Wat heeft dit met burgers te maken dan? Het is alleen het graaigedrag verplaatsen van de rijken naar de overheid.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
"We willen een burgerlijke opstand tegen de concentratie van enorme rijkdom bij weinigen."
en datquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien is het een leuk idee om in je topictitel te verwerken dat dit een of ander proefballonnetje is van een of andere extreem-linkse partij in Duitsland die in de oppositie zit en buiten de voormalige DDR nauwelijks draagvlak heeft?
Je brengt het alsof de wet al getekend is.
Natuurlijk lukt het ze nooit om dit er doorheen te krijgen. Maar het is gewoon een democratische politieke partij in Duitsland met zetels in het parlement. En dit idee is zo debiel dat ik het een topic waard vind.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien is het een leuk idee om in je topictitel te verwerken dat dit een of ander proefballonnetje is van een of andere extreem-linkse partij in Duitsland die in de oppositie zit en buiten de voormalige DDR nauwelijks draagvlak heeft?
Je brengt het alsof de wet al getekend is.
Boven de 500.000 euro wel ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ermm als je 100% belasting betaalt van je loon, dan werk je toch eigenlijk voor niks?
Dat is het idee ook, ze vinden dat iemand dan "te veel" verdient. Volledig contraprodcutief natuurlijk, want zodra die grens in zicht is stop zo iemand gewoon met werken. Wordt de economie niet beter van, maar de Volkerts kunnen tenminste weer lekker al gniffelend in slaap vallen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ermm als je 100% belasting betaalt van je loon, dan werk je toch eigenlijk voor niks?
Het is het principe.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Meer dan 40K per maand is echt achterlijk veel.
Niet dat het veel effect zal hebben, ik weet eigenlijk wel zeker dan mensen die deze norm overschrijden wel een maas in het systeem kunnen vinden om toch geen belasting te betalen.
Maar goed, alles voor ''HET MOET EERLIJKER''quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:12 schreef bijdehand het volgende:
Grote bedrijven zullen wegtrekken, mensen die talent hebben zullen vertrekken, acteurs en andere mensen die door de tv goed verdienen zullen weggaan, leeg land krijg je dan
Een issue is dat je belastinginkomsten zullen dalen, mensen die dit verdienen zullen zorgen dat ze niet meer dan 40k verdienen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Meer dan 40K per maand is echt achterlijk veel.
Niet dat het veel effect zal hebben, ik weet eigenlijk wel zeker dan mensen die deze norm overschrijden wel een maas in het systeem kunnen vinden om toch geen belasting te betalen.
Waarbij je "eerlijk" moet zien als "IEMAND ANDERS HEB IETS WAT IK NIET HEB EN DA'S NIET EERLIJK!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar goed, alles voor ''HET MOET EERLIJKER''![]()
Denk jij dat mensen die 40K per maand verdienen 40 maal harder werken dan iemand die minimum loon verdient? Ik zie niet in hoe dit de vrijheid van dit soort grootverdieners vermindert.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:12 schreef TweeGrolsch het volgende:
We leven in een vrij land. Waar mensen vrij kunnen handelen, zelf kunnen bepalen wat ze kopen en verkopen. Zelf contracten kunnen afsluiten, eigendommen kunnen gebruiken naar eigen inzicht.
En dan die uitspraken: 'Nivelleren is een feest'quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een issue is dat je belastinginkomsten zullen dalen, mensen die dit verdienen zullen zorgen dat ze niet meer dan 40k verdienen.
Tweede issue is, dat dit erg weinig mensen zijn en de maatregel puur een haatmaatregel is
Derde issue, mensen zullen vertrekken.
De lastendruk in Duitsland is trouwens al hoger dan in Nederland.
Ja, allemaal mee eens. Dit zijn echter praktische bezwaren, geen ideologische bezwaren. Ik vind hier ideologisch niets mee mis. Praktisch is het helaas heel lastig.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een issue is dat je belastinginkomsten zullen dalen, mensen die dit verdienen zullen zorgen dat ze niet meer dan 40k verdienen.
Tweede issue is, dat dit erg weinig mensen zijn en de maatregel puur een haatmaatregel is
Derde issue, mensen zullen vertrekken.
De lastendruk in Duitsland is trouwens al hoger dan in Nederland.
Er is wel een minimumloon, alleen is dit per CAO en niet wettelijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:19 schreef EnEmA het volgende:
Er is toch geen minimum loon in Duitsland?
Iedeologisch is er alles mis mee, het is pure afgunst.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:18 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, allemaal mee eens. Dit zijn echter praktische bezwaren, geen ideologische bezwaren. Ik vind hier ideologisch niets mee mis. Praktisch is het helaas heel lastig.
Hoe "hard" iemand werkt is compleet irrelevant en bovendien subjectief en onmeetbaar.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Denk jij dat mensen die 40K per maand verdienen 40 maal harder werken dan iemand die minimum loon verdient? Ik zie niet in hoe dit de vrijheid van dit soort grootverdieners vermindert.
En die vrijheid waar je het over hebt zorgt er ook voor dat de bankenwereld en de farmaceutische wereld (en ik weet zeker nog wel meer) de samenleving uitbuiten. Als iemand 40K per maand verdiend denk ik dat in veel gevallen de samenleving benadeeld wordt.
Nivelleren is sowieso een hondeworst, het dient vooral de nivelleerder. Net zoals het bij max havelaar niet om de boeren gaat maar om max havelaarquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dan die uitspraken: 'Nivelleren is een feest', een toptarief van 100% een 'democratiebelasting' noemen. Pure haat.
Tsja. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om hier verder op in te gaan. Ik zal mijn punt nog een keer uitleggen doe ik wel een linkdump van links die jij wsl toch niet gaat lezenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Hoe "hard" iemand werkt is compleet irrelevant en bovendien subjectief en onmeetbaar.
Nee, de samenleving wordt niet benadeeld als iemand 40k per maand verdient. En ook al zou dat zo zijn dan nog vind ik dat niet belangrijk. Het principe dat iemand zelf mag doen met zijn eigendommen wat hij wil is belangrijker.
Onder het mom "de samenleving benadelen" kun je een hoop individuele vrijheden inperken. Alcohol/Drugs ook maar gelijk verbieden. Religie vind ik de samenleving ook maar "benadelen", gelijk verbieden die handel.
Als ik een willekeurig persoon 16 miljoen per week wil betalen om de wc schoon te maken dan moet dat gewoon kunnen. Mijn eigendom, mijn beslissing.
Grotendeels? Ik meen er alles van. Kapitalisme faalt kijk naar SNS. De overheid (dus wij) spekken die diknekken weer.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het trieste is dat jij dit nog grotendeels meent.
Was al eerder zo'n succes.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:28 schreef betyar het volgende:
Goed idee, het hele kapitalistische stelsel moet op schop. Iedere aanhanger van het kapitalisme wegduwen in werkkampen of naar Amerika sturen.
Als je dat niet wil dan mag je zo emigreren hoorquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Grotendeels? Ik meen er alles van. Kapitalisme faalt kijk naar SNS. De overheid (dus wij) spekken die diknekken weer.
Ik ben dan ook meer aanhanger van Tito en Nagy.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was al eerder zo'n succes.
Het mooiste is dat dit soort revoluties als eerste haar revolutionaire aanhangers afmaakt, dat zagen we in de SU waar vrijwel alle "helden" van de revolutie door Stalin werden afgemaakt, en in Duitsland waar de SA van kant werd gemaakt.
Che maakte al zijn oude strijdmakkers als eerste af.
Uhuh, jij wilt miljoenen Nederlanders naar werkkampen sturen.....leukquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Grotendeels? Ik meen er alles van. Kapitalisme faalt kijk naar SNS. De overheid (dus wij) spekken die diknekken weer.
Tito heeft er ook voldoende afgemaakt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben dan ook meer aanhanger van Tito en Nagy.
Sorry, vind mijn familie belangrijker dan centen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je dat niet wil dan mag je zo emigreren hoor
Dat is zijn dank daarvoor dat Nederlanders de hongaren na 56 opnam.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Uhuh, jij wilt miljoenen Nederlanders naar werkkampen sturen.....leuk
Ik zal eraan denken als ik in de trein naar mijn concentratiewerkkamp zit.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Sorry, vind mijn familie belangrijker dan centen.
Jij vind vooral de centen van anderen heel belangrijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Sorry, vind mijn familie belangrijker dan centen.
Niet genoeg, anders was Joegoslavië niet uit elkaar gedonderd, de intrede van democratie en het kapitalisme heeft dat land naar de sodemieter geholpen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tito heeft er ook voldoende afgemaakt.
Ik heb meer vertrouwen in de gemiddelde Hongaar dan in Betyar. Lees dit trouwens alsjeblieft niet als dat ik vertrouwen in de gemiddelde Hongaar heb.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is de dank daarvoor dat Nederlanders de hongaren na 56 opnam.
Het trieste is dat jij niet eens loopt te trollen maar echt zo gek bentquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet genoeg, anders was Joegoslavië niet uit elkaar gedonderd, de intrede van democratie en het kapitalisme heeft dat land naar de sodemieter geholpen.
Verdiep je eens in waarom Nederland zo graag die Hongaren wilde hebben.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is zijn dank daarvoor dat Nederlanders de hongaren na 56 opnam.
Dat mag.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zal eraan denken als ik in de trein naar mijn concentratiewerkkamp zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |