abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122865569
Hier een flinke mama en iele papa als kinderen. Dus genoeg soorten mogelijk.
Daan bunkert hier nog steeds, en het zelf avondeten gaat steeds beter, dus daar eet hij ook weer goede porties :P
pi_122870024
Hier 2 stevige ouders en ook ean is niet meer zo iel. 11,7 met kleding aan bij ruim 85cm gok ik.
Nichtje is 6mnd jonger en weegt 12,7 kilo haar moeder moet nu een eet dagboek bijhouden omdat ze te zwaar is. Vind ik ook zoiets raars ze loopt nog niet.
pi_122870305
Mijn bolletje begon vrij hoog in de curve en begon af te zakken naar het gemiddelde en wat daaronder zodra hij begon te rollen. Je ziet een prachtig dipje in de curve op dat moment. Hij hangt nu wat onder gemiddeld hoewel hij helemaal geen iel kindje is om te zien. Hij is oogt heel stevig, tanig, maar met nauwelijks spek. Kleine fanatiekeling zit ook letterlijk geen seconde stil op een dag. Zelfs als hij zijn flesje drinkt friemelt er een vinger of trappelen er voetjes.

Fee, wat bijzonder dat je het met S zo anders ervaart nu! Lijkt me mooi om mee te maken. Ik moest er laatst aandenken omdat M nu steeds 'mmmmm' zegt als hij wat te eten ziet. Dat klinkt zo vertederend en aanstekelijk dat iedereen direct terug mmm-t waardoor hij het ook weer zegt, enzovoorts. Taalontwikkeling is zo'n zelfversterkend proces bij kleine kinderen, ze zijn enorm gevoelig voor hun omgeving, maar lokken die ook voortdurend uit om te reageren. En als dat dan anders verloopt dan gaat het opeens niet meer vanzelf.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122870340
Chris was ook zo zwaar, maar na mijn verhaal over wat hij at( net genoeg en gezond) wuifde de verpleegkundige op het cb dat zo weg. Maar een dagboek kan ik me soms voorstellen. Bij mijn zus is het wel een stukje bouw, maar ook een stukje voeding. Dus dan kun je daarop voorlichting geven. Hangt van de situatie af lijkt me..
pi_122871788
Ik vind het ook niet zo gek. Natuurlijk verandert er veel als een kind gaat lopen, maar ik kan me wel voorstellen dat het cb graag nagaat wat de ouders verstaan onder gezonde voeding en dat eventueel voorlichting op geven. Liever te vroeg dan te laat. En als ze gezond en niet teveel eet dan kan het ook snel klaar zijn en trekt het vast bij als ze gaat lopen.
pi_122872262
Ben ook benieuwd hoe zwaar en lang M nu is. Hij begon juist op de -1 en vanaf dat hij bijvoeding kreeg is hij opgeklommen naar de +1. Maar wel in verhouding, lengte nog iets boven de +1.

Maar vergeleken met de tweeling is hij nu echt mega! Dikke spekbeentjes en mollige handjes enzo O+
Hij loop nog niet dus dat zal dn wel minder worden. Merk ook dat als ie minder beweegt, hij ook minder eet (bv als we in het zknhs zijn en hij veel in de buggy zit).

Kletsen doet hij nog steeds veel maar ik kan er nog steeds vrij weinig van maken....
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:01:00 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122872285
Er zijn vast genoeg ouders die hun kind vette vleeswaren, varkensvlees, ligakoeken, chocopasta, yogidrink met suiker, danoontjes, aanmaaklimonade en al dat soort spul geven. Als je kind dan al wat aanleg heeft dan krijgt het idd makkelijk overgewicht.

Hier een papa en een mama die iets te zwaar zijn, ik let nu dus heel goed op wat Lientje van mij krijgt. Al eten wij zelf ook niet ongezond, we zijn vooral bourgondisch ingesteld. :Y)
pi_122889047
Eva is niet fit en heeft echt een blafhoest. Volgens mijn vriend vroeg ze vandaag ook iedere keer na het hoesten om te drinken, dus er staat voor vannacht een rietjesbeker met water voor haar klaar.
Maar is er iets wat ik haar kan geven, of is het een kwestie van uitzieken?
Ik lig zelf ook ziek op bed, en met mijn koortshoofd vol snot kan niet echt meer denken.

Oh, het gaat me dan vooral om iets tegen dat hoestje. Pcm hebben we liggen.
pi_122891381
Danic: tussikind
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:40:45 #235
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_122891620
Sneu Danic! Ik heb ook Tussikind van vsm in huis. Werkt goed hier!
pi_122903101
Dank, straks vriend er maar even om sturen. Mag ik dat zelf ook, nu ik zwanger ben? Aangezien dit voor kinderen is...

Of is tussikind echt tegen get hoesten.? Wat kan ik dan nemen tegen een vol onthoofd?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:12:09 #237
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122904223
@Danic, je mag deze gebruiken, van dr Vogel, er zit menthol in, dat vind ik persoonlijk erg fijn, je hebt hem ook zonder.

Tussikind heb ik hier ook, ik heb de pilletjes, aangezien een drankje niet altijd even makkelijk te geven is, werkt prima.
pi_122904457
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 07:15 schreef danic het volgende:
Dank, straks vriend er maar even om sturen. Mag ik dat zelf ook, nu ik zwanger ben? Aangezien dit voor kinderen is...

Of is tussikind echt tegen get hoesten.? Wat kan ik dan nemen tegen een vol onthoofd?
:D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:12:09 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122905579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:01 schreef Juud79 het volgende:
Er zijn vast genoeg ouders die hun kind vette vleeswaren, varkensvlees, ligakoeken, chocopasta, yogidrink met suiker, danoontjes, aanmaaklimonade en al dat soort spul geven.
Check , hier krijgt meneer soya yoghurts, gooi ik een theelepeltje cacaopoeder bij de afgeroomde melk met de neocate spoon, eet overal een scheutje olie bij en liefst vette vis ( geen succes)

Weet je de een komt aan van gezond eten , de ander niet ondanks troep :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122906501
Dat vind ik niet eens echte troep eigenlijk. Calorierijk maar wel heus echt eten. Ik denk dat vet voor kleintjes niet zo zeer het probleem is, ik geef ook volle zuivel, roomboter en roomkaas, pindakaas en olijfolie. Overbodige suikers en voorgefabriceerde rommel die niets met voedsel te maken heeft is wmb een grotere valkuil. Wel naar dat hij niet aankomt zeg, lijkt me pittig, de groeiproblemen en allergieën!
pi_122907333
Ik ben ook een ouder die mijn kind varkensvlees, danoontjes, liga en aanmaaklimonade geeft maar ook zeer zeker gezonde dingen. Zoveel is er toch niet mis met die dingen?

Een dochter van vrienden van ons mocht geen taart op haar eerste verjaardag; ze kreeg wel een rijstwafel. :%

Vanmorgen maar weer naar de kapper geweest, zijn haren groeien zo snel! Na de tijd kreeg hij een spekkie, geen idee wat hij er mee moest dus heeft hij hem de hele weg vastgehouden _O-
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:28:52 #242
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122907805
Ik heb meegemaakt dat een kindje een stukje taart voor zich kreeg met kaarsje om uit te blazen. Toen het kaarsje uit was kreeg ie een stuk soepstengel en werd het stukje taart weggehaald. :')

Ik ben best streng met eten, maar op een verjaardag eet Lientje gerust wat cake of slagroom van een stukje taart mee, wat ze dan niet krijgt is gekleurd marsepein bijv.
Ook mag ze een stukje worst of kaas, komkommer oid, maar liever geen echte chips.

Ik maak nog erg afwegingen wat wel en niet te geven, maar wil haar niet dingen onthouden. Dan krijg je zo'n kind wat losgaat en zich vol eet op feestjes.... :X
pi_122907980
Dat is wel een beetje sneu. Arm kind. M. vond de taart helemaal niet lekker dat scheelt. Die heeft liever een soepstengel :D

M. krijgt geen varkensvlees (eten wij ook amper), worst, limonade of danoontjes. Hij vindt water en gewone yoghurt prima dus wij ook. Roomboter, pindakaas etc krijgt hij wel inderdaad. Hij krijgt trouwens wel af en toe een Nijntje koekje in plaats van een soepstengel.

Evenstar, komt O. dan zo weinig aan? Komt dat dan ook door de allergieen? Heb dat gedeelte geloof ik een beetje gemist.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:53:26 #244
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122908593
Hier bestaan tussendoortjes uit rijstwafel, cracker, nijntje koekje, tarwe biscuit, soepstengel, rozijnen, cranberries en fruit. En dat heb ik dan niet allemaal open op hetzelfde moment, ik wissel het af. Drinken krijgt ze water, diksap of thee.

Ik maak ook vaak een bakje voor dr, met bijv wat appel, paar rozijnen en een halve biscuit.
Dat is hier een grote hit! :)

Pindakaas en roomboter is overigens heel erg gezond voor kleine kindjes, daar zitten allemaal voedingsstoffen in die ze goed kunnen gebruiken bij hun ontwikkeling en groei.
pi_122908672
Ja precies, die vetten zijn wel weer belangrijk.

Dat bakje is trouwens wel een goed idee. M. is daar nog net iets te klein voor (die flikkert dan zijn bakje om). Die kruipt het liefst rond met in elke hand een stuk soepstengel (en dan kruipen op zijn ellebogen).
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:57:30 #246
30252 Soempie
Procreating
pi_122908724
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Cyntiaa het volgende:

Vanmorgen maar weer naar de kapper geweest, zijn haren groeien zo snel! Na de tijd kreeg hij een spekkie, geen idee wat hij er mee moest dus heeft hij hem de hele weg vastgehouden _O-
_O- O+

Hier heeft M. gewoon taart gehad. Ook op andere feestjes mag hij best een stukje kaas of wat hapjes van de taart. Zo vaak komt dat niet voor. Thuis krijgt hij een keer per dag iets lekkers, zoals wat rozijntjes, appel met kaneel, soepstengel, rijstwafel, nijntjekoekje, enz. Lijkt me wel makkelijk voor later om dat moment zo te regelen.

Verder eet hij gewoon met de pot mee en drinkt hij water, thee en melk. We houden met het eten wel rekening met hem, natuurlijk. Laatst bijvoorbeeld zelfgemaakte pizza gegeten en het deel van M. lag bomvol groenten. Als toetje eet ik zelf altijd yoghurt, dus dat is ook makkelijk. Maar als we een keer iets anders hebben, dan mag hij dat ook wel.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:04:00 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_122908945
Alleen laatst waren we bij vrienden op bezoek en toen bood die vriend M. een grote sprits met chocolade aan. Daar heb ik toen wel van gezegd dat hij die niet mocht. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122909092
M krijgt wel eens diksap, of vruchtensap met water, en verder thee, water of melk. Hij krijgt wel eens stukjes vlees om te proeven, ook worst, maar dat is heel sporadisch. Danoontjes etc krijgt hij niet. Hij smult werkelijk waar van gewone volle yoghurt, dus vind ik het niet zo nodig. Tussendoor rijstwafel, soepstengel of babykoekjes zonder suiker en af en toe een krentenbolletje bij de bakker. Hij kreegt op zijn verjaardag ook hapjes taart, met slagroom en kersenprut, vond hij heerlijk! Op zulke moment maak ik daar geen punt van. Maar ik vind het extra, niet maaltijdvervangend.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:08:59 #249
30252 Soempie
Procreating
pi_122909109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:53 schreef Juud79 het volgende:

Ik maak ook vaak een bakje voor dr, met bijv wat appel, paar rozijnen en een halve biscuit.
Dat is hier een grote hit! :)

Hier ook. :Y Een vriendin van mij doet het ook zo en noemt het 'bakjestijd' (mama, is het al 'bakjestijd'? O+). :D Dat hebben we hier overgenomen.
pi_122909179
M heb ik ook wel een diksap gegeven hoor. maar ik vergeet het dan weer en hij drinkt het water net zo makkelijk. Thee vindt ie niet zo. Melk krijgt hij trouwens ook bij de lunch en 's avonds.

Ik vind trouwens dat hij sowieso veel drinkt. Na elk slaapje heeft hij echt megadorst en klokt hij echt zijn water naar binnen. Doen meer dreumessen dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')