Ik kan me niet exact herinneren welke etappe, maar er was iig een aankomst bovenop waar voeckler 2.0 meerdere minuten sneller was dan voeckler 1.0 (beiden in het geel, zelfde berg dus).quote:Op maandag 4 februari 2013 01:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
w
Daarnaast geloof ik ook wel dat opeens de Gele Trui hebben ook wel "moreel" iets doet met een mens, dat die opeens twéé keer méér door een muur kan gaan dan hij zonder zou kunnen ... Zeker bij een Voeckler-type. De "grinta" is daar toch echt wel bij aanwezig.
Zelfde berg, maar 7 jaar later en zonder US Postals die voortdurend op kop sleuren. Vergelijking van niks dus.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik kan me niet exact herinneren welke etappe, maar er was iig een aankomst bovenop waar voeckler 2.0 meerdere minuten sneller was dan voeckler 1.0 (beiden in het geel, zelfde berg dus).
Heel leuk, nu de voetballers nog, maar jaquote:Op maandag 4 februari 2013 12:03 schreef TheArt het volgende:
Naam van de boxer die klant was bij Fuentes lijkt bekend: Kiko Martinez.
quote:De Spaanse voetbalclub Real Sociedad heeft gedurende zes jaar doping voor de spelers gekocht. Dat stelt oud-voorzitter Inaki Badiola in de Spaanse sportkrant AS.
SPT / Doping #68 De dood of de gladiolen.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:00 schreef Tarado het volgende:
'Doping bij Real Sociedad'
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
[..]
die speelde er in 2004 nogquote:Op maandag 4 februari 2013 13:35 schreef Leatherface het volgende:
Ook toen Xabi Alonso er nog speelde?
twitter:mrconde twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:16:44Guardia Civil captain asked to identify code names and replies: "It's not our job to identify the athletes" - Hmm... That explains a lot!! reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:18:53September 2009: Brailsford outlines his plans for Team Sky to win the Tour de France clean in five years. Roger Palfreeman, the BC team doc, reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:20:38is a trump card. "It's one of the key things," he tells Jeremy Whittle of The Times. "We have Roger Palfreeman doing internal testing but... reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:23:24we also work with the UCI and UK sport. We have a clear anti-doping strategy." March 2010: Palfreeman leaves BC. The media are not informed. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:24:54June 7, 2010: Brailsford offers a journalist from The Sunday Times complete and unrestricted access to the team for the Tour de France. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:26:58June 16 2010: The journalist spends four days with Bradley Wiggins at a Team Sky training camp in the Pyrenees. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:28:19June 27 2010: An interview with Wiggins is published. Five days later, on the eve of the Tour in Rotterdam, Brailsford informs the journo... reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:29:42...that complete and unrestricted access now comes with certain restrictions: No access to the team for the first week of the race... reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:33:46...No access to Michael Barry for the duration of the race and some tap dancing on Palfreeman. Q: Do you have his number? reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:35:43A: "No, he handed his BC phone back. If I can get hold of him I'll give him your number and he can call you." reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:38:17July 3 2010: The journalist files a story about Barry, Palfreeman and Brailsford's surprise about-turn for the ST. It isn't published. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:43:43(Sometime) 2010: The former Rabobank doctor, Geert Leinders, currently assiting an anti-doping inquiry in Belgium, joins Team Sky. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:44:58May 2012: Leinders association with the team is questioned by fans on Twitter. July 11, 2012 - the first mention of Leinders in The Times. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:47:58October 2012: Leinders "80-day-a year" (whatever that means) contract with Sky is not renewed. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:49:20December 2, 2012: "CLEAN BREAKAWAY" - the first mention of Leinders in The Sunday Times. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:54:00February 3, 2013: "NO HIDING PLACE: Battle for the credibility of cycling brings extraordinary offer from Dave Brailsford" appears in ST. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:57:52There is no mention that this offer has been made before. Or how Brailsford, and the newspaper, conducted themselves. reageer retweet
twitter:PaulKimmage twitterde op maandag 04-02-2013 om 14:59:47Bottom line: When they start applying the same standards to Team Sky as they did to Lance Armstrong, I'll start taking them seriously. reageer retweet
Niets belet hem om het buiten de rechtszaal wel te doen...quote:Op maandag 4 februari 2013 15:16 schreef debeterebob het volgende:
Ook wel belachelijk dat Fuentes geen namen mag noemen... Lijkt me tamelijk nuttige informatie.
Dan gaat Ferrer peukjes in zijn oog uitdrukkenquote:Op maandag 4 februari 2013 15:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niets belet hem om het buiten de rechtszaal wel te doen...
http://www.vi.nl/nieuws/2(...)dig-bij-Sociedad.htmquote:Real Sociedad is door oud-voorzitter Iñaki Badiola beschuldigd van het gebruik van stimulerende middelen. Tussen 2002 en 2008 zou de Baskische clubs met zwart geld doping hebben verworven, dit zou tijdens die periode ook zijn toegediend aan de spelers.
Sander Westerveld stond tussen december 2001 en juni 2004 onder de lat bij Real Sociedad. 'Als ik voor de periode spreek dat ik er zelf speelde, lijkt heel het dopingverhaal mij erg sterk', reageert de zesvoudige Oranje-international tegenover Voetbal International.
'In het seizoen 2002/03 beleefden wij een topjaar en werden we tweede op twee punten achterstand van Real Madrid. Dat deden we met technisch en tactisch hoogstaand voetbal. Géén vechtvoetbal of door negentig minuten vol gas te geven. Het was dus niet zo dat we middelen nodig hadden om beter te presteren...'
'Natuurlijk hebben bij Real Sociedad spelers vóór en na wedstrijden aan het infuus gelegen. Maar dat gebeurde in alle openheid. Het lijkt me dan sterk dat je als speler verboden middelen krijgt toegediend. Afgaande op alle verhalen van de laatste tijd, ga ik voor niemand mijn hand in het vuur steken. Maar ik heb nooit gezien of gemerkt dat iemand iets aparts toegediend heeft gekregen. En zelf heb ik nooit gemerkt dat een preparaat mijn prestaties extreem bevorderde.'
'Daarom vind ik het heel vreemd dat die ex-voorzitter (Iñaki Badiola, red.) iets roept wat er onder zijn voorganger zou hebben plaatsgehad. En als hij iets roept, dan moet hij man en paard noemen.' (Vincent Okker)
quote:Het was dus niet zo dat we middelen nodig hadden om beter te presteren...
Nou Fuentes, geef voor een hoop centjes een interview aan een groot tv-station en kom maar op met die namentwitter:mrconde twitterde op maandag 04-02-2013 om 15:11:31Operación Puerto judge won't ask for names - despite Fuentes willing to answer - & Guardia Civil say it's not their job to find out. Great. reageer retweet
Nu lijkt de keeper me ook de minst aangewezen speler om te drogeren. Maar dat ze gewoon aan het infuus lagen.. tsja, waarvoor dan?!quote:Op maandag 4 februari 2013 15:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/nieuws/2(...)dig-bij-Sociedad.htm
Om hun techniek te verbeteren.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:31 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nu lijkt de keeper me ook de minst aangewezen speler om te drogeren. Maar dat ze gewoon aan het infuus lagen.. tsja, waarvoor dan?!
OK, zie het nuquote:Op maandag 4 februari 2013 13:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
SPT / Doping #68 De dood of de gladiolen.
Past deze post niet beter in het wielrentopic?>quote:Op maandag 4 februari 2013 15:41 schreef debeterebob het volgende:
http://velonews.competito(...)classics-prep_273930
![]()
Goede twitteraar die Condé
Stiekeme insinuatiequote:Op maandag 4 februari 2013 15:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Past deze post niet beter in het wielrentopic?>
Hij zegt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat dat gebeurtquote:Op maandag 4 februari 2013 16:22 schreef Szura het volgende:
'Natuurlijk hebben er spelers aan het infuus gelegen'
Dat was het toch ook. In veel sporten. Gewoon even infuusje aanleggen om sneller te kunnen recupereren.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Hij zegt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat dat gebeurt
Dat is het dan ook.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Hij zegt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat dat gebeurt
quote:'Natuurlijk hebben bij Real Sociedad spelers vóór en na wedstrijden aan het infuus gelegen. Maar dat gebeurde in alle openheid. Het lijkt me dan sterk dat je als speler verboden middelen krijgt toegediend.
Van mijn part mag hij er een miljoen voor krijgen als hij dan al die namen op tafel gooit.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:24 schreef TheArt het volgende:
Nou Fuentes, geef voor een hoop centjes een interview aan een groot tv-station en kom maar op met die namentwitter:mrconde twitterde op maandag 04-02-2013 om 15:11:31Operación Puerto judge won't ask for names - despite Fuentes willing to answer - & Guardia Civil say it's not their job to find out. Great. reageer retweet
Als Messi en Ronaldo hangen dan zullen de meesten wel tevreden zijn. Zie Armstrong. Iedereen was blij, dat anderen in een voetnoot er ook bij werden gesleept (topje van ijsberg) was bijzaak.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat, indien Fuentes namen gaat noemen, sommigen nog steeds niet tevreden zullen zijn als ze niet de namen krijgen waarop ze hopen.
Dat zo'n Fuentes de hele voetbaltop noemt, wat atleten, nog wat figuren uit het basketbal, Alonso, maar bijvoorbeeld geen Nadal en dus toch nog als hypocriet zal worden beschouwd en dat het toch allemaal een doofpot is.
Wat is er zo grappig?quote:
Knipping en Van Duren zullen er alles aan doen om hun indianenverhalen onder de aandacht te brengen hoor, ben maar niet bangquote:Op maandag 4 februari 2013 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd of dat omkopingsverhaal in het voetbal lang in het nieuws blijft of dat het binnen no time weer uit het nieuws is.
[..]![]()
[..]
Van mijn part mag hij er een miljoen voor krijgen als hij dan al die namen op tafel gooit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slachtofferquote:'Armstrong zal bonussen niet terugbetalen'
HOOFDDORP - Lance Armstrong is niet van plan de kleine tien miljoen euro aan bonussen terug te betalen die de ex-renner kreeg voor het winnen van de Tour de France.
Dat zegt de advocaat van de Texaan Tim Herman maandag in een interview met de krant USA Today. Armstrong bekende recent bij Oprah Winfrey dat hij tijdens al zijn Tourzeges tussen 1999 en 2005 doping had gebruikt. Al die overwinningen zijn hem afgenomen en de verzekeringsmaatschappij SCA Promotion uit Dallas wil daarom de premies die het de Amerikaan betaalde, terugkrijgen.
"Maar zover ik weet er is nog nooit een geschorste atleet geweest die zijn salaris heeft terugbetaald", stelt Herman. SCA Promotion heeft aangekondigd komende week een rechtszaak aan te spannen tegen Armstrong om het geld terug te krijgen.
Dopingcultuur
In het interview met USA Today herhaalt Herman dat Armstrong tijdens zijn comeback in 2009 en 2010 geen doping meer gebruikte. Ook benadrukt de advocaat dat de gevallen renner een product was van de dopingcultuur in het wielrennen en niet de 'leider' van de cultuur, zoals het Amerikaanse antidopingbureau USADA beweerde in haar rapport.
"Het is een Europese cultuur waar alle Amerikanen in 'gedropt' werden. Dat gaat al honderd jaar zo. Armstrong heeft dit niet gecreëerd. Je had twee keuzes: je kon naar huis gaan of je kon je aanpassen. Hij heeft zijn fout toegegeven, maar hij was als bijna elke ander renner van enig niveau."
Vertrouwen
Volgens Herman verwacht zijn cliënt, die momenteel voor het leven geschorst is, niet dat hij ooit nog zal mogen uitkomen in officiële sportwedstrijden. "Maar zijn aanbod om mee te werken met antidopinginstanties is niet daarvan afhankelijk." "Hij zal blijven proberen om het vertrouwen terug te winnen dat hij verloren is door zijn gedrag. Dat is een voortdurend proces."
Armstrong heeft dat geld uitdrukkelijk gekregen voor zijn tourzeges, maar die is hij nu kwijt. Dus tourzeges afwezig=geen geld.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef JohnDDD het volgende:
Sorry hoor, maar Armstrong heeft wel gewoon een punt. Die sponsors hebben destijds ook jaren van hem geprofiteerd. Goud geld aan hem verdiend. Gaat Nike mij nu ook het geld voor die hardloopschoenen terugbetalen die ik dankzij Armstrong heb gekocht? Bovendien: waarom hij wel en Hincapie niet?
Hebben al zijn voorgangers die betrapt zijn op doping en de Tour hebben gewonnen prijzengeld terug moeten betalen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Armstrong heeft dat geld uitdrukkelijk gekregen voor zijn tourzeges, maar die is hij nu kwijt. Dus tourzeges afwezig=geen geld.
Ik heb nooit gehoord van een andere renner die een dergelijk contract had zoals Lance met SCA.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hebben al zijn voorgangers die betrapt zijn op doping en de Tour hebben gewonnen prijzengeld terug moeten betalen?
Die tourzeges heeft hij gewoon behaald. Daar heeft de sponsor jaren voordeel van gehad.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Armstrong heeft dat geld uitdrukkelijk gekregen voor zijn tourzeges, maar die is hij nu kwijt. Dus tourzeges afwezig=geen geld.
Wat is SCA?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik heb nooit gehoord van een andere renner die een dergelijk contract had zoals Lance met SCA.
Zie stukje:quote:
Ah ok. Lijkt me redelijk onzinnig om daar premies aan terug te betalen, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Zie stukje:
Al die overwinningen zijn hem afgenomen en de verzekeringsmaatschappij SCA Promotion uit Dallas wil daarom de premies die het de Amerikaan betaalde, terugkrijgen.
Hij had daar een contract mee dat hij geld zou krijgen als hij een zesde en zevende keer tour zou winnen onder andere.
Het loopt nu uit op een juridische zaak die ik denk ik wel een tijdje voort kan slepen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah ok. Lijkt me redelijk onzinnig om daar premies aan terug te betalen, eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |