abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122349713

'Hoogste Duitse belastingschijf 100 procent'

Grootverdieners in Duitsland moeten als het aan de linkse partij Die Linke ligt stevig in de buidel gaan tasten. Iedere euro boven de 500.000 zou in een nieuwe 100 procentsschaal moeten vallen.

'Wij stellen voor dat niemand meer mag verdienen dan 40 keer het minimumloon, bij de huidige verdeling is dat nog altijd 40.000 euro per maand", citeert de Mitteldeutsche Zeitung uit het verkiezingsprogramma van de partij.

'Gevaar voor de democratie'
"De exploderende ongelijkheid is een gevaar voor de democratie. Ik noem het afkappen van de inkomens bij een half miljoen democratiebelasting", stelt partijvoorzitter Bernd Riexinger in de krant.

De bondsdagverkiezingen van dit najaar betitelt hij als herverdelingsstembusgang. "We willen een burgerlijke opstand tegen de concentratie van enorme rijkdom bij weinigen." Het geld van de rijken is volgens hem nodig voor sociale plannen en investeringen in de toekomst te financieren.
http://www.rtl.nl/compone(...)hijf_100_procent.xml

Ook in Duitsland zijn er dus wereldvreemde linkse partijen.
Gewoon gelegaliseerde diefstal dus.
>>>In B4: maar de banken stelen ook ons geld en dat is veel meer dan wat Die Linke wil gaan doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122349731
:')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_122349773
Wat een wereldvreemdheid...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:53:31 #4
190104 Jareth
Such a pity...
pi_122349795
Wat hebben die lui in vredesnaam gerookt? 8)7
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:53:37 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122349800
Misschien is het een leuk idee om in je topictitel te verwerken dat dit een of ander proefballonnetje is van een of andere extreem-linkse partij in Duitsland die in de oppositie zit en buiten de voormalige DDR nauwelijks draagvlak heeft?

Je brengt het alsof de wet al getekend is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:54:05 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:54:08 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122349822
volstrekt achterlijk.... die gaan gewoon de grens over en dan heb je helemaal niks meer
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:54:14 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_122349826
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]

"We willen een burgerlijke opstand tegen de concentratie van enorme rijkdom bij weinigen."

Wat heeft dit met burgers te maken dan? Het is alleen het graaigedrag verplaatsen van de rijken naar de overheid.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:54:29 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122349834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien is het een leuk idee om in je topictitel te verwerken dat dit een of ander proefballonnetje is van een of andere extreem-linkse partij in Duitsland die in de oppositie zit en buiten de voormalige DDR nauwelijks draagvlak heeft?

en dat :)
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122349926
Maar ze noemen het volledig afromen van elke euro boven de 5 ton geen diefstal. Nee, dat heet 'democratiebelasting' :D . Oh, dan is het natuurlijk een top plan.

Het is trouwens wel een onfaalbare Balkenendenorm van boven de 5 ton. _O-
pi_122350095
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:53 schreef Janneke141 het volgende:

Natuurlijk lukt het ze nooit om dit er doorheen te krijgen. Maar het is gewoon een democratische politieke partij in Duitsland met zetels in het parlement. En dit idee is zo debiel dat ik het een topic waard vind.

Mag dat, of ga je ook klagen de volgende keer als GroenLinks met een belachelijk wetsvoorstel komt en iemand er een topic over opent? Die hebben zelfs in eigen land nauwelijks draagvlak.
pi_122350230
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Meer dan 40K per maand is echt achterlijk veel.

Niet dat het veel effect zal hebben, ik weet eigenlijk wel zeker dan mensen die deze norm overschrijden wel een maas in het systeem kunnen vinden om toch geen belasting te betalen.
pi_122350235
Ermm als je 100% belasting betaalt van je loon, dan werk je toch eigenlijk voor niks?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_122350245
Volledig de weg kwijt dit soort partijen.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:09:52 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_122350269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ermm als je 100% belasting betaalt van je loon, dan werk je toch eigenlijk voor niks?
Boven de 500.000 euro wel ja.
pi_122350319
Zou wel prachtig zijn voor onze staatskas. Iedereen die meer dan een miljoen binnen haalt gaat dan net over de grens wonen en belasting aan Nederland betalen. :P
pi_122350327
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef De_Dakgoot het volgende:
Dat is het idee ook, ze vinden dat iemand dan "te veel" verdient. Volledig contraprodcutief natuurlijk, want zodra die grens in zicht is stop zo iemand gewoon met werken. Wordt de economie niet beter van, maar de Volkerts kunnen tenminste weer lekker al gniffelend in slaap vallen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:12:09 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122350334
Was in Frankrijk ook al zon succes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:12:12 #19
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122350337
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Meer dan 40K per maand is echt achterlijk veel.

Niet dat het veel effect zal hebben, ik weet eigenlijk wel zeker dan mensen die deze norm overschrijden wel een maas in het systeem kunnen vinden om toch geen belasting te betalen.
Het is het principe.
We leven in een vrij land. Waar mensen vrij kunnen handelen, zelf kunnen bepalen wat ze kopen en verkopen. Zelf contracten kunnen afsluiten, eigendommen kunnen gebruiken naar eigen inzicht.

Met dit soort maatregelen lijkt het wel alsof mensen eigendom van de staat zijn en dat het een gunst is dat je ook maar iets mag overhouden of bepalen van/over je eigendom en arbeid.
pi_122350340
Grote bedrijven zullen wegtrekken, mensen die talent hebben zullen vertrekken, acteurs en andere mensen die door de tv goed verdienen zullen weggaan, leeg land krijg je dan :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122350389
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:12 schreef bijdehand het volgende:
Grote bedrijven zullen wegtrekken, mensen die talent hebben zullen vertrekken, acteurs en andere mensen die door de tv goed verdienen zullen weggaan, leeg land krijg je dan :)
Maar goed, alles voor ''HET MOET EERLIJKER'' :(
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:15:18 #22
45206 Pietverdriet
pi_122350421
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef Pharmacist het volgende:

Een issue is dat je belastinginkomsten zullen dalen, mensen die dit verdienen zullen zorgen dat ze niet meer dan 40k verdienen.
Tweede issue is, dat dit erg weinig mensen zijn en de maatregel puur een haatmaatregel is
Derde issue, mensen zullen vertrekken.
De lastendruk in Duitsland is trouwens al hoger dan in Nederland.
pi_122350446
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar goed, alles voor ''HET MOET EERLIJKER'' :(
Waarbij je "eerlijk" moet zien als "IEMAND ANDERS HEB IETS WAT IK NIET HEB EN DA'S NIET EERLIJK! :( "
pi_122350469
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:12 schreef TweeGrolsch het volgende:
We leven in een vrij land. Waar mensen vrij kunnen handelen, zelf kunnen bepalen wat ze kopen en verkopen. Zelf contracten kunnen afsluiten, eigendommen kunnen gebruiken naar eigen inzicht.
Denk jij dat mensen die 40K per maand verdienen 40 maal harder werken dan iemand die minimum loon verdient? Ik zie niet in hoe dit de vrijheid van dit soort grootverdieners vermindert.

En die vrijheid waar je het over hebt zorgt er ook voor dat de bankenwereld en de farmaceutische wereld (en ik weet zeker nog wel meer) de samenleving uitbuiten. Als iemand 40K per maand verdiend denk ik dat in veel gevallen de samenleving benadeeld wordt.
pi_122350481
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een issue is dat je belastinginkomsten zullen dalen, mensen die dit verdienen zullen zorgen dat ze niet meer dan 40k verdienen.
Tweede issue is, dat dit erg weinig mensen zijn en de maatregel puur een haatmaatregel is
En dan die uitspraken: 'Nivelleren is een feest' w/ , een toptarief van 100% een 'democratiebelasting' noemen. Pure haat.
pi_122350503
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, allemaal mee eens. Dit zijn echter praktische bezwaren, geen ideologische bezwaren. Ik vind hier ideologisch niets mee mis. Praktisch is het helaas heel lastig.
pi_122350535
Er is toch geen minimum loon in Duitsland?
Women are not people, they are devices built by our Lord Jesus Christ for our entertainment.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:21:41 #28
45206 Pietverdriet
pi_122350612
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:19 schreef EnEmA het volgende:
Er is toch geen minimum loon in Duitsland?
Er is wel een minimumloon, alleen is dit per CAO en niet wettelijk.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:22:25 #29
45206 Pietverdriet
pi_122350633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:18 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja, allemaal mee eens. Dit zijn echter praktische bezwaren, geen ideologische bezwaren. Ik vind hier ideologisch niets mee mis. Praktisch is het helaas heel lastig.
Iedeologisch is er alles mis mee, het is pure afgunst.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:22:38 #30
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122350641
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Denk jij dat mensen die 40K per maand verdienen 40 maal harder werken dan iemand die minimum loon verdient? Ik zie niet in hoe dit de vrijheid van dit soort grootverdieners vermindert.

En die vrijheid waar je het over hebt zorgt er ook voor dat de bankenwereld en de farmaceutische wereld (en ik weet zeker nog wel meer) de samenleving uitbuiten. Als iemand 40K per maand verdiend denk ik dat in veel gevallen de samenleving benadeeld wordt.
Hoe "hard" iemand werkt is compleet irrelevant en bovendien subjectief en onmeetbaar.

Nee, de samenleving wordt niet benadeeld als iemand 40k per maand verdient. En ook al zou dat zo zijn dan nog vind ik dat niet belangrijk. Het principe dat iemand zelf mag doen met zijn eigendommen wat hij wil is belangrijker.

Onder het mom "de samenleving benadelen" kun je een hoop individuele vrijheden inperken. Alcohol/Drugs ook maar gelijk verbieden. Religie vind ik de samenleving ook maar "benadelen", gelijk verbieden die handel.

Als ik een willekeurig persoon 16 miljoen per week wil betalen om de wc schoon te maken dan moet dat gewoon kunnen. Mijn eigendom, mijn beslissing.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:23:26 #31
45206 Pietverdriet
pi_122350661
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dan die uitspraken: 'Nivelleren is een feest' w/ , een toptarief van 100% een 'democratiebelasting' noemen. Pure haat.
Nivelleren is sowieso een hondeworst, het dient vooral de nivelleerder. Net zoals het bij max havelaar niet om de boeren gaat maar om max havelaar
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:28:24 #32
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122350827

[ Bericht 100% gewijzigd door Voorschrift op 01-02-2013 20:27:48 ]
pi_122350881
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:22 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hoe "hard" iemand werkt is compleet irrelevant en bovendien subjectief en onmeetbaar.

Nee, de samenleving wordt niet benadeeld als iemand 40k per maand verdient. En ook al zou dat zo zijn dan nog vind ik dat niet belangrijk. Het principe dat iemand zelf mag doen met zijn eigendommen wat hij wil is belangrijker.

Onder het mom "de samenleving benadelen" kun je een hoop individuele vrijheden inperken. Alcohol/Drugs ook maar gelijk verbieden. Religie vind ik de samenleving ook maar "benadelen", gelijk verbieden die handel.

Als ik een willekeurig persoon 16 miljoen per week wil betalen om de wc schoon te maken dan moet dat gewoon kunnen. Mijn eigendom, mijn beslissing.
Tsja. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om hier verder op in te gaan. Ik zal mijn punt nog een keer uitleggen doe ik wel een linkdump van links die jij wsl toch niet gaat lezen :).

Banken
http://www.aljazeera.com/(...)012745483253266.html

Eigenlijk weet jij denk ik ook wel hoe de banken alles manupuleren. De wereldeconomie is kapot door banken. En laatst hadden we weer dat libor schandaal dat dus gwn is afgekocht. Zijn ook genoeg films over zoals de inside job.

Farmaceutische industrie
http://www.aljazeera.com/(...)116297573191484.html
http://www.nytimes.com/20(...)settlement.html?_r=0

Kreeg afgelopen week deze mail trouwens doorgestuurd over onderzoek van BMJ naar fraude mbt Tamiflu trial data.

"Dear xxxx,

We need your help to show the House of Commons Science and Technology Select Committee the true scale of the problem of missing clinical data by collating a list of examples.

The BMJ has documented problems the Cochrane Collaboration had in receiving enough data to fully scrutinise the clinical effectiveness of Tamiflu; but that is just the tip of the iceberg.

We would like to see any report of obstruction, from any researchers or companies, which you are aware of. This can be from your own work, the work of others that you have read, or media reports.

Could I ask you to fill in our quick online form, we will then collate the details and publish in this publically available spreadsheet.

Together we can convince the UK government to take this problem seriously.

Yours Sincerley,

xxxx
Editor in Chief, BMJ"

Hier nog een artikel over hoe de WHO de definitie van pandemische influenza vlak voor de pandemie van 2009 heeft veranderd.
http://www.who.int/bulletin/volumes/89/7/11-086173/en/index.html
==> "Since 2003, the top of the WHO Pandemic Preparedness homepage has contained the following statement: An influenza pandemic occurs when a new influenza virus appears against which the human population has no immunity, resulting in several simultaneous epidemics worldwide with enormous numbers of deaths and illness.6 However, on 4 May 2009, scarcely one month before the H1N1 pandemic was declared, the web page was altered in response to a query from a CNN reporter.7 The phrase enormous numbers of deaths and illness had been removed and the revised web page simply read as follows: An influenza pandemic may occur when a new influenza virus appears against which the human population has no immunity."

Je moet echt heel naief zijn om te denken dat mensen hier niet heel veel geld aan hebben verdiend.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:32:19 #34
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122350954
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het trieste is dat jij dit nog grotendeels meent.
Grotendeels? Ik meen er alles van. Kapitalisme faalt kijk naar SNS. De overheid (dus wij) spekken die diknekken weer.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:32:51 #35
45206 Pietverdriet
pi_122350967
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:28 schreef betyar het volgende:
Goed idee, het hele kapitalistische stelsel moet op schop. Iedere aanhanger van het kapitalisme wegduwen in werkkampen of naar Amerika sturen.
Was al eerder zo'n succes.
Het mooiste is dat dit soort revoluties als eerste haar revolutionaire aanhangers afmaakt, dat zagen we in de SU waar vrijwel alle "helden" van de revolutie door Stalin werden afgemaakt, en in Duitsland waar de SA van kant werd gemaakt.
Che maakte al zijn oude strijdmakkers als eerste af.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:32:56 #36
52513 whosvegas
The Trickster
pi_122350971
Goed idee, voor die prutsers van de SNS ^O^
Are you nuts??
pi_122350977
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Grotendeels? Ik meen er alles van. Kapitalisme faalt kijk naar SNS. De overheid (dus wij) spekken die diknekken weer.
Als je dat niet wil dan mag je zo emigreren hoor _O_
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:33:41 #38
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122351001
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was al eerder zo'n succes.
Het mooiste is dat dit soort revoluties als eerste haar revolutionaire aanhangers afmaakt, dat zagen we in de SU waar vrijwel alle "helden" van de revolutie door Stalin werden afgemaakt, en in Duitsland waar de SA van kant werd gemaakt.
Che maakte al zijn oude strijdmakkers als eerste af.
Ik ben dan ook meer aanhanger van Tito en Nagy.
pi_122351019
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Uhuh, jij wilt miljoenen Nederlanders naar werkkampen sturen.....leuk
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:34:49 #40
45206 Pietverdriet
pi_122351042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik ben dan ook meer aanhanger van Tito en Nagy.
Tito heeft er ook voldoende afgemaakt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:34:59 #41
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122351049
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als je dat niet wil dan mag je zo emigreren hoor _O_
Sorry, vind mijn familie belangrijker dan centen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:35:43 #42
45206 Pietverdriet
pi_122351081
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Uhuh, jij wilt miljoenen Nederlanders naar werkkampen sturen.....leuk
Dat is zijn dank daarvoor dat Nederlanders de hongaren na 56 opnam.
pi_122351088
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik zal eraan denken als ik in de trein naar mijn concentratiewerkkamp zit.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:36:15 #44
45206 Pietverdriet
pi_122351096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Jij vind vooral de centen van anderen heel belangrijk.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:36:37 #45
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122351108
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tito heeft er ook voldoende afgemaakt.
Niet genoeg, anders was Joegoslavië niet uit elkaar gedonderd, de intrede van democratie en het kapitalisme heeft dat land naar de sodemieter geholpen.
pi_122351139
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is de dank daarvoor dat Nederlanders de hongaren na 56 opnam.
Ik heb meer vertrouwen in de gemiddelde Hongaar dan in Betyar. Lees dit trouwens alsjeblieft niet als dat ik vertrouwen in de gemiddelde Hongaar heb.
pi_122351140
Even los van mijn mening; ik zie dit nog wel gebeuren als de economische trends zich voortzetten. En niet alleen in Duitsland.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:37:36 #48
45206 Pietverdriet
pi_122351145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet genoeg, anders was Joegoslavië niet uit elkaar gedonderd, de intrede van democratie en het kapitalisme heeft dat land naar de sodemieter geholpen.
Het trieste is dat jij niet eens loopt te trollen maar echt zo gek bent
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:37:40 #49
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122351149
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is zijn dank daarvoor dat Nederlanders de hongaren na 56 opnam.
Verdiep je eens in waarom Nederland zo graag die Hongaren wilde hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Voorschrift op 01-02-2013 20:28:39 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:37:55 #50
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122351159
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik zal eraan denken als ik in de trein naar mijn concentratiewerkkamp zit.
Dat mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')