abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:41:03 #226
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_123548412
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou het geeft een flinke klap hoor maar je vaagt er geen hele wijken mee van de kaart
Want, je hebt de specificaties nog even goed doorgelezen? Hoe denk je dat de russen grote delen van Grozny van de kaart hebben weten te vegen? Die raketbom dankt zijn energie aan zowel het grote explosief verveelvuldigd met de energie dankzij de hoge inslagsnelheid. Het is niets anders dan een terreurwapen, het enige wat je ermee kan doen is woonwijken van de kaart vegen zodat de tegenstander niet kan schuilen.

Hier een video van de snelheid die deze raket haalt:

[ Bericht 20% gewijzigd door ATan op 02-03-2013 20:46:20 ]
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 20:48:21 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123548705
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:41 schreef ATan het volgende:

[..]

Want, je hebt de specificaties nog even goed doorgelezen? Hoe denk je dat de russen grote delen van Grozny van de kaart hebben weten te vegen?
niet met 1 enkele raket, zo krachtig zijn ze echt niet, daar hebben de Russen dagenlang alles wat ze in huis hadden op afgeschoten waarna ze er met tanks doorheen zijn gerolt

quote:
Die raketbom dankt zijn energie aan zowel het grote explosief verveelvuldigd met de energie dankzij de hoge inslagsnelheid. Het is niets anders dan een terreurwapen, het enige wat je ermee kan doen is woonwijken van de kaart vegen zodat de tegenstander niet kan schuilen.

Hier een video van de snelheid die deze raket haalt:
ja ik weet wat het is en nee ik heb geen toegang tot de specs

dit is het resultaat van een Scud raket

http://stevenwarran.blogs(...)le-attack-circa.html

dat is niet leuk als het je huis is maar toch een stuk minder vervelend dan het effect wat je hier aan het einde van dit filmpje ziet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:50:47 #228
240100 ATan
pi_123548833
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ik weet wat het is en nee ik heb geen toegang tot de specs

dit is het resultaat van een Scud raket

http://stevenwarran.blogs(...)le-attack-circa.html

dat is niet leuk als het je huis is maar toch een stuk minder vervelend dan het effect wat je hier aan het einde van dit filmpje ziet
Dat was een door patriot raketten onderschepte scudraket, die ook nog eens ontdaan was van de explosieve lading zodat er meer brandstof in kon om te proberen Tel Aviv te bereiken vanaf Irak.
Saddam dacht daarmee de politiek te kunnen beinvloeden in zijn voordeel, als waarschuwing.
Als daar een explosieve lading in had gezeten, denk je dan nog een raket te hebben kunnen zien? Dan waren er alleen fragmenten van over gebleven. Alsjeblieft zeg, denk toch eens na met zijn allen.
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 20:54:30 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123548990
Scud hit op een legerbasis in Saudi Arabie

niet leuk als je binnen zit maar het verschil lijkt me duidelijk
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:56:09 #230
240100 ATan
pi_123549050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:54 schreef sp3c het volgende:
Scud hit op een legerbasis in Saudi Arabie

[ afbeelding ]

niet leuk als je binnen zit maar het verschil lijkt me duidelijk
Een legergebouw in een open ruimte zodat alle energie de vrije ruimte in kan en ik heb verder geen idee welk type scud dat was. Maar je vergelijkt appels met peren. Hoe dan ook, inaccurate scudraketten afschieten op een stad in de hoop daarmee een vijand te raken, is niet te verdedigen.
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 21:00:00 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123549225
ik vergelijk Scuds met Scuds

en dat het niet zo heel netjes of uberhaupt nuttig is ben ik met je eens maar de beelden die je hier ziet zijn niet het eindresultaat van een Scudraket

als ik moet gokken dan gok ik op een aanval met tanks en/of artillerie
  zaterdag 2 maart 2013 @ 21:00:28 #232
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_123549239
Er worden meestal ook tientallen raketten tegelijk afgeschoten (zoals in een filmpje van een aantal posts terug te zien is). Dat zijn dan wel geen scuds maar ze richten wel veel schade aan omdat ze lastig te coördineren zijn.
Say what?
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 21:03:57 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123549397
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:00 schreef UpsideDown het volgende:
Er worden meestal ook tientallen raketten tegelijk afgeschoten (zoals in een filmpje van een aantal posts terug te zien is). Dat zijn dan wel geen scuds maar ze richten wel veel schade aan omdat ze lastig te coördineren zijn.
klopt

vergelijk het met het bombarderen van vroeger, men was nog niet zo accuraat dus wierp men gewoon zo veel mogelijk bommen af

beetje jammer dat het nog steeds gebeurt
pi_123556762
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt

vergelijk het met het bombarderen van vroeger, men was nog niet zo accuraat dus wierp men gewoon zo veel mogelijk bommen af

beetje jammer dat het nog steeds gebeurt
Tapijtbombardementen zijn dan ook een verboden oorlogshandeling oftewel een oorlogsmisdaad.
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 01:31:25 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123560221
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:55 schreef NL_kijker het volgende:

[..]

Tapijtbombardementen zijn dan ook een verboden oorlogshandeling oftewel een oorlogsmisdaad.
niet helemaal waar

je mag geen tapijtbombardementen uitvoeren tegen civiele doelen, Assad zal aanvoeren dat de wijken die hij beschiet frontlinie zijn en vol vijandelijke rebellen zaten, vervolgens draait hij de boel om en beschuldigd hij de rebellen ervan dat ze in woonwijken gaan zitten zonder de burgerbevolking weg te sturen wat net zo goed een oorlogsmisdaad is

zal geen rechter geloven natuurlijk maar het ligt allemaal net iets ingewikkelder dan hoe je het hier stelt
pi_123560883
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet helemaal waar

je mag geen tapijtbombardementen uitvoeren tegen civiele doelen, Assad zal aanvoeren dat de wijken die hij beschiet frontlinie zijn en vol vijandelijke rebellen zaten, vervolgens draait hij de boel om en beschuldigd hij de rebellen ervan dat ze in woonwijken gaan zitten zonder de burgerbevolking weg te sturen wat net zo goed een oorlogsmisdaad is

zal geen rechter geloven natuurlijk maar het ligt allemaal net iets ingewikkelder dan hoe je het hier stelt
Jij snapt niet wat tapijtbombardementen inhoudt, vrees ik. Bij definitie is het een hele grote oppervlakte van grond wegvegen ongeacht wat er mogelijk zich daarop kan bevinden.

Tapijtbombardementen tegen militaire doeleinden bestaat gewoon niet want zodra je het over woonwijken hebt of het niet precies en nauwkeurig platgooien van één militaire complex of basis, is het al tapijtbombarderen.

En dat is simpelweg verboden. Ongeacht of het nou tegen militaire of civiele doeleinden gebeurt.

Alleen zijn precisiebombardementen toegestaan.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bombardement_op_Dresden
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 03:11:36 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123562354
het oorlogsrecht kent bij mijn weten uberhaupt geen definitie voor tapijtbombardementen

dit is de tekst:
quote:
Art 51. - Protection of the civilian population

1. The civilian population and individual civilians shall enjoy general protection against dangers arising from military operations. To give effect to this protection, the following rules, which are additional to other applicable rules of international law, shall be observed in all circumstances.

2. The civilian population as such, as well as individual civilians, shall not be the object of attack. Acts or threats of violence the primary purpose of which is to spread terror among the civilian population are prohibited.

3. Civilians shall enjoy the protection afforded by this section, unless and for such time as they take a direct part in hostilities.

4. Indiscriminate attacks are prohibited. Indiscriminate attacks are:
(a) those which are not directed at a specific military objective;
(b) those which employ a method or means of combat which cannot be directed at a specific military objective; or
(c) those which employ a method or means of combat the effects of which cannot be limited as required by this Protocol;

and consequently, in each such case, are of a nature to strike military objectives and civilians or civilian objects without distinction.

5. Among others, the following types of attacks are to be considered as indiscriminate:
(a) an attack by bombardment by any methods or means which treats as a single military objective a number of clearly separated and distinct military objectives located in a city, town, village or other area containing a similar concentration of civilians or civilian objects;
http://www.icrc.org/ihl.nsf/full/470?opendocument
het sluit het gebruik van tapijtbombardementen niet uit, je mag ze alleen niet inzetten tegen de burgerbevolking (en dus vrijwel nooit tegen steden) maar ze zijn niet verboden

Tora Bora is een bekend voorbeeld van moderne tapijtbombardementen dat niet tegen het oorlogsrecht ingaat

Khe Sahn perimeter, Basra in 1991, voorbeelden te over
pi_123562417
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:11 schreef sp3c het volgende:
het oorlogsrecht kent bij mijn weten uberhaupt geen definitie voor tapijtbombardementen

dit is de tekst:

4. Indiscriminate attacks are prohibited. Indiscriminate attacks are:
(a) those which are not directed at a
specific military objective;
(b) those which employ a method or
means of combat which cannot be
directed at a specific military objective; or

het sluit het gebruik van tapijtbombardementen niet uit, je mag ze alleen niet inzetten tegen de burgerbevolking (en dus vrijwel nooit tegen steden) maar ze zijn niet verboden

Tora Bora is een bekend voorbeeld van moderne tapijtbombardementen dat niet tegen het oorlogsrecht ingaat

Khe Sahn perimeter, Basra in 1991, voorbeelden te over
Goh. :')

Lees eens je eigen tekst. Tapijtbombardement is natuurlijk gen Engels woord maar daar wordt het omschreven.
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 03:17:01 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123562475
lees het zelf ff goed

als ik 1000 scudraketten op een vliegbasis afschiet mag het
als ik 1000 scudraketten afschiet op een stad met een vliegbasis afschiet dan mag het niet

beiden zijn tapijtbombardementen
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 03:18:04 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123562494
er zouden geen extra regels nodig zijn om bv clustermuntie te verbieden als carpetbombing per definitie illegaal was
pi_123562524
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:17 schreef sp3c het volgende:
lees het zelf ff goed

als ik 1000 scudraketten op een vliegbasis afschiet mag het
als ik 1000 scudraketten afschiet op een stad met een vliegbasis afschiet dan mag het niet

nee want dat eerste gebeurt doelgericht op een specifiek militair doeleinde. :W

nogmaals
4. Indiscriminate attacks are
prohibited. Indiscriminate attacks are:
(a) those which are not directed at a
specific military objective;
(b) those which employ a method or
means of combat which cannot be
directed at a specific military objective;
or
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 03:20:25 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123562539
dus je bent het ermee eens dat een tapijtbombardement op een militair doelwit legaal is?
pi_123562543
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:18 schreef sp3c het volgende:
er zouden geen extra regels nodig zijn om bv clustermuntie te verbieden als carpetbombing per definitie illegaal was
bedoel je fosforbommen? Ja die zijn verboden.
pi_123562554
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:20 schreef sp3c het volgende:
dus je bent het ermee eens dat een tapijtbombardement op een militair doelwit legaal is?
Dat is geen tapijtbombardement maar een specifieke militaire uitschakeling.
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 03:22:09 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123562565
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:20 schreef NL_kijker het volgende:

[..]

bedoel je fosforbommen? Ja die zijn verboden.
nee ik bedoel clustermunitie

en nee fosforbommen zijn niet verboden
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 03:23:11 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123562575
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:21 schreef NL_kijker het volgende:

[..]

Dat is geen tapijtbombardement maar een specifieke militaire uitschakeling.
nee het is een tapijtbombardement met een militair doel

geen precisiebombardement, wel legaal
pi_123562622
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het is een tapijtbombardement met een militair doel

geen precisiebombardement, wel legaal
:|W
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 03:26:08 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123562630
anders gezegd, een paar vierkante kilometer platgooien in de hoop dat je een paar militairen raakt is verboden maar een paar vierkante kilometer platgooien in de wetenschap dat er vooral militairen rondlopen is toegestaan

Moderator zondag 3 maart 2013 @ 03:26:29 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123562635
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:25 schreef NL_kijker het volgende:

[..]

:|W
*)
  zondag 3 maart 2013 @ 03:49:45 #250
240100 ATan
pi_123562938
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

*)
http://www.crimesofwar.org/a-z-guide/carpet-or-area-bombing/
quote:
An explicit ban on area bombardment was first codified in the 1977 Additional Protocol I, which applies to bombardments of cities, towns, villages, or other areas containing a concentration of civilians.
Assad en iedereen die verantwoordelijk is voor het inaccuraat bombarderen van stadswijken, of er nu rebellen in rondlopen of niet, is duidelijk in overtreding. Waar de oorlog ook heengaat, deze personen dienen voor het gerecht te worden gebracht. Hetzelfde geldt overigens ook voor de verantwoordelijken van het inaccurate bombardement op Grozny, of het beschieten met mortieren van Sarajevo, of het beschieten met mortieren van Damascus door rebellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')