Wat heeft dit met burgers te maken dan? Het is alleen het graaigedrag verplaatsen van de rijken naar de overheid.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
"We willen een burgerlijke opstand tegen de concentratie van enorme rijkdom bij weinigen."
en datquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien is het een leuk idee om in je topictitel te verwerken dat dit een of ander proefballonnetje is van een of andere extreem-linkse partij in Duitsland die in de oppositie zit en buiten de voormalige DDR nauwelijks draagvlak heeft?
Je brengt het alsof de wet al getekend is.
Natuurlijk lukt het ze nooit om dit er doorheen te krijgen. Maar het is gewoon een democratische politieke partij in Duitsland met zetels in het parlement. En dit idee is zo debiel dat ik het een topic waard vind.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien is het een leuk idee om in je topictitel te verwerken dat dit een of ander proefballonnetje is van een of andere extreem-linkse partij in Duitsland die in de oppositie zit en buiten de voormalige DDR nauwelijks draagvlak heeft?
Je brengt het alsof de wet al getekend is.
Boven de 500.000 euro wel ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ermm als je 100% belasting betaalt van je loon, dan werk je toch eigenlijk voor niks?
Dat is het idee ook, ze vinden dat iemand dan "te veel" verdient. Volledig contraprodcutief natuurlijk, want zodra die grens in zicht is stop zo iemand gewoon met werken. Wordt de economie niet beter van, maar de Volkerts kunnen tenminste weer lekker al gniffelend in slaap vallen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ermm als je 100% belasting betaalt van je loon, dan werk je toch eigenlijk voor niks?
Het is het principe.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Meer dan 40K per maand is echt achterlijk veel.
Niet dat het veel effect zal hebben, ik weet eigenlijk wel zeker dan mensen die deze norm overschrijden wel een maas in het systeem kunnen vinden om toch geen belasting te betalen.
Maar goed, alles voor ''HET MOET EERLIJKER''quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:12 schreef bijdehand het volgende:
Grote bedrijven zullen wegtrekken, mensen die talent hebben zullen vertrekken, acteurs en andere mensen die door de tv goed verdienen zullen weggaan, leeg land krijg je dan
Een issue is dat je belastinginkomsten zullen dalen, mensen die dit verdienen zullen zorgen dat ze niet meer dan 40k verdienen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:08 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Meer dan 40K per maand is echt achterlijk veel.
Niet dat het veel effect zal hebben, ik weet eigenlijk wel zeker dan mensen die deze norm overschrijden wel een maas in het systeem kunnen vinden om toch geen belasting te betalen.
Waarbij je "eerlijk" moet zien als "IEMAND ANDERS HEB IETS WAT IK NIET HEB EN DA'S NIET EERLIJK!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar goed, alles voor ''HET MOET EERLIJKER''![]()
Denk jij dat mensen die 40K per maand verdienen 40 maal harder werken dan iemand die minimum loon verdient? Ik zie niet in hoe dit de vrijheid van dit soort grootverdieners vermindert.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:12 schreef TweeGrolsch het volgende:
We leven in een vrij land. Waar mensen vrij kunnen handelen, zelf kunnen bepalen wat ze kopen en verkopen. Zelf contracten kunnen afsluiten, eigendommen kunnen gebruiken naar eigen inzicht.
En dan die uitspraken: 'Nivelleren is een feest'quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een issue is dat je belastinginkomsten zullen dalen, mensen die dit verdienen zullen zorgen dat ze niet meer dan 40k verdienen.
Tweede issue is, dat dit erg weinig mensen zijn en de maatregel puur een haatmaatregel is
Derde issue, mensen zullen vertrekken.
De lastendruk in Duitsland is trouwens al hoger dan in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |