin in heeft.... :D
  zondag 10 februari 2013 @ 22:01:14 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122732338
Knappe meid BJ! En idd echt een meisje hoor :Y
  zondag 10 februari 2013 @ 22:09:12 #175
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_122732745
Leuk he? het worden net echt mensjes ;) Hier ook steeds meer zelf initiatief nemen; duidelijker communiceren. En inderdaad ze lijkt ook heel veel te begrijpen, en voert dus ook opdrachten uit.
(al een hele poos trouwens, zoals jasje uit de gang halen en laarsjes...)
En Evie heeft dus concurrentie, en dat heeft ze door, in plaats van een lastig babyzusje, wordt het nu een meisje die OOK aandacht zelf vraagt bij mama, die OOK zelf speelt, die OOK dingen wil en dingen afpakt... leuk om te zien, en ook om te zien, dat beide dames hetzelfde gedrag vertonen. Natuurlijke concurrentie en natuurlijke jaloezie ;)
pi_122732817
Dat naar de tafel komen vind ik al heel wat :D Ik roep M ook wel eens, met een boterham of fles in mijn hand, en dan gaat hij op de grond zitten huilen omdat hij honger heeft en lekker eten ziet maar er niet bij kan :') Echt, 't jong kruipt de hele dag van hot naar her, maar in die situatie weet hij zich er geen raad mee.

Hij vindt geven normaal gesproken wel heel leuk. We spelen voortdurend 'dankjewel, alsjeblieft'. Maar op zijn initiatief inderdaad. Net als handjes klappen, zwaaien en knipogen ;)
pi_122732902
Mooi grietje BJ! Het duurde heel lang voordat ik begreep dat ze op een haardband sabbelt :@
  zondag 10 februari 2013 @ 22:16:33 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_122733182
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:12 schreef Clubsoda het volgende:
Mooi grietje BJ! Het duurde heel lang voordat ik begreep dat ze op een haardband sabbelt :@
haha ja het lijkt net een gochelaar ;)
pi_122742472
Nog van harte Vanyel!!

Die oogjes mochten we van de huisarts ook wel met gewoon kraanwater doen. Afkoken voegde weinig toe, volgens hem. Je kunt het zelfs herbesmetten als je dan een vies gaasje in dat afgekookte water zou stoppen en later weer gebruikt. Weet niet of dat zo werkt, maar bij Chris heeft gewoon kraanwater altijd prima geholpen.

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:10 schreef Clubsoda het volgende:
Dat naar de tafel komen vind ik al heel wat :D Ik roep M ook wel eens, met een boterham of fles in mijn hand, en dan gaat hij op de grond zitten huilen omdat hij honger heeft en lekker eten ziet maar er niet bij kan :') Echt, 't jong kruipt de hele dag van hot naar her, maar in die situatie weet hij zich er geen raad mee.
Heel herkenbaar :D
En opdrachtjes uitvoeren alleen als het hem uitkomt.. Hij luistert wel steeds beter naar "doe maar niet"/"nee".. als hij weer eens een verboden kastje induikt ;)

Het weekend naar mijn ouders geweest. Hij heeft zich echt voorbeeldig gedragen. Lekker zijn blije ei modus aan. Jammer genoeg konden we niet naar de verjaardag van mijn neefje, want die had kinkhoest en dat wilde ik maar niet proberen.

Nu staat hij te swingen en te klappen op hoelahoep
pi_122743349
Naast dat schoonmaken: Druppeltjes borstvoeding in de snotoogjes works like a charm :) En anders ogentroost (te koop bijbde tuinen)
pi_122743399
Wij maken oogjes schoon met supranette doekjes.
*poef* nu is het weg
pi_122743437
Wat naar zeg vieze oogjes. Hier deden we dan gekookt afgekoeld water op een watje en dan schoon maken inderdaad.

BJ wat word ze groot :D en inderdaad een echt meisjesgezicht O+

Ik kom even mijn dreumesje spammen, ik vind dit zelf zo een leuke foto van haar :D
pi_122743475
Aaah pippi langkous O+
  maandag 11 februari 2013 @ 10:44:24 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122743500
Het oogje is nu nog dikker. Gebeld met hap, we krijgen druppels.

Wat een schatje mp!
pi_122743932
MP, wat een heerlijke foto!!

Aventura, hopelijk helpen de druppels goed en vlot.
pi_122744085
Mp wat een schatje is het toch.
Aventura dat de druppels maar snel aan slaan.
  maandag 11 februari 2013 @ 14:51:51 #187
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_122751116
:W Hoi! Ik heb ook een dreumes O+ . S was gisteren jarig. We hebben een gezellige dag gehad en hij is ontzettend verwend :). Ik spam hem hier ook even, hoor!

Weg spam

Heb verder nog niet echt bijgelezen. Zag wel lieve foto's voorbijkomen van BJ en MP O+ .
En ik heb gelezen dat M van Soempie echt al ontzettend wijs is!
Nou, ik probeer t wel een beetje bij te houden, maar sinds gisteren staat onze pc op zolder... Meer ruimte in de kamer, maar wel ff afkicken voor mij :P. Maar nu liggen de broertjes te pitten, dus kan ik even mijn gang gaan achter de pc! *O* Haha.

Edit: nooit op fok typen dat ze liggen te slapen... }:|

[ Bericht 16% gewijzigd door Fee-nix op 12-02-2013 07:56:26 ]
  maandag 11 februari 2013 @ 15:04:25 #188
30252 Soempie
Procreating
pi_122751561
Jaaa, daar is hij dan! O+ *O* Gefeliciteerd nog Fee. :* Die muziektafel is gaaf zeg.
pi_122751597
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:51 schreef Fee-nix het volgende:
Onder de eerste spoiler een bloederige operatiefoto . Voor de liefhebbers .

dit is veel duidelijker ;)
  maandag 11 februari 2013 @ 15:06:16 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_122751635
Wat is Sarah toch een leuk, stoer meisje, met d'r mooie rode haren. O+

En BJ ook al zo'n knapperd. Ik moest ook even kijken voor ik de haarband begreep. :D
pi_122751661
Wat een leukerd MP! O+
pi_122751860
Fee-nix gefeliciteerd!!! *O*

En thnx meiden, het is echt een droppie hoor, maar ze word zo groot! Ze heeft vannacht voor het eerst in haar bedje geslapen zonder zijkant! En ze bleef gewoon netjes in bed! Alleen vind ze nu ook meteen dat een middagslaapje niet meer nodig is..
  maandag 11 februari 2013 @ 15:12:06 #193
30252 Soempie
Procreating
pi_122751861
M. kan trouwens niet in z'n handjes klappen. Hij kan wel z'n handjes om elkaar draaien, in z'n zij zetten, op z'n bol doen, enz. enz. Maar klappen... :N Dan pakt hij mijn handen en klapt hij die tegen elkaar. :')
pi_122752323
Fee hier ook gefeliciteerd :)

MP wat een schatje!! staat haar echt goed die staartjes joh <3
  maandag 11 februari 2013 @ 15:36:52 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122752857
Fee-nix , gefeliciteerd en welkom!
Vanyel en Lazi, ook nog van harte gefeliciteerd met jullie peutertjes!

Kwam er even niet eerder van want deze mama lag vrijdag en zaterdag ook plat met buikgriep. Nu weer een beetje op de been en weer oppaskinders over de vloer, maar ben blij als de dag weer voorbij is.

Lientje is er ook van dinsdag t/m vrijdag mee onderweg geweest, best lang vond ik. Maar ze bleef wel redelijk eten en drinken gelukkig.
pi_122754394
Uit het digitale schriftje van het kdv:

"M. was vandaag weer lekker aan het kletsen, hij vertelt zoveel en moet er daarna heel hard om lachen". :')
pi_122754713
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:23 schreef bitterend het volgende:
Fee hier ook gefeliciteerd :)

MP wat een schatje!! staat haar echt goed die staartjes joh <3
Ze laat ze dus alleen niet zitten... Helaas.
Nu net superschattige nijntje elastiekjes gekocht, heeft ze zelf uitgekozen en hopelijk laat ze die dan wel zitten :D
  maandag 11 februari 2013 @ 17:54:49 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122758043
Fee gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Wat een moppie is Sarah toch! O+
  maandag 11 februari 2013 @ 19:05:48 #199
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122760537
Ow en ik vergeet Sarah en Liene.....wat een mooie meiden zijn het toch, wat is Liene groot opeens en wat staan die staartjes Saartje goed!
pi_122763084
Leuk Kyara!
Daan heeft de telefoon door. Als je hem "belt" houdt hij zijn speelgoed achter zijn hoofd en begint te babbelen :P
pi_122764431
Wat zoet DF. Slimmerd.

Mooi meisje MP, rode haartjes O+

Welkom Fee met je knul! Wat een beertje was het toch net na de geboorte!

M gebruikt tegenwoordig heel consequent mmmmmm voor eten (en drinken). Zowel als hij zelf wat eet als wanneer hij anderen wat ziet eten. En sinds vandaag zegt hij steeds 'nee nee'. Klinkt zo komisch :D
pi_122764927
Fee, van harte *O* met je dreumes

Hier ziekenboeg, het leed van de BMR prik begint goed door te zetten nu.. 40.1 koorts gemeten en dus al voor 19.00 uur met een pcm in bed gelegd. Daarvoor heeft hij heerlijk op mij liggen slapen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122768851
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:20 schreef Clubsoda het volgende:
M gebruikt tegenwoordig heel consequent mmmmmm voor eten (en drinken). Zowel als hij zelf wat eet als wanneer hij anderen wat ziet eten. En sinds vandaag zegt hij steeds 'nee nee'. Klinkt zo komisch :D
Hier is alles bah :D

Wat sneu nirak. Begin wel vrees te krijgen voor die BMR prik : X
pi_122768952
Och Nirak wat een sneu mannetje!
pi_122769642
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Da's klinkt wel minder gezellig dan mmm :D

Och, Nirak, arm polletje :* Maar ergens ook wel heel knuf, zo op mama slapen. En die vingertjes zijn zo vertederend.
  maandag 11 februari 2013 @ 21:51:50 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122769859
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:20 schreef Clubsoda het volgende:
Wat zoet DF. Slimmerd.

Mooi meisje MP, rode haartjes O+

Welkom Fee met je knul! Wat een beertje was het toch net na de geboorte!

lekker eigenwijs! Hier heeft ventje de onbeperkte mogelijkheden van 'niet' ontdekt. Van de week hoorde ik hem opeens 'niezlape' zeggen. Daarna was het hek van de dam. Nie-ete, nielopuh. Nieluier!!! Niedoese!! :D Ben nog lang geen twee en zeg nu al heel vaak nee! Paar dagen geleden zei hij weer een nieuw woord. Hij werd wakker en zei meteen: ' beebefoon'. Die piepte een beetje namelijk. Nu loopt hij er steeds mee rond: beebefoon, hallo? (Hij haalt babyfoon en telefoon door elkaar heen).
pi_122770302
Zo tof Aventura, dat je die radarwerken in dat koppie bijna hóórt kraken "wacht eens even...alles kan met niet!"
  maandag 11 februari 2013 @ 22:02:52 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122770509
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook alles bah! :D

En geen vrees, Anouk heeft nergens last van gehad, behalve slappe poep (als het al daarvan kwam!)

Wat lief, die hand in zijn mond O+ Maar wel zielig! Beterschap voor hem Nirak :*
pi_122790462
F is echt nog niet zo ver met babbelen Aventura. Bewegen daarentegen is da bomb. Vooral klimmen, klauteren, tegen een bal aan schoppen en dansen vind hij geweldig. "Nee" is gegarandeerd een pruillipje en vooral met je hoofd ergens heel hard tegen aan bonken. En als dat niet werkt poeslief mama een dikke knuffel en een kusje komen geven haha. Niet dat het dan mag maar toch proberen :-)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:32:32 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122790908
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

lekker eigenwijs! Hier heeft ventje de onbeperkte mogelijkheden van 'niet' ontdekt. Van de week hoorde ik hem opeens 'niezlape' zeggen. Daarna was het hek van de dam. Nie-ete, nielopuh. Nieluier!!! Niedoese!! :D Ben nog lang geen twee en zeg nu al heel vaak nee! Paar dagen geleden zei hij weer een nieuw woord. Hij werd wakker en zei meteen: ' beebefoon'. Die piepte een beetje namelijk. Nu loopt hij er steeds mee rond: beebefoon, hallo? (Hij haalt babyfoon en telefoon door elkaar heen).
Wow, wat tof! :D Jouw mannetje ligt net een stapje voor op mijn meisje, wel leuk, dan weet ik wat in kan verwachten de komende weken.

Hier heeft ze 'nee' en 'niet' nog niet in gebruik. Soms wel eens neeje of ne, maar niet consequent.
Ze zegt wel weer nieuwe woorden, zoals meenemen, kapot, boter, hagelslag, toto en sassa, inne badje, eten.
Zowel in als uit gebruikt ze altijd in de juiste context, erg knap vind ik dat.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 20:11:44 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122802082
Lb, ze worden zó slim he, of moet ik zeggen uitgekookt. Maarja, dat moet je ook wel zijn als je volledig afhankelijk bent en tóch dingen voor elkaar wilt krijgen!

Vandaag weer zo slim. Zegt-ie 'koe plakken'. Het kostte me echt een paar minuten voor ik begreep dat hij de koelkastmagneet (in de vorm van een koe) wilde hebben, om deze dan op de koelkast te plakken (die magneet zit normaliter op ons magnetisch prikbord). Dat verbaast me dan zo, dat hij dat werkwoord, dat ik waarschijnlijk een paar dagen eerder onbewust in die context gebruikte, gewoon a. nog weet en b. correct toepast.

Hij vindt het ook heerlijk om de l na een andere medeklinker te zeggen. Vles, plakken, plezen (samentrekking van boek en lezen), bloemen etc. Het klinkt zo bijdehand ook!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 20:14:42 #212
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122802215
Ik vind het zo leuk om te lezen, die grappige dingen van jullie dreumesen!
Dochter van mijn kale collega, wordt in maart 2 jaar; "papa's haar op" :D
pi_122807301
Thnx all dames :) het ging vandaag alweer een beetje beter met onze meneer. Nog wel koorts en hangerig/huilerig. Maar morgen zal het wel weer wat beter gaan :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:59:12 #214
250838 Fee-nix
pi_122807772
Lief, al die verhalen over babbelende dreumesjes O+ . S begint nu ook steeds meer in de 'papegaai-modus' te komen, heb ik het idee. Zo zei ik vanmiddag 'ga jij maar even lekker hier zitten' en dan zegt ie stralend 'titteh'. Zo leuk! (En vooral omdat we dit met J dus nooit hebben meegemaakt. Ik besef nu extra hoe bijzonder het eigenlijk is, zoiets 'gewoons' als leren praten).
pi_122808993
Das al vlot fee-nix!

Wij moesten zondag ook lachen. We waren bij opa en oma en eva ging voor een middagdutje naar bed. Eerst een hoop gegiebel door de babyfoon, leek wel een slaapfeestje met vriendinnetjes. Toen toch wat gemopper, bleek ze een vuile luier te hebben. Dus beneden snel verschonen en duimen dat ze alsnog ging slapen. Verteld dat dat de bedoeling was. Papa brengt haar naar boven, is nog niet uit de kamer, horen we door de babyfoon "Eja moeoe". En daarna 2 uur niks meer O+
pi_122810863
hier ook al voort een heel repertoire aan woorden echt zo leuk om te horen. vandaag wijst hij naar mijn buik 'wasta' dus ik zeg das mama's buik, mama heeft een baby in de buik. hij heeft de hele ochtend bébè gezegd. op het dagverblijf schijnt hij ook erg lief en oplettend te zijn naar babys toe de laatste tijd. terwijl kinderen van zn eigen leeftijd en en ouder wel op moeteb letten want dat doet jelle richting hun dan juist weer niet..
pi_122811155
Zo dat had hij snel door dan hilliebillie.
Tot nu toe moest mijn kleding 'opuh', oftewel blote buik. En als ik dan vroeg wat er in mama d'r buik zat was het antwoord standaard 'Nena' (=haar knuffel egel van happy horse :') ). Die twee zijn met elkaar versmolten.
Pas sinds een paar dagen begint het langzaam te dagen denk ik, mede doordat we nu ook de box weer hebben neergezet.
pi_122825245
Wat lief hilliebillie en danic. O+

Nirak gaat het vandaag al weer wat beter met D.? Die foto is wel erg lief, zo met z'n handje. O+
pi_122826690
Heerlijk die babbels!

Hier net tijdens het boterham smeren in de keuken mijn dreumes eerst van de tv kast moeten halen, en 3 minuten erna uit de la van zijn speelgoed. Zat hij triomfantelijk zijn speelgoed eruit te gooien. Kleine ondernemer O+
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:25:20 #220
250838 Fee-nix
pi_122828787
Haha DF, het houdt je lekker bezig! Die van mij is ook sinds kort gek op klimmen. Vooralsnog alleen nog op de bank, maar hij kijkt dus echt totaal niet uit.... Pff ik moet ogen in mijn achterhoofd hebben.

En hij heeft ook iets nieuws waar ik niet zo blij mee ben... tandenknarsen. Brrrr. Om een of andere reden vindt hij het ineens heel leuk om met z'n ondertanden over z'n voortanden te schrapen. Dat geluid is echt ieuwwwwww.
pi_122829157
Leuk al die beginnend kletsende dreumesjes, daaraan merk ik dat die van mij echt al bijna geen dreumes meer is, Sarah praat eigenlijk gewoon best wel goed. Minimaal 3 woordzinnetjes, meer woorden in een zin staan we al niet meer van te kijken.

Ze ligt nu sinds 3 nachten in een bedje zonder zijkant, maar ze komt er echt niet zelf uit. Ze slaapt redelijk goed steeds tot 7 uur. maar dat ga ik niet hardop zeggen ;)
De eerste middagslaap zonder zijkant was dra-ma! maar nu gaat dat ook weer gewoon goed.

Fee dat knarsen dat hebben die van mij ook allebei een fase gedaan, vreselijk vond ik het! En ik heb vanalle sbedacht om het ze af te leren, te vergeefs.. Maar het stopte gelukkig vrij snel vanzelf weer.
pi_122845018
Dat tandenknarsen deed de oudste steeds bij nieuwe tanden/kiezen.. Ging vanzelf ook wel over, maar dat geluid, brr..

Fee, ook al zo lekker ondernemend. De bank is nog te hoog, maar dat duurt vast niet lang. Vanavond zaten we met Chris aan de eettafel memory te spelen. En opeens dat koppie oven de tafel uit, eh zo groot ben je niet. Stond hij op zijn gereedschapstrolley. Hij blijft bezig, en vliegensvlug ook. Geen wonder dat hij een maatje kleiner dan zijn grote broer op deze leeftijd was.
Afgelopen weekend was hij 10,8 kg. Dat was Chris al bij 9 maand voorbij :X
pi_122850362
Haha deepfreeze, dat weegt eva nog steeds niet :D
pi_122851386
Hij is echt de mini bij mijn familie. De andere 4jongens zitten echt allemaal hoog in de de curve. Zelfs zijn neefje van 9 maand heeft dezelfde score.
Maar dit is een gevalletje papa's bouw geloof ik..
pi_122853869
Ja, nou bij eva maak ik me er ook niet druk om. Zowel haar vader en ik zijn niet superslank (1.84 x 93 kg en 1.74 x 70kg), maar waren als kind hartstikke ielig. Komt wel goed. En ik zie wat ze eet, dus ik kan me er niet druk over maken...
pi_122865569
Hier een flinke mama en iele papa als kinderen. Dus genoeg soorten mogelijk.
Daan bunkert hier nog steeds, en het zelf avondeten gaat steeds beter, dus daar eet hij ook weer goede porties :P
pi_122870024
Hier 2 stevige ouders en ook ean is niet meer zo iel. 11,7 met kleding aan bij ruim 85cm gok ik.
Nichtje is 6mnd jonger en weegt 12,7 kilo haar moeder moet nu een eet dagboek bijhouden omdat ze te zwaar is. Vind ik ook zoiets raars ze loopt nog niet.
pi_122870305
Mijn bolletje begon vrij hoog in de curve en begon af te zakken naar het gemiddelde en wat daaronder zodra hij begon te rollen. Je ziet een prachtig dipje in de curve op dat moment. Hij hangt nu wat onder gemiddeld hoewel hij helemaal geen iel kindje is om te zien. Hij is oogt heel stevig, tanig, maar met nauwelijks spek. Kleine fanatiekeling zit ook letterlijk geen seconde stil op een dag. Zelfs als hij zijn flesje drinkt friemelt er een vinger of trappelen er voetjes.

Fee, wat bijzonder dat je het met S zo anders ervaart nu! Lijkt me mooi om mee te maken. Ik moest er laatst aandenken omdat M nu steeds 'mmmmm' zegt als hij wat te eten ziet. Dat klinkt zo vertederend en aanstekelijk dat iedereen direct terug mmm-t waardoor hij het ook weer zegt, enzovoorts. Taalontwikkeling is zo'n zelfversterkend proces bij kleine kinderen, ze zijn enorm gevoelig voor hun omgeving, maar lokken die ook voortdurend uit om te reageren. En als dat dan anders verloopt dan gaat het opeens niet meer vanzelf.
pi_122870340
Chris was ook zo zwaar, maar na mijn verhaal over wat hij at( net genoeg en gezond) wuifde de verpleegkundige op het cb dat zo weg. Maar een dagboek kan ik me soms voorstellen. Bij mijn zus is het wel een stukje bouw, maar ook een stukje voeding. Dus dan kun je daarop voorlichting geven. Hangt van de situatie af lijkt me..
pi_122871788
Ik vind het ook niet zo gek. Natuurlijk verandert er veel als een kind gaat lopen, maar ik kan me wel voorstellen dat het cb graag nagaat wat de ouders verstaan onder gezonde voeding en dat eventueel voorlichting op geven. Liever te vroeg dan te laat. En als ze gezond en niet teveel eet dan kan het ook snel klaar zijn en trekt het vast bij als ze gaat lopen.
pi_122872262
Ben ook benieuwd hoe zwaar en lang M nu is. Hij begon juist op de -1 en vanaf dat hij bijvoeding kreeg is hij opgeklommen naar de +1. Maar wel in verhouding, lengte nog iets boven de +1.

Maar vergeleken met de tweeling is hij nu echt mega! Dikke spekbeentjes en mollige handjes enzo O+
Hij loop nog niet dus dat zal dn wel minder worden. Merk ook dat als ie minder beweegt, hij ook minder eet (bv als we in het zknhs zijn en hij veel in de buggy zit).

Kletsen doet hij nog steeds veel maar ik kan er nog steeds vrij weinig van maken....
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:01:00 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122872285
Er zijn vast genoeg ouders die hun kind vette vleeswaren, varkensvlees, ligakoeken, chocopasta, yogidrink met suiker, danoontjes, aanmaaklimonade en al dat soort spul geven. Als je kind dan al wat aanleg heeft dan krijgt het idd makkelijk overgewicht.

Hier een papa en een mama die iets te zwaar zijn, ik let nu dus heel goed op wat Lientje van mij krijgt. Al eten wij zelf ook niet ongezond, we zijn vooral bourgondisch ingesteld. :Y)
pi_122889047
Eva is niet fit en heeft echt een blafhoest. Volgens mijn vriend vroeg ze vandaag ook iedere keer na het hoesten om te drinken, dus er staat voor vannacht een rietjesbeker met water voor haar klaar.
Maar is er iets wat ik haar kan geven, of is het een kwestie van uitzieken?
Ik lig zelf ook ziek op bed, en met mijn koortshoofd vol snot kan niet echt meer denken.

Oh, het gaat me dan vooral om iets tegen dat hoestje. Pcm hebben we liggen.
pi_122891381
Danic: tussikind
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:40:45 #235
250838 Fee-nix
pi_122891620
Sneu Danic! Ik heb ook Tussikind van vsm in huis. Werkt goed hier!
pi_122903101
Dank, straks vriend er maar even om sturen. Mag ik dat zelf ook, nu ik zwanger ben? Aangezien dit voor kinderen is...

Of is tussikind echt tegen get hoesten.? Wat kan ik dan nemen tegen een vol onthoofd?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:12:09 #237
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122904223
@Danic, je mag deze gebruiken, van dr Vogel, er zit menthol in, dat vind ik persoonlijk erg fijn, je hebt hem ook zonder.

Tussikind heb ik hier ook, ik heb de pilletjes, aangezien een drankje niet altijd even makkelijk te geven is, werkt prima.
pi_122904457
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 07:15 schreef danic het volgende:
Dank, straks vriend er maar even om sturen. Mag ik dat zelf ook, nu ik zwanger ben? Aangezien dit voor kinderen is...

Of is tussikind echt tegen get hoesten.? Wat kan ik dan nemen tegen een vol onthoofd?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:12:09 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122905579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:01 schreef Juud79 het volgende:
Er zijn vast genoeg ouders die hun kind vette vleeswaren, varkensvlees, ligakoeken, chocopasta, yogidrink met suiker, danoontjes, aanmaaklimonade en al dat soort spul geven.
Check , hier krijgt meneer soya yoghurts, gooi ik een theelepeltje cacaopoeder bij de afgeroomde melk met de neocate spoon, eet overal een scheutje olie bij en liefst vette vis ( geen succes)

Weet je de een komt aan van gezond eten , de ander niet ondanks troep :+
pi_122906501
Dat vind ik niet eens echte troep eigenlijk. Calorierijk maar wel heus echt eten. Ik denk dat vet voor kleintjes niet zo zeer het probleem is, ik geef ook volle zuivel, roomboter en roomkaas, pindakaas en olijfolie. Overbodige suikers en voorgefabriceerde rommel die niets met voedsel te maken heeft is wmb een grotere valkuil. Wel naar dat hij niet aankomt zeg, lijkt me pittig, de groeiproblemen en allergieën!
pi_122907333
Ik ben ook een ouder die mijn kind varkensvlees, danoontjes, liga en aanmaaklimonade geeft maar ook zeer zeker gezonde dingen. Zoveel is er toch niet mis met die dingen?

Een dochter van vrienden van ons mocht geen taart op haar eerste verjaardag; ze kreeg wel een rijstwafel. :%

Vanmorgen maar weer naar de kapper geweest, zijn haren groeien zo snel! Na de tijd kreeg hij een spekkie, geen idee wat hij er mee moest dus heeft hij hem de hele weg vastgehouden _O-
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:28:52 #242
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122907805
Ik heb meegemaakt dat een kindje een stukje taart voor zich kreeg met kaarsje om uit te blazen. Toen het kaarsje uit was kreeg ie een stuk soepstengel en werd het stukje taart weggehaald. :')

Ik ben best streng met eten, maar op een verjaardag eet Lientje gerust wat cake of slagroom van een stukje taart mee, wat ze dan niet krijgt is gekleurd marsepein bijv.
Ook mag ze een stukje worst of kaas, komkommer oid, maar liever geen echte chips.

Ik maak nog erg afwegingen wat wel en niet te geven, maar wil haar niet dingen onthouden. Dan krijg je zo'n kind wat losgaat en zich vol eet op feestjes.... :X
pi_122907980
Dat is wel een beetje sneu. Arm kind. M. vond de taart helemaal niet lekker dat scheelt. Die heeft liever een soepstengel :D

M. krijgt geen varkensvlees (eten wij ook amper), worst, limonade of danoontjes. Hij vindt water en gewone yoghurt prima dus wij ook. Roomboter, pindakaas etc krijgt hij wel inderdaad. Hij krijgt trouwens wel af en toe een Nijntje koekje in plaats van een soepstengel.

Evenstar, komt O. dan zo weinig aan? Komt dat dan ook door de allergieen? Heb dat gedeelte geloof ik een beetje gemist.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:53:26 #244
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122908593
Hier bestaan tussendoortjes uit rijstwafel, cracker, nijntje koekje, tarwe biscuit, soepstengel, rozijnen, cranberries en fruit. En dat heb ik dan niet allemaal open op hetzelfde moment, ik wissel het af. Drinken krijgt ze water, diksap of thee.

Ik maak ook vaak een bakje voor dr, met bijv wat appel, paar rozijnen en een halve biscuit.
Dat is hier een grote hit! :)

Pindakaas en roomboter is overigens heel erg gezond voor kleine kindjes, daar zitten allemaal voedingsstoffen in die ze goed kunnen gebruiken bij hun ontwikkeling en groei.
pi_122908672
Ja precies, die vetten zijn wel weer belangrijk.

Dat bakje is trouwens wel een goed idee. M. is daar nog net iets te klein voor (die flikkert dan zijn bakje om). Die kruipt het liefst rond met in elke hand een stuk soepstengel (en dan kruipen op zijn ellebogen).
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:57:30 #246
30252 Soempie
Procreating
pi_122908724
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Cyntiaa het volgende:

Vanmorgen maar weer naar de kapper geweest, zijn haren groeien zo snel! Na de tijd kreeg hij een spekkie, geen idee wat hij er mee moest dus heeft hij hem de hele weg vastgehouden _O-
_O- O+

Hier heeft M. gewoon taart gehad. Ook op andere feestjes mag hij best een stukje kaas of wat hapjes van de taart. Zo vaak komt dat niet voor. Thuis krijgt hij een keer per dag iets lekkers, zoals wat rozijntjes, appel met kaneel, soepstengel, rijstwafel, nijntjekoekje, enz. Lijkt me wel makkelijk voor later om dat moment zo te regelen.

Verder eet hij gewoon met de pot mee en drinkt hij water, thee en melk. We houden met het eten wel rekening met hem, natuurlijk. Laatst bijvoorbeeld zelfgemaakte pizza gegeten en het deel van M. lag bomvol groenten. Als toetje eet ik zelf altijd yoghurt, dus dat is ook makkelijk. Maar als we een keer iets anders hebben, dan mag hij dat ook wel.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:04:00 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_122908945
Alleen laatst waren we bij vrienden op bezoek en toen bood die vriend M. een grote sprits met chocolade aan. Daar heb ik toen wel van gezegd dat hij die niet mocht. :D
pi_122909092
M krijgt wel eens diksap, of vruchtensap met water, en verder thee, water of melk. Hij krijgt wel eens stukjes vlees om te proeven, ook worst, maar dat is heel sporadisch. Danoontjes etc krijgt hij niet. Hij smult werkelijk waar van gewone volle yoghurt, dus vind ik het niet zo nodig. Tussendoor rijstwafel, soepstengel of babykoekjes zonder suiker en af en toe een krentenbolletje bij de bakker. Hij kreegt op zijn verjaardag ook hapjes taart, met slagroom en kersenprut, vond hij heerlijk! Op zulke moment maak ik daar geen punt van. Maar ik vind het extra, niet maaltijdvervangend.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:08:59 #249
30252 Soempie
Procreating
pi_122909109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:53 schreef Juud79 het volgende:

Ik maak ook vaak een bakje voor dr, met bijv wat appel, paar rozijnen en een halve biscuit.
Dat is hier een grote hit! :)

Hier ook. :Y Een vriendin van mij doet het ook zo en noemt het 'bakjestijd' (mama, is het al 'bakjestijd'? O+). :D Dat hebben we hier overgenomen.
pi_122909179
M heb ik ook wel een diksap gegeven hoor. maar ik vergeet het dan weer en hij drinkt het water net zo makkelijk. Thee vindt ie niet zo. Melk krijgt hij trouwens ook bij de lunch en 's avonds.

Ik vind trouwens dat hij sowieso veel drinkt. Na elk slaapje heeft hij echt megadorst en klokt hij echt zijn water naar binnen. Doen meer dreumessen dat?
pi_122909333
Bakjes klinken leuk, dat ga ik ook eens doen!

Ik vind dat M juist erg weinig drinkt. Met name uit zijn beker heeft hij waar weinig interesse, uit de fles gaat het beter. Hij krijgt wel 's ochtends pap en voor het slapen gaan weer, en ik neem hem nu maar 's middags op schoot met een fles drinken, die gaat dan goed op. Ik wil eigenlijk wel eens van die flessen af. Misschien toch maar meer oefenen met de beker.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:17:26 #252
30252 Soempie
Procreating
pi_122909339
Kyara, hebben jullie de fles al afgebouwd? Of krijgt hij die nog? En doe je er dan nog kunstvoeding in of melk van de koe?

Hier is het pak nutrilon bijna op en M. krijgt nog elke avond drie schepjes in een fles. Hij wordt ook altijd heel blij als hij de fles ziet, maar laat wel een deel staan. Ik weet nog niet precies wat we nu gaan doen.
pi_122909386
Wij zijn inmiddels over op volle melk. Hier gaat er 's avonds na het eten zeker nog 150 cc pap in.
pi_122909390
M krijgt alleen 's avonds nog een fles met daarin warme koemelk. Maar ik wil die eigenlijk uit een tuitbeker gaan geven. Overdag krijgt hij helemaal geen flessen meer. Alleen bij de lunch koude koemelk uit zijn tuitbeker
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:19:32 #255
30252 Soempie
Procreating
pi_122909404
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:11 schreef Kyara het volgende:

Ik vind trouwens dat hij sowieso veel drinkt. Na elk slaapje heeft hij echt megadorst en klokt hij echt zijn water naar binnen. Doen meer dreumessen dat?
:Y
pi_122909410
Clubsoda, wat voor tuitbeker heb je dan? Met een harde of zachte tuit?
pi_122909534
Geen tuitbeker maar een kiddyboo 360:

Bij mijn ouders heeft hij een harde tuitbeker, daar snapt hij niets van :D

Het lijkt wel of hij te snel afgeleid is met een beker. Na drie slokken vindt hij het niet boeiend maar, gaat draaien, wiebelen, met de beker op tafel hengsten, in het water gorchelen... Met de fles zit hij rustig 5 minuten op mijn schoot lekker te drinken. Ik vind het ook eigenlijk best gezellig :@
pi_122909578
De hema heeft zachte tuitbekers. Die gaan hier ook een stuk beter dan bekers met een harde tuit. Rietjesbeker moet ik binnenkort ook maar weer eens proberen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:25:24 #259
30252 Soempie
Procreating
pi_122909588
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:19 schreef Kyara het volgende:
M krijgt alleen 's avonds nog een fles met daarin warme koemelk. Maar ik wil die eigenlijk uit een tuitbeker gaan geven. Overdag krijgt hij helemaal geen flessen meer. Alleen bij de lunch koude koemelk uit zijn tuitbeker
Hier wordt de tuitbeker weggeduwd, dus we zijn overdag helemaal over op gewone bekertjes. Ik denk dat ik de koemelk ga proberen zodra het pak nutrilon hier leeg is.
pi_122909617
ik vind de tuitbeker nog wel handig omdat hij die gewoon op zijn speelkleed krijgt en dan kan ie zelf drinken pakken als hij dorst heeft. Gewone bekers gaat hier nog niet zo lekker.....
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:58:17 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122910552
Overdag heb ik hier de tuitbekers van Hema en die van Avent, met zo'n witte flexibele anti lek tuit.

Melk gaat 's ochtends en 's avonds altijd nog in een fles, daar ben ik dan heel makkelijk in. Na haar ontbijt kruipt ze lekker op de bank en kijkt ze een filmpje en drinkt ze dr fles leeg en 's avonds zitten we fijn boven in de stoel op haar kamer en drinkt ze haar fles melk. Ik vind het heerlijk knus en ze kan er nog zo van genieten. O+
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:08:31 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122910858
Ja oliver heeft wat aankom problemen. Altijd al wat zitten tobben maar echte problemen begonnen met de komst bijvoeding vermoeden is gluten.. Sindsdien is het heel weinig.
Past ook wel in het coeliakie plaatje wat we ( inclusief arts) vermoeden want darmen beschadigd is naast pijn wat niet uitnodigt tot eten en dus weinig vast eet.. Ook tot niet goed opnemen van voedingsstoffen en vitaminen en zo .
Ironisch genoeg voor een kind dat nu 2 maanden geen vit D druppels meer heeft en dagelijks minimaal 3 uur buiten heeft hij een vitamine D deficiency ..
Qua groei bijv 3 weken terug gewogen, 2 weken terug was hij 30 gram afgevallen, vorige week 150 aangekomen, nu 20 gram .
Hij zit om en nabij de 8700 gram bij 78 cm :) ( lengte groeispurt kwam ironisch genoeg toen hij ziek was?! En hij dus alleen Borstvoeding had/wou)

Komt wel goed maar Ik heb zo iets als hij maar eet maakt me niet Uit wat ;) vooral vette middelen en dus ook bacon :p
pi_122912448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Heerlijk die autocorrect, moest natuurlijk snothoofd zijn!
pi_122912656
Eva heeft vaak als tussendoortje 1x fruit (iedere dag, want belangrijk) en het andere tussendoortje is dan een liga/nijntjekoek/rijstewafel of een doosje rozijntjes ofzo.
Maar op een verjaardag mag ze best iets meer. Knaagt ze ook best een tucje weg. Ach, die ene keer. Ik wou dat ze ging voor de komkommer, maar dat blieft mevrouw niet. En ze kan het hebben.
Qua drinken is het karnemelk, diksap, spa&fruit of pakjes roosvicee.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:24:58 #265
250838 Fee-nix
pi_122913566
Grappig te lezen wat ieder z'n kind te eten/drinken geeft. Ik geef s ochtends als tussendoortje fruit en s middags krijgen ze een koekje of rozijntjes (hoewel ik dat met S nog niet heb geprobeerd, die rozijntjes). Qua drinken: s middags melk bij t broodje. Overdag zoveel water als ze willen. En na t middagslaapje 1 beker met roosvicee van t huismerk (heel dun bodempje). Op verjaardagen vind ik een paar hapjes taart ook niet zo erg. Ik probeer er ook wel een beetje 'relaxed' mee om te gaan. Misschien een reactie op m'n eigen jeugd. M'n moeder was super streng met snoepen en ik heb gemerkt dat dat nogal averechts werkt :P. Heb ook een keer gelezen dat er onderzoek naar was gedaan en kindjes die zelf mochten bepalen hoeveel ze snoepten op een dag, snoepten aanzienlijk minder dan kindjes die werden opgevoed met strenge regels wbt snoepen. Ik weet niet of ik het helemaal zo los zou durven te laten, zo van 'ga je gang' en t ligt denk ik ook aan t kind of dat kan of niet, maar ik vond t wel heel interessant.

O en S drinkt sinds kort uit zo'n rietjesbeker van de Hema. Hij vindt t hartstikke leuk! En we zijn bezig met de overgang naar koemelk. Meneer drinkt wel een paar slokjes van z'n koemelk, maar alleen als t koud is. Warme koemelk is raar :{w . Enne Clubsoda, ik vind dat flesmomentje op schoot ook nog zo gezellig :D.

En gisteren zijn we met z'n viertjes naar een pannenkoekenhuis geweest O+ . Zo leuk! S heeft ook pannenkoek gegeten, met honing erop. Zo groot wordt hij dan al!

Hij is trouwens hartstikke druk aan t oefenen met 'nee' schudden. Alleen doet hij het ook als hij iets juist wel wil... beetje verwarrend dus, haha.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:45:52 #266
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122914413
Wij zijn dus niet de enigen die nog genieten van een fles melk op schoot! Het is een ritueel hier: ik maak het flesje warm, ventje zegt ' bank' en gaat vast in de kussens hangen, ik geef h de fles en dan is het genieten. Overdag geef ik drinken in een tuitbeker of rietjesbeker, maar er zijn momenten dat hij dat niet fijn vindt. Ik geef dan soms toch een flesje. Men zegt dat je met 1 jaar moet afleren, maar toen was het nog veel te vroeg om de fles helemaal uit te bannen. Ik denk dat het nog wel een paar maanden duurt. Ik vind het niet erg.

Ventje is ook een slanke. 11,5 kilo met 19 maanden. Ik gok dat hij zo'n 85 cm lang is. Hij zat met 16 maanden op -1 qua gewicht. Hij is een heel slechte avondeter dus ik probeer er overdag wat van te maken. Zo vindt hij een boterham met avocado prima. En ik kijk niet op wat vetter beleg. Grillworst kan af en toe best. Hij vindt het zo lekker. Hij snackt niet echt: hij houdt er niet van. Hooguit een soepstengel. Rauwkost, koek oid vindt hij niks. Op feestjes of net visite krijgt hij wel chips en gebak (paar hapjes). Waarom niet, het is dan feest en iedereen eet het! Dan vind ik het sneu om hem af te schepen met iets karigs. Bovendien hou ik hem toch nuet voor de gek: een soepstengel in plaats van paprikachips: mooi niet! En hij heeft gelijk :)
pi_122914576
Danic en eva beterschap. Je hebt ook thijmsiroop die ze mogen hebben. Verzacht de keel ook.

Ean is echt een zoete kauw in principe krijgt ze niets maar zo nu en dan mag ze best wat hebben. En ik weet zeker dat ze vandaag ook een wat chips en een stukje taart krijgt. D'r moeder is maar 1x per jaar jarig. En ze laat zich ook niet afschepen met iets anders.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:17:56 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122915753
ik las alleen het laatste even; gefeliciteerd FR! *O*
Anouk mag morgen hier taart eten van mama ;) Tenzij dokter anders zegt, want daar ga ik straks heen...ben gebeld door kdv, dat ze niet eet en drinkt, in combi met al ruime week diaree en ook nog eens een vreemde bult onder haar middenrif :? Vonden zij het wel een goed plan mij ff te bellen en ik kan zo terecht bij de ha.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:21:06 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122918306
Huuuu wat gek ?! Laat je weten wat het was/is?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:29:57 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122918670
Vind Oliver trouwens te leuk hij is een ontdeugend manneke O+ soms wat lomp maar vaak ook weer heel lief met kusjes en knuffels.

Pienter ook ! Hij wijst richting op de fiets van huis naar school/school naar huis,
Bouwt blokkentorens, puzzelt meestal verkeerde stukje in verkeerde plek maar soit ;) vormenstoof lukt hem zelf en alles onder applaus voor zichzelf ;D praten dan weer niet zo : hallo, mama, dada, paaaa ( opa) nee De rest heel veel jibberish :+
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:00:29 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122920006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Huuuu wat gek ?! Laat je weten wat het was/is?
Ha vond het ook gek (zo zei ze het ook echt) en heeft geregeld dat wij morgen om 10 uur naar de kinderarts kunnen. Die wilde ons ook niet laten wachten, dus mogen wij ons melden op de eerste hulp. Ze zag echter geen verband met de diaree of het niet eten trouwens.
Gelukkig is Anouk gewoon haar baldadige zelf en lekker vrolijk.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:10:46 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122920378
Oh geds zeg :*
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:57:54 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122922026
ze heeft net trouwens lekker haar soep opgegeten 1,5 soepstengel en een bak kwark, dus qua eten maak ik mij verder ook geen zorgen.

Hier overigens ook nog lekker melk uit een fles hoor! Lekker ff op schoot met ondertussen de tv op een of ander tv programma, heerlijk knus! O+
pi_122922176
Ik wil die fles er ook een beetje af hebben zodat hij straks niet gaat piepen als de meiden een fles krijgen (of de fles gaat afpakken of zo).

Ik zat ook altijd lekker samen met hem op schoot zijn flesje te geven maar sinds ik een week van huis ben geweest drinkt meneer zelf zijn fles leeg (met 1 hand, alsof het een flesje bier is). :')
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:06:26 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122922303
Ow, ja dat heeft Lientje ook gedaan, toen de nieuwe oppasbaby er net was. Als ie melk kreeg ging ze miepen, want melk is dr favo......
Toen heb ik haar een keer uitgelegd, dit is melk voor oppaskind, hier proef maar is niet jouw melk, en dr een slok Nutrilon laten proeven.
Ze vraagt er nu dus niet meer om, ze vies vond ze het....

@Susie, mijn maag zou zich omdraaien als ik zo zou worden doorgestuurd, jakkie zeg... :*
pi_122922356
Susie :*

M. lust iig wel Nutrilon, misschien dat hij bv vies vindt :D
Maar ben bang dat ik het hem niet uitgelegd krijg waarom de meiden wel en hij niet. Dus dan liever fles is voor babies en tuitbeker voor M.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:32:17 #277
250838 Fee-nix
pi_122922927
Susie beterschap voor je kleine meid! Ik hoop dat t mee blijkt te vallen.
pi_122926976
Maar susie, wat is die bult nou?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:15:04 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122927321
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:08 schreef danic het volgende:
Maar susie, wat is die bult nou?
Dat kon de ha niet zeggen, ze vond het gek en het hoorde niet. Misschien een breuk of iets, maar voor een navelbreuk zit het veel te hoog. Het zit echt zo onder haar middenrif, en dan ook in het midden zeg maar. Je ziet het ook niet, je voelt het alleen. De ka zal wellicht een echo of foto willen maken.
Gezellig een ochtend in het zks op mijn verjaardag dus. Gelukkig komt de fam allemaal 's middags of 's avonds.
pi_122928071
Ferrari_rood, gefeliciteerd meis :* Hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Susie, jij alvast gefeliciteerd :* want dat ga ik morgen vergeten. Hopelijk is het niets en zijn jullie snel weer thuis. Maar als het een breukje in haar middenrif is, hoe komt ze daar dan in godsnaam aan?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:30:17 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122928149
Onder het middenrif he? Ik hoor liever hoe ze er vanaf komt! Ik zou het niet weten en ook bij toeval ontdekt door mijn zus. Had het zelf nog niet gemerkt eigenlijk.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:30:32 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122928164
En thanks :*
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:40:06 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122928684
Sterkte morgen, Susie! Fijn dat de mensen rondom je ukje zo doortastend zijn trouwens!
pi_122929409
Ow Susie fijn dat jullie zo snel terecht kunnen!! ik hoop dat het niks ernstig is :*

R drinkt het liefst uit haar tuitbeker..zo'n harde van de Ikea!
pi_122934922
Susie sterkte morgen het klinkt erg naar.
en alvast gefeliciteerd.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:41:11 #286
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122946168
Terug uit het ziekenhuis met niet zulk fijn nieuws.
We worden maandag of dinsdag gebeld door het AMC voor verder onderzoek, Anouk heeft namelijk een zwelling bij/aan haar lever. Dit kan goed of kwaadaardig zijn, (we worden doorgestuurd naar een oncoloog) maar moet dus verder onderzocht worden middel röntgen of mri scan, waarvoor ze onder narcose zou moeten, want stil liggen kan ze uiteraard niet. Het was ook al echt een drama met een echo maken, wat zeg ik, onderzoek met de stethoscoop was al brullen. Dat is echt niet fijn.

Ik weet nog niet goed wat ik er verder van moet denken, mijn gedachten en gevoelens gaan alle kanten op, mijn arme kleine meis. We hadden van de week het goede nieuws dat mijn zwager helemaal schoon is en nu dan dit weer..... we gaan een rollercoaster dus in.
Even voor jullie lieverds die ik ook op fb heb, daar graag geen vermeldingen doen. Ik houd het nog even alleen op fok, want lief houd niet zo van fb
pi_122946283
-O- je kleine meisje. Ik duim dat het iets onschuldigs is meis! :*
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:49:26 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122946349
Jee dat komt ook even vanuit het niets :(

Veel sterkte en ik duim mee.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:49:38 #289
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122946350
Oh Susie... :*. Hopen op iets onschuldigs zeg.. Pfff ;(
pi_122946832
Jemig, Susie, dat is heftig en angstig.. ;( weet niet goed wat verder te zeggen. Ik duim mee dat het goedaardig is. :*
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:12:52 #291
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_122947012
Oh Susie wat naar zo die onzekerheid... :{ Ik hoop zo dat het allemaal goed is met je meisje! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:20:09 #292
348178 NotTheSame
pi_122947207
Susie hopelijk is het niks ernstigs!!!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:07:42 #293
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122948604
dank jullie wel meiden! :*
pi_122948947
Susie; wat naar allemaal en dan ook nog die onzekerheid nu, heel veel sterkte voor jullie en hopelijk is het niks ernstigs :*
pi_122948957
Susie, ik hoop zo dat het een onschuldig iets is. Sterkte met de onzekerheid!
pi_122948958
Oh susie, wat een schrik zeg! En wát een klotebericht. :'(
Ik hoop zo dat er iets anders (relatief onschuldigs) uitkomt.
Een dikke :* voor jullie alledrie.
Heb je nog zin om je verjaardag te vieren? Kan me voorstellen dat je denkt "laat maar".
pi_122949392
Susie.. Sterkte en hopelijk is het niet ernstig :*
pi_122949554
Jee, susie, dat is schrikken. Hopelijk valt het mee inderdaad. Maar voor nu heel angstig en onzeker. Sterkte :*
  zaterdag 16 februari 2013 @ 15:11:13 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122950668
Och nee toch, dat is nu niet het nieuws dat ik wou lezen. Jakkie Susie, wat een naar bericht en wat enorm rot dat jullie moeten afwachten, ik hoop maar dat het onschuldig is, sterkte ermee. :*
pi_122950920
Jeetje Susie, dat,is schrikken!
Hopelijk is het onschuldig. Sterkte jullie :*
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:01:40 #301
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122952144
Jeetje susie dat is heftig. Heel veel sterkte. Narcose is niet leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')