Hier zat geen procesrecht in. Enkel de bestuursrechtbasis.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:43 schreef Speedy_T het volgende:
Bestuursproces was voorheen altijd gewoon een open vraag tentamen voor 5 punten
Figure of speech, als ik onder de indruk verkeerde dat het daadwerkelijk kon gebeuren zou ik het niet zeggen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:43 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ach joh, zo erg is dat toch niet. Een enkeltje richting hel vragen lijkt me wat overdreven.
Ah, dan zei Yreal het net verkeerdquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier zat geen procesrecht in. Enkel de bestuursrechtbasis.
[..]
Figure of speech, als ik onder de indruk verkeerde dat het daadwerkelijk kon gebeuren zou ik het niet zeggen.
Ik ookquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:45 schreef Ryon het volgende:
Ik had trouwens ook 'maar' een zes voor bestuursrecht in de bachelor terwijl ik dacht minimaal een acht binnen te tikken. Een vriendin van mij had voor hetzelfde tentamen bijles genomen, ging voor de acht, dacht toch sowieso wel een zes te hebben maar kreeg uiteindelijk een vier. Dat was wel even zuur.
Het vak heet Bestuurs(proces)recht I in aansluiting van Bestuurs(proces)recht II, vandaarquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ah, dan zei Yreal het net verkeerd
Ah zo, tja, daar komen we later pas achter. Stel dat, heb je er in ieder geval netjes voor gevraagd.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier zat geen procesrecht in. Enkel de bestuursrechtbasis.
[..]
Figure of speech, als ik onder de indruk verkeerde dat het daadwerkelijk kon gebeuren zou ik het niet zeggen.
Geh, heb ik ook in het eerste jaar gedaan. Weet je waar je aan toe bent worst case scenario wise. En dan valt het altijd nog slechter uitquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:47 schreef Tchock het volgende:
Ik heb in elk geval iedere vraag fout gedaan die ik niet helemaal zeker wist (dat noteer ik altijd) plus nog een paar bonus waar ik wel vrij sterk in dacht te staan
Ik maak altijd gewoon mijn hele tentamen op het opgavevel, en schrijf daarna de antwoorden volledig uit op het papier. Bij MC's is een vraagteken onzeker, vragen die ik zeker weet streep ik de antwoorden weg die sowieso fout zijn en verder gokken en zo. Sowieso handig met herkansingen als je een beetje na kunt gaan wat je zelf wel en niet kan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Geh, heb ik ook in het eerste jaar gedaan. Weet je waar je aan toe bent worst case scenario wise. En dan valt het altijd nog slechter uitDoe altijd kruisjes bij degene die ik sowieso fout deed, vraagtekens bij 'het kan goed of fout zijn' En dan die twee optellen om te zien of ik het minimum vereiste gehaald heb
Beide. Er zaten vragen tussen in de vorm van 'Is de Staat een bestuursorgaan?' (had ik fout) en ook casusvragen over bijvoorbeeld een overlastgebied in Amsterdam (had ik goed)quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:51 schreef Ryon het volgende:
Wat voor vragen waren het trouwens? Gebaseerd op een casus of gewoon is Wethouder Hekkema een bestuursorgaan? en is Pietje belanghebbende en is het mailtje van Ambtenaar Harolds een besluit?
quote:Welke stelling is juist?
Een door Piet tegen Klaas ingestelde vordering tot betaling van een geldsom uit hoofde van een geldlening kan
1) niet in kort geding worden toegewezen (klaarblijkelijk onzin)
2) niet met een veroordeling tot een dwangsom worden versterkt (verboden in art. 611a Rv?)
3) niet met een veroordeling tot lijfsdwang worden versterkt (verboden in art 585 sub a Rv?)
4) niet uitvoerbaar bij voorraad worden verklaard (ook onzin)
Maar volgens artikel 585 mag lijfsdwang niet opgelegd worden als het gaat om betaling van geld. En volgens 611a mag een dwangsom niet opgelegd worden bij een vordering tot betaling.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:09 schreef Joosie200 het volgende:
Als Klaas blijft weigeren die geldlening terug te betalen, kan prima lijfsdwang worden toegepast. Want wie niet luisteren wil, moet maar voelen. Iemand veroordelen geldlening terug te betalen en dan ook een dwangsom eisen is onzinning. Hij wou al niet betalen en zo'n dwangsom gaat daar niks aan veranderen.
Lees dan de casus. Het gaat om een ingestelde vordering tot betaling. Dus 611a is correcto mundo. Betaling van geld is nvt nu want Pietje stelt een vordering tot betaling in. Snappez-vous?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar volgens artikel 585 mag lijfsdwang niet opgelegd worden als het gaat om betaling van geld. En volgens 611a mag een dwangsom niet opgelegd worden bij een vordering tot betaling.
Oh. Darn.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:12 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Lees dan de casus. Het gaat om een ingestelde vordering tot betaling. Dus 611a is correcto mundo. Betaling van geld is nvt nu want Pietje stelt een vordering tot betaling in. Snappez-vous?
Multipogok is dikwijls gewoon goed begrijpend lezen en je haalt elk vak. Ongeacht de voorbereidingquote:
Ik zei dat ik er nog geen procesrecht in heb kunnen ontdekkenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ah, dan zei Yreal het net verkeerd
Dat, en is de bloembollen commissie een bestuursorgaan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:51 schreef Ryon het volgende:
Wat voor vragen waren het trouwens? Gebaseerd op een casus of gewoon is Wethouder Hekkema een bestuursorgaan? en is Pietje belanghebbende en is het mailtje van Ambtenaar Harolds een besluit?
Strafrecht 2 wordt dus dit jaar nog niet gegeven waardoor je iedereen die matrieel strafrecht niet heeft gehaald even een jaartje studievertraging aan naait.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:45 schreef Ryon het volgende:
Het bestuursprocesrecht kwam vroeger ook altijd pas na het regulier bestuursrecht. Of doen ze dat nu bijv bijvoorbeeld strafrecht wel door elkaar?
Het vak bestuurs(proces)recht is opgedeeld in drie delen: I, IIa en IIb. I ziet op kernbegrippen in de AvB, IIa is materieel bestuursrecht en IIb is bestuursprocesrecht. De volgorde is dus behouden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:45 schreef Ryon het volgende:
Het bestuursprocesrecht kwam vroeger ook altijd pas na het regulier bestuursrecht. Of doen ze dat nu bijv bijvoorbeeld strafrecht wel door elkaar?
Ik vind het heel fijn. Je kunt nu grote vakken in hapklare delen afwerken, wat ik veel makkelijker vind terwijl je daarbij ook de stof beter beheerst.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vroeger was alles gewoon beter. Die onzin met vak I, vak II, vak III. Vreselijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |