Wat hebben studenten dan gedaan het afgelopen semester? Volgens de studiegids was dat het 12 puntsvak.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Strafrecht 2 wordt dus dit jaar nog niet gegeven waardoor je iedereen die matrieel strafrecht niet heeft gehaald even een jaartje studievertraging aan naait.
Voegt ook niks toe. Basisbegrippen kan je ook gewoon in het hoofdvak geven. En dan worden 1 en 2 nog vlak achter elkaar aan gegevenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vroeger was alles gewoon beter. Die onzin met vak I, vak II, vak III. Vreselijk
Teloorgang van het onderwijs. Alles in hapklare brokken brengen, kom nouquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het heel fijn. Je kunt nu grote vakken in hapklare delen afwerken, wat ik veel makkelijker vind terwijl je daarbij ook de stof beter beheerst.
Als je matrieel had mocht je strafproces overgang volgen, anders mocht je gaan duimdraaien. Dan had je enkel goederenrecht. Ik ben maar alvast IB gaan volgen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat hebben studenten dan gedaan het afgelopen semester? Volgens de studiegids was dat het 12 puntsvak.
Nou ja, vroeger was het eigenlijk hetzelfde (10 punten en 5 punten). Of deze punten verdeling eerlijker is weet ik eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het vak bestuurs(proces)recht is opgedeeld in drie delen: I, IIa en IIb. I ziet op kernbegrippen in de AvB, IIa is materieel bestuursrecht en IIb is bestuursprocesrecht. De volgorde is dus behouden.[quote]
Hm.. Aangezien bestuursprocesrecht aanzienlijk makkelijker is dan het materiële gedeelte zou dat wel eens een positief effect kunnen hebben op de slagingskansen.
[quote]
Ik vind het heel fijn. Je kunt nu grote vakken in hapklare delen afwerken, wat ik veel makkelijker vind terwijl je daarbij ook de stof beter beheerst.
Nou zeg, je overdrijft het wel schromelijk. Je moet Strafproces I dit jaar doen, en strafproces II in je derde jaar. Dus je loopt geen enkele vertraging op tenzij je je vak niet doet op het moment dat dat kan, maar aangezien je het niet gehaald had (en je dus ook in het oude systeem het over zou moeten doen) is dat natuurlijk niet 'erger'.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Strafrecht 2 wordt dus dit jaar nog niet gegeven waardoor je iedereen die matrieel strafrecht niet heeft gehaald even een jaartje studievertraging aan naait.
Scheel amper wat. Je had hier voor ook al vakken die na 7 weken een tentamen deden en alle grote vakken zijn nog steeds 15 weken met een tussentijds.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
\
[..]
Maar Europees, Internationaal, Bestuurs en contracten kennen nu een (definitieve) tussentoets. Zonder al die vrijstellingenonzin die bij ieder vak anders was.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Scheel amper wat. Je had hier voor ook al vakken die na 7 weken een tentamen deden en alle grote vakken zijn nog steeds 15 weken met een tussentijds.
Want in het 3de jaar heb ik natuurlijk geen vakken? Het zou logischer zijn om gewoon een 2de jaars vak te geven in het 2de jaar. Maar daar hadden ze vast weer geen zin in.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou zeg, je overdrijft het wel schromelijk. Je moet Strafproces I dit jaar doen, en strafproces II in je derde jaar. Dus je loopt geen enkele vertraging op tenzij je je vak niet doet op het moment dat dat kan, maar aangezien je het niet gehaald had (en je dus ook in het oude systeem het over zou moeten doen) is dat natuurlijk niet 'erger'.
Je mag je niet inschrijven zonder dat je matrieel strafrecht al had. En dan nog, je kan matrieel strafrecht dit jaar niet volgen en moet je alsnog volgend jaar weer het hele ding volgen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:55 schreef Ryon het volgende:
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/c/13236.html
Hier staat dat het vak wel gewoon toegankelijk is.
Ja dus?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want in het 3de jaar heb ik natuurlijk geen vakken? Het zou logischer zijn om gewoon een 2de jaars vak te geven in het 2de jaar. Maar daar hadden ze vast weer geen zin in.
In het oude systeem had je ook drie readers. Bestuursrecht I (basisbegrippen) bestuursrecht II (verdieping) en bestuursprocesrecht. Ze zullen nu alleen de naam hebben aangepast.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voegt ook niks toe. Basisbegrippen kan je ook gewoon in het hoofdvak geven. En dan worden 1 en 2 nog vlak achter elkaar aan gegevenEn was het maar 2 en 3 ! Nee, het is nog 2A en 2B
![]()
En dan heb ik nu dus voor mij liggen de reader bestuurs(proces)recht 2a... maakt dan in ieder geval gewoon 1 reader !
En de losse 3 punts vakken zijn ook nog oppervlakkig als wat.
Ja, maar dat was hiervoor ook zo. Je deed eerst het grote vak met tussentoets en dan nog een half vak voor procesrecht. Nu doe je bassisbegrippen met eindtoets en hoofdvak met procesrecht met tussentoets.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar Europees, Internationaal, Bestuurs en contracten kennen nu een (definitieve) tussentoets. Zonder al die vrijstellingenonzin die bij ieder vak anders was.
Ja, dat weet ik ook niet. Het is nu zo gedaan dat de tussentoets max 50 punten oplevert en de eindtoets ook, samen gedeeld door tien zijn ze je score (ook echt voldoende vanaf 55). Punten zijn dus 3 versus 12, wat me wel eerlijk lijkt gezien de beperkte hoeveelheid stof in deel I, maar dat is natuurlijk moeilijk inschatten zonder II te kennenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, vroeger was het eigenlijk hetzelfde (10 punten en 5 punten). Of deze punten verdeling eerlijker is weet ik eigenlijk niet.
Klopt ja, die heb ik nog liggen jaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
In het oude systeem had je ook drie readers. Bestuursrecht I (basisbegrippen) bestuursrecht II (verdieping) en bestuursprocesrecht. Ze zullen nu alleen de naam hebben aangepast.
en leuk dezequote:Voordat je reageert
Aurelius est impurus.
In het huidige systeem hebben ze de I-reader helemaal niet meer uitgegeven om papier en kosten voor studenten te besparen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
In het oude systeem had je ook drie readers. Bestuursrecht I (basisbegrippen) bestuursrecht II (verdieping) en bestuursprocesrecht. Ze zullen nu alleen de naam hebben aangepast.
Ja, maar dan had ik het vak dus dit jaar kunnen doen. Nu mag ik het eerstejaars vak pas in jaar 3 weer herkansenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja dus?Dat je extra vakken tegelijk moet doen komt doordat je het vak niet gehaald hebt. Niet door de 884-regeling; in het oude systeem had je het toch ook over moet doen?
Dat snap ik, en dat is vervelend. Maar waarom zeg je dat dan niet in plaats van 'dat ze je een jaar studievertraging aannaaien?'quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, maar dan had ik het vak dus dit jaar kunnen doen. Nu mag ik het eerstejaars vak pas in jaar 3 weer herkansen
Dat de tentamen tijden hoogstwaarschijnlijk gaan samenvallen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat snap ik, en dat is vervelend. Maar waarom zeg je dat dan niet in plaats van 'dat ze je een jaar studievertraging aannaaien?'
Ennn toch ben ik liever ondernemer dan loonslaafquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:08 schreef Yreal het volgende:
Iedereen die altijd maar denkt dat ondernemer zijn zo'n droombestaan is in vergelijking met loonslaaf zijn![]()
Ik word al hoorndol van mijn "onderneming"
ieder zijn ding, maar ik moet er niet aan denken dit fulltime te doen. Tenzij ik er natuurlijk 2k per maand mee binnenhaal, maar daar ben ik nog lang niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:35 schreef Duderd het volgende:
[..]
Ennn toch ben ik liever ondernemer dan loonslaaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |