Tuurlijk kan je dat wel negeren. Het is een keuze om dat niet te doen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sneue dingen kan je best negeren. Oproepen tot terreur en geweld echter niet.
En dat gebeurde gister.
Neuh, dat is geen keuze. Dat is een instinct. Een survival-instinct zelfs.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je dat wel negeren. Het is een keuze om dat niet te doen.
Uiteraard, dit is maar een beschrijving op de vlakte. D'r valt veel meer te melden over dat bestemmingsplan. Je kunt een verzoek indienen voor wijziging van het plan, maar dat is een proces waar je maanden en eventueel jaren mee zoet bent. Dan moet het bestemmingsplan nog goedgekeurd worden door het college van B&W. De kans dat B&W akkoord gaat met een wijziging van het plan ten gunste van een moskee op de Pier is nul. Men houdt ook rekening met wat er speelt in de maatschappij. Het blijft een bestuursorgaan en geen commerciële organisatie, dus belangenafweging speelt ook een rol.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:01 schreef Wombcat het volgende:
Zo zwart-wit is het niet. Als het niet in een bestemmingsplan past, krijg je geen vergunning. Maar je kunt wel vragen of het bestemmingsplan veranderd kan worden. Je moet dan aantonen dat het past binnen de geldende wetgeving, gemeentelijk en provinciaal beleid. En het moet financieel onderbouwd zijn.
Het bestemmingsplan wordt ook niet opgesteld door een welstandscommissie, maar vastgesteld door de gemeenteraad.
Dat kan niet altijd. Er is altijd een grens.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar je moet wel sneue dingen kunnen negeren.
Het liet anders heel goed zien hoeveel mensen eerst de feiten checken voor ze zo fel reageren.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:50 schreef Gewas het volgende:
[..]
Eens.
Het is (was) ook helemaal geen grappige grap.
Het is best begrijpelijk dat er felle reacties op kwamen. Ik snap het nut van deze 'grap' ook helemaal niet.
Het is makkelijk praten als het niet over jezelf gaat.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je dat wel negeren. Het is een keuze om dat niet te doen.
Heb je een punt. Alleen men ging gisteren wel heel ver in zijn/haar reacties. Na 6 pagina's werd er abrupt een slotje op gegooid. Men kon niet normaal reageren. Waarschijnlijk hadden de meesten een waas voor de ogen en werden alle normen/waarden overboord gegooid. Al de stank van de onderbuiken heeft als het ware dat topic vergast. Kan er niet meer van maken, sorry.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik. Ik kan nu wel gaan roepen dat alle moslims doodgeschoten moeten worden nadat ze gemarteld zijn en ik kan roepen dat we ze als onze meerderen moeten accepteren en ze moeten dienen in dit aardse leven. Maar het is online, en het is een fucking mening. Wat boeit het. Als mensen ergens echt achter staan durven ze het wel te zeggen als ze NIET anoniem zijn.
In Nederland vooralsnog wel ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:16 schreef DrDentz het volgende:
Onze xenofoben zijn nog wel erg kalm hoor, er vallen geen honderden doden zoals met de cartoonrellen.
Ik ben blij dat het onzin is. Want ik blijf erbij dat een moskee daar volledig onacceptabel is en ik had dat zeker gedaan. Vandaag bleek trouwens dat zo'n beetje al mijn vrienden en familie dat ook zouden doen dus dat is ok.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:08 schreef De_Guidance het volgende:
En hoe voel je je nu D_H, gisteren wilde je er brandbommen op gooien?
Ja en duizenden door je moslimfundi vriendjes. En nu?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
In Nederland vooralsnog wel ja.
In Duitsland zijn tientallen Turken vermoord vanwege hun afkomst door neo-nazi's.
En de xenofoob Breivik doodde 72 kinderen.
Nog nooit gehoord gezien dat een allochtoon daarvoor werd uitgescholden. En ik kan me niet voorstellen dat mensen dat normaal vinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten als het niet over jezelf gaat.
Hoe zou jij het vinden als je familie of jij constant voor aap/kakkerlak/Neanderthaler wordt uitgemaakt en dat het steeds normaler werd?
Zeker als ook mensen met een voorbeeldfunctie mee gaan doen.
Dat mensen dan opheldering vragen is niet meer dan normaal.
Allemaal anoniem.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb je een punt. Alleen men ging gisteren wel heel ver in zijn/haar reacties. Na 6 pagina's werd er abrupt een slotje op gegooid. Men kon niet normaal reageren. Waarschijnlijk hadden de meesten een waas voor de ogen en werden alle normen/waarden overboord gegooid. Al de stank van de onderbuiken heeft als het ware dat topic vergast. Kan er niet meer van maken, sorry.
Dat zijn mijn vriendjes niet. Je zult mij dan ook nooit, in tegenstelling tot jou, sympathie zien uiten tegen dergelijke figuren en hun daden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en duizenden door je moslimfundi vriendjes. En nu?
Haha, goede vraag. Ik reageer meestal netjes en gemeend, maar als ik FOK! voor even verlaat, dan ben ik het snel vergeten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Trek jij je serieus wat aan van een online discussie?
En in het Midden-Oosten worden er Christen afgeslacht omdat ze... Christen zijn. En homo's ook. Maar daar gaat het hier toch niet over?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
In Nederland vooralsnog wel ja.
In Duitsland zijn tientallen Turken vermoord vanwege hun afkomst door neo-nazi's.
En de xenofoob Breivik doodde 72 kinderen.
Wat had je zeker gedaan? Brandbommen gooien?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het onzin is. Want ik blijf erbij dat een moskee daar volledig onacceptabel is en ik had dat zeker gedaan. Vandaag bleek trouwens dat zo'n beetje al mijn vrienden en familie dat ook zouden doen dus dat is ok.
Kan je nagaan, kom je met de boot aan, is het allereerste wat je tegenkomt een moskee
Nee, gewoon nee en ik ben blij dat het bullshit is.
Kijk, daar gaat het omquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, goede vraag. Ik reageer meestal netjes en gemeend, maar als ik FOK! voor even verlaat, dan ben ik het snel vergeten.
Het gaat over West-Europa.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En in het Midden-Oosten worden er Christen afgeslacht omdat ze... Christen zijn. En homo's ook. Maar daar gaat het hier toch niet over?Het gaat over Nederland.
Blijkt DHG toch ook vatbaar te zijn voor verzinsels. Goh.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heerlijk, des te mooier is de reactie die jij gaf.
Yep, maar zelfs op het net moet je toch een bepaalde vorm van normen en waarden hanteren. Je hebt meer ruimte, maar dat wil niet zeggen dat je daar maar heel extremistisch mee aan de haal kunt. Gisteren ging gewoon te ver. Zodra mensen gaan dreigen met brandbommen, dan ben je te ver heen wat mij betreft.quote:
Het ging over xenofobie en dan kan je heel de wereld erbij halen. Maargoed, beetje een nutteloze discussie, ik ga lekker van m'n avond genietenquote:
Je hebt gelijk. Maar er een mooie avond van, knul.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het ging over xenofobie en dan kan je heel de wereld erbij halen. Maargoed, beetje een nutteloze discussie, ik ga lekker van m'n avond genieten
Jij verkeert in lekkere kringenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik ben blij dat het onzin is. Want ik blijf erbij dat een moskee daar volledig onacceptabel is en ik had dat zeker gedaan. Vandaag bleek trouwens dat zo'n beetje al mijn vrienden en familie dat ook zouden doen dus dat is ok.
Nogmaals, die discussie van gisteren heb ik niet gelezen en niet aan meegedaan. Misschien had ik me ook mee laten slepen, ik weet het niet. En dan had ik m'n PC afgesloten en dan was ik alles weer vergetenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Yep, maar zelfs op het net moet je toch een bepaalde vorm van normen en waarden hanteren. Je hebt meer ruimte, maar dat wil niet zeggen dat je daar maar heel extremistisch mee aan de haal kunt. Gisteren ging gewoon te ver. Zodra mensen gaan dreigen met brandbommen, dan ben je te ver heen wat mij betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |